Witam Mam pytanie mam podłączony regulator jak na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/1876255300_... Czy jesli tak zostawię podłączone ładowanie będzie dobrze ładować czy nie? Czy jeśli kabel z cewki puszczę przez mostek prostowniczy a potem: Plus z moska podłączę na lewy dolny kabel A światło stop po plusie z mostku na prawy górny...
(at)Jarzabek666 12v cewka bezmasowa Chyba się skuszę na 3 bo można regulować napięcie a w ostatnim nie można. Czyli po perypetiach zbuduje nr 3 i zdam relacje
Bo ktoś zapomniał dorysować "ziemi". Cewka ładowania bezmasowa 6V występowała tylko w DUO.
Musisz przerobić ładowanie - patrz wyżej. Cewka bezmasowa + mostek Graetza + regulator napięcia lub cewka bezmasowa + regulator napięcia przystosowany do takiego uzwojenia (pracujący na zasadzie zwierania uzwojenia). Jak chcesz to kup ten tuningowy regulator, czerwony moduł zapłonowy i cewkę WN, do tego jeszcze najlepiej naklejkę mocy "YAMAHA" albo...
Próbuj rozebrać moduł aby dostać się do płytki i elementów. Pozostałe podzespoły zostały sprawdzone? Jak wygląda zapłon w tym silniku? Cewka CDI bezmasowa i brak impulsatora? Jeśli tak, to proponowany moduł nie zadziała.
Nie pasuje mi jedna rzecz. Powinna tam być cewka bezmasowa i z pomiarów nie powinno wynikać że jest wyprowadzony środek uzwojenia. Czarny przewód to tylko połączenie masy statora (dla zapłonu CDI). Przemierz regulator napięcia miernikiem na teście diod.
https://obrazki.elektroda.pl/3601653500_... cześć Potrzebuje zrobić regulator napięcia 6V do alternatora 1 fazowego cewka bezmasowa .Ma to ładować akumulator kwasowy 6V 4Ah Alternator na wyjściu daje od 10V do 45 V przy 5000rpm. Czy któryś ze schematów z tego posta by się nadał po przeróbce ewentualnej ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Schemat nie jest poroniony! To Waść wytłumacz po co jest tak włączony (za tyrystorem) mostek. Gdzie jest prostownik prostujący napięcie alternatora? o shunt rregulator 12VAC... Nie nadaje się do ładowania aku! 2x tak. Tak to jest jak bierze się schematy nie wiedząc do czego służą. Tak to jest jak się nie analizuje układu tylko pisze komentarze. To...
Witam mam silniczek zaburtowy suzuki dt 9,9 i chciałbym dołożyć do niego opcję ładowania akumulatora czy też wyjście 12-14V by mieć możliwość podłączenia odbiornika i chciałbym się poradzić który regulator napięcia kupić itp. Ze statora wychodzą 3 niepodłączone przewody tak jak w schemacie żółty , żółto-czerwony i czerwony. Ze schematu wynika że jest...
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
Może rzeczywiście czegoś nie doczytałem, za co przepraszam. Wiem, ze tamten watek dotyczył zasilania lampy w motocyklu bez akumulatora, z kondensatorem itd., ale widziałem tez gdzie (już w tej chwili nie odszukam, bo strasznie dużo wątków o regulatorach i lasowaniu wczoraj wieczorem czytałem na elektrodzie) informacje, ze regulator trójfazowy jest zwielokrotniona...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Zmierzyłem pojedynczo napięcie z kabli cewki ładowania ze zmasowaniem minusa dodatkowo obciążając żarówką 12V 21W. Okazalo się że z przewodu szaro- czerwonego wychodzi napięcie 6v na wolnych obrotach a po przygazowaniu do 13Va z przewodu czerwono- żółtego 3V po przygazowaniu do 7V. Napięcie na cewce świetlnej wynosi 6V a po przygazowaniu do 13V. pytanie...
Witam posiadam motorek w którym nie mam regulatora napięcia skonstruowałem sobie mniej więcej taki regulator z tym że na 1 cewce i mostku http://images33.fotosik.pl/110/122c5e126... Wykaz elementow: T1,T2,T3 - Cewka bezmasowa 12v ok 35w (drut 1mm, 180 zwojow) B1,B2,B3 - Mostek Graetza ok. 6A C1 - 4700uF -35v C2 - 1uF -50v C3 - 1uF -16v C4 -...
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Wg pomiarów cewka jest bezmasowa i ma niski opór rzędu 0,6 Ohm. Nie zmierzę indukcyjności bo nie mam czym niestety. Przyznam z pokorą ze tez nie doczytałem ze prądnica ma 130 W :( schemat może nie oddawać całkiem rzeczywistości bo to schemat z rocznika 98 a motor jest 92 wg tabliczki. Dodatkowo może byc modernizowany więc instalacja moze niestety być...
Z tego co piszesz wynika ze czarny mogł złapać zimnego luta albo sie po prostu oderwac, zrobila ci się cewka bezmasowa. Zajrzyj pod pokrywke.
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Moduł DC CDI padł wraz z cewka WN. Nowy moduł, nowa cewka i nowy regulator - zabezpieczenie zasilania modułu zmienione z 15A na 5A, kolejna próba z delikatnym gazowaniem.. niestety to samo lecz moduł padł przy 15V - zabezpieczenie nie pomogło. To wszystko przez te wstrętne bezpieczniki... Trzeba na coś zwalić, nie? W sumie to nie wiadomo co kupiłeś...
Masz cewkę bezmasową w prądnicy więc najprościej będzie zastosować regulator napięcia. W linku który podałem wyżej jest wszystko wyjaśnione razem ze schematami.Pozdrawiam.
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Taka opcje tez rozważam bo jest tam cewka bezmasowa. A jaki i w jakim celu jest rezystor za zenerem?
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Chyba moderatorzy zareagowali pochopnie i bez wzajemnej wiedzy... Piszesz że wymieniłeś cewki - ale na takie przeznaczone do tej instalacji elektrycznej (cewka bezmasowa)? Sprawdzałeś prąd ładowania amperomierzem?
Do układu na cewkę bezmasową potrzebne są da układy ograniczników napięcia (układy z tyrystorem), po jednym na każdą "fazę" cewki.
Witam! mam dosyć nietypowe i pewnie dla was wręcz śmieszne pytanie. A mianowicie czy można zmasować cewkę bezmasową bezpośrednio podpinając jeden z kabelków (2 są) wychodzących z tej cewki do masy (ramy motorku)? Dzięki za odpowiedź :D
Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd. Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć. Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe,...
Wygląda na to, że prądnica 50 ma cewkę masową z odczepem (biały i żółty kabel) a w 125 jest tzw. cewka "bezmasowa" ( dwa żółte kable). Oba układy wymagają różnych regulatorów ! Najlepiej porównać schematy od 50 i od 125, ale na to wygląda. :cry: Oj nie popisałeś się kolego z podłączaniem nowego silnika do instalacji.
Jaki silnik ma ta Yamaha? Odnoszę wrażenie, że gdzieś taki stator widziałem, nie będzie identyczny ze zapłonem F5BM od skuterów Yamahy od 2003 roku? Fundamentalne pytanie. Jaki jest rodzaj uzwojenia i układu ładowania? Typowy skuterowy (cewka masowa + odczep), alternator "dwufazowy" (cewka bezmasowa)?
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Podejrzewam brak masy w instalacji elektrycznej. W niektórych modelach masa instalacji łączy się z silnikiem poprzez przewód od statora, w pozostałych bezpośrednio do akumulatora. Możliwe że masz założony jakiś nietypowy stator, np. do instalacji ze światłami z akumulatora - uzwojenie stanowi cewka "bezmasowa". Wątpię aby ktoś znał wartość pojemności...
Witam. Mam problem z ładowaniem w simsonie skuterze. Do mostka z cewki ładowania prąd dochodzi( cewka bezmasowa) obydwoma przewodami a jak podłącze żarówke do "+" to zarnik zarówki ledwo sie czerwony robi a gdzie to do swiecenia. Moztek dzisiaj kupilem nowy bo to myslalem ze jego wina a tu kicha. Nawet podłączalem plus bezposrednio9 z aku zeby ominąć...
Cóż, więc się myliłem. Przepraszam za ignorancję, czy jakkolwiek to mogło zostać odebrane. Do tej pory zawsze myślałem że mam cewkę bezmasową, bo w sumie tylko z takimi widywałem te silniki. Sprawdzę to i dam znać, jednak to już po weekendzie, teraz praca, a potem wyjazd. Wiem że regiel mam dobry do iskrownika z cewkami właśnie bezmasowymi, gdyż wymagane...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Tu masz podobny temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... z tego tematu też możesz skorzystać. Dla Ciebie najlepszy byłby regulator z ciągnika b1550. Masz już cewki "bezmasowe" więc podłaczenie byłoby proste. W obecnej sytuacji mam cewkę bezmasową więc teoretycznie napięcie będzie...
Z góry przepraszam za moją pohopność, zrobiłem drugie rozpoznanie i cewka jest dobra, mostek dostaje 16V~ wydaje 12V DC. Na żarówkach, bo z nimi jest problem, jest nawet 30V~ Wygląda to tak jakby coś było źle podłączone i do żarowek dochodzi przemienny prąd. Jakieś pomysły co do tego gdzie może być zle? Byłbym wdzięczny :) Dodano po 2 Odłącz ją od mostka...
To jest simson sr50 i posiada cewkę bezmasową po której jest prostownik dokładnie jak na tym schemacie: http://obrazki.elektroda.net/36_12436799... Cały czas myślę jak najtańszym kosztem zrobić ładowanie bo nie chce kupować oryginalnej ELBY.
Dobra Panowie chyba byłem mocno śpiący pośpieszylem sie z zamykaniem tematu instalacje ogarnałem ale jest problem z zasileniem tej instalacji. W instalcji mamy przednie swiatlo 35 w pozycje tył 5w licznik okolo 10W plus kierunki, W motorku siedzi cewka bezmasowa. Wychodza 2 przewody na nich napiecie zmienne na wolnych w granicach 30-35V dam lekko gazu...
13.4 V to stanowczo za mało! Masz uszkodzony regulator napięcia lub problemy z masą lub zwarcie do masu cewki ładowania. Poza tym dwa żółte kable wychodzące z prądnicy sugerują iż w niej jest tzw. cewka "bezmasowa". Czyli niepodłączona żadnym z wyprowadzeń do masy. Pomiary napięcia na żółtych kablach względem masy nie mają sensu Choć ich wynik wskazuje...
Oczywiście, że należy wiedzieć w jaki sposób regulator realizuje cele. Zasilenie regulatora z instalacji świadczy, że wystąpią tam sygnały uzależnione od funkcjonowania prądnicy. Jakiś przekaźnik bezpieczeństwa może się okazać do uruchomienia lampy sygnalizacyjnej a wskaźnik ładowania woltomierzem. Skoro w handlu występuje tzw uniwersalny regulator...
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Przy chińskich quadach, np. 150 cm3 są stosowane układy ładowania z cewką bezmasową. Koszt takiego regulatora waha się w granicach 30-50 zł. Można poznać je po większej obudowie i wyprowadzonych przewodach. Nie wiem jak jest z wytrzymałością prądową. Teoretycznie pasowałby nawet trójfazowy regulator z motocykla, z tym że jest dużo droższy. Taki regulator...
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Witam. Proszę o podanie prawidłowej rezystancji cewki zasilającej CDI statora silnika GY-6 125/150 cm3. Chodzi dokładnie o quada 150 automat, pomiar wykazuje 9.5k omów, cewkę ładowania "bezmasową", zapłon oczywiście AC-CDI. Ponoć iskrę miał, ale kiepską, silnik odbijał przy odpalaniu. Rozumiem że rezystancja nie powinna przekraczać 1k, ale chciałbym...
Jak widzisz nikt nie rwie się z informacjami. Powodem zapewne niska jakość informacji. Pewno mógłby coś więcej powiedzieć osobnik na codzień zajmujący się takim modelem. Kiedy próbuję zrozumieć twoje wywody to chyba wychodzi iż masz iskrownik z cewką bezmasową i do tego należy stosować odpowiedni regulator. Ale ze zdjęć niezbyt potrafię wywnioskować,...
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
cewka tesli cewka tesli cewka citroen xsara cewka cewka cewka zapłonowa schemat
pralka czyszczenie hydrostatu rozmiar padów excel formularz wybór
siemens pralka reset dahua wideodomofon dzwonek
Parametr gazu w piecu Termet Silver Pro 20 kW Pioneer AVIC-ZH07 – oficjalny soft, aktualizacja NaviStudio, ograniczenia językowe