Sprawdz obrotomierz.Podłącz do jego wejścia<sygnału> napięcie zmienne 50Hz-trafo dzwonkowe,powinno być około1500 obrotow.Jest inaczej to obrotomierz uszkodzony. Sprawdz prace silniuka po odpięciu obrotomierza od cewki.
a cewkę sprawdzałes?
Świece mam kilka miesięcy! myslałem też o przewodach. Możliwe że cewka ma przebicie??
[quote="termi"]Panowie ECU podmieniane i dalej to samo :( /quote] A jak miał zapalić po wymianie ECU? A wogóle prąd na cewkę jest?
Sprawdź filtr powietrza i sprawdź czy przypadkiem cewka nie ma przebicia możesz również zrobić pomiary sondy lambda , czy auto nie zaczęło palić więcej od czasu wystąpienia tych usterek które opisujesz ?
Witam ponownie poprzednie wiadomości mi się zablokowały jak sprawdzić czy cewka źle podaje prąd na wolnych obrotach
Ok , napięcie jest.Mogę już plus z akumulatora podłaczyć do cewki ?
Wymień wszystkie świece, jeśli dalej nie działa to kable i cewka. Problem z głowy!
Uwalona cewka. Nie ECU bo by w ogóle nic nie było. Ewentualnie zaśniedziałe wtyczki zasilająco-sterujące cewek ;)
Witam, a czy ktoś sprawdził elektromagnes(cewkę)? Może jest już wypalona?
Od wysokiej dawki kat sie nie zrobi raczej czerwony,tylko od braku spalania w cylindrze Szukał bym problemu w WN (przewody i świece nowe to pozostaje cewka i jej sterowanie)
Przetestuj multimetrem ciągłość przewodu z tej cewki do pinu 19stego we wtyku centralki (pierwszy w dolnym rzędzie od strony wejścia kabli).To standardowe złącze fiata i powinno być na 1 i 19 pinie kluczowanie cewek. Jeśli będzie przewodzenie w porządku i cewka sprawna to pozostaje sterownik.
Kolego ja 2 miesiace temu tak miałem - paliła się kontrolka - jak rozgrzał się silnik i strasznie buczał - okazało sie że cewka zaplonowa za 52 zl
Jeśli są tak jak na rysunku to są dobrze, jedna cewka obsługuje skrajne cylindry, druga wewnętrzne. Kolejność przewodów w obrębie jednej cewki nie ma znaczenia.
Pfemek dzięki za pomysł z diodą LED jutro przetestuję :) możesz mi podać jaki LED i opornik byłby najlepszy do tego testu? z góry wielkie dzięki :) oczywiście świeczki (iskrę) też sprawdzę :) co do cewki to sprawdzałem już rezystancje po obu stronach - pierwotnej i wtórnej - no i są prawidłowe - więc cewka powinna być OK
Cewka do sprawdzenia. Ewentualnie ogolony wałek rozrządu, zawsze ścierał krzywkę.
A to pewnie cewka ma zwarę i jak zamieniłes kanały uwaliłes 2 driver.
Jeśli jest pewne że traci iskrę, to ja bym sprawdził czy traci napięcie na cewkę zapłonową /podłączając malutką żarówkę/ i było by wiadomo czy problem jest po wysokim napięciu czy w zasilaniu cewki zapłonowej.
też miałem podobny problem u siebie w UNO, powstało jakieś zwarcie w instalacji cewka dostała przebicia i trzeba było wymienić, myśle że to jest cała przyczyna, ewentualnie sprawdź kopułke i bo ona też czasem szwankuje pozdrawiam!
powiedz skąd wyprowadziłeś impuls bo interesuje mnie to dlaczego nie chodzi ten od poloneza może coś da sie zrobić jaki tam jest układ jedna cewka i rozdziela na wszystkie cylindry?
W sienie 97r. 1.6 16v wystepuje problem z wujsciem sygnalu na pompe paliwa,cewke,wtryskiwacze podczas krecenia rozrusznika. Podczas testu elemetow wykonawczychwszystko pracuje bez zarzutow.Po wymianie komputera z imo auto odpalilo prawidlowo(komputer i imo z innego auta). Na jednym z forum bylo kiedys o tym mowa,ze to wina imo.Czy posiada ktos zawartosc...
Padnięta cewka daje o sobie znać gdy silnik się mocno nagrzeje(gubi zaplony).Sprawdz oscyloskopem jak radzą koledzy albo podmień.
Moim zdaniem cewka zapłonowa- przegrzewa się i traci gdzieś ciągłość uzwojenia. Pozdr.J. ps sprawdź na gorąco jak zgaśnie czy jest iskra.....
W jaki sposób sprawdzić czujnik położenia wału? Jezeli chodzi o cewkę to muszę zmierzyć rezystancję? Jezeli tak to jakie powinny być tam wartości?
Najwygodniej byłoby podpiąć pod komputer ale czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra i załącza się zasilanie na cewkę? Albo czy rusza się wskazówka obrotomierza? Chodzi mi o to czy ECU widzi, że wał silnika się obraca.
I mnie dopadł identyczny problem. Jak go rozwiązać, tylko nie piszcie o aku i ładowaniu... Sonda? Czujnik tem? Świece czy cewka? Ciśnienie paliwa? Silnik na zimnym po dodaniu gazu na max strzela w wydech i po duzych trudach wkońcu się wkręci. Co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną?
Nie ma być żadnych błysków Wiedziałem że JanMorowskie przewody są liche ale żeby aż tak Cewkę zostaw Co do uszkodzenia przewodów przez świecę, nie ma takiej opcji
Odkopuje Też kupiłem centralke STAG 2 G do cinquecento 700. Pytanie mam tylko, gdzie podłączyć kabel BRĄZOWY ?? Który na schemacie dołączonym do centralki, podłączony jest do cewki w/n U mnie jest taka cewka: [url=http://www.google.pl/imgres?um=1&hl...
Witam Nic się nie powinno stać co prawda na może być niewielka różnica na końcach kabli szczególnie jeśli są pod obciążeniem ale to nie ma znaczenia. Jednak zastanawia mnie i tak co innego. Należy rozumieć, że podane jest napięcie nonstop tak jakby była włączona stacyjka - włączony zapłon ? Jeśli tak to ma wyglądać to akumulator do rana nie pożyje....
Są różne pomysły, m. in. silniczek sterujący, silniczek krokowy, pompa paliwowa, wtryski, cewka. Kolejną propozycją jest czujnik temp. płynu. Jeśli jest 'uwalony' to podaje błędne wskazania, komputer myśli że silnik jest nagrzany i złą dawkę paliwa podaje.
Witam. W aucie jak w temacie nie chodzi pompa paliwa, nie ma zasilania na cewce zapłonowej i auto nie pali. Jak podam napięcie na cewkę i pompę to auto zapala ale tylko na gazie na benzynie nie pali. Nie działa przekaźnik załączający między innymy pompę i cewkę zapłonową, sterowanie tego przekaźnika wychodzi bezpośrednio z ECU. Czym może być spowodowany...
witam mam problem samochód systematycznie raz w roku nie odpala dzieje się to podczas dużej wilgotności powietrza jest iskra jest paliwo rozrusznik kreci czujnik położenia wału dobry cewka tez.w tamtym roku czyszczenie wtyczek sprawdzanie wszystkiego i nic na drugi dzień odpalił sam.dwa lata temu w drodze do mechanika odpalił po zaciągnięciu ale dopiero...
Witam. Bardzo proste sprawdzenie. W momencie gdy silnik pracuje niby na gazie /dioda pali na stałe/ weż kontrolkę i sprawdż czy na elektrozaworze lub na cewce reduktora jest plus/ niebieski kabel/no i osobno sprawdż masę. Podejrzewam że u ciebie właśnie jest brak masy. Kolego sprawdziłem te połączenia, wszystko na nich jest w porządku, elektro zawór...
Witam . jestem od niedawna posiadaczem fiata Sieny . właśnie wymieniłem instalacje gazową na kompletnie nową po czym auto zaczęło mi strzelać we filtr powietrza. byłem wielokrotnie na regulacji gazu ale to nic nie dało, kazali mi wymienić kable i świece oraz cewkę, wymieniłem ale bez żadnych rezultatów dalej mi strzela, na benzynie jeździ bez zarzutu...
A stacyjka łączy na pewno?
Dzięki sebazuber za odpowiedz.U mnie sonda śmiga ( sprawdzałem multimetrem),wyczyściłem dolot,sprawdziłem krokowca lpg.Pozostała mi więc tylko opcja zdechłego reduktora,uwalonego sterownika lpg,lub zaniku sygnału obrotów z cewki po nagrzaniu.
zamien cewki stronami...Wicej nie trzeba wyjasniac!
Problem dotyczy samochodu jak w temacie z LPG. Auto nie odpala. Wcześniej szarpało i chodził kulawo. Ciśnienie w komorach sprawdzone i jest ok. Nowa listwa wtryskowa z wtryskami. Nowa cewka zapłonowa. Nowe przewody zapłonowe. Napięcie dochodzi na wtryski. Akumulator sprawny. Rozrząd sprawdzony na blokadach. Paliwo dochodzi ale zdaje mi się ze w małej...
Witam serdecznie. Wiem,że było już sporo podobnych tematów, ale po ich przeczytaniu i sprawdzeniu mój problem nadal nie został rozwiązany. Posiadam fiata siene 1.4 lpg rocznik 98 monowtrysk (lpg-tartarini TEC 99,aoto alarm-american legend,imobilajzer sterownik IMOO1.01 dwa kluczyki niebieskie, jeden matka brązowy plus karta kodowa, komputer jeszcze...
Podaj bezpośrednio plus na cewkę elektromagnesu rozrusznika. Tylko na luzie . Przynajmniej wykluczysz rozrusznik.Jak zacznie kręcić to wina w kablach a jak nie to rozrusznik. Zgaszona kontrolka od awarii wtrysku i immo może mieć inne podłoże i nie mieć związku z kręceniem rozrusznikiem.Od elektroniki układu wtryskowego chyba jest osobny bezpiecznik...
Witam panowie temat zamykam przyczyna leżała w sterowaniu jednej z cewek. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Tam idzie kabel do cewki, ale to chyba by wogóle nie przełączał..
Nie jestem w stanie odpowiedzieć na twoje pytanie, po prostu próbowałem po kolei :) czyli wymiana na nowy: - czujnik położenia wału - sonda lambda - cewka zapłonowa - kable i świece - silniki krokowy (używane oryginały, bo jakieś zamienniki to totalna porażka na 2 dni :) ) - czyszczenie przepustnicy i gniazda silnika krokowego, czyszczenie czujnika...
Mam problem z moją sienką 1,6 16V, mianowicie po wymianie alternatora przez mechanika, po wyjechaniu z warsztatu i zrobieniu 500 metrów auto odmówiło posłuszeństwa. Problemy są 2: 1. Silnik chodzi na 2 gary (2 i 3) 2. Auto straciło wszystkie biegi. Teraz stoi na luzie i po odpaleniu tylko widać kłęby dymu z wydechu. Powiem tak: autko jeździło u mnie...
Padło mi sterowanie cewkami ,dzięki za propozycje ale kupiłem dzisiaj sterownik i już odpaliłem wiec temat rozwiązany .
Witam. Piszę ponieważ mam problem , którego od dłuższego czasu nie mogę rozwiązać.Mianowicie auto jest lekko mułowate i gorzej pracuje. W aucie jest instalacja II generacji. Problem polega na tym , że komputer benzynowy łapie błąd sondy lambda i przechodzi w tryb awaryjny podstawiając tym samym stałą wartość ok 0,4v na sondzie lambda , od tego momentu...
Mam podobny problem i też po wymianie rozrządu. Pojechałem z reklamacją i podobno sprawdzili ustawienie rozrządu - twierdzą, że jest dobrze. Przeczyścili przepustnicę i jest delikatna poprawa, ale to nie rozwiązało problemu. Wymieniłem cewkę zapłonową, przewody WN, świece, silnik krokowy, sondę lambda i naprawiłem wydech. Nic to nie pomogło. Odpala...
Mój koleś walczył kiedyś z tym problemem, z tym, że wymienił całą deskę z zegarami. Kupił na szrocie od Sieny i pasowała. Obrotomierz o Sieny musi być podłączony przez układ formujący impulsy (muszą być krótkie) bo po podłączeniu do tego "cewko-rozdzielacza" przy pewnych prędkościach obrotowych obrotomierz głupieje. Można też wykazać odrobinę dobrej...
Witam, nie znam Punto, większe Fiaty juz lepiej, moge ci poradzic tylko tyle, zebys sie przyjzał kabelkowi biegnącemu od cewki przy kluczyku do centralki, są Felerne,(Siena, Palio) a objaw identyczny jak u ciebie,jak kupisz nowy (w fiacie 50-80zł tak mi się zdaje) nie zrobisz błędu. Sprawdz, napisz o efektach, jak układ taki jak w większych F to masz...
moze podwójny przekaźnik, a moze jedna czesc cewki, a moze ecU - ale tego sie nikt nie dowie bez dokładniejszego opisania problemu
obwód prąowy jest ok piny 30-85.bezpieczniki ok wentylator chodzi po mostkowaniu. Dla przekaźnika wolniejszych obrotów i pełnych. Mierzyłem jaki jest prąd sterujący dla cewek. piny mniejsze 86 87, ale odczyt 0.02mA
Właśnie mi cieknie chyba z pod uchwytu cewek - dokładnie nie widać, co z tym można zrobić ? Silnik 1.2/8
co zrobiłes? dołozyłes dodatkowy przewod z cewki WN do licznika?jak nie to nigdy nie wystartuje
Jeżeli jest dokładnie tak jak piszesz(na lpg też nie chodzi) to napewno nie jest to przoblem z wtryskiwaczami a raczej z brakiem iskry albo brakiem sygnału dla cewek zapłonowych. jeżeli to jest pełny wtrysk wielopunktowy(a nie jakieś równoległe podłaczenie 4 wtryskiwaczy) to sprawdź dokładnie czujnik położenia wałka rozżądu. Jezeli go niema w instalacji...
Najprawdopodobniej przewód idący z komputera sterujący cewką pompy paliwa 7 lub 10 pin przekaźnika. Jutro to obadam. A ty sprawdź to co napisałem..
Jeżeli gaśnie na gazie i na benzynie to wina leży po stronie zapłonu bo wtedy tylko brak iskry spowoduje unieruchomienie silnika. Proponuję sprawdzić podwójny przekaźnik, połączenia z cewką zapłonową, czujnik położenia wału. Prawdopodobnie jest gdzieś brak styku lub pęknięty przewód.
szukaj gdzies w okolicy kolektora ssacego po prawej stronie silnika za cewkami zapłonowymi, gdzies w tamych okolicach jest schowany. W tych fiatach były dwa rodzaje czujników stosowane 3 pinowe(podwójny czujnik daje sygnał do kompa o temp silnika oraz podaje sygnał na wskażnik temp. w liczniku tak jak na foto i dwupinowy który daje tylko do kompa i...
Sprawdź świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Jeśli w aparacie zapłonowym jest jeszcze moduł to ja stawiam na cewkę zapłonową. Już raz to przerabiałem Ale jeśli to ma być tak jak u mnie to poczekaj na pewno się pogorszy.
No to sorki, pisząc wymieniłem cewkę zasugerowałeś,że jewt to jedna a nie zespół 4 lub 6-ciu cewek. Niestety podny przypadek przy takiej zespolonej, poczwórnej cewce mamy z Zafirą 1,8 i niestety wszyscy ( po podebnej ścieżce jak u Ciebie) rozłożyli ręce.... Jest podejrzenie że zespół cewek ( dobry dla benzyny) na kłopoty na gazie, czeka nas selekcja...
Fiat Siena1997 1,4 kod silnika 178.B2.000 przebieg 50000 . Problemy z jazdą szarpanie nierównomierna praca dymienie . ,gasnięcie na wolnych obrotach .Problemy nasiliły się po wymianie przez klijęta filtra paliwa . Po podłączeniu CDIF2 lista błędów spora : Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym 22obwód pochłąniacza par paliwa 23 obwód silnika krokowego...
Miałem prawie to samo mechanik od gazu wmawiał aby zmienić przewody wysokiego napięcia,zmieniłem a tu bum!!!.:sm2: :sm2: Podjechałem do niego, zaproponował oczyszczenie cewki wysokiego napięcia (z niej wychodzą przewody) polakierował i od tej pory 5 miesięcy ani jednego strzału,a więc wymiana przewodów wysokiego napięcia była zbędna. Odpisz czy pomogło.
Fiat siena 1.2 2001 54KW do tej pory bylo wszystko w porzadku, dzisiaj nie odpalila. Sprawdzilem: pompka podaje paliwo, napiecie na cewki dochodzi, ale brak kluczowania od ECU. Na wtryskach tez napiecie jest i rowniez brak kluczowania. Nie wiem czy tak powinno byc, ale napiecie na wtryski i cewki jest tylko wtedy gdy pompka chodzi, tzn. po przekreceniu...
Uszczelniacze wymienia się "od zewnątrz", jeśli chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału od strony rozrządu to trzeba zdjąć koła pasowe, gorzej jest z wymianą uszczelniacza od strony skrzyni biegów, bo trzeba ją całą zdemontować. Jest jeszcze czwarty uszczelniacz - oring pod uchwytem cewek (oryginalnie otwór pod napęd rozdzielacza zapłonu)....
Jest to mój pierwszy post,wiec proszę o wyrozumiałość.Dostałem do naprawy laptopa j.w.Po wlączeniu przecisku power komputer odpala na sekundę i wyłącza się.Na moment włącza się wiatrak procesora i zapala się pasek dotykowy do regulacji głośności.Sprawdziłem przetwornice są ok,3.3v i 5v.Na ostatniej z możliwych cewek napięcie występuje dopiero po podłączeniu...
Witam!! Mam Fiata Siene 1,2 HL MPI rok 1999. Objawy psucia auta byly nastepujace: najpierw silnik zaczal nierowno pracowac (przygasac - praktycznie do zera po czym wchodzil na normalne obroty i tak w kolko), podczas jazdy przy przyspieszaniu slychac bylo taka "metaliczna detonacje" mieszanki, auto nie mialo przyspieszenia (wydawalo sie molniete, nie...
siena immobilizer siena głośnik zawory siena
zmywarka amica silnik akumulator izolować sinus kondensator
antywirus norton antywirus norton
Procedura odpowietrzania pompy hamulcowej krok po kroku Junkers bucha - co robić? Porady i rozwiązania