http://www.as-pl.com/u/TS22E8
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
A ecu w ogóle ma zasilanie? Może jak kręcisz to stacyjka odłącza zasilanie na ECU. Daj rozrusznik bez stacyjki podaj własne +12V na cewkę rozrusznika.
- 30 wejście zasilania do stacyjki + - wyjście 50 zasilanie ( wyjście do ładowania itp, jest wyjście napięcia + - 50b wyjście do rozrusznika ( podaje napięcie na cewkę rozrusznika ) + Stacyjka nie ma pinu do podłączenia - ( jedynie obudowa poprzez kontakt z karoserią ma )
Przede wszystkim podładuj akumulator. To "tyrkanie" to prawdopodobnie cewka rozrusznika - zbyt małe napięcie aby go załączyć.
No tak.Wszystkie "grube "masy i plusy do sprawdzenia.I koło aku i koło rozrusznika.Może masa na silnik słaba.Nie wiem o jakie bzyczenie ci chodzi czy jest to cewka rozrusznika czy np. przekaźnik jak jest.
Witam daj prąd bezpośrednio na cewkę rozrusznika. Jak nie zakręci to do sprawdzenia masa lub rozrusznik do naprawy, a jak zakręci to do sprawdzenia cienki przewód od cewki , przekaznik lub kostka stacyjki.
Zacząłbym od stacyjki (bezpieczniki pewnie sprawdziłeś), czy przepuszcza sterujący prąd na cewkę rozrusznika, później sprawdź sam kabel, bo z Twojego opisu wynika, że rozrusznik jest sprawny
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Przewody zapłonowe, cewka zapłonowa, rozrusznik sprawdzone?
pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
Sprawdź małą cewkę przy rozruszniku- często korodują od niej przewody do oczek.
sprawdź pompę paliwa może spalona i ma zwarcie
Pociągnij kabel od pińka rozruchu na stacyjce do cienkiej śruby na elektromagnesie rozrusznika i już , nie wyważaj otwartych drzwi . Te dziwne ruskie puszki i przekaźniki to tzw. blokada rozruchu co by prosty sowiecki lud nie krecił starterem przy pracujacym klekocie :) O wytrzymałość stacyjki się nie martw jest ona w stanie pociągnąć 4 świeczki żarowe...
Weź lepiej probówkę i sprawdź czy z BSM wychodzi prąd na cewkę rozrusznika. Potem napisz.
jeśli alek dobry to pozostaje: - kostka stacyjki - rozrusznik (cewka, szczotki) - klemy alka - zaśniedziałe styki (przy rozruszniku) - immo - alarm
Założyłem nowy. Cewka nadal cyka, do tego dym z masy przy aku. Masę zrobiłem, cewka dalej cyka. Przepchnęliśmy samochód kilka metrów. Zapalił. Potem znowu cewka cykała. Zaciągnęliśmy go. Cewka cykała ale za drugim albo trzecim razem zapalił. Przejechał kilka kilometrów i pali jak nowy. Oświećcie mnie, czy jeśli rozrusznik nie może złapać koła zamachowego...
Kabelek na rozruszniku jest?(ten cieńszy) Jak będzie startował rozrusznik to reszta w "cudowny" sposób wróci do normy :D W skodzie masa przekaźnika odciążającego jest podawana poprzez cewkę automatu rozrusznika.
Rozłącz cewkę wyłącznika elektromagnetycznego i upewnij się że nie masz zwarcia samego obwodu, do masy gdzieś po drodze.
A czy może być to spowodowane np dużym poborem prądu przez cewkę elektromagnesu?
Jak rozumiem cewka rozrusznika wbija za każdym razem? Miałem w ubiegłym tygodniu taki przypadek że korozja podkładki na przewodzie prądowym (silnika rozrusznika) do cewki spowodowała całkowitą przerwę połączenia elektrycznego.
Problem jest taki że cały czas idzie zasilanie na cewkę rozrusznika,czy jest włączony zapłon czy nie, objawy jak by przekaźnik się skleił . Na cewkę rozrusznika nie ma żadnego przekaźnika. Jeśli nie rozłącza ci go to sklejony jest styk w kostce stacyjki - kostka stacyjki do wymiany. Bzdury. W BSM jest przekaźnik który odpowiada za cewkę rozrusznika....
Szukam cewki znajdującej się nad rozrusznikiem.
Możliwe że uszkodzony jest przekaźnik załączający rozrusznik, nie cewka, tylko styki. Przekaźnik "cyka" ale nie załącza rozrusznika, musisz sprawdzić obwód, rozrusznik-akumulator. Gdzieś będzie przerwa.
Witam, problem polega na braku prądu na cewkę rozrusznika. Stacyjka wygląda w porządku. Proszę o sugestie. Pozdrawiam!!!
Dokładnie alternator zainstalowany, (at)sigwa18 na cewkę rozrusznika to w którym miejscu masz na myśli ten bezpiecznik ? od rozrusznika do bezpieczników, od rozrusznika do włącznika od rozruchu ?
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
Czy przypadkiem nie wysmarowałeś tam czegoś smarem? Tam ma chodzić na sucho.
Moduł bezpieczników , bezpiecznik F3 , 25A , opisany jako start - stop , sygnał na rozrusznik /cewkę/ pin nr.3.
po przekręceniu kluczyka auto nie reaguje na nic, Auto odpala jedynie na spray. Jesli cewka rozrusznika stuka a sam rozrusznik działa to wymień cewke
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Niebieski kabel podpięty pod cewkę rozrusznika
Akumulator/przekaznik/cewka/rozrusznik do sprawdzenia. No i ew wiazka
Spokojnie EMP nie zaszkodzi na pewno C330 i C360 jest tego sporo na wsiach i tylko z odpalaniem może być problem choć moim zdaniem upalić wirnik w rozruszniku to nie wiem jakie EMP musiało być. Gorzej z samym akumulatorem i cewka rozrusznika.
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Prawdopodobną przyczyną jest zwarcie częściowe uzwojenia wyłącznika elektromagnetycznego którego uzwojenie zostało przegrzane wskutek głuższej pracy rozrusznika gdy auto nie chciało odpalić.Przyczyną długiego kręcenia rozrusznikiem mogą być uszkodzone świece żarowe.Po wymianie wyłącznika elektromagnetycznego usterka z z paleniem bezpiecznika powinna...
A sama stacyjka? Może warto zacząć od najprostszego...
Jak masz prąd na cewkę masy i plusy to rozrusznik do roboty.
Okazało się ze cewka rozrusznika padła(dziwne bo rozrusznik 1 miesiąc temu założony nowy)i robiła zware,po wymianie rozrusznika wszystkie błędy zniknęły
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
cewka zapłonowa, rozrusznik - omega B V6 e46 - rozrusznik laguna 2 - za całokształt
Usterka została naprawiona. Spaleniu uległa cewka rozrusznika.
na 70% cewka rozrusznika ("automat")
Kierowcy różne historie opowiadają jak muszą coś naprawić w drodze. Myślę że należy dokładnie sprawdzić przewody i połączenia dochodzące do rozrusznika. Szczególnie kable zasilające cewkę lubią się utlenić. Nagła śmierć rozrusznika rzadko się zdarza aczkolwiek jest możliwa. Bezpieczniki itp rozumiem że sprawdzone.
No to trzeba wymienić kostkę stacyjki. Brat miał to samo i to o czym piszę pomogło. Robota prosta, ale trzeba ściągnąć kierownicę, wyciągnąć zestaw wskaźników.
Sprawdz w jakim stanie sa styki elekromagnesu. Jak po stuknięciu dziala, to pewnie wiesza sie szczotka w silniku. Sprawdz w jakim stanie sa szczotki i prowadnice szczotek - musza sie luzno przesuwac. Wyczysc b. drobym papierem komutator, sprawdz czy wirnik (komutator) nie ma bicia i luzu na tulejkach.
Witam forumowicze, mam problem z moim sierżantem, coś mu się stało, że nie odpala, mianowicie kontrolki się zapalają ( wymieniłem stacyjkę ), naciskam na rozruch... i głucha cisza. Podejrzewam cewkę rozrusznika, ale nie wiem, czy po drodze jest jakiś przekaźnik, napiszcie, co sądzicie, dziękuję z góry.
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Może być kostka stacyjki - brak 50 na rozrusznik, Brak przejscia od stacyjki na cewkę automatu rozrusznika. Co ma wspólnego dendix,gdy milczy cewka automatu?
brak zasilania na cewkę rozrusznika na wyjściu z EWS. Można to jakoś obejść?
To na początek odepnij kostkę od stacyjki i sprawdź czy dochodzi tam napięcie. tam są tylko 4 przewody , stały +, zasilanie na cewkę rozrusznika i dwa zasilające obwody w skrzynce bezpieczników
Nie mierz, nie kombinuj tylko kup nowy akumulator. No ale skąd wiadomo czy to akumulator czy rozrusznik/cewka rozrusznika czy jakiś przekaźnik albo przebicie? Przy wyjętym kluczyku nie powinno pobierać >10A prądu...
Skoro napięcie na cewkę rozrusznika dochodzi, to trzeba niestety szukać. Oczywiście rozrusznik. Może cewka, może szczotki, może tulejki. Jak go uruchomisz kluczykiem, to wtedy szukaj dalej. Ale spróbuj faktycznie podłączyć rozrusznik na krótko kabelkiem z akumulatora. Tylko uważaj, wajcha na luz ! :D
zasilanie na cewkę jest gdy rozrusznik zacznie obracać silnikiem.czujnik jest podmieniony z auta które normalnie pracuje.kable wszystkie sprawdzone.
Proponowałbym podłączyć jakąś kontrolkę pod cewkę stycznika rozrusznika. Trochę tu nie rozumiem o co chodzi z „pyknięciem”. Raz miałem przypadek z urwanym drutem uzwojenia wewnątrz stycznika rozrusznika, a urwał się dlatego iż karkas cewki latał luzem względem obudowy z wyprowadzeniami. Układ interlock zwykle połączony jest przez diodę z czujnikiem...
Problem rozwiązany!!! Nie był to alternator chociaz wszystko wskazywało na niego. Okazało się ze cewka rozrusznika robi spięcie. Rozrusznik był wymieniany około 2 lata temu i okazał się wadliwy, ale nikt nie połączył faktów ze zaczęło się to chwile po wymianie. Zostawiam ten post może komuś kiedyś pomoże
Takiego przewodu może nie być, ale na pewno jest taki, na którym pojawia się 12V, kiedy żarówki powinny świecić, i jest taki, na którym pojawia się 12V, kiedy używa się rozrusznika, włączyć cewkę przekaźnika i diodę pomiędzy nie.
Możesz zastosować inny aby pasował gabarytowo np. https://allegro.pl/oferta/agro-mar-przek... Dodano po 37 Tylko u ciebie jest 3 złaczowy a ten jest 4, jeden ten cienki do masy daj.
Przyczyny szukał bym w samym rozruszniku a konkretniej w automacie rozrusznika (cewka) Jesli jest gorąca - bo się nagrzała od silnika - przestaje pracować W środku cewki jest czpień , który zwiera wewnątrz styki i zapodaje napięcie na wirnik Jesli ten czpień będzie brudny- skorodowany (syfilis w środku cewki) to przy zimnym silniku będzie działał ale...
Sprewdź kabel klema "+" do rozrusznika, szczegolnie łączenie kabla w oczku przy cewce rozrusznika, podobnie z cewki do rozrusznika. Dalej szczotki czy nie starły się skośnie no i tylejki (luzy). Jeśli tu wszystko OK to wymień cewkę rozrusznika.
Mogła paść kostka stacyjki. Możesz ewentualnie podać 'na krótko' zasilanie na cewkę rozrusznika jeśli nie pojawia się tam napięcie w pozycji rozruchu.
zakładam że masz sprawne akumulatory U nas montowane są / analogicznie jak w karetkach/ podgrzewacze elektryczne silnika oraz kabiny jednocześnie doładowywane są akumulatory tyle tylko że z przed przedniego zderzaka gniazdo jest włączane za kabiną w pobliżu instalacji pneumatycznej Nie można ruszyć po stycznik półprzewodnikowy odcina cewkę rozrusznika
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
L - to lampka kontrolna , T - wejscie pod czujnik temperatury , 50 -to sygnał załączenia rozrusznika a 85 to cewka przekaznika.
Zasilanie cewki przez przewód oporowy miało też tą zaletę ze mozna było tak zmienić instalację że w momencie włączenia rozrusznika zasilanie na cewkę było podawane z pominięciem przewodu oporowego. W Suzuki Maruti było to zrobione fabrycznie.
Sprawdź czy do cewki jest dobrze włożony kabel na wsuwce, następnie odkręć cewkę od rozrusznika i i spróbuj jeszcze raz złożyć być może czpień ciasno chodzi i nie wbija w cewce stycznika. Jeżeli to nie pomoże to wymień cewkę na nową ( szczotki możesz sprawdzić ale 99,9 procent to cewka rozrusznika)
mogę zastosować elektromagnes z rozrusznika ten co podciąga bendinks tam jest potężna siła uciągu Najciemniej jest pod latarnią ;) Elektromagnes w rozruszniku ma dwie cewki. Pierwsza, zasilana znacznie większym prądem niż druga, działa tylko przez ułamek sekundy potrzebny do zazębienia rozrusznika z wieńcem. Druga to cewka podtrzymująca. Jeżeli taki...
"15" ze stacyjki zasila cewkę,rozrusznik to jest"50" ze stacyjki-jasne.
A o co chodzi? Szukaj po kabelku jak ciężko się wysilić w pytaniu. 2 ze stacyjki.
Uszkodzony był sterownik silnika przez źle dobraną cewkę rozrusznika. Sterownik naprawiony, auto działa. Dziękuję za chęci pomocy wszystkim uczestniczącym w temacie. Pozdrawiam
Miałem podobnie, po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch palił się bezpiecznik. Na krótko palił bez problemu. Przyczyna takiego stanu rzeczy to spadek napięcia gdzieś w instalacji. Po przekręceniu w pozycję rozruch cewka rozrusznika zasilana jest ze stacyjki ale posiada ona drugie uzwojenie i jeśli cewka nie zostanie prawidłowo wysterowana (za niskie...
Do rozrusznika się nadaje. Do świec raczej mniej, mają większy pobór prądu niż cewka rozrusznika.
Skoro wykrywa wyjęty przekaźnik to zapewne masz racje. Pozostaje brak sygnału na cewkę przekaźnika.
Chodziło mi bardziej o metodę spinaczową (tak jak np w oplach). Gościowi chodziło o cewkę rozrusznika albo coś kręci.
Kopci na biało . A cięgła ani nic nie ruszałem bo nie wymieniałem cewki zapłonowej tylko cewkę ładująca rozrusznik i solenoid Dodano po 53 Mam pytanie jakie czy lądowanie na akumulatorze w takim traktorku 16.55 jest dobre czy za duże ? I czy da się może obejść jakoś solenoid żeby działało bez niego?
Witam.Zacznij od sprawdzenia ładowania( napięcie na wyjściu z alternatora musi być podobne jak na akumulatorze). Posprawdzj wszystkie masy jakie znajdżiesz w komorze silnika podbnie plusy.Sprawdż dokładnie połączenie plusa z akumulatora z elektromagnesm rozrusznika i jeszcze kość stacyjki .Cewka zapłonowa-czy niegorąca.Powodzenia.
Quad na nowym akumulatorze nie odpala, a podczas procesu rozruchu cewka zapłonowa strzela tak, jakby było w niej zwarcie i rozrusznik nie chce kręcić
To coś jest namotane. W tych pojazdach z reguły jest zabezpieczenie. Rozrusznik jest załączany pośrednio przez przekaźnik. Sam przekaźnik może być załączany na dwa sposoby: - masą: plus z przewodu żółto zielonego do światła stop jest podłączony do jednego zacisku cewki, a rozrusznik załącza się z przycisku na kierownicy, który załącza masę na drugi...
Kurde, ile tu pesymistycznych scenariuszy, a uszkodzona cewka rozrusznika, albo krótkie szczotki się zawieszają.
Linia 50 to sterowanie cewki rozrusznika ze stacyjki czyli normalnie rozruch.Dlatego ten kabelek trzeba odnaleźć.Jak podasz tam plusa to rozrusznik powinien działać.Jak podłączysz żarówkę to ma świecić przy rozruchu.Po co to?Po to by zdiagnozować np kostkę stacyjki.A bezpiecznik to nie wiem dlaczego się spalił.Są jeszcze inne obwody przecież na nim...
Włącznik rozrusznika ta mała cewka przy rozruszniku jest dobra ...
Sprawdzałem w ten sposób. I nadal to samo. to napewno nie cewka bo problem jest w momencie gdy przekręcam kluczyk na start. podejrzewam rozrusznik lub cewkę rozrusznika. tylko żeby się tam dostać trzeba mieć rączki jak niemowlak lub wyciągnąć silnik na wierzch:-(
Zrobiłem kiedyś coś takiego w maluchu . Odciąłem cewkę rozrusznika , cewkę zapłonową i obieg kabla zasilającego od akumulatora ( tylko nie główny do rozrusznika , jest to cieńszy przewód od akumulatora - zwykle czerwony ) . Trzykrotne próby kradzieży spełzły na niczym . Samochód pozostał na miejscu . Był tylko pootwierany i trochę zdemolowany - plastiki...
A nie jest tak że trzeba wcisnąć albo sprzęgło albo hamulec do odpalenia? Może czujnik padł i przerwał obwód. do sprawdzenia bezpiecznik pod maską 25A zasila cewkę rozrusznika. Do rozrusznika dojście z kanału.
Witam. Autko polo classic 96r silnik 1.9sdi, ale to mniej ważne. Skrzynka immo siemens 5wk4 678 *008vwz3z0 t2118659x* jak odczytać login z tej skrzyneczki ? Mam programator jak coś ewentualnie jak sprawdzić czy immo nie blokuje rozruchu silnika? Ponieważ na rozrusznik po przekręceniu stacyjki w pozycję start nie dochodzi napięcie na cewkę rozrusznika....
Dzięki, o to chodziło... W ofercie Boscha są pasujące zamienniki 3 przewodowe więc nie ma problemu... 20W na wciąż jakoś przeboleje, tylko skąd najlepiej brać sygnał pracującego silnika?? Cewka ? Rozrusznik ? Jaki przewód auto to Opel Astra classic?
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Chcę sprawdzić czy w gniazdku przekaźnika (po jego wyciągnięciu) pojawia się prąd, bo jeśli nie to znaczy, że jest coś ze stacyjką i co wtedy? Dodano po 9 Jak sprawdzić stacyjkę? Kompletna bzdura. Miałeś na początek zewrzeć obwód wykonawczy(30 /87) tzn. ten co "zapina" plusa na cewkę rozrusznika. Weź kawałek kabelka daj auto na luz i sprawdź czy rozrusznik...
ze stacyjki wychodzi plus na cewkę przekaźnika rozrusznika, bo jak napisałem podałem minus na cewkę z masy i rozrusznik zakręcił po przekręceniu kluczyka, tylko nie wiem dlaczego tam nie ma masy na tym przewodzie żółto czarnym? Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, dochodzi plus na cewkę zapłonową w środku trój złączki. Nie wygląda...
Przecież wszystko jest opisane w języku polskim. Mam to przepisać? Przeciez na schemacie nie są połączone szeregowo, a impuls z kluczuka nie idzie na Bendix bo to zębatka ani na cewkę rozrusznika tylko na styk 50a
Do rozrusznika w zależności od mocy to prąd do 300A, na kabelku nie radzę tego robić. Jak masz miernik sprawdź cewkę przekaźnika czy zamyka obwód, cewka będzie połączona ze stacyjką, styki przekaźnika (stycznika) są połączone między akumulatorem (gruby przewód) a rozrusznikiem. Prąd nie dochodzi do rozrusznika, pierwszy element to stycznik.
tylko co padło? Gdy nie odpala podłączam nowy aku na kable i bez problemu odpala, czyli wykluczamy tuleje. Jedyne co to podczas jazdy robi coś zwarcie , albo cewka klimy, albo cewka rozrusznika, ale jak to sprawdzić bez kupowania rozrusznika
Nie wiem co masz na myśli pisząc przekaźnik główny, przekaźnik pomocniczy. Nie ma tam nic takiego, rozrusznik składa się z części zasadniczej, cewki elektromagnetycznej (przykręcona do rozrusznika) i przekaźnika( znajduje się nad cewką), do przekaźnika idą 4 kable , (2 grube, 2 cienkie) te 2 cienkie to pojawia się 24 v w momencie przekręcenia kluczyka...
Zobacz czy ta samozaciskowa klema plusowa dobrze łączy. Drugie- 25 amperowy bezpiecznik cewki rozrusznika sprawny?
Obydwa przewody to +, cienki zakończony tzw. samiczką na cewkę elektromagnesu, drugi gruby zasila uzwojenia rozrusznika. "-" jest na obudowie rozrusznika i nie ma do niego przewodu. Sprawdź tylko czy silnik jest połączony elektrycznie z karoserią
Witam Chciałbym zapytać czy cewka na rozruszniku w Peugeocie 306 1996 z silnikiem 1.4 jest na stałe w raz z rozrusznikiem czy tez można ją wymienić. Muszę założyć nową bo autko nie pali a na pewno to właśnie ta cewka czy automat rozrusznika jakoś tak to zwą. Proszę o szybki kontakt
Wymień cewkę, automat rozrusznika.
dźwięk rozruszniku przebicie rozruszniku zasilanie rozruszniku
samsung opóźniony centralny zamek sygnalizacja hasło wygasa
Dekoder wyświetla same zera - przyczyny i rozwiązania Audi A6 C5 błąd 1570 - problem z immobilizerem