Sprawdź filtr powietrza i sprawdź czy przypadkiem cewka nie ma przebicia możesz również zrobić pomiary sondy lambda , czy auto nie zaczęło palić więcej od czasu wystąpienia tych usterek które opisujesz ?
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Jeśli są tak jak na rysunku to są dobrze, jedna cewka obsługuje skrajne cylindry, druga wewnętrzne. Kolejność przewodów w obrębie jednej cewki nie ma znaczenia.
Przetestuj multimetrem ciągłość przewodu z tej cewki do pinu 19stego we wtyku centralki (pierwszy w dolnym rzędzie od strony wejścia kabli).To standardowe złącze fiata i powinno być na 1 i 19 pinie kluczowanie cewek. Jeśli będzie przewodzenie w porządku i cewka sprawna to pozostaje sterownik.
Witam ponownie poprzednie wiadomości mi się zablokowały jak sprawdzić czy cewka źle podaje prąd na wolnych obrotach
Świece mam kilka miesięcy! myslałem też o przewodach. Możliwe że cewka ma przebicie??
Może być cewka ale miałem przypadek że seicento na dwóch cylindrach była słaba iskra silnik kołysał po podmianie cewki brak poprawy mimo że komputer wskazywał na cewkę okazało się że wina komputera .
Padnięta cewka daje o sobie znać gdy silnik się mocno nagrzeje(gubi zaplony).Sprawdz oscyloskopem jak radzą koledzy albo podmień.
Od wysokiej dawki kat sie nie zrobi raczej czerwony,tylko od braku spalania w cylindrze Szukał bym problemu w WN (przewody i świece nowe to pozostaje cewka i jej sterowanie)
A to pewnie cewka ma zwarę i jak zamieniłes kanały uwaliłes 2 driver.
1.4 12v??? Cewka na 3 piny? A patrzyłeś po włączeniu zapłonu ,może plus jest a brak sterowania masą.
Kolego ja 2 miesiace temu tak miałem - paliła się kontrolka - jak rozgrzał się silnik i strasznie buczał - okazało sie że cewka zaplonowa za 52 zl
Cewka do sprawdzenia. Ewentualnie ogolony wałek rozrządu, zawsze ścierał krzywkę.
1 i 2 cylinder powiadasz? To dziwna sprawa bo tam cewka pracuje 1 i 4 albo 2 i 3.
też miałem podobny problem u siebie w UNO, powstało jakieś zwarcie w instalacji cewka dostała przebicia i trzeba było wymienić, myśle że to jest cała przyczyna, ewentualnie sprawdź kopułke i bo ona też czasem szwankuje pozdrawiam!
powiedz skąd wyprowadziłeś impuls bo interesuje mnie to dlaczego nie chodzi ten od poloneza może coś da sie zrobić jaki tam jest układ jedna cewka i rozdziela na wszystkie cylindry?
Moim zdaniem cewka zapłonowa- przegrzewa się i traci gdzieś ciągłość uzwojenia. Pozdr.J. ps sprawdź na gorąco jak zgaśnie czy jest iskra.....
Witam. Rano sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika. Spalił się 30 A od ukladu zapłonowego. Po wymianie samochód odpala, ale dalej nierówno pracuje. Iskra pojawia się tylko na jednej fajce. Jak wymontowalem cewke zauważyłem źe cewka wyciekła. Jedę teraz po nową. Proponujecie używaną czy oryginał lub zamiennik? Wieczorem ją chcę zamontować.
witam mam problem samochód systematycznie raz w roku nie odpala dzieje się to podczas dużej wilgotności powietrza jest iskra jest paliwo rozrusznik kreci czujnik położenia wału dobry cewka tez.w tamtym roku czyszczenie wtyczek sprawdzanie wszystkiego i nic na drugi dzień odpalił sam.dwa lata temu w drodze do mechanika odpalił po zaciągnięciu ale dopiero...
Witam Nic się nie powinno stać co prawda na może być niewielka różnica na końcach kabli szczególnie jeśli są pod obciążeniem ale to nie ma znaczenia. Jednak zastanawia mnie i tak co innego. Należy rozumieć, że podane jest napięcie nonstop tak jakby była włączona stacyjka - włączony zapłon ? Jeśli tak to ma wyglądać to akumulator do rana nie pożyje....
Witam. Bardzo proste sprawdzenie. W momencie gdy silnik pracuje niby na gazie /dioda pali na stałe/ weż kontrolkę i sprawdż czy na elektrozaworze lub na cewce reduktora jest plus/ niebieski kabel/no i osobno sprawdż masę. Podejrzewam że u ciebie właśnie jest brak masy. Kolego sprawdziłem te połączenia, wszystko na nich jest w porządku, elektro zawór...
Problem dotyczy samochodu jak w temacie z LPG. Auto nie odpala. Wcześniej szarpało i chodził kulawo. Ciśnienie w komorach sprawdzone i jest ok. Nowa listwa wtryskowa z wtryskami. Nowa cewka zapłonowa. Nowe przewody zapłonowe. Napięcie dochodzi na wtryski. Akumulator sprawny. Rozrząd sprawdzony na blokadach. Paliwo dochodzi ale zdaje mi się ze w małej...
Nie jestem w stanie odpowiedzieć na twoje pytanie, po prostu próbowałem po kolei :) czyli wymiana na nowy: - czujnik położenia wału - sonda lambda - cewka zapłonowa - kable i świece - silniki krokowy (używane oryginały, bo jakieś zamienniki to totalna porażka na 2 dni :) ) - czyszczenie przepustnicy i gniazda silnika krokowego, czyszczenie czujnika...
Mam problem z moją sienką 1,6 16V, mianowicie po wymianie alternatora przez mechanika, po wyjechaniu z warsztatu i zrobieniu 500 metrów auto odmówiło posłuszeństwa. Problemy są 2: 1. Silnik chodzi na 2 gary (2 i 3) 2. Auto straciło wszystkie biegi. Teraz stoi na luzie i po odpaleniu tylko widać kłęby dymu z wydechu. Powiem tak: autko jeździło u mnie...
Witam. Piszę ponieważ mam problem , którego od dłuższego czasu nie mogę rozwiązać.Mianowicie auto jest lekko mułowate i gorzej pracuje. W aucie jest instalacja II generacji. Problem polega na tym , że komputer benzynowy łapie błąd sondy lambda i przechodzi w tryb awaryjny podstawiając tym samym stałą wartość ok 0,4v na sondzie lambda , od tego momentu...
Sprawdz obrotomierz.Podłącz do jego wejścia<sygnału> napięcie zmienne 50Hz-trafo dzwonkowe,powinno być około1500 obrotow.Jest inaczej to obrotomierz uszkodzony. Sprawdz prace silniuka po odpięciu obrotomierza od cewki.
opisz jak jest zbudowany na magnesach czy na cewkach
Jak dotąd ustaliłeś, że przy kręceniu rozrusznikiem lub aktywowania testu wtryskiwacza, przekaźnik się załącza i wtryskiwacz dostaje zasilanie, ale nie zawsze pojawia się kluczowanie masy. Ustaliłeś też, że kluczowania brak też czasem podczas testu, wyklucza to więc usterkę czujnika położenia wału (obrotów silnika). Pozostaje zatem wiązka elektryczna...
Odkopuje Też kupiłem centralke STAG 2 G do cinquecento 700. Pytanie mam tylko, gdzie podłączyć kabel BRĄZOWY ?? Który na schemacie dołączonym do centralki, podłączony jest do cewki w/n U mnie jest taka cewka: [url=http://www.google.pl/imgres?um=1&hl...
Wymień wszystkie świece, jeśli dalej nie działa to kable i cewka. Problem z głowy!
[quote="termi"]Panowie ECU podmieniane i dalej to samo :( /quote] A jak miał zapalić po wymianie ECU? A wogóle prąd na cewkę jest?
Jeśli jest pewne że traci iskrę, to ja bym sprawdził czy traci napięcie na cewkę zapłonową /podłączając malutką żarówkę/ i było by wiadomo czy problem jest po wysokim napięciu czy w zasilaniu cewki zapłonowej.
Masz alarm założony? Po przekręceniu stacyjki włącza się pompa w baku?
zamien cewki stronami...Wicej nie trzeba wyjasniac!
Dzięki sebazuber za odpowiedz.U mnie sonda śmiga ( sprawdzałem multimetrem),wyczyściłem dolot,sprawdziłem krokowca lpg.Pozostała mi więc tylko opcja zdechłego reduktora,uwalonego sterownika lpg,lub zaniku sygnału obrotów z cewki po nagrzaniu.
Blokada immo
Padło mi sterowanie cewkami ,dzięki za propozycje ale kupiłem dzisiaj sterownik i już odpaliłem wiec temat rozwiązany .
Tam idzie kabel do cewki, ale to chyba by wogóle nie przełączał..
Witam panowie temat zamykam przyczyna leżała w sterowaniu jednej z cewek. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
moze podwójny przekaźnik, a moze jedna czesc cewki, a moze ecU - ale tego sie nikt nie dowie bez dokładniejszego opisania problemu
I mnie dopadł identyczny problem. Jak go rozwiązać, tylko nie piszcie o aku i ładowaniu... Sonda? Czujnik tem? Świece czy cewka? Ciśnienie paliwa? Silnik na zimnym po dodaniu gazu na max strzela w wydech i po duzych trudach wkońcu się wkręci. Co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną?
W sienie 97r. 1.6 16v wystepuje problem z wujsciem sygnalu na pompe paliwa,cewke,wtryskiwacze podczas krecenia rozrusznika. Podczas testu elemetow wykonawczychwszystko pracuje bez zarzutow.Po wymianie komputera z imo auto odpalilo prawidlowo(komputer i imo z innego auta). Na jednym z forum bylo kiedys o tym mowa,ze to wina imo.Czy posiada ktos zawartosc...
co zrobiłes? dołozyłes dodatkowy przewod z cewki WN do licznika?jak nie to nigdy nie wystartuje
Właśnie mi cieknie chyba z pod uchwytu cewek - dokładnie nie widać, co z tym można zrobić ? Silnik 1.2/8
Najprawdopodobniej przewód idący z komputera sterujący cewką pompy paliwa 7 lub 10 pin przekaźnika. Jutro to obadam. A ty sprawdź to co napisałem..
obwód prąowy jest ok piny 30-85.bezpieczniki ok wentylator chodzi po mostkowaniu. Dla przekaźnika wolniejszych obrotów i pełnych. Mierzyłem jaki jest prąd sterujący dla cewek. piny mniejsze 86 87, ale odczyt 0.02mA
Nie ma być żadnych błysków Wiedziałem że JanMorowskie przewody są liche ale żeby aż tak Cewkę zostaw Co do uszkodzenia przewodów przez świecę, nie ma takiej opcji
Są różne pomysły, m. in. silniczek sterujący, silniczek krokowy, pompa paliwowa, wtryski, cewka. Kolejną propozycją jest czujnik temp. płynu. Jeśli jest 'uwalony' to podaje błędne wskazania, komputer myśli że silnik jest nagrzany i złą dawkę paliwa podaje.
Sprawdź świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Jeśli w aparacie zapłonowym jest jeszcze moduł to ja stawiam na cewkę zapłonową. Już raz to przerabiałem Ale jeśli to ma być tak jak u mnie to poczekaj na pewno się pogorszy.
Witam, nie znam Punto, większe Fiaty juz lepiej, moge ci poradzic tylko tyle, zebys sie przyjzał kabelkowi biegnącemu od cewki przy kluczyku do centralki, są Felerne,(Siena, Palio) a objaw identyczny jak u ciebie,jak kupisz nowy (w fiacie 50-80zł tak mi się zdaje) nie zrobisz błędu. Sprawdz, napisz o efektach, jak układ taki jak w większych F to masz...
Jeżeli gaśnie na gazie i na benzynie to wina leży po stronie zapłonu bo wtedy tylko brak iskry spowoduje unieruchomienie silnika. Proponuję sprawdzić podwójny przekaźnik, połączenia z cewką zapłonową, czujnik położenia wału. Prawdopodobnie jest gdzieś brak styku lub pęknięty przewód.
szukaj gdzies w okolicy kolektora ssacego po prawej stronie silnika za cewkami zapłonowymi, gdzies w tamych okolicach jest schowany. W tych fiatach były dwa rodzaje czujników stosowane 3 pinowe(podwójny czujnik daje sygnał do kompa o temp silnika oraz podaje sygnał na wskażnik temp. w liczniku tak jak na foto i dwupinowy który daje tylko do kompa i...
Jeżeli jest dokładnie tak jak piszesz(na lpg też nie chodzi) to napewno nie jest to przoblem z wtryskiwaczami a raczej z brakiem iskry albo brakiem sygnału dla cewek zapłonowych. jeżeli to jest pełny wtrysk wielopunktowy(a nie jakieś równoległe podłaczenie 4 wtryskiwaczy) to sprawdź dokładnie czujnik położenia wałka rozżądu. Jezeli go niema w instalacji...
No to sorki, pisząc wymieniłem cewkę zasugerowałeś,że jewt to jedna a nie zespół 4 lub 6-ciu cewek. Niestety podny przypadek przy takiej zespolonej, poczwórnej cewce mamy z Zafirą 1,8 i niestety wszyscy ( po podebnej ścieżce jak u Ciebie) rozłożyli ręce.... Jest podejrzenie że zespół cewek ( dobry dla benzyny) na kłopoty na gazie, czeka nas selekcja...
Fiat siena 1.2 2001 54KW do tej pory bylo wszystko w porzadku, dzisiaj nie odpalila. Sprawdzilem: pompka podaje paliwo, napiecie na cewki dochodzi, ale brak kluczowania od ECU. Na wtryskach tez napiecie jest i rowniez brak kluczowania. Nie wiem czy tak powinno byc, ale napiecie na wtryski i cewki jest tylko wtedy gdy pompka chodzi, tzn. po przekreceniu...
Miałem prawie to samo mechanik od gazu wmawiał aby zmienić przewody wysokiego napięcia,zmieniłem a tu bum!!!.:sm2: :sm2: Podjechałem do niego, zaproponował oczyszczenie cewki wysokiego napięcia (z niej wychodzą przewody) polakierował i od tej pory 5 miesięcy ani jednego strzału,a więc wymiana przewodów wysokiego napięcia była zbędna. Odpisz czy pomogło.
Fiat Siena1997 1,4 kod silnika 178.B2.000 przebieg 50000 . Problemy z jazdą szarpanie nierównomierna praca dymienie . ,gasnięcie na wolnych obrotach .Problemy nasiliły się po wymianie przez klijęta filtra paliwa . Po podłączeniu CDIF2 lista błędów spora : Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym 22obwód pochłąniacza par paliwa 23 obwód silnika krokowego...
Witam . jestem od niedawna posiadaczem fiata Sieny . właśnie wymieniłem instalacje gazową na kompletnie nową po czym auto zaczęło mi strzelać we filtr powietrza. byłem wielokrotnie na regulacji gazu ale to nic nie dało, kazali mi wymienić kable i świece oraz cewkę, wymieniłem ale bez żadnych rezultatów dalej mi strzela, na benzynie jeździ bez zarzutu...
Uszczelniacze wymienia się "od zewnątrz", jeśli chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału od strony rozrządu to trzeba zdjąć koła pasowe, gorzej jest z wymianą uszczelniacza od strony skrzyni biegów, bo trzeba ją całą zdemontować. Jest jeszcze czwarty uszczelniacz - oring pod uchwytem cewek (oryginalnie otwór pod napęd rozdzielacza zapłonu)....
Jeśli sterownik byłby zniszczony samochód nie pracowałby na gazie, bo nie miałoby co sterować cewką zapłonową. Jak masz instalację II generacji i chodzi Ci na gazie na na benzynie nie, to z dużym prawdopodobieństwem uszkodzenie dotyczy sterownika LPG a dokładniej układu odcinania wtrysków benzyny lub odcięcia pompy paliwa (ew. samej pompy paliwa).
Witam serdecznie. Wiem,że było już sporo podobnych tematów, ale po ich przeczytaniu i sprawdzeniu mój problem nadal nie został rozwiązany. Posiadam fiata siene 1.4 lpg rocznik 98 monowtrysk (lpg-tartarini TEC 99,aoto alarm-american legend,imobilajzer sterownik IMOO1.01 dwa kluczyki niebieskie, jeden matka brązowy plus karta kodowa, komputer jeszcze...
Podaj bezpośrednio plus na cewkę elektromagnesu rozrusznika. Tylko na luzie . Przynajmniej wykluczysz rozrusznik.Jak zacznie kręcić to wina w kablach a jak nie to rozrusznik. Zgaszona kontrolka od awarii wtrysku i immo może mieć inne podłoże i nie mieć związku z kręceniem rozrusznikiem.Od elektroniki układu wtryskowego chyba jest osobny bezpiecznik...
Sprawdz przekażnik główny,czy wychodzi z niego +12V.Z niego wychodzi zasilanie pompy ,cewki zapłonowej i wtryskiwaczy.Na pinie 5 masz zasilanie pompy,na pinie 13 zasilanie cewki zapłonowej,na pinie 4 wtryskiwacze.Sprawdz tez sterowanie przekaźnikiem głownym,czy na pinie 12 pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon. Dodano po 9 Jeżeli...
Witam podłączę się pod temat żeby nie tworzyć nowego. Fiat siena 1.2 1999r. Samochód stał 2 tygodnie, padł aku. po naładowaniu pali się cały czas kontrolka code. Próba z kluczykiem matką, zaprogramowanie ponowne nie daje rezultatu. Mam kartę kodową, klucz master + 2 niebieskie. Próba uruchomienia awaryjnego , wprowadzam kod z karty ale na koniec nie...
Dziś wieczorem to sprawdzę i dam znać czy jest "dyskoteka". Dodano po 10 Właśnie jestem po "wodnym" teście i jestem zszokowany, że przewody które mają zaledwie 2 miesiące i przejechane niecałe 2 000 km dają iskrę w każdym miejscu gdzie stykają się z obudową silnika czy też innymi kablami. Cewki wymieniałem w sobotę i także między elementami cewki przeskakiwały...
Pomysł ze stabilizatorem jest dobry. Trzeba dodać jeszcze jedna diodę na wyjściu aby akumulator nie rozładowywał siena postoju (przez wyjscie stabilizatora i rezystory). Dodatkowa dioda to dodatkowy spadek napięcia. Mozna było by też pokombinować coś z tyrystorem (jak wspomniałeś). Dopuszczać do wyzwalania tylko jak napiecie na aku. spadnie ponizej...
>>> diablo23248 - Problem nie dotyczy podłączenia poszczególnych modułów (w instalacji nie było nic ruszane, a kiedyś pracowała ona poprawnie), ale liczą się dobre chęci :> Zależy mi na podpowiedzi gdzie szukać problemu. Nie mam doświadczenia w instalacjach samochodowych i szukam punktu zaczepienia. Jak na razie mam dwa przypuszczenia jednak jeszcze...
Miałem ten sam problem. Winny okazał się silnik krokowy . Po wyczyszczeniu owego silnika oraz przepustnicy auto działa normalnie. Typowa przypadłość silników endura. Jeżeli zamiast czyszczenia silnika krokowego zdecydujesz sięna jego wymianę proponuje nie stosować chińskich zamienników za 60 zł :) Może jak by tam był to i może by się popsuł ale jego...
Mój koleś walczył kiedyś z tym problemem, z tym, że wymienił całą deskę z zegarami. Kupił na szrocie od Sieny i pasowała. Obrotomierz o Sieny musi być podłączony przez układ formujący impulsy (muszą być krótkie) bo po podłączeniu do tego "cewko-rozdzielacza" przy pewnych prędkościach obrotowych obrotomierz głupieje. Można też wykazać odrobinę dobrej...
Mam podobny problem i też po wymianie rozrządu. Pojechałem z reklamacją i podobno sprawdzili ustawienie rozrządu - twierdzą, że jest dobrze. Przeczyścili przepustnicę i jest delikatna poprawa, ale to nie rozwiązało problemu. Wymieniłem cewkę zapłonową, przewody WN, świece, silnik krokowy, sondę lambda i naprawiłem wydech. Nic to nie pomogło. Odpala...
Witam, mam problem, czasem (nie zawsze) przy wyjęciu z samochodu akumulatora na doładowanie robiło się coś takiego: Startuję normalnie na benzynie, silnik osiąga temperaturę - zaprogramowałem w komputerze Bingo - 10 stopni C. Przełączam na gaz, samochód ładnie śmiga, wciskam sprzęgło - obroty spadają do tak niskiego poziomu - ze 300 obr/min, że często...
Jest to mój pierwszy post,wiec proszę o wyrozumiałość.Dostałem do naprawy laptopa j.w.Po wlączeniu przecisku power komputer odpala na sekundę i wyłącza się.Na moment włącza się wiatrak procesora i zapala się pasek dotykowy do regulacji głośności.Sprawdziłem przetwornice są ok,3.3v i 5v.Na ostatniej z możliwych cewek napięcie występuje dopiero po podłączeniu...
Witam!! Mam Fiata Siene 1,2 HL MPI rok 1999. Objawy psucia auta byly nastepujace: najpierw silnik zaczal nierowno pracowac (przygasac - praktycznie do zera po czym wchodzil na normalne obroty i tak w kolko), podczas jazdy przy przyspieszaniu slychac bylo taka "metaliczna detonacje" mieszanki, auto nie mialo przyspieszenia (wydawalo sie molniete, nie...
Czytał co? Z problemem walczę już ponad pół roku, jest coraz gorzej mimo napraw u wybitnych specjalistów co to potrafią tylko wymienić połowę samochodu i stwierdzić "o to było to". Nie znam się na samochodach na tyle by samemu zdjagnozować problem więc jestem zdany na innych. Niestety nie trafiłem na obczytanego mechanika co by mi powiedział o co chodzi....
Jest to jak najbardziej do zrobienia a nawet zaryzykuję stwierdzenie, że niewielkim kosztem. Mam na bazie akcenta G4EH znajomej, któremu zainspirowany wypocinami w tym poście, założyłem po jednej sztuce 1N4007/wtrysk i pozamiatane zakłócenia w CB. Dodam iż zakłócenia od wtrysków potęgowały wiązki przewodów do emulatorów LPG. Rozwiązanie o niebo lepsze...
Instalacja gazowa została załozona bo samochód od jakiegos czasu zaczoł masakrycznie palic benzyne i własnie zaczeło sie dziac że po wcisnięciu pedału gazu samochód jak by miał spóźniony zapłon i lekko przymulił a nagle dostawał kopa jak cholera gdy została założona inst. gazowa to przez pół roku na gazie jeździł poprostu idealnie gazu praktycznie nie...
Sprawdź jaką temperaturę widzi ECU. Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury wody (ten od sterownika). Sonda lambda nie ma nic do odpalania... Czujnik wymieniony, odpalanie i spalanie w normie. Pokonane 100km w trybie mieszanym (47km trasa, 55 miasto) i zatankowane 12 litrów gazu. Czyli spalanie jest również w normie. 100% mierzone tylko na...
Witam mam podobny problem z moim Autocom CDP + BT w pełni komunikujący sie z oprogramowaniem Delphi 2014.R2 ( 2.14.2.2 ) , niestety podczas diagnostyki zrywa połączenie po BT jak i po USB . Na niektórych samochodach działa funkcja OBD w stopniu ograniczonym nie działa natomiast eOBD . Podczas Diagnostyki : Fiata Siena 1,2 8V 2000r komputer IAW 18F oraz...
Witam. W samochodzie Audi A4 B5 1.8 20v APT bez lpg, pojawił się problem przy niskich temperaturach (około 10C), mianowicie samochód odpala i od razu gaśnie lub silnik pracuje bardzo nierówno obroty spadają bardzo nisko, później falują itd. Co ciekawe po naciśnięciu pedału przyspieszenia i trzymaniu wyższych obrotów jest dobrze. Usterka wydaje się typowa,...
Benzynowe Volvo 700/900, Przy koszmarnie drogich częściach zamiennych/eksploatacyjnych, wyglądzie i zapotrzebowaniu na paliwo małego czołgu; Bzdura. Ceny części mają normalny poziom, niektóre głównie zawieszeniowe są śmiesznie tanie. Jedyne faktycznie drogie dotyczą silników 16V, zwłaszcza 2.0. Wygląd kwestia gustu, spalanie duże - za to łatwo się...
20/80/2 wypada dać im nieco więcej powiedzmy 35-40 Co do zwrotnicy to już mówię, czemu upieram sięnad aktywnym (układ 2.2) Gdyż cewki i przeliczenie cięcia to powiedzmy da nam cewkę wartą około 40 złotych/głośnik, do tego kondensatory powiedzmy 100uF bipolarny elektrolit i 10uF jakiś lepszy foliowy równolegle za ok. 5 złotych. Przypomne, ze musisz mieć...
siena cewka siena immobilizer siena głośnik
zawieszenie tylne laguna objaw uszkodzić uszczelka głowica bateria robot
Jak wyjąć silniczek z młynka do kawy typ 065 z 1974 roku Osłona fotela lewego Ford C-Max 2016 EcoBoost – numery części, montaż, zamienniki