Czego to może być objaw? cewka
No to wymień cewkę.
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Sorry ale przekombinowałem myśląc o cewce z 4 wyjściami WN. Ale w Megane takiej nie ma, jest w Clio.
Pomyliłeś kable pomiędzy cylindrami, albo uszkodziła się cewka.
cewka
to była cewka
została wymieniona cewka zapłonowa Tylko jedna cewka?
Tak zgadza sie to była cewka :))))))
Która cewka sprawdzisz tylko odłączając wtryskiwacze po kolei. Brak reakcji na odpięcie wtryskiwacza = to ta cewka.
Cewki szukaj na znanym portallu pod nazwą cewka immo Renault.
To przy tych objawach nie gaśnie lampka na desce ,nie widzieliście tego? Pewnie cewka albo połączenie.
a ciśnienie na tłokach jest?świece mokre ,iskra jest.
Zamień miejscami cewki, jak nie będzie na 2 i 3 to kup nową cewkę
Wielkie dzięki za sugestie, mam tylko pytanie, jak w prosty sposób sprawdzić samemu, która cewka padła?
Dziękuję bardzo za podpowiedzi, co do cewek faktycznie trochę szarpie silnikiem, a potem jak się troszkę zagrzeje to obroty wzrastają i szarpanie ustaje, więc to może być cewka?
Problem polega na tym nowe świece,przewody.kopułka, palec rozdzielczy wyregulowane zawory a raz pali raz nie na pierwszym cylindrze.Mechanik odsyła do gazownika a gazownik do mechanika Gaźnik jedna cewka
w renault nigdy w trybie awaryjnym nie odcinało tych przekaźników. poszukaj czy masy są ok. a sirius 32 czasem padał ale nie było sterowania na dwie cewki, nie tam osobno było na cztery . sprawdź konfigyrację i błędy. pokazuje chyba obwód otwarty na cewkę.
czujnik położenia wału,albo cewka WN
Bład df193 siedza 4 cewki wiec raczej to nie cewka [/quote]
To padła nie jedna cewka zapłonowa.
Karta ma 3 cewki , jedna okrągła dwie płaskie chodzi o to by działały w różnych płaszczyznach (ułożeniach karty) wzmacniacz wybiera sobie cewkę z najmocniejszym sygnałem . Karta jak widać działa , ale może mieć mniejszy zasięg , lub wymagać obrócenia żeby zadziałał system hands free . Warto było dolutować pozostałe cewki było by pewniej .
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
A jaki był powód wymiany uszczelki - mogą być uszkodzone zawory lub inny defekt. Nie wiem o co chodzi z obrotami i ta sądą indukcyjną. Może jest mozliwość zamiany cewek? Zobacz czy jest iskra na wszystkich cylindrach - przy pracującym silniku odłacz na chwilę przewód ze świecy - przy odsuwaniu od świecy powinno być słychać przeskok a po odłaczeniu całkowitym...
Cewka do silniczka siadła.
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
Renault megane 96r. 1.6 8v Problem z Wentylatorem chłodnicy i centralnym zamkiem. . Czujnik włącza wentylator przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników na lewym nadkolu w komorze silnika. Tam powinny być trzy przakaźniki: jeden od pompy paliwa i dwa od wentylatora chłodnicy (jeśli dwubiegowa). Trzeba sprawdzić przekaźnik, no i kable: czujnik - cewka...
problem jest w tym ze cewka jest nowa
Pod maską załącza ci jeden przekaźnik od ECU i drugi sterujący pompą paliwa i cewkami.
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Element zaznaczony czerwono to cewka . Za jej pomocą karta autoryzuje immobiliser. Można np wyciągnąć taką cewkę z innej karty.
Pomocy. Renault Megane kombi 1.6 16v 2000r nie mogę odpalić. Sprawdziłem rozrząd - działa, wlewałem benzynę bezpośrednio - nie działa, odpiąłem cewkę, sprawdziłem iskrę - brak. To gdzie teraz szukać prądu.
Cewka na drugim tłoku nie daje prądu Renault Megane Grand Scenic 2 generacji. Gdzie jest tłok numer 2 w Renault Megane Grand Scenic 2?
Toż to cewka Ci się pali.
Jeśli chodzi o brak iskry to proponuje sprawdzić kable WN, kopułke i palec rozdzielacza i cewkę zapłonową. Miałem podobny problem w swoim samochodzie Rover 214 si zgasł podczas jazdy i już nie odpalił. Winna była cewka zapłonowa.
Panowie, wystarcza wykręcić świece, jeżeli jedna jest odmienne odbarwiona od pozostałych lub na tej części pod klucz widać coś a'la cętki-tam cewka jest uszkodzona.
Jeśli masz cewkę Sagema to ją wywal.
Polega na tym że mieszanka w silniku nie wybucha za każdym razem przez co silnik chodzi nie równo. Przyczyną może być np. w układzie zapłonowym (cewka, świeca itp.)
Gdzie byłeś w serwisie reno bo jestem z okolic? Po drugie pewno benzyny nie podaje. Albo uwalona cewka, lub wiążka powodująca losowe zapłony.
Wejdź na forum Renault , jest tam dużo porad , tu masz link: http://renault.auto.com.pl/forum/login.p...
Witam. Otóż mój problem polega na falujących obrotach na biegu jałowym w mojej Meganie. Chciałbym sprawdzić rezystancję wtórną i pierwotną dla mojej cewki zapłonowej. Lecz niestety nie znam wartości jakie powinny towarzyszyć sprawnej cewce zapłonowej. Czy ktoś pomoże? :) Auto: Renault Megane 1.6e 90KM (66KW) 1996r. Pozdrawiam! :))
i właśnie cos z tymi zaworami miałem regulowane 2 x 25 ,2x 22 tak mi mówili od tamtej pory tak sie dzieje a cewka co moze powodowac ?
Kolega mota88gb ma racje to jest standard w reno ja sam w tą zimę miałem z 10 takich przypadków a tak dla podpowiedzenia nie podałeś na jakim sterowniku oraz czy masz cewkę czy transponder w kluczu
No to tylko krzesiwo , jak myślisz? Nazywa się ono - cewka WN lub jej sterowanie - kluczowanie.
Podepnij Clip. Sprawdź cewki.
Cewka jest po prawej stronie na grodzi silnika. Odchodzi od niej 1 kabel WN do kopułki zapłonowej. Możesz wieczorem podnieść maskę i sprawdzić czy obok cewki nie tworzą się łuki elektryczne. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Różnią się tylko tym, że plastikowy mostek spinający kable wn w jednej ma klucz w kształcie L, w drugiej T, oczywiście nie ma to żadnego znaczenia
Nie odpinaj cewek tylko je unoś!
Wycięcia na wałkach ponizej krawedzi głowicy. Znak na KZF na godz. 12. Na pokrywie powinien byc znak. I skasuj błędy w sterowniku, bo jak złapie jakiś to mimo samodiagnozy nie będze prawidłowo pracował. I sprawdź czy jakaś cewka nie jest uszkodzona.
A patrzyłeś na świece i cewki?
Sprawdź przewody do cewek.
Ostatecznie okazało się że cewka powodowała pracę na dwa cylindry, dziwne że dopiero wariowała po pełnym zagrzaniu silnika. Po wymianie autko sprawuje się lepiej niż sprzed usterki, wygląda na to że coś już wcześniej cewka dawała o sobie znać...
Rozsuwa się go. Uważaj na cewkę w plipie.
Witam. Mam problem z moją Renia a mianowicie na odpalonym silniku i włączonych światłach mijania po zmianie na długie wywala bezpiecznik w puszcze na nadkolu w komorze silnika. W dodatku padła 2 cewka. Miał może ktoś podobny problem? Gdzie szukać przyczyny? Renault Megane I 1998 r silnik 1.4 V8 z Lpg.
Sterowanie przekaźnika z pinu 68 - zasilanie pompy i cewek.
No właśnie najgorsze jest to że nie mam dobrego fachowca każdy podłącza pod komputer i mówi co innego chyba pozostaje mi ASO aż sie boje pomyśleć ile sobie krzykną za taką diagnoze
A cewka jest z modułem elektronicznym czy sama miedź i rdzeń? Pozdr. J.
Cewka zapłonowa,dość częsta usterka jeśli jest jeszcze firmy Siemens.
Podnosząc cewki mogliście uszkodzić więcej (cewek)...
Sprawdź cewki
jaśko, na wspomnianym przez Ciebie forum świat się nie kończy. Boasoft, Sprawdź to o czym pisze wikia55, obstawiam cewki
Renault Megane,clio II Siemens Sirius 32 M,N 2000R pin 3,33,28 masa (czarny) pin 24 CKP sensor (zielony) pin 32 cewka zaplonowa cylindra 1 i 4 (brązowy) pin 52 nic pin 43 slizgacz potencjometru przepustnicy (brązowy\biały) pin 37 nic pin 58 linia immo pin 30 +12V pin 29 +12V po właczeniu zapłonu to co mam tylko do tego sterownika moze cos ci pomoze...
Jesli nie chce palic przy duzej wilgotnosci powietrza to na 99% cewka zaplonowa zaciaga wilgoc. Jesli masz cewke koloru czarnego to ja wymien i problem powinien zniknac. Test cewki : przy zapalonym silniku wez zraszacz do kwiatkow lub plyn do szyb ze specjalnym spryskiwaczem i zros wtedy cewke. Jesli samochod wtedy zacznie szarpac i zgasnie to na 100...
posprawdzaj masy w ok głowicy i wszystkie połaczenia ---masy najwazniejsze
następnym ruchem będzie wymiana cewek A skąd, raczej wiązka lub sam sterownik. Cewka sama z siebie nie spali bezpiecznika.
P313 Zrób to clipem nie kalkulatorem chodzi wam o KZFR którego nie masz!!! Sprawdź cewki
Jak masz, to podmień cewkę, po rozgrzaniu się może powodować takie objawy.
Cewki Denso są bezawaryjne,chyba ,że ktoś przejedzie po nich walcem. Według producenta nie są dawane do silników 1.4 16V , choć bez żadnych skutków ubocznych mogą w nich pracować. Cewki Sagem są zamieniane przez producenta pojazdu na cewki Beru. Posiadaczom silników 16V z cewkami Sagem radzę mieć w zapasie 1szt. Jazda kilkadziesiąt km. z nawet jedną...
Dzięki panowie za podpowiedź, przyczyną był ten przełącznik o którym pisaliście, nie wiedziałem że coś takiego w ogóle istnieje więc nigdy bym na to nie wpadł, po wciśnięciu tego przełącznika auto odpaliło na dotyk. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam renault megane 1.6 16V 99" i mam taki problem bo gdy silnik chodzi na biegu jałowym to skacza obroty i chodzi nie rowno. Jakie moga byc tego przyczyny???????????????????Dodam ze to nie jest wina napewno cewek.
A zasilenie na cewki jest?
Na skróty można zawsze, kolego rafalwie w tej Renault Megane pewnie będzie miał normalny transponder ( nie na z cewki )
ole dobrze wiem w tym silniku nie ma kopułki są tylko dwie podwójne cewki
jak brzydko pachnie trzeba zrobić odkażanie jakli filtr pyłkowy by był zapchany może powodować że powietrze z kratek nawiewu będzie słabo dmuchać ale to nie będzie powodować niedziałania klimatyzacji. odnajdź korek serwisowy i naciśnij na niego jeśli poleci gaz dość dobrze powinien fuknąć to sprawa będzie raczej z elektryką jeśli nie poleci nic trzeba...
nie ma żadnych zabezpieczeń typu alarm czy immobiliser, napięcie na module pojawia się w momencie włączenia zapłonu, rezystancja czujnika położenia wału jest u mnie ok 216 om cewka ohmowo ok i moduł zapłonowy wymieniony
Witam, karta naprawiona :), przwinąłem cewkę i samochód cudnie odpalił :D Moja karta bez baterii czekała na mnie kilka dni. Dla informacji cewka ma 250 zwojów, drut nawojowy 0,05mm. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
To niema zasilania ECU. Jest 0v ?. Być może ECU jest wewnętrznie uszkodzone i nie podaje masy na cewkę przekaźnika mimo że dostaje masy i plus po 15.
Podmieniałeś cewkę na objaw brak iskry ? Kiedy wymieniałeś świece i przewody ?
Czujnik i cewkę po prostu podmieniłem ale przyznaje się nie wykasowałem błędów.
Sprawdz przede wszystkim czy cewki dostają zasilanie i sterowanie (żarówką). jezeli nie ma zasilania to podłączj e z innych cewek a jak nie ma sterowania i kable do komputera są dobre to masz zepsuty komputer benzynowy.Podmeniałeś cewki?
Jeśli katalizator sie nagrzewa do czerwoności to nie jest wypadanie zapłonu, tylko permanentne uszkodzenie układu zapłonowego - cewka, przewody, świeca Dodatkowo ten słynny wężyk od MAPa
Tak sobie myślę co do wypowiedzi kolegi Ociz. Jak by łapało z innego przewodu to iskra byłaby tylko dwa razy na obrót co 180 stopni. Jeśli silnik byłby na aparacie zapłonowym to wtedy się zgodzę co 90 stopni. Przy zakładaniu nie pomyliłeś przypadkiem przewodów sterujących na cewki?
Bardziej stawiałbym na cewkę, sondę lambda. Czujnik spalania detonacyjnego na razie nie ruszaj.
Byc moze klopoty z cewka zaplonowa wplywaja na to co obecnie dzieje sie u ciebie w autku.
Witam poprzekreceniu kluczyka Mobi mryga jak opętany i nie chce odpalić kluczyk reaguje otwiera i zamyka drzwi co teraz zrobić proszę o pomoc nr kluczyka PA66-GF-30 Renault Megane scenic 1.9 DTI Vin -VF1J-A0NL-5200-11551 góry dziękuję za pomoc Opcja 1 wypadł lub uszkodził się transponder albo cewka. Opcja 2 brak zasilania ECM albo uszkodzona linia...
około 100mA to pobór cewki klasycznego przekaźnika o rezystancji cewki 72 om. Miałem na myśli bezcelowe grzebanie w fabrycznych przekaźnikach bo załączone zasiliłyby inne odbiorniki(ecu, cewka itp) a to już nie 100mA
Witam, Cały problem stworzyła nowo zakupiona cewka zapłonowa, a mechanik nie brał kasy za brak konkretnej diagnozy. Dziękuję za pomoc.
Witam.W czasie jazdy po bardzo wyboistej "autostradzie" od granicy Olszyna mój Scenic 1,6 16 v stracił możliwość dalszej jazdy ponieważ wystąpił brak zasilania cewek.Czy wie ktoś co może być tego przyczyną ? Czy może mieć to jakiś związek z tym fatalnym odcinkiem autostrady np.w wyniku wstrząsów mógł się odlączyć jakiś kabel zasilający cewki ?
Cewki sprawdź
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
wymiana cewki na świec i cewki na 1 cylindrze
Zamień cewki miejscami.
Witam. Mam problem z auutem silnik nie równo pracuje i podczas sprawdzania iskry na cewce na dwóch iskra rozchodzi się w pajęczyne a na dwóch wyjściach iskra ściąga do obudowy cewki to znaczy że cewka jest uszkodzona i może być to przyczyną nierównej pracy silnika?
3 elementy, które mogą sprawiać problem. Świeca, kabel, cewka. Sam już to przerabiałeś. Ja bym drogą eliminacji sprawdził który element lub elementy są wadliwe. Zamień cewki, podmień świece (lub wstaw nowe), zamień kable. Jeśli to żaden z 3 powyższych elementów, to pozostają druty od kompa do cewek. Pozdrawiam GREGOR
moja meganka nie chce w ogóle odpalić myślałem że to cewka zapłonowa ale problem jest nadal ten sam próbuje załapać ale bez rezultatu co może być przyczyną ?
mysle ze problem polega na tym ze jak silnik jest goracy do nie dopływa prad do cewki a jak ostygnie to jest ok. jak by byla walnieta cewka to by nie działała na zimnym silniku.pozdro
Mczapski - masz rację, pomyliłem się. Ma to być 1 Ω. Gdyby to było 1k to dawałoby to przekładnię 10X. Jeśli chodz o silnik to ja mam 1,4 z 98 roku i jest jedna cewka + rozdzielacz. Jeżeli MAX35 ma z 96 to musi mieć PODOBNIE!!!!!
Nic nie pisze żeby miał LPG. A na Benzynie nie podpiera tak z dnia na dzień. Najpierw były by problemy z biegiem jałowym myśle. Po mojemu umiera jedna cewka WN, lub też kable, chociaż w tych renówkach wytrzymałe skurczybyki.
Cewka pierwsza od rozrządu to cylinder 1 i 4 (dowolnie), druga to 2 i 3, również bez różnicy który gdzie.
renault megane cewka uszkodzona cewka renault megane cewka zapłonowa renault megane
pompa vacum regeneracja wymiana wirnika bosch silniczek krokowy civic
kosiarka elektryczna odblokowanie hantek
Fiat Punto - Identyfikacja kabla CAN w kostce radia Jak zdjąć przedni panel w kuchence Amica GHI 85312?