A ecu w ogóle ma zasilanie? Może jak kręcisz to stacyjka odłącza zasilanie na ECU. Daj rozrusznik bez stacyjki podaj własne +12V na cewkę rozrusznika.
Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest. Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika. Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest ok. Sprawdz tez to na wysokich obrotach od razu...
Diagnostyka wyjaśni wiele
Ja stawiam na cewkę.
17756 z dosłownego tłumaczenia to raczej przerwa w obwodzie 1-ej cewki co by tłumaczyło gubienie zapłonów. Albo coś nie łączy na instalacji albo cewka chce do utylizacji.
Ta cewka jest ze stopniem końcowym,samemu można to posuć.
Czarny zasilanie cewki, brązowy masa, zielony impulsy.
pewnie ze cewka
Nie ma co wymieniać bez stwierdzenia co padło zbadaj czy masz impulsy sterujące na wtrysk i cewkę.
Cewka to jest 2-pinowa a 6-pinowy jest moduł który jest do niej przymocowany. Jak chcesz tą drugą podłączyć to przewody z pinów 1 i 2 razem do pinu 1, z pinów 3 i 4 razem do pinu 2, z pinów 5 i 6 do pinu 3. Kolorów przewodów nie podam bo podejrzewam błąd w schemacie który mam. Osobiście bym tam jednak wstawił niezawodną cewkę butelkową i jeszcze bardziej...
Problem rozwiązałem wymieniając szwankującą cewkę zapłonową.
Uciągnie bez problemu, bo po schematach widzę, że jeden bezpiecznik zasila wszystkie cewki.
Cewka ci padła
No dobra.Tu ci pokazuje że w cylindrze numer 7 niezawsze następuje zapłon. Wina po stronie albo złej mieszanki-za uboga lub za bogata-powyżej albo piniżej granicy palności,lub po stronie układu WN-świeca,kabel,lub co najczęstsze w nowszych VW-cewka (ta nakładana na świece). Więc musisz odnaleźć w swoim polo cylinder siódmy,co będzie trochę mało prawdopodobne...
Podmień cewkę.
jakie ma mieć wartości omometryczne cewka w polo 1.2 2002 ? sprawdacie tylko z założoną świecą czy daje iskrę ? czy jeszcze jakoś inaczej ?
Poluzować nakrętki wtrysków, sprawdzić czy idzie paliwo. Jeśli brak można zabrać się za cewkę do gaszenia.Pompa LUCAS jak widzę.
proponuję wrócić do diagnozy, wątpię iż przyczyną wypadania zapłonów na jednym cylindrze jest cewka.
Mogą być te o których piszesz. Są to bliźniacze wtryski do Regów tylko produkowane przez Valteka. Co do tego że i benzynę było czuć to możliwe, że nie dopala i idzie paliwo w wydech. A cewkę sprawdzałeś?
ja sprawdzam tak ze podpiman cewke kabel swieczka i jak 1,5- 2 cm jest iskra to oki jak nie to do wymiany
Padł moduł i przez cewkę płynął cały czas prąd, jak normalnie wsiadałeś i odpalałeś to było kluczowanie i nic się nie działo, jak włączyłeś zapłon na dłuższy czas bez zapalania silnika to cewka się stopiła. Jeszcze jedna, dość istotna sprawa, zmierz oporność kabla wn między cewką a kopułką (1kΩ), włókno węglowe w nim lubi się spalić i za chwilę...
Przydała by się lampa stroboskopowa wtedy wszystko widać Takie objawy daje uszkodzona cewka zapłonowa
Niestety podanie przekaźnika nic nie zmienia, cewka nie reaguje.
To jeszcze ci została cewka do sprawdzenie, czujnik hala raczej nie powinien szwankować pod wpływem wilgoci.
Zdejmij przewód z aparatu zapłonowego ten od cewki ustaw go w odległości ok 0,5 cm od masy i poproś kogoś żeby ci włączył zapłon, jeżeli przeskoczy jedna iskara to czujnik halla w aparacie zapłonowym jeżeli nie to cewka.
bledy wyszly 2... z czego jeden to przerwa na 3 cylindrze a drugi cos zwiozane z glowna cewka... ;/
Sprawdź jeszcze raz dokładnie ten sygnał, tylko przez diodę. Czarów tam nie ma. Skoro łączy się ze sterownikiem, możliwe, że padł zespół moduł-cewka.
VW Polo 9N, pokazuje błędy P0130 i P0303. Mechanik twierdził, P0303 to cewka bo podmieniał miejscami z inną. Zakupiłem nową a błąd pojawia się znowu. Mógłby ktoś doradzić, gdzie szukać usterki?
A cewka jak?
Cewkę kupisz za grosze na złomie, szkoda zachodu, jeśli to faktycznie cewka.
Obie strony zaślepić? Miejsce przy przepustnicy oraz za zaworem? Zapalił się Check po odpięciu EGR-a. Czym to wykasować z ECU i zgasić teraz Check? PS. Bez EGR samochód ma 175 koni, a nie 75 i pali 4.1 na trasie, a nie 5.26. Przestał także kopcić na biało, gdy zimny. UPG i ciśnienia na garach są ok. Szarpanie jednak nie ustało. Mam już rozrząd Febi...
Listwa - te dwa z lewej czerwone to plus plus po stacyjce i je należy rozłączyć. Cewka: czarny plus po stacyjce, brązowy masa, trzeci to impulsy sterujące.
Być może ,choć cewka tam jest raczej zalana plastikiem.Można by zmierzyć rezystancję jeszcze.Z tymi transponderami w fiolkach to masz rację.
Nowa cewka plus aparat i po problemie
Witam. Tak nazwali cewkę zapłonową.
A co z iskrą jak nie odpala? Czasem wariuje cewka zapłonowa.
Piszesz ,ze zegar zeruje sie tylko gdy wyłaczysz zapłon, idz tym tropem i poszukaj na schemacie skąd zegary biorą stały plus, złącze pod podszybiem tez mozesz sprawdzić. Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. Wszystkie moduły ,ktore u Ciebie wariują pracuja na canie napedu,byc moze...
Też tak myślę, ale dlaczego komp nie pokazuje uszkodzonego sterownika tylko wyłącznie pierwszą cewkę? Zastanawia mnie jeszcze co jest przyczyną spalenia cewki, czy sama cewka (parę lat już ma) czy sterownik mógł ją uszkodzić? W zeszłym roku silnik zaczął nie równo pracować. Okazało się że na trzecim cylindrze padłą cewka tyle że wymieniłem ją i było...
Dla potomnych... Okazało się, że padła cewka zapłonowa... Dzięki za pomoc ;)
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
może cewka w pompowtrysku ? ;)
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Witam mam vw polo 6n2 1.4 16v z 2001 roku. Problem polega na tym że jak jest zimny to ciężko ma odpalić a nawet czasami wogole nie zapala. Wymieniłem czujnik temperatury bo po jego odłączeniu polo zapalalo od tak zwanego "strzała" więc założony został nowy, teraz auto odpala ale trzeba długo kręcić. Czasem prawie do rozładowania akumulatora, Wiec moje...
Mimo braku jakiejkolwiek pomocy z waszej strony. Dla potomnych - cewki te pasują do tego modelu .
Wykręć świece i niech ktoś kręci rozrusznikiem,zobacz czy jest iskra,czy nie ma.Różnie moze być,może być przebicie na przewodach wysokiego napięcia,może cewka szwankować.Ale jest też duże prawdopodobieństwo,że padl czujnik HAll-a,to samo miałem w dwóch polówkach.
Mrugająca kontrolka świec żarowych sygnalizuje usterkę (swoją drogą było wielokrotnie pisane na forum, tylko obsługa szukajki chyba zbyt trudna). Trzeba odczytać błędy z komputera sterującego silnikiem. Ewentualnie możesz mieć uwalony włącznik stopu przy pedale - sprawdź czy działają stopy.
ale wpierw wchodzi do immo,i patrzy o co ono się pluje :) Może kluczyk? No tak. ;) Ale pewnie będzie to tak ja w A4 błąd 1177-komunikacja z ECU. Jeśli 1176 to dorabiane kluczyki do poprawy albo cewka czytająca.
To pewnie cewka, jest ich tam 4.
podpinam miernik + do sygnał - do masy właczona stacyjka i krece wałkiem Przy przerwie powinno pojawiać się napięcie Czy może być tak ze cewka likwiduje Halla ?
Co jeszcze można sprawdzić: 1. Styki i luty w immobilajzerze. 2. Sprawdź wysokie ( cewka, rozdzielacz, kable, świece)
Błąd sondy może być od braku katalizatora który sie rozpadł i go nie ma . Można sprawdzić po wykręceniu sondy i poświeceniu w otwór. Powinno być widać taką drobną siateczkę. Natomiast właśnie borykałem się z błędem sondy,EGRa, map sensora, pojawiały się , kasowałem i pojawiały się znowu lub na przemian. Przyczyną była cewka zapłonowa na cylindrze 1...
aparat pszesyla impulsy do modulu ten na cewke cewka na rozdzielacz czyt. kopulke wiec pies jest pogrzebany w tych elementach ktore wymienilem pozdr
Podstaw cewkę, może w cylindrze, przy pełnej kompresji zanika iskra, zrób pomiary na pierwotnym cewki.
Witam, silnik nie odpala na zimnym silniku, Volkswagen Polo 6n2, wersja polift 1.0 bp/gaz, jak jest ciepły, to odpala, wymieniony cały układ zapłonowy, świece, kable, cewka zapłonowa, już nie wiem, doradźcie panowie.
Zasilanie cewki przez przewód oporowy miało też tą zaletę ze mozna było tak zmienić instalację że w momencie włączenia rozrusznika zasilanie na cewkę było podawane z pominięciem przewodu oporowego. W Suzuki Maruti było to zrobione fabrycznie.
Mam na myśli dokładnie tą cewkę, co na aukcji - mamy nawet w domu Polo APQ, cewka jest ta sama. Tam j e s t pokrywka ( :D ), pod wyjściem przewodu WN. Dołączenie do nakrętek umożliwia poprawne sprawdzenie pracy ukł. zapłonowego, bez drutowania czy innych kombinacji z LED; wszak wtyczka 3-pinowa musi być wówczas włączona. W cewce jest jeszcze wzmacniacz.
Witam polo 6n2 1.4 benzyna gaz. Samochód przy temperaturach minusowych bardzo ciężko odpala, nawet i z 10 razy trzeba kręcić, ale gdy już w końcu odpali i nawet go zgasze, to już odpala bez problemu.. świece kable i cewka wymieniane z pił roku temu..
Cewka uszkodzona. Pierwotne powinno mieć 0,7 0,9Ω, wtórne 10-11kΩ.
Zakładasz chińczyka i dziwisz się że nie chodzi. Przewaliłem trochę poldków i nie padnięta cewka to naprawdę rzadkość.Jak chcesz się zabezpieczyć to kup se moduł na ,,zapas" bo one lubią padać , a cewki te oryginalne to przeżyją jeszcze tego poldka.
Słuchaj jak umyłem kiedyś polo to wymieniłem cewkę , więc to był mój ostatni raz jak umyłem silnik .
podmień cewkę wysokiego napięcia i wtedy sprawdż
Albo pompa albo kable zaśniedziałe sprawdź pod maska i czy jest dobra masa na silniku i karoserii. "gwałtowniejszym przyspieszaniu - jakby nagły zanik mocy, po czym za chwilę auto jechało dalej jakby nigdy nic" u mnie zawsze to był objaw że cewka padnie na dniach.
Wymieniona cewka zapłonowa i kostka stacyjki i pali :)
Strumięń świadomości. Cewka jest okey, tylko siada moduł.
Sprawdź cewkę i jej sterowanie, ale najprawdopodobniej to hall Dodano po 1 jeżeli nie cewka i hall to sprawdź zasilania i masy ECU
Witam sprawdż cewkę-jej rezystancję i zasilanie na niej.Pozdrawiam
(musi być oryginalna, bo problem nie zniknie- najpierw dali zamiennik) Ta cewka występuje od cordoby przez bore, golfa aż do polo i nawet podróba Ital-a tam działą.
sORKI NIE PODALEM ROCZNIKA '96 Dodano po 9 Przy zagrznym , obroty takze spadaja, do 500 na jalowym biegu. Obroty na gazie to 900 na jalowym, i tak bylo na benzynie, teraz jesli nie spada do tych wspomnianych 500 to okolo 650-750 (na PB) , przy dodaniu gazu i puszczeniu nie zauwazylem zeby "kichal" tylko przy szybkim wcisnieciu gazu dusi sie. A czasem...
Tak, tylko tam nie ma kabli wysokiego napięcia ;-) Przewody wychodzą z elektroniki idąc bezpośrednio do cewek znajdujących się NA świecy - cewka jest zarazem "kapturkiem" świecy. Pozdrawiam !
Na każdy tłok jest osobna cewka. W sumie 3
Sprawdź czy cewka nie ma przebicia lub przewody zapłonowe możliwe ze zawilgocone.
A zaraz po tym zgaśnięciu jest iskra?Podłącz żarówkę do lini 15 np cewka zapłonowa i patrz czy świeci przy kręceniu.
Jaki to dokładnie silnik? Miałem Polo 3 (6N) 1.4 MPI (AEX) i tam była jedna cewka i tradycyjny rozdzielacz... sądząc po błędach jest to silnik AUD (z podwójną cewką dwubiegunową) ale tak do końca to nie wierzę temu programowi.
Były wymieniane świece , przewody wysokiego napięcia tylko cewka nie była ruszana. Ale gdyby była uszkodzona cewka wysokiego napięcia czy wywalał by błąd czujnika G28 ( nie zrozumiały sygnał ).
To następne pytanie, czego brak na cewkach? Zasilania czy kluczowania?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Co prawda trochę inny silnik, ale jest coś o podciśnieniu. Jeszcze coś mi przyszło do głowy, może coś nie tak z przewodem masowym tej cewki.
Tylko dwa typy miały zawór EGR ze zwrotną /potencjometr/ , a to AUC i ALD. Masz jeden z nich. Owik ma rację , nawet zaślepieny będzie generował błędy , tym bardziej jak "zatarty". Na pinach zaworu 2,4 i 6 masz potencjometr ,a cewkę na 1 i 5.
Cewka wymieniona i autko śmiga. Wielkie dzięki i zamykam temat.
Przewody WN, świece,cewki...
99 zasilanie 12V po zapłonie Nie prawda, 99 to 50 z rozrusznika. 95 to plus po kluczyku, 90 stały plus. W opisie Digifanta tak samo masz błąd, pin nr 1 to rozruch a nie plus po kluczyku. 3F a NZ nie tylko cewkę, moduł ale i cały aparat zapłonowy mają inny.
Bardzo dziekuje za cenne uwagi. Autko chodzi aż miło Uszkodzona btła cewka po pdłorzeniu innej autko odpaliło Pozdrawiam
Problem z iskra rozwiązany okazało się że nie działa nowa cewka, problem jest poważniejszy ponieważ przełożyłem cewke na używana auto odpaliło rozgrzało się i zgaslo i znowu nie ma iskry podejrzewam że kolejna cewka się spaliła i moje pytanie co to może być
Bezpieczniki sprawdziłeś? Określenie "nie ma prądu" mało wnosi. Pytanie czy nie ma zasilania czy wysterowania wtrysków i cewki?
chyba jednak immobiliser, napiecie 12V dochodzi do cewki zaplonowej ale jak krece rozrusznikiem i przykladam przewod z cewki do silnika to nie ma iskry a cewka jest w 100% sprawna, juz zglupialem
Błędy immobilisera : 1128 - cewka czytnika immobilisera , 1177 - moduł sterownika , 1176 - klucz
Chciałem zakończyć temat mianowicie , auto wróciło od mechanika wina nie zapalania była w rozruszniku kabel od cewki do obudowy rozrusznika był przerwany teraz jest nowy, rozrusznik jest po regeneracji oraz nowa cewka auto zapala bardzo dobrze .
cewka jest z modułem do kupy. Nie mozesz mierzyć oporów cewki we wtyczce bo to wtyczka do modułu. Końcówki uzwojeń masz na śrubkach pod mała klapką plastykowa na cewce. To i tak guzik daje bo cewka pracuje na wysokim napięciu i dopiero podczas pracy wychodzą usterki, wymień jesli masz wątpliwości, choćby pożycz z dowolnego 4-cylindrowego polo, golfa,...
Widać w sterowniku prędkość silnika podczas próby odpalenia? Zasilanie czujnika sprawdzone? Sygnał z niego wychodzi? Cewka ma zasilanie, sygnał do niej dochodzi? Palec w aparacie jest sprawny?
Witam Panowie pomóżcie polo 1.4 8v 1997r. na wtryskiwaczach autko podczas jazdy nie zawsze, przerywa i szaleje prędkościomierz wymieniłem świece, przewody WN i co zauważyłem ze gdy jedna ręką trzymam silnika a druga dotknę cewki to czuć ze cewka ma przebicie, czy to normalne? Jeszcze jedno polo w kompie ma błąd 524-czujnik spalania stukowego .
Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
1.4 nie ma mod. zaplonu. Komp steruje cewkami w 1.4.
Uszkodzona była NOWA cewka wysokiego. Wymieniona i jest Ok. Dziękuję za odpowiedzi. Zamykam temat.
Zamien przewody, swiece. Sposobow na domowa weryfikacje jest mnostwo. Najgorszy przypadek to nieszczelny zawor, wyrobione gniazdo. Czyli sciaganie i planowanie glowicy. Koszty sobie przelicz. Na 100% kompresje sprawdz. Jak ok to juz mozna cos kombinowac z cewka itd. Mam stare pancerne zlomy to sie moge nie znac. :>
witam kolegów !!! uszkodzony jest napewno moduł po cewkami... a przyczyna jest bardzo prosta i oczywista .Jest to typowa usterka w poldkach. Mianowicie na grodzi jest zaworek do regulacji ciepło/zimno, i jak tylo z niego cieknie płyn chłodniczy (a zawsze cieknie) to płyn spadając gromadzi się w niszy czwartej świecy zapłonowej i powoduje przebicie iskry...
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
Możliwie jest jeśli kable są zużyte to mogą zepsuć cewkę? Jak najbardziej, miałem taki przypadek w polo, w kablu między cewką a kopułką brakowało 5 cm rdzenia przewodzącego wewnątrz
Taki separator to tylko cewka i kondensator, nie wpływa na napięcie, więc na jego wyjściu powinno być takie napięcie jakie mu podasz na tym osobnym przewodzie. Napięcie sterujace anteną automatyczną, tj 12V 100mA w zupełności wystarcza do zasilania wzmacniacz. Wzmacniacz jak zamoknie to przestaje działać i różne rzeczy się w nim dzieją ale nim go usuniesz...
Może być jeszcze cewka zapłonowa skombinuj na podmiankę żeby sprawdzić i koniecznie sprawdź jak silnik się zagrzeje i zgaśnie czy jest iskra na świecy jak nie będzie iskry to po kolei sprawdź cewkę i moduł .Jak nie pomoże daj znać .
Usterka została już zlokalizowana.Okazało się ,że uszkodziła się cewka 1 cylindra i dlatego były takie problemy.Po wymianie wszystko powróciło do normy.
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
cewka tesli cewka tesli cewka citroen xsara cewka cewka cewka zapłonowa schemat
zmiana zakresu pomiarowego wzmacniacz lm339 mechatronika studia zaoczne
wfl1200 schemat roleta zewnętrzna
Błędy 10B56 i 10B57 w Mercedes Actros MP4 - przyczyny i diagnostyka Jak ustawić prefiks w czytniku kodów 9800?