Kluczowanie cewki pozostaje .
A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
22 Ohm - taką zmierzyłem.
Witam , ja kupiłem cewkę w sklepie internetowym- bodajże autokluczyki. Oporność 26,5 Oma przed wlutowaniem. Działa jak należy. Wcześniej kupiłem na alle... Też miała być do astry h . Oporność 96 omów- nie zadziałała
witam, MARIANO, sam sobie odpowiedziales to jest wina cewki zaplonowej, pozdrawiam Zdzislaw
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
koleś kit: że tak spytam: ta cewka niema w sobie żadnej elektroniki? to po prostu 2 uzwojenia pierwotne tam są sterowane z kompa? to bym sobie taką założył do Astry F zamiast tej od boku z kablami które wiecznie przebijają ;)
Pochwal się co było przyczyną problemu
Łap może pomoże. T1 to cewka , A52 to układ wzmacniający .
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
mialem to samo modul zalonu to cos pod cewka bylo walniete
Cewka może padać. Kontrolka silnika lub klucz nie wyskakuje?
Cewki za bardzo nie sprawdzisz, jedynie rezystancje uzwojenia piewotnego i wtórnego, ale na ogół może być w normie a cewka będzie świrowała.
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
1. zasilanie po kluczyku 2. B1, B2 sterownik 3. B4, B5 sterownik 4. B20, B21 sterownik 5. B17, B18 sterownik
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
zobaczyć czy jest cewka na stacyjce, albo metodą świstaka
Jeśli środek się nie kręci to prawdopodobnie sprzegło; a konkretnie to najczęstszą przyczyną jest cewka a w niej bezpiecznik. Przerabiałem to w swojej astrze. Sprawdż czy masz napięcie na wtyczce (12V), która wchodzi do sprężarki. Jaka sprężarka, typ?
Jak nie masz oscyloskopu to weź diodę led na 12v i sprawdź czy wchodzą impulsy sterowania na cewkę. Zwykłą probówką żarówkową siężko będzie zobaczyć dlatego led jest lepszy. Jak masz impulsy wchodzące na cewkę i zasilanie a iskry brak to znaczy cewka umarta :) Dodano po 2 Możesz pod przewód do kopułki podpiąć świecę
A zawór Evap nie pokazywał by błędu? on jest ciągle otwarty "mechanicznie " ale cewka jest sprawna - błędu nie ma . Bez napięcia powinien być zamknięty łatwo to sprawdzić np dmuchnąć ...
Problem rozwiązany, cewki ostatecznie nie podmieniałem. Okazało się, że uszkodzeniu uległ sterownik ECU, który zgłaszał błędy obwodów sterowania cewką.
Możesz sprawdzić tak ale tylko sprzęgło, a czy tłoczy, bez gazu nic nie zrobisz.W sumie to zmierz tylko rezystancję,około 4 om.I akurat w oplu brązowy to masa a cewka może mieć diodę więc Twoim sposobem uszkodziłbyś ją.
Sprawdź to co napisałem, zakładam, że ta felerna cewka z głównym kablem WN jest 100% sprawna? Silnik jest w wersji z EGR czy bez? Zacięty zawór spowoduje podobne problemy.
Wiadomość niepocieszająca-nie da się tak jednoznacznie wskazać na awarię cewki w sposób inny, niż wstawienie w jej miejsce cewki sprawnej. Znam to z codzienności, że taka cewka wyjęta na zewnątrz będzie dawała piękną, niebieściutką iskrę na każdym wyprowadzeniu. Ale może jeszcze ją wyjmij, w wyprowadzenia powtykaj świece, przyłóż masowe częsci świec...
Śmiało zamieniaj , nic się nie stanie. Jeżeli zacznie pracować na 2 a problem wystąpi na 3 to cewka do wymiany. Jak nie będzie poprawy to elektryka jest w porządku.
No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
Czy zamiast aparatu Lucasa można założyć Boscha ? Jeszcze przyszło mi do głowy że to może to coś knoci. Mama takie coś fabrycznie zamontowane http://obrazki.elektroda.pl/9628518200_1... .
ja mialem to samo jechalem sobie i momentalnie sdamochod zgasl :).. zobacz czy jest iskra na siwecy moze to byc cewka rozruchowa albo modol:) a podejrzewam ze jezeli paliwo by nie dochodzilo to by zaczal szarpac pierw zobacz iskre na swiecy
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
No dobra moduł pod cewką do wymiany, choc można inaczej.
Moduł kosztuje conajmniwj 100zł. W tej cenie (poniżej : bo za o. 50 -80zł) bez problemu kupisz cały używany aparat DelcoRemy do 16NZ. Brat ostatnio kupił taki (w środku wydlądał jak nówka - cewka i moduł musiały być niedawno wymieniane) aparat. Firmowy moduł choć używany może być o wiele trwalszy od podróbki.
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał...
Sterownik zapamiętuje błędy (zbyt wysoka i niska temperatura, uszkodzona cewka wtryskiwacza itd. , ściągnij sobie program do staga i zobaczysz jakie błędy możesz odczytać), brak lpg nie zapamięta bo to normalna rzecz. Jak zdemontujesz jeden trzpień to nic się nie stanie (jeden masz na butli, drugi przy reduktorze, trzecią blokadą są wtryskiwacze). Możesz...
Mam dokładnie taką samą usterkę... auto ma problem powyżej 18*C pali ledwo co, gaśnie od razu. Po przełączeniu na LPG idzie jak nówka, na benzynie też jest ok jak już się rozgrzeje ponad 80*C. (at) drzasiek nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wtryski ok, świece ok, cewka ok i wszystkie pozostałe czujniki. Czy u Ciebie też śmierdzi paliwem z wydechu? Ja...
Juz se poradziłem
Witaj, pracuje w motoryzacji od 6 lat, a dokładniej w sklepie motoryzacyjnym. Co to twojego wyboru. Miedzy trzema autami : Opel ( kolor korozja) Audi (ciężki pociąg towarowy) Honda (lepiej jeździ niż wygląda) Najczęściej kupowane są części do Opla świadczy to o popularności auta tudzież o awaryjności astry, lubi zepsuć się cewka koszt od 400 zł w górę...
możesz jeszcze spróbować sprawdzić tak wyciąg świece niech ktoś kręci i sprawdź jaka jest iskra jeżeli jest mocna niebieska to jest cewka sprawna, zobacz czy czasem w którymś momencie nie przerywa byłeś na sprawdzeniu zapłonu.może czujnik halla wariuje.najlepiej by było podmienić cały aparat od kogoś i wtedy by się okazało co dokładnie jest z twoim...
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
trudny temat...bo widzisz takie objawy to jakby coś co łączy lpg i bene,powietrze,przebicie na przewodach WN,moze cewka daje przerwe...mialem kiedyś uszkodzony jeden z przewodów WN,strzelał,dławił się,i wariował na obrotach,ale mowiłeś ze nowe masz... Dodano po 7 pod kierownicą masz wtyk diagnostyczny,weż kawałek drucika,zmostkuj A i B, i włącz zapłon,na...
wiesz co nie wem dokładnie......:-( Dodano po 53 jest cewka zapłonowa
Siemano, ruszam podgrzanym już silnikiem, na 2 bieg, 5 tys ... i (przebieg 127 tyś.) nagle kontrolka silnika, w serwisie wymieniono spaloną cewkę i 4 świece- brak 1 cylindra. Błąd skasowano. W drodze do serwisu,przed 1 wizytą, po wystąpieniu awarii, dwukrotnie błąd sam gasł. Po wymianie cewki to samo, 1 km jazdy i wyświetliło kontrolkę silnika. ( przy...
Wsadziłem do Mondeo taką cewkę, działa już tydzień :D
astra cewka astra cewka dobra cewka klimatyzacji astra
passat wymiana kierownicy silnik inverter reset kropelka
trickle charger kuchenka indukcyjna
Szczotki węglowe w odkurzaczu Zelmer Jupiter ZVC425HT: wymiana i objawy zużycia Wymiana pierścieni w Opel Vectra C 2.2 Direct bez demontażu silnika