W maluchu był zdaje się taki nietypowy układ, że cewkę zasilano poprzez drut-przewód oporowy. Sama cewka miała niższą rezystancję od typowej cewki na 12V, ale przez dodatkową rezystancję napięcie na cewce było niższe. Podłączenie bez dodatkowej rezystancji zwiększa iskrę, ale zasilana 12V to długo taka cewka nie popracuje.
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
Cewka uszkodzona. Pierwotne powinno mieć 0,7 0,9Ω, wtórne 10-11kΩ.
Cewka w aparacie zapłonowym.
Zakładasz chińczyka i dziwisz się że nie chodzi. Przewaliłem trochę poldków i nie padnięta cewka to naprawdę rzadkość.Jak chcesz się zabezpieczyć to kup se moduł na ,,zapas" bo one lubią padać , a cewki te oryginalne to przeżyją jeszcze tego poldka.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
Nie ma takiej potrzeby, moduł pracuje jako wykonawczy. Wymieniasz moduł i spaloną cewkę, auto powinno chodzić.
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
Z kąd te przypuszczenie że cewka z Poloneza spali układ CDI? Iskra też będzie, ale o gorszych parametrach ponieważ cewka jest przystosowana do zapłonu indukcyjnego a nie pojemnościowego. Czemu włoska czy japońska cewka ma być lepsza niż chińska? Te same parametry a trwałość podobna. Wielkość cewki nie ma żadnego znaczenia. BTW jeździłem pewien czas...
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Proszę o pomoc, na wszystkich świecach iskra słabiutka moduł czy cewka?
przerabialem to - u mnie byla cewka
Czy można wsadzić cewkę od poloneza do mz 251. wersja elektronik. Z góry dzięki za pomoc.
Więc wymień cewkę.
Sprawdź ładowanie i masę na silniku.
Zamień cewki i zobacz czy przestanie palić 1 lub 4 cylinder jak tak to cewka
Tylko że ta cewka z malucha mogła mieć np. 1.5 ohma.
Elektrozawór jednolity z zaworami butli? Chcesz wymienić cały elektrozawór czy samą cewkę?
Cewka ma rezystancję uzwojenia pierwotnego 0,6 oma (elektronik) lub okolo 3 omy (klasyczny,przerywaczowy) cewka oznaczona jako 4226(na bakielitowym izolatorze)-elektroniczny zapłon cewka oznaczona jako BE200B lub 4232(na bakielitowym izolatorze)-zaplon klasyczny (przerywaczowy)
Sprawdź opór cewki powinien bycok 0,5 Ohma. Sprawdź czy dis na wyjsciu do tej cewki nie ma zwarcia do masy. Najczesciej DIS gdy robi zwarcie przepala cewkę.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Słuszna uwaga, czasami podczas awarii modułu potrafi rozsadzić cewkę.
0221503407 60558152 60809606 76487970 134386 60558152 Tak ciężko poszukać koledze cewki? Typowa cewka dis
Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
Zamień przewody na cylindrach1 i 4 zamieniając miejscami na cewce,jeżeli zaniknie na 1 -zmień cewkę
Czyli trzeba kupić całą cewkę zapłonową?
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
to będzie cewka założył ci jakiś chiński szajs, ja pamietam jak kiedyś do poloneza gsi kupilem cewkę z firmy BEAR kielce to ciężki było zrozumieć co w radiu gadają a jak wjeżdzałem na podwórko to tata mówil że takie zakłócenia były w TV że hej, pojechałem na szrot wyciągnąłem stara ale oryginalną cewkę i poldek chodzi jak ta lala. Pozdrawiam wszystkich...
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
masz problem w kablach WN lub w cewce.
Absolutnie się nie mylisz, z zielona naklejką jest właśnie cewka TSZ, on ma pewnie w szarą lun czerwoną. Idealnie tam pracuje cewka poloneza-elektronika ( rocznik 1986-94) Mam z zieloną, nawet 2 sztuki
Cewka zapłonowa.
Jak to co robić?Odpinasz osławiony zieloy kabel od modułu i mierzysz rezystancję pomiędzy pinami.Masz mieć 1500 om.Jeżeli nie ma to patrzysz czy kabel nie urwany w aparacie,zaraz przy cewce nadajnika,albo czy nie leży sama ceweczka
wszystko jest ok. ale jak ta cewka daje iskre ile amper musi przepłynąć w uzwojeniu wturnym
Witam Mam mały problem a mianowicie przekladałem silnik z poloneza (1990r przejsciowka) o poloneza caro (1993). Po przełozeniu silnika nie chce zapalic. Rozrusznik kreci ale mozna tak krecic do rozladowania akumulatora. Uklad zaplonowy cewka,regulator został z caro. Co to moze byc za usterka ? Czy ma to jakis zwiazek z regulatorem napiecia, cewka ?
co do cewkli to nie wiem, ale cewka tak
cewka od poloneza-elektronika,VW golfa II (bosch z zielona nalepką),lady samary,itp
polecam wymienic cały rozrusznik ja sam na złomie kupiłem za 30 zł więc myślę ze nie opłaca się nawet kupowac samych cewek
Dokladnie to nazywa sie to ELEKTRODYSZA GAZNIKA!! Nie cewka gaznika!!
aparat pszesyla impulsy do modulu ten na cewke cewka na rozdzielacz czyt. kopulke wiec pies jest pogrzebany w tych elementach ktore wymienilem pozdr
tak ale moj palec to prosta zwykła blaszka wiec dlatego pozostaje cewka w kopułce
Kumpel teraz założył sobie do MZ150 cewkę od poloneza i bez problemu hula. ( bułgarskie zamienniki chodziły mu pół roku )
Tu pewnie jest czujnik indukcyjny więc moduł od starego poloneza albo opla na gaźniku i cewka. Niestety nie potrafię powiedzieć czy czujnik będzie dawał odpowiedni sygnał (chodzi mi o dopasowanie napięcia) do modułu i czy to zadziała - podłączysz to będziesz wiedział.
Fajna lampa... Tylko jedno pytanie, ilu woltową cewke zstosowałeś??? Cewka z Polonez/Polski Fiat 125p czyli na 12V.
Takie problemy może powodować równierz moduł zapłonowy lub cewka wysokiego napieńcia
Jak kupiłeś szrot to się nie dziw. Przy wyciąganiu na siłę cewka się uszkadza.
cewka w polonezie 90 r jest specjalna do elektronicznego zaplonu anie z byle jakiego auta ta z klasycznego zaplonu(mloteczek kowadelko)nie bedzie pracowala poprawnie
wał przerabiam ale wiecej nic nie powiem <hehehe< bo to moja tajemnica a ja mam u siebie akumulator na 12V i siedzi teraz umnie cewka od poloneza z oporem 3.3 a ta twoja od trabanta jaki ma opor chciałem jeszcze was zapytac co mam robic żeby nie było przebic na kablach i na cewce i na kondensatorze sa jakies do tego sposoby bo juz sam doszedłem...
Cewka na 100 procent sprawna?? u mnie były identyczne objawy przez właśnie cewkę i nie było iskry na 4 tej świecy d przodu. Auto ledwo jechało więc pojechałem do serwisu do Mrągowa gdzie powiedzieli mi że trzeba silnik wymieniać że poszedł pierścień puźniej że poszła Panewka... strasznie mnie wkur.... tą głupotą bo przez telefon mówili że nie ma problemy....
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Problem rozwiązany, przyczyna była uszkodzona cewka na parowniku.
-po pierwsze układ zapłonowy. Nie tylko świece i kable, ale też rozdzielacz, moduł (zawilgocony lub inaczej uszkodzony), wszelkie styki - generalnie wszystko co może spowodować słabszą iskrę. Moduł ? Rozdzielacz ?! Poldek GSI to nie Opel - Zapłon sterowany ECU. Kolega powie czy na benzynie jest ok. Jeśli już jesteśmy przy zapłonie to warto sprawdzić...
Czujnik jest nowy zrobił z 11km , poza tym gdyby nawalił nie byłoby impulsów na wytryskach , cewka sprawdzona działa.
puki nie znajdziesz/nie nawiniesz sobie tej cewki to możesz po prostu wziąć cewkę z poloneza, akumulatorek 12v np z UPS-a 7ah - taki nowy ok 40zł kosztuje i kosić tą kosiarką a potem w domu ładować akumulatorek podłączasz się tylko do przerywacza i masy silnika i tyle
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-daewoo... Tam jest taka cewka , a gdzie szukać w samochodzie tego modułu
A nie doczytałem, jakoś widziałem, że nie ma wogóle iskry wszędzie. Jeżeli na jednym to definitywne cewka. Nie trzeba kupować celowo do fiata, ta sama cewka jest w polonezie caro na wtrysku Boscha. Ciekawostką jest to, że ta cewka w serwisie fiata kosztowała około 400zł zaś w serwisie daewoo 180zł (do poloneza). Teraz oczywiście sa tańsze.
cewką steruje ecu
Dzięki za rady, jutro będę działał bo stara cewka wyciągła kopyta
u mnie ostatnio po samoistnym spadnięciu przewodu wn ze świecy padła cewka zapłonowa (ale sprawa dotyczy hondy)
Mam problem z polonezem truckiem 1,6 a mianowicie niemam iskry na wyjściu z cewki , Sprawdzałem cewke i moduł i i są sprawne ! proszę o pomoc ! Z góry dziękuje
ciekawe ile podziała nowa cewka, one są bardzo awaryjne można przerobić na cewkę od poloneza (podłączoną pod przerywacz), tyle, że trzeba mieć wtedy mały akumulatorek do rozruchu, który potem może być ładowany z prądnicy która ma wyjście też 12v ale i tak polecam dokupić sobie koło zamachowe z wieńcem zębatym oraz tylny karter silnika z miejscem na...
dzięki - cewka do poloneza - elektronik ma rezystancję ok 0,6 ohma dla uzwojenia pierwotnego, jak wyczytałem w podanym linku Czy można też wykorzystać np. od VW 211905115D (cała rodzina VW/Seat/Audi) - jest tego b. dużo.
Cewkę podstaw inną, podejdzie z poloneza-elektronika ( gaźnikowego), cewka 4226, albo każda cewka Boscha do zapłonu TZ ( cewka z zieloną nalepką).
Ja do poloneza :) cewka podwojna, 4 cylindry, rozdzielacz elektroniczny tzn sterowane 2 cewki
Ja bym proponował, obejrzeć - podmienić na próbę zespoloną cewkę WN. Pozdrawiam.
test tadeuszgr'a jest jak najbardziej poprawny, tylko czasami trzeba mieć bardzo duży refleks :D i bardzo skrócić czas przepływu pradu, to w przypadku kiedy cewka ma R<1 Ohma :) Pozdro RD
Witam! Dużo by pisać. Wszysto polega na zjawisku fizycznym znanym jako indukcja elektromagnetyczna. W ty m przypadku jest to efekt samoindukcji . Przerwanie narastającego w pierwotnym uzwojeniu (12V) dużego prądu (ok. 3,5 A) przez rozwierający się przerywacz, powoduje na wtórnym uzwojeniu (o dużej liczbie zwojów) powstanie wys. napięcia (ok. 15000 V)...
No ale w roverze driver cewki jest w sterowniku MEMS. Po co cewka ze wzmacniaczem z golfa? Wystarczy cewka Biazet od poloneza, mała; zwarta...
aha, czyli jest szansa ze doszlo do przebicia i cewka jest do niczego wiesz moze czy mozna uzyc tej 5kOhm? doszperalem sie ze to jest cewka z poloneza z silnikiem rovera 1.4 na wtrysku, gdzies na elektrodzie czytalem ze w polonezie z modulem pójdzie kazda cewka (opla, fiata itp) byle nie nie byla przeznaczona do ukladu z przerywaczem. jutro sie skocze...
Witam pottzebuje schemat wtrysku paliwa abimex w polonezie. konkretnie potrzebuje sie dowiedziec ktory kabel jest odpowiedzialny za sterowanie cewka zaplonowa. Pozdrawiam Bruczyk
Czy przypadkiem nie wysmarowałeś tam czegoś smarem? Tam ma chodzić na sucho.
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
wstaw cewkę zapłonową od poloneza/fiata 125p zamiast tego trafa WN - źródło zaopatrzenia najbliższy szrot.
Witam jestem osobą na wózku mam w aucie założone sprzęgło automatyczne dodam ze jest ono zrobione na bazie serwa od poloneza przez firme Cebron. Teraz do sedna padła mi cewka/ elektrozawór wygląda on tak od czego może być widział ktoś może kiedyś podobną? To mój pierwszy post wiec może być nie w tym dziale za co przepraszam. https://obrazki.elektroda.pl/5725698400_...
To, że cewka sprawna nie oznacza, że jest iskra na świecy.
Witam. Posiadam Poloneza Caro 1.6 GLE 94 rok. Ostatnio stracił iskrę i stwierdziłem, że cewka. Więc chciałem ją wymienić, przy wymianie nie zaznaczyłem kabli, tak wiem straszny błąd ale każdemu się zdaża. Mógł by ktoś podać jakiś schemat lub zobaczyć jak ma u siebie? O ile pamiętam, są tam: niebieski, czarny, zielony, brązowy, biało brązowy, czerwony...
Ło jutro sprawdze rozstaw bo mam te alternatory na stanie. Po drugie załóż mechaniczny od poloneza od najlepiej sie spisuje na wolnych obrotach, po trzecie z przodu jest cewka zamiast szczotek.
no na moj leb to to jest jakas cewka z poloneza albo czegos podobnego byle jaka swieca kawalek przewodu a ta specjalnie wykalibrowana skrzyneczka to cos w rodzaju rozdzielacza , czy stycznika ,do tego jakas pompka paliwa i ogien leci jak glupi, nic trudnego do zrobienia moim zdaniem
Witam. Chcę skonstruować taki układ który będzie dawał impulsy na cewkę zapłonową np na cewkę od poloneza, tak aby uzyskać iskrę na świecy. Przekaźnik w układzie odpada bo potrzebuję dość dużej częstotliwości mniej więcej takiej jaka jest na świecy w samochodzie przy 6tyś obrotów lub wyższej. Myślę że tyrystor był by tu dobry. Cewka nie musi być od...
Faktycznie okazało się że to cewka w aparacie DZIĘKI :D
moduł jest razem z cewką, jeżeli telefunken to duża szansa że siedzi. Wystarcza podłożyć inny na próbe, lub stwiedzić obecnoć impulsów zapłonowych na środkowym pinie wtyczki modułu. Często-gęsto pada sama cewka, przebicie na wtórnym, wtedy wystarcza zamontować cewkę od poloneza i kablami połączyć z modułem....
Co prawda, „do tablicy” został wywołany Kolega Enauto (najmocniej przepraszam), lecz jeśli mogę zapytać – czy ja dobrze rozumiem: mierzy Kolega napięcie na obu zaciskach niskonapięciowych (wtórnych) cewki i lampka nic nie pokazuje? Naturalnie, jeśli tak Kolega mierzy to tak ma być. To nie jest radio czy reflektor; to właśnie masę łączy...
mozna,lewa Delco,prawa Bosch,ale lepiej załozyc od poloneza elektronika
Układ "Wysokiego Napięcia"(cewka, przeewody i świece).
Więc zamontuj na próbę inną cewkę, nadaje się z Lanosa lub Poloneza GSI Pozdrawiam.
Jeżeli zielenizna była w cewce to weź to najpierw dobrze oczyść, ma być metaliczne połączenie. Przewody możesz zamieniać 1 z 4 oraz 2 z 3 . To są dwie podwójne cewki.
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Cewka i spalanie 😉
Bardzo możliwe. Zapłon "Poloneza" (cewka zapłonowa) pobiera ok. 6-8A prądu. Skąd tyle weźmiesz? Oryginalny zapłon jest bez akumulatora i to w tym motocyklu jest istotne.
Czyli rozumiem, że: Przekaźnik styk NC-cewka silnika (czywiscie na sterowanie cewka, nie na przewodzie HV), styk NO-cewka wydechu, sterowanie z przycisku chwilowego cewka w przekaźniku Tylko pozostaje problem właśnie z tym CDI, potrzebne jest wyzsze napięcie, czyli będzie trzeba przetwornice DC-DC, za dużo kombinacji. Jak by to wyglądało z cewka z jakiegoś...
Podstaw inną cewkę,nawet o poloneza. Pomarańczowe do kupy i na zacisk + (lub 15) Zielone do kupy i na zacisk - (lub 1)
Sprawdź przewody wysokiego napięcia na te cylindry. Objaw może wskazywać na uszkodzenie cewki 1 i 4 cylindra. To jest wspólna cewka dla tych cylindrów.
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
Moja cewka zapłonowa od Poloneza daje większe napięcie niż trafo z telewizora. Zasilam ją z sieci 230V Jak by nie przebicia wewnątrz to napięcie było by jeszcze większe. Słychać iskierki w środku.
Witam Winna okazała sie zła cewka zapłonowa Temat do zamkniecia
Miałem podobny, a może nawet identyczny problem, zaczęło się od zaświecania kontrolki CE, później pojawiły się falowania obrotów 500-1500obr na min. Problem występował tylko na gazie, pojawiły się strzały w dolot podczas dodawania gazu, później wszystko przeniosło się na benzynę Usterka: Cewka WN Polonez C+ sterownik bosch jednopunkt
Jaka jest szansa wyrzucenia fabrycznego Immo z Poloneza 99r. Cewka przy stacyjce , centralka immo w środkowej konsoli koło kierowcy.Objaw jest taki że kłódka cały czas mruga i jeżdzi tylko na gazie .Proszę o podpowiedzi.
polonez bosch cewka polonez cewka zapłonowy cewka polonez sprawdzenie
hasło karty pamieci bascom input bajty wykorzystać wyświetlacz radia
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Saeco Royal - komunikat „Ventilate”, brak wody i pary Zawór sterujący nagrzewnicą Opel Meriva 1.6 2003 - usterki i diagnostyka