Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Ze schematu wynika, że są dwie cewki ładowania. Jeden koniec uzwojenia "idzie" na masę drugi wychodzi na (~) prostownika. Sprawdź napięcia jakie na nich masz. jeśli nie ma zmiennego to tą uszkodzone cewki. Sprawdź bezpiecznik przed akumulatorem. Sprawdź cewkę oświetleniową pod obciążeniem (6V / 25W)
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
dzięki za wyjaśnienie.... zaopatrzę sie wtedy w cewkę 6v ;]
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
Witam wszystkich! Mam problem z moim Chartem, mianowicie nie mam iskry, bo spaliła mi się cewka zasilająca i chciał bym ja przewinąć takim samym zwojem. Ps. Jaki jest przekrój tego cienkiego drutu?
Napięcie na akumulatorze z wlaczonym przednim swiatlem zaczyna spadać do ok 3,30 V jak włączę kierunkowskaz i klakson to poniżej 3 V spada Doładować akumulator zewnętrznym prostownikiem (6V!) jeśli dalej będzie tak niskie pod obciążeniem to zanieść akumulator do utylizacji. przy dodawaniu gazu nie zauważyłem jakiegoś wzrostu napięcia. Brak ładowania...
Cześć ! Mam problem z moim motorowerem , Rometem Chartem ponieważ przewinąłem cewkę zasilająca (opór 798 , przekrój drutu 0.1 mm ) . Jeśli nacisnę kopniak to cewka daje napięcie. Ale nie ma iskry .Proszę o pomoc :cry:
Siemka! Mam zapłon do Charta. w nim jest cewka która niby iskrę daje, dobrą i często ( nie przerywa) Otóż problem jest taki że rezystencja wynosi 530 Ohmów zamiast 750. Czeka mnie ponowne jej nawinięcie, wiem że z góry nawinięta jest grubym drutem, natomiast pod nim jest cieniutki jak włos drut. Pytania moje : Jak obliczyć ile tego drutu? ile zwoi?...
Piszczy, bo cewka wyindukuje napięcie i tak reaguje miernik. Pisząc "inaczej" miałem na mysli modul zapłonowy GL133 z moplika Chart.
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
(at)rafik54321 - użytkuję taki pojazd od 50 lat - ten z foto wyżej / ostatnio sporadycznie / ale takiego przypadku jak samoprzestawiający się zapłon nie miałem... A masz już wstawiony zapłon CDI? Masa silników 223p cierpi na ten problem. Wyciera się najczęściej stopka platynek. Owszem jest tam filc który można olejem nasmarować, jednak i tak zwykle...
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Bez sensu przeróbka. W obecnym stanie potrzebujesz dwóch osobnych regulatorów, albo pojedynczego po połączeniu tych dwóch cewek razem. Typowe regulatory są zawsze stratne, chyba że będziesz budował kolejny beznadziejny wynalazek ze stabilizatorem liniowym. W takim rozwiązaniu nigdy nie wiadomo czy starczy mocy na ładowanie. Ja to widzę w inny sposób....
Zobacz sobie na allegro może podejdzie ci z quada 110 całe zestawy można w miarę tanio kupić czyli cewka cały zestaw cewek z impulsatorem magnetem i modułem i masz odrazu na 12 v bez kombinowania z magnesem
Sory, że odkopuję stary temat ale mam takie pytanie... Jak sprawdzałem napięcie bez akumulatora za mostkiem prostowniczym to miałem od 20V do 25V stałego. Moje pytanie dotyczy tego czy te cewki zasilające dały by radę naładować akumulator 12V? W Charcie do akumulatora podłączone jest tylko światło stopu i tylne. Mam jeszcze zamiar podłączyć kierunkowskazy....
Witam. Przerabiam zapłon w charcie na 12v. Na razie zaczynam od strony czysto teoretycznej. Więc moje pytanie brzmi, czym różni się cewka której początek drutu owiniętego na karkasie zaczyna się od masy od cewki która zaczyna się już na karkasie i wychodzi od niej kabel z prądem przemiennym już? Pozdrawiam.
Jak jest odpowiednia cewka to z instalacją nie sądzę żeby był jakiś problem:-) Do takiej konstrukcji poszukał bym raczej jakiegoś tańszego silniczka lepszego od 023, np silnik 027 od charta albo silnik simsonka. Sam właśnie nabyłem w dość okazyjnej cenie silnik od charta który będzie w ogarze 205, z kolei silnik 023 z ogara w przyszłości mam plany włożyć...
Ludzie ratunku Nie wiem o co chodzi. Znaczek na magnecie mam taką kreskę na szerokości całego magneta. Kręciłem zapłonem w tą i spowrotem i nic to nie daje. Wymieniłem dysze w gaźniku i też to nic nie daje. Nawet podnoszenie i opuszczanie iglicy nic nie zmienia.Silnik pali od kopa ale nie może się zebrać na wysokie obroty. W zakresie lekkiego dodawania...
Witam, Wstępnie mam upatrzony zapłon, ale mam pytanie, bo zapomniałem się dopytać. 1.Gdzie najlepiej umiejscowić cewkę zapłonową, bo zapłon od Charta taki potrzebuje? Wolałbym jednak, aby nie odbywało się wierceniem dziur na ramie motoroweru. 2.Czy do tej cewki, która wchodzi wraz do zestawu, trzeba dołożyć kondensator? Oczywiście, wiem że w zapłonach...
Nie wienikt jak podpiac ladowanie do rometa charta ??prosze o schemat...Bo rozebralem dzis mojego charta i nie ma ladowania i nie wiem jak podpiac ma mostek prostowniczy 8A/600V cewka ladowania tez jest i aku jest nowy bo wczesniej byl nie podpiętey chart byl tak zrobiony ze odpalal bez akumulatora teraz chcialem to przerobic aku jest chyba za slaby...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Witam ,mam taki problem z moim chartem ,odpali i ma strasznie wysokie obroty , i zaraz zgaśnie ,i tak z każdym razem gdy go odpalam ,czyżby to był moduł albo cewka wyzwalająca, a jak się doda gazu to go muli i dusi gaźnik przeczyszczony zapłon ustawiony proszę o pomoc z góry dzięki,
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
Spróbuj to samo zrobić jeszcze z modułem od poloneza. Możliwe, że ten impulsator daje jakieś niepewne poziomy sygnału przy wyższych obrotach i dlatego też moduł daje właściwą iskrę tylko przy rozruchu i zatrzymaniu, gdy obroty spadają. Spróbuj też podłączyć moduł z charta lub jakiegoś innego pojazdu wykorzystując cewkę zasilającą.
Kolego jeżdżę Chartem z tym układem ładowania na instalacji 12V. Niepotrzebnie połączyłeś cewki szeregowo. Wystraczy nic nie zmieniać w stosunku do oryginału i będzie ładował się akumulator 12V. Najlepiej jest połączyć obie cewki równolegle i wyprostować prąd i to wszystko. W Charcie na normalnej jeździe w ciągu dnia ładuje jedna cewka a podczas włączenia...
Problem już rozwiązałem dość dawno ale napisze co było: Kupiłem mostek prostowniczy, podłączyłem i ładuje. Co do ładowania to ładowanie jest 1,4A. Przednią lampę zasila osobna cewka. Więc na tył daje 5W i ładuje mi ok 1A. Więc wszystko już sobie wyjaśniłem :)
piotr92 pewnie chodzi ci o montaż zapłonu w motorowerze. Jeśli tak, to musisz zastosować system, który był montowany między innymi w motorowerach Chart: jest tam moduł, który posiada własną cewkę zasilającą i drugą wyzwalającą. Zresztą system taki jest stosowany teraz dość powszechnie w takich pojazdach i nie stanowi problemu zaadoptowanie jakiegoś.
Może działać bez akumulatora, bo akumulator jest wykorzystywany tylko do zasilania tylnej lampy, sygnału dźwiękowego i kierunkowskazów, natomiast przednia lampa jest zasilana z cewek świetlnych (2 cewki połączone równolegle w iskrowniku i zmasowane tam, dlatego wychodzi tylko jeden przewód, bodajże czerwony). Zapłon oryginalnie jest zasilany z cewki...
sprawdz dobrze czy to moduł.zazwyczaj siada cewka zaplonowa na plytce i raz jest iskra a raz jej nie ma czy pasuje od charta tego nie wiem ale wiem ze jutro swieta w związku z tym wszystkim forumowiczom przesyłam zyczenia pogodnych radosnych swiat.
Witam. Posiadam Rometa Charta 210. Wymieniłem w nim wszystkie elementy zapłonu takie jak moduł, cewka W/N i iskrownik. Po przejechaniu około 500km motor po prostu sie zatrzymał w trasie i już nie zapalił :cry:. Podejrzewam że mógł to być moduł ponieważ po regulacji odległości cewki wyzwalającej od kola magnesowego było nadal to samo a przebicie między...
Bo masz :) on jest zoptymalizowany pod SGTC co nie znaczy ze nie można nim policzyć parametrów wtórnego dla dowolnej tesli. Gdzie pokazuje... po prawej stronie na samym dole: Coil Resonate Frequency. ALE nie pokaże jej puki nie podasz wymiarów torusa. Co jest jak najbardziej logiczne - obwód rezonansowy tworzy cewka + toroid a nie sama cewka i rezonansowa...
To jest właśnie CDI! Jest cewka zasilająca moduł, cewka wyzwalająca, czyli dająca impulsy, mały, wielkości dwóch pudełek od zapałek lub paczki papierosów moduł i mała cewka. Wszystko waży, wraz z kołem kołem magnesowym i cewkami poniżej 1 kg. Iskrownik jest zdaje się w komarku i wielu innych prostych sprzętach. A CDI można wziąć z wszelkich skuterów,...
a co ci się zepsuło w tym iskrowniku jak padła cewka (no bo co innego) to wymień podłącz ładowanie i po robocie ile cewek jest w charcie a ile w ogarze bo się nie orientuje?
Tylko jak ta cewka ma w sobie jakiś element, który działa progowo, to będzie pasowała racej tylko oryginalna. Ostatecznie układ zapłonowy można zaadoptować z jakiegoś innego pojazdu; simsona, mzty, rometa charta lub czegoś w tym stylu. Trzeba tylko odrobinę pomyśleć.
Witam!!!Mam ogara 205 czyli silnik 023!!!!!I chce podnieść też watt cewek i znalazłem takie cewki!!To od Charta i nie wiem czy podejdzie do 023!!Ale też zauważyłem że nie ma cewki W/N czy ona jest czy bo nie wiem!!!Proszę o pomysły jak to zrobić!!Podrawiam te cewki są tutaj
Witam. Czy jest możliwość zbudowania takiego układu, który jeśli dostarczy mu się impulsy większe od 70Hz to odcina przepływ prądu? Miało by to służyć do odcinania zapłonu w Romecie Charcie. Tak by to było podłączone: Moduł | | Układ wył. prąd przy 70Hz ----------- Impulsator(cewka wyzwalająca) | | Cewka W/N Ktoś może mi podać wskazówki jak by to zbudować?...
ale robienie elektryki od np charta to nie wyjdzie na dobre bo wydam na to z 500 zł , ( Instalacja,Cewka,Moduł,Zapłon) :/ wole to uruchomić na tej instalacji , wydam chyba około 200 zł na naprawę tego bo cewkę już kupiłem ale to był błąd bo to gdzieś chyba na module traci napięcie . jack63 jestem trochę mało obeznany w instalacji i nie wiem które to...
Jak sporo? Masz układ zapłonowy taki sam, jak w motorowerze Chart. Więc ściągnij sobie serwisówkę do niego i postępuj zgodnie z nią. Schemat modułu też do znalezienia na forum i w sieci.
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
A w moim przypadku ze statora wychodzą czerwony-zasilanie modułu zapłonowego, czarny masa na moduł, zielony-sygnał impulsatora i dwa żółte które idą na regulator, a do modułu przychodzi mi gaszenie czyli biało czerwony ze stacyjki, no i wychodzą 2 przewody na cewkę zapłonową. Ja u siebie jak robię rozruch wiertarką to na zasilaniu modułu mam jakieś...
Tutaj jest przeróbka opisana przez autora http://motorowerowo.pl/2012/06/29/pradni... a tutaj schemat który używał http://motorowerowo.pl/2012/12/01/regula... ale wystąpiły problemy przy użyciu transformatora do zasilania CDI.
Uszkodzony prostownik selenowy. Najlepiej wymienić na krzemową diodę prostowniczą 5–10 A zamontowaną na oryginalnej płytce (bezpiecznik). Diody Schottky nie nadają do tego celu, ponieważ charakteryzują się niskim napięciem przebicia oraz występowaniem znacznego prądu zaporowego. Mostki Graetza występowały w WSK 175 i Charcie 210, od biedy można...
Nie musisz wymieniać cewki zapłonowej. Obwód instalacji zapłonowej jest niezależny od oświetleniowej. Nie wiem co na celu miałaby mieć wymiana iskrownika. Nie było 12V w rometach z silnikiem Dezamet 023, nie wiem jak w Chartach. Musisz przewinąć cewki świetlne odpowiednim drutem nawojowym
Masz moduł bateryjny, przygotowany do zasilania napięciem stałym, a ty go podpinasz pod cewki, które zasilają go prądem przemiennym. I nic dziwnego, ze masz snop iskier, bo moduł jest pewnie wewnątrz zabezpieczony diodą na zasilaniu i cały czas włącza się i wyłącza, co może skutkować generowaniem iskry. Jeśli stosujesz układ cewek z motoroweru chart,...
Dlaczego impulsator jednoprzewodowy? Ja robilem zaplon do komarka na stojanie z charta i przewijalem cewki na 12v, co skutkuje wywaleniem z tamtad oryginalnego impulsatora. Kupilem nowy od chinczyka ale jest dwukablowy. Tam tez mam modul z Charta. Dobra czyli w koncu potrzebne jest trafo 7v/230v tylko o jakiej mocy? 4VA?
Witam. Zakupiłem obrotomierz od fiata 125p. Podłączyłem i jak włączę silnik to na min obrotach pokazuje 1000rpm a jak daje gazu to pokazuje coraz mniej. + i - dałem pod aku 12V a tam gdzie pisało "1" na obudowie pod cewkę W/N. Dowiedziałem się, że w środku trzeba wymienić kondensator 220nF na 470nF. Czy to prawda? Czy coś jeszcze się przerabia? Czy...
Oczywiście, przez diodę D1 cewki iskrownika ładują kondensator C1 i w chwili podania impulsu z czujnika na bramkę tyrystora rozładowuję on kondensator przez cewkę wn. Ale przy przebiciu D1 istnieje szansa że będzie iskra tyle że słaba. A co do Twojej wersji z kondensatorem też jest jak najbardziej możliwa ;) Miałem kiedyś ten motorek i też problemy...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Po co moduł z charta? Ten silnik po takim "swapie" strasznie ucierpi ani nie będzie sterowania zaworem a pewnie jakaś mapa zapłonu tam siedzi , co skończy się tym że poniżej 8000 będzie szedł jak komarek następie będzie duża dziura przed rezonansem i duży skok mocy. Daj zdjęcia statora sprawdź czy masa cewki ładującej CDI się nie utleniła.Spróbuj podgrzać...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
no może się i nie paliły ja pamiętam przy swojej jak miałem założoną 12 to i były inne światła jaśniejsze itp itd tylko jak coś pamiętaj ze jak odwrócisz cewkę odwrotnie może ona nie działać tez tak miałem ze świateł praktycznie nie było a wystarczyło cewki inaczej przekręcić i wszystko chodziło wiem ze prostownik samemu można zrobić z diod prostowniczych...
Z młotkiem to był żarcik!!!!! Ale pogrubienie rdzenia np. o te 3 mm powinno pomudz, a nic sie na tym nie straci bo od cewek do magneta jest do 5 mm miejsca a dając większe szpule można na serio nawinąć grubszy drut, tak robiłem w Peugeocie Speedfight 2 a tam są podobne cewki i pomogło pozdro
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
Witam Może ktoś ocenić logi z Passata B5 1.8 20V APT? Mam problem na ssaniu - poszarpuje układ szczelny ssący, przepływka, czujnik temperatury kolektora ssącego, cewka, świece, pompa paliwa, filtr paliwa, wtryski i przepustnica są lepsze, ale to jeszcze nie to. Oto [url=https://log.tunezilla.com/chart/721...
Na diody i tyrystory wiem, że powinienem założyć radiatory. Wiadomo, że układ przydałby się jak najmniejszy, żeby zmieścił mi się w schowku w charcie. obecnie mam tam bardzo mało miejsca. Mam tam akumulator 12V 8Ah, kilka przekaźników, przerywacz elektroniczny od fiata 126P, stacyjke i właściwie po lewej stronie jest już wyczerpane miejsce, układ musiałby...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Dla tego kwarcu nawijam cewkę 7x7 75zw drutem DNE00,8 i wtedy ładnie kwarc przeciąga się w dół. Możesz ustawić poniższe opcje. Po każdym ustawieniu trzeba rozładować podtrzymanie pamięci procesora. 1234 CH LAST MODES 0000 : 400CH-5kHz-all AM/FM 0001 : 34CH-5kHz-all AM/FM 0010 : 11CH-5kHz-all AM/FM 0011 : 40CH-5kHz-all AM/FM 0100 : 40CH-5kHz- FM only...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
czy zamiast cewki wyzwalanaia moge zastosowac przerywacz? - chcę to wsadzic do jawki :D
A po co chcesz go tam montować? Szkoda czasu, sił, i kasy. Zapłon od charta właściwie się nie różni od tego co chcesz wstawić (technologicznie rzecz jasna). Zapewne powodem swapu jest mała moc iskrownika na światłach. Nie myślałeś by po prostu przewinąć cewki? Wyjdzie podobnie z kasą a będzie lepszy efekt i mniej zachodu.
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
a dalo by sie tak ze podlaczyl bys transformator 1:2 do cewki ciekawe czy tam stale czy zmienne
Przychodzi mi na myśl moduł Gl133 od charta. tyle tylko, że potrzebuje on innej elektryki, bo dodatkowo dwóch cewek o określonych parametrach: ładującej moduł i wyzwalającej. Można takie zestawy czasem kupić na motobazarach.
UWAGA!!!!!!!!!! To nie jest takie proste, bo Chart ma elektroniczny zapłon i wcale nie na 6V tylko na kilkadziesiąt wytwarzanych w osobnej cewce. Ale jest to do zrobienia. Jeśli chcesz, to mogę udzielić wskazówek tylko napisz, czy Ci zależy bo to troche roboty (najlepiej na mój e-mail: teskot3(at)wp.pl) pozdrawiam PS. To nie jest ani drogie, ani skomplikowane-wymaga...
Gotowanie gaźnika w occie nie było dobrym pomysłem! Jak robi sie to zbyt długo (problemem jest określenie tego "zbyt") pozostaje trudny do usunięcia nalot. Można go usunąć z "otwartych" powierzchni a nie można z kanałów! Są specjalne spraye do czyszczenia gaźników a na końcu aceton. Poczytaj sobie jak sprawdza się iskrę. Robisz to w sposób nieodpowiedni!...
Rozważam opcję, żeby to wymienić, ale, może wystarczy tylko wsadzić do obudowy i skleić. Zresztą nie wiem czy dostanę gdzie taki prostownik, zamieszczam poniżej zdjęcia i schemat instalacji Charta 210 (zasilany jest z cewek i prostuje prąd płynący do akumulatora, przynajmniej tak ja sobie to wyobrażam, jak to dokładnie jest - nie wiem). Z tyłu nic nie...
To nic innego, jak moduł GL133 z Telpodu. Rozwiązanie to było stosowane w motorowerze chart. Podobne rozwiązania są teraz nagminnie stosowane we wszystkich skuterkach made in China. To zapłon CDI, czyli zapłon kondensatorowy zasilany z osobnej cewki. Nie potrzebuje do podjęcia pracy akumulatora.
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
witam też mam tego rometa i też zastanawiałem się nad tym problemem ale go odrzuciłem z powodu :gdy zamontowałbym akumulator 12 V to prąd ładowania był by dwa razy mniejszy ja zastosowałbym transformator odrazu z cewki ładowania potem mostek i do akumulatora koszt takiego trtansformatora to około 50 zł z ciekawości chcę się zapytać do czego ci to 12...
Januszek73 O tym mówiłem - silniki 023 i 025 różniły się kształtem cylindrów i karterów. Cylinder oprócz tego miał inaczej okna... Nie wiem jak z wałem korbowym było. Co do zapłonu charta. Koło magnesowe pasuje bez przeróbki, ale w statorze charta trzeba na nowo nawiercać otwory... Poza tym to plug &play XD. Pomijam oczywiście konieczność wstawienia...
triak zaznaczony na schemacie to napewno triak a nie tyrystor znalazłem jego note aplikacyjna,nie ma zadnej mapy zapłonow to co narysowałem to wszystko , moduly od charta i simsona zeczywiscie sa na tyrystorze , bez problemu mozna uzyskac iskre na module od poloneza podlaczonym do cewki sterujacej przez dzielnik napiecia , ale iskra jest w zlym miejscu...
Witam. Napisałem na końcu, że przerywacz działa świetnie, bo działa tylko, że w domu :/. Tzn. mam duży problem z zakłóceniami pochodzącymi z CWN w silniku, chyba wiadomo o co chodzi. Przerywacz działa świetnie do momentu uruchomienia silnika, gdy silnik pracuje, żarówki migają tak jakby zgodnie z iskrą na świecy (tak jakby iskra była impulsem otwierającym...
Witam , jestem posiadaczem czesko- łotewskiej motorynki Stella z silnikiem który ma automatyczną skrzynię biegów (dwa sprzęgła odśrodkowe)oraz elektroniczny zapłon. problem mój tkwi w tym że zniszczeniu uległ moduł zapłonowy i poszukuje schematu takiego ustrojstwa. W aparacie zapłonowym mam 5 cewek , dwie świetlne , jedną do światła stop , jedną zasilającą...
no ja spalilem chyba lanzara max 12 nie rozbieralem go bo mialem na gwarncji moze nie byl calkowicie spalony ale charczal bylo czuc jak cewka ociera gdy sie ruszalo mebrane. No ale jak ktos mi mowi ze ten drut jest chartowany to sorry ale miedz chartowana nie ma czegos takiego stal sie chrtuje a nie miedz. Nawet jak by byl chartowany to co z tego jak...
Witam jestem zieliny w te klocki i właściwie umiem tylko lutować i mieżyć jakieś wartości. Jeśli wstawiłem temat w złym dziale to przepraszam i prosiłbym o przeniesienie do właściwego. A teraz wyjaśnie o co mi chodzi. Sprawa się rozchodzi o to że mam AQ 6v 11Ah i jest on ładowany w trakcie jazdy raz z cewki 0,7A raz 1,4A a niekiedy 2,1A przez prostownik...
Tyrystor na pewno nie był germanowy! Jaki ma być to mało istotne. Wg mnie prawie każdy na napięcie 600V będzie dobry. Zostań przy tym co na twoim schemacie. Nie poprawiłeś schematu jak prosiłem. Trudno. Najlepiej schematy robić w jakimś programie. Wtedy numeracja elementów jest automatyczna. Rezystory nie muszą być 3W. Wg mnie wystarczą 0.25W, ale jak...
Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Nie zagłębiałem się w ten temat i nie wiem jak by tu zadziałały rozwiązania stosowane w turbinach...
Moduł gl 133 jak go zbudować aby sie nie psuł. Ten modul jest produkcji polskiej zakladany byl do silnika stacjonarnego produkowanego w Nowej Debie kolo tarnobrzega przed 1989r montowany był także w motorowerach Chart .Zaplon w tym silniku jest bezstykowy - nie ma przerywacza jest tylko kolo isktownika z specyficznym nacięciem co powoduje ze gdy to...
https://obrazki.elektroda.pl/8240339800_... Przedstawię tu wnętrze przekaźnika czasowego (tzw. "czasówki") Omron, jego zasadę działania oraz sposób czytania dokumentacji tego typu urządzeń, oraz sprawdzę, czy w środku są jakieś tranzystory, a może mikrokontroler? Przekonajmy się. Omron H2A-7H Przekaźnik trafił do mnie z elektrośmieci,...
romet chart cewka cewka romet chart cewka zapłonowa chart
siemens gigaset zasilacz minidisc instrukcja szlifierka perles
polar przeciwwaga przeciwwaga polar
Wybór piły spalinowej do 400 zł: NAC, Hecht, Dedra Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso NAVI