No to wymień cewkę.
Czego to może być objaw? cewka
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Sorry ale przekombinowałem myśląc o cewce z 4 wyjściami WN. Ale w Megane takiej nie ma, jest w Clio.
a ciśnienie na tłokach jest?świece mokre ,iskra jest.
Karta ma 3 cewki , jedna okrągła dwie płaskie chodzi o to by działały w różnych płaszczyznach (ułożeniach karty) wzmacniacz wybiera sobie cewkę z najmocniejszym sygnałem . Karta jak widać działa , ale może mieć mniejszy zasięg , lub wymagać obrócenia żeby zadziałał system hands free . Warto było dolutować pozostałe cewki było by pewniej .
Cewki szukaj na znanym portallu pod nazwą cewka immo Renault.
To przy tych objawach nie gaśnie lampka na desce ,nie widzieliście tego? Pewnie cewka albo połączenie.
Cewka do silniczka siadła.
cewka
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
Która cewka sprawdzisz tylko odłączając wtryskiwacze po kolei. Brak reakcji na odpięcie wtryskiwacza = to ta cewka.
Pomyliłeś kable pomiędzy cylindrami, albo uszkodziła się cewka.
to była cewka
Renault megane 96r. 1.6 8v Problem z Wentylatorem chłodnicy i centralnym zamkiem. . Czujnik włącza wentylator przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników na lewym nadkolu w komorze silnika. Tam powinny być trzy przakaźniki: jeden od pompy paliwa i dwa od wentylatora chłodnicy (jeśli dwubiegowa). Trzeba sprawdzić przekaźnik, no i kable: czujnik - cewka...
Tak zgadza sie to była cewka :))))))
została wymieniona cewka zapłonowa Tylko jedna cewka?
Wielkie dzięki za sugestie, mam tylko pytanie, jak w prosty sposób sprawdzić samemu, która cewka padła?
Cewka na drugim tłoku nie daje prądu Renault Megane Grand Scenic 2 generacji. Gdzie jest tłok numer 2 w Renault Megane Grand Scenic 2?
Pomocy. Renault Megane kombi 1.6 16v 2000r nie mogę odpalić. Sprawdziłem rozrząd - działa, wlewałem benzynę bezpośrednio - nie działa, odpiąłem cewkę, sprawdziłem iskrę - brak. To gdzie teraz szukać prądu.
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Wejdź na forum Renault , jest tam dużo porad , tu masz link: http://renault.auto.com.pl/forum/login.p...
To padła nie jedna cewka zapłonowa.
czujnik położenia wału,albo cewka WN
A co ma cewka do esp ???
problem jest w tym ze cewka jest nowa
Zamień miejscami cewki, jak nie będzie na 2 i 3 to kup nową cewkę
Element zaznaczony czerwono to cewka . Za jej pomocą karta autoryzuje immobiliser. Można np wyciągnąć taką cewkę z innej karty.
Dziękuję bardzo za podpowiedzi, co do cewek faktycznie trochę szarpie silnikiem, a potem jak się troszkę zagrzeje to obroty wzrastają i szarpanie ustaje, więc to może być cewka?
w renault nigdy w trybie awaryjnym nie odcinało tych przekaźników. poszukaj czy masy są ok. a sirius 32 czasem padał ale nie było sterowania na dwie cewki, nie tam osobno było na cztery . sprawdź konfigyrację i błędy. pokazuje chyba obwód otwarty na cewkę.
Toż to cewka Ci się pali.
Problem polega na tym nowe świece,przewody.kopułka, palec rozdzielczy wyregulowane zawory a raz pali raz nie na pierwszym cylindrze.Mechanik odsyła do gazownika a gazownik do mechanika Gaźnik jedna cewka
Jeśli masz cewkę Sagema to ją wywal.
No właśnie najgorsze jest to że nie mam dobrego fachowca każdy podłącza pod komputer i mówi co innego chyba pozostaje mi ASO aż sie boje pomyśleć ile sobie krzykną za taką diagnoze
Panowie, wystarcza wykręcić świece, jeżeli jedna jest odmienne odbarwiona od pozostałych lub na tej części pod klucz widać coś a'la cętki-tam cewka jest uszkodzona.
Cewka jest po prawej stronie na grodzi silnika. Odchodzi od niej 1 kabel WN do kopułki zapłonowej. Możesz wieczorem podnieść maskę i sprawdzić czy obok cewki nie tworzą się łuki elektryczne. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych
posprawdzaj masy w ok głowicy i wszystkie połaczenia ---masy najwazniejsze
Polega na tym że mieszanka w silniku nie wybucha za każdym razem przez co silnik chodzi nie równo. Przyczyną może być np. w układzie zapłonowym (cewka, świeca itp.)
Witam. Mam problem z moją Renia a mianowicie na odpalonym silniku i włączonych światłach mijania po zmianie na długie wywala bezpiecznik w puszcze na nadkolu w komorze silnika. W dodatku padła 2 cewka. Miał może ktoś podobny problem? Gdzie szukać przyczyny? Renault Megane I 1998 r silnik 1.4 V8 z Lpg.
Gdzie byłeś w serwisie reno bo jestem z okolic? Po drugie pewno benzyny nie podaje. Albo uwalona cewka, lub wiążka powodująca losowe zapłony.
Renault Megane,clio II Siemens Sirius 32 M,N 2000R pin 3,33,28 masa (czarny) pin 24 CKP sensor (zielony) pin 32 cewka zaplonowa cylindra 1 i 4 (brązowy) pin 52 nic pin 43 slizgacz potencjometru przepustnicy (brązowy\biały) pin 37 nic pin 58 linia immo pin 30 +12V pin 29 +12V po właczeniu zapłonu to co mam tylko do tego sterownika moze cos ci pomoze...
Jeśli chodzi o brak iskry to proponuje sprawdzić kable WN, kopułke i palec rozdzielacza i cewkę zapłonową. Miałem podobny problem w swoim samochodzie Rover 214 si zgasł podczas jazdy i już nie odpalił. Winna była cewka zapłonowa.
No to tylko krzesiwo , jak myślisz? Nazywa się ono - cewka WN lub jej sterowanie - kluczowanie.
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
A jaki był powód wymiany uszczelki - mogą być uszkodzone zawory lub inny defekt. Nie wiem o co chodzi z obrotami i ta sądą indukcyjną. Może jest mozliwość zamiany cewek? Zobacz czy jest iskra na wszystkich cylindrach - przy pracującym silniku odłacz na chwilę przewód ze świecy - przy odsuwaniu od świecy powinno być słychać przeskok a po odłaczeniu całkowitym...
Pod maską załącza ci jeden przekaźnik od ECU i drugi sterujący pompą paliwa i cewkami.
Kolega mota88gb ma racje to jest standard w reno ja sam w tą zimę miałem z 10 takich przypadków a tak dla podpowiedzenia nie podałeś na jakim sterowniku oraz czy masz cewkę czy transponder w kluczu
A cewka jest z modułem elektronicznym czy sama miedź i rdzeń? Pozdr. J.
w cdif masz w parametrach ciśnienie paliwa 3,5b, więc mozesz sprawdzic jakie jest, na postoju idzie bo nie ma obciążenia, cewka omomierz i porównujesz, kolory świec?
i właśnie cos z tymi zaworami miałem regulowane 2 x 25 ,2x 22 tak mi mówili od tamtej pory tak sie dzieje a cewka co moze powodowac ?
Mam 'megankę'k7mc7 1600 z 96 r podejrzewam cewkę z lewej strony,patrząc od przodu samochodu.Nie wiem jakie ona zasila cylindry.Na allegro, szukając napotkałem,że jest w sprzedaży cewka do cylidrów 2 i3.Jak je rozóżnić skoro wyglądają podobnie.Jakiej marki są najmniej zawodne? Za rozjaśnienie umysłu szczere podziękowania.
Cewka zapłonowa,dość częsta usterka jeśli jest jeszcze firmy Siemens.
Rozsuwa się go. Uważaj na cewkę w plipie.
Klucz taki jak na rysunku u góry. No to wiele wyjaśnia WSZYSTKIM , masz tam podczerwień i pętla nie występuje, więc odczyt KTSem jest nie istotny i zafałszowany lub wybór auta nie właściwy.... Skoro kontrolka immo gaśnie szukaj innej przyczyny....
Użycie WD 40 bez sensu bowiem nijak nie prowadzisz tego medium na gwint wkręta. Śruba wkręcona w aluminium i poddana zmianom temperatur. Ano trzeba będzie zastosować metodę udarową. Czyli napinamy nasadkę klucza i uderzamy w nią młotkiem z umiarem a nawet trochę mocniej.
Wycięcia na wałkach ponizej krawedzi głowicy. Znak na KZF na godz. 12. Na pokrywie powinien byc znak. I skasuj błędy w sterowniku, bo jak złapie jakiś to mimo samodiagnozy nie będze prawidłowo pracował. I sprawdź czy jakaś cewka nie jest uszkodzona.
Ostatecznie okazało się że cewka powodowała pracę na dwa cylindry, dziwne że dopiero wariowała po pełnym zagrzaniu silnika. Po wymianie autko sprawuje się lepiej niż sprzed usterki, wygląda na to że coś już wcześniej cewka dawała o sobie znać...
Witam, karta naprawiona :), przwinąłem cewkę i samochód cudnie odpalił :D Moja karta bez baterii czekała na mnie kilka dni. Dla informacji cewka ma 250 zwojów, drut nawojowy 0,05mm. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
następnym ruchem będzie wymiana cewek A skąd, raczej wiązka lub sam sterownik. Cewka sama z siebie nie spali bezpiecznika.
Jak masz, to podmień cewkę, po rozgrzaniu się może powodować takie objawy.
Witam. Otóż mój problem polega na falujących obrotach na biegu jałowym w mojej Meganie. Chciałbym sprawdzić rezystancję wtórną i pierwotną dla mojej cewki zapłonowej. Lecz niestety nie znam wartości jakie powinny towarzyszyć sprawnej cewce zapłonowej. Czy ktoś pomoże? :) Auto: Renault Megane 1.6e 90KM (66KW) 1996r. Pozdrawiam! :))
Zacznij od najprostszych rzeczy. Czyli świece, kable, cewka. Jaką masz szczelinę na swiecach? Jak się nie mylę to fabrycznie mają 1.1mm.
To niema zasilania ECU. Jest 0v ?. Być może ECU jest wewnętrznie uszkodzone i nie podaje masy na cewkę przekaźnika mimo że dostaje masy i plus po 15.
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Witam poprzekreceniu kluczyka Mobi mryga jak opętany i nie chce odpalić kluczyk reaguje otwiera i zamyka drzwi co teraz zrobić proszę o pomoc nr kluczyka PA66-GF-30 Renault Megane scenic 1.9 DTI Vin -VF1J-A0NL-5200-11551 góry dziękuję za pomoc Opcja 1 wypadł lub uszkodził się transponder albo cewka. Opcja 2 brak zasilania ECM albo uszkodzona linia...
nie ma żadnych zabezpieczeń typu alarm czy immobiliser, napięcie na module pojawia się w momencie włączenia zapłonu, rezystancja czujnika położenia wału jest u mnie ok 216 om cewka ohmowo ok i moduł zapłonowy wymieniony
Czujnik i cewkę po prostu podmieniłem ale przyznaje się nie wykasowałem błędów.
Zgadzam się z kolegą Pioart . Ten temat to ściema jakaś. Co ma cewka WN z kompresją. Co ma "ulepszacz" oleju z kompresją. Z cisnieniem oleju być może ale z kopresją. I co znaczy "brak ciśnienia na tłokach" wcale nie ma ?? Ani po 3 atm nie ma ??
Nie odpinaj cewek tylko je unoś!
Jesli nie chce palic przy duzej wilgotnosci powietrza to na 99% cewka zaplonowa zaciaga wilgoc. Jesli masz cewke koloru czarnego to ja wymien i problem powinien zniknac. Test cewki : przy zapalonym silniku wez zraszacz do kwiatkow lub plyn do szyb ze specjalnym spryskiwaczem i zros wtedy cewke. Jesli samochod wtedy zacznie szarpac i zgasnie to na 100...
Witam, Cały problem stworzyła nowo zakupiona cewka zapłonowa, a mechanik nie brał kasy za brak konkretnej diagnozy. Dziękuję za pomoc.
Byc moze klopoty z cewka zaplonowa wplywaja na to co obecnie dzieje sie u ciebie w autku.
Witam. Mam problem z auutem silnik nie równo pracuje i podczas sprawdzania iskry na cewce na dwóch iskra rozchodzi się w pajęczyne a na dwóch wyjściach iskra ściąga do obudowy cewki to znaczy że cewka jest uszkodzona i może być to przyczyną nierównej pracy silnika?
Jeśli katalizator sie nagrzewa do czerwoności to nie jest wypadanie zapłonu, tylko permanentne uszkodzenie układu zapłonowego - cewka, przewody, świeca Dodatkowo ten słynny wężyk od MAPa
Witam Pytanie dotyczy Renault Megane 1.6 K7M rocznik 96 na kontrolerze Fenix 5 Opis problemu : Objawy : brak iskry z jednej z dwóch cewek. Zachowanie dziwne ponieważ po odstaniu ok. 12 h wraca do normy i ponownie działa. Zrobione: Przeczyszczone kable, przeczyszczone styki, sprawdzone świece, sprawdzona cewka. Sprawdzone połączenie pomiędzy kontrolerem...
Bardziej stawiałbym na cewkę, sondę lambda. Czujnik spalania detonacyjnego na razie nie ruszaj.
moja meganka nie chce w ogóle odpalić myślałem że to cewka zapłonowa ale problem jest nadal ten sam próbuje załapać ale bez rezultatu co może być przyczyną ?
Cewki Denso są bezawaryjne,chyba ,że ktoś przejedzie po nich walcem. Według producenta nie są dawane do silników 1.4 16V , choć bez żadnych skutków ubocznych mogą w nich pracować. Cewki Sagem są zamieniane przez producenta pojazdu na cewki Beru. Posiadaczom silników 16V z cewkami Sagem radzę mieć w zapasie 1szt. Jazda kilkadziesiąt km. z nawet jedną...
około 100mA to pobór cewki klasycznego przekaźnika o rezystancji cewki 72 om. Miałem na myśli bezcelowe grzebanie w fabrycznych przekaźnikach bo załączone zasiliłyby inne odbiorniki(ecu, cewka itp) a to już nie 100mA
mysle ze problem polega na tym ze jak silnik jest goracy do nie dopływa prad do cewki a jak ostygnie to jest ok. jak by byla walnieta cewka to by nie działała na zimnym silniku.pozdro
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
Cewka pierwsza od rozrządu to cylinder 1 i 4 (dowolnie), druga to 2 i 3, również bez różnicy który gdzie.
Witam! Meganka troche nierówno chodziła i zaświeciła się kontrolka SERVICE i kontrolka silnika, po podłączeniu kompa wyskoczył błąd wypadania zapłonu i małego ciśnienia paliwa, nie pisało która to cewka itd. Podjechałem do mechanika i wszystko wskazywało na cewkę, więc sprawdzaliśmy ich podnosząc po jednej do góry, aż auto zgasło i teraz nie chce odpalić,...
Mczapski - masz rację, pomyliłem się. Ma to być 1 Ω. Gdyby to było 1k to dawałoby to przekładnię 10X. Jeśli chodz o silnik to ja mam 1,4 z 98 roku i jest jedna cewka + rozdzielacz. Jeżeli MAX35 ma z 96 to musi mieć PODOBNIE!!!!!
Witam ślicznie wszystkich forumowiczów-jestem tutaj nowy i mam nadzieje że na tym forum znajdę odpowiedź na moja usterkę którą przeleciało już sporo elektro speców oraz salon renault i nic:) napiszę w skrócie bo całość zajęła by książkę:) Kupiłem megane 2006 rok 2.0 turbo 224KM Od początku mam wypadanie zapłonu pyrkanie z rury-myślałem że cewka Lecz...
Nic nie pisze żeby miał LPG. A na Benzynie nie podpiera tak z dnia na dzień. Najpierw były by problemy z biegiem jałowym myśle. Po mojemu umiera jedna cewka WN, lub też kable, chociaż w tych renówkach wytrzymałe skurczybyki.
UCH przejrzane cewka stacyjki też po tych pracach auto odpala i na razie jest ok autko śmiga. za zainteresowanie i pomoc dziękuję .
Marian B po co komplikować sobie życie? Cewkę przekaźnika podłączamy do stacyjki i przewodu od kontrolki alternatora i będzie banglać.
do czursson zrobiłem porządek z zapłonem okazało się że cewka jedna była popękana i łapała wilgoć. kilka dni temu wymieniłem zawory w skrzyni i chyba wszystko w porządku jak na 100 parę km to zero awarii wielkie dzięki zaciekawiło mnie że ze skrzyni wylało się około 5l oleju a wlało się około 3,6l i drugie zjawisko które spędza sen z powiek to po włączeniu...
Dopadłem dzisiaj polskiego mechanika i zdiagnozował cewkę.. zamówiłem, czekam, mam nadzieje że to tylko to, dam znać jak ją założe..ale dalsze podpowiedzi mile widziane:D
to co zwykle w takich przypadkach: do sprawdzenia silniczek krokowy, przepustnica, swiece zaplonowe, przewody WN, cewka (moduł zapłonowy), filtry, podciśnieniowe przewody. Proponuje zacząć od wyczyszczenia silniczka krokoweg i przepustnicy.
Witam Pisales ze masz kolegow w serwisie Renault , proponuje Ci abys pozyczyl od nich cztery nowe albo pewne cewki zaplonowe i jeszcze raz posprawdzal zasilanie kompa wtrysku i masowanie silnika.Ostatnio mialem klienta ktoremu uszkodzona cewka (przebicie na mase) "dobila" do przebiegu 300 000 km. Powodzenia
jak brzydko pachnie trzeba zrobić odkażanie jakli filtr pyłkowy by był zapchany może powodować że powietrze z kratek nawiewu będzie słabo dmuchać ale to nie będzie powodować niedziałania klimatyzacji. odnajdź korek serwisowy i naciśnij na niego jeśli poleci gaz dość dobrze powinien fuknąć to sprawa będzie raczej z elektryką jeśli nie poleci nic trzeba...
Potrzebny dobry fachowiec i jeżeli "nie czyta karty" to najprawdopodobniej odłączyła się ta duża czarna cewka nie ma kontaktu z resztą obwodu karty (zimny lut?), najczęstsza przyczyna awarii tych kart. Jak nie masz gdzie naprawić (jak pisałem, potrzebny spec), to tu ci naprawdę naprawią naprawdę solidnie, wystarczy wysłać kartę, wiem z własnego doświadczenia......
Wymieniłem świece,przewody,cewkę,filtr paliwa,wtryski zostały sprawdzone i maja sie dobrze,ciśnienie na wszystkich cylindrach w normie.Nie mam bladego pojecia co dalej robić.Moze ktos miał podobny problem. Nic nie sprawdziłeś, powymieniałeś zbędnie części tylko. Po pierwsze - prosze poprawić temat - slangu tutaj nie używamy. Po drugie diagnostyka -...
Witam. To mój pierwszy post (proszę o wyrozumiałość) Mam spory problem z moją Megi, Renault Megane IIPh1 2003r. 1.4 98km bez gazu. Megane z dnia na dzień przestała odpalać, bez wcześniejszych objawów. Kręci ale nie potrafi zaskoczyć, prąd nie dochodzi do cewek. Cewki, świece nowe (ok 2k), Odłączenie akumulatora nie pomogło, dorobienie masy też nie....
3 elementy, które mogą sprawiać problem. Świeca, kabel, cewka. Sam już to przerabiałeś. Ja bym drogą eliminacji sprawdził który element lub elementy są wadliwe. Zamień cewki, podmień świece (lub wstaw nowe), zamień kable. Jeśli to żaden z 3 powyższych elementów, to pozostają druty od kompa do cewek. Pozdrawiam GREGOR
Jeśli cewka to dlaczego nie mam w błędach wypadanie zapłonu. może wtrysk
Na skróty można zawsze, kolego rafalwie w tej Renault Megane pewnie będzie miał normalny transponder ( nie na z cewki )
Do sprawdzenia impulsy sterujące na cewkę, możliwe zwarcie obu przewodów sterujących da takie objawy. Dodatkowo pomierzyłbym zasilania, masy i spadki napięć.
cewka renault megane uszkodzona cewka renault megane cewka zapłonowa renault megane
serwis amica zmywarka impedancja przesunięcie fazowe rezystor objętościowy
Wymiana czujnika parownika w Samsung RL26DCAS Jak podłączyć auto-stop w żelazku Zelmer?