Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
sterowanie przełączania z benzyny na gaz może być wpięte z wejścia na cewkę przynajmniej ja tak mam założoną instalacje może tam coś nie tak, podmień cewkę jak masz taką możliwość i zobaczysz
Cewka w aparacie zapłonowym.
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
są trzy mozliwości cewka zapłonowa, moduł zapłonowy, lub cewka indukcyjna w aparacie, chyba ze jakieś napiecie wcieło ale to sie rzadko zdarza
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Rozrusznik – to Kolega kojarzy, prawda? Natomiast cewka zapłonowa: 15 do plusa a 1 do aparatu zapłonowego, na kondensator. Cewkę zapłonową dobrze przymocować do silnika lub jej masę doprowadzić dodatkowym przewodem do kadłuba silnika. N6 to opornik dodatkowy, powinien być na przewodzie z samochodu; na tą chwilę pracy nie jest wymagany. N to cewka,...
u mnie ostatnio po samoistnym spadnięciu przewodu wn ze świecy padła cewka zapłonowa (ale sprawa dotyczy hondy)
Podmień moduł lub cewkę w aparacie zapłonowym lub sprawdź omomierzem czy ta cewką ma przejście a poza tym sprawdziłaś co pisałem?
W tym przypadku nie da rady. Jest tylko jedna cewka i zasila ona aparat zapłonowy. W przypadku silników przystosowanych do zasilania oświetlenia instaluje się dodatkowe cewki na potrzeby oświetleniowe. Uprzedzając pytanie - tutaj się tego nie da zrobić. Jeśli pomogłem - kliknij co trzeba.
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Jak wyżej. 1.8 na gaźniku 88r. problemem jest brak iskry a cewka, aparat zapłonowy jest sprawdzony i iskry brak.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
A przerwa w aparacie jest dobrze ustawiona?
Na początku nie było iskry wgl nie odpalał ale po zmianie aparatu zapłonowego jest iskra ale dzieje się to co opisałem w temacie.
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Pompa paliwa, cewka,aparat zapłonowy.
tak ale moj palec to prosta zwykła blaszka wiec dlatego pozostaje cewka w kopułce
Samochód nie odpala . Co zostało zrobione : - nowa cewka - dwa aparaty zapłonowe MANDO (w innych samochodach działają) - nowy akumulator - nowe świece , kopułka palec , przewody - osunięte immo Gdy zacznie się kręcić rozrusznikiem pojawia się jeden impuls iskry i tyle . Świece mokre od benzyny . Czy aparat DAC i MANDO maja może inne rozmieszczenie pinów...
Podmień kondensator ten w aparacie .
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Coś jest namieszane. Przy gaźniku miałbyś chyba inną cewkę zapłonową (nie mam pewności) Model aparatu zapłonowego sugeruje, że to z Suzuki SJ413. Musisz dokładnie posprawdzać "klamoty". Podsyłam schemat dla wersji z gaźnikiem, może pomoże rozwikłać problem. https://obrazki.elektroda.pl/1619519900_... Dla porównania schemat z modelu...
Witam mam pytanie audi zgasł i nie zapala błędy w sterowniku są cały czas nie można ich skasować . Została wymieniona cewka z modułem, aparat zapłonowy z czujnikiem halka , silnik krokowy. A nawet podmieniłem ECU i dalej błądy pozostają silnik kręci a pompa paliwa podaje jednak wtrysk nie podaje paliwa
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
hm sprawdz w nocy czy gdzieś nie ucieka iskra . jeśli cewka jest w aparacie zapłonowym to sprawdz czy nie rozeszła sie na szfach . wtedy gubi iskre . hm wepnij pod zawór parownika zarówke jeśli masz starsza instalke . hm dziwny objaw dość bo żadko się zdarza zeby auto nie chciał i na gazi i na benie chodzić . wtedy zazwyczaj jest to wina zapłonu , nie...
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Problem istnienie nadal.Wymieniłem cewkę ,aparat zapłonowy i dalej to samo .Przed tym została wymieniona stacyjka z kluczem.Padła kostka w stacyjce.Na poprzedniej jeszcze odpalał.Mam pytanie czy imobilajzer w tym przypadku blokuje rozruch.Czy jeśli zaistniała taka możliwość jest możliwość usunięcia tej usterki ?
Sprawdz kluczowanie z < dobrej cewki > w aparacie na moduł zapłonowy. Oczywiście w czasie pracy.
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Może trochę dokładniej,rozrusznik na linkę czy z elektromagnesem,prądnica czy alternator,jaka cewka,aparat zapłonowy z palcem czy bez,dysza wolnych obrotów elektroniczna czy zwykła i na koniec czujnik położenia wału.
no 2 szt. są, cewka zapłonowa http://obrazki.elektroda.net/74_12663365... i cewka aparatu zapłonowego http://obrazki.elektroda.net/56_12663368...
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
A dlaczego masz wyciągać aparat zapłonowy do wymiany cewki? Te Audi z tego co kojarzę mają cewkę na grodzi- spory kawałek od aparatu. Oczywiście, do wymiany cewki zapłonowej nie trzeba wyciągać aparatu zapłonowego. Nie wiem dlaczego skojarzyła mi się jakaś cewka w aparacie zapłonowym: tam jest tylko hallotron, a nie żaden moduł z cewką.
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
Nie rozumiem czego szukasz, ale mam nadzieje że pomoże: T1-cewka zapłonowa
Skoro śmierdzi, to pewnie katalizatora brak i ktoś na tym zarobił. Teraz kwestia czy sonda w ogóle jest wstawiona i podpięta. Co do nierównej pracy, to może być przepustnica zabrudzona, układ zapłonowy mieć przebicia. Wieczorem popsikaj z atomizera pod maską na cewkę i aparat zapłonowy. Zobacz czy iskry nie skaczą. Jaki to silnik, 1.6 8v, czy fsi?
Tam jest cewka, czy aparat zapłonowy? Który to rok?
wymieniłem cewkę, aparat zapłonowy ,kopułkę, palec,kable a teraz piszesz że Problem rozwiązany, kable miały przebicie Nowe kable były uszkodzone ? Co do przepustnicy to co rozbierałeś ? Możliwe że wystarczy tylko adaptacja.
Witam mam problem z Golf 3 1994r.poj.1,4 .Wymieniłem cewkę,aparat zapłonowy= na nowe i naprawiłem rozrusznik.auto po 2 dniach nie chciało odpalić i okazało się że wadliwy aparat zapłonu.Wymieniłem ponownie na nowy,po 4 dniach auto na drodze gasło nie chce odpalic i nie podaje iskry.Co to może być ,proszę pomóżcie
Coś mi się tam przypomina, że raz miałem taki przypadek i winnymi były skorodowane połączenia w obwodzie zapłonowym wokół aparatu i cewki. Potrafiła też wariować cewka w aparacie zapłonowym.
Fabryczne immo nie zgasi pracującego już silnika, dokładańce to coś zupełnie innego i przeciwnie mogą powodować nagłe gaśnięcie silnika. Wywal to ustrojstwo to będziesz wiedział co i jak. Jeśłi nie to to jest kilka innych rzeczy do sprawdzenia. Moduł cewka, aparat zapłonowy instalacja.
Jak dobrze zrobisz instalacje to długo podziała i cewka i aparat zapłonowy.
i cewkę zapłonowa Rozumiem, że to cewka wewnątrz aparatu zapłonowego? W nim masz jeszcze moduł zapłonowy i czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź, czy dochodzi napięcie na cewkę zapłonową. Sprawdź bezpiecznik F44. Sprawdź kody błędu - diagnostyka komputerowa lub poprzez zwarcie pinów (nie wiem jaką masz dokładnie wersję). Podaj dokładnie kod silnika.
Może jest walnieta cewka w aparacie zapłonowym
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
Znalazłem ! Okazało się że wystarczyło zmienić filtr paliwa, a w żadnym zakładzie nikt tego nie sugerował, tylko wymieniałem wszystko po kolei, cewkę, przewody, aparat zapłonowy i świece.
Po zmianie zapłonu na tradycyjny została zmieniona cewka zapłonowa (aparat zapłonowy jak i cewka była kupiona w serwisie do dokładnie tego modelu). Opornik zostawiłem bo na starej cewce pisało, że musi być z opornikiem (z resztą w schemacie z serwisu też był narysowany opornik). Po przepaleniu tej cewki wsadzili tam cewkę z daewo tico i też się spaliła.
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Proponuję dokładnie sprawdzić elementy zapłonu w tym jeszcze raz przewody WN. w tym przewód cewka aparat zapłonowy moduł zapłonowy , połączenia / brak luzu przy stykach/ na drugim miejscu , wtryskiwacz , ciśnienie paliwa na przewodzie dopływowym . zczytać błędy które rejestruje komputer. życzę powodzenia , o sukcesach informować .
Jest jeszcze cewka w aparacie zapłonowym, która też się psuje. Pozdrawiam.
Oznaczenie kodowe silnika potrzebne. Dalej jeśli nie ma iskry - cewka, zawartośc aparatu zapłonowego itd.
Może to być problem z cewką zapłonową ale......... jak C16NZ to raczej znowu moduł lub impulsator (cewka) w aparacie zapłonowym.
kabel cewka->aparat zapłonowy sprawdzany (inne auto na nim odpaliło), Dodano po 23 A jest napisane że aparat sprawdzany? A nie jest? Skoro wszystko sprawne, zasilanie na cewce jest to pozostaje tylko impuls z przerywacza na cewkę.
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił. Diagnoza : brak iskry zarówno na świecach jak...
W nocy zapal i rozgrzej samochód i spryskiwaczem z wodą pryskaj po silniku z umiarem, po kablach, cewka, aparat zapłonowym i szukaj przebicia jeśli nic nie zobaczysz i auto nie zgaśnie to zrób analizę spalin na stacje diagnostycznej nie drogie badanie ok. 10zł Który rok auta i jaki przebieg.
A jaka tam może być inna niesprawność -cewka w aparacie ,moduł, cewka zapłonowa o reszcie nie wspomnę.P
Odczytałeś kod silnika. Czy cewka jest pojedyncza i jest aparat zapłonowy, a może cewka jest podwójna bez aparatu.
Nie cewkę tylko aparat zapłonowy. Da radę po wymianie dekla.
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
Witam. Posiadam Citroena 1,4i +LPG i mam problem bo w trakcie jazdy wyłącza mi się auto ;/ tzn traci obroty i przez jakiś czas nie chce odpalić. Wymieniłem już moduł, cewkę, aparat zapłonowy i nic nie pomogło. Może ktoś wie o co chodzi i może mi jakoś pomóc. Będę bardzo wdzięczny
Witam z góry przepraszam jestem w zielony w tych sprawach potrzebuje schematu układu elektrycznego najlepiej narysowanego po chłopsku.A konkretnie chodzi mi o układ do buggy z silnikiem fiat 126 tj cewka,aparat zapłonowy,rozrusznik,altenator ,palenie oraz zapłon na przycisk.Prosze o pomoc !Wiem że jest dużo na internecie ale jakoś nie mogę dojść co...
Sprawdż czy cewka w aparacie zapłonowym jest poluzowana,wydaje mi się że aparat zapłonowy trzeba wymienić.
spróbuj podmienić cewkę jak nie pomoże cewka to aparat zapłonowy
Proszę aby się wypowiadali ci co choć raz mieli w ręku aparat i cewkę w nim zamontowaną.
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
U mnie problem już rozwiązany, przyczyną okazała się cewka w aparacie zapłonowym (iskra waliła na boki). Jeszcze raz podkreślę, że objawy identyczne w każdym punkcie kolegi Endrju111. Tak więc jeśli ktoś ma takie objawy, niech zaczyna od cewki w aparacie zapłonowym.
Żadne , z lewej cewka zapłonowa z prawej aparat zapłonowy. Rozrusznik jest z tyłu za silnikem albo przed chłodnicą. Ładne .R5 ? :)
To na zdjęciu to nie cewka zapłonowa ,lecz aparat zapłonowy. cewka będzie tam skąd dochodzi środkowy przewód do aparatu. Zobacz czy przy cewce masz nie oberwane dwa cienkie kable. Ewentualnie aparat do rozebrania i wyczyszczenia. Nie pisz bzdur ! to jest DIS, dwie podwójne cewki wn we wspólnej obudowie
C20NE nie ma nic w aparacie, to zwykły rozdzielacz, C20XE nie ma rozdzielacza a cewkę zapłony bezpośredniego
Czy sprawdziłeś cewkę w aparacie zapłonowym? ok.500 do 1000 om.
witam mam taki problem: golfik nie chciał odpalać , okazało się że brak iskry. Wymontowany został ( cewka , aparat zapłonowy) i zawieziony do sprawdzenia. Przyjechał elektromechanik i okazało się że padł moduł. Wymienił go, zamontowane cewka i aparat (uprzednio zaznaczone położenie ) W tej chwili ładnie pali ale w trakcie jazdy przy dodawaniu gazu zaczyna...
zobacz czy przy włączaniu zapłonu na przewodzie głównym z cewki przeskoczy iskra.jak przeskoczy jedna iskra to cewka jest ok.wymienić cewkę w aparacie zapłonowym. CEWKA ZAPłONOWA -napięcie 12v,-opór cewka pierwotna 0,5-1,5omów, -uzwojenie wtórne3000-8000 omów
Dzięki za pomoc .Okazało się że cewka w aparacie zapłonowym wysiadła . Tak jak doradzali sprawdziłem opór i okazało się że cewka do wymiany
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Tu opisane podłączenie modułu zapłonowego.
Witam.mam problem z kia pride.sprawa dotyczy zapłonu.na przewodzie w/n który idzie do cewki zapłonowej iskra jest tylko jeden raz .Wymieniony był aparat zapłonowy,cewka zapłonowa ,efekt 0.Nie wiem co dalej z tym tematem zrobić.Gdyby ktoś z kolegów miał podobny problem prosiłbym o poradę.
odkręciłem aparat zapłonowy odłożyłem na bok i tyle, No i masz przyczynę. Ustaw wał w GMP- Aparat zapłonowy i zamontuj. Maluszek będzie śmigał dalej ;)
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
cewka w aparacie zapłonowym? A czy będę ją mógł sam wymienić, czy nie spowoduje to wyregulowania zapłonu?
Witam! Cewka w aparacie zapłonowym do sprawdzenia. Oporność i porządne przylutowanie końcówek uzwojenia. Cześć!
Witam Zgadzam się w 100% z uszkodzeniem czujnika halla. Miałem taki sam objaw w swoim golfie II 1,3 MH i naciągnąłem się na niepotrzebne wydatki kupując cewkę, moduł zapłonowy i aparat (przestrzegam przed kupnem całego aparatu ponieważ nie zawsze to się opłaca np. w moim przypadku kupiłem aparat i po miesiącu siadł w nim czujnik halla). Zmuszony byłem...
Do czego potrzebny schemat. Bezpieczniki. Stacyjka. Cewka zapłonowa. Aparat zapłonowy. Świece. Czyli sprawdzić bezpieczniki, czy jest napięcie na cewce, czy styk przerywacza ma właściwą przerwę (i nie podpalone styki) , założyć nowy kondensator. Sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza (pęknięcia, wykruszenia, podpalenia). Uwaga przy wypinaniu przewodów...
Podłączenie jest dziecinnie proste: do rozrusznika podłączasz się tak, jak się podłączyłeś. nie zapomnij o porządnej masie na obudowę silnika! Dodatkowo podajesz jedynie plus na cewkę zapłonową, którą z drugiej strony spinasz z wyjściem aparatu zapłonowego. I w sumie silnik powinien ruszyć. Możesz mieć jeszcze elektrodyszę w gaźniku. Ją też zasilasz...
Jeśli nie masz iskry a jest zasilanie na wtyczce do aparatu zapłonowego który jest pod rozdzielaczem bo w nim jest moduł i cewka to możesz szukać nowego a raczej używanego modułu bo pewnie padł. To normalne w tym typie auta powyżej 10lat. I radził bym żebyś kupił gdzieś cały aparat zapłonowy bo jeśli dostaniesz nawet sam moduł to wcale nie powiedziane...
Mam problem z uruchomieniem volvo 750 kombi rocznik 87 2,3 benzyna + LPG Mianowicie jechałem nim i w pewnym momencie zgasł mi. Próbuje go odpalić lecz nic się nie dzieje. Brak iskry gdzie mam tego szukać. Sprawdziłem cewkę, aparat zapłonowy,moduł i co jeszcze mama sprawdzić ??? Czy może mi ktoś doradzić co mogło się popsuć, lub co mogę jeszcze sprawdzić....
Jeśli cewka jest w aparacie zapłonowym, to usterka w elektronice tegoż aparatu.
W aparacie cewkę, w aparacie. I cewki zapłonowej nie sprawdza sie miernikiem, jasne? Nich juz ktoś ten temat zamknie.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Witam. Jeśli to się dzieje tylko przy 2000obr/min a powyżej jest ok to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (TPS). Jak w jakimś szerszym zakresie to przyczyn może być dużo np. uszkodzona cewka, aparat zapłonowy(kopułka, palec, kable WN, cz. halla) pompka paliwa nie daje rady, regulator ciśnienia paliwa itd. Sprawdź po kolei....
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
Sprawdź dobrze cewkę w aparacie zapłonowym. Nie sugeruj się tym, że jest iskra, bo w komorze spalania jej nie widzisz.
cewka aparatu zapłonowego nissan honda civic cewka aparatu zapłonowego schemat aparatu zapłonowego
płyta główna dioda zasilania anoda magnezowy zamontować overmax tablet włączać
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Opel Corsa C D E – nie działa wentylator dmuchawy na wszystkich biegach, brak nawiewu, diagnostyka Napięcia na pinach gniazda przyczepy 7-pin i 13-pin – ISO 1724, ISO 11446, stały plus, wyłączony samochód