Problemem w kwestii telepania okazał się jednak przód, a znaczenie miało prawdopodobnie kilka rzeczy razem wziętych, od brudnych, lekko skrzywionych felg po najbardziej istotne przesunięcie kół w osi na piastach. Podczas gdy na wyważarce wyglądało to jeszcze w miarę, to na aucie koła chodziły po elipsach. Kołnierz, który jest na piaście, który ma centrować...
Właściwie w moim przypadku rzeczywiście zabawa w tuleje to przerost formy nad treścią. Jednak myślę, że pierścienie spełniają więcej funkcji niż tylko centrowanie felgi. Według mnie dobrze pasowany otwór felgi do rantu odciąża śróby mocujące przenosząc na siebie obciązenia. Więc mysle że jak ktoś będzie miał znaczne różnice między felgą a piastą niech...
I wcześniej było ok? Do sprawdzenie czy są proste felgi i wyważenie. Czy nie wypadł pierścień centrujący w feldze.
Zmierz w Twoim aucie piastę bo rocznikowo w grupie VAG zaczęto stosować piasty większe od standardowego 57mm i musisz wiedzieć jaki otwór na piastę mają felgi, które chcesz kupić. Co do rozmiaru opon raczej będziesz musiał wybrać pomiędzy 205/50 R17 a 225/45 R17 Wygląda to następująco: ET w fabrycznych felgach przez cały okres produkcji to 38 do 42mm...
Nie widzę tam ET 55. Bo według mnie te felgi z twoich zdjęć fabrycznie wyszły jako koła Lexusa. A jeździły tylko z tego co piszesz na subaru. Może właściciel subaru legacy odkupił je z jakiegoś Lexusa? Ale ET nie jest najważniejsze, ważniejszy jest rozmiar piasty na który chcesz założyć te felgi. Czy otwór centrujący felg, nie będzie za mały na twoją...
Witam poszukuje wymiarów otworu centrującego felg do mercedesa b200 2009 r. model w245 i do passata b6 2005 r.
Piasta ma 57,1mm.
Zbyt mało podałeś danych o tym co masz, co chcesz zrobić. To czy felgi będą pasować do danego auta należy znać ich dane: - rozmiar felgi - szerokość felgi - ET - otwór centrujący - rozstaw śrub *większość danych będzie wybite na feldze Co do Twojego auta, to zobacz np. [url=https://wulkanista.pl/opony-peugeot... jakie były...
Najprościej i najpewniej zmierzyć otwór centrujący w feldze
Śruby pływające, miałem tak w drugą stronę, felgi z Alfy na VW. Jeszcze może być problem z otworem centralnym, jak za mały trzeba rozwiercić, jak za duży to pierścienie centrujące.
Bodaj z felgami Opla są takie kabarety - poniżej milimetra różnicy w średnicy otworu, w porównaniu z VW. A że wywinięcie ma dobry centymetr, to jak skoroduje to trzyma aż miło. Lepszy kabaret jest tylko z felgami alu, bez plastikowych wkładek centrujących.
W aluminiowych felgach jeżeli średnica otworu centrującego jest większa wstawia się specjalne pierścienie, pewnie do felg stalowych też da się cos takiego dokupić lub dorobić. Tak samo felgę można zastąpić felgą szerszą niż ta oryginalna oczywiście w granicach rozsądku, inne będzie ułożenie opony na feldze. Pamiętać trzeba też o ET czyli offsecie felgi...
Bardzo ładny filmik szkoda, że reklamowy. Problem tkwi prawdobodobnie w mocowaniu i centrowaniu felgi na osi a nie w maszynie. Wiem, ze niekórzy sami dotaczali specjalne stożki dystansowe bo nie każde koło alu dało się poprawnie zamocować. Spróbuj na innych felgach. Jezeli maszyna jest nowa, na gwarancji, z pełnym asortymentem to myśle,że masz pełne...
Z odwracaniem felgi to problem nie będzie tyle w osadzaniu na piaście ale raczej w tym że otwory pod śruby mają stożki (z jednej strony) i służą one nie tylko do centrowania (większa powierzchnia styku śruba/felga zabezpiecza śruby przed odkręcaniem).
Przy takiej różnicy felga może ocierać o amortyzator. Sprawdź też dokładnie bo w którymś modelu Forda nakrętki mocujące mają specjalne tulejki centrujące a otwory w feldze są o wiele większe niż standardowe w felgach
Może wystarczą węższe opony? Bo o ich rozmiarze nic nie wiemy. Jaki wpływ na łożysko ma zastosowanie jednego lub drugiego rozwiązania. W obu przypadkach będzie podobnie gorzej dla łożyska i tym samym zmieni się charakterystyka zawieszenia (zmniejszysz ładowność). Osobiście szukałbym innych felg (ewentualnie opon). otwór centrujący 57,1 To na belce z...
Nie przesadzaj - z zapasu nie korzystać codziennie :) W dodatku masz ALU to i lżejsze jest od stalówki ;] Wystarczy pręt gwintowany (co prawda pręt z gwintem trapezowym byłby lepszy=większy skok gwintu) przyspawać do poprzeczki, dorobić szeroką podkładkę pod otwór centrujący w feldze i po robocie :) Mniejsza szansa że ktoś Ci ją ukradnie - niestety...
a słyszeliście o plastikowych pierścieniach centrujących do felg?
Byłem pewien że jest jeden standard, i zwykła felga pasuje do każdego samochodu a nie per marka. Oczywiście, że nie. Podstawowe wymiary felgi to jej średnica, szerokość, odsadzenie czyli ET, rozstaw i ilość otworów montażowych no i średnica otworu centrującego.
A niema przypadkiem pierścieni które daje się żeby dopasować otwór centrujący?
Sprawa się rozwiązała. Nietypowo (po chińsku) wyfrezowany otwór centrujący w feldze. Standardowe, dostępne na rynku pierścienie pasują idealnie na piaście, niestety lekko pływają w otworze felgi. Niestety nie da się kupić takich aby pasowały, trzeba rzeźbić na tokarce. Taki urok chińskich felg.
Witam - proszę sprawdzić czy felgi są sztywno obsadzone na piastach (środkowe otwory) w tym celu należy podnieś każde koło ,obracając kołem skontrolować odchylenia felgi lub opony(góra ,dół- boczne) .Po wykryciu felernego koła ,odkręcić i sprawdzić luz otworu centrującego felgę na obsadzeniu piasty .Nie dopuszczam myśli że warsztat mógł wypuścić pojazd...
Zwróć szczególną uwagę, że do niektórych felg ze stopów lekkich będziesz potrzebować pierścień centrujący. Nie wiem dokładnie jak to jest, ale np. do felg OZ na pierwszy montaż pierścieni centrujących nie mam, a do felg OZ uniwersalnych (rajdowych, utwardzanych) takie pierścienie już mam.
Docisk też raczej odpada bo w otwór jest wkładany stożek centrujący albo tuleja centrująca więc docisk jest odsunięty od felgi. Poza tym z jakiego powodu mieli by wyważać przechowywane koła?
Czasami rozmiar felg a co za tym idzie rozstaw śrub zależy od silnika. Warto sprawdzić dokładnie. Poza rozstawem śrub i wielkością trzeba też znać rozmiar otworu centrującego, jeżeli felga ma większy można a nawet trzeba kupić pierścienie centrujące. Jeżeli mniejszy to jest problem. Na koniec jeszcze dochodzi ET felgi, czyli osadzenie względem piasty....
Mam jeszcze pytanie. Czy te gwiazdę felgi to trzeba jakoś centrować czy co?
Potrzeba trochę więcej parametrów - jaka szerokość tych felg? Rozumiem ze rozstaw śrub ten sam? To felgi z Opla (otwór centrujący)?
Ja bym tez sprawdził łożysko czy ma luz, nie musi się blokować koło a łożysko może kwalifikowac się do wymiany. Być może to przypadek, że przy wymianie klocków wyszła taka objawy. Teoretycznie to tłoczek w zacisku też może być skorodowany i zacinać się przy mocniejszym hamowaniu, ale to by wystąpiło na przykład ściąganie auta w jedną stronę czy drżenie...
Felgi mają też swoje inne wymiary - szerokość, odsadzenie, średnicę otworu centrującego. Rozstaw śrub, to nie wszystko.
A czy jakąś "normalną" felgę z oponą bezdętkową uda się do tego dopasować? Ten otwór centrujący jest strasznie duży względem tego co przeglądałem :/ Czy wtedy to już do wymiany piasta? O ile jakaś sensowna będzie pasowała.
Witam U siebie miałem podobny kiedyś efekt kiedy niedbale załozyłem pierścien centrujący na felgę podczas przekładania kół. Pierścień był pęknięty i krzywą wcisnąłem go na piastę. Oczywiście koła dobrze dokręcone?
Witam. Mam taki problem gdy na zimę zmieniłem opony na zimowe wraz z felgami stalowymi po jakimś czasie zauważyłem że auto drży od prędkosci 90km/h w góre. Felgi wyważane 2 razy dla potwierdzenia jest ok. Jedyną rzeczą w którą sam ingerowałem są zamontowane pierścienie centrujące, felga ma większy otwór niż piasta w samochodzie, zakupione zostały na...
Albo zle założone na otwór centrujący i nie dociska tarcz tylko felga zatrzymała sie na otworze centrującym.
Nikt ci tak idealnie nie przetoczy otworu centrującego w feldze. przerabiałem to kiedyś - zawsze są problemy... Dzisiaj na allegro widziałem dojazdówke do megany na 13 - 14 - 15" oczywiście nie za zetka, ale i tak chyba warto - cena około 75 pln pozdrawiam
Prócz wymiany trzeba jeszcze będzie centrować, bo po takim czymś felga jest już krzywa. Jak ktoś nie centrował i nie ma wprawy to nie radzę bo efekt będzie jeszcze gorszy. Jak sąsiad przelewowy to mi się źle kojarzy, lepiej z tym do serwisu.
Proponuję dokładnie obejrzeć te, które masz. Na 100% są na nich wszystkie potrzebne informacje, czyli średnica, szerokość, ET. Ilość śrub widać na oko, rozstaw można zmierzyć, to samo dotyczy średnicy otworu centrującego (zmierzyć).
Koła w samochodach centrowane są na dwa sposoby: centrowanie na piaście bądź na śrubach. Felgi stalowe z reguły w samochodach osobowych centrowane są na piaście. Znam jednak samochód, gdzie felga (tutaj alu) centrowana jest na śrubach. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości to można zapytać wulkanizatora z doświadczeniem. Kiedyś robiliśmy próby (tak do nauki...
Między felgą a piastą zapewne jest zbyt duży luz ( felga się nie centruje na piaście tylko na śrubach) i stąd problem odkręcających się śrub . Wymień piastę i felgę .
Witam, przyczyn może być parę, felgi nie oryginalne z innym otworem centrującym tzn felga ma siąść na piastę bez bez luzu, jeśli jest luz to zakładamy pierścienie centrujące - jest to jedna z najczęstszych usterek . Druga sprawa to bicie felgi, możesz sprawdzić zakładając inny komplet kół lub podnieść auto do góry , wrzucić 4bieg troszkę gazu i patrzeć...
Zbieżność na belce sztywnej bedziecie ustawiać? I tak trzeba założyć przyrząd by sprawdzić czy belka nie jest krzywa. Nie wiem jak musiała by być rozjechana zbieżnośc lub kąt by "dudniało" tylko z prawej strony. Opony nie ,amora nie chce sprawdzać, łożysko nie , to co? Nie wiem co można wymyślić jeszcze ? Felga ,pierścień centrujący ? A może szybę prawą...
ale co jest niebezpieczne?? To że rozstaw inny czy otwór centrujący??
Jeśli ET się zgadza, a różnica jest na plus, możesz założyć pierścienie centrujące. Najprościej, podjedź do dobrego wulkanizatora w twojej okolicy i zapytaj.
Witam. W których Oplach były montowane felgi 6Jx14 ET:38? Podobno po przetoczeniu otworu centralnego na większy wymiar pasują one do Passata B-4. Trzeba tylko bardzo dokładnie przetoczyć otwór centralny felgi na wymiar pasujący do Passata, bo inaczej mogą być problemy z biciem felgi i koła, a tym samym też z wyważeniem koła. Otwór centralny felgi (a...
ważny otwór centrujący średnica 59mm.
Pomoże ktoś do jakiego auta może pasować ta felga? Ze Swiftem wszystko się zgadza oprócz średnicy otworu centrującego ... Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
+ pierścień centrujący no i opony 225/45 to od szerokości 6,0 więc trochę słaby zestaw
Witam-chcę sobie sprezentować kołą 19 cali ,do Passat b5 200r. Parametry kół : 19 CALI + OPONY 7MM ZIMA 21R 5X112 ET45 8.5J Otwór centrujący: 72,6 LUB DOSTEPNE DYSTANSE Z 72.6 NA 57,1 Oznaczenie felg: 8.5JX19H2 ET45 Wiem,że średnica kół będzie kilka centymetrów większa- i oto mi chodzi,boję się tylko wielkości otworu centralnego----czy to będzie pasowac...
może masz inne felgi z mniejszą średnicą wewnętrzną centrującą?bo inaczej to nie możliwe.
Do supersamochodów są dedykowane, homologowane opony, dające gwarancję, że opono nie rozleci się podczas jazdy z prędkością 350km/h, wytrzyma masę, oraz moment obrotowy przekazywany na koła. Jeśli nie masz Bugatti Veyrona, Ferrari F70 czy czegoś w tym stylu to nie masz się czym martwić. Do zwykłych samochodów są tylko zalecenie odnośnie rozmiaru opon...
Jeśli tylko zgadza się rozstaw śrub, średnica otworu centrującego oraz ET to będą pasowały.
pierścień centrować otwór centrować centrować głośnik
podłączenie pieca kondensacyjnego podpiąć manometr oznaczenie silników spalinowych
przerywacz tranzystorowy instrukcja alarm logic
Nieregularne, skokowe obracanie się bębna pralki - przyczyny Wyznaczanie liczby odwrotnej w elektronice