Stara cewka dwubiegunowa od malucha lub zestaw cewka/przewód oporowy od tegoż auta. Jakiej mocy zastosowaliście te oporniki?
W roku 85 nie było jeszcze cewek dwubiegunowych tylko rozdzielacz zapłonu. A najprawdopodobniej cewka dwubiegunowa potrzebowała kabla oporowego (do łatwiejszego rozruchu). Czy przerywacz iskrzy podczas pracy? Na wysokich obrotach może powstawać łuk na przerywaczu, który będzie bardzo brużdzil w punkcie zapłonu. Powiedziałeś, źe masz dwa aparaty zapłonowe....
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Kondensator jest ok. Wymienilem caly aparat zaplonowy i dalej tak samo. Co sadzisz o przerywaniu pracy przez cewke gdy sie nagrzeje?
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
A kopułka i palec rozdzielacza? Cewka dwubiegunowa. Przed remontem jak i po jest tak samo, tylko silnik nie bierze oleju.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
wszystko jest ok. ale jak ta cewka daje iskre ile amper musi przepłynąć w uzwojeniu wturnym iskra powtaje dzieki duzemu napieciu prad nie jest tak istotny* jezeli w cewce plynie prad i nagle ja wylaczymy to powstaje samoindukcja i tak rodzi sie iskra
Ta cewka dwubiegunowa. Masz we wtycce dwa przewody i 3 to masa.
Jak chcesz zmienić cewkę, musisz też zmienić resztę układu zapłonowego, przede wszystkim aparat zapłonowy (bez rozdzielacza) i chyba może się przydać przewód oporowy w zależności od wersji cewki, bo jest ich chyba kilka... ;) O ile się nie mylę to cewki dwubiegunowe były tylko przy aparacie bez rozdzielacza. W każdym bądź razie owy aparat posiadam,...
cewka zapłonowa dwubiegunowa Dodano po 2 najbardziej mi chodzi, żeby dobrze odpalał i jeździł. A cofanie wału podczas odpalania to przez zapłon?
Cewka dwubiegunowa z palcem i kopułką ? Czyż nie jest to "metoda " traconej iskry -czyli bez rozdzielacza ? Czytaj uważnie! Cewka dwubiegunowa została zdemontowana.
Prądnica na magnesach stałych jest maszyną synchroniczna i pary biegunów w stojanie są synchroniczne do par biegunów na wirniku. Konstrukcja cewki może być dwojaka : jednobiegunowa i dwubiegunowa. Jednobiegunowa to taka jak w prądnicy fiata (na jednym rdzeniu), a dwubiegunowa to taka jak w alternatorze fiata (pomiędzy dwoma niezależnymi nabiegunnikami)....
Kup cewkę o oporności 3 ohm w wersji bez przewodu oporowego albo cewkę dwubiegunowa też 3 ohm albo szukaj opornik od łady ceramiczny albo zasilanie szeregowo z żarówka H7.
poszukaj sobie jak jest zbudowana cewka dwubiegunowa
Gdyby był to problem z cewką to nie pracowałby na dwa cylindry, tam jest przecież cewka dwubiegunowa. A może masz nieszczelne serwo?
no ładnie ładnie a silnik nowszy fiat 126 p czy może już el?? 600 czy 650 zapłon z cewka dwubiegunową czy z rozdzielaczem?? :) ja mam troszkę większy ciągnik tez na 126p
Witam ponownie! Przerywacz zwiera do masy. Cewka pomiędzy 16(+) i (-) ma 1,7 Ohm, pomiędzy wyjściami WN ma 1200 Ohm. Czy nie powinna mieć połączenia pomiędzy masą (-) a wyjściami WN ?
Witam Może być że iskra się gubi na palcu lub kopułce,jeżeli instalacja 12V ,może zastosuj cewkę dwubiegunową jak z Malucha.
A cewka dwubiegunowa od malucha ma takie ograniczenie ? to jest ta cewka elektroniczna czy zwyk³a bo ja mam w³a¶nie tak±.
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Można by założyć cewkę dwubiegunową z przewodem oporowym od kaszla. Tylko nie wiem czy wibracje nie rozpieprzą motorka?
Kolego, bo tam z pewnością ma podwójną cewkę dwubiegunową ( układ bezrozdzielaczowy, z iskrą traconą) i odłączenie przewodu z jednej świecy spowoduje całkowite otwarcie obwodu.
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Data pierwszej rejestracji 2001 rok.Jest to Astra Classic one były robione do 2002 roku.Oznaczenia nie znam jest to 1.6 8v na jednopunktowym wtrysku.Nie ma rozdzielacza tylko cewkę dwubiegunową.
Ja miałem podobny problem i go rozwiązałem wymieniając cewkę (dwubiegunową) Przedewszystkim jaki model silnika? a potem coś się doradzi :)
Sprawa wygląda tak : Założona cewka dwubiegunowa z fiata . Iskra :spoko: 2 cm. :D Zastanawiam się czy nie za mocna - ale wystarczy że się mniej przyłożę do uziemienia i myślę że będzie good :D https://filmy.elektroda.pl/68_1592143893... Ciekawi mnie tylko ile wytrzyma bo jak nie ma " odbioru mocy " to iskra skacze bezpośrednio na wyjściach WN na cewce
Oj chyba kolega sam sobie zaprzecza. Skoro stwierdzono obecność napięcia jak w pierwszym zapisie to nie może być tak jak w czwartym. Chyba, że aparat nie jest zamocowany i jest dziełem przypadku jaki jest stan obwodu. Jednak proponuje podejście systematyczne, czyli wymontowanie aparatu, przegląd, regulacja, ustawienie zapłonu (i tutaj potrzebna odrobina...
Na jednym z garów zapłon występuje w dolnym położeniu tłoka. Mylisz się. Tak się dzieje w obydwu cylindrach. Jeśli oczywiscie jest cewka dwubiegunowa. Nie tak trudno zapalić niesprężoną mieszankę. Jak pamietam podczas sprawdzania iskry niejednokrotnie mieszanka wylatująca przez otwór po świecy ulegała zapłonowi. Tutaj pomógłby jedynie aparat z dwoma...
1. Pomierz oporności. Poszukaj stron o fordach, na pewno znajdziesz tam parametry cewki. 2. Jeśli jest to podwójna cewka dwubiegunowa, to wyjścia w.n. są parami. I między nimi będzie przeskakiwać pełna iskra. 3. Ile jest styków w gnieździe zasilającym cewkę?
Nie, zapłon w tym samochodzie nie podlega żadnej regulacji. To są dwie cewki dwubiegunowe w jednej obudowie.
To fakt, ale w maluchach jak masz cewkę dwubiegunową to nie ma różnicy, a jak masz aparat z palcem rozdzielacza to najprościej jest zamienić przewody na kopułce. Także w maluchu nie trzeba ściągać pokrywy od zaworów i patrzeć kiedy się otwierają Pod warunkiem że koła ustawisz na znaki
Gaźnik wymienię na inny z innego silnika i sprawdzę jak jest. Doszedł teraz kolejny problem albo i nie. Posiadam cewkę dwubiegunową i nie wiem czy powinien być do niej podłączony kondensator, jaki dokładnie i w którym miejscu. Może w ogóle jest on nie ważny, dlatego wolę dopytac.
Panowie w tym silniku występuje cewka dwubiegunowa, jak końcówka uszkodzona w ECU to brakuje iskry na dwóch świecach, jeśli jeden cylinder szwankuje to tylko winna cewka...co i tak nic nie zmienia bo sprawa nieaktualna...skoro rzęch został sprzedany
gramleon..Wiesz co piszesz?..W jawie jest przeciwsobny uklad tłokow...wiec jaki sens ma tu cewka dwubiegunowa?. Jak widze nie pomyslałes.... Oj pomyślał, pomyślał. Za to z twoim myśleniem jest coś nie tak, a w zasadzie go nie widać... A to że jakiś 2T przeżył przeszczep modułu od jakiegoś 4T o niczym nie świadczy. Moduły do starszych 4T były bardzo...
Jak już jest elektroniczny to nie ma czego tam poprawiać... można go najwyżej naprawić ;) Swoją drogą to elektronicznych układów zapłonowych też kilka różnych rodzajów - rozdzielaczowy, bezrozdzielaczowy z iskrą traconą (cewkami dwubiegunowymi), bezrozdzielaczowy z indywidualnymi cewkami. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Fiat 126 p dwubiegunowa cewka aparat mechaniczny
Witam wszystkich forumowiczów mam problem z moim nowym nabytkiem jakim jest fiat 126p po kupnie auto nie chciało odpalić na sam początek wymieniłem cewkę bo stara była padnięta świadczyło o tym to że nie było iskry na świecach teraz na naszej cewce iskra jest elegancka paliwo raczej dochodzi bo po jakimś czasie trochę zalewa świece nie wiem co może...
Masz cewkę dwubiegunową?Podpinałeś zapłon bez przewodu oporowego?może podepnij zapłon wprost pod alternator ominiesz w ten sposób długą drogę: akku,kostka stacyjki,kostki wiązki tylnej,przewód oporowy itd.Z tymi kondensatorami to nie przesadzaj wystarczy jeden przy aparacie zapłonowym.Przerwy na świeczkach nie za duże?
Daj dwubiegunową cewkę. Będziesz miał iskrę traconą.
W oryginalnej instalacji elektozawór nie jest podłączany pod cewkę ,bo jeżeli jest zastosowana cewka 9V dwubiegunowa przez przewód oporowy ,to może elektrozawór będzie głupiał.
Cewka jest tam dwubiegunowa, cylindry "obsługiwane" przez jedną cewkę mają iskrę w tym samym czasie i można zamieniać przewody między nimi.
Cewka jedno czy dwubiegunowa?
Po co kombinować, załóż dwubiegunową cewkę od malucha tylko poszukaj takiej co ma opór uzwojenia pierwotnego ponad 3 omy. Są dwa rodzaje cewek dwubiegunowych, z oporem poniżej 1 oma i pracujące z przewodem oporowym i z oporem powyżej 3 omów pracujące bez opornika. Łada miała mały opornik ceramiczny do cewki 1,7 oma, w chwili rozruchu prąd był podawany...
hitek napisał Witam. Nie napisałeś nic o tym ile lat ma Twoja fura, więc odpowiedz będzie ogólna,Bardzo często zamaka,( lub inaczej, wciąga parę wodną) aparat zapłonowy. należy dokładnie wysuszyć i przemyć denaturatem a gdzie CC 700 ma aparat zapłonoy ?????? . Ja widziałem tylko czujnik na kole pasowym a cewka dwubiegunowa załatwia rozdzielacz
Cewka dwubiegunowa jest tak skonstruowana że kiedy podaje iskrę na dwie świece to na tej pod koniec suwu sprężania energia iskry wynosi 70% podczas gdy na suwie wydechu około 30%. Taki jest podobno rozdział. Z tymi stopniami wyprzedzenia zapłonu to coś mało na jałowym a dużo na przyspieszaniu. W dalszym ciągu optowałbym przy sprawności samego sterownika.Czy...
Coś mi się zdaje, że w Jawach (przynajmniej niektórych) tłoki chodzą współbieżnie. Iskra powinna być w tym samym momencie. Są dwa współbieżnie pracujące przerywacze, każdy dla osobnej cewki. Świec zapłonowych równolegle nie można połączyć do jednej cewki z oczywistych przyczyn. Także pierwotnych uzwojeń cewek nie można zewrzeć, stąd dwa przerywacze....
Ten prostopadłościan to DIS czyli cewka dwubiegunowa. W środku nie ma tranzystorów. Tranzystory sterujące cewką znajdują się w sterowniku silnika. Co do samej usterki silnika to zastanowiłbym sie nad czujnikem tempereatury czieczy chłodzącej. Ja bym poprostu podłączył Tech'a , a ty spróbuj odłączyc czujnik odpalic zimny silnik. Tech na odłączonym czujnikiu...
cewke dwubiegunowa podlaczasz tak jak jednobiegunowa.tyle ze jeden kabel WN a drugie gniazdo zaslepic musisz zeby wilgoc nie spowodowala przebicia chyba ze masz sprzet zeby zrobic w glowicy gwint pod jeszcze jedna swiece wtedy jeden kabel do jednej drugi do drugiej....cewka dwubiegunowa daje na obydwu wyjsciach iskre jednoczesnie. licz sie z tym ze...
to jest zwykły maluch :D nie elegant Dodano po 3 cewka jest dwubiegunowa z przewodem oporowym i jest bez rozdzielacza
Zdejmując fajkę ze świecy w układzie zapłonowym z traconą iskrą (cewka dwubiegunowa) ryzykujesz uszkodzenie cewki zapłonowej, a nawet sterownika silnika - nigdy tego nie rób. Jeśli chcesz wykonać taką próbę musisz albo odłączyć sterowanie cewki (ale to odepnie 2 cylindry), albo uruchomić silnik ze zdjętą fajką ze świecy w cylindrze, ale do fajki musi...
Witam , nabyłem ostatnio malca Fl ''89r ale pali jak szalony.Miał zapłon z cewką jednobiegunową i kopułką (ale podłączony był przez przewód oporowy)i miał spalanie jednego litra benzyny na 13km dokładnie przy spokojnej jeździe.Z racji tego że był tam ten przewód oporowy i podobno awaryjna okazywała się ta kopułka czasami to założyłem cewkę dwubiegunową...
... nie wszystkie ... CEWKA KONWENCJONALNA http://obrazki.elektroda.net/54_12776513... Schemat elektryczny i przekrój konwencjonalnej cewki zapłonowej: 1.zacisk wysokiego napięcia, 2.przekładki izolujące, 3.pokrywa bakelitowa, 4.styk wewnętrzny uzwojenia wtórnego, 5.obudowa, 6.uchwyty mocujące, 7.płaszcz z blach magnetycznych, 8.uzwojenie pierwotne,...
Jeśli masz tam podwójną dwubiegunową cewkę to uszkodzenie modułu można raczej wykluczyć. Sprawdź przewody WN i świecę. Jeśli są ok to najprawdopodobniej uszkodzona jest cewka.
Kolego podanie większej ilości paliwa ( ssanie) nie wpływa na pracę układu zapłonowego. Jak dla mnie masz problem z mieszanką Kompresję pisałeś, że sprawdziłeś. Ile wynosi? W serwisówce masz też podane czasy zaworów, punkt zapłonu, wzniosu krzywek wałka rozrządu nie znalazłem po pobieżnym przejrzeniu. Cewkę możesz podłączyć bezpośrednio do akumulatora...
Masz chyba nie podwójną cewkę ,tylko dwie cewki dwubiegunowe (podwójne ) w jednej obudowie. Czyli jakby z jednego pudełka wychodzą 4 przewody wysokiego napięcia do świec ? Podaj numer boscha z tranzystora.
Cewki są sterowane naprzemiennie, przez 2 tranzystory kluczujące w sterowniku. Nie ma żadnych bezpieczników od cewek. Skoro cewka się grzeje to tranzystor który nią steruje jest przebity (zwarty). Dodatkowo z tranzystorem powinna być dioda gasząca i ona pewnie też jest przebita. Na wyjątkowo głupi pomysł wpadłeś z tymi cewkami, wiesz chociaż jak jest...
Czy ktoś może mi powiedzieć do czego służy dzwignia przy elektromagnesie gaszenia silnika Hatz 3L41C Zapewne do gaszenia. G..... prawda, do zapalenia. Dźwignia śłuży do awaryjnego pominięcia cewki gaszenia. Równoległe do silnika normalna praca, awaryjne 90° w stosunku do bloku. Cewka wymaga umiejętnego włożenia i podłączenia jest dwubiegunowa.
Jaki kontaktron? Gdzie? Jako czujnik zapłonu? Spotkałeś się kiedyś z takim rozwiązaniem? Więc nie pisz głupot! Tam jest albo czujnik halla albo cewka wyzwalająca. I ani w jednym, ani w drugim przypadku NIE MOŻNA podłączyć do tego bezpośrednio cewki. Musi być moduł, który będzie formował zbocze. 1 i 2 oraz 3 i 4 to są zdublowane styki. Są podwójne dla...
Witam, aż głupio mi zakładać ten temat bo jeździłem dawniej takim autkiem i znam je od podszewki. Niestety nie mogę poradzić sobie z samochodem, który jakiś czas temu z sentymentu kupił mój kolega. Otóż z bliżej mi nie znanego powodu czasami są problemy z odpaleniem ciepłego silnika. Wymieniliśmy świece, kable zapłonowe, gaźnik został zregenerowany....
Sterownik silnika -> moduł zapłonowy( sterowanie na 3 i 4 pinie z ECU) -> dwubiegunowa cewka zapłonowa
"milejow" tam czasami są cewki dwubiegunowe zintegrowane z przewodami i dodatkowo fajne świece na klucz 14 Sprawdź czujnik "wału"
A potem regularnie wymieniałem te "rzemieślnicze" regulatory, bo padały jak tylko trafiła się dłuższa trasa Elmotu nie były dużo lepsze bo ta czarna masa którą były zalane kurczyła się odrywając co słabsze elementy z ceramicznej płytki. A jak nie oderwała nic to i tak wilgoć robiła swoje bo dziury były w skurczonej masie. Fabryczny jednak był najtrwalszy......
Tak. W czterocylindrowych silnikach mogą być dwie cewki, jedna na gary 1-4, druga na 2-3 Skoro wypadają zapłony, to miernikiem tego nie przemierzysz, bo zdarza się to okazjonalnie. Poza tym może to być problem modułu zapłonowego. Poza tym w cewce dwubiegunowej masy za bardzo nie uświadczysz bo schemat jest podobny do tego: http://obrazki.elektroda.pl/8734008300_1...
Jaki to dokładnie silnik? Miałem Polo 3 (6N) 1.4 MPI (AEX) i tam była jedna cewka i tradycyjny rozdzielacz... sądząc po błędach jest to silnik AUD (z podwójną cewką dwubiegunową) ale tak do końca to nie wierzę temu programowi.
Proponuję przeciąć brzeszczotem cewkę plastikową np. dwubiegunową, na przekroju będzie widać uzwojenia. Ilość zwojów jest duuuuużo mniejsza niż w stare klasycznej cewce zalanej olejem.
Witam mam problem z Fiatem 126p otóż odpala ale pracuje bardzo nie zdrowo ,kopci i bez gazu odrazu gaśnie. Wcześniej nie odpalał wcale ale zmieniłem mu cewkę i tu się pojawia jedno pytanie czy można zmienić cewkę olejową dwubiegunową na transformatorową (bo warto zaznaczyć że nowa cewka podpięta jest teoretycznie nieprawidłowo ale gdy podpinam aparat...
masz tam raczej dwie cewki dwubiegunowe czyli niepalenie na dwa cylindry wskazywałoby na uszkodzenie jednej z cewek,ale znając zycie są one zespolone razem?
Witam Jestem posiadaczem Auta Citroen ZX Autko nabyłem w nauboższej wersji w której nie było nawet obrotomierza Zakupiłem licznik od bogatszej wersji gdzie obrotomierz już jest Więc podłączyłem ale niestety obrotomierz pokazuje dwa razy mniej obrotów niż powinien... Okazuje się że cewka jest dwubiegunowa i impuls pobrałem tylko z jednego biegunu ale...
Lata 90. Sobota wieczór. Maluch. Do domu 150 km. Fika dwubiegunowa cewka WN. A w bagażniku aparat zapłonowy, cewka jednobiegunowa palec rozdzielacza, kopułka.......Resztki po poprzednim maluchu. Potrzebny trzeci przewód WN. Yeess. Współosiowy kabel antenowy. Ściągnięta zewnętrzna izolacja. Ściągnięty oplot. Założona zewnętrzna izolacja. I czas mijał....
Dwie cewki dwubiegunowe tam powinny być.
To "wielopunkt" na 3 cewkach dwubiegunowych bez rozdzielacza Z przepływomierzem
Panowie z całym szacunkiem dla Waszej wiedzy pragnę przypomnieć, że tematem jest tylko 126p. Dwubiegunowa cewka 6V i przewód oporowy bocznikowany na kilka sekund podczas rozruchu jest po to, żeby ułatwić uruchomienie silnika. Rozrusznik powoduje duży spadek napięcia akumulatora i iskra na świecach jest słabsza. Pragnę przypomnieć, że pierwsze wersje...
Witam Ostatnio przeglądałem dokumentację techniczno ruchową wyłączników ognioszczelnych i zauważyłem pewną ciekawostkę w schematach. W wyłącznikach podobnego typu są różnice w stycznikach załączających wyłącznik a mianowicie różnią się cewkami. Wiem że róznica jest ale nie wiem na czym polega. Proszę o pomoc i rozwianie wątpliwości. Poniżej znajduje...
Witam Tez interesują mnie zapłony do tzw RV'ek. Dotej pory mam za sobą dwa sterowniki uC dio zapłonu (pierwszy wykorzystywał uC 90s2313 a teraz na mega 8). Oba mają regulowane wyprzedzenie mapą (stary dwie przełączalne mapy) a nowy jedną ale dodatkowo sygnał analogowy do podłaczenia czujnika podcisnienia. Oba wykorzystują czujniki optyczne i tarcze...
Oj. Obawiam się, że skoro zadajesz tak pytania to lepiej byłoby jednak pozostać przy cewce dwubiegunowej. Rozdzielacz to palec, kopułka i ustawianie kolejności zapłonu. Cewki dwubiegunowe są stosowane w wielu konstrukcjach starszych więc odwiedzamy złomowisko samochodowe i coś można trafić.
Witam. Mam problem ze swoim pojazdem. Jest to fiat 126p (rok 1986). Już do wszystkiego doszedłem i wiem, że jest winna cewka. Po prostu chodzi mi o napisanie w prostym języku, co gdzie podłączyć (czyli np. gdzie w cewce podłączyć plus, minus itp.). Więc jeśli to nie żaden problem, proszę o jasne wytłumaczenie np: "plus idzie do tej wtyczki z lewej u...
Inne zegary, więcej plastiku, inne wloty powietrza, zmodernizowany system przewietrzania z wentylatorem. Zaokrąglono kształty, by spełniać nowe normy. Zastosowano dwubiegunową cewkę zapłonową i zrezygnowano z rozdzielacza. Zastosowano zbiornik z elektryczną pompką do spryskiwacza, przerywaną pracę wycieraczek. Zainstalowano konsolę środkową z miejscem...
Masz tu jeszcze jeden sprawdzony pastuch. Zamiast trafa i mostka możesz użyć baterii 6V do pastucha, ale układ można zasilać napięciami do 15V. Zamiast BDY25 można użyć np. KU 607 lub każdego innego o napięciu C- E ok. 100V. Może się okazać, że trzeba będzie zrezygnować z D5 - zależy od typu użytej cewki. Ja zastosowałem cewkę od malucha dwubiegunową...
Można. Kiedyś miałem awarię cewki dwubiegunowej, ominąłem przewód oporowy i przejechałem na takich cewkach parę tysięcy kilometrów...
Ten samochód posiada tradycyjny rozdzielacz zapłonu zamontowany do głowicy. Piszesz, że iskra jest (rozumiem, ze na świecach), więc chyba cewka jest dobrze podłączona. Powstaje pytanie, czy iskra jest podawana w odpowiednim momencie na odpowiednie świece, czyli palec rozdzielacza i przewody do świec. Skoro kręci rozrusznik to z immobiliserem w porządku...
witam nie spala więc problem zapłonu;dis,kabel,świeca.uwaga,dis jest cewką dwubiegunową
Jest problem jaki to rocznik Fiata 126. Starsze roczniki miały rozdzielacz i bezpośrednie zasilanie cewki zapłonowej 12V. Kiedy wprowadzono układ bezrozdzielaczowy, to wprowadzono także cewkę o nominalnym napięciu zasilania ok. 8V i zasilono ją przez odcinek przewodu oporowego - na załączonym schemacie oznaczony jako opornik R (w rzeczywistości wygląda...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
Dalej nie wiadomo w jakim celu chcesz to zrobić. Zawsze można użyć cewki dwubiegunowej. A odciążyć przerywacz można banalnym modułem zapłonowym, których schematów w sieci nie brakuje.
Masz tam taki silnik jak w sc 900. U mnie w aucie (SC 900) też zalewało od nowości z salonu na zimnym silniku. Chodził na 3 gary troszkę zanim się rozgrzał, zimą nawet z kilometr jakbym CC 700 jechał. To ponoć przypadłość niektórych silników 900 - nie wszystkich a czemu? To i ja nie wiem. Podobno wina leży w braku kolektora ssącego jako takiego a wtryskiwacz...
Akurat też szukam maszynki :D. Z tego co się zorientowałem to model 1400 ma 10 watowy silnik, a 1230 15 watowy z cewką dwubiegunową (niby że jak ostrze lata w prawo i w lewo to ten ruch cewka w obie strony napędza, w modelu 1400 cewka ciągnie ostrze tylko w jedną stronę, w drugą odbija na sprężynie. 1400 - magnetic motor, 1230 - pivot motor). No i moser...
Witam. Masz zwarcie w wirniku. W miejscach petli zwarciowej wycinki komutatora powinny mieć inny kolor od pozostałych.Jeżelli chcesz sprawdzać wirnik to w następujący sposób.Musisz mieć elektromgnes dwubiegunowy np wykonany ze starej pmmpki (cewka z rdzeniem).Bieguny elektromagnesu powinny obejmoać conajmniej 2/5 obwodu wirnik (złobków). A oto jak wygląda...
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
O ile silnik pracuje normalnie to ten czujnik mozna nawet wymontować. Nie napisałeś co to za auto i z jakim silnikiem? Jak masz niezależne cewki zaplonowe do każdej świecy to ten czujnik sie przydaje ale mozna jeździć i bez niego - wtedy iskra podawana jest i tak na dwa cylindry naraz - jak w autach z cewkami dwubiegunowymi. A swoją drogą to oprócz...
Hej Chciałbym wyeliminować rozdzielacz zapłonu czyli kopułki palca.... i zastąpić to dwoma dwubiegunowymi cewkami zapłonowymi. Mam zapłon digiplex med 439 który współpracuje z jednobiegunową cewką. Jak rozdzielić sygnał z modułu na cewke aby rozdzielić go na przemian raz na jedną raz na drugą?
Witam. W ostatnim czasie zajmuję się modułem zapłonowym do mojego poczciwego fiata 125p. Juz od dawna chciałem zrobić układ, który umożliwi mi sterowanie zapłonem w funkcji obrotów wału oraz podciśnienia w układzie dolotowym. Założenia jakie postawiłem były dość proste: - wyeliminować przerywacz mechaniczny; - wyeliminować rozdzielacz wysokiego napięcia...
Czy po tym kłopotliwym odpaleniu nie podśmierduje delikatnie benzyną? Pisałeś, że kable masz z rurkami, ale czy przy samej głowicy są rurki osłaniające końcówki kabli(te orurkowane). Często kable mają przebicie, które jest niewidoczne właśnie poprzez rurki osłonowe wystające z głowicy. Gdy miałem głowicę(od 16N) właśnie z rurkami(świece na klucz 16mm...
Witam. Mam silnik który jest bez karoserii... nie chce mi on odpalać więc wiem że jest to wina zapłonu (Jak był włozony do samochodu też nie odpalał).Mam w nim problem taki: Gdy chce ustawić zapłon to koło pasowe ustawiam na znak 10 stopni a żarówa się cały czas świeci a podpiąłem ją dobrze bo jeden kabelek do masy a drugi do tej śrubki od aparatu zapłonowego....
Witam, Mam problem z podłączeniem pieca akumulacyjnego Dimplex XLE 100 2,2 kW Piec podłączony przez elektryka, zgodnie z instrukcją producenta: montaż jednofazowy, dwoma przewodami 3-żyłowymi, napięcie szczytowe poprzez bezpiecznik, pozaszczytowe przez stycznik dwubiegunowy 20A i bezpiecznik. Jak podłączyć cewkę stycznika, żeby piec mógł być sterowany...
Nie dam rady zapłonu ustawić. Wszystko jest jakby na odwrót. Styki w przerywaczu powinny się rozwierać przy pokryciu się znaków na pokrywie rozrządu i kole pasowym, a u mnie na odwrót - styki się zwierają i lampka od próbnika gaśnie. Dodano po 1 Tak, to maluch FL, z cewką dwubiegunową i aparatem bezrozdzielaczowym. Dodano po 3 Wymieniałem uszczelki...
Uwaga techniczna - nie ma czegoś takiego jak Punto 3... jest 2FL. Czy sterownik silnika zgłasza jakieś błędy? Jaka jest tam instalacja LPG? Niemniej niestety ze względu na cewki dwubiegunowe i niepalenie tylko na jednym cylindrze skłaniałbym się ku usterce mechanicznej. Zwłaszcza, że to pierwszy cylinder - wokół gniazda świecy gromadzi się pył i piasek...
Oczywiście że nie. Ten moduł to dwie cewki dwubiegunowe, sterowane naprzemiennie, dające jednocześni iskrę na dwa cylindry - tzw. układ z iskrą traconą. Nie da sie tego wykorzystać zamiast aparatu zapłonowego - będziesz miał iskrę jednocześnie w 4 cylindrach, z czego w jednym na początku suwu sprężania, w następnym suwu ssania - niekontrolowane eksplozje...
A jakie przeróbki czekały by mnie gdybym zostawił ten zapłon co potrzebuje Rozumiem że silnik który chcesz kupić posiada elementy zapłonu tj aparat zapłonowy z kopułką z rozdzielaczem i cewką zapłonową bo tak było przy 600. Jeżeli tak to proponuję zastosować zapłon od FL z cewką dwubiegunową i przewodem oporowym. Aparat zapłonowy od 600 należy zachować...
cewka dwubiegunowy maluch miernik dwubiegunowy dwubiegunowy wyłącznik
toroid zasilacz impulsowy nadajnik niskich częstotliwości reset poziomu tuszu
usterki kuchenki indukcyjnej wzbudzenie agregatu prądotwórczego
Jak wyjść z trybu boot ROM, PXE lub Fastboot? Jak wyjść z PXE ROM na komputerze Dell?