Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Nawijałem cewkę do mikrociągnika Dzik, opartym na module 2x GL133, pomiar drutu i do pełna na karkasie, wiadomo trochę nie fachowo ale działało (działa) bez problemu. Proszę pamiętać o odpowiednim przygotowaniu karkasu oraz o późniejszym zabezpieczeniu. Nawijałem drutem z polskiego stycznika ale średnicy nie pamiętam.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
dzięki za wyjaśnienie.... zaopatrzę sie wtedy w cewkę 6v ;]
Napięcie na akumulatorze z wlaczonym przednim swiatlem zaczyna spadać do ok 3,30 V jak włączę kierunkowskaz i klakson to poniżej 3 V spada Doładować akumulator zewnętrznym prostownikiem (6V!) jeśli dalej będzie tak niskie pod obciążeniem to zanieść akumulator do utylizacji. przy dodawaniu gazu nie zauważyłem jakiegoś wzrostu napięcia. Brak ładowania...
Bez sensu przeróbka. W obecnym stanie potrzebujesz dwóch osobnych regulatorów, albo pojedynczego po połączeniu tych dwóch cewek razem. Typowe regulatory są zawsze stratne, chyba że będziesz budował kolejny beznadziejny wynalazek ze stabilizatorem liniowym. W takim rozwiązaniu nigdy nie wiadomo czy starczy mocy na ładowanie. Ja to widzę w inny sposób....
Zobacz sobie na allegro może podejdzie ci z quada 110 całe zestawy można w miarę tanio kupić czyli cewka cały zestaw cewek z impulsatorem magnetem i modułem i masz odrazu na 12 v bez kombinowania z magnesem
Cześć ! Mam problem z moim motorowerem , Rometem Chartem ponieważ przewinąłem cewkę zasilająca (opór 798 , przekrój drutu 0.1 mm ) . Jeśli nacisnę kopniak to cewka daje napięcie. Ale nie ma iskry .Proszę o pomoc :cry:
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
Siemka! Mam zapłon do Charta. w nim jest cewka która niby iskrę daje, dobrą i często ( nie przerywa) Otóż problem jest taki że rezystencja wynosi 530 Ohmów zamiast 750. Czeka mnie ponowne jej nawinięcie, wiem że z góry nawinięta jest grubym drutem, natomiast pod nim jest cieniutki jak włos drut. Pytania moje : Jak obliczyć ile tego drutu? ile zwoi?...
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Problem już rozwiązałem dość dawno ale napisze co było: Kupiłem mostek prostowniczy, podłączyłem i ładuje. Co do ładowania to ładowanie jest 1,4A. Przednią lampę zasila osobna cewka. Więc na tył daje 5W i ładuje mi ok 1A. Więc wszystko już sobie wyjaśniłem :)
Witam ,mam taki problem z moim chartem ,odpali i ma strasznie wysokie obroty , i zaraz zgaśnie ,i tak z każdym razem gdy go odpalam ,czyżby to był moduł albo cewka wyzwalająca, a jak się doda gazu to go muli i dusi gaźnik przeczyszczony zapłon ustawiony proszę o pomoc z góry dzięki,
Nie wienikt jak podpiac ladowanie do rometa charta ??prosze o schemat...Bo rozebralem dzis mojego charta i nie ma ladowania i nie wiem jak podpiac ma mostek prostowniczy 8A/600V cewka ladowania tez jest i aku jest nowy bo wczesniej byl nie podpiętey chart byl tak zrobiony ze odpalal bez akumulatora teraz chcialem to przerobic aku jest chyba za slaby...
Witam. Posiadam Rometa Charta 210. Wymieniłem w nim wszystkie elementy zapłonu takie jak moduł, cewka W/N i iskrownik. Po przejechaniu około 500km motor po prostu sie zatrzymał w trasie i już nie zapalił :cry:. Podejrzewam że mógł to być moduł ponieważ po regulacji odległości cewki wyzwalającej od kola magnesowego było nadal to samo a przebicie między...
Kolego jeżdżę Chartem z tym układem ładowania na instalacji 12V. Niepotrzebnie połączyłeś cewki szeregowo. Wystraczy nic nie zmieniać w stosunku do oryginału i będzie ładował się akumulator 12V. Najlepiej jest połączyć obie cewki równolegle i wyprostować prąd i to wszystko. W Charcie na normalnej jeździe w ciągu dnia ładuje jedna cewka a podczas włączenia...
Tylko jak ta cewka ma w sobie jakiś element, który działa progowo, to będzie pasowała racej tylko oryginalna. Ostatecznie układ zapłonowy można zaadoptować z jakiegoś innego pojazdu; simsona, mzty, rometa charta lub czegoś w tym stylu. Trzeba tylko odrobinę pomyśleć.
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Tutaj jest przeróbka opisana przez autora http://motorowerowo.pl/2012/06/29/pradni... a tutaj schemat który używał http://motorowerowo.pl/2012/12/01/regula... ale wystąpiły problemy przy użyciu transformatora do zasilania CDI.
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Witam. Zakupiłem obrotomierz od fiata 125p. Podłączyłem i jak włączę silnik to na min obrotach pokazuje 1000rpm a jak daje gazu to pokazuje coraz mniej. + i - dałem pod aku 12V a tam gdzie pisało "1" na obudowie pod cewkę W/N. Dowiedziałem się, że w środku trzeba wymienić kondensator 220nF na 470nF. Czy to prawda? Czy coś jeszcze się przerabia? Czy...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
Z młotkiem to był żarcik!!!!! Ale pogrubienie rdzenia np. o te 3 mm powinno pomudz, a nic sie na tym nie straci bo od cewek do magneta jest do 5 mm miejsca a dając większe szpule można na serio nawinąć grubszy drut, tak robiłem w Peugeocie Speedfight 2 a tam są podobne cewki i pomogło pozdro
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
A po co chcesz go tam montować? Szkoda czasu, sił, i kasy. Zapłon od charta właściwie się nie różni od tego co chcesz wstawić (technologicznie rzecz jasna). Zapewne powodem swapu jest mała moc iskrownika na światłach. Nie myślałeś by po prostu przewinąć cewki? Wyjdzie podobnie z kasą a będzie lepszy efekt i mniej zachodu.
Gotowanie gaźnika w occie nie było dobrym pomysłem! Jak robi sie to zbyt długo (problemem jest określenie tego "zbyt") pozostaje trudny do usunięcia nalot. Można go usunąć z "otwartych" powierzchni a nie można z kanałów! Są specjalne spraye do czyszczenia gaźników a na końcu aceton. Poczytaj sobie jak sprawdza się iskrę. Robisz to w sposób nieodpowiedni!...
Witam. Napisałem na końcu, że przerywacz działa świetnie, bo działa tylko, że w domu :/. Tzn. mam duży problem z zakłóceniami pochodzącymi z CWN w silniku, chyba wiadomo o co chodzi. Przerywacz działa świetnie do momentu uruchomienia silnika, gdy silnik pracuje, żarówki migają tak jakby zgodnie z iskrą na świecy (tak jakby iskra była impulsem otwierającym...
witam też mam tego rometa i też zastanawiałem się nad tym problemem ale go odrzuciłem z powodu :gdy zamontowałbym akumulator 12 V to prąd ładowania był by dwa razy mniejszy ja zastosowałbym transformator odrazu z cewki ładowania potem mostek i do akumulatora koszt takiego trtansformatora to około 50 zł z ciekawości chcę się zapytać do czego ci to 12...
Witam jestem zieliny w te klocki i właściwie umiem tylko lutować i mieżyć jakieś wartości. Jeśli wstawiłem temat w złym dziale to przepraszam i prosiłbym o przeniesienie do właściwego. A teraz wyjaśnie o co mi chodzi. Sprawa się rozchodzi o to że mam AQ 6v 11Ah i jest on ładowany w trakcie jazdy raz z cewki 0,7A raz 1,4A a niekiedy 2,1A przez prostownik...
cewka romet chart chart romet romet chart
astra błąd poduszki studzienki kanalizacyjne siemens gigaset zasilacz
skrzynia schemat skrzynia schemat
Części zamienne do tokarek MTP - gdzie szukać? Instalacja elektryczna Barton Sprint vs Falcon: różnice i podobieństwa