na początek sprawdzić mase i zasilanie na cewkę
Podaj na ten pin 7 masę przez probówkę, jak załączy to zgnity kabelek. A 12v masz dlatego że płynie przez cewkę przekaźnika.
Dzięki. To była cewka :)
cewka sprawna?
To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja.
Dość częste przy usterkach W/N nie tylko w citroenie (błąd sygnału oczywiście?)
Cewka immo nie ma nic wspólnego z centralnym zamkiem a antena odbiorcza sterowania radiowego zamkiem znajduje się w BSI.
Być może cewka być może braki paliwa,albo np EGR jak jest.
Zasadniczo w kazdym nowszym (po 90) samochodzie pompą steruje ECU (komputer) - załącza pompę na kilka sekund po załaczeniu stacyjki, później dopiero wtedy gdy dostanie sygnał z czujnika wału. Jednak ECU steruje pompą poprzez przekaźnik, i to on moze być winien, znajdź go i zmostkuj mu styki. Jeżeli pompa ruszy to sprawdz czy cewka przekaźnika jest sterowana....
Jak masz cewke zespolona, nakladana o gory na silnik to gdzie tam przewody sa? ;) Te gumowe koncoweczki laczace cewke ze swieca (te ze sprezynka w srodku) sa wymienne. Ale jak ci cewka przebija to cewka do wymiany.
3. Co do czujnika wału to wykręciłem i nie widziałem syfu, ale nie sprawdzałem pod kątem elektrycznym. Cześć, Brud nie ma tu wiele do rzeczy. Często jest to czujnik indukcyjny a co za tym idzie może np. ulegać awarii podczas podniesienia temp. silnika. Uszkodzeniu ulega prawdopodobnie cewka solenoidu i komputer nie dostaje prawidłowego sygnału. Przeczyścić...
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
Cewka nie ma żadnej elektroniki w sobie.
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
Problem w stacyjce-nie ma napięcia na jednym z obwodów załączanych ( czerwony kabel) trzeba zrobić obejście z przekaźnikiem (cewkę załącza sprawny obwód).
witam posiadam citroen-a Xsara Picasso od jakiegoś czasu silnik "kuleje" na benzynie jak i na gazie po podłączeniu pod kompa pojawił się błąd ' brak iskry na 1 i 3 cylindrze" pytanie zatem brzmi: czy to tylko jest cewka zapłonowa czy też coś innego????
Jak czujnik położenia przepustnicy? A komputer to nie Sagem u ciebie? Jaką masz cewkę modułową czy jeszcze oddzielna?
gniazdo wyglądało na okey ale jeden ze zwoi (cewka) wyglądał na przegrzany (niebieski kolor), może to przyczyna?
Dziękuję Wam panowie, okazało się że to cewka zapłonowa poszła już jest dobrze. Pozdrawiam
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
Sprawdź świece czy są nowe i dobrze dobrane. Jeżeli świece będą miały już za duża przerwę lub źle dobrane to ubije wszystkie cewki.
50 tys na gazie, był regulowany 500km temu ale wtedy miałem uszkodzoną cewkę i może regulacja nie wyszła
w Xsarce mojego sąsiada 1.6 8V miał to samo. Dodatkowo jeszcze miał co jakiś czas choinkę i Airbagi mu wywalało na desce. Po zgaszeniu i zapaleniu było wszystko w normie. Zmienialiśmy BSI z ECU itp ale klops. Okazało się coś czego nigdy bym nie wziął pod uwagę. CEWKA zapłonowa. Po wymianie wszystko OK.
Nie , przy dodawaniu gazu , dostaje więcej powietrza /otwierasz przepustnicę/ a mniej paliwa i stąd taka prosta. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach , to może być wypadanie zapłonu /cewka , świece, przewody WN/, ciśnienie paliwa , lewe powietrze.
Nastapił przełom w sprawie.:) Auto odpala ale kuleje nie ma jałowych obrotów i a na wysokich straszanie przerywa . Ja w tej chwili mój typ to cewka WN tylko jak ja sprawdzic zeby nie kupowac nowej
Jednak wymieniłem cewkę, zaryzykowałem jakąś z allegro bo ceny oryginalnych w serwisie są absurdalne. Od wymiany silnik momentalnie przestał się dławić, spalanie nigdy nie pokazywało "0". Check zgasł, potem znów się zapalił, po kilku dniach zgasł ale to może być wina instalacji gazowej. Czyli jednak cewka, może komuś się przyda wątek i opis objawów.
Cewka rzeczywiście była niesprawna. Wtryskiwacze też. Teraz jeździ jak trzeba :D.
A widziałeś tam okablowanie? Po co to pisać jak się nie wie o czym... Ja bym tą cewkę zalał żywicą poliestrową, dostępna w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Tam cewka pobiera informacje ze świec zapłonowych. Można jaśniej?
Witam miałem coś podobnego tylko mi wyskakiwał błąd że mam zanik prądu, po zdjęciu klemy wszystko się restartowało i było ok.Jadąc samochód przechodził w stan awaryjny zjazd na serwis obroty 2000 i nic więcej, pęknięta cewka pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Wymiana cewki i wszystko ok.
1. W tym citroenie nie ma kabli jest cewka nakładana na świece. 2. Wszystkie wtyczki wyczyszczone. Filtr wymieniony na nowy. Sprawdzałem bez filtra i taki sam efekt.
Skoro pstryka to znaczy się że jest sprawna cewka która zmienia światła. To że po pstryknięciu jest napięcie nadal na tym samym kablu to mi coś nie pasuje
Cewka kosztuje około 500 zł. Do najtańszych nie należy :? Pozdrawiam Wojtek (monterek3) :D
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Świece wymienione, kabli nie mam. Co do auta,to jest to Citroen Xsara z 99r. 1.4
Kable/cewka bo i cewkę modułową stosowali. Filtr, paliwa też by nie zaszkodziło wymienić, bo może nigdy nie był wymieniany.
Masz racje. Ale obciążeniem wyjścia alternatora D+ jest cewka przekaźnika. A gdy ten przekaźnik zamontuję to mi się kontrolka ładowania żarzy.
Tam nie ma silnika krokowego ponieważ tam jest elektroniczne wszystko i znajduje sie to w przepustnicy . Dodano po 1 Temat zamkniety , przyczyną byla walnieta cewka , gdy dosatawała sie wilgoc do cewki auto nie chciało chodzic . po wymianie wszystko ok .
Witam forumowicze, mam problem z moim sierżantem, coś mu się stało, że nie odpala, mianowicie kontrolki się zapalają ( wymieniłem stacyjkę ), naciskam na rozruch... i głucha cisza. Podejrzewam cewkę rozrusznika, ale nie wiem, czy po drodze jest jakiś przekaźnik, napiszcie, co sądzicie, dziękuję z góry.
Zobacz czy jest prąd na bezpieczniku od pompy paliwa w BSM , miałem kiedyś podobny problem w 407 upaliło coś w BSM nie było prądu na bezpieczniku od pompy i zasilającym cewkę, po podaniu ,,lewego '' prądu na ten bezpiecznik autko odpalało
Wg mnie leją wtryskiwacze lub zatkane. U mnie pracował jak traktor jak był 1 wtrysk uwalony. U Ciebie włąsnie pracuje "byle jak" więc raczej wtryskiwacze. A cewka pewnie do wymiany czy coś, jak tak nie łączy lub kable przeżarte. To też trzeba sprawdzić.
Wykrec jedna swiece i obserwuj czy znika iskra jak odpalisz.Jesli znika to cos odcina mu iskre. Wiesz to nie wykonalne bo tu jest cewka jako jeden element nakladana na wszystkie swiece razem... Gdyby byly kable to juz dawno bym tak zrobił...
Idąc za ciosem zdemontowałem PSF1 rozebrałem obudowę jest tam trochę elektroniki. Znalazłem przekaźnik odpowiedzialny za załączanie świateł przeciwmgielnych, wylutowałem i sprawdziłem jest ok. Natomiast martwi mnie że nie otrzymuje napięcia na cewkę załączającą. Jest to normalny mechaniczny przekaźnik. Co można sprawdzić jeszcze. Pozdrawiam.
Sprawdź świece a jeśli one są ok to lexia i zrób test cewek itd
Auto: Citroen Xsara 1.4i Kombi, 2000 r. wersja przed face-liftingiem. Objawy: - obrotomierz nie działa, - przy wyciągniętym kluczyku zapala się kontrolka STOP, - włącza się świateło w aucie samoczynnie - sama niekiedy włącza się kontrolka oleju Zaczęło się to dziać dzisiaj (rano do 15.30 jeździłem i było ok) ojciec wziął auto żeby do sklepu skoczyć...
Moim zdaniem masz rozjechany komp wtrysku. Ale za nim się za niego zabierzesz sprawdź świece i cewkę. Możliwe że po wymianie nieodrazu mu przejdzie i będziesz musiał pojeździć trochę na benzynie aby się komp trochę poduczył.
W cewkę właśnie celowałem ale przyczyna była bardziej trywialna niż można się było spodziewać. Luźny pancerz linki gazu nie zawsze i nieregularnie wysuwał się z uchwytu powodując chwilowy spadek mocy. Umocowany póki co jest dobrze, następnym krokiem będzie wymiana cewki. Dziękuję za pomoc, można zamknąć.
Witam. Świeci mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Pojawiła się po którymś tam razie gdy auto było odpalane na parkingu. Miałem wtedy problemy ze wspomaganiem. Po uruchomieniu czuję zapach benzyny w aucie, nie jestem jednak pewien, sprawdzę :idea: ... Silnik zdaje się pracować normalnie. Wg instrukcji :arrow: układ wtrysku, zapłonu lub oczyszczania...
Witam. Podobny, kolejny i jakże pospolity problem.. Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa. Otóż: W moim przypadku :) .. Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg.. Autko to: Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło:...
Witam! A jesli czujnik walu uwalony to wtryski by podawaly? Mam ten sam problemn, immo usuniete pompa podaje, na wtryskach sa impulsy a na cewce nie ma.
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
Wymieniałem oba filtry we wrześniu. Możliwe że cewki są do wymiany?
Witam mam problem z bsi ,a mianowicie wypalił się vn820sp zalał się cyną którą był lutowany jest to driver sprzęgła klimatyzacji.Po oddaniu bsi do naprawy wymienili niby vn820sp i powiedzieli że będzie działać choć na moje wy lutowali i wlutowali go na nowo po podłączeniu do instalacji samochodu tylko ogień z tego drivera .Co może być przyczyną uszkodzenia?...
Kolego Ty od września walczysz z tym autem ? Diagnostyka pomogła by w zdiagnozowaniu. Cewka zastosowana w tym samochodzie bardzo ładnie jest diagnozowana. W razie uszkodzenia masz od razu odpowiedź. Jak ktoś usunął immo a na to wygląda to iskra musi być. A co z czujnikiem wału ? Jak wszystko sprawdzisz na osprzęcie zewnętrznym to pozostaje sterownik...
Witam Posiadam Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 2001r z LPG. Samochod brał duze ilosci oleju.Na zimnym silniku na benzynie szarpało nim i strzelał z rury wydechowej wydobywal sie niebieski dym.Całości trwało około minuty pozniej juz normalnie pracował. Na LPG nie było tego problemu wogóle.Na diagnostyce komputerwoej bład sondy lambda wymieniłem zero poprawy.z...
Auto Peugeot 406 2.0 16V benzyna + LPG 2000r. Witam. Od grudnia auto psuje mi wszystkie cewki zapłonowe. Nikt nie jest w stanie dojść do przyczyny problemu. Najpierw uszkodzeniu uległa stara cewka objaw: silnik pracuje jakby na 3 cylindrach Kolejne dwie (zamienniki) kolejno po 3 i 7 dniach (znowu podobne objawy, wyraźna praca na 3 cylindrach). Początkowa...
Witam mam od kilku dni niemały problem z tym autem. Problem polega na tym, że podczas jazdy silnik przerywa na chwilę co powoduje mocne szarpnięcie całym autem. Wygląda to tak, że podczas jazdy ze stałą prędkością samochód traci gwałtownie moc, nie reaguje na gaz i po chwili zaskakuje i jest mocne szarpnięcie do przodu. Dwa razy nawet zgasł. Nie dzieje...
Przekaźnik ma wyjścia załączające cewkę i wyjścia prądowe. Trzeba sprawdzić napięcie sterujące przekaźnikiem. Po włączeniu zapłonu na przekaźniku powinien pojawić się plus. Jeżeli jest to małogabarytowy przekaźnik bez elektroniki to plus powinien pojawić się na styku oznaczonym 86 to jest jedno wejście zasilania cewki załączającej. Drugie wyjście z...
No i chyba mamy winowajcę. Po wykręceniu zaworu z sitka nie było opiłków, ale wystawało jakieś cienkie włókno. Udało się go wyjąć pensetą, ale niestety chyba w środku jest zapchane. Nie wiem czy można zdjąć to sitko. Sprawdziłem tez elektrykę, tzn, cewka sprawna, bo jest przejście pomiędzy stykami, oporność, około 2,5ohm, czyli raczej dobrze. Po podpięciu...
Motronic, tak daleko nie trzeba sięgać. Przekaźnik dający napięcie na przeł. nawiewu i przekaźnik czasowy ogrzewania szyby tylnej oraz lusterek , plus na swoja cewkę bierze z alternatora z przewodu wzbudzania. Minus na cewce ma na stałe. Petent pisze , że po wymianie tego przekaźnika działa nawiew , a ogrzewanie tylko jak przytrzymuje włącznik ogrzewania...
Bezpiecznik F38 zasila przełącznik ciśnienia klimatyzacji na pinie nr 2. Zasilanie sprzęgła kompresora jest z BSI z bezpiecznika FD. W kabinie powinny być dwie skrzynki bezpiecznikowe i pod maską jedna. Jak chcesz wykluczyć kompresor to zasil cewkę sprzęgła prosto z plusa akumulatora. Powinna wtedy cyknąć a jak odpalisz silnik to powinno bycz czuć chłodek,...
Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu mam problem z citroen Xsara 1.6 z 2002 roku. Po jakiejkolwiek dłuższej trasie gdy tylko zgaszę silnik i chce go ponownie odpalić to słychać tylko "klik". Po jakimś czasie średnio pół godziny postoju odpala ale silnik przez chwilę nierówno pracuje. Potem jest ok. Wymieniałam rozrusznik, cewkę i świece ale problem...
Sterowanie cewkami przekaźnika ; pin 10 /czerwony/ z pinu 52 sterownika, pin 7 /zielony/ z pinu 7 sterownika , jeżeli automat , to przez przełacznik manetki biegów na "P". Zasilanie ; z 30 - 2,8,15 , z 15 - 14. Z kolorami różnie bywa jak to jest przy francuzach!
Zerknąłem na płyte BSI i ten pin 13 w zielonej wtyczce co niby z niego ma być sterowanie kompresorem klimy z niczym nie jest połączony tzn idzie scieżka, ma pare mostków i koniec. Na obudowie bsi data 2001, auto z 2000 takze bylo pewnie zmieniane, są bsi bez sterowania sprężarką ? W bsi z 2002 pin 13 idzie to podwójnego przekaznika, natomiast to ktore...
Witam otóż jestem posiadaczem Citroen Xsara 2 1.6 16v Mój problem polega na tym iż , gdy są deszczowe dni jest dużo wilgoci , to ona musi mi się dostawać gdzieś do silnika, ponieważ gdy odpalam jest wszystko okej, ruszę zmienię na 2 bieg i zaczyna się . to znaczy miga kontrolka check engine po chwili znika ale auto robi z rury wydechowej tu tu tu przy...
mam podobny problem. jakies 2 tygodnie temu umyłem na myjni silnik bo zrobilem uszczelke pod głowicą i chcialem zobaczyc czy juz nie ma wycieków. i od tego czasu mam problemy. samochód jezdzi około 2 dni normalnie po czym zaczyna szarpać... wystarczy że wcisnę pedał gazu to od razu go zdusza i nie da sie jechać. na biegu jałowym na wolnych obrotach...
Ja u siebie podejrzewam czujnik położenia wału. Ewentualnie jak kolega pisał cewka zapłonowa lub sonda lambda. Świece też miałem okopcone, po wymianie (pomimo tego, że wyglądały wzorowo) upłynniła się praca silnika. Na komputerze pokazuje właśnie błąd związany z kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie pamiętam czy to dokładnie ten kod, ale na stronie http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD...
W pewnym momencie w środę silnik już nie chciał pracować. A więc wykonałem sporo czynności. Paliwo jest. czujnik położenia wału korbowego w porządku. Instalacja elektryczna raczej OK. Cewka zapłonowa chyba dobra, Ale świece zapłonowe zafajdane jak nigdy nie widziałem we francuskim samochodzie. Po różnych zabawach czepiłem się świec i z ciekawości jedną...
To raczej nie jego przyczyna a raczej tego co nim steruje. Jak wyciągniesz BSI i dojdziesz który "cyka" prześledź drogę od jego cewki i dalej co go "pogania".
Szukałem przewodu wiązka po wiązce, po rozkopaniu połowy samochodu doszedłem do kolejnych zgrzanych z sobą przewodów dochodzących do dwóch przekaźników pod maską i potem do winowajcy - okazała się nim cewka korektora kąta wtrysku na pompie wtryskowej. Po tym wszystkim udało się znaleźć lepsze schematy jednak nie do końca dobrze rozrysowane. Samochód...
witam mam problem z klimatyzacją citroen xsara picasso autko z 2008 r 1,6 bezna klimatyzacja wgl nie ratuje błąd był od zbyt wysokiego ciśnienia wiedz wymieniłem czujnik przy skraplaczu cewka oczywiście sprawna bezpieczniki tez sprawdziłem również wiązkę do sterownika od cewki zrobiłem test kaputerem wetylatora oraz panelu i wszystko ok brak pomysłu...
Witam, Od kilku miesiecy walczę ale nie moge dać sobie sam rady. Mianowicie brak mocy. Podczas dynamicznego przyspieszenia silnikowi brakuje mocy. Redukuję bieg na niższy i przy przyspieszaniu silnik sachowuje się jakby miał z 20 koni mniej. Nie zapala się kontrolka silnika , samochód odpala bardzo dobrze tylko ten spadek mocy. Wymieniłem cewkę, przerobiłem...
Ja już kupiłem samochód. Citroen Xsara II. EDIT Po roku eksploatacji. Zawieszenie: Nic się nie zepsuło. Z tylną belką nic się nie dzieje, a jeżdżę czasami po dziurach. Silnik: Do wymiany była cewka zapłonowa (300 PLN) i dwa wtryskiwacze (200 PLN, używki :]). Dodatkowo regulowałem zawory (było trochę luzu). Jeżdżę na oleju syntetycznym Shell Helix Ultra....
Cytrynkę mam już 8 lat i nigdy poważnej usterki nie było. Miesiąc temu zaczęła niedomagać. Na zimno odpala bez problemu, żadnych szarpań w trakcie jazdy, tak samo na wolnych. Pełna moc, samochód w czasie jazdy bardzo dynamiczny. Spalanie w trybie mieszanym 4,2 l/ 100 km. Jak silnik gorący, przy próbie uruchomienia, nie zapala. Nie słychać pompy paliwa...
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
Czy ta dioda z kluczykiem świeciła gdy pierwszy raz nie chciał Ci odpalić?Pytam bo raz mi się zdarzyło ,że mrugnęła ta kontrolka i auto zgasło 5m przed garażem ,odpaliło a dwa dni później odmówiło mi posłuszeństwa.Dodatkowo zapaliła się kontrolka silnika.Komputer ,kasowanie błędów,których przyczyny nikt nie znał i autko latało 2 lata.Drugi raz o ile...
Autko jezdzilo bez problemow. Pewnego dnia nie udalo sie go uruchomic. Niestety, moj komputer diagnostyczny nie chce sie z tym pojazdem polaczyc. Pompa paliwa dziala, wszystko zachowuje sie poprawnie. Jedynie brak iskry. "Na oko" wydaje mi sie ze to immobilajzer. A moze ktos spotkal sie z czyms takim? Moze ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic? Sterownik...
Nie probuj wiec ich mieszac, bo najwyrazniejnie masz dostatecznej wiedzy Tutaj masz rację dlatego posiłkuję się forum. lub zlecenie wymiany fachowcowi. Tak też chcę uczynić silnik będzie zakładał mi mechanik,lecz na mnie spoczywa znalezienie silnika na wymianę stąd też moje posty tutaj.Mojego silnika nie opłaca mi się remontować,uszczelka pod głowicą...
Witam. Jeżdże Citroenem Xsara 1.4 2001 rok. Od jakiegoś czasu mam problem. Przy gwałtownym wciśnięcie pedału gazu następuje przydławienie silnika i wkręca sie na obroty dopiero po chwili. Takie same objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie. Do tego dochodzą delikatne wibracje na wolnych obrotach (tak jakby silnik nie pracował do końca równo)....
witam problem twoj moze nie byc tylko z instalacja tylko z immobiliserem fabrycznym jezeli swieci sie kluczyk to komputer silnika moze byc zablokowany .druga mozliwosc to uszkodzona cewka na stacyjce .nastepne pytanie to ktorym kluczkiem uruchamiasz auto od 1.6czy od 1.4 wymieniles stacyjke???
Witam,dzięki za info ale nie uważam się za fachowca i tym bardziej nie traktuję komunikatów z lexii dosłownie stąd moje pytanie o związek uszczelnień z rzekomym zwarciem/rozwarciem do masy wtryskiwacza? Jestem świeżo po pomiarach cewek, ciągłości przewodów z wtrysków do sterownika i wszystko jest niby ok. Będę ogromnie wdzięczny za więcej info. Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o te bezpieczniki pod skrzynka bsm to tam te duże bezpieczniki są wszystkie okej masa też do nich dociera ;( może jakiś jeszcze pomysł ? Dodano po 17 aktualizacja sytuacji , wyjąłem bsi , w celu przepatrzenia dokładnie styków kostek kabli samej płytki drukowanej, organoleptycznie nie widac zimnych lutów dla bezpieczenstwa wszystkie bezpieczniki...
Nie trzeba wymieniac stacyjki, wykorzystujesz "żyjący" obwód do sterowania cewki przekaźnika. Swoją drogą ten silnik na maxymalnym cugu ciągnie okolo 33A, kiedyś mierzyłem, nie dziwne że stacyjka odchodzi do krainy stopionych plasików.
Witam. Chciałbym się zapytać z ciekawości jak i poczytać wasze oponie oraz komentarze do tej sytuacji. Szwagierki Xsara Picasso pewnego razu padł na drodze. Okazało się, ze cewka do wymiany -400 zł. Po tej wymianie na drugi dzień zaświecił się CHECK ENGINE, autem nie dało się jechać więcej niż 50 km/h, po naciśnięciu sprzęgła zgasło i nie odpaliło....
tak jak pisał kolega tranzystor w peugotach też stosuja taki wynalazek acz kolwiek spotkałem też moduł oparty o 3 cewki wygladające jak grzałka i 4 bezpiecznik temperatury sa tez dwa miejsca lokalizacji blisko wentylatora i prawi przy chłodniczce grzejacej wnetrz auta
Witam problem w mojej Xsarze wygląda następująco : 1.brak mocy samochód zbiera się jak by miał silnik 1,0 2.przy rozgrzanym silniku strzela w wydech ( najchętniej po puszczeniu i dodaniu znowu gazu ) 3 . jak na moją emerycką jazdę -do 80km/h bez ostrego przyspieszania sporo pali miasto 10l pomimo wskazań komputera na poziomie 6,5 podpinałem go do komputerów...
Pomierzcie kompresję. Wczoraj oddałem xsarę 1.8 6FZ, po wymianie silnika. Najpierw była wersja, że uboga mieszanka lpg i wypaliło dziurę w tłoku. Po zamontowaniu drugiego okazało się, że cewka uszkodzona, pracował na dwa garnki. Jak robiłem test, iskra występowała na wszystkich. Teraz podejrzewam, że uszkodzenie tłoka nastąpiło na skutek wypadania zapłonów....
Witam. Mam problem, po zwarciu przy wtyczce (podłączone były tam kable od gazu) upaliły się kable. Mam nową wtyczkę ale nie wiem jak podłączyć. Są tam 4 przewody w tym 2 szare (może beżowe). Mam prośbę o jakiś schemat lub opis jak te przewody podłączyć i dokąd one biegną. Sterownik silnika bosch (z dużą wtyczką- rzadko w xsara picasso-pochodzi z 206...
Witam , Szukam, chce kupić samochód do dyspozycji mam 20 tyś . ale chce aby miał pewne kryteria mianowicie : 1. Silnik musi być na łańcuch rozrządu 2. Cewka zapłonowa aby silnik miał więcej niż jedną :) 3. Obudowa filtra oleju musi być metalowa . 4. Benzyna lub benzyna z gazem . Teraz wytłumaczę dlaczego takie a nie inne wymagania . Mam aktualnie Citroena...
Witam, skończyły mi się pomysły, więc postanowiłem wreszcie napisać post. Mam od 6 m-cy Xsarę Picasso z 2000 roku z silnikiem benzynowym 1,8 16v EW7J4. Auto ma od 4 m-cy instalację LPG Elpigazu Stella Nord, od 3 tygodni walczę z następującym problemem, kiedy silnik wystygnie, auto po odpaleniu ma przez jakieś 3 sekundy podwyższone obroty jak na ssaniu,...
Witam pomimo tego że klima jest pełna 565g czynnika, nabijana i sprawdzona szczelność azotowaniem, nie dochodzi prąd do sprężarki. NA Lexii ukazuje się błąd jak poniżej. Niestety nie mam schematu do elektryki do samochodu Citroen Xsara II 2002r 1.6 16v 109 KM klima automat(półautomat). Czy ktoś mógłby zapodać taki schemat elektryki i ewentualnie wskazać...
Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem pikusia 2003r z silnikiem 1.8 16v. Od początku miałem zamiar dołożyć do niego obrotomierz i w końcu się to udało, choć nie do końca. Nie wiem do czego powinienem podpiąć sygnał sterowania. Próbowałem już na wyjściu z OBD II i przy wtyczce cewki zapłonowej ale nic, ewidentnie musi to być sygnał pulsujący....
Witam , problemy z autkiem zaczęły się po zatankowaniu benzyny na full , najpierw obroty silnika wzrosły do 4 tyś. samoistnie , po przełączeniu na gaz falowały od 1.5 do 2.5 tyś. , następnie po wypaleniu połowy baku benzyny samochód się nieco uspokoił , po paru dniach sytuacja odwrotna , drastyczny spadek mocy , gaśnie przy próbie zmiany biegu , max...
cewka citroen xsara cewka citroen xsara picasso cewka citroen xsara
lanos głowica kompresor akumulator generator prostokąt atmega
rejestr magazynowy rejestr magazynowy
Sterowniki do Sony VAIO VGN-FZ31M na Windows XP Wskaźnik momentu obrotowego na korbie rowerowej