Zmierz opór cewek.
To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
Tak, masa jest na silniku dla wszystkich cewek, a ta od ładowania ma poprostu odczep w połowie uzwojenia... I ten środkowy odczep jest do światła pozycyjnego tylnego (5W), a górny odczep do stopu i ładowania... Zindentyfikować odczepy możesz mierząc opór względem masy... odczep o większej oporności to stop i ładowanie, a o mniejszej żarówka tylna (5W).......
Tak zrobiłem i wszystko działa, któraś z cewek odpowiedzialnych za oświetlenie ma chyba zwarcie.
Możesz ją zostawić ale nie ma to sensu skoro i tak już trafiła do krainy krzemu, akumulatora ci nie przeładuję nie masz się co martwić, cewka twornika ma małą wydajność i spory opór to i maksymalny prąd nie duży, problemem może być słabe ładowanie skoro wcześniej miałeś 6 V a teraz aku 12 ! może się okazać że będziesz zmuszony zmienić tą cewkę, na próbę...
Cewka do CDI ma dużo większą liczbę zwojów a przez to i rezystancję Miałem to olać ale przemierzyłem tak dla wiedzy . Cewka 8352 1/2 ma opór pierwotny 4,5 Om i jest dla zapłonu platynkowego.
I to wszystko? Cała spowiedź? U mnie rozgrzeszenia byś nie dostał. :D Nie napisałeś jak ta iskra. Jaką szczelinę powietrzną przebija? Czy po wyjęciu świecy i zdjęciu koła magnesowego można obrócić o 360 stopni wałem używając dwóch palców? Chodzi mi o opory "własne" silnika.
cewka WN w simsonie z zapłonem elektronicznym jest zawsze 6V a nie 12 jak twierdzisz... Po to właśnie jest moduł, który czymś musi być zasilany, stad tak wysokie napięcie. Mialem gdzieś schemat modułu tylko nie chce mi sie szukać, wtedy byś zrozumiał. Skoro kolega jak wspomniał wyżej, ma omomierz to proszę zmierzyć opór cewki i bedziemy wiedzieli co...
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek. Wiem...
Michał masz rację, tył idzie przez "regulator" (jakby można to nazwać) ale można to pominąć tyle że w grę wchodzi wtedy zastosowanie z tyłu 12V żarówki, ewentualnie do tylnego światła (jeżeli będzie problem a nie zawsze jest) zostawić tą ceweczkę robiącą za opór. Ja to widzę tak że na chwilę obecną ma nieobciążoną cewkę ładowania stąd wzrost napięcia...
Kolego matroxi: "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło. co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH...
Podłączyłem wszystko "na krótko", bezpośrednio do cewki wN, omijając większość przewodów. Podczas gdy cewka butelkowa przetwarza prąd, napięcie na stykach z niskim napięciem wynosi około 1,7V, zaś bez podzłączonej cewki pomiędzy ziemią a pradem cewki jest te 12V. Opór uzwojenia cewki butelkowej to 4,1 Ohm - MZA (Polskie miały 4,6Ohm) Bezpośrednio z...
Witam Szukałem wszędzie ale tylko pobieżne informacje są. Potrzebuję wiedzieć jakie parametry mają popularne cewki zapłonowe w samochodach osobowych oraz motocyklach(maluch, polonez, golf, mz, jawa, simson). Interesują mnie tylko cewki 12V pojedyncze ewentualnie podwójne oraz te stosowane w motocyklach butelkowe 12V. Parametry których szukam to: -opór...
Witam Posiadam Simsona S50 Electronic. Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie. I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę. https://vimeo.com/157441026 Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy...
Witam, ostatnio wpadł mi w ręce Simson jak w temacie. Niestety ma słabą iskrę, zapłon PVL. Mierząc napięcie cewki ładującej cewkomoduł jest to ok 35V, wydaje mi się, że trochę mało jak na CDI. Świecę trzeba sklepać na ok 0,1 mm żeby była iskra. Opór cewki ładującej to ok 160R, natomiast jak znalazłem w necie powinien być powyżej 500R, wygląda na spięcie....
Witam. Podstawa iskrownika była popsuta a dokładniej ten czujnik (impulsator) sprawdziłem omomierzem, w nowym opór się zmieniał a w starym nie, bo był popsuty. Dodano po 2 a i simsonek chodzi jak ważka, mam go od ojca a on na nim zrobił 33 000km i był pierwszym właścicielem, mam też drugiego simsona, na którym zrobiłem 5 000km. Simson stał na strychu,...
Witam. Najpierw zadam pytania. :?: Jakiś czas temu zrobiłem remont instalacji w simsonie. Poprzednik zrobił syf. Wszystkie sztukowania na "pętelkę" elegancko zalutowałem i zaizolowałem. Od zapłonu zostawiłem tylko kable od cewki NN i impulsatora. Resztę zamieniłem i wszystko wsadziłem w koszulkę termokurczliwą. Po tym "remoncie" zrobiłem gdzieś ok...
Witam. Podłączę się do tematu z podobnym problemem. Mam pytanie : Jak pomnierzyć cewkę tą z trzema wyjsciami, która znajduje się na magneto, bo u mnie jest przejscie tylko na dwóch koncach a między środkową i tymi końcami nie ma przejscia , czy tak ma być? Jak pomierzyć cewkę butelkową WN, bo u mnie opór między dwoma końcówkami wynosi 1,8 ohma. Napięcie...
To jest cewka zapłonowa od Simsona. Ma ona oporność ok 0,4 Ω. Czujnik który chcę zrobić miałby wskazywać ten opór poprzez zaświecenie diody led. W przypadku barku oporu dioda by nie świeciła. Mam podobne urządzenie, ale wykrywa ono oporność dopiero od 0,8 Ω. Rysunek poniżej. Czy można ewentualnie zwiększyć dolny zakres pomiarowy? Z góry dziękuje....
Żarówka o takich parametrach ma większy opór niż zalecana, więc nie powinna spalić cewki w silniku. Na pracującym silniku Kolega niech sprawdza - podłączając tą właściwą żarówkę, według schematu dostępnego w sieci, co raz dalej w kierunku silnika: a więc najpierw do przełącznika w kierownicy, listwę łączeniową, włącznik świateł, i dalej do złącza silnika....
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Wiem, że można ustawić zapłon za pomocą żarówki, ale niemieckie przyrządy do ustawiania zapłonu w simsonie z iskrownikiem platynowym wykrywały moment rozwarcia styków (czyli opór ceki ok. 4 ohm) bez konieczności uzywania żarówki. Żarówka wymaga odkręcenia magneta i przewodów cewki zapłonowej, aby został sam pzrerywacz. Czujnik, ktory zmontowałem świetnie...
Problemik. Nie działają przednie światła. Mierzyłem cewkę to jakiś znikomy opór jest i jak go "kopnę" to pokazuje jakieś tam napięcia ale żarówka ani drgnie. Jeszcze muszę sprawdzić stacyjkę bo na schemacie jest notka o zmianie połączenia 56 i 59. żekomo od 87 roku światła nie idą przez pin 56 tylko bezpośrednio na 59, czyli nowsze stacyjki mogą nie...
Zmierzyłem jeszcze raz i z czerwono-białego kabla po odpaleniu na wolnych obrotach jest między 6V - 6.8V. Dlaczego więc jak podpinam żarówkę nie chce się ona świecić? Dodano po 14 Czyli uważacie że cewka od światła przedniego jest uszkodzona pomimo tego że ma ponad 6V na wolnych obrotach? Cewka od stopu jak się nie mylę jest ta sama co od lampy tył...
Witam. Po raz drugi wstawiam ten temat, mam nadzieję, że jest w dobrym dziale. Proszę o ewentualne przeniesienia a nie skasowanie, ponieważ nie wiem jak sobie z tym poradzić i liczę na pomoc forumowiczów. Zamontowałem dwie cewki świetlne do Simsona, 42W/12V tak jak narysowałem: http://obrazki.elektroda.net/0_125699794... Przepraszam za jakość....
Może dziwne pytanie, ale teraz mnie zainteresował taki oto problem. Czy prawie każdy miernik w średniej cenie ma tak, że jeżeli chcemy mierzyć opór, a dokładnie omy, przeskakuje z 600 ? na 620 k?. Czyli zakres miernika co do ? się kończy i przeskakuje przecinek do przodu a pomiar jest już w k?? Dlaczego tak to jest skonstruowane? Np. chcę zmierzyć cewkę...
donkelek: nie załamuja się po usunięciu usterki będziesz się śmiał z tego co sam napisałeś. Możliwe usterki: dopiszcie się 1 układ zapłonu przebicie (na świecy/ na przewodach/na cewkach (trzech)) brak styku (do masy - stacyjka - moduł - cewki) rozregulowany moduł (za niskie obroty eksploatacyjne) spalone cewki - opór = poza zakresem 2 gażnik podwieszanie...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Witam W moim simsonie zepsuł się moduł zapłonowy. Po rozebraniu go okazało sie, że spalony był tyrystor kt206/600, potencjometr oraz dioda prostownicza (ta która prostuje prąd z cewki zasilającej moduł) Tutaj temat w schematem i opisem modułu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... Wymieniłem spalone elementy. Zamiast tyrystora kt206 zamontowałem...
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym opisać problem, z którym mecze się od kilku tygodni. Otóż nabyłem skuter jak w tytule, silnik w tym modelu jest dwucylindrowy, dwusuwowy. W związku z tym posiada zdublowany zapłon firmy Iskra Polrad Made in Slovenija 12v 150W. Już przy zakupie wiedziałem, że nie ma cewki impulsatora. Udało mi się dokupić podobną,...
opora cewka cewka opora simson cewka
volvo silnika zamykanie skrzyde bramy paliwo zużyć
lenovo restartuje zamiast wyłączać lenovo restartuje zamiast wyłączać
Wymiana simmeringu półosi prawej Volkswagen Passat B6 105 KM – instrukcja krok po kroku Setra 500 – przednie drzwi nie otwierają się po naciśnięciu przycisku, brak reakcji DCU