Witam. Przerabiam zapłon w charcie na 12v. Na razie zaczynam od strony czysto teoretycznej. Więc moje pytanie brzmi, czym różni się cewka której początek drutu owiniętego na karkasie zaczyna się od masy od cewki która zaczyna się już na karkasie i wychodzi od niej kabel z prądem przemiennym już? Pozdrawiam.
Witam Mam pytanie mam podłączony regulator jak na obrazku Czy jesli tak zostawię podłączone ładowanie będzie dobrze ładować czy nie? Czy jeśli kabel z cewki puszczę przez mostek prostowniczy a potem: Plus z moska podłączę na lewy dolny kabel A światło stop po plusie z mostku na prawy górny uzyskam ładowanie dwupołówkowe. Aqu i masa tak jak jest. Simson...
Bo ktoś zapomniał dorysować "ziemi". Cewka ładowania bezmasowa 6V występowała tylko w DUO.
Jest to cewka ładowania jak już mówiłem bezmasowa. Zapłon SLPZ (platyniarz). Chciałbym podłączyć regulator od chińskiego skutera 4t według tego schematu: Nie wiem tylko czy konieczne jest zmasowanie cewki na rdzeniu? Czy można bezpośrednio przez zmasowanie jednego z kabli (wychodzą 2) do ramy motorka? Dodam, że obecnie mam dane ładowanie przez mostek...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Okazało się, że oryginalny iskrownik 8 cewkowy jest bezmasowy (masa prowadzona jest kablem) To w sumie jaki uklad zasilania masz w tym motorku? Nie da się znaleźć schematu? To czy masa jest prowadzona kablem czy ramą nie jest istotne! Tak samo ilość cewek! Ważne jest to co z czym jest połączone! Z reguły cewki połączone szeregowo nawijane są jednym...
Taka opcje tez rozważam bo jest tam cewka bezmasowa. A jaki i w jakim celu jest rezystor za zenerem?
Z tego co piszesz wynika ze czarny mogł złapać zimnego luta albo sie po prostu oderwac, zrobila ci się cewka bezmasowa. Zajrzyj pod pokrywke.
Dobra Panowie chyba byłem mocno śpiący pośpieszylem sie z zamykaniem tematu instalacje ogarnałem ale jest problem z zasileniem tej instalacji. W instalcji mamy przednie swiatlo 35 w pozycje tył 5w licznik okolo 10W plus kierunki, W motorku siedzi cewka bezmasowa. Wychodza 2 przewody na nich napiecie zmienne na wolnych w granicach 30-35V dam lekko gazu...
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
13.4 V to stanowczo za mało! Masz uszkodzony regulator napięcia lub problemy z masą lub zwarcie do masu cewki ładowania. Poza tym dwa żółte kable wychodzące z prądnicy sugerują iż w niej jest tzw. cewka "bezmasowa". Czyli niepodłączona żadnym z wyprowadzeń do masy. Pomiary napięcia na żółtych kablach względem masy nie mają sensu Choć ich wynik wskazuje...
18 Ah to już niemało. Jaka jest moc nominalna tej cewki w prądnicy? Jakie są napięcia na cewce pod obciążeniem odpowiadającym jej mocy przy amłych RPM? Wg. mnie potrzebny jest regulator napiecia do obwodu ładowania i ew. przezwojenie cewki. Konieczność przezwojenia wyjdzie lub nie z informacji/pomiarów. Regulator od skutera powinien wystarczyć. Jaki...
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie...
Witam. Mam problem z ładowaniem w simsonie skuterze. Do mostka z cewki ładowania prąd dochodzi( cewka bezmasowa) obydwoma przewodami a jak podłącze żarówke do "+" to zarnik zarówki ledwo sie czerwony robi a gdzie to do swiecenia. Moztek dzisiaj kupilem nowy bo to myslalem ze jego wina a tu kicha. Nawet podłączalem plus bezposrednio9 z aku zeby ominąć...
Witam posiadam motorek w którym nie mam regulatora napięcia skonstruowałem sobie mniej więcej taki regulator z tym że na 1 cewce i mostku Wykaz elementow: T1,T2,T3 - Cewka bezmasowa 12v ok 35w (drut 1mm, 180 zwojow) B1,B2,B3 - Mostek Graetza ok. 6A C1 - 4700uF -35v C2 - 1uF -50v C3 - 1uF -16v C4 - 220nF U1 - 7815 -stabilizator - radiator U2 - 2N3055...
Chyba moderatorzy zareagowali pochopnie i bez wzajemnej wiedzy... Piszesz że wymieniłeś cewki - ale na takie przeznaczone do tej instalacji elektrycznej (cewka bezmasowa)? Sprawdzałeś prąd ładowania amperomierzem?
Jaki silnik ma ta Yamaha? Odnoszę wrażenie, że gdzieś taki stator widziałem, nie będzie identyczny ze zapłonem F5BM od skuterów Yamahy od 2003 roku? Fundamentalne pytanie. Jaki jest rodzaj uzwojenia i układu ładowania? Typowy skuterowy (cewka masowa + odczep), alternator "dwufazowy" (cewka bezmasowa)?
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Wygląda na to, że prądnica 50 ma cewkę masową z odczepem (biały i żółty kabel) a w 125 jest tzw. cewka "bezmasowa" ( dwa żółte kable). Oba układy wymagają różnych regulatorów ! Najlepiej porównać schematy od 50 i od 125, ale na to wygląda. :cry: Oj nie popisałeś się kolego z podłączaniem nowego silnika do instalacji.
Cześć! Mam problem z układem ładowania w zabytkowym motocyklu Honda XL250s 79'. Jest tam instalacja 6V, 3 cewki, jedna odpowiedzialna za wysokie napięcie dla zapłonu, druga za oświetlenie przednie, trzecia za ładowanie. Cewka ładująca jest bezmasowa, daje AC od 8V do nawet 35V na wysokich obrotach. Niestety regulator prostuje prąd do około 3-4V, sprawdziłem...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
Podejrzewam brak masy w instalacji elektrycznej. W niektórych modelach masa instalacji łączy się z silnikiem poprzez przewód od statora, w pozostałych bezpośrednio do akumulatora. Możliwe że masz założony jakiś nietypowy stator, np. do instalacji ze światłami z akumulatora - uzwojenie stanowi cewka "bezmasowa". Wątpię aby ktoś znał wartość pojemności...
Tak w sumie to nie wiadomo jaki układ połączeń uzwojeń pradnicy jest w tym konkretnym przypadku. Schematy dość że są niepewne, to jeszcze nic na ten temat nie mówią. Nie zrobimy nic dopóki nie zrobisz pomiarów omomierzem. Czy cewka(i) jest połączona jednym końcem do masy? Z twojego pierwszego opisu wynika, że nie. Czyli była by to tzw. cewka bezmasowa....
To jaki typ regulatora (szeregowy, równoległy) jest zamontowany jest wg. mnie loterią. W poście #7 podałem link do opisu regulatora szeregowego w 250'tce. Natomiast regulatory równoległe (stratne) są i piździkach jak i gigantach z 400W prądnicy. Rozumiem intencje nazwy "dwufazowy", choć nie podoba mi się ona jak cewka "bezmasowa". Obie są wybitnie niepoprawne!...
Tylko o co pytać? Czy pasuje do koparki X? Pewnie myślący "elektryk" zrobiłby jakąś rzeźbę (może z brakiem pewnych funkcjonalności ale działającą) za mniejsze pieniądze. Jednak musiałby być "na miejscu" przy urządzeniu. To, że cewka jest "bezmasowa" i pewnie regulator jest prostownikiem sterowanym wiemy. Ale jaka jest moc prądnicy już nie. Swoją drogą...
Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd. Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć. Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe,...
Witam mam silniczek zaburtowy suzuki dt 9,9 i chciałbym dołożyć do niego opcję ładowania akumulatora czy też wyjście 12-14V by mieć możliwość podłączenia odbiornika i chciałbym się poradzić który regulator napięcia kupić itp. Ze statora wychodzą 3 niepodłączone przewody tak jak w schemacie żółty , żółto-czerwony i czerwony. Ze schematu wynika że jest...
bo to jest cewka bezmasowa. Wszystko wskazuje na to, ze jest to cewka 2 fazowa. CDI ma osobna cewke i tam wszystko ok - silnik pali. W zalaczniku schemat (w kolku cewka). Nie wiem tylko jakie napiecia sa potrzebne z w/w cewki na regulator aby podal na wyjsciu 12-14V. Podejrzewam, ze to co mam czyli 12V i 13V to troche za malo. Miedzyfazowo (czyli na...
Dziękuję za sugestie, masz ogromną wiedzę w tym temacie lecz uszczypliwa forma przekazania, która zrobiła sie od kilku lat normą na elektrodzie jest dla mnie nie do przyjęcia. Jaka uszczypliwa forma? Zamiast się zwyczajnie przyznać, że robiłeś to na pałę, to wypisujesz eleboraty, które mają to ukryć. Twoje pisanie zamiast przybliżyć problem, to go...
(at)Jarzabek666 12v cewka bezmasowa Chyba się skuszę na 3 bo można regulować napięcie a w ostatnim nie można. Czyli po perypetiach zbuduje nr 3 i zdam relacje
Próbuj rozebrać moduł aby dostać się do płytki i elementów. Pozostałe podzespoły zostały sprawdzone? Jak wygląda zapłon w tym silniku? Cewka CDI bezmasowa i brak impulsatora? Jeśli tak, to proponowany moduł nie zadziała.
cześć Potrzebuje zrobić regulator napięcia 6V do alternatora 1 fazowego cewka bezmasowa .Ma to ładować akumulator kwasowy 6V 4Ah Alternator na wyjściu daje od 10V do 45 V przy 5000rpm. Czy któryś ze schematów z tego posta by się nadał po przeróbce ewentualnej ... ps oryginalny regulator to koszt 950zł więc odpada a zamiennika nie znalazłem.
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
Jak dopiero zaczynasz drążyć temat, to proponuje się nieco zagłębić i spróbować znaleźć podobne bzdury na opakowaniach anten na poważniejsze pasma. Łatwo nie będzie, bo te czary dotyczą tylko magicznego pasma 27MHz. To akurat jest proste "Dostatecznie zaawansowana wiedza, niczym nie różni się od magii". Jest tyle różnych i często bardzo dziwnych typów...
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
Z góry przepraszam za moją pohopność, zrobiłem drugie rozpoznanie i cewka jest dobra, mostek dostaje 16V~ wydaje 12V DC. Na żarówkach, bo z nimi jest problem, jest nawet 30V~ Wygląda to tak jakby coś było źle podłączone i do żarowek dochodzi przemienny prąd. Jakieś pomysły co do tego gdzie może być zle? Byłbym wdzięczny :) Dodano po 2 Odłącz ją od mostka...
Może rzeczywiście czegoś nie doczytałem, za co przepraszam. Wiem, ze tamten watek dotyczył zasilania lampy w motocyklu bez akumulatora, z kondensatorem itd., ale widziałem tez gdzie (już w tej chwili nie odszukam, bo strasznie dużo wątków o regulatorach i lasowaniu wczoraj wieczorem czytałem na elektrodzie) informacje, ze regulator trójfazowy jest zwielokrotniona...
Żarówkę podłączam w taki sposób ze jeden koniec żarówki podłączam do ramy a drugi koniec żarówki do cewki i wtedy żarówka świeci Skoro występuje na przewodach cewki napięcie względem masy, to albo cewka ma uszkodzoną izolację, albo masz zamontowaną cewkę ładowania 6V masową. A ja widzę inne rozwiązanie: Cewka jest "bezmasowa" jednak do wyżej opisanej...
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
Zmierzyłem pojedynczo napięcie z kabli cewki ładowania ze zmasowaniem minusa dodatkowo obciążając żarówką 12V 21W. Okazalo się że z przewodu szaro- czerwonego wychodzi napięcie 6v na wolnych obrotach a po przygazowaniu do 13Va z przewodu czerwono- żółtego 3V po przygazowaniu do 7V. Napięcie na cewce świetlnej wynosi 6V a po przygazowaniu do 13V. pytanie...
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak. Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty. Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych...
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.