Czego to może być objaw? cewka
No to wymień cewkę.
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Immo na off to i komunikacji brak, sterownik jak zmienisz immo trzeba będzie zrobić, ja bym gumiaka naprawił, pewnie trzeba przelutować przy sterowaniu, może podmienić kluczujące.Popatrz dokładnie na wtykę sterownika, zielono tam jest a nie bywa... Wiązka, do sprawdzenia żarówą minimum 55W a najlepiej 2*55W i sprawdzasz przewody do sterowania na cewkę.
Sorry ale przekombinowałem myśląc o cewce z 4 wyjściami WN. Ale w Megane takiej nie ma, jest w Clio.
Moduł bezpieczników , bezpiecznik F3 , 25A , opisany jako start - stop , sygnał na rozrusznik /cewkę/ pin nr.3.
a ciśnienie na tłokach jest?świece mokre ,iskra jest.
No przeciez widzisz usterka stała brak sygnału z czujnika wałka, dwa ostanie to może być wtryskiwacz , nieszczelność dolotu, świeca, cewka
cewka
Pomyliłeś kable pomiędzy cylindrami, albo uszkodziła się cewka.
Cewki szukaj na znanym portallu pod nazwą cewka immo Renault.
to była cewka
Która cewka sprawdzisz tylko odłączając wtryskiwacze po kolei. Brak reakcji na odpięcie wtryskiwacza = to ta cewka.
Tak zgadza sie to była cewka :))))))
została wymieniona cewka zapłonowa Tylko jedna cewka?
To przy tych objawach nie gaśnie lampka na desce ,nie widzieliście tego? Pewnie cewka albo połączenie.
Karta ma 3 cewki , jedna okrągła dwie płaskie chodzi o to by działały w różnych płaszczyznach (ułożeniach karty) wzmacniacz wybiera sobie cewkę z najmocniejszym sygnałem . Karta jak widać działa , ale może mieć mniejszy zasięg , lub wymagać obrócenia żeby zadziałał system hands free . Warto było dolutować pozostałe cewki było by pewniej .
Wielkie dzięki za sugestie, mam tylko pytanie, jak w prosty sposób sprawdzić samemu, która cewka padła?
wyciąg cewki o pooglądaj świece,tą część metalową (na klucz) Jeżeli zobaczysz na niej cętki-na tym cylindrze cewka uszkodzona
Migający check to wypadanie zapłonów. Cewka, wiązka, sterownik.
A jakieś napięcie idące na cewkę stwierdziłeś?
Kup cały klucz używany ,cena 40 zł z wysyłką gratis na Allegro. Wiem że jest tego pełno na allegro, ale mam dużo kluczy na części i coś się dobierze. Mierzyłem w układzie, bo nie chcę cewki rwać. W jednym wyszło mi 77 ohm, w drugim 71 ohm. Dzięki, podeszła cewka z karty megane II z anteny HF
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
Zamień miejscami cewki, jak nie będzie na 2 i 3 to kup nową cewkę
Cewka do silniczka siadła.
Dziękuję bardzo za podpowiedzi, co do cewek faktycznie trochę szarpie silnikiem, a potem jak się troszkę zagrzeje to obroty wzrastają i szarpanie ustaje, więc to może być cewka?
czujnik położenia wału,albo cewka WN
Cewka zapłonowa raczej jest w porządku, skoro kręci normalnie i podaje prąd na świece? A czym ta cewka kręci?
Bład df193 siedza 4 cewki wiec raczej to nie cewka [/quote]
To padła nie jedna cewka zapłonowa.
Renault megane 96r. 1.6 8v Problem z Wentylatorem chłodnicy i centralnym zamkiem. . Czujnik włącza wentylator przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników na lewym nadkolu w komorze silnika. Tam powinny być trzy przakaźniki: jeden od pompy paliwa i dwa od wentylatora chłodnicy (jeśli dwubiegowa). Trzeba sprawdzić przekaźnik, no i kable: czujnik - cewka...
Problem polega na tym nowe świece,przewody.kopułka, palec rozdzielczy wyregulowane zawory a raz pali raz nie na pierwszym cylindrze.Mechanik odsyła do gazownika a gazownik do mechanika Gaźnik jedna cewka
w renault nigdy w trybie awaryjnym nie odcinało tych przekaźników. poszukaj czy masy są ok. a sirius 32 czasem padał ale nie było sterowania na dwie cewki, nie tam osobno było na cztery . sprawdź konfigyrację i błędy. pokazuje chyba obwód otwarty na cewkę.
problem jest w tym ze cewka jest nowa
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Ta jest bezpiecznik od rozruchu, więc sprawdź go (przynajmniej w scenicu II jest). Faktycznie na słupku akumulatora są bezpieczniki ten największy jest od rozrusznika ale myślę że przy jego przepaleniu wcale by nie startował. Prędzej spodziewał bym się że sam przekaźnik od rozrusznika nie kontaktuje co jakiś czas lecz cewka odzywa się za każdym razem.
cewka to taki drut nawiniety na rdzeń
Element zaznaczony czerwono to cewka . Za jej pomocą karta autoryzuje immobiliser. Można np wyciągnąć taką cewkę z innej karty.
Cewka na drugim tłoku nie daje prądu Renault Megane Grand Scenic 2 generacji. Gdzie jest tłok numer 2 w Renault Megane Grand Scenic 2?
Pomocy. Renault Megane kombi 1.6 16v 2000r nie mogę odpalić. Sprawdziłem rozrząd - działa, wlewałem benzynę bezpośrednio - nie działa, odpiąłem cewkę, sprawdziłem iskrę - brak. To gdzie teraz szukać prądu.
Toż to cewka Ci się pali.
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
Jeśli masz cewkę Sagema to ją wywal.
A jaki był powód wymiany uszczelki - mogą być uszkodzone zawory lub inny defekt. Nie wiem o co chodzi z obrotami i ta sądą indukcyjną. Może jest mozliwość zamiany cewek? Zobacz czy jest iskra na wszystkich cylindrach - przy pracującym silniku odłacz na chwilę przewód ze świecy - przy odsuwaniu od świecy powinno być słychać przeskok a po odłaczeniu całkowitym...
Witam Mam problem z Megane 1996r. 1.6 LPG Wczoraj wróciłem z pracy i wszystko było ok. Po odpaleniu wieczorem samochodu, zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Na niskich obrotach zaczęło nim trząść, nie miał mocy (gaz do dechy a prędkość bardzo mała- wolno się rozpędzał), nierówno chodził na wolnych obrotach(na dojazdach do skrzyżowania gasł na benzynie...
Panowie, wystarcza wykręcić świece, jeżeli jedna jest odmienne odbarwiona od pozostałych lub na tej części pod klucz widać coś a'la cętki-tam cewka jest uszkodzona.
Pod maską załącza ci jeden przekaźnik od ECU i drugi sterujący pompą paliwa i cewkami.
mam cały wtrysk tel 604377723
Kliknij na ten opis 1.def a pokaże Ci szerszy opis błędu. Tutaj raczej chodzi o błąd w obwodzie czyli brak sygnału z EGR, przerwa w cewce zaworu itp. Pomierzyć instalacje pomiędzy zaworem a sterownikiem silnika. Zmierzyć rezystancje potencjometru i cewki zaworu.
Witam.Nie możęsz w ten sposób sprawdzać cewek bo odpinając 1 cewke silnik będzie pracował na dwóch cylindrach(są wpięte w szereg).Najlepiej ściągaj cewke ze świecy a, wtedy zobaczysz że to pewnie ta czwarta cewka której nie zmieniłeś.
Jeśli chodzi o brak iskry to proponuje sprawdzić kable WN, kopułke i palec rozdzielacza i cewkę zapłonową. Miałem podobny problem w swoim samochodzie Rover 214 si zgasł podczas jazdy i już nie odpalił. Winna była cewka zapłonowa.
Polega na tym że mieszanka w silniku nie wybucha za każdym razem przez co silnik chodzi nie równo. Przyczyną może być np. w układzie zapłonowym (cewka, świeca itp.)
po wymianie uszkodzonych elementów odzyskałem 12v na złączu do silnika gdzie zaznaczyłem strzałką pomarańczową i żółtą; wymiana elementów nadal nie uruchomiła przekaźnika który nie dostarcza głównego zasilania dla kondensatorów i mosfetów które sterują cewkami silnika
Gdzie byłeś w serwisie reno bo jestem z okolic? Po drugie pewno benzyny nie podaje. Albo uwalona cewka, lub wiążka powodująca losowe zapłony.
No właśnie najgorsze jest to że nie mam dobrego fachowca każdy podłącza pod komputer i mówi co innego chyba pozostaje mi ASO aż sie boje pomyśleć ile sobie krzykną za taką diagnoze
Cewka jest po prawej stronie na grodzi silnika. Odchodzi od niej 1 kabel WN do kopułki zapłonowej. Możesz wieczorem podnieść maskę i sprawdzić czy obok cewki nie tworzą się łuki elektryczne. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych
Kolega mota88gb ma racje to jest standard w reno ja sam w tą zimę miałem z 10 takich przypadków a tak dla podpowiedzenia nie podałeś na jakim sterowniku oraz czy masz cewkę czy transponder w kluczu
No to tylko krzesiwo , jak myślisz? Nazywa się ono - cewka WN lub jej sterowanie - kluczowanie.
i właśnie cos z tymi zaworami miałem regulowane 2 x 25 ,2x 22 tak mi mówili od tamtej pory tak sie dzieje a cewka co moze powodowac ?
Różnią się tylko tym, że plastikowy mostek spinający kable wn w jednej ma klucz w kształcie L, w drugiej T, oczywiście nie ma to żadnego znaczenia
Mateusz6 chcesz pomocy? Odpowiadaj na pytania."Czy immo gaśnie?" Ta czerwona kontrolka na środku zegarów, jak się zachowuje, świeci, miga, gaśnie? Dodano po 1 Z którego roku ta meganka? Jaki pilot, na podczerwień? Możesz nie mieć cewki indukcyjnej... Chyba że chodzi Ci o cewkę WN
T1 I i T1 II to cewki.
Dwa kluczyki jednocześnie nie padają, ale cewka w stacyjce - sprawdzę obwód.
w cdif masz w parametrach ciśnienie paliwa 3,5b, więc mozesz sprawdzic jakie jest, na postoju idzie bo nie ma obciążenia, cewka omomierz i porównujesz, kolory świec?
Brak iskry , to skutek , a przyczyna to brak sterowania nimi / na 1 i 4 cylindrze/. Sprawdź kluczowanie tymi cewkami!
posprawdzaj masy w ok głowicy i wszystkie połaczenia ---masy najwazniejsze
Witam. Otóż mój problem polega na falujących obrotach na biegu jałowym w mojej Meganie. Chciałbym sprawdzić rezystancję wtórną i pierwotną dla mojej cewki zapłonowej. Lecz niestety nie znam wartości jakie powinny towarzyszyć sprawnej cewce zapłonowej. Czy ktoś pomoże? :) Auto: Renault Megane 1.6e 90KM (66KW) 1996r. Pozdrawiam! :))
Zasilanie cewki.
Wycięcia na wałkach ponizej krawedzi głowicy. Znak na KZF na godz. 12. Na pokrywie powinien byc znak. I skasuj błędy w sterowniku, bo jak złapie jakiś to mimo samodiagnozy nie będze prawidłowo pracował. I sprawdź czy jakaś cewka nie jest uszkodzona.
Rozsuwa się go. Uważaj na cewkę w plipie.
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Stycznik prawdopodobnie do wymiany niektórzy naprawiaj ale lepiej nowy. Jest zużyty i przy drganiach nie trzyma cewka jak powinna i rozłącza.
Ostatecznie okazało się że cewka powodowała pracę na dwa cylindry, dziwne że dopiero wariowała po pełnym zagrzaniu silnika. Po wymianie autko sprawuje się lepiej niż sprzed usterki, wygląda na to że coś już wcześniej cewka dawała o sobie znać...
A cewka jest z modułem elektronicznym czy sama miedź i rdzeń? Pozdr. J.
Wejdź na forum Renault , jest tam dużo porad , tu masz link: http://renault.auto.com.pl/forum/login.p...
Cewka zapłonowa,dość częsta usterka jeśli jest jeszcze firmy Siemens.
Nie odpinaj cewek tylko je unoś!
To znaczy na wolnych obrotach nie pracuje równo, zaś na podwyższonych usterka mija? Mi to wygląda na podpalony lub podparty któryś zawór. Czy z wydechu nie czuć zapachu benzyny? Nie napisałeś czy masz gaz, jest? Generalnie słabą stroną w tych megane były cewki zapłonowe i może powodować taką anomalię, jednak zawsze generowany był błąd niedopasowania...
Witam. Mam problem z moją Renia a mianowicie na odpalonym silniku i włączonych światłach mijania po zmianie na długie wywala bezpiecznik w puszcze na nadkolu w komorze silnika. W dodatku padła 2 cewka. Miał może ktoś podobny problem? Gdzie szukać przyczyny? Renault Megane I 1998 r silnik 1.4 V8 z Lpg.
diagnostyka komputerowa to pierwsze Sprawdż przewody do cewek
Jak masz, to podmień cewkę, po rozgrzaniu się może powodować takie objawy.
następnym ruchem będzie wymiana cewek A skąd, raczej wiązka lub sam sterownik. Cewka sama z siebie nie spali bezpiecznika.
Jesli nie chce palic przy duzej wilgotnosci powietrza to na 99% cewka zaplonowa zaciaga wilgoc. Jesli masz cewke koloru czarnego to ja wymien i problem powinien zniknac. Test cewki : przy zapalonym silniku wez zraszacz do kwiatkow lub plyn do szyb ze specjalnym spryskiwaczem i zros wtedy cewke. Jesli samochod wtedy zacznie szarpac i zgasnie to na 100...
Witam, karta naprawiona :), przwinąłem cewkę i samochód cudnie odpalił :D Moja karta bez baterii czekała na mnie kilka dni. Dla informacji cewka ma 250 zwojów, drut nawojowy 0,05mm. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
To niema zasilania ECU. Jest 0v ?. Być może ECU jest wewnętrznie uszkodzone i nie podaje masy na cewkę przekaźnika mimo że dostaje masy i plus po 15.
Renault Megane,clio II Siemens Sirius 32 M,N 2000R pin 3,33,28 masa (czarny) pin 24 CKP sensor (zielony) pin 32 cewka zaplonowa cylindra 1 i 4 (brązowy) pin 52 nic pin 43 slizgacz potencjometru przepustnicy (brązowy\biały) pin 37 nic pin 58 linia immo pin 30 +12V pin 29 +12V po właczeniu zapłonu to co mam tylko do tego sterownika moze cos ci pomoze...
okazało się że komputer łapał jakiś błąd został skasowany i zaczęło palić cewka też była do wymiany jak się nagrzała przestawała pracować
Podmieniałeś cewkę na objaw brak iskry ? Kiedy wymieniałeś świece i przewody ?
nie ma żadnych zabezpieczeń typu alarm czy immobiliser, napięcie na module pojawia się w momencie włączenia zapłonu, rezystancja czujnika położenia wału jest u mnie ok 216 om cewka ohmowo ok i moduł zapłonowy wymieniony
Czujnik i cewkę po prostu podmieniłem ale przyznaje się nie wykasowałem błędów.
silnik Reń są bardzo wrażliwe na świece, nie wiem wszak jak o wygląda w Scenicu ale do Megane NGK bkr6ez
Cewki Denso są bezawaryjne,chyba ,że ktoś przejedzie po nich walcem. Według producenta nie są dawane do silników 1.4 16V , choć bez żadnych skutków ubocznych mogą w nich pracować. Cewki Sagem są zamieniane przez producenta pojazdu na cewki Beru. Posiadaczom silników 16V z cewkami Sagem radzę mieć w zapasie 1szt. Jazda kilkadziesiąt km. z nawet jedną...
jak brzydko pachnie trzeba zrobić odkażanie jakli filtr pyłkowy by był zapchany może powodować że powietrze z kratek nawiewu będzie słabo dmuchać ale to nie będzie powodować niedziałania klimatyzacji. odnajdź korek serwisowy i naciśnij na niego jeśli poleci gaz dość dobrze powinien fuknąć to sprawa będzie raczej z elektryką jeśli nie poleci nic trzeba...
Jeśli katalizator sie nagrzewa do czerwoności to nie jest wypadanie zapłonu, tylko permanentne uszkodzenie układu zapłonowego - cewka, przewody, świeca Dodatkowo ten słynny wężyk od MAPa
wydech odkręcony bo też miałem takie obawy i nic nie pomogło. Moze zna ktos podłaczenie kabli wysokiego napięcia żeby byc na 100% pewnym które cylindry z białej a które z czarnej cewki?:
Podnosząc cewki mogliście uszkodzić więcej (cewek)...
Bardziej stawiałbym na cewkę, sondę lambda. Czujnik spalania detonacyjnego na razie nie ruszaj.
A patrzyłeś na świece i cewki?
Sprawdź przewody do cewek.
Skoro jedna cewka jest uszkodzona, to zamieniając miejscami z dobrą nadal pracują tylko dwa cylindry. Więc?
cewka renault megane megane cewka denso cewka zapłonowa megane
domykanie drzwi usunąć namagnesowanie blaupunkt uderzenia
chińskie radia samochodowe kasowanie pilota
Jak ustawić młynek do kawy, który mieli za dużo? Moc startowa kotłów Termet - regulacja i znaczenie