Czyli masz pewność, że to cewka.
Cewka zamierzona?
Skoro nie masz gdzie podłączyć to nie podłączaj. Będzie działać jeśli dasz prąd na cewkę wielozaworu.
Cewka ci padła pewnie. Odpinaj po kolei wtryskiwacze,tam na cylindrze gdzie silnik nie reaguje wymień cewkę.
jeżeli jedna ze świec jest inaczej zabarwiona, to ten cylinder nie pali. Wyklucz mechanikę ( przedostawanie się oleju) i wymień cewkę.
Wydaje mi się że się mylisz. Skoro do niczego to nie prowadzi tzn że jest tak jak piszę. Jeżeli karta jest sprawna i działa immo to pokusił bym się nawet o przyklejenie tego pada do płytki jakimś klejem żeby tylko cewka się nie ruszała.
czsem nic, czasem pada cewka, czasem sterownik.
Ten kod jest do ustalenia po naklejce w pilocie, ale na podczerwień. Jak masz radiowy to pewnie umarła cewka transpondera.
Plus masz bo przechodzi przez cewkę przekaźnika
Cewka jest ok?
odepnij wtyczkę od cewki pod zasilanie cewki podepnij żarówkę i sprawdź czy w trakcie kręcenia silnikiem podaje ci napięcie na cewkę
Coś mi to wygląda na cewkę cylindra
U mnie jest jedna cewka nie ma na kazda swiece osobno. Jest taka jedna puszeczka na silniku i tam dochodza wszystkie przewody do swiec. Jak mozna sprawdzic czy cewka jest dobra?
Cewkę wymień.
Wykręć świece i zobacz, które są okopcone to się dowiesz również, która cewka robi bałagan.
Czy można domowym sposobem sprawdzić z wyżej wymienionych żeczy( chodzi mi o cewkę i świecę).
Cabasse ma większą cewkę wizualnie
Cewka na drugim tłoku nie daje prądu Renault Megane Grand Scenic 2 generacji. Gdzie jest tłok numer 2 w Renault Megane Grand Scenic 2?
Sprawdz cewki zapłonowe.
(cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa. Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach...
tak wczoraj
Zasilanie na cewkach masz?
Witam mam problem w renaulr scenic ekran nic nie pokazoje jest czarny mam ktos z kolegow wiedze na temat naprawy tej usterki stawiam na zimne luty , cewka ?? ktos to potwierdzi moze to juz robil pozdrowienia
Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Jedna cewka na zewnętrzne (1-4), druga na wewnętrzne (2-3), kolejność kabli na pojedynczej cewce bez znaczenia
Otwórz przekaźnik i sprawdź diodę. Masz rezystancję na cewce 1Ohm bo dioda ma przebicie. Jeżeli cewka miała wcześniej rezystancję 70Ohm to wygląda na to że cewka jest na 5V.
Zgadzam się, tu jest 1 cewka na każdy cylinder. Nie w tym samochodzie z tym silnikiem. No i co z tego? 1-4 2-3 tak są zgrupowane sterowania cewkami.
Witam ten jak to mowisz klik to może byc poduszka z silnika lub skrzyni biegów.A z ta cewka sprawdź sobie te kable
Tak tylko dla porządku - padła "wreszcie" 1 podwójna cewka. I to była cała przyczyna. Pozdrawiam
Cewki 2i3 są w szeregu, sprawdzić ciągłość instalacji, jak to ok. to zamienić cewki z 3i4.
Gdzie byłeś w serwisie reno bo jestem z okolic? Po drugie pewno benzyny nie podaje. Albo uwalona cewka, lub wiążka powodująca losowe zapłony.
Dolot sprawdz szczelność (wszystkie wężyki). Układ zapłonowy (kup używaną, sprawną cewkę - ok. 30 zł i podmieniaj).
No to tylko krzesiwo , jak myślisz? Nazywa się ono - cewka WN lub jej sterowanie - kluczowanie.
Dwa kluczyki jednocześnie nie padają, ale cewka w stacyjce - sprawdzę obwód.
Takie objawy są kiedy występują przebicia WN do + zasilania 12V w cewkach zapłonowych przyczyna mogą być zużyte lub nieodpowiednie świece albo wadliwa jedna z cewek.
i właśnie cos z tymi zaworami miałem regulowane 2 x 25 ,2x 22 tak mi mówili od tamtej pory tak sie dzieje a cewka co moze powodowac ?
W jaki sposób skasować ten błąd po wymianie świec i cewek ?
tak na stole wszystko ok , wzbudza się prawidłowo. Co się wzbudza? cewka w czujniku ! a co ma się wzbudzać ?
Z zakupem nowej może być problem, czy cewka w tej chwili posiada przejście, zmierz tą drugą cewkę jaką ma indukcyjność powinna mieć taką samą jak ta uszkodzona.
Jeśli spełnia swoja funkcje czyli cewka jeszcze jest sprawna to można spróbować go uszczelnić. Identyczny przestawiacz siedzi w fordach ja swój uszczelniłem jakieś dwa lata temu nie nie cieknie. Poszukaj na necie jest opis dokładny jak to rozebrać i jakie średnice o ringów pozakładać.
Na początek wymień przewody WN i świece, w nowych świecach zmniejsz przerwę na elektrodach o 1-2 dziesiąte względem zalecanej fabrycznie Tutaj nie ma przewodów WN. Każda świeca ma osobną cewkę zakładana wprost na świece.
Jak masz, to podmień cewkę, po rozgrzaniu się może powodować takie objawy.
Witam Dorzucę 3 grosze, ten problem wystepuje chyba wszedzie tam gdzie zainstalowano 1 przekaźnik obrotów wentylatora a sterownik sprawdza czy są 2. Sterowanie przekaźnikiem GMV2 jest z pinu 69 ECU silnika SIRIUS34 (benzynowce K4M) a przekaźnik GMV1 z pinu 11 cewka podpięta do plusa, idąc tropem podstawiłem rezystor 1kOm pomiedzy 69 a 66(plus idący...
Przeczyściłem elektrozawór bo był zabrudzony wymieniłem cewkę na inna ponieważ w ogóle nie pokazywało oporu na niej odpaliłem silnik przełączyło na gaz bez żadnego problemu próbowałem parę razy i wszystko grało do póki nie zagrzał się silnik. Jak już się zagrzeje to nie przełączy ostygnie do nadal wszystko ładnie przełącza, a jeżeli chodzi o firmę gazu...
Masz LPG? Sprawdziłeś cewki zapłonowe?
A może to szarpanie to blokada serwisowa od 3 tyś. wczoraj jeszcze zauważyłem że jadąc równo auto tak jakby delikatnie przyspieszało i zwalniało . Może to rzeczywiście cewki.
A nie jest tak że trzeba wcisnąć albo sprzęgło albo hamulec do odpalenia? Może czujnik padł i przerwał obwód. do sprawdzenia bezpiecznik pod maską 25A zasila cewkę rozrusznika. Do rozrusznika dojście z kanału.
Naprawiany sterownik 3 razy, włożony kolejny. Nikt nie wpadł na pomysł by zamienić miejscami ze sobą cewki na cylindrach 1,4 z 2,3? Wtedy było by wiadomo czy to wina cewek.
Witam Mam problem z wypadaniem zapłonów na 4 cylindrze. Najprawdopodobniej do wymiany jest cewka zapłonowa. Pytanie tylko który to 4 cylinder? Jak są one numerowane? W sumie to i tak do wymiany jest 1 i 4 cewka, ale chciałbym się dowiedzieć jak jest z tą numeracją. Scenic II, 2.0 Pb F4R, 2004 r
Kolego mczapski i robokop , gdybyście mój post doczytali do końca to nie byłoby takich komentarzy. Właśne żeby chronić katalizator napisałem o zdjęciu wtyczki z wtryskiwacza na tym cylindrze (na tym na którym padła cewka).
Niskie ciśnienie paliwa niska kompresja zużyte świece cewki, zużyty rozrusznik.
Zasilanie cewki.
T1 I i T1 II to cewki.
przy nagrzewnicy jest cewka oporowa musisz sie tam dostac nie powinno buc trudno. Miernikiem posprawdzaj przejscia i wychodzace napiecie.sprawdz tez pod obciazeniem
Witam poprzekreceniu kluczyka Mobi mryga jak opętany i nie chce odpalić kluczyk reaguje otwiera i zamyka drzwi co teraz zrobić proszę o pomoc nr kluczyka PA66-GF-30 Renault Megane scenic 1.9 DTI Vin -VF1J-A0NL-5200-11551 góry dziękuję za pomoc Opcja 1 wypadł lub uszkodził się transponder albo cewka. Opcja 2 brak zasilania ECM albo uszkodzona linia...
Albo któraś cewka wysokiego napięcia siada, albo ECU, możliwe że masz zalane złącze ECU wodą.
Wymień cewkę zapłonową od tych cylindrów co nie palą. To że iskra jest gdy świece są wyjęte nie znaczy że jest pod ciśnieniem,najprościej zamień te cewki miejscami i wszystko jasne.
Zewnętrze piny cewka ,3 środkowe potencjometr. https://megane.com.pl/topic/31887-diagno...
Zacznij od sprawdzenia cewek zapłonowych .
Może być to upalony przekaźnik?? Pomyśl ,ECM nie kontroluje ani obwodu pompy, ani napięcia, ani poboru prądu. Jedyne ci widzi to cewkę przekaźnika. Dlatego są cztery opcje. Uszkodzony ECM, uszkodzona wiązka ,uszkodzony albo nie zasilany przekaźnik. Z wróżenia bez diagnozy, to wymienisz albo naprawisz UPC.
Gdy ja byłem pierwszy raz w serwisie z podobnym objawem to komputer też niczego nie wykazał. Poza skaczącymi obrotami silnika. Nie wiem co dokładnie może stwierdzić komputer ale być może gdyby uszkodzenie było po pierwotnej stronie cewki to komputer zarejestrowałby błąd ale gdy uszkodzone jest uzwojenie wtórne to być może komputer tego nie wychwyci....
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
mysle ze problem polega na tym ze jak silnik jest goracy do nie dopływa prad do cewki a jak ostygnie to jest ok. jak by byla walnieta cewka to by nie działała na zimnym silniku.pozdro
Pompę wymieniłem, bo też pomyślałem o ciśnieniu. Proszę o podpowiedź jak mam sprawdzić czy widzi obroty wału korbowego i napięcie na cewkach i na wtryskiwaczach.
witam serdecznie,ja mam taki sam problem nie świeći licznik więc go rozebrałem okazało sie ze jest uszkodzony bezpiecznik znajduje sie koło cewki
Cewki sprawdzić
Panowie bandi401 i owieka jeśli uporaliście się z tematem to proszę o podpowiedz, bo już mi en scenic sen spędza z powiek.. lub może ktoś z forumowiczów ma pomysł.. ster drugi, wtryski robią cewka, świece też, ciśnienia sprężania i paliwa tip top, zasilania na sterownik są.. nie ma tylko pomysłu co dalej... aha, wtryski gazowe sprawdzane - szczelne
to zalezy jaki to problem opisz go
Może by tak napisać jaki jest problem z tym zaworem? Nie każdy błąd EGR tyczy się takiej same usterki. Najlepiej kupić inny, zamontować, przypisać do auta i zapomnieć o problemie. Pewnie EDC nie dostaje sygnału o położeniu zaworu lub uszkodzona jest cewka w elektrozaworze więc błąd będzie zgłaszał cały czas, nawet jak zaślepisz.
To co wiemy? Paliwo daje? Sprawdził bym ciśnienie paliwa, nie wykluczał bym też czujnika położenia wału, bo czasem chwile działa a jak się nagrzeje to przestaje, a nic nie świeci? Bo czasem cewka któraś może świrować. A świece jak wyglądają, dobrze wypalone?
Najbliższa kontrola policji i dowód zabrany. Badania techniczne - nie przejdzie. Lampa nie ma homologacji na źródło światła LED. Potem lament, płacz i zgrzytanie zębów bo policja powinna ganiać piratów drogowych, a nie za żarówki się zabierać. Jak tak bardzo przeżywasz przełącznik i 12V zamiast 14V, to przerób instalację. Daj 14V z akumulatora/alternatora...
Chyba jedyny słuszny silnik w tym samochodzie Muł niesamowity 113 KM to za mało do tego auta. Musi być 2.0 benzyna 134 KM - niby tylko kilkanaście KM więcej ale zupełnie inaczej ( lepiej ) się jeździ a spalanie to samo. 2.0 nie ma problemu z KZF i cewkami zapłonowymi.
Dopadłem dzisiaj polskiego mechanika i zdiagnozował cewkę.. zamówiłem, czekam, mam nadzieje że to tylko to, dam znać jak ją założe..ale dalsze podpowiedzi mile widziane:D
Niestety nic ciekawego: - napięcie +12V dochodzi do cewek; - przekaźnik pompy jest OK (zamieniłem go z innym takim samym), zresztą napięcie na cewkę przekaźnika dochodzi cały czas więc i pompa pracuje Coś więcej??
do czursson zrobiłem porządek z zapłonem okazało się że cewka jedna była popękana i łapała wilgoć. kilka dni temu wymieniłem zawory w skrzyni i chyba wszystko w porządku jak na 100 parę km to zero awarii wielkie dzięki zaciekawiło mnie że ze skrzyni wylało się około 5l oleju a wlało się około 3,6l i drugie zjawisko które spędza sen z powiek to po włączeniu...
Sprawa tyczy się przekaźnika. Zapłon włączony ustawienie dmuchawy na zero czyli wyłączona. Po podpięciu przekaźnika słychać stuk i dmuchawa zaczyna pracować. Czyli cewka przekaźnika dostaje napięcie a raczej n ie powinna jeśli dmuchawa nie jest włączona na żadnym biegu ?
kolega mial podobnie, tyle, ze jemu pozniej dochodzilo jeszcze gasniecie. Wymienil wszystkie 4 cewki i zapomnial o sprawie... Sugieruje wymienic pozostale cewki .
Do sprawdzenia impulsy sterujące na cewkę, możliwe zwarcie obu przewodów sterujących da takie objawy. Dodatkowo pomierzyłbym zasilania, masy i spadki napięć.
przedzwaniam przewody miernikiem z pina 32 mam i do masy sygnał teraz i na cewce 4 a jak wepnę wtykę w cewkę to i mam sygnał na cewce 1 jak mam to sprawdzić żeby było dobrze?
Możesz mieć też uszkodzone cewki zapłonowe.
Przewody do cewek sprawdź
no cewka to racze nie (jeżeli ,,mówisz" że jest ok) raczej modół zapłonowy - mój dziadek miał podobnie, że komputer zapłonowy coś szwankował i cza było wymienić
Proponowałbym dobrze przejrzeć kable WN. Podobny objaw w starszych samochodach (np. poldek) spowodowany był naderwanymi przewodami przy fajkach na świecach lub naderwanym przewodem WN z cewki.
Przejście z ecu na cewki jest?
Zima jest i wali parą wodną. F4P to dosyć trwałe silniki- płynów nie ubywa to nie ma co panikować. Jak nie pali na cylinder to sprawdź cewki
Proponuje zamienić mechanika na elektryka, bo mechanik tu nie da radu, widać brak zasilania z błędów a on przepustnice i cewki wymienia....
Olej leci pod pokrywą zaworów. Do ściągnięcia pokrywa.
jaśko, na wspomnianym przez Ciebie forum świat się nie kończy. Boasoft, Sprawdź to o czym pisze wikia55, obstawiam cewki
kluczyk jest dobry gdyż otwiera zamek i kontrolka w nim reaguje na przycisk Dodano po 3 a co kolega sadzi, czy użyc penetrol i spryskać kostki i końcówki przewodów, może wyprze to wilgoć, oraz czy można podłączyc cewkę bezpośrednio z akumulatora omijając całą elektronike? jest to możliwe?? a ty myslisz ze cewka steruje akumulator? sprawdz jeszcze bezpieczniki...
Poszukaj kogoś z renaultem 16 zaworowym, może być 1.4 1,6 1,8 2,0 i zamień się na próbę cewkami wysokiego napięcia.
Dzięki Waszej pomocy znalazłem uszkodzone elementy. https://obrazki.elektroda.pl/1041438000_... 1 - UC - 3843B 2 - R13 (brąz, czerń, hm... (założyłem, że czarny), złoty) 10ohm 3 - R11 (czerw, czerw, czarny, złoty) 22ohm 4 - D3 1N4148 5 - R9 - 0,27R 6 - R12 (brąz, czarny, czerw, złoty) 1000 ohm 7 - R10 ustaliłem, że 20 ohm. był całkiem...
Sprawdź wpierw ten przekaźnik, po prostu wyjmij go z wtyczki w ciszy i nadsłuchaj czy w momencie wyciągania i wkładania on stuka. Palcami też wyczujesz, to ważne. Jak nie stuknie to znaczy że spieczony, jak stuknie to znaczy że cewka nie ma odłączanego napięcia. Na upartego możesz wyciągac bezpiecznik ze skrzynki z pozycji 28, bezpiecznik 20A, żółty.
Witam Zanieczyszczony lub uszkodzony silniczek krokowy Typowa usterka sa rowniez wymienione przez Grzesia24 cewki zaplonowe
Nie tędy droga, gdybyś sprawdził błędy po OBD, to od razu wiedziałbyś na którym elemencie się skupić, a tak będziesz rozkręcał w ciemno (nie mówię, że ta taśma jest dobra, ale trochę szkoda byłoby niepotrzebnie kupić nową)... Masz całkowitą rację, ale skoro autor miał delikatne problemy ze zdjęciem poduszki to raczej pewne że nie posiada odpowiedniego...
Jak odepniesz wtyczkę z cylindra 1, to 4 też przestanie pracować. Nie prawda, są połączone równolegle i każda po wymontowaniu drugiej będzie pracować. Ale w jednym się nie mylisz, nie należy sprawdzać cewki przez odpięcie wtyczki zasilającej, ponieważ tranzystory, które nimi sterują nie lubią pracować bez obciążenia. Cewki należy sprawdzać przez kolejną...
Auto trafiło do mnie bo chodziło jakby na trzy gary i gasło na wolnych obrotach. Znalazłem przetarte przewody sterujące wtrsykami, były poprzecierane i zwierały sie pokrywą zaworową, naprawiłem uszkodzenia i auto zaczeło normalnie pracować. Co dziwne objawy po kilkunastu km wróciły, ale tylko na chwile, za to kilka razy. Więc chyba te przetarte przewody...
Witam po dłuższym czasie. Komputer pokazywał że problem leży w przepustnicy, lecz tak go jednego razu wymęczylismy z rodziną, że od razu poszedł do mechanika. Mechanik męczył się przed 3 dni, nie miał pojęcia o co chodzi. Okazało się że to cewki + świece...
Jak nie jest dopisana wcale nie musi się zamykać i otwierać , sprawdź testerem błędy możliwe że są uszkodzone styki w czytniku karty albo cewka w karcie . Poza tym zmierz napięcie z podłączonym ryglem na przewodach bo często jest tak że na mierniku niby jest 12v ale po podłączeniu rygla napięcie znika . Multimetr ma duża rezystancję i nawet jeśli w...
Dziękuję za oceny, teraz się wytłumaczę :). GD 30/80 był kupiony na allegro u niejakiego dspeaker. Nie jest to wersja gitarowa. Głośnik regenerowany na "oryginalnych częściach" (teraz już wiem, że to nie jest do końca prawda). Drugi głośnik który dostałem był uszkodzony, cewka tarła, musiałem go rozbebeszyć i złożyć od nowa na nowych częściach, które...
powiem ci tak może byc tak że napięcie na pompe idzie dopiero po przekręceniu stacyjki na poz start .tak jest w nowszych vw. Prąd idzie wtedy na przekażnik załancza cewkę i wszystko biega. Ja ci powiem że ta pompa z twojej reni mi pachnie zgronem.Pewnie pociągła powietrze
cewka zapłonowy scenic cewka renault scenic cewka zapłonowa scenic
olimpiada wiedzy technicznej elektryczna tylna klapa gwarancja tabliczka znamionowy
volkswagen sharan volkswagen sharan
FunBox 2.0 Orange – jak włączyć router, podłączenie, diody, konfiguracja Wi-Fi Radio 418 Diory/Eltry – prąd dochodzi, nie działa, diagnoza zasilania, wymiana kondensatorów