Dość częste przy usterkach W/N nie tylko w citroenie (błąd sygnału oczywiście?)
Może być wina cewki ale może być też gazownik - druciarz. Cewkę podmień na inną bo nic innego nie zdziałasz.
Cewka immo nie ma nic wspólnego z centralnym zamkiem a antena odbiorcza sterowania radiowego zamkiem znajduje się w BSI.
Jak masz cewke zespolona, nakladana o gory na silnik to gdzie tam przewody sa? ;) Te gumowe koncoweczki laczace cewke ze swieca (te ze sprezynka w srodku) sa wymienne. Ale jak ci cewka przebija to cewka do wymiany.
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
3. Co do czujnika wału to wykręciłem i nie widziałem syfu, ale nie sprawdzałem pod kątem elektrycznym. Cześć, Brud nie ma tu wiele do rzeczy. Często jest to czujnik indukcyjny a co za tym idzie może np. ulegać awarii podczas podniesienia temp. silnika. Uszkodzeniu ulega prawdopodobnie cewka solenoidu i komputer nie dostaje prawidłowego sygnału. Przeczyścić...
na początek sprawdzić mase i zasilanie na cewkę
Zasadniczo w kazdym nowszym (po 90) samochodzie pompą steruje ECU (komputer) - załącza pompę na kilka sekund po załaczeniu stacyjki, później dopiero wtedy gdy dostanie sygnał z czujnika wału. Jednak ECU steruje pompą poprzez przekaźnik, i to on moze być winien, znajdź go i zmostkuj mu styki. Jeżeli pompa ruszy to sprawdz czy cewka przekaźnika jest sterowana....
A sprawdzałeś pompę paliwa? I sprawdziłbym cewkę zapłonową bo jak szarpie na ciepłym i wypada zapłon jak jest rozgrzany to raczej cewka. Podmień cewkę i zobacz czy dalej wypada zapłon i czy wywala błąd.
Być może cewka być może braki paliwa,albo np EGR jak jest.
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
witam posiadam citroen-a Xsara Picasso od jakiegoś czasu silnik "kuleje" na benzynie jak i na gazie po podłączeniu pod kompa pojawił się błąd ' brak iskry na 1 i 3 cylindrze" pytanie zatem brzmi: czy to tylko jest cewka zapłonowa czy też coś innego????
Kable/cewka bo i cewkę modułową stosowali. Filtr, paliwa też by nie zaszkodziło wymienić, bo może nigdy nie był wymieniany.
Najprawdopodobniej znalazłem przyczynę. Oryginalna cewka pokazywała napięcie po odpaleniu ok. 14v tak samo nowa. Natomiast stara używana pokazywała prawie 20v więc pewnie ona sprawiła że ecu zgłupiało. Przynajmniej tak mi się wydaje. Dam znać jak by się coś zmieniło.
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
Nie , przy dodawaniu gazu , dostaje więcej powietrza /otwierasz przepustnicę/ a mniej paliwa i stąd taka prosta. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach , to może być wypadanie zapłonu /cewka , świece, przewody WN/, ciśnienie paliwa , lewe powietrze.
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Jednak wymieniłem cewkę, zaryzykowałem jakąś z allegro bo ceny oryginalnych w serwisie są absurdalne. Od wymiany silnik momentalnie przestał się dławić, spalanie nigdy nie pokazywało "0". Check zgasł, potem znów się zapalił, po kilku dniach zgasł ale to może być wina instalacji gazowej. Czyli jednak cewka, może komuś się przyda wątek i opis objawów.
To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja.
Witam miałem coś podobnego tylko mi wyskakiwał błąd że mam zanik prądu, po zdjęciu klemy wszystko się restartowało i było ok.Jadąc samochód przechodził w stan awaryjny zjazd na serwis obroty 2000 i nic więcej, pęknięta cewka pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Wymiana cewki i wszystko ok.
Skoro pstryka to znaczy się że jest sprawna cewka która zmienia światła. To że po pstryknięciu jest napięcie nadal na tym samym kablu to mi coś nie pasuje
no mniejsza z tym zawsze tak sprawdzalem i dzialalo, a tutaj dziwne bo niby sygnaly sa ale mizerne i iskry niet. Czy ta cewka moze ma w sobie jakis wzmacniacz tych sygnalow czy takie maja byc? Z kolei jesli maja byc to cewka i swiece nowe a iskry dalej brak...
Cewka do góry i czterema kablami przedłużyć. Nie rośnie ci tam przypadkiem ciśnienie oleju tak bardzo, że hydropopychacze zawory podpierają? Po zgaśnięciu ciśnienie spada i znów jest luz na zaworach - kompresja powraca.
Nastapił przełom w sprawie.:) Auto odpala ale kuleje nie ma jałowych obrotów i a na wysokich straszanie przerywa . Ja w tej chwili mój typ to cewka WN tylko jak ja sprawdzic zeby nie kupowac nowej
A cewka co ma do tego?
uszczelniacz dekarski odpada. Możesz ratować się silikonem, jeśli jednak jest to silikon octowy, uszkodzisz wszystko, z czasem cewka skoroduje. I tak jest do wymiany, więc nic nie tracisz teraz. Kilka dni/tygodni będzie działać.
Tam nie ma silnika krokowego ponieważ tam jest elektroniczne wszystko i znajduje sie to w przepustnicy . Dodano po 1 Temat zamkniety , przyczyną byla walnieta cewka , gdy dosatawała sie wilgoc do cewki auto nie chciało chodzic . po wymianie wszystko ok .
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety kupiona cewka to chińczyk :( reklamowałem ją wczoraj. Dziś zakupiłem nową łącznie z kompletem świec zapłonowych. Muszę przyznać , że stare miały znacznie większą przerwę od nowych...
Cewka rzeczywiście była niesprawna. Wtryskiwacze też. Teraz jeździ jak trzeba :D.
w Xsarce mojego sąsiada 1.6 8V miał to samo. Dodatkowo jeszcze miał co jakiś czas choinkę i Airbagi mu wywalało na desce. Po zgaszeniu i zapaleniu było wszystko w normie. Zmienialiśmy BSI z ECU itp ale klops. Okazało się coś czego nigdy bym nie wziął pod uwagę. CEWKA zapłonowa. Po wymianie wszystko OK.
Dziękuję Wam panowie, okazało się że to cewka zapłonowa poszła już jest dobrze. Pozdrawiam
1. W tym citroenie nie ma kabli jest cewka nakładana na świece. 2. Wszystkie wtyczki wyczyszczone. Filtr wymieniony na nowy. Sprawdzałem bez filtra i taki sam efekt.
Cewka kosztuje około 500 zł. Do najtańszych nie należy :? Pozdrawiam Wojtek (monterek3) :D
Masz racje. Ale obciążeniem wyjścia alternatora D+ jest cewka przekaźnika. A gdy ten przekaźnik zamontuję to mi się kontrolka ładowania żarzy.
Witam. Świeci mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Pojawiła się po którymś tam razie gdy auto było odpalane na parkingu. Miałem wtedy problemy ze wspomaganiem. Po uruchomieniu czuję zapach benzyny w aucie, nie jestem jednak pewien, sprawdzę :idea: ... Silnik zdaje się pracować normalnie. Wg instrukcji :arrow: układ wtrysku, zapłonu lub oczyszczania...
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Witam. Podobny, kolejny i jakże pospolity problem.. Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa. Otóż: W moim przypadku :) .. Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg.. Autko to: Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło:...
Witam forumowicze, mam problem z moim sierżantem, coś mu się stało, że nie odpala, mianowicie kontrolki się zapalają ( wymieniłem stacyjkę ), naciskam na rozruch... i głucha cisza. Podejrzewam cewkę rozrusznika, ale nie wiem, czy po drodze jest jakiś przekaźnik, napiszcie, co sądzicie, dziękuję z góry.
Wg mnie leją wtryskiwacze lub zatkane. U mnie pracował jak traktor jak był 1 wtrysk uwalony. U Ciebie włąsnie pracuje "byle jak" więc raczej wtryskiwacze. A cewka pewnie do wymiany czy coś, jak tak nie łączy lub kable przeżarte. To też trzeba sprawdzić.
Zmienił też cewkę w między czasie, wróci na forum opowie co się dzieje.
Kolego Ty od września walczysz z tym autem ? Diagnostyka pomogła by w zdiagnozowaniu. Cewka zastosowana w tym samochodzie bardzo ładnie jest diagnozowana. W razie uszkodzenia masz od razu odpowiedź. Jak ktoś usunął immo a na to wygląda to iskra musi być. A co z czujnikiem wału ? Jak wszystko sprawdzisz na osprzęcie zewnętrznym to pozostaje sterownik...
Jak czujnik położenia przepustnicy? A komputer to nie Sagem u ciebie? Jaką masz cewkę modułową czy jeszcze oddzielna?
Problem w stacyjce-nie ma napięcia na jednym z obwodów załączanych ( czerwony kabel) trzeba zrobić obejście z przekaźnikiem (cewkę załącza sprawny obwód).
Witam mam od kilku dni niemały problem z tym autem. Problem polega na tym, że podczas jazdy silnik przerywa na chwilę co powoduje mocne szarpnięcie całym autem. Wygląda to tak, że podczas jazdy ze stałą prędkością samochód traci gwałtownie moc, nie reaguje na gaz i po chwili zaskakuje i jest mocne szarpnięcie do przodu. Dwa razy nawet zgasł. Nie dzieje...
Witam Posiadam Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 2001r z LPG. Samochod brał duze ilosci oleju.Na zimnym silniku na benzynie szarpało nim i strzelał z rury wydechowej wydobywal sie niebieski dym.Całości trwało około minuty pozniej juz normalnie pracował. Na LPG nie było tego problemu wogóle.Na diagnostyce komputerwoej bład sondy lambda wymieniłem zero poprawy.z...
Sterowanie cewkami przekaźnika ; pin 10 /czerwony/ z pinu 52 sterownika, pin 7 /zielony/ z pinu 7 sterownika , jeżeli automat , to przez przełacznik manetki biegów na "P". Zasilanie ; z 30 - 2,8,15 , z 15 - 14. Z kolorami różnie bywa jak to jest przy francuzach!
Przekaźnik ma wyjścia załączające cewkę i wyjścia prądowe. Trzeba sprawdzić napięcie sterujące przekaźnikiem. Po włączeniu zapłonu na przekaźniku powinien pojawić się plus. Jeżeli jest to małogabarytowy przekaźnik bez elektroniki to plus powinien pojawić się na styku oznaczonym 86 to jest jedno wejście zasilania cewki załączającej. Drugie wyjście z...
No i chyba mamy winowajcę. Po wykręceniu zaworu z sitka nie było opiłków, ale wystawało jakieś cienkie włókno. Udało się go wyjąć pensetą, ale niestety chyba w środku jest zapchane. Nie wiem czy można zdjąć to sitko. Sprawdziłem tez elektrykę, tzn, cewka sprawna, bo jest przejście pomiędzy stykami, oporność, około 2,5ohm, czyli raczej dobrze. Po podpięciu...
Bezpiecznik F38 zasila przełącznik ciśnienia klimatyzacji na pinie nr 2. Zasilanie sprzęgła kompresora jest z BSI z bezpiecznika FD. W kabinie powinny być dwie skrzynki bezpiecznikowe i pod maską jedna. Jak chcesz wykluczyć kompresor to zasil cewkę sprzęgła prosto z plusa akumulatora. Powinna wtedy cyknąć a jak odpalisz silnik to powinno bycz czuć chłodek,...
Witam mam problem nie odpala auto jak w temacie, pompa pompie wtryski podają lecz brak iskry, cewka nowa (oryginalna) zasilanie cewki ok (czasami odpala)zmieniony komputer, dodam ze jak nie pali to diagnoza pokazuje głupoty w parametrach a jak odpali to parametry sa poprawne.Myslalem ze immo odcina ale nie powinny wtryski podawac, diagnoza pokazała...
Zobacz czy jest prąd na bezpieczniku od pompy paliwa w BSM , miałem kiedyś podobny problem w 407 upaliło coś w BSM nie było prądu na bezpieczniku od pompy i zasilającym cewkę, po podaniu ,,lewego '' prądu na ten bezpiecznik autko odpalało
Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu mam problem z citroen Xsara 1.6 z 2002 roku. Po jakiejkolwiek dłuższej trasie gdy tylko zgaszę silnik i chce go ponownie odpalić to słychać tylko "klik". Po jakimś czasie średnio pół godziny postoju odpala ale silnik przez chwilę nierówno pracuje. Potem jest ok. Wymieniałam rozrusznik, cewkę i świece ale problem...
Zerknąłem na płyte BSI i ten pin 13 w zielonej wtyczce co niby z niego ma być sterowanie kompresorem klimy z niczym nie jest połączony tzn idzie scieżka, ma pare mostków i koniec. Na obudowie bsi data 2001, auto z 2000 takze bylo pewnie zmieniane, są bsi bez sterowania sprężarką ? W bsi z 2002 pin 13 idzie to podwójnego przekaznika, natomiast to ktore...
Moim zdaniem masz rozjechany komp wtrysku. Ale za nim się za niego zabierzesz sprawdź świece i cewkę. Możliwe że po wymianie nieodrazu mu przejdzie i będziesz musiał pojeździć trochę na benzynie aby się komp trochę poduczył.
Idąc za ciosem zdemontowałem PSF1 rozebrałem obudowę jest tam trochę elektroniki. Znalazłem przekaźnik odpowiedzialny za załączanie świateł przeciwmgielnych, wylutowałem i sprawdziłem jest ok. Natomiast martwi mnie że nie otrzymuje napięcia na cewkę załączającą. Jest to normalny mechaniczny przekaźnik. Co można sprawdzić jeszcze. Pozdrawiam.
Witam otóż jestem posiadaczem Citroen Xsara 2 1.6 16v Mój problem polega na tym iż , gdy są deszczowe dni jest dużo wilgoci , to ona musi mi się dostawać gdzieś do silnika, ponieważ gdy odpalam jest wszystko okej, ruszę zmienię na 2 bieg i zaczyna się . to znaczy miga kontrolka check engine po chwili znika ale auto robi z rury wydechowej tu tu tu przy...
Ja u siebie podejrzewam czujnik położenia wału. Ewentualnie jak kolega pisał cewka zapłonowa lub sonda lambda. Świece też miałem okopcone, po wymianie (pomimo tego, że wyglądały wzorowo) upłynniła się praca silnika. Na komputerze pokazuje właśnie błąd związany z kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie pamiętam czy to dokładnie ten kod, ale na stronie http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD...
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
mam podobny problem. jakies 2 tygodnie temu umyłem na myjni silnik bo zrobilem uszczelke pod głowicą i chcialem zobaczyc czy juz nie ma wycieków. i od tego czasu mam problemy. samochód jezdzi około 2 dni normalnie po czym zaczyna szarpać... wystarczy że wcisnę pedał gazu to od razu go zdusza i nie da sie jechać. na biegu jałowym na wolnych obrotach...
W cewkę właśnie celowałem ale przyczyna była bardziej trywialna niż można się było spodziewać. Luźny pancerz linki gazu nie zawsze i nieregularnie wysuwał się z uchwytu powodując chwilowy spadek mocy. Umocowany póki co jest dobrze, następnym krokiem będzie wymiana cewki. Dziękuję za pomoc, można zamknąć.
Motronic, tak daleko nie trzeba sięgać. Przekaźnik dający napięcie na przeł. nawiewu i przekaźnik czasowy ogrzewania szyby tylnej oraz lusterek , plus na swoja cewkę bierze z alternatora z przewodu wzbudzania. Minus na cewce ma na stałe. Petent pisze , że po wymianie tego przekaźnika działa nawiew , a ogrzewanie tylko jak przytrzymuje włącznik ogrzewania...
Auto: Citroen Xsara 1.4i Kombi, 2000 r. wersja przed face-liftingiem. Objawy: - obrotomierz nie działa, - przy wyciągniętym kluczyku zapala się kontrolka STOP, - włącza się świateło w aucie samoczynnie - sama niekiedy włącza się kontrolka oleju Zaczęło się to dziać dzisiaj (rano do 15.30 jeździłem i było ok) ojciec wziął auto żeby do sklepu skoczyć...
W pewnym momencie w środę silnik już nie chciał pracować. A więc wykonałem sporo czynności. Paliwo jest. czujnik położenia wału korbowego w porządku. Instalacja elektryczna raczej OK. Cewka zapłonowa chyba dobra, Ale świece zapłonowe zafajdane jak nigdy nie widziałem we francuskim samochodzie. Po różnych zabawach czepiłem się świec i z ciekawości jedną...
Auto Peugeot 406 2.0 16V benzyna + LPG 2000r. Witam. Od grudnia auto psuje mi wszystkie cewki zapłonowe. Nikt nie jest w stanie dojść do przyczyny problemu. Najpierw uszkodzeniu uległa stara cewka objaw: silnik pracuje jakby na 3 cylindrach Kolejne dwie (zamienniki) kolejno po 3 i 7 dniach (znowu podobne objawy, wyraźna praca na 3 cylindrach). Początkowa...
Szukałem przewodu wiązka po wiązce, po rozkopaniu połowy samochodu doszedłem do kolejnych zgrzanych z sobą przewodów dochodzących do dwóch przekaźników pod maską i potem do winowajcy - okazała się nim cewka korektora kąta wtrysku na pompie wtryskowej. Po tym wszystkim udało się znaleźć lepsze schematy jednak nie do końca dobrze rozrysowane. Samochód...
Witam, Od kilku miesiecy walczę ale nie moge dać sobie sam rady. Mianowicie brak mocy. Podczas dynamicznego przyspieszenia silnikowi brakuje mocy. Redukuję bieg na niższy i przy przyspieszaniu silnik sachowuje się jakby miał z 20 koni mniej. Nie zapala się kontrolka silnika , samochód odpala bardzo dobrze tylko ten spadek mocy. Wymieniłem cewkę, przerobiłem...
cewka nachodzi na świece. Trzeba ją wymontowac i pomierzyć rezystancję pomiędzy złaczami swiecy 1-4 i 2-3. Ma byc około 18 kiloom.Do pomiaru zdjąć delongatory. Jak znam życie, na którejś sekcji będzie rozwarta. Jest to typowe w cewkach Sagem, nową cewkę kupić z firmy L'Electricfil
witam mam problem z klimatyzacją citroen xsara picasso autko z 2008 r 1,6 bezna klimatyzacja wgl nie ratuje błąd był od zbyt wysokiego ciśnienia wiedz wymieniłem czujnik przy skraplaczu cewka oczywiście sprawna bezpieczniki tez sprawdziłem również wiązkę do sterownika od cewki zrobiłem test kaputerem wetylatora oraz panelu i wszystko ok brak pomysłu...
Ja już kupiłem samochód. Citroen Xsara II. EDIT Po roku eksploatacji. Zawieszenie: Nic się nie zepsuło. Z tylną belką nic się nie dzieje, a jeżdżę czasami po dziurach. Silnik: Do wymiany była cewka zapłonowa (300 PLN) i dwa wtryskiwacze (200 PLN, używki :]). Dodatkowo regulowałem zawory (było trochę luzu). Jeżdżę na oleju syntetycznym Shell Helix Ultra....
Witam mam problem z bsi ,a mianowicie wypalił się vn820sp zalał się cyną którą był lutowany jest to driver sprzęgła klimatyzacji.Po oddaniu bsi do naprawy wymienili niby vn820sp i powiedzieli że będzie działać choć na moje wy lutowali i wlutowali go na nowo po podłączeniu do instalacji samochodu tylko ogień z tego drivera .Co może być przyczyną uszkodzenia?...
Cytrynkę mam już 8 lat i nigdy poważnej usterki nie było. Miesiąc temu zaczęła niedomagać. Na zimno odpala bez problemu, żadnych szarpań w trakcie jazdy, tak samo na wolnych. Pełna moc, samochód w czasie jazdy bardzo dynamiczny. Spalanie w trybie mieszanym 4,2 l/ 100 km. Jak silnik gorący, przy próbie uruchomienia, nie zapala. Nie słychać pompy paliwa...
Nie probuj wiec ich mieszac, bo najwyrazniejnie masz dostatecznej wiedzy Tutaj masz rację dlatego posiłkuję się forum. lub zlecenie wymiany fachowcowi. Tak też chcę uczynić silnik będzie zakładał mi mechanik,lecz na mnie spoczywa znalezienie silnika na wymianę stąd też moje posty tutaj.Mojego silnika nie opłaca mi się remontować,uszczelka pod głowicą...
Witam. Jeżdże Citroenem Xsara 1.4 2001 rok. Od jakiegoś czasu mam problem. Przy gwałtownym wciśnięcie pedału gazu następuje przydławienie silnika i wkręca sie na obroty dopiero po chwili. Takie same objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie. Do tego dochodzą delikatne wibracje na wolnych obrotach (tak jakby silnik nie pracował do końca równo)....
Witam. Chciałbym się zapytać z ciekawości jak i poczytać wasze oponie oraz komentarze do tej sytuacji. Szwagierki Xsara Picasso pewnego razu padł na drodze. Okazało się, ze cewka do wymiany -400 zł. Po tej wymianie na drugi dzień zaświecił się CHECK ENGINE, autem nie dało się jechać więcej niż 50 km/h, po naciśnięciu sprzęgła zgasło i nie odpaliło....
Pomierzcie kompresję. Wczoraj oddałem xsarę 1.8 6FZ, po wymianie silnika. Najpierw była wersja, że uboga mieszanka lpg i wypaliło dziurę w tłoku. Po zamontowaniu drugiego okazało się, że cewka uszkodzona, pracował na dwa garnki. Jak robiłem test, iskra występowała na wszystkich. Teraz podejrzewam, że uszkodzenie tłoka nastąpiło na skutek wypadania zapłonów....
witam problem twoj moze nie byc tylko z instalacja tylko z immobiliserem fabrycznym jezeli swieci sie kluczyk to komputer silnika moze byc zablokowany .druga mozliwosc to uszkodzona cewka na stacyjce .nastepne pytanie to ktorym kluczkiem uruchamiasz auto od 1.6czy od 1.4 wymieniles stacyjke???
Witam, skończyły mi się pomysły, więc postanowiłem wreszcie napisać post. Mam od 6 m-cy Xsarę Picasso z 2000 roku z silnikiem benzynowym 1,8 16v EW7J4. Auto ma od 4 m-cy instalację LPG Elpigazu Stella Nord, od 3 tygodni walczę z następującym problemem, kiedy silnik wystygnie, auto po odpaleniu ma przez jakieś 3 sekundy podwyższone obroty jak na ssaniu,...
Witam , Szukam, chce kupić samochód do dyspozycji mam 20 tyś . ale chce aby miał pewne kryteria mianowicie : 1. Silnik musi być na łańcuch rozrządu 2. Cewka zapłonowa aby silnik miał więcej niż jedną :) 3. Obudowa filtra oleju musi być metalowa . 4. Benzyna lub benzyna z gazem . Teraz wytłumaczę dlaczego takie a nie inne wymagania . Mam aktualnie Citroena...
Witam pomimo tego że klima jest pełna 565g czynnika, nabijana i sprawdzona szczelność azotowaniem, nie dochodzi prąd do sprężarki. NA Lexii ukazuje się błąd jak poniżej. Niestety nie mam schematu do elektryki do samochodu Citroen Xsara II 2002r 1.6 16v 109 KM klima automat(półautomat). Czy ktoś mógłby zapodać taki schemat elektryki i ewentualnie wskazać...
Witam , problemy z autkiem zaczęły się po zatankowaniu benzyny na full , najpierw obroty silnika wzrosły do 4 tyś. samoistnie , po przełączeniu na gaz falowały od 1.5 do 2.5 tyś. , następnie po wypaleniu połowy baku benzyny samochód się nieco uspokoił , po paru dniach sytuacja odwrotna , drastyczny spadek mocy , gaśnie przy próbie zmiany biegu , max...
cewka citroen xsara citroen xsara picasso cewka citroen cewka
bramy spawanie naprawa zamka drzwi schemat schneider
przedwzmacniacz mikrofonowy ne5532 europower opinie
Trwałość, retencja danych, cykle i prędkość zapisu/odczytu w pamięciach Regulacja silnika zaburtowego Volvo Penta - szczegółowy przewodnik