ja obstawiam ze na 99% cewka jest upalona
Zgadza się nr.1 cewka nr.2 hallotron.Po 2002r. większość aut ma hallotrony czy to do zmiennie spolaryzowanych wieńców na łożysku czy do metalowych zębatek.Cewkę sprawdzisz na opór a halle na diodę ale to niewiele wnosi bo nawet jak ma cewka opór prawidłowy to i tak może nie dawać sygnału,tak samo halla.Najlepiej sprawdzić zamieniając na sprawny z drugiego...
zmierz rezystancje cewki.winna być w okolicach 4-8Ω jeśli cewka ma taki opór to znaczy że jest ok. jeśli chcesz sprawdzić czy to gra weź rezystor 4Ω/5w i podłącz przez ten rezystor jakiś wzmacniacz czy cos tylko do tej cewki. jeśli będzie zwarcie na cewce to wzmacniaczowi nic sie nie stanie bo będzie to podłączone przez rezystor. a jeśli gra...
Jest z nimi jakiś problem czy tak dla sportu mierzysz ich rezystancję? Rezystancja cewki nie jest jej kluczowym parametrem... byle nie było zwarcia ani przerwy.
No i teraz czy jest to możliwe że ten początkowy opór ,całkowicie wyłączy obwód bo napięcie będzie za niskie Nie - po prostu prąd będzie początkowo rósł powoli aż ustali się na wartości wynikającej z oporu rezystancyjnego cewki czyli I=U/R. Cewka nic nie wyłączy, wszystko będzie działać - tylko im większa cewka tym więcej czasu trzeba na ustabilizowanie...
Nie działa, to znaczy co się dzieje? Pomierz napięcia, wszędzie . A jaki opór ma cewka przekaźnika, którego użyłeś?
3R to raczej dużo za mało. Jak napięcie zwiększasz 2 razy, to opornik powinien mieć taki opór, jak cewka przekaźnika.
Witam ! Cewki nie podłącza się przy wysokotonowym, tylko w szereg z niskotonowym, ma to zapobiec przedostawaniu się wysokich częstotliwości do głośnika niskotonowego. Dzieje się tak ponieważ cewka zwrotnicy ma mały opór przy niskich częstotliwościach, ze wzrostem częstotliwości "opór" cewki rośnie, dlatego cewka nie "zwiera" wysokich częstotliwości...
No więc tak, troche spanikowałem,glośnik jest cały cewki wykazują opornośc w granicach błedu tylko jak dusze na membrane to slychać jak cewka ociera o coś (dosłownie każdy drucik z osobna). Powiedzcie co to jest , bo na naprawach głośników to się nie znam.
Tu masz schemat połączeń.Jeżeli czujniki są sprawne to albo elektronika nie podaje napięcia albo uwalony serwomotor. Cewka serwomotoru ma mieć opór 6.6Ω. Oczywiście, że można to dokupić ale tylko w serwisie.
Jaki opór posiada cewka tego przekaźnika? Zwyczajnie przekaźnik włączony w kolektor i do plusa zasilania. Emiter na minusie, baza przez rezystor kilka kiloomów do wyjścia bramki TTL.
Dla czystej rezystancji nie ma znaczenia stały czy zmienny. Jeżeli w obwodzie znajduje się kondensator lub cewka to wypadkowy opór nazywamy impedancją lub po polsku zawadą. Zawada obwodu zależy od częstotliwości (pulsacji) napięcia i oczywiście od parametrów elementów obwodu. Może jeszcze to - kondensator w obwodzie prądu stałego stanowi przerwę, a...
Czy da się nawinąć cewkę żeby nie miała indukcyjności a miała opór. Jeśli tak to w jaki sposób. Bo ponoć jest to możliwe z punktu widzenia fizyki.
Cewka zapłonowa nie wymaga stabilizacji napięcia i moim zdaniem wystarczy odpowiednio dobrany opornik. Musi mieć opór taki sam jak cewka, włącza się go szeregowo z cewką i w czasie pracy na oporniku odłoży się połowa napięcia zasilania, czyli 12V/2=6V (dokładniej to 14,4V/2=7,2V). Opór można próbować mierzyć omomierzem (powinno być kilka omów) albo...
Witam! Cewkę można zasilać obojętną polaryzacją w niektórych przypadkach potrzebny jest rezystor zwiększający opór cewki. Wszystkie przełączniki powinno się robić na fazie.
Cewka obciążona żarówką powinna dawać napięcie ok 7V, jaki ma mieć opór - nie wiem, ale kilka-kilkanaście Ohm zapewne.
Pozostają trzy opcje: cewka, opór i zimne luty na tych elementach - sprawdź to.
Cholera, podałem kolory od strony CDI a miałem na myśli te od magneta :-(. Wtyczka od strony magneta; https://obrazki.elektroda.pl/2895815300_... Biało-zielony<->biało-czerwony, pickup coil, cewka wyzwalająca opór 445-545 omów. https://obrazki.elektroda.pl/4799986300_... Czerwony<->biało-niebieski,...
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Bo tak naprawdę to Trafopowielacz nie jest trafem tylko dławikiem. Gdyby tam wstawić rezystor, to odchylanie też by działało, ale nie dało by się osiągnąć odpowiedniego prądu cewek odchylających (opór musiałby być bardzo mały), a zatem wymaganego odchylenia elektronów. Zresztą zagadnienie jest trudne do opisania w krótkich słowach. Poszukaj o przetwornicach...
Taka, sytuacja jest np. w motorach KTM jak padnie moduł. Iskra jest paliwo idzie a nie odpala. Chodzi o to że w warunkach zwiększonego ciśnienia i temperatury iskra nie ma "siły" wyskoczyć. Jak ją odkręcisz - nie ma oporów żeby odpalić. Musiałbyś pomierzyć opory na cewce i porównać z książkowymi - najprawdopodobniej cewka po tak długim okresie skorodowała...
W okolicach tego kondensatora jest elektronika i tranzystory kluczujące trafopowielacz. Jego cewka ma bardzo mały opór więc można uznać ją jako zwarcie. W obecnej chwili działa zabezpieczenie przeciwzwarciowe. Prawdopodobnie spore przepięcie uszkodziło te tranzystory (lub coś innego). Jeżeli czujesz się na siłach możesz spróbować go naprawić. Tak wróżę.
jakie kable proponujecie do połączenia: cewka, tranzystor, kondensator? Jakie w znaczeniu rezystancji? Dobrze byłoby, gdyby rezystancja przewodów nie przekraczała 20% rezystancji cewki ale 33% też jest do przyjęcia. Napisałem co Ciebie na pw.
Nowa cewka ma około 1 oma. Wszystko działa.
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Podłącz komputer i zasteruj osi podnoszona. Dodano po 2 Sprawdź oporność na cewce opór około 70 -80
Tak kondensator jakby przeciwdziała płynięciu pradu stałego czyli czestotliwości 0 Hz. Prąd płynie, ale tylko w początkowym momencie w momencie podłaczenia źródła pradu stałego... Im wyższa czestotliwość, tym kondensator w większym stopniu "przewodzi"... i przewodzić może albo ze źródła do głośnika podłaczony w szereg, albo równolegle do głosnika, wtedy...
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
W pierwszej kolejności sprawdź cewkę zapłonową i impulator. Kostki od impulsatora wsadź diodę LED i zakręć rozrusznikiem. Jeśli dioda będzie delikatnie migać to nie tutaj jest problem. Jeśli chodzi o cewkę zapłonową to wypnij kostkę od statora, i zmierz napięcie/zmierz opór cewki. Zależy co jest w manualu. Nie da się go otworzyć
Wcześniej posprawdzaj wszystkie przewody wysokiego napięcia. Czy mają dobre przejście. Kopułka i palec nie są wypalone, przerwa na świecach jest nie za duża. Jeżeli iskra z cewki napotyka gdzieś opór to szuka sobie bliższej drogi do masy.
W obwodzie tego dławika-cewki liniowości(L203) jest do sprawdzenia kondensator 1,8 uF, cewki odchylające i ewentualnie opór R213 680Ω a jeżeli chodzi o cewkę to spróbuj delikatnie ją rozebrać i przewinąć nowym drutem.
Można spróbować rozłączać tranzystorem wysokonapięciowym - np. [url=http://www.elenota.pl/datasheet-pdf... wytrzymuje stałe napięcie kolektor-emiter 700V, a w impulsie 1500V. Ale przydałoby się wiedzieć, jaka cewka (opór, indukcyjność) i jakie napięcie zasilania.
Kupiłem części ze schematu, polutowałem ten układ i po kilku poprawkach zadziałał. Dziękuję za podesłanie schematu, cewka zmniejsza opór na hamulcu. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
no nie bardzo bo cewka ma opór około 400Ω
Cześć ! Mam problem z moim motorowerem , Rometem Chartem ponieważ przewinąłem cewkę zasilająca (opór 798 , przekrój drutu 0.1 mm ) . Jeśli nacisnę kopniak to cewka daje napięcie. Ale nie ma iskry .Proszę o pomoc :cry:
Jeżeli szary kabelek z modułu nie styka się, po drodze z masą i fajka świecy nie jest uszkodzona to, prawdopodobnie cewka do wymiany. Sprawdź omomierzem przejście na kablu świecy, jeżeli jest go brak lub opór jest bardzo duży to, winna jest cewka. Odległość cewki, od koła 0,25 mm.
Witam! Przyczyną mogą być cewki zapłonowe. Dodano po 11 napięcie zasilania: 12V opór, cewka pierwotna: 0,5 - 1,5 omów opór, cewka wtórna: 6 600 - 8 200 omów Tu masz parametry cewek.
Kolory przewodów od miernika nie mają znaczenia, ale niech kolega kobert łączy tak jak napisałem ;) Skoro jest "1" to jest przerwane uzwojenie główne cewki magneta, cewka świateł jest sprawna - opór około 5 omów (zakładam że kolega dokonuje prawidłowo pomiarów). Cewka świateł nie nadaje sie do zasilania CDI.
W tym starym cewka ma opór 2,28 kilo oma gdzie takie coś można kupić .
A jaki opór ma cewka przekaźnika? Czy po wyłączeniu zasilania i ponownym włączeniu przekaźnik włącza się na sygnał, czy od razu?
Jeśli cewka ma opór nie mniejszy od 48 omów, to dzieląc 24V przez opór cewki dostaniesz najwyżej 0.5A, i jeśli zasilacz może tyle dać, to można używać tego zasilacza. A jeśli opór cewki jest mniejszy, to przeciążysz zasilacz.
To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
Jeśli tak. Sprawdź opory cewek. Producent podaje że cewka powinna stawiać opór rzędu od 7.200-8.800 Ohm.
Dobrze byłoby się upewnić, czy prawidłowo rozumiemy oznaczenia przekaźnika, bo cewka na napięcie przemienne ma za mały opór, żeby podawać na nią takie samo napięcie stałe. Czyli wypada zmierzyć opór cewki. W jakim celu kombinujesz? Cewka jest na napięcie stałe 220 V. Jest zdjęcie w #1. można spróbować podłączyć przekaźnik poprzez sam mostek do sieci....
OK, jeszcze jedno pytanie: jaki wpływ będzie miała mała wartość rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki WN na układ? Czytałem, że powinna mieć około 3 Ω, a ja mam cewkę o mniejszym oporze.
Można łatwo sprawdzić czy cewka jest dobra, wystarczy tylko posiadać miernik i ustawić na pomiar oporu oraz podpiąć odpowiednio czerwony kabelek do + a czarny lub niebieski do -. Jeżeli miernik pokazuje opór 0,5-0,6Ω to oznacza że cewka jest dobra. Na cewce masz dwa piny. Większy pin to "+'' Mniejszy pin to "-"
Czyli napięcie na jednym będzie wynosić połowę napięcia zasilania (115v) Ale 230V po wyprostowaniu na 325V DC. Połowa to 163V. I nie, na każdym tranzystorze będzie pełne napięcie zasilania, gdy włączy się drugi tranzystor. Czy jest jakiś wzór na to? Reaktancja indukcyjna i impedancja. chciałbym się dowiedzieć jaki opór stanowi cewka (np 10nH) przy...
tak też widzę,jeżeli ktoś tym rdzeniem kręcił to już po naprawie,ale jeżeli nikt nie grzebał to trzeba sprawdzić tą cewkę wg.shematu jest to opór,zazwyczaj jest kondzior,trzeba zobaczyć co jest i pomierzyć,bo prawdopodobnie ten element siada-zmienia parametry i naprawa twoja jest na krótki okres czasu,dlatego trzeba go wymienić i doregulować rdzeniem,a...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Podaj mu 12V kabelkami, zmieniając bieguny. Powinien chodzić. jak nie, to do wymiany. Możesz też zamiast siłownika w aucie podłączyć żarówkę 12V. Przy zamykaniu /otwieraniu powinna zaświecić na moment.
Nie wiem jak mam Ci podpowiedzieć, po prostu zmienia się indukcyjność cewki co idzie ze zmianą częstotliwości w układzie w którym ona pracuje. Jest to zależne od odległości między zwojami, średnicy drutu i cewki. Nie opór, nie zwarcie, cewki takie zazwyczaj są izolowane, poza nielicznymi wyjątkami (cewki powietrzne np. z drutu srebrnego lub 'srebrzonego')....
I jeszcze jedno , czy opór tej cewki ma duże znaczenie ? bo dokładnie to powinno być 0,370 ohm , i taka właśnie cewka jest dostępna , ale drutem 0,7mm. Możesz brać.
Na odsłuchiwanej taśmie słychać generator poziomu sygnału w prawym kanale zaś w lewym cisza (brak generowanego sygnału prądu podkładu). Jeśli w jednym brak to, należy szukać przerwy w doprowadzeniu tego sygnału do głowicy uniwersalnej (zapisu) uszkodzenia elementu np. cewka, opór, ścieżka, lub coś się podziało w układzie HX-PRO. Bez schematu (z nim...
Nieważne ,dojdź do tego czy cewka ma opór właściwy i czy napięcie dochodzi do cewki. Elektromagnes może nie złaczać napędu. Skąd jesteś?
Przy drugim biegu wentylatora ECM podaje masę na cewkę drugiego przekaźnika (szybkie obroty) pomijając opór. Musisz sprawdzić wiązkę jeżeli masz takie, a nie inne podejrzenia, że mogła zalać ją gdzieś woda. Tego typu diagnozy na odległość to wiesz... Pozdrawiam serdecznie i życze powodzenia.
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Napięcie na katodzie EL84 35V przy napięciu na anodzie lampy 350V to nonsens. Sprawdź opór między nóżką 3 lampa EL84 (katoda) i masą. Opór powinien być bliski do 160?. Prawdopodobnie, że jest oberwana cewka L16 i przy podłączaniu woltomierza do wyprowadzenia katody otrzymujesz 35V na wewnętrznym oporze woltomierza. Dla sprawdzenia tej hipotezy skorzystaj...
No całkiem możliwe:D Mi podobnie poszarpywał przy delikatnym przyśpieszaniu i zwalnianiu, dziwny miał apetyt i: -wymieniłem kompa-troszkę lepiej i odcięcie doszło do 6400-tak jak powinno(bylo 6000) -potencjometr przepustnicy-no coś , coś dało -mieszałem 3-ema czujnikami temp silnika i 2 czujnikami zasysanego powietrza -świecami:NGK, BOSCH, Champion,...
Czy znacie może wzór na opór drutu nawojowego miedzianego modelu:DN2E 180 lub DN2E 200 lub zwykłego drutu w emalii w zależności od jego średnicy i długosci. Myślę, że jest to paramter drutu określający ilość ohmów na metr długości. Wzór którego poszukuje jest mi potrzebny aby dobrać odpowiednią średnicę drutu tak aby określona ilość zwojów miała założony...
Mozesz ją zdemontowac i wymienic samo sprzęgło (jesli to nie jest zmienna pojemnosc). To cewka, sprawdz opór powinnien byc minimalny.
Długość drutu można wyliczyć z zależności: R = [ro] x l/s gdzie: R - oporność zmierzona [ro] - oporność właściwa dla materiału przewodnika l - długość drutu s - powierzchnia przekroju Przekształć, aby otrzymać l i wstaw odpowiednie wartości. Znając długość drutu l i długość drutu na 1 zwój, łatwo obliczyć ilość zwojów.
Obliczenie (to pierwsze) byłoby dobre, gdyby założyć, że przez K1 nie płynie prąd - przynajmniej dopóki się nie włączy. Zwykle przekaźnik ma cewkę, przez którą musi popłynąć prąd po to, by on się włączył, i przez to potrzebna pojemność będzie mniejsza - a może nawet nie włączy się wcale, jeśli opór R1 jest za duży. Bardziej prawidłowy sposób liczenia...
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Ja jestem zielony ale kolega elektryk radził mi abym wykorzystał z środkowej cewki odczep o największym oporze i połączył go z trzecia cewką.Każda cewka ma po 4 odczepy. Z orginalnego włącznika wyeliminować przewody na 3 cewkę. Moim zdaniem to będziesz mógł spawać tylko elektrodami aluminiowymi. Jeśli to jest trafo 3-faz na 160A a ty wykorzystasz jedną...
Generalnie rysowałem układ w taki sposób: żarówka (może być silnik) zamyka obwód w którym jest przekaźnik z rozwartymi stykami. Do nich dotyka cewka. Opór cewki jest bardzo duży w porównaniu do oporu maszyny, więc w układzie szeregowym to na cewce będzie spadek "prawie 230V". To przekaźnikowa "detekcja", załączenia odbiornika do sieci. Cewka popchnie...
no to po sznureczku do kłębka po świecy patrz czy kabel ok jest do cewki, czy cewka sprawna opór cewki pierwotnej 0,5 do 1,5 ohm wtórnej 6600 do 8200 ohm czy do cewki przychodzi napięcie czujnik magnetyczny spradwź opór od 500 do 800 ohm
tak -wiesz gdzie jest usterka uszkodzona cewka kontraktronu powinna miec od ok 150 do 240 om zastosuj taki sam wymiarowo moze byc odchyłka w oporze cewki kontraktronu przycisk zakonczenia rozmowy nie rozłaczy bo zwarłes kontraktron który zalacza linie-kluczuje zał i wył no chyba ze polecial tranzystor sterujacy-ale to juz pestka wymień i bedzie oki...
Przerobiłem już dużo tego typu problemów i zazwyczaj wymiana filtra załatwia problem ale czasem pada zawór regulacji ciśnienia ty sprawdziłeś tylko cewkę na opór, a to nie daje pełnej diagnozy bo ona steruje trzpieniem który się często zaciera. Wyczyść go, ale pewność 100% da tylko podmiana innego.
Ta "cewka", to transformator zasilacza. Jak moduł świeci, to zostaw ją w spokoju. Okurzyła się, bo tak ma być. Posprawdzaj takie białe sześciany (ZETTLER), zwane przekaźnikami, a zwłaszcza ten jeden, najbliżej złącza po prawej. Bo to przekaźnik grzałki, pewnie do wymiany. Przekaźnik jest ok, diody, kondensator, oporniki też, mam jednak wątpliwości co...
Brzmi jak zwykły układ różniczkujący Dokładnie takim układem można sprawdzić, czy zawór działa przy podłączaniu poprzez kondensator. Pytanie: jakie napięcie i jaki prąd są potrzebne? Wypadałoby jasno określić, jakie mają być wejścia i wyjścia tego układu. Na wyjściu ma być cewka zaworu - według #5 ma opór 6Ω i indukcyjność 90mH; wejścia to zasilanie...
Tak, teraz odciąłem tą cewkę od wtyczki i opór na cewce pływa jak nimi ruszam,
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Opór na pewno będzie większy od zera, ponieważ cewka posiada rezystancję. Gdyby miała zwarcie to by bezpiecznik wywaliło. Pozystor możesz sprawdzić wylutowując go i potrząsając - jeżeli coś w nim będzie "latało" to napewno do wymiany. Pozdrawiam.
Na początku sprawdź oporność każdego głośnika. Scalone końcówki mocy mają zabezpieczenia przeciwzwarciowe, możliwe, że któryś z głośników ma nadpaloną cewkę (mniejszy opór) i zabezpieczenie to wykrywa.
zobacz czy przy włączaniu zapłonu na przewodzie głównym z cewki przeskoczy iskra.jak przeskoczy jedna iskra to cewka jest ok.wymienić cewkę w aparacie zapłonowym. CEWKA ZAPłONOWA -napięcie 12v,-opór cewka pierwotna 0,5-1,5omów, -uzwojenie wtórne3000-8000 omów
Podniosłem cewkę PL502 i opór za cewką 6.8 Ohma a przed na kluczach względem masy rosnie do 20 Kohm
Możesz sprawdzić cewkę mierząc jej opór miernikiem uniwersalnym. Może jest spalona.
No nie wiem czy tak budżetowe. Cewka rdzeniowa 30mH o oporze dla prądu stałego poniżej 0.3om, kondensator 120uF, najtaniej bipolarny elektrolit na 100V.
Prawdopodobnie głośnik jest pregrzany , czyli cewka się nagrzała do takiej temperatury że emalia izolacyjna się stopiła powodując odsłonięcie drutu miedzianego i zwarcie , czyli wystarczy podłaczyć miernik i sprawdzić czy głośnik na odpowiedni opór, dla głośnika o impedancji 8 ohm opór wynosi 6,3ohm , a dla 4ohm cewka ma opór 2,7ohm , Jeżeli odbiegaja...
Panowie a co wy na to żeby podłączyć szeregowo jakąś cewkę o oporze ok 2ohm i by było lepiej wzmak by sie tak nie męczył a mocy myślę że mi nie braknie. Co o tym myślicie ?
Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że: Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał. Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V Oporność wynosi...
Poszukuję schemat podłączenia cewek do wtyczki wykrywacza metali Garrett ACE250. Dostałem go do naprawy. Wszystkie przewody są pourywane. Wtyczka ma 5 końcówek. Numeracja 1,2,3,4,5. do podłączenia są EKRAN, 2 uzwojenia. JEDEN Z PRZEWODÓW CEWEK MA PASEK CZERWONY na izolacji. Cewka jedna ma opór 4,2 Ohma, druga z czerwonym pasku na izolacji ma 29,2 Ohma....
Dzięki za podpowiedz :) Wydaję mnie się że ,albo jest to inna zwrotnica / kolumna ,zwrotnica (foto podesłana)ma więcej wyjść lub ktoś tam grzebał i przerobił pomijająć spaloną cewkę i opór . Przydał by sie schemat ,ale to jest staroć ciężko będzie namierzyć,ale dam radę . Jeszcze raz dzięki bardzo.
Jeżeli cewka ma mały opór dla prądu stałego to można ją zastosować. Przy zmianie indukcyjności cewki należy zmienić pojemność kondensatora podłączonego równoległe do tej cewki.
na jakiej cewce?? do wysokotonowego ?? to najlepiej ok 1mm. Jeśli chodzi do basowego to im grubszy tym lepszy zasada jest taka, opór cewki mierzony miernikiem prądu stałego nie może przekraczać o,1 razy opór głośnika czyli masz głosnik 8 Ohm to opór cewki w zwrotnicy nie może być większy niż 0,8 Ohm. Chodzi o to, że cewka ma być nawinięta takim grubym...
Musisz rozważyć w takim momencie dwie rzeczy: 1 - co najmniej 12dB/oktawę. Cewka wtedy jest jeszcze wiekszej wartości i trzeba duże kondensatory. Podział około 200Hz stosuje sie gdy chcemy głośniki basowe zamontować z boku. zmiana zorientowania głośnika pozwoli zastosować go od 500Hz z mniejszą cewką. Zmniejszając opór głośnika zmieniasz wartość cewki...
Jeśli masz omomierz lub jakiś multimetr sprawdź impedancję cewki stycznika ( miernik ustaw na omy ), inaczej można sprawdzić podając napięcie między fazowe (jeśli cewka 380V) lub fazowe jeśli (230V), ale bezpieczniej sprawdzić opór cewki. Jeśli cewka jest ok podłącz do niej zasilanie i sprawdź jakimś próbnikiem przejść ( jest w multimetrze, może być...
Kabel nowy założyłem audio(od samej cewki), na nim opór cewka wykazuje 3 ohmy gdy zakres elektronicznego miernika ustawiony na 20 kilo ( w zasadzie pokazuje 2.96 ohma) Jeszcze jakieś sugestie ? Co jest nie tak ?
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu. Brak iskry na świecach. Sprawdziłem: cewkę opór 0,8 Ω po stronie pierwotnej i 10k po stronie wtórnej, kable WN 4,8kΩ (zakupione nowe), przewodu pomiędzy modułem zapłonu a rozdzielaczem OK. Za samą cewką brak iskry przy podłączonym module zapłonu. Na mierniku po załączeniu zapłonu stałe 12V a w momencie...
Jeśli dasz piezo to MW15 nie ograniczaj zwrotnicą bo ciężko jest ocenić od ilu Hz tak na prawdę on gra dlatego nie ograniczałem wtedy basowego, poza tym były by to zbędne koszty, robić zwrotnice na bas na ok 3kHz(bo od tylu mniej więcej zaczyna grac dobrze ten piezo) a potem przerabiać na nową z podziałem 1,6kHz. Dlatego właśnie MW15 "szły" pełnym pasmem(bo...
no i sprawa się rypła. Końce wyprowadzeń cewek są dobrze widoczne. Jednak określenie kierunku cewek jest niemożliwe (wzrokowo). Kolor izolacji jednak nie ma nic do rzeczy. Jak rozebrałem prądnicę, przypomniałem sobie że miałem właśnie taki drut. Izolacja była w dwóch odcieniach. Sprawa była by prosta jakbym pamiętał jak łączyłem. Zamienił bym wyprowadzenia...
Właściwie R1 i R2 chyba można wyrzucić, bo cewka przekaźnika ma opór ok. 400 omów. Czyli jak dobiorę kondensator 4700uF, to przekaźnik wyjściowy powinien zewrzeć styki na około 0,3 sekundy. Jak nie zadziała, to za układem RC dodam tranzystor sterujący przekaźnikiem
Nie odsłoniełem braków swojej wiedzy, przecież napisałem ze będę dopasowywał cewkę pierwotna. Zapytałem tylko o jej opór
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
Cewkę możesz sprawdzić mierząc opór i porównując z prawidłowym? lub podmieniając ją na sprawną.
Swego czasu jeszcze w latach 80tych miałem podobny problem, tyle ze nie małem czym zastapic takich oporów, wiec po prostu na V640 dobierałem drut oporowy z.........elenetów grzejnych. To było wtedy jakieś rozwiązanie. Oczywiście wiązało się to z pogorszeniam parametów jakościawych koncówki mocy ale pracowała ona stabilnie i bezawaryjnie. Sam opór tali...
Spróbuj sprawdzić cewkę czy ma przejście, a opór uzwojenia powinien wynosić ok.3,8 pozdrawiam
hmmm sprawdź miernikiem opór, cewka bedzie miała jakąś konkretną rezystancje a styki albo brak przejscia albo pełne przejscie :) Pozdro
impulsator posiada oporność 131 omów -- opór cewki? Cewkę mierzyłem dwa tygodnie temu jak dobrze pamiętam to parametry miała książkowe, była podmieniana na sprawną bez skutku.
jakie opora cewka opora cewka simson cewka zapłonowy opora
punto nierówno pracuje grzałka prostownica znaleźć fragment tekst
zamykać drzwi mercedes zgrzewarka transformatorowa
Tryby w hulajnodze Bili Coco nie działają - przyczyny Słaby bas w Onkyo A-35 - przyczyny i rozwiązania