Cewka, i mało prawdopodobne by była uszkodzona!
Najprawdopodobniej cewka zapłonowa lub przewody WN. :D
W tej sytuacji wymień cewkę.
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Wymieniłem wkład stacyjki z immobilizerem. Samochód nie odpala. Jak można to naprawić ale bez programowania kluczyka? Ktoś wecześniej napisał , że trzeba "ściągnąć cewke immo ze stacyjki, włóżyć stary kluczyk w cewkę zawinąć taśmą i po sprawie" Czy to dobry pomysł? Gdzie znajduje się ta cewka?
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
Te cewki mają do siebie, że następuje upływność na dolnej części korpusu i iskra biega jak chce. Czyli raczej rzadko na świecy. Uszkodzenia trudno wykrywalne i raczej nienaprawialne. Czasem kiedy korpus z tworzywa o jasnym kolorze to daje się zauważyć ścieżki upływności. W twoim przypadku ułamanny korpus aż prosi o upływ. Ale przecież taką cewka (mało...
immobilaizer, sprawdź cewkę może się coś odlutowało albo się rozkodował
Od tico aparat ani cewka nie pasuje!
Podłączyć oscyloskop na jego wyjście i zobaczyć czy generuje impulsy kiedy obraca się wał silnika... oczywiście wtedy kiedy usterka występuje, czyli na ciepłym silniku. We własnym zakresie, sprawdź jak pisali poprzednicy - czy kiedy nie możesz zapalić jest iskra/idą impulsy sterujące na cewkę.
Cewka, świece, kable.
I pomogło? Mam podobny przypadek.
Być może cewka jest niesprawna.
Na pierwszym zdjęciu widzę cewkę, ma ona jakąś częstotliwość rezonansu własnego którą można by zmierzyć, Sama cewka to chyba za mało, by nastąpił rezonans.
jak do wymiany jak kupiłem nowy i jest wymieniony poza tym wymieniono przewody wys.napięcia, komputer ,immo oraz cewkę
Różne rzeczy ludziska robią pisząc że "zmierzyli". Jeśli spalona została cewka pompy to mało prawdopodobne żeby triak przeżył i warto obejrzeć płytę. Miernik nie potrzebuje dużo prądu dla pomiaru i na płycie bym szukał odpowiedzi jeśli pomiar był prawidłowy.
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Musisz dostroić dyskryminator fm tego żadnym perkiem nie dostroisz od tego jest cewka dyskryminatora fm chyba to jest TL201 lub TL 202 trudno mi dokładnie powiedzieć bo na telefonie mało widać. Cewka może być też już do wymiany bo straciła parametry trzeba sobie poczytać o tym było wiele postów na ten temat na forum.
Zakręć rozrusznikiem i zobacz czy wychodzi ci iskra z cewki zapłonowej, możesz też wyjąć aparat i przy włączonym zapłonie zakręcić nim. Jak iskra wychodzi z cewki to masz do wymiany palec ! a jak nie to cewka.
Przyczyna była bardzo prosta! A mianowicie nie było ładowania i cały prąd z akumulatora pochłaniał rozrusznik a dla cewki już nie starczało! Matiz chodzi!!!
Witam Problem z urwanym trzpieniem... Niestety uszkodziłem cewkę imobilajzera, czy będę musiał ponownie programować kluczyk przy wymianie cewki?
Musisz zsynchronizować zacznij od oryginalnego modułu,ACC przy rozruchu nie zanika?
Nie ginie napięcie na cewkę w pozycji rozruch?
jednak pompa się nie uruchamia. Zauważyłem, że cewka była ciepła. Rozumiem, ze cewka pompy ? Sugeruje to zablokowanie (co jest mało prawdopodobne) lub uszkodzenie pompy.
Cewka zapłonowa w matizie ma przebicie,,,Czy może być to przyczyną że nie odpala...???Szczególnie gdy jest deszczowo lub mgliście...
Przekaźnik na napięcie 5V pobiera 30-40mA (wg noty katalogowej), a LM393 nie może przyjąć prądu większego niż ok. 16mA. Napięcie wyjściowe też nie schodzi do zera, tylko do ok. 1V, więc może go zostać zbyt mało na cewkę przekaźnika. Tutaj trzeba dodać jeszcze jeden tranzystor (np. kluc nasycony na PNP), aby działało to poprawnie.
matiz ma taki myk że, wyjmij aparat włącz zapłon i porusz ośką iskra pyknie a pompa ma uruchomić się na około 7 kręcąc ośką wywołasz jego pracę , jak jest krócej 2 sek zrób kodowanie kluczyków. to poza aparatem i cewką 3 częsty przypadek
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
Moim zdaniem cewka jest zła. Ma za mało zwojów i odbiera cos pomiędzy średnimi i krótkimi... Trzeba by dać cewkę z 250 zwojami drutem DNE 0,15mm i powinno być OK. Można by ją nawinąć na rdzeniu ferrytowym Osobiście polecałbym radio ze stronki którą wkleił Futrzaczek. Kiedyś zrobiłem to radio, nawet to mój temat który kiedyś założyłem :) Odbiera mi wszystko...
Witam. Mam taki problem, że nie mam iskry. Wymieniłem: cewkę, kopułkę i palec na nowe.
Jeżeli nie zaistnieje możliwość "wkrącenia" się kawałów waty między cewkę a nabiegunnik (co jest mało mozliwe) lub innych zdolności waty(ubicie się w zwarta mase zdolną "zaklinować" sie miedzy np.kosz i membranę) to nie ma prawa nic sie stać .
Mi wychodzi 2143.5Ω = 2.1435kΩ. Nie wiem, jaki jest ten obwód rezonansowy, ale raczej trudno dobrze zrobić obwód rezonansowy o niskiej impedancji charakterystycznej, a jeśli nie jest ona znacznie mniejsza od impedancji wejściowej tranzystora, to ta ostatnia silnie tłumi rezonans, przez co odbiornik jest mało selektywny. Dodatkowa cewka do sprzężenia...
Rzeczywiecie drobna kwota......:D a nie dało rady wymienic samego elektrozaworu???? a moze cewka była padnieta....?
A na cewkę przychodzą impulsy z ecu ?
Ma i to dużo. Jaki?
Za szarpanie rowniez opdowiedzialny jest wredny uklad EGR, ktory ma nacelu dopalanie spalin. Jezeli membrama tego ukladu ulega uszkodzeniu do kolektora dolotowego dostaja sie spaliny duszac silnik. Najlepsze rozwiazanie tego problemu to zaslepienie rurki biegnacej od kolektora dolotowego. Jezeli natomiast chodzi o szarpanie na LPG i to przy wolnych...
Jak cewka sagema to nawet nie ma co się zastanawiać(choć fakt ze po 200tys zrobiły więc nie mało). Miałem z 3 takie przypadki(z tymi silnikami) i za kazdym razem cewka ja montowałem cewki meyle w miarę dobrej cenie i solidne najtanszych nie kupuj bo same problemy.
a kolega sprawdził świece bo w mojej świece były winne a na dodatek był to champion cewka mało prawdopodobne ale sprawdź
po co sie męczyc z cewka!!!! mało na smieciach lezy starych TV wydłubac trafo i mozesz miec niezły bajer w domu tanim kosztem
Tak możliwe,zajrzyj w kopułkę ,palec (w komplecie do ew. wymiany)przewód w/n cewka -kopułka często przecierany zaczepem linki gazu.Po zgaśnięciu sprawdź temperaturę cewki w/n.
W dalszym ciagu poszukuje iskry.Czy jest mozliwosc sprawdzenia opto. Kody blyskowe nie wskazuja na aparat.Jak pisalem wczesniej cewka jest sprawna napiecie do cewki dochodzi.Co jeszcze moze odcinac zaplon???
A4 b5 96+ gaz +cewka to prawdopodobnie 1.6 benzyna - zgaduję - ale za mało informacji aby pomóc. Sprawdzenie iskry w tym przypadku mocno wskazane. Prawie miesiąc nic nie robiłeś z samochodem?
Cewka mało prawdopodobne przynajmniej nie w tym modelu.Ja stawiam na elektrodę zapłonową i jonizacyjną jakieś 40 zł.Ale najlepiej zadzwoń na infolinię junkersa tam dostaniesz telefon serwisanta.
Przekroczony czas poboru wody dlatego wyświetla H2O i czasami jak jest mało prania zadziała. Uszkodzona cewka drugiego elektrozaworu. Tam kupisz nowy kompletny elektrozawór i nie drogo. http://zamienne.com.pl/index.php?product... Pozdrawiam Paweł
Tak na moje oko ta wielosekcyjna cewka ma cztery sekcje po 20 zwojów i jedną 6 zwojów - w sumie 86 zwojów. To trochę za mało na odbiór fal długich z kondensatorem zmiennym, ta cewka "koszykowa" powinna wystarczyć. Wygląda na to, że ta cewka ma jakiś odczep - pomierz i ustal, który koniec jest bliżej odczepu (mniejszy opór między nim, a odczepem) - ten...
Cewka z założenia na mierniku pokaże zwarcie dla DC. Jest mało prawdopodobne, aby cewka była uszkodzona. Jeśli się przepaliła to raczej będzie rozwarcie, a jeśli nie jest przepalona to miernik na omomierzu pokaże w praktyce zwarcie. Mosfety da się też kupić na Aliexpress, ale chyba bym jednak wolał sprawne z demontażu, gdybym miał wybierać.
A nie pomyślałeś że obwód rezonansowy to nie tylko kondensator ale i cewka. Tylko że ta cewka ma mało zwoi i zapewne mało indukcyjności i dochodzi jeszcze typ rdzenia który tą cewkę przestraja. Wejdź na stronę ekalk.eu . To chyba pomoże Ci żeby obliczyć cewkę.
Powyżej schematu na tym samym obrazku masz napisane jak cewki mają być rozmieszczone, i po ile zwojów. Na przykład: L3 ( czyli wtórne) ma mieć 1000 zwojów i 40mm średnicy uzwojenia. Obwód koła o tej średnicy ma 12,6 cm. Na samo uzwojenie wtórne potrzebujesz 12,6 cm*1000zw=12600cm czyli 126m. 40 m to zdecydowanie za mało.
cewka zapłonowa
Cewka 6R8 mało mówi to jest tylko jej oznaczenie. Możesz wskazać ten element na pcb? Pokaż na zdjęciu lub na component placement.
Usterka zlokalizowana. Przyczyną okazała się cewka zapłonowa. Dziekuję i pozdrawiam.
1 - sprawdz bezpiecznik 2 - sprawdz masę przy klaksonie 3 - sprawdz przekaźnik,czy na pinie 30 jest napięcie,jeżeli jest,zmostkuj piny 30 i 87 - powinien zadziałać.Jeżeli sygnału nie będzie,przy zmostkowanych pinach zmierz napięcie przy klaksonie(może być uszkodzony przewód).Jężeli sygnał będzie przy zmostkowanych pinach,sprawdz napięcie na pinie 86...
Powyżej 20kHz żadnych efektów akustycznych nie będzie a 20kHz na taką cewkę to mało.
Wymień cewkę zapłonową. Kiedyś miałem taki problem.
A cewka zapłonowa? Miałem to samo u siebie w punciaku.
Witam wszystkich może będzie ktoś potrafił mi pomóc. Ostatnio jechałem moim matizem zatrzymałem się na światłach a gdy próbowałem ruszyć samochód mi zgasł i już nie odpalił , sprawdzałem : bezpieczniki , napięcie na kostce przed cewką jest ok , cewka i przewody są ok były sprawdzane u kolegi na innym matizie. Cewka nie daje iskry na aparat zapłonowy...
Pomiar wykonany poprzez wlwłożenie końcówek multimetru do wtyczki przyprzy cewce
Po prostu, za gruby drut a za mało zwojów.. Do czego ogólnie ma służyć ta cewka?
Bloki pomiarowe 15 i 16 obserwować czy nie wypadają zapłony . Być może sama wymiana świec zapłonowych to za mało . Być może cewka zapłonowa któraś pada.
Cewka wszystko pokaże a ory uzwojenie mało prawdopodobne że akurat spasuje. Pozdrawiam piotr_65 i miejscowość Skórcz, nie wiem czy wiesz ale mamy wspólnego znajomego ze Zgierza. W wolnej chwili napiszę maila.
Rozumiem ze taki system sprawdzilby sie tylko w silnikach dwucylindrowych. Bo taki jest właśnie w systemach dwucylindrowych. W czterocylindrowych są albo dwie podwójne cewki, dające po 2 iskry w jednym cyklu, albo 4 cewki, każda sterowana osobno, dla właściwego cylindra. Tutaj wymiana komputeraz z wiązką silnika, plus zintegrowana cewka - mało opłacalne...
3R to raczej dużo za mało. Jak napięcie zwiększasz 2 razy, to opornik powinien mieć taki opór, jak cewka przekaźnika.
Moim zdaniem powinna być trójfazowa. Cewki połączone w gwiazdę lub trójkąt w zależności od osiągów. Trochę mało żłobków w stojanie. Zrób cewkę testową w celu określenia napięcia (dobierz grubość drutu). te strony już znasz? http://rysiny.ovh.org/pradnica.htm http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
chmm, może ta cewka jest stucznym obciążeniem? Skoro to nadajnik? Nie spotkałem się z czymś takim, ale akurat symulacji to raczej mało robię.
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
Wyłącznik odcina zasilanie ecu.A nawet cewkę przekaźnika ecu.Więc mało prawdopodobne by był niedociśnięty.Co do odpalania to pomiar napięcia przy rozruchu i pomiar narastanie na szynie cr.
Wykręć go i poruszaj membraną rękami w górę i w dół i sprawdź czy ociera cewka. Raczej mało prawdopodobne byś wygiął kosz.. (nie są odlewane z alu?)
Źle podpiął niskotonówkę, albo kupił felerną zwrotnicę. Może mieć zjaraną conajwyżej cewkę - mało prawdopodobne (lub źle podpina ten głośnik) po za we zwrotnicy trzeba obciążyc wszystkie 3 podkanaly bo inaczej może coś zrabac się we wzmacniaczu. Po za tym jesli by to działało miałbyś dziure w pasmie przenoszenia na szerokość 2 kHz (cała oktawa... ),...
Dzięki, a wiesz może jakie parametry mają cewki? Tylko inducyjność, ale to na niewiele się zda, Bas nie zależy w głównej mierze od cewki tylko od strojenia obudowy no i głosnika, cewka odcina pasmo przenoszenia "od góry".
RFsim99, cewka tylko kwadratowa, albo w postaci linii transmisyjnej. Ansoft Designer, tylko że odwrotnie, nasmarujesz element (kształt dowolny) i określi jego parametry: http://www.ansoft.com/products.cfm Do pobrania jest wersja ograniczona, umożliwiająca wykonanie podstawowych symulacji dla obwodów planarnych. Dawno tego nie używałem (wtedy to się...
Dobrze zrozumiałem? Mniej więcej. Mało prawdopodobne bowiem jest, że będziesz włączać i wyłączać z szybkością erkaemu... ;)
Ja tylko proszę o przerobienie schematu na trzy wejścia po 2V impulsy, uwzględniając, ze możne być tak ze te impulsy mogą płynąć jednocześnie i jaki będzie najlepszy przekaźnik, żeby cewka brała mało prądu.
Cały czas zwarte piny do odczytu.
Kilkanaście to może trochę mało, jaka jest cewka obwodu rezonansowego? Jeśli to ta na zdjęciu w #32 i ma średnicę 1 cm, to chyba 20-30pF.
Testuję na razie cewkę 28A 0.11uH. Sprzęt działa, nie zauważyłem nieprawidłowego działania, procesor jak i pamięć trzymają parametry. Wlutowałem ją na przewodach (mało eleganckie rozwiązanie), ponieważ cewka pochodziła z innej płyty i była większa, niż oryginalnie przeznaczone miejsce.
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
Co może być nie tak? A no to, że grzebiesz a się nie znasz. Błąd 1510 jest zawsze i nie trzeba pisac czemu. Poza tym nie sprawdziłeś czy obraca się aparat, czy generuje sygnał (często się uszkadzał!), czy jest zasilane na cewce.
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Czy to się objawia w taki sposób jakby były luźne listewki w kolumnie. Jeżeli po wymianie nowej cewki i membrany nie było to jest odklejona jednostronnie cewka. Objaw może zniknąć po zmniejszeniu basu. Butapren się nie nadaje gdyż jest mało odporny na temperaturę. Pozdro
Odpowiedź jest prosta. Nie działa. Free energy nie istnieje, opcje są dwie: -Falsyfikat. Podrobić taki film to żaden problem, YouTube jest zapełniony "cudami" które są dziełem zmyślnej manipulacji. Nie wierz we wszystko, co tam widzisz. -(mało prawdopodobne) obok stoi cewka Tesli, albo inny mocny transmiter przekazujący przez pole elektromagnetyczne...
- jeden zwój zakładasz na cewkę TDO a drugą na karkasie badanej cewki. A rezonans anteny: hmmm analogicznie, robisz gniazdko z dolutowaną pętlą, którą robisz jeden zwój na cewce TDO. Jeden zwój to za mało, ja daję dwa zwoje na cewkę TDO, na końcu 4zwoje na wiertle Φ8 a całość połączenia skręcona. Tak po kolei: z 30cm drutu zlutować w pętlę, dwa...
Już je podoginałem, żadnej poprawy. Cewkę przy stacyjce tez sprawdzałem, ma jakieś 25 omów.
U mnie ładuje przy 20 zwojach na cewkę,15 trochę mało ,może masz śmigło wysokoobrotowe,to ci nadrobi .
Ja znam przypadki matiza z drugiej strony czyli na wstecznym ok a do przodu dławienie duszenie no i gaśnięcie .Przypadki za każdym razem identyczne no i identyczne usterki czyli ocierąjący się przewód W/N(miedzy cewka a aparatem) o linkę gazu.
Jeśli ją ktoś podpali zapałką... to może. Mógł się spalić wzmacniacz w tym zestawie 2.1 - rozbierz obudowy i podepnij inne głośniki (chodzi o sam głośnik, nie o zestaw). Jak inne głośniki zadziałają, to pewnie poszedł wzmacniacz. Cewka jest mało prawdopodobna, jeżeli wysiadły oba głośniki jednocześnie. Ale jeśli to cewka, poczytaj na elekrodzie o regeneracji...
Na cewke ma iść prąd +12V po zapłonie i sygnał z komputera masowy, można sprawdzić oscyloskopem, jeżeli te warunki spełnione to iskra musi być jak cewka dobra. Mało prawdopodobne żeby obie cewki padły na raz
cewka jest stosunkowo mało defektywna, szukaj w rosdzielaczu, sprawdz kable
ten głosnik jest bardzo sztywny i w małym klozecie bedzie potrzebował duzo mocy zeby ruszyc blachą. 550W to za mało! okolice 700W predzej. jak mu nie dasz porzadnie kopa to bedzie pierdział.
Do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym moduł zapłonu,cewka zapłonowa za mało danych-rok,kod silnika?
Robisz dwa takie same połączenia przekaźników. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... 85 i 86 to cewka przekaźnika, pierwsze 85 do jednego z wyjść z alarmu, drugie 85 do drugiego. Oba 86 do +12V. Pierwsze 30 wyjście do siłownika na pierwszy przewód, drugie 30 na drugi. 87a do masy, 87 do +12V. Alarm uruchamia tylko jeden...
Podajesz napięcie na dolny elektrozawór? Cewkę masz sprawną? Tłoczek w zaworze chodzi dobrze? Na widełkach od zółw/zając jest blokada, żeby nie przełączyć na biegu. Możliwe, że tu jest przyczyna, ale za mało opisałeś.
Sprawdziłem dziś kable WN. Jeden daję słabszą iskrę. Więc albo cewka co mało prawdopodobne albo kable. Nie mam zbytnio czasu i w dodatku nawet mechanik nie poradził sobie. Zaznaczam że kable nie mają roku, ale prawdopodobnie są one tandetą.
Witam! Mam taki sam problem jak Pan wiem ,że już "trochę" czasu mineło 2013:) ale co było przyczyną awarii w Pana przypadku????Wymieniłem już przewody i cewkę myślę nad aparatem zapłonowym Pozdrawiam!
Za mało danych , typ model etc. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić : - podmienić świece -sprawdzić stan przewodu -sprawdzić cewkę (uszkodzenia mechaniczne , przejście itp.) -odległość cewki od koła -stan magnesu
Mało 0,3V. Robo, podpiłuj trochę otworki na elipsę i obróć go. Korekta krótkoterminowa obrotów leci przez przesunięcie KWZ
Napięcie rośnie powoli, a przekaźnik buczy, czyli najprawdopodobniej nie może się przełączyć. Przy czystym DC to jest mało możliwe.
Dobrze, a z jaką częstotliwością musi pracować ten układ? Ja zbudowałem go testowo i sprawdziłem oscyloskopem i wychodzi 234 Hz, czyżby to nie za mało?Jaka musi być częstotliwość pracy, gdy będę miał taką dużą cewkę 1 m na 1 m i jaka musi być wtedy indukcyjność? To jest wykrywacz PI cewka nie wpływa na częstotliwość impulsów. 555 ustala częstotliwość....
Naprawiono przez wymianę kompletu : sprawny komputer z dedykowanym do niego immo i inna cewka z przyklejonym do niej kluczykiem . Bez wymiany stacyjki czyli opalanie za pomocą starego kluczyka .
Spokojnie każdy się może pomylić :D poprostu bezcelowa inwestycja w cewkę bo mało tego że spadnie efektywność głośnika to jeszcze koszta i głośnik bedzie "stukał" cewką o dno magnesu (po to w GDN 25\80 jest podwójny magnes aby wydłużyć skok membrany oraz zwiększyć siłę pola magnetycznego w szczelinie)
Gotowy iskiernik byłby dobrym rozwiązaniem ale wszystkie układy sterujące i kontrolowaniem pieca mają być na jednej płytce z wyprowadzeniem na elementy współpracujące ze sterownikiem typu dmuchawa, cewka, elektrozawory itp. Mało tego... większość elementów np. cewka, świeca mam już dostępne także nie chce komplikować sobie dodając zewnętrzny iskiernik....
matiz cewka cewka matiz objawy cewka wtryskiwacza matiz
adobe reader drukować drukowanie plików protel poliwęglan farba
odbiornik globalny program generator funkcyjny
Jak rozpoznać dysze do gazu ziemnego? Licznik VW 1M0 920 z diesla – różnice, pinout, kontrolka świec, sygnał W, testy na stole