Z tego co piszesz wynika ze czarny mogł złapać zimnego luta albo sie po prostu oderwac, zrobila ci się cewka bezmasowa. Zajrzyj pod pokrywke.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Masz cewkę bezmasową w prądnicy więc najprościej będzie zastosować regulator napięcia. W linku który podałem wyżej jest wszystko wyjaśnione razem ze schematami.Pozdrawiam.
Witam Mam pytanie mam podłączony regulator jak na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/1876255300_... Czy jesli tak zostawię podłączone ładowanie będzie dobrze ładować czy nie? Czy jeśli kabel z cewki puszczę przez mostek prostowniczy a potem: Plus z moska podłączę na lewy dolny kabel A światło stop po plusie z mostku na prawy górny...
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Taka opcje tez rozważam bo jest tam cewka bezmasowa. A jaki i w jakim celu jest rezystor za zenerem?
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Moduł DC CDI padł wraz z cewka WN. Nowy moduł, nowa cewka i nowy regulator - zabezpieczenie zasilania modułu zmienione z 15A na 5A, kolejna próba z delikatnym gazowaniem.. niestety to samo lecz moduł padł przy 15V - zabezpieczenie nie pomogło. To wszystko przez te wstrętne bezpieczniki... Trzeba na coś zwalić, nie? W sumie to nie wiadomo co kupiłeś...
(at)Jarzabek666 12v cewka bezmasowa Chyba się skuszę na 3 bo można regulować napięcie a w ostatnim nie można. Czyli po perypetiach zbuduje nr 3 i zdam relacje
Do układu na cewkę bezmasową potrzebne są da układy ograniczników napięcia (układy z tyrystorem), po jednym na każdą "fazę" cewki.
Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd. Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć. Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe,...
Chyba moderatorzy zareagowali pochopnie i bez wzajemnej wiedzy... Piszesz że wymieniłeś cewki - ale na takie przeznaczone do tej instalacji elektrycznej (cewka bezmasowa)? Sprawdzałeś prąd ładowania amperomierzem?
Nie pasuje mi jedna rzecz. Powinna tam być cewka bezmasowa i z pomiarów nie powinno wynikać że jest wyprowadzony środek uzwojenia. Czarny przewód to tylko połączenie masy statora (dla zapłonu CDI). Przemierz regulator napięcia miernikiem na teście diod.
Wygląda na to, że prądnica 50 ma cewkę masową z odczepem (biały i żółty kabel) a w 125 jest tzw. cewka "bezmasowa" ( dwa żółte kable). Oba układy wymagają różnych regulatorów ! Najlepiej porównać schematy od 50 i od 125, ale na to wygląda. :cry: Oj nie popisałeś się kolego z podłączaniem nowego silnika do instalacji.
Witam! mam dosyć nietypowe i pewnie dla was wręcz śmieszne pytanie. A mianowicie czy można zmasować cewkę bezmasową bezpośrednio podpinając jeden z kabelków (2 są) wychodzących z tej cewki do masy (ramy motorku)? Dzięki za odpowiedź :D
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Bo ktoś zapomniał dorysować "ziemi". Cewka ładowania bezmasowa 6V występowała tylko w DUO.
Jaki silnik ma ta Yamaha? Odnoszę wrażenie, że gdzieś taki stator widziałem, nie będzie identyczny ze zapłonem F5BM od skuterów Yamahy od 2003 roku? Fundamentalne pytanie. Jaki jest rodzaj uzwojenia i układu ładowania? Typowy skuterowy (cewka masowa + odczep), alternator "dwufazowy" (cewka bezmasowa)?
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
To jest simson sr50 i posiada cewkę bezmasową po której jest prostownik dokładnie jak na tym schemacie: http://obrazki.elektroda.net/36_12436799... Cały czas myślę jak najtańszym kosztem zrobić ładowanie bo nie chce kupować oryginalnej ELBY.
Podejrzewam brak masy w instalacji elektrycznej. W niektórych modelach masa instalacji łączy się z silnikiem poprzez przewód od statora, w pozostałych bezpośrednio do akumulatora. Możliwe że masz założony jakiś nietypowy stator, np. do instalacji ze światłami z akumulatora - uzwojenie stanowi cewka "bezmasowa". Wątpię aby ktoś znał wartość pojemności...
Z góry przepraszam za moją pohopność, zrobiłem drugie rozpoznanie i cewka jest dobra, mostek dostaje 16V~ wydaje 12V DC. Na żarówkach, bo z nimi jest problem, jest nawet 30V~ Wygląda to tak jakby coś było źle podłączone i do żarowek dochodzi przemienny prąd. Jakieś pomysły co do tego gdzie może być zle? Byłbym wdzięczny :) Dodano po 2 Odłącz ją od mostka...
Cóż, więc się myliłem. Przepraszam za ignorancję, czy jakkolwiek to mogło zostać odebrane. Do tej pory zawsze myślałem że mam cewkę bezmasową, bo w sumie tylko z takimi widywałem te silniki. Sprawdzę to i dam znać, jednak to już po weekendzie, teraz praca, a potem wyjazd. Wiem że regiel mam dobry do iskrownika z cewkami właśnie bezmasowymi, gdyż wymagane...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
https://obrazki.elektroda.pl/3601653500_... cześć Potrzebuje zrobić regulator napięcia 6V do alternatora 1 fazowego cewka bezmasowa .Ma to ładować akumulator kwasowy 6V 4Ah Alternator na wyjściu daje od 10V do 45 V przy 5000rpm. Czy któryś ze schematów z tego posta by się nadał po przeróbce ewentualnej ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam. Mam problem z ładowaniem w simsonie skuterze. Do mostka z cewki ładowania prąd dochodzi( cewka bezmasowa) obydwoma przewodami a jak podłącze żarówke do "+" to zarnik zarówki ledwo sie czerwony robi a gdzie to do swiecenia. Moztek dzisiaj kupilem nowy bo to myslalem ze jego wina a tu kicha. Nawet podłączalem plus bezposrednio9 z aku zeby ominąć...
Próbuj rozebrać moduł aby dostać się do płytki i elementów. Pozostałe podzespoły zostały sprawdzone? Jak wygląda zapłon w tym silniku? Cewka CDI bezmasowa i brak impulsatora? Jeśli tak, to proponowany moduł nie zadziała.
Dobra. Przerobiłem stator na cewkę bezmasową. Właściwie mam 3 konfiguracje, bo przewód odczepu pozostawiłem dzięki czemu mogę użyć układu złożonego z 5, 7 lub wszystkich 12. Po włączeniu wszystkich odbiorników zrobię pomiary i wtedy wybiorę która opcja będzie ok (żeby niepotrzebnie nie obciążać regulatora). Ostatnią rzeczą jaką potrzebuję jest konkretny...
Witam mam silniczek zaburtowy suzuki dt 9,9 i chciałbym dołożyć do niego opcję ładowania akumulatora czy też wyjście 12-14V by mieć możliwość podłączenia odbiornika i chciałbym się poradzić który regulator napięcia kupić itp. Ze statora wychodzą 3 niepodłączone przewody tak jak w schemacie żółty , żółto-czerwony i czerwony. Ze schematu wynika że jest...
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Dobra Panowie chyba byłem mocno śpiący pośpieszylem sie z zamykaniem tematu instalacje ogarnałem ale jest problem z zasileniem tej instalacji. W instalcji mamy przednie swiatlo 35 w pozycje tył 5w licznik okolo 10W plus kierunki, W motorku siedzi cewka bezmasowa. Wychodza 2 przewody na nich napiecie zmienne na wolnych w granicach 30-35V dam lekko gazu...
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
13.4 V to stanowczo za mało! Masz uszkodzony regulator napięcia lub problemy z masą lub zwarcie do masu cewki ładowania. Poza tym dwa żółte kable wychodzące z prądnicy sugerują iż w niej jest tzw. cewka "bezmasowa". Czyli niepodłączona żadnym z wyprowadzeń do masy. Pomiary napięcia na żółtych kablach względem masy nie mają sensu Choć ich wynik wskazuje...
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Witam. Proszę o podanie prawidłowej rezystancji cewki zasilającej CDI statora silnika GY-6 125/150 cm3. Chodzi dokładnie o quada 150 automat, pomiar wykazuje 9.5k omów, cewkę ładowania "bezmasową", zapłon oczywiście AC-CDI. Ponoć iskrę miał, ale kiepską, silnik odbijał przy odpalaniu. Rozumiem że rezystancja nie powinna przekraczać 1k, ale chciałbym...
Witam posiadam motorek w którym nie mam regulatora napięcia skonstruowałem sobie mniej więcej taki regulator z tym że na 1 cewce i mostku http://images33.fotosik.pl/110/122c5e126... Wykaz elementow: T1,T2,T3 - Cewka bezmasowa 12v ok 35w (drut 1mm, 180 zwojow) B1,B2,B3 - Mostek Graetza ok. 6A C1 - 4700uF -35v C2 - 1uF -50v C3 - 1uF -16v C4 -...
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
Cześć! Mam problem z układem ładowania w zabytkowym motocyklu Honda XL250s 79'. Jest tam instalacja 6V, 3 cewki, jedna odpowiedzialna za wysokie napięcie dla zapłonu, druga za oświetlenie przednie, trzecia za ładowanie. Cewka ładująca jest bezmasowa, daje AC od 8V do nawet 35V na wysokich obrotach. Niestety regulator prostuje prąd do około 3-4V, sprawdziłem...
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
Tylko o co pytać? Czy pasuje do koparki X? Pewnie myślący "elektryk" zrobiłby jakąś rzeźbę (może z brakiem pewnych funkcjonalności ale działającą) za mniejsze pieniądze. Jednak musiałby być "na miejscu" przy urządzeniu. To, że cewka jest "bezmasowa" i pewnie regulator jest prostownikiem sterowanym wiemy. Ale jaka jest moc prądnicy już nie. Swoją drogą...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
ELBA z mostkiem Graetza występowały zawsze w wersjach 12V z oświetleniem typu Bilux. W wersjach na halogen zamiast mostka był EWR + ELBA, nie licząc wersji z zapłonem PVL i VAPE. Wyjątkiem był model DUO 4/1 który jako jedyny posiadał cewkę ładowania 6V bezmasową i mostek Graetza do ładowania, bez żadnego regulatora napięcia.
Zgadza się, myślę że masz trochę pojęcia o simsonach i elektryce, więc poradzisz sobie z ominięciem Elby. Po powiem ci z własnego doświadczenia wiem że elby bardzo szybko padają, wystarczy tylko jedno zwarcie, być może będziesz musiał wymienić cewkę ładowania na "bezmasową" musisz sprawdzić jeszcze napięcie wychodzące z cewki ładowania. Najlepiej przyłóż...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
18 Ah to już niemało. Jaka jest moc nominalna tej cewki w prądnicy? Jakie są napięcia na cewce pod obciążeniem odpowiadającym jej mocy przy amłych RPM? Wg. mnie potrzebny jest regulator napiecia do obwodu ładowania i ew. przezwojenie cewki. Konieczność przezwojenia wyjdzie lub nie z informacji/pomiarów. Regulator od skutera powinien wystarczyć. Jaki...
Zmierzyłem pojedynczo napięcie z kabli cewki ładowania ze zmasowaniem minusa dodatkowo obciążając żarówką 12V 21W. Okazalo się że z przewodu szaro- czerwonego wychodzi napięcie 6v na wolnych obrotach a po przygazowaniu do 13Va z przewodu czerwono- żółtego 3V po przygazowaniu do 7V. Napięcie na cewce świetlnej wynosi 6V a po przygazowaniu do 13V. pytanie...
Okazało się, że oryginalny iskrownik 8 cewkowy jest bezmasowy (masa prowadzona jest kablem) To w sumie jaki uklad zasilania masz w tym motorku? Nie da się znaleźć schematu? To czy masa jest prowadzona kablem czy ramą nie jest istotne! Tak samo ilość cewek! Ważne jest to co z czym jest połączone! Z reguły cewki połączone szeregowo nawijane są jednym...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Jak widzisz nikt nie rwie się z informacjami. Powodem zapewne niska jakość informacji. Pewno mógłby coś więcej powiedzieć osobnik na codzień zajmujący się takim modelem. Kiedy próbuję zrozumieć twoje wywody to chyba wychodzi iż masz iskrownik z cewką bezmasową i do tego należy stosować odpowiedni regulator. Ale ze zdjęć niezbyt potrafię wywnioskować,...
Wg pomiarów cewka jest bezmasowa i ma niski opór rzędu 0,6 Ohm. Nie zmierzę indukcyjności bo nie mam czym niestety. Przyznam z pokorą ze tez nie doczytałem ze prądnica ma 130 W :( schemat może nie oddawać całkiem rzeczywistości bo to schemat z rocznika 98 a motor jest 92 wg tabliczki. Dodatkowo może byc modernizowany więc instalacja moze niestety być...
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
Przy chińskich quadach, np. 150 cm3 są stosowane układy ładowania z cewką bezmasową. Koszt takiego regulatora waha się w granicach 30-50 zł. Można poznać je po większej obudowie i wyprowadzonych przewodach. Nie wiem jak jest z wytrzymałością prądową. Teoretycznie pasowałby nawet trójfazowy regulator z motocykla, z tym że jest dużo droższy. Taki regulator...
Moduł CDI z elektryczną pompką oleju ma inną wtyczkę, z resztą w Piaggio była zawsze mechaniczna pompka oleju. http://www.scooter-center.com/en/product... Jak silnik dwusuwowy, to regulator powinien być...
Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm Skąd wziąłeś takie dane? W serwisówce jest podane co innego: http://obrazki.elektroda.pl/6695600400_1... Pierwsza uwaga. Masz cewkę zasilającą z trzema wyjściami, ale nie wiem czy jedno z wyprowadzeń nie jest połączona z masą. Dlatego...
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Cewki butelkowe mają różne rezystancje uzwojenia pierwotnego i to głównie od tego parametru zależy prąd cewki. Aby ograniczyć prąd, musiałbyś użyć cewki o dużej rezystancji uzwojenia pierwotnego - powyżej 3 omów. Np. u mnie w Simsonie S51 cewka (do zapłonu z przerywaczem) ma 4 omy, co przy napięciu zasilającym 12V i uwzględnieniu min. rezystancji MOSFET-a...
Ludzie, nie rozśmieszajcie mnie z tymi regulatorami od Poloneza, WSK, ETZ... Koniecznie potrzebny jest zwykły regulator napięcia od skutera. Cena zaczyna się od 15 zł. Przed montażem upewnijcie się czy cewka nie ma uzwojenia "bezmasowego" (wersje do motocykli ze światłami zasilanymi z akumulatora), wówczas jeden przewód będzie trzeba połączyć z masą....
A prądnica/alternator nie ma tabliczki znamionowej ? Jeśli to jest prądnica na 12V, to możesz tylko oszacować prąd na podstawie średnicy drutu jakim cewka jest nawinięta. Można przyjąć 10A/mm2 przekroju
Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak. Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty. Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych...
Witam! Jeżeli mam w prądnicy cewkę masową które oryginalnie zasilała żarówkę bez akumulatora to czy mogę podpiąć ja pod regulator z chińskiego skutera i czy wystarczy mi do ładowania akumulatora który będzie zasilał ledowe żarówki z przodu i tyłu oraz ledowe kierunkowskazy i klakson czy muszę przerobić cewke na bezmasową lub/oraz zastosować inny regulator...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
Rycho T Podłącz drugą cewkę, tak jak narysowałem, i powinno działać. Chyba że cewka TECUMSEHA jest, w ogóle, nie podłączona. ...lub uszkodzona. Po spełnieniu powyższych warunków na pewno będzie działać. Jak skutecznie to się okaże. Duży akumulator może być niedoładowany a mały przeładowany. Przecież niema żadnej kontroli nad jego napięciem. Przydałby...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Bez sensu przeróbka. W obecnym stanie potrzebujesz dwóch osobnych regulatorów, albo pojedynczego po połączeniu tych dwóch cewek razem. Typowe regulatory są zawsze stratne, chyba że będziesz budował kolejny beznadziejny wynalazek ze stabilizatorem liniowym. W takim rozwiązaniu nigdy nie wiadomo czy starczy mocy na ładowanie. Ja to widzę w inny sposób....
Jeśli chcesz mieć tylko ogranicznik - to tylko układ w żółtym polu. Mam takie wrażenie że przy tej diodzie (6V8) napięcie ograniczenia wynosi 7.5V... Jeśli chcesz przerabiać na akumulator i 12V - nie twierdzę że to nie jest możliwe, tylko że jest czasochłonne, trzeba wyłożyć trochę kasy co przy takim motorowerze jakim jest Romet Ogar 205 lekko mija...
Hmm... Troche dziwna sprawa wyszla z ta instalka. Wszystkie cewki bezmasowe po wyprostowaniu pradu polaczylem i dalem na zarowke H4 60/55W. Mostki przylutowalem przy cewkach w iskrowniku, zeby spod pokrywy wychodzily tylko 2 kable. Zmierzylem napiecie bez obciazenia, to wyszlo 10V na wolnych obr. Gdy podgazowalem do prawie max obr to wskazowka wychylila...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Zawsze można przerobić masową na bezmasową, tylko nie wiem czy to nie pogorszy w jakiś sposób wydajności prądnicy?
...Szukając anten trafiłem na tak zwane "anteny masowe", czyli antena nie wymagająca ani uziemienia, ani przeciwwag. ...Czy to znaczy... producent tego nie napisał? Dziedzina CB jest taką, że producenci bardzo często "zapominają" napisać, albo grafik w poligrafii "zapomina" minusa przy skuteczności itd... skoro klient (statystyczny) był tak ciemny...
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
cewka tesli cewka tesli cewka cewka zapłonowa schemat cewka hałasuje
czarny ekran internet telewizorze wentylator klimatyzatora generator sygnału radiowego
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Samsung 12YFHD320SL4LV0.2 Board for 32" LTJ320HN07-L Panel in UE32EH5300W, UE32EH5040W TVs Renault Master DF1830, Ford P1830, Canon TS702 1830 – interpretacja kodu błędu 1830