Cewka zamierzona?
Czyli masz pewność, że to cewka.
Skoro nie masz gdzie podłączyć to nie podłączaj. Będzie działać jeśli dasz prąd na cewkę wielozaworu.
Cewka ci padła pewnie. Odpinaj po kolei wtryskiwacze,tam na cylindrze gdzie silnik nie reaguje wymień cewkę.
To jest uchwyt cewki i nic więcej. Ale bez niego cewka szybciej odpadnie, bo nie będzie odpowiednio zamocowana.
jeżeli jedna ze świec jest inaczej zabarwiona, to ten cylinder nie pali. Wyklucz mechanikę ( przedostawanie się oleju) i wymień cewkę.
czsem nic, czasem pada cewka, czasem sterownik.
Jak strzela to dobrze umyć, jeśli nie pomoże, cewka do wymiany. Nie naprawia się jej.
Ten kod jest do ustalenia po naklejce w pilocie, ale na podczerwień. Jak masz radiowy to pewnie umarła cewka transpondera.
Cewka jest ok?
tak wczoraj
Przekaźnik pompy paliwa, cewek. Wiązka.
Plus masz bo przechodzi przez cewkę przekaźnika
Cewka na drugim tłoku nie daje prądu Renault Megane Grand Scenic 2 generacji. Gdzie jest tłok numer 2 w Renault Megane Grand Scenic 2?
odepnij wtyczkę od cewki pod zasilanie cewki podepnij żarówkę i sprawdź czy w trakcie kręcenia silnikiem podaje ci napięcie na cewkę
Cewkę wymień.
Coś mi to wygląda na cewkę cylindra
Witam mam problem w renaulr scenic ekran nic nie pokazoje jest czarny mam ktos z kolegow wiedze na temat naprawy tej usterki stawiam na zimne luty , cewka ?? ktos to potwierdzi moze to juz robil pozdrowienia
(cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa. Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach...
Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Cabasse ma większą cewkę wizualnie
Wykręć świece i zobacz, które są okopcone to się dowiesz również, która cewka robi bałagan.
Czy można domowym sposobem sprawdzić z wyżej wymienionych żeczy( chodzi mi o cewkę i świecę).
Jedna cewka na zewnętrzne (1-4), druga na wewnętrzne (2-3), kolejność kabli na pojedynczej cewce bez znaczenia
Tak tylko dla porządku - padła "wreszcie" 1 podwójna cewka. I to była cała przyczyna. Pozdrawiam
Otwórz przekaźnik i sprawdź diodę. Masz rezystancję na cewce 1Ohm bo dioda ma przebicie. Jeżeli cewka miała wcześniej rezystancję 70Ohm to wygląda na to że cewka jest na 5V.
Jeśli spełnia swoja funkcje czyli cewka jeszcze jest sprawna to można spróbować go uszczelnić. Identyczny przestawiacz siedzi w fordach ja swój uszczelniłem jakieś dwa lata temu nie nie cieknie. Poszukaj na necie jest opis dokładny jak to rozebrać i jakie średnice o ringów pozakładać.
Sprawdz cewki zapłonowe.
Gdzie byłeś w serwisie reno bo jestem z okolic? Po drugie pewno benzyny nie podaje. Albo uwalona cewka, lub wiążka powodująca losowe zapłony.
Witam ten jak to mowisz klik to może byc poduszka z silnika lub skrzyni biegów.A z ta cewka sprawdź sobie te kable
Kartę trzeba rozciąć bo na 99% cewka jest sprawna tylko jest odlutowana od płytki. Bardzo częsty przypadek. Może w Scenic II lub Megane II, ale nie w Lagunie. Ta jest przylutowana bardzo solidnie. Prędzej urwie się drut uzwojenia. Natomiast rezystory oraz PCF7947 często odchodzą od płytki. Jeśli wina jest po stronie cewki, lepiej ją wymienić, niż lutować...
Zasilanie na cewkach masz?
No to tylko krzesiwo , jak myślisz? Nazywa się ono - cewka WN lub jej sterowanie - kluczowanie.
Dwa kluczyki jednocześnie nie padają, ale cewka w stacyjce - sprawdzę obwód.
Dolot sprawdz szczelność (wszystkie wężyki). Układ zapłonowy (kup używaną, sprawną cewkę - ok. 30 zł i podmieniaj).
Zgadzam się, tu jest 1 cewka na każdy cylinder. Nie w tym samochodzie z tym silnikiem. No i co z tego? 1-4 2-3 tak są zgrupowane sterowania cewkami.
Z zakupem nowej może być problem, czy cewka w tej chwili posiada przejście, zmierz tą drugą cewkę jaką ma indukcyjność powinna mieć taką samą jak ta uszkodzona.
i właśnie cos z tymi zaworami miałem regulowane 2 x 25 ,2x 22 tak mi mówili od tamtej pory tak sie dzieje a cewka co moze powodowac ?
tak na stole wszystko ok , wzbudza się prawidłowo. Co się wzbudza? cewka w czujniku ! a co ma się wzbudzać ?
Jak masz, to podmień cewkę, po rozgrzaniu się może powodować takie objawy.
Cewki 2i3 są w szeregu, sprawdzić ciągłość instalacji, jak to ok. to zamienić cewki z 3i4.
Witam Problem z którym nie mogę sobie poradzić to ciągle świecąca " kontrolka układu oczyszczania spalin" Ale może po kolei. Przed trzema miesiącami spaliła mi się jedna z 4 cewka zapłonowa co objawiało się 'pyrkotaniem silnika" i pulsowaniem kontrolki o której mowa powyżej. Oczywiście po wymianie cewki problem zniknął i wszystko było ok aż do wczoraj...
to zalezy jaki to problem opisz go
Witam poprzekreceniu kluczyka Mobi mryga jak opętany i nie chce odpalić kluczyk reaguje otwiera i zamyka drzwi co teraz zrobić proszę o pomoc nr kluczyka PA66-GF-30 Renault Megane scenic 1.9 DTI Vin -VF1J-A0NL-5200-11551 góry dziękuję za pomoc Opcja 1 wypadł lub uszkodził się transponder albo cewka. Opcja 2 brak zasilania ECM albo uszkodzona linia...
Witam Mam problem z wypadaniem zapłonów na 4 cylindrze. Najprawdopodobniej do wymiany jest cewka zapłonowa. Pytanie tylko który to 4 cylinder? Jak są one numerowane? W sumie to i tak do wymiany jest 1 i 4 cewka, ale chciałbym się dowiedzieć jak jest z tą numeracją. Scenic II, 2.0 Pb F4R, 2004 r
przy nagrzewnicy jest cewka oporowa musisz sie tam dostac nie powinno buc trudno. Miernikiem posprawdzaj przejscia i wychodzace napiecie.sprawdz tez pod obciazeniem
Na początek wymień przewody WN i świece, w nowych świecach zmniejsz przerwę na elektrodach o 1-2 dziesiąte względem zalecanej fabrycznie Tutaj nie ma przewodów WN. Każda świeca ma osobną cewkę zakładana wprost na świece.
A nie jest tak że trzeba wcisnąć albo sprzęgło albo hamulec do odpalenia? Może czujnik padł i przerwał obwód. do sprawdzenia bezpiecznik pod maską 25A zasila cewkę rozrusznika. Do rozrusznika dojście z kanału.
Albo któraś cewka wysokiego napięcia siada, albo ECU, możliwe że masz zalane złącze ECU wodą.
Kolego mczapski i robokop , gdybyście mój post doczytali do końca to nie byłoby takich komentarzy. Właśne żeby chronić katalizator napisałem o zdjęciu wtyczki z wtryskiwacza na tym cylindrze (na tym na którym padła cewka).
Witam Dorzucę 3 grosze, ten problem wystepuje chyba wszedzie tam gdzie zainstalowano 1 przekaźnik obrotów wentylatora a sterownik sprawdza czy są 2. Sterowanie przekaźnikiem GMV2 jest z pinu 69 ECU silnika SIRIUS34 (benzynowce K4M) a przekaźnik GMV1 z pinu 11 cewka podpięta do plusa, idąc tropem podstawiłem rezystor 1kOm pomiedzy 69 a 66(plus idący...
Może być to upalony przekaźnik?? Pomyśl ,ECM nie kontroluje ani obwodu pompy, ani napięcia, ani poboru prądu. Jedyne ci widzi to cewkę przekaźnika. Dlatego są cztery opcje. Uszkodzony ECM, uszkodzona wiązka ,uszkodzony albo nie zasilany przekaźnik. Z wróżenia bez diagnozy, to wymienisz albo naprawisz UPC.
Zewnętrze piny cewka ,3 środkowe potencjometr. https://megane.com.pl/topic/31887-diagno...
Takie objawy są kiedy występują przebicia WN do + zasilania 12V w cewkach zapłonowych przyczyna mogą być zużyte lub nieodpowiednie świece albo wadliwa jedna z cewek.
Olej leci pod pokrywą zaworów. Do ściągnięcia pokrywa.
Panowie bandi401 i owieka jeśli uporaliście się z tematem to proszę o podpowiedz, bo już mi en scenic sen spędza z powiek.. lub może ktoś z forumowiczów ma pomysł.. ster drugi, wtryski robią cewka, świece też, ciśnienia sprężania i paliwa tip top, zasilania na sterownik są.. nie ma tylko pomysłu co dalej... aha, wtryski gazowe sprawdzane - szczelne
mysle ze problem polega na tym ze jak silnik jest goracy do nie dopływa prad do cewki a jak ostygnie to jest ok. jak by byla walnieta cewka to by nie działała na zimnym silniku.pozdro
Tak jakby nie działał na jeden cylinder. Cewka, przewody, świece wydają się być dobre,..... O jakich przewodach piszesz, że są dobre?
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
Dopadłem dzisiaj polskiego mechanika i zdiagnozował cewkę.. zamówiłem, czekam, mam nadzieje że to tylko to, dam znać jak ją założe..ale dalsze podpowiedzi mile widziane:D
Przeczyściłem elektrozawór bo był zabrudzony wymieniłem cewkę na inna ponieważ w ogóle nie pokazywało oporu na niej odpaliłem silnik przełączyło na gaz bez żadnego problemu próbowałem parę razy i wszystko grało do póki nie zagrzał się silnik. Jak już się zagrzeje to nie przełączy ostygnie do nadal wszystko ładnie przełącza, a jeżeli chodzi o firmę gazu...
Może by tak napisać jaki jest problem z tym zaworem? Nie każdy błąd EGR tyczy się takiej same usterki. Najlepiej kupić inny, zamontować, przypisać do auta i zapomnieć o problemie. Pewnie EDC nie dostaje sygnału o położeniu zaworu lub uszkodzona jest cewka w elektrozaworze więc błąd będzie zgłaszał cały czas, nawet jak zaślepisz.
To co wiemy? Paliwo daje? Sprawdził bym ciśnienie paliwa, nie wykluczał bym też czujnika położenia wału, bo czasem chwile działa a jak się nagrzeje to przestaje, a nic nie świeci? Bo czasem cewka któraś może świrować. A świece jak wyglądają, dobrze wypalone?
do czursson zrobiłem porządek z zapłonem okazało się że cewka jedna była popękana i łapała wilgoć. kilka dni temu wymieniłem zawory w skrzyni i chyba wszystko w porządku jak na 100 parę km to zero awarii wielkie dzięki zaciekawiło mnie że ze skrzyni wylało się około 5l oleju a wlało się około 3,6l i drugie zjawisko które spędza sen z powiek to po włączeniu...
Sprawa tyczy się przekaźnika. Zapłon włączony ustawienie dmuchawy na zero czyli wyłączona. Po podpięciu przekaźnika słychać stuk i dmuchawa zaczyna pracować. Czyli cewka przekaźnika dostaje napięcie a raczej n ie powinna jeśli dmuchawa nie jest włączona na żadnym biegu ?
Do sprawdzenia impulsy sterujące na cewkę, możliwe zwarcie obu przewodów sterujących da takie objawy. Dodatkowo pomierzyłbym zasilania, masy i spadki napięć.
Niestety nic ciekawego: - napięcie +12V dochodzi do cewek; - przekaźnik pompy jest OK (zamieniłem go z innym takim samym), zresztą napięcie na cewkę przekaźnika dochodzi cały czas więc i pompa pracuje Coś więcej??
Najbliższa kontrola policji i dowód zabrany. Badania techniczne - nie przejdzie. Lampa nie ma homologacji na źródło światła LED. Potem lament, płacz i zgrzytanie zębów bo policja powinna ganiać piratów drogowych, a nie za żarówki się zabierać. Jak tak bardzo przeżywasz przełącznik i 12V zamiast 14V, to przerób instalację. Daj 14V z akumulatora/alternatora...
no cewka to racze nie (jeżeli ,,mówisz" że jest ok) raczej modół zapłonowy - mój dziadek miał podobnie, że komputer zapłonowy coś szwankował i cza było wymienić
Wymień cewkę zapłonową od tych cylindrów co nie palą. To że iskra jest gdy świece są wyjęte nie znaczy że jest pod ciśnieniem,najprościej zamień te cewki miejscami i wszystko jasne.
przedzwaniam przewody miernikiem z pina 32 mam i do masy sygnał teraz i na cewce 4 a jak wepnę wtykę w cewkę to i mam sygnał na cewce 1 jak mam to sprawdzić żeby było dobrze?
Pompę wymieniłem, bo też pomyślałem o ciśnieniu. Proszę o podpowiedź jak mam sprawdzić czy widzi obroty wału korbowego i napięcie na cewkach i na wtryskiwaczach.
Niskie ciśnienie paliwa niska kompresja zużyte świece cewki, zużyty rozrusznik.
Masz LPG? Sprawdziłeś cewki zapłonowe?
Najprościej i podmienić cewkę na inną, i się wyjaśni. Czasami mierząc miernikiem jest niby ok, ale iskra skacze, gdzie chce i furka wariuje.
Nie tędy droga, gdybyś sprawdził błędy po OBD, to od razu wiedziałbyś na którym elemencie się skupić, a tak będziesz rozkręcał w ciemno (nie mówię, że ta taśma jest dobra, ale trochę szkoda byłoby niepotrzebnie kupić nową)... Masz całkowitą rację, ale skoro autor miał delikatne problemy ze zdjęciem poduszki to raczej pewne że nie posiada odpowiedniego...
Zasilanie cewki.
Dzięki Waszej pomocy znalazłem uszkodzone elementy. https://obrazki.elektroda.pl/1041438000_... 1 - UC - 3843B 2 - R13 (brąz, czerń, hm... (założyłem, że czarny), złoty) 10ohm 3 - R11 (czerw, czerw, czarny, złoty) 22ohm 4 - D3 1N4148 5 - R9 - 0,27R 6 - R12 (brąz, czarny, czerw, złoty) 1000 ohm 7 - R10 ustaliłem, że 20 ohm. był całkiem...
kluczyk jest dobry gdyż otwiera zamek i kontrolka w nim reaguje na przycisk Dodano po 3 a co kolega sadzi, czy użyc penetrol i spryskać kostki i końcówki przewodów, może wyprze to wilgoć, oraz czy można podłączyc cewkę bezpośrednio z akumulatora omijając całą elektronike? jest to możliwe?? a ty myslisz ze cewka steruje akumulator? sprawdz jeszcze bezpieczniki...
Sprawdź wpierw ten przekaźnik, po prostu wyjmij go z wtyczki w ciszy i nadsłuchaj czy w momencie wyciągania i wkładania on stuka. Palcami też wyczujesz, to ważne. Jak nie stuknie to znaczy że spieczony, jak stuknie to znaczy że cewka nie ma odłączanego napięcia. Na upartego możesz wyciągac bezpiecznik ze skrzynki z pozycji 28, bezpiecznik 20A, żółty.
Cewki sprawdzić
Zacznij od sprawdzenia cewek zapłonowych .
Jak nie jest dopisana wcale nie musi się zamykać i otwierać , sprawdź testerem błędy możliwe że są uszkodzone styki w czytniku karty albo cewka w karcie . Poza tym zmierz napięcie z podłączonym ryglem na przewodach bo często jest tak że na mierniku niby jest 12v ale po podłączeniu rygla napięcie znika . Multimetr ma duża rezystancję i nawet jeśli w...
Dziękuję za oceny, teraz się wytłumaczę :). GD 30/80 był kupiony na allegro u niejakiego dspeaker. Nie jest to wersja gitarowa. Głośnik regenerowany na "oryginalnych częściach" (teraz już wiem, że to nie jest do końca prawda). Drugi głośnik który dostałem był uszkodzony, cewka tarła, musiałem go rozbebeszyć i złożyć od nowa na nowych częściach, które...
Renault Scenic, oprócz fabrycznego plipa (radiowy + cewka indukcyjna) jest dołożona PROXIMA BP - czujki ruchu, drzwi, klap, antynapad, odcięcie zapłonu. Podpięta pod fabryczny zamek centralny, więc jest jeden pilot (oryginalny). Wczoraj PROXIMA zaczęła świrować. Otworzenie auta nie rozbraja PROXIMy - auto zaczyna po chwili wyć, bo są drzwi otwarte....
Jak odepniesz wtyczkę z cylindra 1, to 4 też przestanie pracować. Nie prawda, są połączone równolegle i każda po wymontowaniu drugiej będzie pracować. Ale w jednym się nie mylisz, nie należy sprawdzać cewki przez odpięcie wtyczki zasilającej, ponieważ tranzystory, które nimi sterują nie lubią pracować bez obciążenia. Cewki należy sprawdzać przez kolejną...
Masz taki kluczyk jak na zdjeciu(ten zawiera tez pilot do centrala)?Immo.w reno to kluczyk z transponderem(ta zolta cewka na plytce)pentla indukcyjna wokol stacyjki,modul UCH(w nim jest procesor immo) i ECM silnika http://obrazki.elektroda.net/89_11923932... http://obrazki.elektroda.net/67_11923933...
powiem ci tak może byc tak że napięcie na pompe idzie dopiero po przekręceniu stacyjki na poz start .tak jest w nowszych vw. Prąd idzie wtedy na przekażnik załancza cewkę i wszystko biega. Ja ci powiem że ta pompa z twojej reni mi pachnie zgronem.Pewnie pociągła powietrze
Auto trafiło do mnie bo chodziło jakby na trzy gary i gasło na wolnych obrotach. Znalazłem przetarte przewody sterujące wtrsykami, były poprzecierane i zwierały sie pokrywą zaworową, naprawiłem uszkodzenia i auto zaczeło normalnie pracować. Co dziwne objawy po kilkunastu km wróciły, ale tylko na chwile, za to kilka razy. Więc chyba te przetarte przewody...
Akurat mam 1szt. która mi nigdzie nie pasuje(niestety chyba regenerowaną bo membrana jest identyczna jak w GD 30/50, chyba, że potrafisz wymienić membranę bo mam też oryginalną z drugiego głośnika, któremu padła cewka), ale tak po za tym wszystko jest w 100% ok. i myślę, że zmieścisz się w 100zł z wysyłką i tą dodatkową membraną :D Fakt GDWT jest słabiutki,...
Dzień dobry koledzy i koleżanki. Zakupiłem Renault scenic 2.0 16 v 2000 r. Pierwszy problem to immobiliser, który po zamknięciu samochodu z pilota cały czas mruga. Jednak auto odpala normalnie. Nadmienię, że poprzedni właściciel wymieniał jedną cewkę zapłonową oraz koło zębate od rozrządu wraz z paskiem. Drugi problem to po przekręceniu kluczyka na...
A może to szarpanie to blokada serwisowa od 3 tyś. wczoraj jeszcze zauważyłem że jadąc równo auto tak jakby delikatnie przyspieszało i zwalniało . Może to rzeczywiście cewki.
witam serdecznie,ja mam taki sam problem nie świeći licznik więc go rozebrałem okazało sie ze jest uszkodzony bezpiecznik znajduje sie koło cewki
Witam kupiłem auto pierwszy raz Renault Megane Scenic 1.6 16V 2000r. automat i miałem od samego początku problem z silnikiem. Małe obroty czasem wyższe od 500 do 2000 obrotów na postoju. Dzisiaj sprawdziłem Cewki wcześniej jak wyciagałem wtyczki od Cewek to na pierwszej i ostatniej auto gasło, a na drugiej i trzeciej chodził na niższych obrotach. Dzisiaj...
Przewody do cewek sprawdź
Możesz mieć też uszkodzone cewki zapłonowe.
Temat dalej nie ogarnięty. Kable okej, przy skrzynce też wszystko okey.
Naprawiany sterownik 3 razy, włożony kolejny. Nikt nie wpadł na pomysł by zamienić miejscami ze sobą cewki na cylindrach 1,4 z 2,3? Wtedy było by wiadomo czy to wina cewek.
Przejście z ecu na cewki jest?
Chyba jedyny słuszny silnik w tym samochodzie Muł niesamowity 113 KM to za mało do tego auta. Musi być 2.0 benzyna 134 KM - niby tylko kilkanaście KM więcej ale zupełnie inaczej ( lepiej ) się jeździ a spalanie to samo. 2.0 nie ma problemu z KZF i cewkami zapłonowymi.
cewka scenic cewka zapłonowy scenic cewka zapłonowa scenic
delonghi komunikat napełnij obwód lodówka bosch bezpiecznik grzałka gasik mosfet
kolorowanie zdjęć actros głowica momenty
Schemat instalacji grzania fotela kierowcy BMW F11 Trzy piknięcia i migająca czerwona dioda w PS3