Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Ze schematu wynika, że są dwie cewki ładowania. Jeden koniec uzwojenia "idzie" na masę drugi wychodzi na (~) prostownika. Sprawdź napięcia jakie na nich masz. jeśli nie ma zmiennego to tą uszkodzone cewki. Sprawdź bezpiecznik przed akumulatorem. Sprawdź cewkę oświetleniową pod obciążeniem (6V / 25W)
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
Cześć ! Mam problem z moim motorowerem , Rometem Chartem ponieważ przewinąłem cewkę zasilająca (opór 798 , przekrój drutu 0.1 mm ) . Jeśli nacisnę kopniak to cewka daje napięcie. Ale nie ma iskry .Proszę o pomoc :cry:
Zobacz sobie na allegro może podejdzie ci z quada 110 całe zestawy można w miarę tanio kupić czyli cewka cały zestaw cewek z impulsatorem magnetem i modułem i masz odrazu na 12 v bez kombinowania z magnesem
Witam wszystkich! Mam problem z moim Chartem, mianowicie nie mam iskry, bo spaliła mi się cewka zasilająca i chciał bym ja przewinąć takim samym zwojem. Ps. Jaki jest przekrój tego cienkiego drutu?
A jak bym chciał podłączyć zapłon pod akumulator 6V zamiast do cewek? Może jakaś cewka jest winna?
Witam. Przerabiam zapłon w charcie na 12v. Na razie zaczynam od strony czysto teoretycznej. Więc moje pytanie brzmi, czym różni się cewka której początek drutu owiniętego na karkasie zaczyna się od masy od cewki która zaczyna się już na karkasie i wychodzi od niej kabel z prądem przemiennym już? Pozdrawiam.
Może działać bez akumulatora, bo akumulator jest wykorzystywany tylko do zasilania tylnej lampy, sygnału dźwiękowego i kierunkowskazów, natomiast przednia lampa jest zasilana z cewek świetlnych (2 cewki połączone równolegle w iskrowniku i zmasowane tam, dlatego wychodzi tylko jeden przewód, bodajże czerwony). Zapłon oryginalnie jest zasilany z cewki...
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
Kupiłem nowe diody i mi już ładuje(napięcie 7-8V) le pojawił się drugi problem: Wymyślili sobie, że trzeba przez cały rok jeździć na światłach :/ Więc akumulator nie nadarza się ładować. Ładuje prądem 2,3A(1 cewka 1,5A i druga 0,8A) a światła pobierają: - Przód 25W - Tył 5W + STOP 21W - Kierunki 42W Oczywiście kierunków nie mam cały czas włączonych...
Kolego jeżdżę Chartem z tym układem ładowania na instalacji 12V. Niepotrzebnie połączyłeś cewki szeregowo. Wystraczy nic nie zmieniać w stosunku do oryginału i będzie ładował się akumulator 12V. Najlepiej jest połączyć obie cewki równolegle i wyprostować prąd i to wszystko. W Charcie na normalnej jeździe w ciągu dnia ładuje jedna cewka a podczas włączenia...
Nie wienikt jak podpiac ladowanie do rometa charta ??prosze o schemat...Bo rozebralem dzis mojego charta i nie ma ladowania i nie wiem jak podpiac ma mostek prostowniczy 8A/600V cewka ladowania tez jest i aku jest nowy bo wczesniej byl nie podpiętey chart byl tak zrobiony ze odpalal bez akumulatora teraz chcialem to przerobic aku jest chyba za slaby...
Witam. Posiadam Rometa Charta 210. Wymieniłem w nim wszystkie elementy zapłonu takie jak moduł, cewka W/N i iskrownik. Po przejechaniu około 500km motor po prostu sie zatrzymał w trasie i już nie zapalił :cry:. Podejrzewam że mógł to być moduł ponieważ po regulacji odległości cewki wyzwalającej od kola magnesowego było nadal to samo a przebicie między...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
padl mi modul zaplonowy czy bedzie pasowal od charta ?? Jeśli Chart (a tego nie jestem pewien) ma stykowe wyswalanie impulsu sterującego modułem "platynki" to nie będzie pasował, natomiast jeśli modułem steruje cewka i nadodatek moduł też jest ładowany tylko z cewki można próbować tylko po co ? Pełno jest dedykowanych do simka modułów Dodano po 15...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Siemka! Mam zapłon do Charta. w nim jest cewka która niby iskrę daje, dobrą i często ( nie przerywa) Otóż problem jest taki że rezystencja wynosi 530 Ohmów zamiast 750. Czeka mnie ponowne jej nawinięcie, wiem że z góry nawinięta jest grubym drutem, natomiast pod nim jest cieniutki jak włos drut. Pytania moje : Jak obliczyć ile tego drutu? ile zwoi?...
Chodzi o regulator do przerobionej prądnicy. Przeróbka polegała na przewinięciu czterech cewek jednakowym drutem na 12v. Cewki są podzielone na 2 grupy (2 grupy po 2 cewki).
Napięcie na akumulatorze z wlaczonym przednim swiatlem zaczyna spadać do ok 3,30 V jak włączę kierunkowskaz i klakson to poniżej 3 V spada Doładować akumulator zewnętrznym prostownikiem (6V!) jeśli dalej będzie tak niskie pod obciążeniem to zanieść akumulator do utylizacji. przy dodawaniu gazu nie zauważyłem jakiegoś wzrostu napięcia. Brak ładowania...
Przecież WSZYSTKO już masz podane! Wystarczy wziąć sobie schemat elektryczny motoroweru chart lub simson elektronic lub dowolnego skutera i wyodrębnić sobie blok zapłonu. I po kłopocie! Chcesz żeby cię za ręką prowadzić i pisać, które śrubki masz odkręcać?!? Przecież tu: w pierwszym poście masz rysunek jak połączyć moduł z cewką zapłonową, cewką zasilającą...
Witam!!!Mam ogara 205 czyli silnik 023!!!!!I chce podnieść też watt cewek i znalazłem takie cewki!!To od Charta i nie wiem czy podejdzie do 023!!Ale też zauważyłem że nie ma cewki W/N czy ona jest czy bo nie wiem!!!Proszę o pomysły jak to zrobić!!Podrawiam te cewki są tutaj
podaj jaka rezystanca uzwojenia pierotnego cewki WN od charta. moduł ładowania i kierunków możesz kupić simsonowki, a do zapłonu jest inny (na 5 przewodów)
(at)rafik54321 - użytkuję taki pojazd od 50 lat - ten z foto wyżej / ostatnio sporadycznie / ale takiego przypadku jak samoprzestawiający się zapłon nie miałem... A masz już wstawiony zapłon CDI? Masa silników 223p cierpi na ten problem. Wyciera się najczęściej stopka platynek. Owszem jest tam filc który można olejem nasmarować, jednak i tak zwykle...
Piszczy, bo cewka wyindukuje napięcie i tak reaguje miernik. Pisząc "inaczej" miałem na mysli modul zapłonowy GL133 z moplika Chart.
Witam Może ktoś ocenić logi z Passata B5 1.8 20V APT? Mam problem na ssaniu - poszarpuje układ szczelny ssący, przepływka, czujnik temperatury kolektora ssącego, cewka, świece, pompa paliwa, filtr paliwa, wtryski i przepustnica są lepsze, ale to jeszcze nie to. Oto [url=https://log.tunezilla.com/chart/721...
Możesz się pokusić na zapłon z Rometa Charta 210, jest to CDI i ma mocniejsze cewki. Ostatnio też zakładałem CDI ze skutera chińskiego, przystosowany do Rometa - wydajność cewek super.
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Tutaj jest przeróbka opisana przez autora http://motorowerowo.pl/2012/06/29/pradni... a tutaj schemat który używał http://motorowerowo.pl/2012/12/01/regula... ale wystąpiły problemy przy użyciu transformatora do zasilania CDI.
Dlaczego impulsator jednoprzewodowy? Ja robilem zaplon do komarka na stojanie z charta i przewijalem cewki na 12v, co skutkuje wywaleniem z tamtad oryginalnego impulsatora. Kupilem nowy od chinczyka ale jest dwukablowy. Tam tez mam modul z Charta. Dobra czyli w koncu potrzebne jest trafo 7v/230v tylko o jakiej mocy? 4VA?
Nie musisz wymieniać cewki zapłonowej. Obwód instalacji zapłonowej jest niezależny od oświetleniowej. Nie wiem co na celu miałaby mieć wymiana iskrownika. Nie było 12V w rometach z silnikiem Dezamet 023, nie wiem jak w Chartach. Musisz przewinąć cewki świetlne odpowiednim drutem nawojowym
Sory, że odkopuję stary temat ale mam takie pytanie... Jak sprawdzałem napięcie bez akumulatora za mostkiem prostowniczym to miałem od 20V do 25V stałego. Moje pytanie dotyczy tego czy te cewki zasilające dały by radę naładować akumulator 12V? W Charcie do akumulatora podłączone jest tylko światło stopu i tylne. Mam jeszcze zamiar podłączyć kierunkowskazy....
Witam ,mam taki problem z moim chartem ,odpali i ma strasznie wysokie obroty , i zaraz zgaśnie ,i tak z każdym razem gdy go odpalam ,czyżby to był moduł albo cewka wyzwalająca, a jak się doda gazu to go muli i dusi gaźnik przeczyszczony zapłon ustawiony proszę o pomoc z góry dzięki,
A po co chcesz go tam montować? Szkoda czasu, sił, i kasy. Zapłon od charta właściwie się nie różni od tego co chcesz wstawić (technologicznie rzecz jasna). Zapewne powodem swapu jest mała moc iskrownika na światłach. Nie myślałeś by po prostu przewinąć cewki? Wyjdzie podobnie z kasą a będzie lepszy efekt i mniej zachodu.
Masz moduł bateryjny, przygotowany do zasilania napięciem stałym, a ty go podpinasz pod cewki, które zasilają go prądem przemiennym. I nic dziwnego, ze masz snop iskier, bo moduł jest pewnie wewnątrz zabezpieczony diodą na zasilaniu i cały czas włącza się i wyłącza, co może skutkować generowaniem iskry. Jeśli stosujesz układ cewek z motoroweru chart,...
A jesteś pewien że to moduł uległ uszkodzeniu? Schemat jest trochę nietypowy. Szczególnie nie podoba mi się rezystor R2 (330 om) Czy coś zmieniałeś w cewce ładującej? Czy połączenia masy są OK.
Zrób logi na benzynie: 002/033 003/020 115/118 logi 115/118 https://log.tunezilla.com/chart/872767#H...
czy zamiast cewki wyzwalanaia moge zastosowac przerywacz? - chcę to wsadzic do jawki :D
Z młotkiem to był żarcik!!!!! Ale pogrubienie rdzenia np. o te 3 mm powinno pomudz, a nic sie na tym nie straci bo od cewek do magneta jest do 5 mm miejsca a dając większe szpule można na serio nawinąć grubszy drut, tak robiłem w Peugeocie Speedfight 2 a tam są podobne cewki i pomogło pozdro
Bo masz :) on jest zoptymalizowany pod SGTC co nie znaczy ze nie można nim policzyć parametrów wtórnego dla dowolnej tesli. Gdzie pokazuje... po prawej stronie na samym dole: Coil Resonate Frequency. ALE nie pokaże jej puki nie podasz wymiarów torusa. Co jest jak najbardziej logiczne - obwód rezonansowy tworzy cewka + toroid a nie sama cewka i rezonansowa...
UWAGA!!!!!!!!!! To nie jest takie proste, bo Chart ma elektroniczny zapłon i wcale nie na 6V tylko na kilkadziesiąt wytwarzanych w osobnej cewce. Ale jest to do zrobienia. Jeśli chcesz, to mogę udzielić wskazówek tylko napisz, czy Ci zależy bo to troche roboty (najlepiej na mój e-mail: teskot3(at)wp.pl) pozdrawiam PS. To nie jest ani drogie, ani skomplikowane-wymaga...
Spróbuj to samo zrobić jeszcze z modułem od poloneza. Możliwe, że ten impulsator daje jakieś niepewne poziomy sygnału przy wyższych obrotach i dlatego też moduł daje właściwą iskrę tylko przy rozruchu i zatrzymaniu, gdy obroty spadają. Spróbuj też podłączyć moduł z charta lub jakiegoś innego pojazdu wykorzystując cewkę zasilającą.
a dalo by sie tak ze podlaczyl bys transformator 1:2 do cewki ciekawe czy tam stale czy zmienne
Witam ja w swoim charcie też nie mam iskry, jak sprawdziłeś te cewki od iskrownika i czy masz schemat tego modułu, a wogule to zrobiłeś już iskre w swoim??
cewka zasilająca chart cewka zapłonowy chart romet chart cewka
corsa duże spalanie termostat pokojowy kotła zegar taktować
pulsowanie wyswietlacza pulsowanie wyswietlacza
Plazma Panasonic, LG, Pioneer – jest dźwięk, brak obrazu – typowe usterki i koszt naprawy Odkurzacz Electrolux, Miele, Hoover – niskie obroty silnika, przyczyny: filtry, szczotki, TRIAC