Witam Nie załącza się kompresor klimatyzacji. Klimatyzacja climatronic,po załączeniu załączają się wentylatory ,nie załącza się cewka kompresora ,napięcie jakie dochodzi na wtyczkę cewki to 5v czy klimatyzacja jest włączona czy wyłączona cały czas jest 5V ..dodam że sterownik pod akumulatorem był podmieniany i bez zmian.Skąd te napięcie? gdzie szukać...
Cześć. Czy posiada ktoś schemat klimatyzacji automatycznej do Scani R380 2004 rok numer VIN YS2R4X20002000819 ? Auto nabite 1450 g R143a (z auta ściągnięte było 1100 g po czym napełnione), cewka kompresora załącza na krótko, wtyczka przy czujniku ciśnienia nowa (jeśli chodzi o kable, to sprawdzone i 'pomijane' aż do miejsca gdzie wchodzą do kabiny (mam...
Witam wszystkich Mam problem z astra II 16.16V 1998 rok klima manualna a mianowicie po włączeniu klimy zapala się kontrolka ale cewka kompresora nie dostaje napięcia.Sprawdzony został stan czynnika jest 700 gr sprawdziłem trzy bezpieczniki w kabinie oraz te w komorze silnika.Serwis po podpięciu Techa 2 stwierdził "do weryfikacji układ włączający zespół...
Witam Odgrzebuję temat. Otóż okazuje się że ten samochód posiada tzw. klimatyzację stacjonarną: Leje się tam płyn chłodniczy i przez wymiennik ciepła z parownika zimno trafia do płynu chłodniczego. (Przynajmniej tak mi się zdaje). Otóż ostatnio sprężarka działała cały czas by schłodzić płyn. Niestety grzebał tam jakiś magik i sprężarka już się nie włącza....
Test nic nie da skoro wentylator działa jak bezpiecznik się spali. Przy normalnej pracy klimatyzacji działa pierwszy bieg wentylatora. Trzeba sprawdzić cewkę na kompresorze ile pobiera prądu.
Nie wydaje mi się żeby szukanie „na piechotę” było w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podłącz komputer - będziesz miał podgląd danych z czujników, sprawdzisz czy da się wysterować kompresor. Tak przy okazji kompresora: dosyć często dochodziło w tym modelu do urwania kabelka doprowadzającego prąd do cewki kompresora.
Ireneo, schemat mało czytelny :/ Procekkk, z klimą jest ogólnie wszystko OK. Jestem w posiadaniu takiego małego urządzenia które steruje klimą manualną. Posiada czujniki temperatury i na tej podstawie steruje włączaniem kompresora a co za tym idzie utrzymuje stałą temperaturę w aucie - taki pseudo klimatronic :D . Trzeba tylko podpiąć się w obwód odpowiedzialny...
Uszkodzona cewka sprzęgła kompresora. W sklepie niedostępna. Kupiona na Allegro - jest lżejsza o 100 gram od oryginału. Klima chodzi bez problemu. Co do czujnika temperatury parownika to jest zamontowany. Rezystancja podobna do innych czujników, instalacja od czujnika do sterownika klimatyzacji jest sprawna, na wtyczce do panela jest taka sama rezystancja...
Witajcie, Po "naprawie" w warsztacie ogrzewania przestała działać mi klimatyzacja. Nie włącza się. Problem był następujący: podczas naprawy mechanicy ruszyli jakiś przewód i spuścili cały czynnik z układu klimatyzacji. Po odgrzybieniu i ponownym pełnym nabiciu, klimatyzacja nadal się nie włącza. Dzisiaj postanowiłem pogrzebać i doszedłem do wniosku,...
Jeśli załącza się(po wciśnięciu przycisku AC) wentylator skraplacza to wszystkie warunki są spełnione i jedyne usterki siedzą na odcinku bezpiecznik-przekaźnik-cewka kompresora. W wielu Japończykach na kompresorze siedzi zabezpieczenie termiczne, warto go sprawdzić czy ma przejście.
W skrzynce bezpieczników pod maską znajdź pin wtyk A pin 7. To on podaje prąd na cewkę kompresora. Jeśli prąd masz to wina w cewce jeśli nie to będziesz musiał podpiąć pod lexię i zobaczyć czego brakuje kiedy klima nie działa.
Pomyłka, sprawdź przejście między pinem 1 presostatu a tymi zielonymi kablami do modułu klimy i sprawdź czy masz masę na kostce cewki kompresora, kabel brązowo/czarny. Drugi kabel zielono/czarny cewka-moduł oczywiście sprawdziłeś?
O ile mnie pamięć nie myli to opis jest na wewnętrznej stronie pokrywy skrzynki pod maską. Przekaźnik nr.2 w skrzynce to cewka kompresora.
Mruganie climatronika oznacza występowania jakiegoś błędu w układzie klimy. Podepnij się odczytaj błędy i przejrzyj parametry fizyczne oraz sprawdź ciśnienie freonu oraz presostat. Sprawdź też rezystancję cewki stawidła kompresora.
Cześć. Tyle, że ja to sprawdziłem. Jeżeli idzie w szereg to gdzieś na EMS musi wchodzić sygnał do załączenia A/C i dopiero sterownik wypluwa napięcie do cewki kompresora. W sumie w szereg to może być bezpiecznik, włącznik klimy i czujnik ciśnienia w skraplaczu, czujnik w parowniku to NTC, więc w szereg nie jest, a sygnał z niego idzie może do EMS? Dziś...
Skoro ECU podnosi obroty czyli jest zgoda na start klimatyzacji. Sam prąd na cewkę kompresora podaje sterownik który wymieniałeś, czyli to on jest przyczyną. Nie patrz na nr, ważne jest tylko aby była odpowiednia liczba małych pinów (8,10,12 lub14). Te sterowniki często siadają i te używane to loteria, a na nowe szkoda kasy. Rozbierz swój niesprawny...
Witam posiada ktoś może opis bezpieczników do primastara 2007 ponieważ nie dochodzi napięcie do cewki kompresora.Na krótko sprzęgło działa proszę o pomoc pozdrawiam.
Cześć Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie...
Witam, mam problem z klimatyzacją w Passacie B5. Pali mi bezpiecznik 25, 30A, gdy włączam klimatyzację. Gdy jest na econ, to bezpiecznik jest cały, ale jak tylko wyłączę econ, to wywala bezpiecznik, niezależnie od tego, czy silnik jest odpalony, czy nie. Wymieniona została już cewka kompresora klimatyzacji, a także podmieniona została dmuchawa pod schowkiem,...
(at)jdubowski klimatyzacja jest na sterowaniu wabco steruje nią pod stacja po odpięciu cewki kompresora i elektro zaworu na dachu aby nie zamykało obwodu przyłożenie próbówki na pin drugi w pod stacji (odpowiedzialny za sterowanie cyka przekaźnik ) przejście z pinu drugiego na kabel z cewki jest mimo różnych numerów przewodów lecz w dalszym ciągu mam...
Witam, złącze elektryczne kompresora klimatyzacji nie styka w Ford smax 2.0. Nie mogę sobie poradzić ze zdemontowaniem gniazda na cewce kompresora, jak je podważyć aby zeszło. Nadmieniam, iż chce je wyciągnąć bez demontaży kompresora z pojazdu
Witam, chcę zakupić cewkę do tego pojazdu i w trakcie poszukiwań wyszło że są też z napięciem na 24 V . Jeśli ktoś ma takom wiedzę i chciał by się nią podzielić to bardo bym był wdzięczny. Zapomniałem napisać Ford z 2000r.
Auto Astra g 1.8 1999 rok. Pytanie. Czy warto kupić chińską cewkę do kompresora klimatyzacji, czy raczej szukać oryginału. Kompresor Delphi, cena cewki 77 zł. Jeżeli ma ktoś doświadczenie to proszę o opinię.
Witam mam problem, od kilku miesiecy jestem posiadaczem mazdy 6 2.0citd 121KM, niestety jakis psełdomechanik składał wczesniej kompresor klimatyzacji który był niby zamontowany ale bez sprzegiełka i cewki, na kompresorze było tylko samo koło pasowe założone w amoatorski sposób, niestety nie dawno sie rozpadło i pasek wielorowkowy spadł, dokupiłem drugą...
Witajcie, Mam problem z klimą, od pewnego czasu nie działa, myślałem że to problem niskich temperatur <15 stopni. Ciśnienie w układzie klimatyzacji wg OpCom wynosi 1.1 bar, świeci się kontrolka układu chłodzenia (foto niżej), brak zarejestrowanych błędów w ECU klimatyzacji. Zrobiłem w Opcomie "output tests", kiedy zwiększyłem ciśnienie układu, wtedy...
Dane techniczne samochodu: Mitsubishi Colt 1.3 Model Z34AXNLHL6 Engine 4A90 . Gdzie jest ulokowany przekaźnik (bezpiecznik) przez który idzie zasilanie do cewki sprzęgła kompresora klimatyzacji ? Moja skrzynka bezpieczników w szoferce kierowcy wygląda następująco. Takie mam oznaczenia moich bezpieczników ale tam nie ma mowy o klimatyzacji. 1029837 Chciałem...
Panowie, skończyły mi się już pomysły. Była uszkodzona cewka kompresora - wymieniłem, dobiłem czynnika i dalej się nie włącza. Bezpieczniki ok. Na krótko, podając plus i minus kompresor pompuje, wentylator chodzi, przewód zimny. Na wtyczce zasilającej kompresor 12V. Po podłączeniu z wtyczką kompresora 1,5-1,7V. Zmieniłem czujnik ciśnienia i nic. pomierzyłem...
Cewka (od sprzęgła klimy) sprawdzona? Jest na niej napięcie? Jakie? Może podaj na nią plusa i obserwuj co będzie się działo. Jeśli kompresor da ciśnienia i będzie chłód to trzeba szukać czemu nie ma sygnału sterowania. Jeśli cewka ma zasilanie a komp nie pompuje to cewka lub kompresor do sprawdzenia. Filtroosuszacz nie jest przytkany?
Teoretycznie na elektronice wszystko OK, chce działać. Szukaj od przekaźnika dalej (zasilanie przekaźnika, wyjście na cewkę itp). Jeżeli jest to zwykły elektromagnes to lewe nadkole kostka brązowa (okrągła?) koło zbiornika wspomagania kabel żółto/zielony, ster+. Kolega Miand dobrze Ci radzi sprawdź czy na tym przewodzie jest 12V. Powinno być jak przekaźnik...
Nie trzymaj sie twardo instrukcji bo nie tędy droga. Pozatym sprawdzałeś czy działą ukłąd podając masę na kabelek przy panelu klimy, sterującym cewką kompresora?
Witam. Kupiłem parę dni temu vw t5 2004r 1.9 tdi z nie działającą klimą. Klimatyzacja manualna po wciśnięciu przycisku przycisk się świeci, bezpiecznik dobry, czynnik świeży (650g), ciśnienie w układzie na VAG-u 20bar więc czujnik ciśn.ok, wentylator się nie włącza, cewka na kompresorze również się nie włącza ale do cewki dochodzi napięcie 6,7V. Błąd...
kolego prawdopodobnie cewka kompresora klimatyzacji poleciała żeby to sprawdzić w najszybszy sposób należy odłączyc kompresor (wtyczke) i zobaczyć czy bezpiecznik nadal się pali - objawy są jeszcze takie ( kiedy spali sie ten bezpiecznik na chwile gaśnie kontrola w przycisku od klimatyzacji po za tym przekaźnik klimy znajduje sie pod pokrywą silnika...
Muszę jednak skupić nie na prostych rzeczach ponieważ jestem w trasie to za wiele nie mogę, proszę powiedzcie mi gdzie jest ten bezpiecznik z kompresora w kabinie czy w komorze silnika sądzę ze jest on w granicach 5 -10 A nie wierzę by serwis tego nie sprawdził ale od tego muszę zacząć. Ponadto czujnik ciśnienia powinien być w okolicy chyba kompresora...
Niestety żadnego uszkodzonego zaworu nie znalazłem. Wszystko wydaje się być ok. Na sterowniku wyświetlane są błędy -7,-8-A,-E,-F. Może ktoś wie co to może oznaczać. Cewka klimatyzacji jest sterowana jest "-".Na jednym pinie na cewce kompresora mam +24, a na drugim powinie pojawić się "-", natomiast jest +7V i nie wiem skąd to się może brać??
Teraz podejrzewam, że uszkodzona jest wiązka od UCH do cewki. :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: Od kiedy UCH steruje bezpośrednio cewką kompresora klimatyzacji :?: :?: :?:
Witam Wszystkich. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie z tematu. Wymieniłem sprężarkę, bo już 2 lata nie trzymała ciśnienia. Nowa sprężarka , układ szczelny i co się dzieje - włącz się na chwilkę, zaczyna chłodzić i cyk - koniec pracy. Jakiś czas później później mogę ją włączyć i schemat się powtarza. Dziś po powrocie z wakacji jest jeszcze gorzej...
W takim razie jest inne w dieslu jest mocowane gumowym łącznikiem do osi pompy wspomagania. Jeśli na kompresor a właściwie cewkę sprzęgła kompresora nie podasz prądu to wałek będzie obracał się luźno
Problemy były dwa. 1. Spalona cewka 2. Kompresor w stanie agonalnym. Czyli pierwszy warsztat mnie oszukał, mówiąc, że kompresor jest ok. Najprawdopodobniej nawet nie sprawdzali. Dzięki wszystkim za pomoc.
Witam. Zafira B 2012, 1.7 CDTI. Klimatyzacja nabita, działa na krótko ale nie włącza się. Prawdopodobnie kable się ułamały lub zostały przegryzione. może ktoś podpowie gdzie znajdują się newralgiczne miejsca łamania się kabli. Jeśli może być inna przyczyna to proszę o informacje. sprawdzona cewka, włącznik, prawdopodobnie też czujnik, sprzęgło sprężarki...
A jaka mas z temperaturę na zewnątrz przy niższych temperaturach klimatyzacja się nie uruchomią ponieważ jest nie potrzebna, skoro klimatyzacja schladzo powietrze do 4-6 stopni a na zewnatrz jest mniej to sterownik silnika nie załączy klimatyzacji, ewentualnie można sprawdzić błędy w silniku czy w climatronic, najczesciej czujnik cisnienia ma w sobie...
1 funkcja-brak ciśnienia,nie załączy kompr/1 biegu wiatraka 2 funkcja-wysokie ciśnienie,załączy 2bieg wiatraka 3 funkcja-ciśnienie krytyczne,rozpina zasilanie cewki kompresora Po mojemu tak to lata
Reklaacja!!!.brak podkładki regulacyjnej sprzegła-lub za mała jej grubość(nie poprawna reguacja) skutkuje to wytarciem sprzęgla, okładziny koła pasowego oraz spaleniem cewki kompresora z powodu wysokiej temperatury tarcia( niektórych przypadkach poleci jeszcze "dławica"lub"uszczelnienie czołowe" jak kto woli. pozdrawiam
Skoro tak sadzisz to w takim razie nie czytaj tego wątku :arrow: I po co linkujesz nic nie warte wypociny gości co nie mają zielonego pojęcia o klimie? Nie masz sam pojęcia to się nie wychylaj, takimi poradami jak z linku to co najwyżej można sobie klimę zepsuć, nie naprawić. Takie ilości oliwy to wlewa się do suchej sprężarki a nie do układu podczas...
Jak Ci pokazuje że jest ok? Miernik w dłoń obciążyć alternator i robić pomiary na akumulatorze. Masz silnika też do oglądnięcia. Gdy uruchamia się klima wzrasta zapotrzebowanie na prąd (cewka kompresora, wentylator) i stąd mogą wynika problemy gdy napięcie spadnie zbyt nisko.
Jak włączysz eco to wentylatory się wyłączają? A co w tym dziwnego? Dzięki , zamówię sterownik i dam znać. Sprawdzałeś czy wychodzi plus na cewkę kompresora po włączeniu klimy?
Witam, Posiadam klimatyzację dachową zasilaną na 12v, założyłem ją do kombajnu gdzie jest instalacja 24v. Potrzebuje dobrać przetwornicę. W środku są wentylatory (link poniżej) i cewka kompresora: spal va07ap12c31s - oraz dmuchawa- Jakiej mocy powinienem zastosować przetwornicę ?
Na tym przewodzie który powinien być masą pojawia się +12v mierzone miernikiem czy pojawia się napięcie które potrafi zapalić żarówkę 21W . :?: Ja bym sobie określił przy pomocy żarówki 21W podłączonej do masy na którym przewodzie na pewno pojawia się prąd służący do zapięcia sprzęgła. Na drugim przewodzie w takim razie musi być masa . :D Jeśli żarówka...
nie czepiaj się tego tak jest dobrze , ewentualnie sprawdź czy cewka kompresora się nie włącza
Zastosować czujnik ciśnienia 3funkcyjny, przy jego pomocy stworzysz 2 bieg wentylatora skraplacza bo pierwszy wysterujesz z zasilania cewki kompresora
-ciśnienie w układzie jest odpowiednie -czujnik ciśnienia sprawny -brak napięcia na przewodach idących do cewki kompresora - brak podpiętego czujnika który jest na dole chlodnicy w tym miejscu : wolnych kostek nie ma.byc może chłodnica była wymieniana i jest z innego auta. -bezpieczniki wyszyskie w bsm i bsi sprawdzone
Problemem była cewka na kompresorze, zamykam temat 👍🏻😁
30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
Witam. Kupiłem Nissana Primerę P11 2.0 103KW/140KM '98r. z klimatyzacją manualną. Wynik kontroli szczelności: próżnia 30min. Pozytywny. Ilość czynnika w układzie: 600g. ± 5g (zalecane 600g ± 50g). Ciśnienie HP oraz LP: Nie pamiętam. Stan wentylatora skraplacza: pracuje, ale podłączony bezpośrednio, sam się nie włącza. Podobno powinien się...
Witam! Peugeot 406 kombi po lifcie czyli D9 vf38erfre80869748 nr dam 0824989 Silnik 2.0 16V 99kW 138KM EW10J4 RFR z jedną sondą λ, tylko obiegiem EGR, bez pompy powietrza. Jeden wentylator chłodnicy dwubiegowy. Proszę o jakiś schemat elektryczny klimatyzacji z opisem co jest co, np wygenerowany z autodaty do mojego modelu. Przeszukałem forum (większość...
Sprawdz czy w gniezdzie jest napiecie... na styku i cewce przekaznika.
Nie załącza mi się w R60 Countryman 2013 sprzęgło kompresora klimatyzacji. Cewka jest zmieniona. Nadal wywala bezpiecznik klimy 10 A. Potrzebuję schematu klimy. Może ktoś dysponuje linkiem? Pozdrawiam. Namor52
Witam Ford C-max 2005 climatronic Mam parę pytań może ktoś pomoże. Diagnozuję climatronic ( bo taki tu jest) i w parametrach nie ma nic poza kontrolą przycisków serwomechanizmów żadnych parametrów fizycznych pracy jak ciśnienie wysterowanie sprężarki czy jak w vw jest fajnie kod wyłączenia kompresora. Tutaj znowu w parametrach silnika występują takie...
Cewka sprężarki klimatyzacji. Silnik i rok bo może być już kompresor o zmiennej pojemności.
...Witam ponownie....sprawa sie nieco wyjasniła...spaliła sie cewka....a spaliła sie dlatego ze ktos wymieniał sprężarke a sprzegło zostawił całe i minimalnie był przestawiony otwór pod kołek w cewce i ktos go poprostu nie załozył i cewka obcierała o koło wewnatrz i sie spaliła....problem jest w tym ze ten nowy kompresor jest firmy HELLA o symbolu AC76.......
Jak moze klapac jak nie ma napiecia i cewka nie działa?? A z elektryka dam sobie rade tylko musze wiedziec czy jest jakis sretownik ktory odbiera sygnały z czujników i gdzie prowadza przewody od kompresora.Bezpieczniki sa ok i klima jest nabita czynikiem.I co dalej??
Jestem z Częstochowy. Ja naprawdę chciałem uczciwie za to zapłacić ale nikt albo nie chcę zarobić albo nie potrafi tego naprawić dlatego sam to męczę :( Zawór jest fabrycznie nowy więc chyba nie powinien się zacinać od razu? Zawór wyjęty ze sprężarki jest uszkodzony, pomimo iż cewka ma rezyatancję 12 Ohm to nie reaguje na aku. Obecnie założony (ten...
Witam... Klimatyzacja przestała działac mozna powiedziec z dnia na dzien... W marcu został przeprowadzony przeglad i wymiana czynnika chłodzącego -wszystko działało wyśmienicie. wczoraj włączam klime a tu ....NIC, nie działa choc kontrolka zaswieca sie. Pojechałem sprawdzic czy nie uszedł gaz. Gaz jest, nie załacza kompresora, prad dochodzi do kompresora...
Sprawa posuneła się do przodu. Co do temperatur to auto stoi na parkingu podziemnym ogrzewanym, ok 20st.C. Klima została powownie nabita na full. Znalazłem schemat i prześledziłem tor połączeń, i doszedłem właśnie do przełącznika klimatyzacji w skrzynce bezpieczników, 6 nóżek DC12V20A, to on nie załącza, po rozebraniu go i pomocy palcem w załączeniu...
Witam ! Mam pytanie dotyczące sprzęgła klimatyzacji ( Pontiac 3,8 z 1993r) tzn. w jaki sposób je zdjąć aby na nowo "nie odkryć ameryki". Sprzęgło nie załącza kompresora, przed zakupem nowego chciałbym jeszcze to sprawdzić na sucho tj. samą cewkę z elektromagnesem. Może uda się ruszyć kompresorem aby wykluczyć iż się zatarł. Liczę ,że ktoś przerabiał...
Witam, temat ruszył do przodu. Dzisiaj upał no i najpierw (po czyszczeniu chłodnic) klima ruszyła ale po przejechaniu 4-5 kilometrów zonk na postoju w słońcu postało auto i klima nie zaskakiwało (więc decyzja powrót do mechanika). Mechanik zdjął wtyczkę z cewki sprzęgła sprężarki i jest napięcie 12V. Więc szybka diagnoza cewka sprzęgła nie domaga. Tu...
Klimatronik jest z E36, DME (ECU) FIZYCZNIE jest takie samo jak w E39 i w E36 więc różnic w pinach na komputerze nie ma żadnych. DME samo nie wysterowuje po prostu klimatyzacji z przycisku, nie puszcza sygnału na kompresor a przez interfejs już widzi i daje sygnał na przekaznik. Ale może jakoś to ogarnę bardziej mnie martwi sprawa ABS Edit : sprawdzałem...
To znowu ja. Otoż zostało zrobione to co polecaliscie ( dzieki wszystkim za pomysły) ale to niestety nie to .Czynika brakowało 180 gram, szczelność jest ok, ale po napełnieniu , sprawdzeniu szczelnosci miało zostać dodatkowo zbadane ciśnienie podawane przez kompresor - i co sie okazało - kompresor sie załacza ale cisnienia WOGOLE nie podaje ! (Jak to...
To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja. Nie miałem możliwości demontażu kompresora, mistrz od klimy demontował kompresor i ma wymienić na dniach wadliwą cewkę. Odpięta sprężarka i pomiar rezystancji pomiędzy przewodami od strony auta również daje zwarcie... Więc pomimo sprzęgła muszę przewalić wiązkę od wtyczki kompresora do BSI.
Dzień dobry, Od jakiegoś czasu zmagam się z usterką klimatyzacji w moim samochodzie, a dokładnie VW Bora 1999, silnik 2.0 AQY. Samochód jest wyposażony w climatronik. Konkeretnie mówiąc: - rok temu po zimie włączenie klimatyzacji skutkowało przepaleniem się bezpiecznika nr 16 (odpowiedzialny za sprzęgło magnetyczne kompresora) - wymiana bezpiecznika...
Wersje tego przekaźnika są różne, ale zadanie proste: porównać sygnał prędkości obrotowej silnika TD z sygnałem przychodzącym z cewki na wałku kompresora klimatyzacji (styki 9 i 11 na poprzednim zdjęciu przekaźnika i na schemacie). Jeżeli jest różnica - to znaczy, że z jakiegoś powodu jest poślizg na pasku wieloklinowym. Jeżeli jest poślizg - to przekaźnik...
elektromagnes kompresora był spalony - został wymieniony ( teraz jak dam napięcie 12v na elektromagnes to sprężarka normalnie działa), zawór kompresora również został sprawdzony i działa. Do elektromagnesu dochodzi napięcie ok. 4,8v , gdy włączymy przycisk AC na panelu. Gdy wyłączymy przycisk AC napięcie ginie. Po wymianie BSM udalo się skasować błąd...
Witam, mam problem z instalacją jak w tytule. Kompresor jak i sprzęgło są sprawne, po podaniu 12V z zewnątrz załącza się i klimatyzacja działa. Natomiast na wtyczce idącej do cewki po załączeniu kompresora jest 3.5V. Wydaje mi się, że to za mało. Błędów brak, jest to jedyna część wyposażenia, która nie działa. Gdzie szukać przyczyny? Może gdzieś być...
Witam Panowie poradźcie coś: Sprinter, instalacja klimatyzacji na 2 przekaźnikach i presostacie. Uszkadza się cewka sprzęgła, chodzi max. 1 dzień. układ był czyszczony, w końcu wymieniony został i kompresor. na serwisie auto chodzi ok, godzinę, dwie, ciśnienia książkowe. po 3 cewkach się poddałem, nie są uszkodzone mechanicznie, nie rozbierałem ich...
Witam wszystkich. Problem z klimatyzacją w Astrze II 1.8benz. Po napełnieniu klimatyzacji nie rusza sprężarka. Sprawdziłem czy prąd dochodzi do sprężarki czyli podłączyłem kontrolkę pod - na aku i + do kostki podłączanej do kostki sprężarki i zaświeciła czyli ok (silnik włączony i klawisz klimy też. Po wyłączeniu klawisza kontrolka nie świeci). Następnie...
Witam Pacjent to rav4 2001r 2.0. Klima nabita, po włączeniu kompresor nie startuje, miga kontrolka AC. Po zdiagnozowaniu (auto+obieg wewnętrzny)wychodzi błąd 21-gutmann twierdzi że czujnik nasłonecznienia, przekładam czujnik z innej toyoty błąd nadal wyświetla ten sam. Kompresor nie dostaje napięcia na cewkę. Czujnik ciśnienia też przełożyłem z celici...
Witam czy ktoś może pomóc,Kia Joice 2,0 B, 99 rok nie działa klimatyzacja wentylatory startują,presostat sprawny, brak zasilania cewki przekaźnika zasilającego sprzęgło kompresora,na krótko klima chłodzi po zasileniu przekaźnika kompresora,świeżo nabita gaz jest.Na presostacie jest 12 v na jednym przewodzie po zmostkowaniu włącza 2 bieg wentylatora...
Witam mam problem Vectra C 2006 1.8 po wymianie cewki która miała zwarcie dalej brak napięcia brak też komunikacji ze sterownikiem klimatyzacji proszę o pomoc.
Problem jest taki. Padło łożysko w kompresorze od klimy,koło przetarło cewkę sprzęgła, zrobiło się zwarcie , spalił się bezpiecznik. Zamontowany nowy kompresor ,bezpiecznik i problem jest taki że niema prądu na kompresorze, włącznik w kabinie niby załącza kontrolka się zapala . Pytanie co mogło się stać czy kabelki popalone jakie są numery tych przewodów...
Poszukuję schematu klimatyzacji do Renault Laguna II 2003 rok 1,9 dci 120 KM. W auto dacie brakuje wiązki, która wychodzi z cewki elektromagnesu. Do kompresora dochodzi napięcie i masa, do cewki elektromagnesu dochodzi napięcie, a nie ma masy. W tym wypadku sterowanie jest po masie. Chcę się dowiedzieć co nią steruje i przez co ona idzie. Bezpieczniki...
Bezpiecznik F38 zasila przełącznik ciśnienia klimatyzacji na pinie nr 2. Zasilanie sprzęgła kompresora jest z BSI z bezpiecznika FD. W kabinie powinny być dwie skrzynki bezpiecznikowe i pod maską jedna. Jak chcesz wykluczyć kompresor to zasil cewkę sprzęgła prosto z plusa akumulatora. Powinna wtedy cyknąć a jak odpalisz silnik to powinno bycz czuć chłodek,...
Jak wynika ze schematu kompresor oprócz cewki załączonej sprzęgiełko ma drugą cewkę - najprawdopodobniej mierzy ona obroty wałka kompresora. Idea jest taka (przynajmniej w innych markach), że po załączeniu kompresora jego obroty są porównywane z obrotami wału korbowego silnika. Jeżeli zaczynają się "rozpływać", to znaczy, że jest poślizg na pasku napędzającym...
Kompresor kręci się wtedy gdy załączy go sprzęgło elektromagnetyczne . Zaczął bym od sprawdzenia czy jest podawane napięcie ze sterownika na to sprzęgło . Jeśli jest to następnie sprawdzamy oporność cewki tego sprzęgła . W niektórych typach sprzęgła należy sprawdzić szczelinę między sprzęgiełkiem a elektromagnesem (zbyt duża szczelina i sprzęgło nie...
Mam problem z klimatyzacją w Citroenie Berlingo 1 2.0 hdi 90km przed liftem 2002r. Nie dochodzi prąd na kompresor, gaz nabity, cewka, sprzęgło, łożysko wymienione, bezpiecznik sprawdzony, przekaźnik cyka, ale nie wiem gdzie, przejście między bezpiecznikiem a kompresorem sprawdzone. Tu moje możliwości się kończą, gdyż nie mam schematu. Poratuje ktoś...
Ociz nazwe Cię kulturalnie Panem z szacunku i nie obraźliwy bo posiadasz nabytą wiedzę przez praktyke wieloletnia - jest późno .... Jeżeli ktoś próbuje zrobić coś sam jestem za uczymy się na własnych błędach jeżeli to kosztuje dużo lub będzie kosztować to są ludzie którzy potrafia to przyjąć na klatę. Bzdura to jest nie raz za szybką odpowiedź i nie...
Bezpieczniki , zasilanie kompresora sprawdziłeś? Dodano po 45 Bezpieczniki , zasilanie kompresora sprawdziłeś?Termik cewki sprzęgła?? EEE pewnie nie.
Pod kołem pasowym jest solenoid(cewka) sprzęgająca koło pasowe z kompresorem... Zobacz ile wchodzi tam przewodów (powinny 2) jeżeli tak to odłącz je i podaj na ich wejście (od strony pompy) napięcie... +12V, -12V Tylko PAMIĘTAJ ŻEBY WIĄZKA BYŁA ODŁACZONA OD KOMPRESORA BO MOŻESZ COŚ USZKODZIĆ!
Witam. Miałem podobny problem w moim volvo v70 2,4 2001rok. Klima działała, została nabita. Po kilku minutach, gdy silnik się nagrzał - klima się wyłączała. Gdy ostygł - działała znowu przez chwile. Serwis zdiagnozował cewkę do wymiany (a w zasadzie cały kompresor). Poszukałem na forach co i jak i naprawiłem usterkę sam, bez kosztów. Kompresor załączany...
Ne zapomnij jak mierzysz cewkę o polaryzacji tam jest dioda w środku wiec przy drugim pomiarze inaczej podłączyłeś (najlepiej podepnij cewkę na krótko ).Ale pisałeś że napięcie do kompresora nie dochodzi sprawdz jaka temperaturę widzi ECU i jakie ciśnienie na presostacie .
Te kompresory raczej sie nie psuja,pala sie tylko cewki.Przy zakupie trzeba sprawdzić stan oleju w kompresorze(czystosć). W astrze F , od kiedy ? Dodano po 54 Przy zakupie trzeba sprawdzić stan oleju w kompresorze Jak leżał na półce to faktycznie ma duuużo oleju a jeszcze więcej wilgoci i korozji.
Oporność zaworu - całkowity brak oporu... zamówiłem drugi zawór... nowy... opór na cewce zaworu już jest... podłączyłem do układu... klimatyzacja nabita i nadal nic... aktywny błąd "pojemność kompresora" i nie wiem co dalej...
Witam.Panowie trudna i pilna sprawa chłopaki rozbierali kompresor w celu wymiany cewki i wypieli nie tego zegera i ciśnienie gazu wystrzeliło w powietrze coś co tam było jakiś uszczelniacz czy coś takiego,oczywiście gaz poszedł sobie kompresor delphi 5714 macie jakieś zdjęcie poglądowe jak to wygląda ewentualnie gdzie to kupić pozdrawiam
.Panel działa ponieważ włącza się kompresor,ale nie chłodzi Skoro załącza kompresor to wykluczamy cewkę sprzęgła czy konfigurację. Awarii szukałbym w samej sprężarce, zabitym układzie lub zaworze rozprężnym (dyszy) ale tylko pomiar ciśnień tak naprawdę najwięcej by powiedział.
Jednym z problemów z którymi się borykamy (regeneracja m.in. sprężarek do klimy) to klienci którzy podłączają sprężarkę do zasilania przed zamontowaniem do samochodu w celu sprawdzenia zasilania. I niestety nie wiedzą, że polaryzacja ma znaczenie i po uszkodzeniu diody wskutek odwrotnej polazacji, potem próbują reklamować sprężarkę np. ze zwarciem w...
Witam wszystkich, mam taki problem nie rusza kompresor czujnik cisnienia podmieniony układ nabity cewka dobra bo jesli podam plus na kompresor startuje no i oczywiście bezpieczniki są też sprawdzone...może ktoś da radę mnie na coś pokierować??
Problem jak w temacie. Po włączeniu klimatyzacji, na zimnym silniku (im bardziej rozgrzany tym zjawisko mniejsze, przy temperaturze roboczej w zasadzie niezauważalne) strasznie skaczą obroty. Odpalam silnik - ma tam te 1100 obr/m, włączam klimę i obroty wskakują na 1500 po czym powoli opadają. W momencie jak sprężarka się wyłączy (w niższych temperaturach...
Już chyba znalazłem, gdzieś jest w okolicy modułu pęknięty kabel, jak go wygnę to kompresor się załącza. Znalezione, masa nie zawsze stykała, jest to wspólna masa wentylatora i kompresora.
Czy jest szansa wyjasnienia po co dokladnie driver mial by podawac napiecie na cewke nawet podczas wylaczonej klimy? Już wyjaśniłem; sterownik (poprzez driver) "wie" czy wystąpiła przerwa czy zwarcie w obwodzie. Ułatwia to diagnostykę. To napięcie w stanie wyłączonym służy do kontroli obciążenia, w tym przepadku cewki sprzęgła. Ma zbyt mały prąd by...
Sprawdź zasilanie na cewkę kompresora probówką żarówkową
Do czego konkretnie podłączyć presostat w tym aucie? Presostat steruje przekaźnikiem, który zaś steruje sprężarką (sprzęgłem). Niskie ciśnienie na presostacie sprawi, że styki się zewrą, prąd popłynie do cewki przekaźnika. Przekaźnik się załączy i puści prąd na elektromagnes sprzęgła załączając kompresor. Gdy ciśnienie za bardzo wzrośnie presostat...
Witam. Renault scenic 2 1,6 16v rocznik 2006 z dnia na dzień przestała działać klimatyzacja. Pojechałem na sprawdzenie ilości gazu w układzie brakowało nieco więc czynnik został uzupełniony, niestety klimatyzacja nie wystartowała. Zacząłem sprawdzać - przycisk klimatronika działa (czytnik obd widzi włączenie/wyłączenie klimatyzacji), czujnik ciśnienia...