Wygląda, że na karkasie nawinięte są dwie cewki. Prawdopodobnie identyczne. Ponieważ jest to cienki drut, więc jest sporo zwojów i oporność będzie mierzalna. Można spróbować zmierzyć oporność każdej z cewek, by nie przewijać wszystkiego. By zmierzyć, trzeba zeskrobać nieco emalii na drucie przechodzącym z jednej cewki na drugą. Taką cewkę można nawinąć...
iskrownik obrotowy, jeśli jest sens? Jest. Możesz regulować częstotliwość wyładowań przez co lepiej zestroić cewkę. Do tego iskiernik obrotowy nie jest wrażliwy na zmiany wilgotności.
Witam serdecznie, szukałem już tego kilkakrotnie i bardzo proszę o pomoc w identyfikacji - radio niby wygląda jak Detefon ale nie ma napisu "Detefon" i druga rzecz to logo - myślałem najpierw ze to Halske-Siemens ale tak tylko wyglada na pierwszy rzut oka. Radio jest polskie, bo posiada napis "Słuchawki". Bardzo proszę forumowiczów o pomoc w identyfikacji,...
Szerokości obrazu nie da się regulować ot tak. Kiedys w lampowych TV i niektórych na krzemie dawali cewkę z obrotowym rdzeniem szeregowo z cewkami H, ale to już historia. Należy zmienić kondensatory między C a E tranzystora linii. Jak to nic nie da to należy wylutować tranzystor linii i wstawić za neigo żarówkę 230V/60W. Należy na schemacie zobaczyć...
Połączenia przewodowe: pierścień, szczotki nie zdadzą egzaminu w rowerze. (deszcz, błoto, korozja, drgania) Chyba lepszym sposobem byłby silny magnes neodymowy zamocowany na widełkach poniżej szczęk hamulcowych oraz zamocowane na tej samej wysokości na szprychach koła cewki z rdzeniem stalowym zasilającej bezpośrednio 2 przeciwnie połączone równolegle...
Zrób jak to proponował -jta (magnes +cewka) , tylko nie mierz napięcia lecz częstotliwość
Podziwiam i gratuluję sukcesu. Czujniki ABS nie wymagają adaptacji - jeżeli coś sygnalizuje to sprawdź obwody. Czujnik to cewka. Prędkość obrotowa silnika - jeżeli te sterowniki jeszcze nie zaznały pracującego silnika to mogą generować dziwne komunikaty ale magistrala can to dwa drutki które trzeba mozolnie przemierzyć. Jakąś Lexie z Ali mam. Pewne...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Ja bym zrobił coś w tym stylu. Zakładam, że tą cewkę nawiniesz na karkas z rdzeniem (obrotowym) w środku - taki jak np. w starych odbiornikach radiofonicznych (przynajmniej na początek). Więc najpierw nawiń cewkę np. 4.7uH, a na to sprzęgającą o mniejszej liczbie zwoi. Albo dzielnik z kondensatorów. Niestety - ile zwoi i jaki stosunek pojemności to...
Komora silnika. Cewka przekaxnika jest kluczowana przebiegiem prostokątnym o częstotliwości proporcjonalnej do prędkosci obrotowej wału.
A może ściągnąć z alternatora lub silnika -tj kilka uzwojeń wokół cewki ciekawe jak wtedy zachowywały się linie pola magn , a może obrotowa cewka czy coś ?
Cewka jako antena odpada, bo obejmuje pole zawarte tyko wewnątrz cewki. Antena to musi być prosty odcinek przewodu o długości ze 20 m. Prosty odcinek zwieszony pionowo. Dodatkowo potrzebne jest uziemienie. Obwód rezonansowy: jak zamierzasz go zestroić? Przypadkowa cewka, kondensator? Potrzebny kondensator obrotowy ze starego radia. Do pojemności tego...
J Transoptor + dioda zenera (transil) na jego wejściu to chyba najlepsze rozwiązanie. też właśnie myśle nad tym rozwiązaniem ale czy przepięcia nie spowodują przekłamań? Oscylacje napewno sie pojawią i taki układ będzie generował długi impuls a za nim kilka kruciutkich (tak sobie wyobrażam bo może ich być kilkdziesiąt) - najprostrzą radą na to jest...
Posiada ktoś kody błędów do Mercedesa SK? 40 - czujnik temperatury paliwa 150 - dodatkowy czujnik obrotów z FMR albo E-modul (usterka jest aktywna jak silnik nie pracuje) z tych modułów idzie już CAN 210 - za wysoka prędkość obrotowa silnika 220 - Hubschieberstellwerk ma usterkę elektryczną (przerwa zwarcie etc) Jest to cewka w pompie od kąta wtrysku....
Dzięki za wyjaśnienie. Jeszcze się dopytam. Sterowanie elektromagnesami odbywa się za pośrednictwem przekaźników czy bezpośrednio. To zależy co rozumiesz przez sterowanie bezpośrednio. Każdy przekaźnik w wybieraku, czy też szukaczu ma określone zadanie. Na twoim miejscu zajrzał bym do schematu wybieraka. Dodam tyle, że cewka elektromagnesu zarówno...
Wiem że odkop, ale nie, ta druga cewka nie jest zapasowa. To po prostu podwojenie pojemności układu. Samochód będzie działał na jednej cewce, ale przy wysokich prędkościach obrotowych układ zapłonowy nie zdąży się naładować i silnik będzie przerywał.
Wykrecilem cewkę i iskra ładnie skacze na świecach Jak czytam takie rzeczy, to mi ręce opadają. Nadal masz uszkodzony sterownik - istnieje też niewielka szansa, że to cewka dostaje przebicia właśnie. Auto ma nie kichać, pyrkać czy gdakać - silnik w całym zakresie prędkości obrotowej ma pracować równo i bez żadnych efektów akustycznych.
Za niska prędkość obrotowa silnika
Elektromagnes u ciebie padł a raczej styk załączający (bo stuka ale nie załącza rozrusznika) . Mylisz się co do podejrzenia że skoro zazębia to jest dobry jego zadaniem jest jeszcze załączenie prądu na rozrusznik. Na wale bendiksu frez jest skośny i ruch obrotowy wału wysuwa bendiks mimo iż cewka elektromagnesu nie pracuje. Generalnie i tak rozrusznik...
0 Bateria - 1 Bateria + 2 Sygnałl L regulator napiecia ( kontrolka ładowania ) 3 Rozrusznik kl 50 4 czujnik ciśnienia oleju 5 Przegrzanie silnika czujnik w głowicy ( opcja) 6 Grzanie świec ( opcja specjalna ) 7 Cewka gaszenia 14 Regulacja prędkości ( opcja ) 22 Terminal W predkośc obrotowa silnika 24 Terminal C do regulatora napięcia (praca regulatora...
https://obrazki.elektroda.pl/2774606100_... Tak wygląda cewka . Podczas oględzin kondensatora obrotowego okazało się że ukruszyły się płatki folii na trymerkach. teraz nic nie idzie zestroić mam dawcę i to samo, także temat odpuszczam.
A mogę mu zapodac 5v I co ma to dać? Czujnik to prądnica prądu przemiennego, a jej budowa to po prostu cewka z dużą ilością zwojów na rdzeniu z magnesu. W wyniku obracania się koła z koronką występują zmiany pola magnetycznego i w cewce powstaje prąd o częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej koła. 5V z modulatora służy tylko do "rozpoznania"...
Cewka w aparacie daje sygnał o predkości obrotowej i kącie wyprzedzenia zapłonu.
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.
Czy problem występuje tylko na benzynie czy na gazie też ? Po zakupie oczywiście zmieniłeś filtry ? Zmierz opór czujnika temperatury cieczy chłodzącej - powinien być taki jak podała fabryka lub nieznacznie się różnić - sprawdź czy jest iskra na zimnym silniku - może cewka ? - może czujnik prędkości obrotowej... ale to już mniej prawdopodobne
co do Naudina masz rację co ciekawe jest silnik działa nawet na 2 cewkach a 2 sa zwarte lub rozwarte co nie ma wpływu na prędkość obrotową ... silnik steona ma łożyskowanie magnetyczne i kreci sie ok 1300 obr/min, Naudina działa na łożysku ślizgowym na wiatraczku prędkość 690 obr/min czyli efekt na pewno nie zależy od prędkości obrotowej... choć podobno...
Czy jest możliwość zmiany obrotów w tym silniku jednofazowym z cewka https://obrazki.elektroda.pl/5790049200_...
Zwykle było tak - napięcie zasilania (jakieś 12V), napięcie włączania (różne wartości) - podanie napięcia powoduje start silnika, napięcie sterujące - jego zmiana powoduje zmianę szybkości obrotowej. Reszta końcówek służy do informowania reszty magnetowidu o warunkach pracy silnika (FG - cewka w postaci 'zygzaka' wokół płytki, PG - hallotron lub głowica...
Jeśli to moduł MED213, to taki jest też w maluchu EL. poszczególne piny mają takie funkcje: 1 i 5 - wejście z czujnika położenia wału / prędkości obrotowej 2 - wyjście sygnału do diagnostyki 3 - wejście z czujnika podciśnienia ( zwierany do masy) 4 - +12V 6 - masa 7 - cewka zapłonowa ( drugi koniec cewki do plusa) Lepiej modułu nie rozbierać, bo jest...
A nie pomyliłeś wtyczek przy czujniku na dole bo sa 2 takie same. Cewka sprawna?
Tak czy inaczej chyba jakiś falownik albo sterownika silnika BLDC 3y fazowego chyba potrzebujesz, o ile ta Amerykanka jest podobnie zbudowana. Akurat w swoich projektach taką topologię sterowania 3 fazowymi monsterami z odzyskiem energi wykorzystuję http://obrazki.elektroda.pl/7451702300_1... Być może czymś takim mógłbyś tą swoją Amerykanką...
magneto raczej nie ale cewka tak jeśli element obrotowy w tym przypadku właśnie magneto zaczyna o nią ocierać i w ten sposób można ja spalić miałem tak przy WSK kolo zamachowe ściągane inaczej niż ściągaczem pokrzywiło się i delikatnie tarło o cewkę po godzinie spaliła się tylko ze u mnie iskra była a dopiero pod ciśnieniem świeca ja traciła i dopiero...
Witam U mnie powstała nawijarka i licznikiem obrotów. Zegary z malucha jako jedyne nadawały się po delikatnym przerobieniu, jeden obrót wałka równał się jednemu obrotowi korby ;) Trochę badźąg wyszedł ale chyba się nada. Pierwsza cewka wyszła za wąska. Na razie dopiero uczę się nawijać i układać cewki, a widzę ze nie jest to takie łatwe.... https://obrazki.elektroda.pl/1354347400_...
Podaj numery elementów na nowym rysunku, bo jest nieodgadniony w stosunku do opisu. Zastosuj w Paincie dowolny schemat posiadanych przekaźników by było widać cewkę i styki. Diody też rysuj normalnym symbolem
Witam Seat Toledo rok 1992 1.8+gaz lovato. Podczas rozruchu na benzynie szarpie i nie może wejść na obroty natomiast na gazie pracuje bez problemu.Po kodach wyświetla 2122-prędkośc obrotową. Sprawdziłem pompę,wtryskiwacz,kopułkę,masy,cewkę,res... komp.wszystko ok.Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.
Zaproponowane rozwiązanie z "szukaczem" ma dwie wady. Po pierwsze zakłóca symetrię łącza, ale to jeszcze nie problem. W czasie impulsowania razem z przekaźnikiem A w wybieraku będzie impulsował jeden z przekaźników "szukacza". Po drugie, uzwojenie przekaźnika które ma dwa uzwojenia zakłóci pracę przekaźnika F w WL . Cewka włączona równolegle powinna...
Witam mam problem z clioII 2000r , a mianowicie brak iskry. Cewka sprawdzona ,wiązka od sterownika do cewki tez ok . Zasilanie na 3 pinie od cewki po zapłonie wynosi 12V . Pompa paliwa chodzi .Immo gaśnie . Komputer widzi prędkość obrotowa silnika . Sterownik silnika to Simens Sirius 32.
Witam!Cewki L3,L4 sa to dwie cewki połączone szeregowo i w zasadzie nalezy je zostawić, tylko ewentualnie rozciągnąć lub ścisnąć.Nie dokładaj żadnych rdzeni. Delikatnie ściskaj lub rozciągaj cewki i regulując kondensatorem obrotowym(gałką) staraj się złapać stację. Pozdrawiam!
Minimum to 0.5 A przy 2800 obr/min i przy tej prędkości obrotowej należy robić pomiary napięcia. To jest takie symboliczne ładowanie.
Komputer lub centralka są podpięte do plusa po zapłonie przy cewce. Przepnij je w inne miejsce. Tutaj może być również problem z impulsami (prędkość obrotowa), które są również podpięte pod cewkę - środkowa wtyczka. Ziobacz również to połączenie. Nie wiem jaką masz instalację - komputerek, centralkę ale może to również być uszkodzona centralka.
Na cewkę idą impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika, ale jeżeli model miewał fabryczny obrotomierz, to zapewne sygnał brał z odpowiedniego pinu sterownika. No chyba, że to diesel, wówczas sygnał był brany z alternatora.
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Pewnie "świerszczy" jakaś cewka? To typowe zachowanie w zasilaczach impulsowych. To może (ale nie musi) zwiastować problemy. Druga możliwość to paproch kurzu ocierający o wentylator. W takim przypadku "świerszczenie" będzie zależne od prędkości obrotowej wentylatora i obciążenia zasilacza.
podając 50-100kHz na cewkę przeznaczoną do pracy z częstotliwością jakiś 30Hz, bo chyba nie więcej generuje cewka w monitorze. Poza tym, która świeca to wytrzyma? Tego akurat nie wiedziałem , ale o taką pomoc też mi chodziło. Cewki od wysoko-obrotowych silników przy 14 tyś obr/min z częstotliwością około 234 Hz. A może ktoś wie jak wymusić z cewki...
(at)Wlodek22 Oczywiście. Zapoznaj się z rozkładem prądów i napięć w szeregowym obwodzie rezonansowym, bo taki próbujesz stworzyć. Jakie pole magnetyczne będzie wytwarzała taka cewka? Oraz dochodzi do tego wpływ pola magnetycznego wirnika.
http://obrazki.elektroda.pl/5221768700_1... Zapytam inaczej. Jest taki układ jak na obrazku, sa równo rozmieszczone magnesy wszystkie identyczne. Na razie jest jedna cewka która daje 1W. Czy wykorzystując te same magnesy , ta sama predkosc obrotowa, dorabiając jeszcze 9 identycznych cewek, można uzyskac więcej niż 10W?
Zgadza się, ww. jest bardzo dobrej jakości. Jednak z czasem musiałem ją przerobić, bo: Zakres prędkości obrotowej: od 5000 – 20000 obr/min była niedobry gdy musiałem nawinąć cewkę albo coś lekko naciąć czy podszlifować. Na najmniejszej nastawie pokrętła, po włączeniu od razu robiła łuuuoooooo. Teraz mam regulację PWM i praktycznie od 0-20000 obr/min.
Krzychu a czy ty kiedyś budowałeś klasyczną Teslę:-) ? Wiem, że coś tam z krokusem działałeś kiedyś przy jego urządzeniu. (ty podobno uziemiłeś uzwojenie wtórne i Tesla zaczęła sypać iskrami). W drsstc niema iskiernika obrotowego czy tam statycznego złożonego z kilku rurek.
Świece,przewody,kopułka,palec(domyślam sie że też było sprawdzone), to podstawa daniel i ola pisze że sprawdzone i wymienione, tylko czy przed wymianą też tak się zachowywał? Może być sam aparat,cewka z tym że im większa prędkość obrotowa tym częstrze wypadanie zapłonółw. Szarpanie powinno być zauważalne przy większej prędkości obrotowej i brak mocy......
Podawać "na krótko" iskrę. pompa nie podaje paliwa przekręceniu kluczyka słuchać pompę paliwa Więc nie masz pojęcia co robisz lub w zbiorniku nie ma paliwa. Szukaj przyczyny braku iskry - brak sygnału prędkości obrotowej silnika, uszkodzona cewka itp. Jak będziesz wiedział czy jest kluczowanie wtrysku to będziesz w stanie szybciej znaleźć przyczynę.
ja bym dał iskrownik obrotowy....tarcza ze stykami i 2 śruby na przeciwko nich i to by się kręciło,
dodam jeszcze ,że przy gaszeniu samochodu i wyjęciu kluczyka silnik jeszcze pracuje. To powoduje generowanie kodu 62-Prędkość silnika musi zmniejszyć się przynajmniej o 150 obr./min w ciągu 4 sekund cewka nastawcza nie ma zasilania (silnik jest wyłączony). Przy kolejnym uruchomieniu silnika, moment obrotowy jest ograniczony. Normalny moment obrotowy...
przypadkiem tam chyba jest jedna cewka na 4 wyjścia (cewka razem z modułem wzmocnienia)
Zasada jest bardzo prosta. Zapewne wiesz jak działa standardowy silnik spalinowy tłokowy. To w silniku, jak to nazwałeś solenoidalnym zasada działania jest ta sama pod względem mechanicznym. Gdy wał korbowy znajdzie się w odpowiednim momencie obrotu (czyli takim gdzie siła korbowodu przekształci się w siłę obrotową wału) cewka musi tą siłę wytworzyć....
Witam. Czujnik położenia wału daje impulsy do centralki sterowania zapłonem i tam dobierana jest charakterystyka zapłonu, ( rozpoznaje prędkość obrotową silnika). Czujnik ten to cewka więc można sprawdzić czy nie ma przerwy,wyczyścić dokładnie i wyregulować położenie, a ja bym jeszcze sprawdził przewody WN. To że więcej pali to może być wina warunków...
Zapewne jest błąd w tłumaczeniu - cewka może być zamontowane na kole samochodowym i wtedy można powiedzieć, że zalezność miedzy ruchem obrotowym koła a prędkością liniową samochodu jest scisła i sie równa: r x w = v gdzie r - promień koła w - prędkość obrotowa w rad/s v - prędkość liniowa. r [m] * w [rd/sek] = v [m/s] Jeśli cewkę by postawić gdzieś...
Nic nie jest dziwne. Cewka przekaźnika zasilana jest ciągiem impulsów zaleznych od prędkości obrotowej silnika. Nie ma to znaczenia, bo kotwica ma swoją bezwładność, więc nie drży. Dodatkowa korzyśc jest taka, że w momencie komutowana na cewce powstaje przepięcie, podobnie jak w cewce załonowej po stronie pierwotnej, aczkolwiek o mniejszej amplitudzie.
Zwróciłbym uwagę na to, że kondensator w pierwszym przypadku połączony jest z L a w drugim przypadku z N. To oznacza, że prąd płynący przez kondensator zmienia kierunek o 180 stopni w stosunku do prądy płynącego przez cewkę. Dodano po 15 Tak bez trudnej teorii Bez kondensatora w cewkach płynie ten sam prąd. Cewki mechanicznie przestawione są o 120 stopni....
Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
Witam Mama problem z moją vectrą i tym przełącznikiem, gdyż w czasie jazdy przełącznik sam przełącza się z gazu na benzyne, nieraz chodzi normalnie ale zdecydowanie częściej cały czas cyka mi przekaźnik w centralce przełączając gaz, dodam jeszcze że zasilanie centralki jest podciągnięte z cewki zapłonowej a brązowy przewód odpowiedzialny za kontrolę...
Witam, dziękuję wszystkim za odpowiedź ,częściowo mi to rozjaśniło temat. Mam pytanie drugie: czy gdybym przewinął te 27 cewek jedna cewka w prawo druga w lewo itd.i połączył wszystkie szeregowo to uzyskam wyższe napięcie? Elementem obrotowym tego silnika są magnesy stałe w obudowie koła deskorolki. Czy dobrze myślę, iż te magnesy są wbudowane jako...
Coś kolego mieszasz. Przekaźnik ten zasila 2 pompy paliwowe jak i wtryskiwacze. Sterowany jest z ECU - czyli na cewkę przekaźnika idzie plus po stacyjce a z drugiej strony dostaję masę z ECU. Jest on sterowany masą z ECU - pin 3 z ECU. Więc brak plusa ze stacyjki lub brak masy z ECU. ECU poda masę prze jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu. Później wysteruje...
A jaką częstotliwość dają te prądnice? Bo z tymi 50 Hz to różnie bywa. To zależy od ilości cewek biegunów, prędkości obrotowej wirnika prądnicy. Ogólnie jest na to wzór, którego w tym momencie nie pamiętam.
Chciałem nawinąć cewkę wg tego opis Do wykonania cewki L potrzebny nam będzie dowolny filtr 7x7 na karkasie którego, po usunięciu rdzenia wannowego i istniejących uzwojeń należy nawinąć 525 zwoi DNE F0,04-0,06. Początek i koniec wykonanego uzwojenia łączymy z końcówkami 1 i 3. Następnie na karkas nakładamy rdzeń wannowy i unieruchamiamy go odrobiną...
Dzięki za zainteresowanie tematem, średnica silnika 54,7mm. wysokość 25mm. średnica ośki 4mm. Budowa: dwie cewki ułożone piętrowo, każda cewka nawinięta jest ze środkowym odczepem. Też nie podejrzewam aby to silnik powodował "przycinanie "się ruchu obrotowego anteny. Przy zasilaniu 12V, 200mA, każda z cewek pobiera identyczny prąd.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
a z której cewki wziąłeś prędkość obrotową? z którego cylindra?
A czy napewno masz tam wogóle aparat? Coś mi się wydaje, ze powinna tam być cewka z modułem i czujnik wału na łączeniu skrzyni z silnikiem i tyle. Jaki masz tam silnik? Diagnostyka podgląd parametrów podczas kręcenia rozrusznikiem (prędkość obrotowa silnika) Pompa staruje tylko po przekręceniu stacyjki, czy podczas kręcenia rozrusznikiem też pracuje?...
Jeśli rozrusznik w samochodzie słabo kręci, może to być spowodowane kilkoma czynnikami: - Rozładowany lub zużyty (wysoka rezystancja wewnętrzna) akumulator. - Zły stan połączeń elektrycznych: zwiększona rezystancja obwodu zły styk elementów łączonych. - Zużyty rozrusznik: szczotki, wirnik, łożyska. - Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ...
Zapomniałem doczytać ;D. Ale w sumie pytanie będzie wyglądał podobnie. Zastanawia mnie dlaczego są 3 wskazania. Skoro chodzi o 1 silnik ? oczywiście są 3 cewki (lub 2 ze względu na jaki silnik) ale czemu akurat każda z nich pokazuje w innym odstępie moment obrotowy skoro obracają tylko wirnik a jak już to chyba wytwarza ten moment cały silnik a nie...
Ten wybierak jest nowy, na centrali nie był podłączony, kupiłem go na allegro jest wszystko w porządku. Podłączyłem go na krotko z aparatem i działał , ale cewka się grzała. Jak podłączyć żeby tylko działał na impuls z aparatu telefonicznego?
Usunąłem kondensator C113. C104 = 12pF, C103 = 39pF, a C110 zastąpiony zworą. Cewka L102 w stanie pierwotnym. Regulacja pasma: C102 na kondensatorze obrotowym i L103. Dzięki tym zabiegom mam pełne pasmo i odbiera mi wszystkie stacje, nawet z lekkim zapasem od dołu zakresu. Piszę to z myślą, jakby ktoś jeszcze chciał takie radyjko przestroić. Nie wiem,...
Ustawiłem potencjometr idealnie na "środku", czyli w obie strony podaje równe napięcie wyglądem środka 8V i 4V tak jak w nocie serwisowej . Niestety i tak samo Paleciak reaguje. Jednak jedzie bardzo po mału, wręcz w cale. Z tego co zauważyłem, komputer podaje max 2,8V na cewkę/przekaźnik który steruje obrotami silnika. Kiedy pokombinuje trochę z rezystorami...
4 x 1,5 mm² wystarczy. Tylko niech Kolega zwróci uwagę - to jest silnik dwupredkościowy, wiec należy odpowiednio go połączyć dla danej - wymaganej prędkości obrotowej. Silnik ma wbudowany termiczny wyłącznik przeciążeniowy i należy go podłączyć szeregowo z cewka stycznika.
namaluje na nim czarną kreskę i przyczepię fotodiodę jakąś nad nim,to wtedy,po odpowiedniej obróbce dostanę na wyjściu ciąg impulsu do liczenia ilości obrotów? Nienajlepszy pomysł, zabrudzi się wał, zakurzy i po odczycie, czujnik indukcyjny lub pobieranie impulsów z układu zapłonowego (cewka - uzwoene niskonapięciowe). To sposoby najpewniejsze.
Witam To nie jest cewka tylko w taki dziwaczny sposób narysowany przełącznik suwakowy (takie cudo bylo w odbiorniku "Merkury"). Możesz zastosować dowolny przełącznik wielopozycyny np obrotowy.
Witam. Mam problem ze sterowaniem cewki elektrozaworu hydraulicznego proporcjonalnego za pomocą regulatora pwm. Sterowanie przepływem oleju hydraulicznego. Cewka 21w 24v DC Regulator PWM 90w 5A max, zasilanie 4,5 -30v, potencjometr obrotowy B100k liniowy, regulacja 0-100% Stary sterownik w/w zaworu uległ zniszczeniu i pomyślałem, że można by było cewkę...
Jedną cewkę trzeba nawinąć zrobiłem tak jak trzeba druga ma regulowany rdzeń drut jest cieniej nawinięty i ma tylko 3 zwoje a tamta cewka ma 5 zwojów. Dla wygody zamieniłem cewki ponieważ ta z rdzeniem musi być przekręcana śrubokrętem więc zainstalowałem taką samą z tv, ale z pokrętłem. Dodano po 2 Niestety w odbiorniku zmienia się częstotliwość za...
Czujnik indukcyjny jest generalnie dwustanowy: 0 V / jakieś napięcie, ewentualnie ma wyjście OC. Bzdura. To zwykła cewka i już. Potrzebuję odczytywać sygnał z czujników indukcyjnych w samochodzie ( prędkość obrotowa z czujnika położenia wału i prędkość pojazdu z czujnika ABS Przecież te informacje są już w postaci cyfrowej dostępne w gnieździe diagnostycznym...
Mam 7 cewek nietkniętych + 1 rozwinięta. W mieszadle znajdowało się 4 cewki. prędkość obrotowa wg producenta to 50-1000obr/min. Ja chcę zastosować 10 cewek i przy moim układzie osiągnę prędkość od około 7 do 1500 (w górnym przedziale muszę podłączyć oscyloskop i dokładnie sprawdzić). W tej cewce zarówno rdzeń jak i ten element na wierzchu to zapewne...
Zasilanie wiatraka z PWM podłącz przez filtr dolnoprzepustowy LC (minimalne straty, RC się nie nadaje, a sam kondensator nie wystarczy). Czujnik Halla powinien pracować poprawnie w zakresie napięć 5-12V, aczkolwiek nie jestem tego na 100% pewnien, na pewno pracował przy 7V, bo z takim napięciem tesowałem. Wiatrak przy 5V kręci się już bardzo powoli....
Zwojów jest bardzo dużo bo przewinołem drut ze starego dynama odległość magnesu od cewki tak na oko z 2-3mm.https://allegro.pl/oferta/magnes-n... Takie magnesy 10szt. Moim...
gromleon widzę, że masz dużo doświadczenia w tym temacie. Podpowiedz mi, jak można zrobić to inaczej? Aby zmierzyć prędkość obrotową oraz "wykryć" GMP? Odnoszę wrażenie, że jest sposób. Mierzyć częstotliwości napięcia generowanego przez cewkę/ki prądnicy ?
Jeśli zwarcie ma nastąpić, kiedy napięcie w cewce osiąga wartość maksymalną, to nie jest to ten sam moment, w którym magnes zaczyna się od niej oddalać. Ale zanim prąd osiągnie wartość maksymalną (pewne opóźnienie zanim wytworzy się przeciwne pole) po zwarciu to magnes już się będzie oddalał więc reakcja z prawa Lenza będzie działać na naszą korzyść...
Zainspirował mnie schemat radia superheterodynowego o bardzo niskim poborze prądu pochodzący z książki "Build Your Own Transistor Radios" Ronalda Quan'a (polecam). Natchniony odkurzyłem szufladę, odnalazłem filtry 455kHz, cewkę oscylatora, antenę ferrytową, kondensator obrotowy, garść tranzystorów, teoretycznie wszystko co potrzeba na weekendową zabawę...
Witam, Miałem kiedyś klientkę z identycznym problemem, silnikiem i rocznikiem: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Winny wtedy był komputer auto oddałem do znajomego elektryka kupił komputer wgrał immo z kluczyka i auto zapaliło jak masz jakiegoś znajomego elektryka niech podłączy u siebie i niech posprawdza nie sztuką...
Owszem asynchroniczne i taki tu przedstawiłeś. Silniki synchroniczne to z reguły silniki pierścieniowe. I zgadza się cewka górna i dolna co 180' to jeden biegun. Prędkość obrotowa która podałeś dotyczy prędkości synchronicznych ja natomiast podałem prędkości asynchroniczne.Prędkości silnika asynchronicznego są zawsze mniejsze od silnika synchronicznego...
Tak, tylko pisałeś, że chcesz zrobić to bezstykowo a typowe proste sprzęgło to dwie tarcze plus cewka - przy zadziałaniu tarcze się zetkną aby siła tarcia przeniosła moment obrotowy. Takie nieduże proste sprzęgło można kupić już za kilkadziesiąt PLN (oczywiście z demontażu) Co prawda wklepałem w tej chwili takie chasło na portalu aukcyjnym i wyszły...
Cewkę (cewki) mozna pozyskać z przekaźników albo gotowych elektromagnesów, odpadnie nawijanie. Napięcie jest wprost proporcjonalne do ilości zwojów w uzwojeniu i szybkości zmian pola magnetycznego (a te zależą od prędkości obrotowej magnesu)
Jakieś inne propozycje? Napęd obrotowego iskrownika w transformatorze Tesli :D http://teslacoil.pl/klasyczne-cewki-tesl... http://www.tb3.com/tesla/sparkgaps/arsg_...
Jak chcesz sprawdzić wyjście z falownika, podłącz tam tradycyjną żarówkę (oba przewody na wyjście falownika) Nie zobaczysz przesunięć, ale na niższych (niż 50Hz) częstotliwościach wyraźni widać miganie i ogólnie amplitudę. W falowniku nie bardzo jest zero. On prostuje sieć na 310VDC i dołącza mosfetami kolejne piny to do + to do - Natomiast to w jakiej...
Cześć! Nie sądzę, że zakłóca sama cewka, tylko raczej świece zapłonowe + instalacja wysokiego napięcia - słyszysz "terkotanie" w rytm zapłonów nasilające wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika? Jeśli tak, to sprawa nie jest łatwa. Najprawdopodobniej zakłócenia nie wchodzą Ci po przewodach zasilających radiotelefon (wobec tego zapomnij o wszelkich...
Że cewka ma bezpośredni wpływ na jazdę. Czyli co? Z jedną cewką pojazd skręca "bardziej w prawo", a z drugą "bardziej w lewo"? Domagasz się konkretów, a sam piszesz niekonkretnie... Przecież są konkretne i to mierzalne parametry jak moc, moment obrotowy czy zużycie paliwa.
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Też. Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Bardziej stabilizacja na jakiejś prędkości obrotowej. To jest układ ładowania kondensatora CDI jednym impulsem. Pisałem o tym...
Sprawdz czy napięcie dochodzi do silniczka zaworu(jeśli tak ) to może zastał sie wodzik (jeśli to można tak nazwać) w środku.Obniż ciśnienie na instalacji C.O. włącz i po narośnięciu temp. delikatnie popukaj w niego jeśli nie pomorze to trza będzie rozbierać i czyścić (jeśli jest rozbieralny). Dodano po 52 Tu masz budowe zaworu z cewką obrotową: http://www.ventilepflanzenoel.de/files/D...
Mam pytanie jak wysterować na krótko obrotomierz samochodowy? Chodzi o to coś do czego przyczepiona jest wskazówka, taki jakby obrotowy elektromagnes nastawny ;P Jest tam 4 piny, po dwa dla każdej z cewek. Jeśli podam napięcie na jedną z cewek można sterować wskazówką do 3 tys. obrotów zmieniając napięcie do mniej więcej 3.3V. Jeśli w tym samym czasie...
Plan się zmienił. Jako generator mam tzw. "amerykankę" dwufazową z ośmioma cewkami. Zmieniłem połączenie cewek z szeregowego (1+1+1+1) na każdej fazie na szeregowo-równoległe (2+2). Dzięki temu napięcie zostało obniżone do 24V kosztem zwiększenia natężenia. Pozostaje wymienić regulator i przetwornicę na odpowiednie. A gdyby równoległe połączenie cewek...
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
suszarka obrotowa brama obrotowa obrotowa kamerka
kabel ethernet przerywa amazon assistant gniazdo wzmacniacz gitarowy
Schemat napięć wiązki silnika Land Rover Discovery 3 2009 2.7 TDV6 Wymiana procesora i5-8500 na inżynieryjny w Dell 5060