Witam Mam pytanie mam podłączony regulator jak na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/1876255300_... Czy jesli tak zostawię podłączone ładowanie będzie dobrze ładować czy nie? Czy jeśli kabel z cewki puszczę przez mostek prostowniczy a potem: Plus z moska podłączę na lewy dolny kabel A światło stop po plusie z mostku na prawy górny...
(at)Jarzabek666 12v cewka bezmasowa Chyba się skuszę na 3 bo można regulować napięcie a w ostatnim nie można. Czyli po perypetiach zbuduje nr 3 i zdam relacje
Bo ktoś zapomniał dorysować "ziemi". Cewka ładowania bezmasowa 6V występowała tylko w DUO.
Próbuj rozebrać moduł aby dostać się do płytki i elementów. Pozostałe podzespoły zostały sprawdzone? Jak wygląda zapłon w tym silniku? Cewka CDI bezmasowa i brak impulsatora? Jeśli tak, to proponowany moduł nie zadziała.
Musisz przerobić ładowanie - patrz wyżej. Cewka bezmasowa + mostek Graetza + regulator napięcia lub cewka bezmasowa + regulator napięcia przystosowany do takiego uzwojenia (pracujący na zasadzie zwierania uzwojenia). Jak chcesz to kup ten tuningowy regulator, czerwony moduł zapłonowy i cewkę WN, do tego jeszcze najlepiej naklejkę mocy "YAMAHA" albo...
Nie pasuje mi jedna rzecz. Powinna tam być cewka bezmasowa i z pomiarów nie powinno wynikać że jest wyprowadzony środek uzwojenia. Czarny przewód to tylko połączenie masy statora (dla zapłonu CDI). Przemierz regulator napięcia miernikiem na teście diod.
https://obrazki.elektroda.pl/3601653500_... cześć Potrzebuje zrobić regulator napięcia 6V do alternatora 1 fazowego cewka bezmasowa .Ma to ładować akumulator kwasowy 6V 4Ah Alternator na wyjściu daje od 10V do 45 V przy 5000rpm. Czy któryś ze schematów z tego posta by się nadał po przeróbce ewentualnej ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Schemat nie jest poroniony! To Waść wytłumacz po co jest tak włączony (za tyrystorem) mostek. Gdzie jest prostownik prostujący napięcie alternatora? o shunt rregulator 12VAC... Nie nadaje się do ładowania aku! 2x tak. Tak to jest jak bierze się schematy nie wiedząc do czego służą. Tak to jest jak się nie analizuje układu tylko pisze komentarze. To...
Witam mam silniczek zaburtowy suzuki dt 9,9 i chciałbym dołożyć do niego opcję ładowania akumulatora czy też wyjście 12-14V by mieć możliwość podłączenia odbiornika i chciałbym się poradzić który regulator napięcia kupić itp. Ze statora wychodzą 3 niepodłączone przewody tak jak w schemacie żółty , żółto-czerwony i czerwony. Ze schematu wynika że jest...
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
Może rzeczywiście czegoś nie doczytałem, za co przepraszam. Wiem, ze tamten watek dotyczył zasilania lampy w motocyklu bez akumulatora, z kondensatorem itd., ale widziałem tez gdzie (już w tej chwili nie odszukam, bo strasznie dużo wątków o regulatorach i lasowaniu wczoraj wieczorem czytałem na elektrodzie) informacje, ze regulator trójfazowy jest zwielokrotniona...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Zmierzyłem pojedynczo napięcie z kabli cewki ładowania ze zmasowaniem minusa dodatkowo obciążając żarówką 12V 21W. Okazalo się że z przewodu szaro- czerwonego wychodzi napięcie 6v na wolnych obrotach a po przygazowaniu do 13Va z przewodu czerwono- żółtego 3V po przygazowaniu do 7V. Napięcie na cewce świetlnej wynosi 6V a po przygazowaniu do 13V. pytanie...
Witam posiadam motorek w którym nie mam regulatora napięcia skonstruowałem sobie mniej więcej taki regulator z tym że na 1 cewce i mostku http://images33.fotosik.pl/110/122c5e126... Wykaz elementow: T1,T2,T3 - Cewka bezmasowa 12v ok 35w (drut 1mm, 180 zwojow) B1,B2,B3 - Mostek Graetza ok. 6A C1 - 4700uF -35v C2 - 1uF -50v C3 - 1uF -16v C4 -...
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Wg pomiarów cewka jest bezmasowa i ma niski opór rzędu 0,6 Ohm. Nie zmierzę indukcyjności bo nie mam czym niestety. Przyznam z pokorą ze tez nie doczytałem ze prądnica ma 130 W :( schemat może nie oddawać całkiem rzeczywistości bo to schemat z rocznika 98 a motor jest 92 wg tabliczki. Dodatkowo może byc modernizowany więc instalacja moze niestety być...
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Z tego co piszesz wynika ze czarny mogł złapać zimnego luta albo sie po prostu oderwac, zrobila ci się cewka bezmasowa. Zajrzyj pod pokrywke.
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Moduł DC CDI padł wraz z cewka WN. Nowy moduł, nowa cewka i nowy regulator - zabezpieczenie zasilania modułu zmienione z 15A na 5A, kolejna próba z delikatnym gazowaniem.. niestety to samo lecz moduł padł przy 15V - zabezpieczenie nie pomogło. To wszystko przez te wstrętne bezpieczniki... Trzeba na coś zwalić, nie? W sumie to nie wiadomo co kupiłeś...
Masz cewkę bezmasową w prądnicy więc najprościej będzie zastosować regulator napięcia. W linku który podałem wyżej jest wszystko wyjaśnione razem ze schematami.Pozdrawiam.
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Taka opcje tez rozważam bo jest tam cewka bezmasowa. A jaki i w jakim celu jest rezystor za zenerem?
Chyba moderatorzy zareagowali pochopnie i bez wzajemnej wiedzy... Piszesz że wymieniłeś cewki - ale na takie przeznaczone do tej instalacji elektrycznej (cewka bezmasowa)? Sprawdzałeś prąd ładowania amperomierzem?
Do układu na cewkę bezmasową potrzebne są da układy ograniczników napięcia (układy z tyrystorem), po jednym na każdą "fazę" cewki.
Witam! mam dosyć nietypowe i pewnie dla was wręcz śmieszne pytanie. A mianowicie czy można zmasować cewkę bezmasową bezpośrednio podpinając jeden z kabelków (2 są) wychodzących z tej cewki do masy (ramy motorku)? Dzięki za odpowiedź :D
Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd. Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć. Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe,...
Wygląda na to, że prądnica 50 ma cewkę masową z odczepem (biały i żółty kabel) a w 125 jest tzw. cewka "bezmasowa" ( dwa żółte kable). Oba układy wymagają różnych regulatorów ! Najlepiej porównać schematy od 50 i od 125, ale na to wygląda. :cry: Oj nie popisałeś się kolego z podłączaniem nowego silnika do instalacji.
Jaki silnik ma ta Yamaha? Odnoszę wrażenie, że gdzieś taki stator widziałem, nie będzie identyczny ze zapłonem F5BM od skuterów Yamahy od 2003 roku? Fundamentalne pytanie. Jaki jest rodzaj uzwojenia i układu ładowania? Typowy skuterowy (cewka masowa + odczep), alternator "dwufazowy" (cewka bezmasowa)?
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Podejrzewam brak masy w instalacji elektrycznej. W niektórych modelach masa instalacji łączy się z silnikiem poprzez przewód od statora, w pozostałych bezpośrednio do akumulatora. Możliwe że masz założony jakiś nietypowy stator, np. do instalacji ze światłami z akumulatora - uzwojenie stanowi cewka "bezmasowa". Wątpię aby ktoś znał wartość pojemności...
Witam. Mam problem z ładowaniem w simsonie skuterze. Do mostka z cewki ładowania prąd dochodzi( cewka bezmasowa) obydwoma przewodami a jak podłącze żarówke do "+" to zarnik zarówki ledwo sie czerwony robi a gdzie to do swiecenia. Moztek dzisiaj kupilem nowy bo to myslalem ze jego wina a tu kicha. Nawet podłączalem plus bezposrednio9 z aku zeby ominąć...
Cóż, więc się myliłem. Przepraszam za ignorancję, czy jakkolwiek to mogło zostać odebrane. Do tej pory zawsze myślałem że mam cewkę bezmasową, bo w sumie tylko z takimi widywałem te silniki. Sprawdzę to i dam znać, jednak to już po weekendzie, teraz praca, a potem wyjazd. Wiem że regiel mam dobry do iskrownika z cewkami właśnie bezmasowymi, gdyż wymagane...
Z góry przepraszam za moją pohopność, zrobiłem drugie rozpoznanie i cewka jest dobra, mostek dostaje 16V~ wydaje 12V DC. Na żarówkach, bo z nimi jest problem, jest nawet 30V~ Wygląda to tak jakby coś było źle podłączone i do żarowek dochodzi przemienny prąd. Jakieś pomysły co do tego gdzie może być zle? Byłbym wdzięczny :) Dodano po 2 Odłącz ją od mostka...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Tu masz podobny temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... z tego tematu też możesz skorzystać. Dla Ciebie najlepszy byłby regulator z ciągnika b1550. Masz już cewki "bezmasowe" więc podłaczenie byłoby proste. W obecnej sytuacji mam cewkę bezmasową więc teoretycznie napięcie będzie...
To jest simson sr50 i posiada cewkę bezmasową po której jest prostownik dokładnie jak na tym schemacie: http://obrazki.elektroda.net/36_12436799... Cały czas myślę jak najtańszym kosztem zrobić ładowanie bo nie chce kupować oryginalnej ELBY.
Dobra Panowie chyba byłem mocno śpiący pośpieszylem sie z zamykaniem tematu instalacje ogarnałem ale jest problem z zasileniem tej instalacji. W instalcji mamy przednie swiatlo 35 w pozycje tył 5w licznik okolo 10W plus kierunki, W motorku siedzi cewka bezmasowa. Wychodza 2 przewody na nich napiecie zmienne na wolnych w granicach 30-35V dam lekko gazu...
13.4 V to stanowczo za mało! Masz uszkodzony regulator napięcia lub problemy z masą lub zwarcie do masu cewki ładowania. Poza tym dwa żółte kable wychodzące z prądnicy sugerują iż w niej jest tzw. cewka "bezmasowa". Czyli niepodłączona żadnym z wyprowadzeń do masy. Pomiary napięcia na żółtych kablach względem masy nie mają sensu Choć ich wynik wskazuje...
Oczywiście, że należy wiedzieć w jaki sposób regulator realizuje cele. Zasilenie regulatora z instalacji świadczy, że wystąpią tam sygnały uzależnione od funkcjonowania prądnicy. Jakiś przekaźnik bezpieczeństwa może się okazać do uruchomienia lampy sygnalizacyjnej a wskaźnik ładowania woltomierzem. Skoro w handlu występuje tzw uniwersalny regulator...
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Przy chińskich quadach, np. 150 cm3 są stosowane układy ładowania z cewką bezmasową. Koszt takiego regulatora waha się w granicach 30-50 zł. Można poznać je po większej obudowie i wyprowadzonych przewodach. Nie wiem jak jest z wytrzymałością prądową. Teoretycznie pasowałby nawet trójfazowy regulator z motocykla, z tym że jest dużo droższy. Taki regulator...
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Witam. Proszę o podanie prawidłowej rezystancji cewki zasilającej CDI statora silnika GY-6 125/150 cm3. Chodzi dokładnie o quada 150 automat, pomiar wykazuje 9.5k omów, cewkę ładowania "bezmasową", zapłon oczywiście AC-CDI. Ponoć iskrę miał, ale kiepską, silnik odbijał przy odpalaniu. Rozumiem że rezystancja nie powinna przekraczać 1k, ale chciałbym...
Jak widzisz nikt nie rwie się z informacjami. Powodem zapewne niska jakość informacji. Pewno mógłby coś więcej powiedzieć osobnik na codzień zajmujący się takim modelem. Kiedy próbuję zrozumieć twoje wywody to chyba wychodzi iż masz iskrownik z cewką bezmasową i do tego należy stosować odpowiedni regulator. Ale ze zdjęć niezbyt potrafię wywnioskować,...
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Moduł CDI z elektryczną pompką oleju ma inną wtyczkę, z resztą w Piaggio była zawsze mechaniczna pompka oleju. http://www.scooter-center.com/en/product... Jak silnik dwusuwowy, to regulator powinien być...
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Cześć! Mam problem z układem ładowania w zabytkowym motocyklu Honda XL250s 79'. Jest tam instalacja 6V, 3 cewki, jedna odpowiedzialna za wysokie napięcie dla zapłonu, druga za oświetlenie przednie, trzecia za ładowanie. Cewka ładująca jest bezmasowa, daje AC od 8V do nawet 35V na wysokich obrotach. Niestety regulator prostuje prąd do około 3-4V, sprawdziłem...
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
ELBA z mostkiem Graetza występowały zawsze w wersjach 12V z oświetleniem typu Bilux. W wersjach na halogen zamiast mostka był EWR + ELBA, nie licząc wersji z zapłonem PVL i VAPE. Wyjątkiem był model DUO 4/1 który jako jedyny posiadał cewkę ładowania 6V bezmasową i mostek Graetza do ładowania, bez żadnego regulatora napięcia.
Zgadza się, myślę że masz trochę pojęcia o simsonach i elektryce, więc poradzisz sobie z ominięciem Elby. Po powiem ci z własnego doświadczenia wiem że elby bardzo szybko padają, wystarczy tylko jedno zwarcie, być może będziesz musiał wymienić cewkę ładowania na "bezmasową" musisz sprawdzić jeszcze napięcie wychodzące z cewki ładowania. Najlepiej przyłóż...
18 Ah to już niemało. Jaka jest moc nominalna tej cewki w prądnicy? Jakie są napięcia na cewce pod obciążeniem odpowiadającym jej mocy przy amłych RPM? Wg. mnie potrzebny jest regulator napiecia do obwodu ładowania i ew. przezwojenie cewki. Konieczność przezwojenia wyjdzie lub nie z informacji/pomiarów. Regulator od skutera powinien wystarczyć. Jaki...
Okazało się, że oryginalny iskrownik 8 cewkowy jest bezmasowy (masa prowadzona jest kablem) To w sumie jaki uklad zasilania masz w tym motorku? Nie da się znaleźć schematu? To czy masa jest prowadzona kablem czy ramą nie jest istotne! Tak samo ilość cewek! Ważne jest to co z czym jest połączone! Z reguły cewki połączone szeregowo nawijane są jednym...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
Zawsze można przerobić masową na bezmasową, tylko nie wiem czy to nie pogorszy w jakiś sposób wydajności prądnicy?
Cewki butelkowe mają różne rezystancje uzwojenia pierwotnego i to głównie od tego parametru zależy prąd cewki. Aby ograniczyć prąd, musiałbyś użyć cewki o dużej rezystancji uzwojenia pierwotnego - powyżej 3 omów. Np. u mnie w Simsonie S51 cewka (do zapłonu z przerywaczem) ma 4 omy, co przy napięciu zasilającym 12V i uwzględnieniu min. rezystancji MOSFET-a...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
Witam! Jeżeli mam w prądnicy cewkę masową które oryginalnie zasilała żarówkę bez akumulatora to czy mogę podpiąć ja pod regulator z chińskiego skutera i czy wystarczy mi do ładowania akumulatora który będzie zasilał ledowe żarówki z przodu i tyłu oraz ledowe kierunkowskazy i klakson czy muszę przerobić cewke na bezmasową lub/oraz zastosować inny regulator...
Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm Skąd wziąłeś takie dane? W serwisówce jest podane co innego: http://obrazki.elektroda.pl/6695600400_1... Pierwsza uwaga. Masz cewkę zasilającą z trzema wyjściami, ale nie wiem czy jedno z wyprowadzeń nie jest połączona z masą. Dlatego...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak. Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty. Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Jak dopiero zaczynasz drążyć temat, to proponuje się nieco zagłębić i spróbować znaleźć podobne bzdury na opakowaniach anten na poważniejsze pasma. Łatwo nie będzie, bo te czary dotyczą tylko magicznego pasma 27MHz. To akurat jest proste "Dostatecznie zaawansowana wiedza, niczym nie różni się od magii". Jest tyle różnych i często bardzo dziwnych typów...
Czyli moduł dobry ,sprawdź dokładnie czy przewód który idzie do cewki WN nie ma zwarcia , powinien być bezpośrednio połączony moduł-cewka WN , gdy okaże się że jest dobry to padnięta cewka WN lub ma słaby kontakt z masą .
...Szukając anten trafiłem na tak zwane "anteny masowe", czyli antena nie wymagająca ani uziemienia, ani przeciwwag. ...Czy to znaczy... producent tego nie napisał? Dziedzina CB jest taką, że producenci bardzo często "zapominają" napisać, albo grafik w poligrafii "zapomina" minusa przy skuteczności itd... skoro klient (statystyczny) był tak ciemny...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Pomiar napiecia miedzy zółtym i różowym być może sa tam cewki bezmasowe.
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
Musi być regulator do cewki bezmasowej.
Kolego pavel możesz sie grubo mylić najpierw niech autor powie jakie ma cewki . Bo może mieć bezmasowe i wtedy do masy nie bedzie miał ani przejścia ani napięcia. Mimo ze to zipp pro ja chinczykom nie ufam najlepiej zajrzeć jakie mamy cewki i ile ich jest dopiero wtedy możemy dokonywać pomiarów
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
ten iskrownik jest masowy zielony przewód który wychodzi z iskrownika jest połączony z obudowa, Masa jest wykorzystywana do cewki zasilającej zapłon CDI (ta czarna). Pozostałe cewki (żółte przewody) są bezmasowe.
Sprawdziłeś, czy kolejności przewodów w złączach się zgadzają? Mogą być wpięte na odwrót. Natomiast brak świateł może być spowodowany tym, że zakładasz stator przeznaczony do świateł z akumulatora (uzwojenie bezmasowe, dwa przewody żółte) do instalacji w której światła są zasilane z alternatora (żółty+biały). Przy zastosowaniu statora o innej ilości...
TCI, a nie żaden CDI czy DC-CDI. Na cewki WN jest podawane +12V przy włączonym zapłonie. Skoro wszystko popaliło się przez skok napięcia, to raczej do wymiany regulator napięcia. Przy okazji do sprawdzenia stator czy nie ma uszkodzeń, dodatkowo przyjrzeć się akumulatorowi czy nie jest wadliwy. Zwracam tylko uwagę że na wyżej podanym schemacie jest przedstawione...
A skąd mostek, tam nie masz cewki bezmasowej i wystarczy 1 dioda 6A.
Ładowanie w Twoim sprzęcie jest realizowane poprzez regulator napięcia. Ten regulator jest zasilany z cewki bezmasowej, masz odczep na zasilanie świateł krótkich/długich. Oczywiście regulator ogranicza prąd ładowania akumulatora. W Twoim przypadku musisz zmierzyć napięcie z cewki płynące, czyli musisz podłączyc obie sondy pomiarowe do dwóch przewodów...
Inny motocykl to WSK 125 z zapłonem CDI z innego Rometa, który ma 6 cewek do ładowania i jedną do zasilania zaplonu. Z niego wychodzi od cewek ladowania dwa kable: na początku pierwszej cewki czarny i na końcu szóstej cewki zielony. Regulator jest z Rometa CRS 50, tam też jest układ bezmasowy, tylko nie mam nigdzie schematu gdzie podpina się kable od...
Tak, ten regulator prawdopodobnie jest przeznaczony do cewki bezmasowej. Sprawdź miernikiem na test diody czy na stykach zewnętrznych jest widoczny mostek Graetza. Obudowa regulatora stanowi masę.
Regulator to pomysł użytkownika pewnego forum o simsonach po zbudowaniu działał poźniej najwyraźniej przestał,nie to nie żart składa się z trzech elementów..Pod magnetem mam 3 cewki bezmasowe połączone po mostkach razem,instalacja jest wszystko z aku .
Wymieniłem w nim już cewki, regulator napięcia, moduł. Na jakie wymieniłeś? Dedykowane do tego modelu czy typowe chińskie uniwersalne zamienniki? Ten model posiada światła zasilane z akumulatora, więc potrzebuje statora z uzwojeniem "bezmasowym" (chyba 6 cewek) oraz specjalnego regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z akumulatora. Zwykłe...
To zły pomysł, aby tak podłączyć ten regulator. Najlepszy reglerek do cewki "bezmasowej" czyli takiej która ma wyprowadzone oba końce uzwojenia. W chińskich quadach takie bywają.
Witam wszystkich. Otoz chcialbym zastosowac do ladowania akumlatora 12v 5.5Ah (pradnica magnetowa) 3 cewki 30W, bezmasowe. Jakich mostkow powinienem uzyc? Jak je podlaczyc? Jaki regulator? Mile widziane konkretne wypowiedzi, jakis schemat itp. Pozdrawiam.
Jaką podjąłeś decyzję? Dałem trzy propozycje. Co wybrałeś? Schematu regulatora na 99% nie znajdziesz. :cry: Musiałbyś go odtworzyć "z natury". Proponuję zakup regulatora od Quada. Ma to byc regulator jednofazowy szeregowy (nie może to byc regulator równoległy czyli stratny) do tzw. cewki bezmasowej.
Mam zapłon bateryjny, ładowanie akumulatora z przewiniętej cewki bezmasowej (ok. 120 zwojów drut 1.mm) i światło H4 zasilane z połączonych cewek świetlnej i zapłonowej. Chcę połączyć wszystkie cewki i podłączyć tak jak tutaj http://obrazki.elektroda.net/41_12332662... lub zrobić zapłon tak jak w oryginale i podłączyć pozostałe cewki do tego regulatora
Coś masz źle podłączone. Światło przednie jest zasilane z alternatora. Światła pozycyjne są zasilane z akumulatora. Ładowanie jest z cewki bezmasowej, przez mostek selenowy i pozbawione żadnego regulatora. Niestety to ma jedną wadę, ponieważ wydajność cewki ładowania jest zbyt mała aby pociągnąć wszystkie żarówki pozycyjne (4x 5W) plus jeszcze dodatkowe...
został przewinięty przez speca, powinno być 12v To jest zastanawiające. Ale to: Cewki podobno posiadają oddzielne zasilanie dla świateł i oddzielne do ładowania akumulatora To niech ten spec od przewijania się zastanowi co zrobił!!! natomiast instalacja oryginalna, chińska powoduje że cały prąd przechodzi przez akumulator Czyli mam rozumieć że posiadają...
Dziś parę godzin poświęciłem i coś mi mówi że akumulator walnął, mimo tego że trzyma 12V i wszystko inne działa prawidłowo. Dodam że chwila nie uwagi i naładowałem go za dużym prądem prostownikiem i zaczął się gotować. Więc tak: Mam kilka regulatorów nowych: - 4 pin z masą na obudowę (masowy) - 4 pin bezmasowy (nie ma przejścia na obudowę) - 5 pin bezmasowy...
Coś takiego podejdzie? http://allegro.pl/regulator-napiecia-yam... Jeśli nie to był bym wdzięczny za przykładowy który zdałby egzamin. Co do podłączenia takiego trójfazowego regulatora to rozumiem, że jeden pin pozostaje nie podłączony (będzie działał...
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
Witam serdecznie. W mojej wiesi mam zamontowany wirnik magnesowy z Royal Enfielda - dość popularna przeróbka WSKi 175. Jako regulator napięcia zintegrowany z prostownikiem zastosowałem jakiegoś chińczyka, który pochodził niecały rok. Nie mam zaufania do chińskich wyrobów, dlatego chciałbym zastąpić spalonego kitajca jakimś lepszym wyrobem. Niestety,...
kkknc Złapałem cię! Ha,Ha. Tam nie ma żadnej cewki wzbudzenia. To alternator ze wzbudzeniem od magnesów trwałych! Instalacja w swojej koncepcji bardzo przypomina najbardziej rozwinięte układy NRDowskiego Simsona. Tzn. światła zasilane są prądem przemiennym z tyrystorowym regulatorem równoległym. Akumulator jest ładowany z osobnej cewki tzw. "bezmasowej"...
cewka tesli cewka tesli cewka citroen xsara cewka cewka cewka zapłonowa schemat
ekspres bosch wyczyść zaparzacz remont instalacji uprawnienia gorący elektrozawór
Kompatybilność rejestratora Longse z kamerami KKMOON Specyfikacje olejów Dexron VI i JWS 3309: różnice i zastosowanie