Mam właśnie rozgrzebaną Octavię I - zmierzyłem z ciekawości i ma 21,6 Ohm. Różnica 5x , ale nigdy nie miałem okazji zmierzyć w "A"-klasie więc trudno to ocenić przez takie porównanie.
Czy one nie wyglądały by jakoś inaczej? Rozkręcałem i czyscilem te blaszki, wyglądają jak nowe, nie wyglądają na zużyte. Może cewka?
błąd wentylatora a po podpieciu DTC 7109 czyli proportioning valve 3 has open circuit To cewka elektromagnesu wentylatora do wymiany kolego. Trochę dziwne to określenie, że niby to zawór, a to cewka jest.
http://obrazki.elektroda.pl/4822758500_1... Witam zauważyłem ze w swoim mietku nie posiadam modułu tranzystorowego rys. pozycja 3. Czy istnieje możliwość podłączenia bezpośrednio z stacyjki przez rezystor 0.6 Ohma na cewkę?
Witam, wiecie co trzeba myśleć, a nie wymyślać. Była cewka uszkodzona. Pozdrawiam.
temat zamykam. Usterką byłą zawieszająca się cewka.
może cewka odpadła ?
Ale nie chce mi się wierzyć że czujnik się uszkodził przez tą szczelinę w wypełnieniu. Odginałem tą szczelinę to nawet nic tam nie widać. Jeżeli już to ta okrągła końcówka - cewka będzie uszkodzona. Może idzie kupić samą cewkę?
Jeśli masz iskrę na felernej głowicy i wtryski na niej pracują to do sprawdzenia rozrząd, a przedtem można sprawdzić ciśnienie sprężania Dodano po 2 Zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem będzie zamienienie ECU To na zdjęciu to nie ECU tylko cewka zapłonowa
To gdzie szukać przyczyny? Cewka? Pompa paliwa?
Powodem była cewka zapłonowa, grzała się. Temat zamknięty.
Jedynie wypalone w środku przewody lub gniazda powodują uszkadzanie cewek.
to 16 mohm ma znaczyć mili czy mega .bo nie spotkałem sie jeszcze z czujnikiem o oporności 0,016 ohm tzn cewka w nim ma przebicie,
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
Możliwe że cewka zapłonowa.
Znalazłem sam promiennik: http://www.konektor5000.pl/index.php?p95... Dziękuję za zainteresowanie. Ale to nie to. To do starszych modeli. W tym modelu promiennik jest integralny z podstawą niestety jakiś baran próbował go na chama odkręcić i połamał cewkę.
Wyjście X3 15/7 otwarty obwód lub cewka nr 2 na pinie X3 15/7 ma przerwany obwód.
Witam, proszę o pomoc, czy winny jest przekaźnik czy coś z instalacją. Chodzi o przekaźnik pompy paliwa w Mercedes w126, 3.8litra, 1982rok. Cewka ma siedem pinów. 31/15/87/87k 50/TD/30 Na stałe jest prąd w 87. Po przekręceniu stacyjki na zapłon pojawia się także na 15 i TD. Po zmostkowaniu 87 i 30 pompa paliwa działa. Czy oznacza to , że padł przekaźnik?...
Ja stawiałbym na uszkodzenie jednej sekcji cewki zapłonowej, po rozgrzaniu gubi styk i brakuje iskry na jednej sekcji...sprawdź kostki podłączone do cewki i jeżeli masz od kogo podmień cewkę zapłonową.
Sprawdź czy masz przekazaźnik na rozruszniku i jeśli tak to czy jest sprawny oraz sprawdź przewody w okolicy tego przekaźnika - często ulegają uszkodzeniu. Ten przekaźnik podaje napięcie na cewkę (bendyks).
uszkodzona cewka na rozruszniku
Mam pytanie panowie. Jakie musza byc spelnione warunki na mercedesie zeby psm uruchomil adr przystawke.? Czy to ma byc. Uszkodzona cewka ktora podaje cisnienie na przystawke powodowala by blad raczej.
Hej.Kolego apropo foto z tego co wiem to tam znajduje się czujnik blokady i tłoczek,może źle napisałem cewka,chodzi Mi o elektrozawory blokady bo w pobliżu mostów to nic takiego nie znalazłem chyba że źle szukam. Pozdrawiam.
Witam! Mam na stole rozklejony moduł od Mercedesa (rocznik ponoc ok 96). Nie wiem jakie ma numery, bo ktos juz grzebał wczeniej i pokrywke- obudowe rozwalil (do wnetrza sie naszczescie nie dostał). W srodku chassis - "żelówka". Uwalony jest jeden z tranzystorów sterujących cewkami. Ma on niestety 4 giry i nie wiem co wsadzic zamiast niego (polowiec...
Zasilanie masz na cewce?
Czy w mercedesie 180 można zainstalować przełącznik zabezpieczający przed kradzieżą odcinająć kabel zasilający cewkę zapłonową???Słyszałem że NIE ponieważ komputer za którymś razem może pokazać błędy. Czy to prawda??? jak nie cewkę to co?
Nie znam tego auta, ale jak jest możliwość zamienić cewki, to bym spróbował. Będzie wiadomo czy aby nie wysiada cewka gdy się rozgrzeje.
To nie jest oprnik, napisz jeszcze jak był oon podłączony do anteny, w szereg czy jendym końcem do masy. Wygląda mi to na cewkę, ewentualnie kondensator.
Pomysł zastosowania przetwornicy napięcia z 12V na 5V zupełnie nie trafiony. To nie tak się robi, nie można tak, to nie będzie działać. Przetwornica służy do zasilania a nie konwersji sygnałów do niższych poziomów. Drugi błąd to fakt że to przetwornica STEP-UP czyli podnosząca napięcie a nie obniżająca... Pomysł wypali tylko na dzielniku lub osobnym...
Tylko Ty potrzebujesz cewkę SMD, raczej taka nie zmieści się do tego kluczyka.
Jest tam cewka WN na 1 i 4 cylinder. Może być cewka lub sterowanie cewką -koncówka mocy pod pinem F-20. Dokldanie to, była uszkodzona cewka Temat zamykam
Zlokalizowałem przekaźnik oznaczony "A", który jest cały czas pod napięciem (nie parzy, ale jest mocno ciepły). Sprawdź czy jak wypniesz ten przekaźnik na wyłączonym zapłonie nie stracisz jakiejś funkcjonalności. Jeżeli nie to zasil cewkę przekaźnika z plusa po zapłonie (najczęściej różowy z czerwonym).
Pod ręką mam tylko to, wg WDB poszukam. http://obrazki.elektroda.pl/3826468600_1... Ten dodatkowy przekaźnik to zabezpieczenie sterownika i przed nieuprawnionym rozruchem. Sterownik nie poda sygnału do rozruchu i na pompy jak cewka będzie uszkodzona. P.S. A przy tym WDB już był silnik 904??
Sprawdz czy prad dochodzi do rozrusznika albo zewrzyj go i zobaczysz czy dziala. Glowny plus z tym malym kabelkiem na cewce.
zawór jaki stosuja montujący instalacje gazowe w samochodach. Bardzo podobny do zaworu wodnego w pralkach tylko z cewka 12V
Podepnij na próbę jakąś stałą rezystancję i zaobserwuj czy wskazanie w czasie jazdy się ustabilizuje. Ja wykorzystuję to co jest "pod ręką" - czyli cewkę przekaźnika 24 wolty. O ile pamiętam wskazówka ustawia się wtedy na ok. 1/4 skali.
Pocepnij pod HHT i będziesz wiedział.Może uwalony duoventil? Leci często cewka w nich.
na razie nie moge przy nim grzebac bo dalem go do ponownej regulacji jutro odbieram i zobaczymy, w warsztacie mi powiedzieli ze jakąś cewke wymieniają i dopiero jutro moge go odebrac nie wiem co z tym wspólnego jakas cewka zobaczymy jutro?
Dowiedziałem się, że katalogowo ta cewka ma 0,38 do 0,43 ohm. Czyli zdaje się mieścić w normie. Sprawdzę co z tym zasilaniem na cewkę pod obciążeniem - dziękuję za poradę.
No i po co to, wystarczy cewkę przekaźnika pod lampy
Chodzi o tą cewkę. Obrywają się doprowadzenia w miejscu lutowania do płytki.
Jest taki fajny program "Asystent Elektronika". Tam możesz obliczyć zarówno cewkę jednowarstwową jak i wielowarstwową. Pozdrawiam.
Witam. Mam problem potrzebuje podłączyć cewkę zapłonową w Mercedesie R107 5.0 1982 r . Silnik włożony, kręci, brak iskry, nie wiem jak podłączyć cewkę, niestety nie opisałem sobie kabli. Zdjęcia by były najlepszym rozwiązaniem.
witam co polecacie do odciecia w mercedesie 124 coupe benzyna 2l + gaz rozrusznik jest odcinany z alarmu , odciecie pompy nic nie da jest jeszcze gaz - może cewka zapłonowa ? i ew gdzie .
Nie wydaje mi się żeby szukanie „na piechotę” było w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podłącz komputer - będziesz miał podgląd danych z czujników, sprawdzisz czy da się wysterować kompresor. Tak przy okazji kompresora: dosyć często dochodziło w tym modelu do urwania kabelka doprowadzającego prąd do cewki kompresora.
Najprawdopodobniej przyczyną jest elektronika (a dokładniej ten nieszczęsny złośliwy chip). Co brakuje na przekaźniku podczas rozruchu, plusa na cewkę czy masy sterującej z ECM?
Wyjmij płytkę pilota i sprawdź czy nie oderwała się cewka IMMO, dobrze przyjrzeć się trzeba na występowanie zimnych lutów.
mam pytanko!odstawiłem samochod do garazu wszystko chodzilo normalnie jak zawsze.poczym wsiadajac na drugi dzien wogule niechce odpalic!jaka moze byc przyczyna? kable i swiece ok!iskry niema!moze byc to cewka?z góry dziękuje
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Ta cewka może doić baterie bo ma na pewno za mało zwoi.
Bo jest opcja że jak chodzi na benzynie to jeszcze dostaje gaz. Dlatego ten problem jest na benzynie. Ale nie sugeruję że on musi być. Dlatego zakręć na butli gaz. Tam są 2 pokrętła jeden od tankowania a drugi od zasilania na silnik. Bo to raczej stara instalacja. Albo napisz co to za model LPG, ile przejechane na LPG itp. Pozdrawiam. Dodano po 1 Myslisz...
http://news.elektroda.pl/cewka-w-kluczyk... znlazłem stary temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... ale zamknięty więc piszę nowy drut 0,1 pewnie da się kupić, ale mam też połamany rdzeń ferrytowy i nie mam pojęcia z czego wyciągnąc taki cienki albo gdzie kupić, może ktoś podpowie? pozdr
Witam. Możesz nie mieć miecha podnoszącego oś ale możesz mieć układ odpowietrzający poduszki osi wleczonej i układ pomocy przy ruszaniu. Masz jakieś przyciski do obsługi tych funkcji w kabinie? Z innej beczki. Szukam cewkę elektrozaworu sterującego skrętem osi. Elektrozawór ATOS. Dodano po 4 I gdybyś mógł zmierzyć oporność tej cewki, jeśli jeszcze masz...
w a160 prawdopodobnie coś sie stało z immobilaizerem bo został wyłączony z kluczyka i już nie chciał odpalic na desce pokazał sie napis start reszta została sprawdzona przez podłączenie komputera. Jak można sprawdzi immobilaizer może coś z cewką przy stacyjce
Wymieniałeś cały zawór czy tylko cewkę? Czy jesteś pewien za siłownik? Jeśli ma wewnętrzną nieszczelność to też może pracować w jedną stronę. Czy na koniec procedury centruje się bez problemów?
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
W zależności od typu cewki podwójnej, stosowało się bez lub z przewodem oporowym. Najczęściej jednak występowała cewka, która do pracy tego przewodu wymagała. Podłączenie jej bez niego, doprowadzi do jej uszkodzenia. Jednak chwilowe pominięcie tego przewodu podczas uruchamiania silnika, ułatwia rozruch. Były nawet specjalne przewody z diodą do tego...
Tyko widzi blad cewki I tylko dlatego nie odpala Wink Podmieniony na całkiem inny zestaw który niby dobry był i by też cewka była walnięta?
Jak sprawdziłeś wysterowanie cewek?
Po pierwsze wydaje mi się cewka do wymiany i świece. Zamykam temat
Postaram się w tym tygodniu wysłać ci schemat dbw220.Jak dobrze zrozumiałem szukasz prądu na cewkę czyli iskrownika.
Tak, cewka stycznika. Odpalił i jeździ do tej pory .
Zimne luty w "rybce" cewka na perwszy ogień! Ot cała filozofia...
Mam taki klucz na stole, ale wewnątrz jest inna cewka(kształt, grubość drutu i lokalizacja). Jakiś mistrz zmieniał baterie w tym kluczu? Poszukaj innego klucza i przelutuj tylko tę cewkę. A reanimacja oryginalnej nie jest jeszcze możliwa? Pozdrawiam
Zamówię cewkę i zobaczymy co dalej ? Ale pomoc dalej wskazana. ======================================== Sprawdziłem wtrysk.Po podłączaniu przerywanego zasilania 12v , słychać pykanie. Czekam na cewkę , ale nie jestem jeszcze przekonany , że to ona jest winowajcą ?? ========================================... Chciałem sprawdzić , czy wtrysk...
Ten opornik nic nie zmieni. U ciebie się przecież cewka nie przepala. Jakie tam masz silniki? Od czego?
WITAM PANOWIE MAM PROBLEM Z MERCEDES ATEGO 1217, rok 2000r auto nie odpala kręci rozrusznik silnikiem jednakze auto nie chce zapalic. Pojawia się błąd CODE. Całą instalację sprawdziłem wszystko jest okej. Rozrusznik wymieniony. Cewka wymieniona. I w dalszym ciagu to samo. PROSZĘ o podpowiedzi co może być za przyczyna
Brak kodu transpondera przez szynę CAN silnika. Cewka ma mieć ok 27 omów, 5% tolerancji.
podobno też jest dobry .niema sterowania masą z prawego nadkola (zielony przewód idący na prawy pin cewki)
Wygląda, na problem w środku kluczyka, może cewka. Podjedz do elektronika na pewno będzie wiedział.
Witam.Uważam,że można taką cewkę na próbę podłączyć.Czy ten mercedes z roku 84 ma zapłon bezstykowy?W tym czasie cewki były podobne.Na nasadkach świec mogą występować przebicia.Czujnik lampy podepnij na kabel 1-cylindra.
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
kolego ten blaqd jest powiazany z CEWKA od skrzyni biegow mialem tak samo w to lato w moim 3343 (tez mi biegi zginely i ten sam blad mi pokazywalo) mechanik laczyl jakies dwa miejsca ze soba i biegi wracaly tylko niechcial mi pokazac w ktorym miejscu laczyl (tajemnica zawodowa mi kazal w kabinie wrzucac biegi wiec nie moglem mu patrzyc na rece :p )...
A przed wymianą było dobrze za nim padł palił normalnie bo jesli tak to problem tkwi przy rozruszniku może masy nie ma lub zasilania na kablu do cewki
wymieniłem już przewody świece cewkę mam wymieniona i parownik też wymieniłem
Wyglada to na problem z cewkami. Możliwe ze cewka ma gdzieś wewnętrzne przebicie a sterowanie idzie bezpośrednio z ECU wiec przebija na wyjściu sterownika.
Trzeba sprawdzić elektrozawór.W 90% przypadków rozwarta cewka. To samo co w BMW
Zawsze liczy się cylindry od strony rozrzadu. Zamień miejscami cewki lub na 1 i 6 daj inne cewki
Nie ma możliwości pomylenia wtyczek są one bardzo krótkie i starczają na styk do danej cewki.
Raczej każda cewka elektromagnesu sprzęgła ma zabezpieczenie, "fachowcy" przed Tobą musieli zmieniać polaryzacje zasilania cewki i uszkodzili diodę.
Witam, chciałbym zrezygnować z tranzystorowego układu zapłonowego z rezystorami balastowymi. Wiem ze wiąże sie to z wymiana cewki zapłonowej na taka która nie wymaga rezystorów o oporność uzwojenia pierwotnego wynosi 3.5 ohm. Chciałbym sie dowiedzieć od jakiego samochodu mogę dopasować taka cewkę i czy wiąże sie to z wymiana świec zapłonowych.i Jeżeli...
Witam. Ze względu na kłopot z wyciąganiem wtryskiwacza mam pytanie czy można łatwo podmienić jego cewkę z wtryskiwacza innego cylindra? Objawem jest kilkukrotne gaśnięcie zimnego silnika <45st.C po przejechaniu kilkuset metrów, później pracuje normalnie. Gdy gaśnie pojawia się EPC. Na kompie wyszła usterka elektryczna wtryskiwacza nr 2. Gdyby można...
Witam, nawiązując do tematu czy ktoś wie gdzie można dokupić taką cewkę która jest w "rybce" i ewentualnie ile kosztuje ? Pozdrawiam.
sprawdz wszystkie masy a zwłaszcza cewki
Przewód z platynek idzie na cewkę styk 1. Zasilanie cewki styk 15 przez rezystor .
To jak mam to rozumieć ,czy w tym modelu są dwa czujniki temp wewn. Bo ten przy kolumnie zlokalizowałem wiszącego na zwisającym kablu pod stacyjką i zdiagnozowałem że cewka wiatraka jest przepalona ze względy na nieskończenie dużą rezystancję.
Dowolny z cewką na 12VDC może być od gazu. W razie problemów z dostaniem można dać cewkę 24VAC.
Witam. Trafił mi się do naprawy sterownik z mercedesa jak w temacie. Sterownik był już naprawiany i miał wstawione dwa nowe tranzystory sterujące cewkami. Nie piszę na razie jakie to tranzystory bo to w sumie teraz nie istotne. Po wlutowaniu nowych tranzystorów silnik dalej nie palił na dwa gary. Okazało się, że spaliła się wewnątrz hybrydy ścieżka...
Rozwiązaniem była niesprawna cewka biegu I dlatego "tryb awaryjny" załączał od razu 2 bieg.
Panowie gdzie w W210 E200 1999 rok automat znajdują się cewki zapłonowe i ile ich jest i czy są one łatwo wymienialne bo na kompie mi wyskakuje,że cewka na 1 i 4 cylindrze podupada
Mercedes W220 320 CDI - P1622 elektroniczny zawór odcinający Dzień dobry! https://obrazki.elektroda.pl/3414531400_... Gdzie znajduje się ten element? Czy chodzi o cewkę Y75 zaznaczoną na poniższym rysunku? https://obrazki.elektroda.pl/7886482000_... Co to za urządzenie umieszczone na końcu rury common rail? https://obrazki.elektroda.pl/9687267700_...
1) masz się czym do tego podłaczyć i widzisz prędkość pojedynczych kół "na żywo"? 2) czy zgłasza błąd owego czujnika? 3) podepnij tam oscyloskop, najlepiej przy wtyczce sterownika i zobacz, najlepiej porównawczo z innymi kołami 4) jak masz 1) to możesz zamienić czujniki miejscami czy pokrzyżować kable i zobaczyć co wtedy ps. jak sprawdzaliście komputer?...
Wiązkę cewek naprawiałeś ? Tzn rozcinałeś to gumowe korytko ? Jeśli tak, to nie pomyliłeś wtyczek cewek ?
Posiadam mercedesa 190 e 1.8 . Na początku zapalał raz na jakiś czas po czym iskra samma zginela i trup. Sprawdzany byl moduł i cewka i są sprawne. Moduł daje prad ale z cewki juz nie wychodzi ale to nie jest cewka prad gdzies ginie. Z góry dziekuje za pomoc.
Nie było wycieku ale próbowaliśmy odpowietrzać i bez skutku ,na bloku zaworów co są tam trzy cewki jest złącze ale właśnie tam nie ma żadnego napięcia bo może nie dostaje sygnału z innego czujnika tylko z którego że nie otwiera cewki.
Witam, Mój merc C240 z 98r Na razie nie mam czasu aby się bawić w naprawy i szukam gotowej recepty na jego dolegliwości. Jak nie znajdę to postaram się o oryginalny Boscha czujnik położenia wału. Teraz mam włożony Sacsa (na pewno zła pisownia) - taki jaki pasował do merc. Od tego momentu zaczęła się zabawa. Jak jest ciepły to nie zapala, ale jak zimny...
Czasami warto wyjąć tą cewkę i miernikiem sprawdzić, bo "na oko" to nie zawsze widać.
Jest to cewka we wtryskiwaczu generująca impuls w czasie podnoszenia sie iglicy. Oporność - ok. 110 omów. Jeżeli nie ma przejścia - to do wymiany. Jednak błąd może pojawić sie również w przypadku zapowietrzenia układu. Mniejszy skok iglicy powoduje zmniejszenie amplitudy impulsu poniżej granicy wykrywania sterownika. Ale to tak - na marginesie.
Błąd stycznika wewnętrznego w serwie.Jest to taki mały przełącznik na trzech pinach umieszczony na osi przesuwnej wewnątrz serwa. Na tej kostce 5-pinowej można łatwo sprawdzić stan tego przełącznika, dwa piny to cewka elektromagnetyczna - od 1 do 2 ohm oporu a pozostałe trzy piny to ten przełącznik. Gdy pedał hamulca jest w spoczynku, miedzy dwoma pinami...
Posiada ktoś kody błędów do Mercedesa SK? 40 - czujnik temperatury paliwa 150 - dodatkowy czujnik obrotów z FMR albo E-modul (usterka jest aktywna jak silnik nie pracuje) z tych modułów idzie już CAN 210 - za wysoka prędkość obrotowa silnika 220 - Hubschieberstellwerk ma usterkę elektryczną (przerwa zwarcie etc) Jest to cewka w pompie od kąta wtrysku....
mercedes cewka cewka kluczyka mercedes mercedes cewka podłączyć
grundig unitra zelmer tabliczka znamionowa analiza spalin lambda
Ekran magnetyczny do cewki elektrozaworu w ekspresie do kawy Chrobotanie w piecu akumulacyjnym - przyczyny i rozwiązania