Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Podaj jaką masz wartość napięcia ładowania bo określenie "słabe" nic mi nie mówi Może być uszkodzony prostownik, albo cewka
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Problem rozwiązany
Czyli stator i cewka są w porządku? Nie wiadomo. Faktycznie na schemacie jest kabel czarno-czerwony a nie brązowo czerwony. Moja pomyłka. Cały czas robisz błedy w pomiarach. Czy nie warto było by się skupic na tym co ktoś napisał i próbować zrozumieć? Jak coś jest nie jasne to lepiej zapytać a nie pisać po raz kolejny bzdur o pomiarach na złączonym...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Typując która cewka jest niesprawna opierałem się na wynikach próby z akumulatorem. Wydawało mi się, że skoro jest iskra / przy 12V / 3. Próba z akumulatorem - podczas pracy przerywacza / czyli mnie / iskra była, słaba ale była. Tak to jest jak sie posługuje określeniami ogólnymi i to bardzo nieprecyzyjnymi. Co to znaczy: "iskra była słaba" ? Dla mnie...
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Nie ma znaczenia. Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania akumulatora. Tyle że uzwojenie nieciekawie wygląda, ślady przegrzania, prawdopodobnie jest uszkodzone.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Przyszedł mi dzisiaj stator i cewka innej firmy, po jeździe jest wszystko OK, tak, że temat rozwiązany.
Witam wszystkich, przeczytałem cz. 1. i połowę cz. 2. Mam szybkie pytanie. Zacząłem się bawić w energię odnawialną. Jakiś czas temu zakupiłem 3 alternatory samochodowe (3, bo pierwszy pewnie popsuję, drugi zadziała, a 3. udoskonalę na podstawie doświadczeń z 2. no i miałem nadmiar gotówki :D ) Alternatory mają 100A przy 14V, stator nawinięty drutem...
Witam. Mam skuter Hyosung SF-50 2t. Znikła w nim iskra. Cewka WN jest dobra. Moduł wizualnie jest taki sam jak ten od Kymco Super 9. Stator jest na 3 cewki: http://obrazki.elektroda.pl/9766373800_1... Nigdzie na necie nie moge znależć moułu ani statora. Może wie ktoś gdzie kupić taki moduł i stator albo jak przerobić ten zapłon? Pozdrawiam
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
Wymieniłem REGULATOR NAPIĘCIA w junaku 901f na Nowy i nie mam pszednich światełamiałem taki Regulator napięcia a nowy wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/3525804900_... a Nowy reg... Krótka odpowiedź W Twoim Junaku 901F (rocznik 2017) reflektor zasilany jest z osobnej cewki statora prądem przemiennym (AC) , a nie z akumulatora. Stary...
Wygląda na to że cewka jest raczej ok. Chińskie cewki lubią nie trzymać się stałych norm ;) . Skąd wiesz że stator jest ok? Dokładniej, sam impulsator (ta taka inna, mniejsza i zwykle czarna cewka na boku). Daj zdjęcie jak wyglądają kostki statora, jak wygląda moduł zapłonowy. Spróbujemy na krótko odciąć "gaszenie" :P .
Dzień dobry mam problem z Yamaha Aerox Mam taki nietypowy problem jak sprawdzałem ostatnio akumulator miał 11,80v jak odpaliłem skuter zmalało do 11,64v wiecie z czym może być problem. Jeszcze mam p... 1. Krótka odpowiedź Opis objawów – napięcie akumulatora spada po uruchomieniu silnika, kierunkowskazy gasną po krótkiej jeździe, klakson i światło STOP...
Witam, mam problem z KTM SX 125. Pojazd jest kolegi i ma go od kilku lat, dotychczas nie było z nim problemów. Podczas jazdy zgasł, spaliła się cewka ładująca CDI na statorze. Część wymieniona na nowy zamiennik chodził może 10 minut i to samo. Zamówiony nowy stator oryginalny KTM chodził do pierwszego dodania gazu i dym z magneta. Próba przewinięcia...
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
(...) cewki po pręcie? Jak tym sterować? Kiedy cewka będzie wypychała w lewo a kiedy w prawo? A może trzeba zastosować dwie cewki o przeciwnej polaryzacji? Spróbuję zapytać GPT o to, ale wydaje mi się, że się przeciąży i zawiesi więc wolę zapytać Sz.P. inżynierów tutaj. Dziękuje za podpowiedzi. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Do...
To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN , taka jak np , WSK 125 lub Komar , Romet Ale co ty mi tłumaczysz? Po co? Może popatrz sobie na dowolny stator od CDI i zobaczysz, że cewka zasilająca moduł jest nawinięta cieńszym drutem. Powody podałem wyżej.
570ohm zastanawia mnie to dlaczego nie było iskry jak podpialem stator bezpośrednio do cewki wn?
I lecimy od początku, najpierw czy wychodzi jakiekolwiek napięcie ze statora jeżeli tak to podłączenie do modułu jak jest ok a cewka jest nowa to znaczy że moduł kaput. Ja stawiam na źle podpiętą wiązkę.
Cewka zapłonowa ma 0,8om. 80 ma ta cewka w statorze
Sprawa wyglada tak ze cewka została zniszczona bo się wpieprzyła śrubka pomiędzy magneto a stator i ciężko było obliczyć zwoje niestety a oporność tez nie mogłem sprawdzić bo zwarcie i w tym mam problem.
Witam. mam problem z zapłonem w silniku rzekomo loncin 200. Wszystkie części i wymiary pasują do loncin 200. problem polega na tym iż, zapłon jest przedwczesny a mianowicie w miejscu zaznaczonym na obrazku. chciał bym was poprosić o pomoc w ustaleniu przyczyny. jestem mechanikiem i od tej strony silnik rozebrany i poskładany zgodnie ze sztuką. Ale miałem...
Cewka zasilająca CDI przerwana - stator do wymiany.
A pomyślałeś że problem może być w samej świecy? Przede wszystkim popraw wszystkie złącza elektryczne. Stator nie powinien ulec zniszczeniu od samego stania. Prędzej cewka WN. Akumulator jest świeży? Nie wiem jak tutaj, ale spora ilość skuterów ma zapłon AC CDI i wymaga sprawnego akumulatora. Bo taki stary akumulator, naładuje się na maks w 30min i...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul...
No więc tak. Czyli ten rezystor zostawiam. Przykręciłem go do ramy przez dodatkowy radiator.. Co do podłączenia w całość Statora, Regulatora z CDI i resztą instalacji zrobiłem odręczny schemat. Jeśli coś jest nie tak to proszę o sugestie.. Jest to schemat dla Statora 12 cewkowego 3 przewody z cewek (3 fazy) i 2 z impulsatora (masa/sygnał). W takiej...
Witam! Mam pytanie. Jak powinienem połączyć te cewki? Stator ma być trójfazowy wiem że początek pierwszej z końcem następnej w tej samej fazie itd.. ale następna cewka tej samej fazy wypada odwrócona. Podpowiedzcie prosze bo już mam mętlik w głowie! http://obrazki.elektroda.net/11_12637642...
Wszystkie sugestie sprawdzone. Magneto 84mm ma magnesy o większej długości, więc wydaje mi się, że sugestia producenta o zamienności statora jest chyba błędna. Podczas rozruchu czasami się klei więc chyba zapłon nie tak. Czekam na stator 79mm z impulsatorem i poinformuję o rezultacie. Chociaż problem z przegrzewaniem cewki statora pozostawiam jako niewyjaśniony.
Skoro stator pomierzony i cewka zapłonowa oraz impulsator mają właściwe rezystancje. Okablowanie od statora do modułu i od modułu do cewki WN właściwie podłączone oraz ma ciągłość. Sprawdzony kabel WN, fajka oraz świeca. Wszystkie masy podłączone. A na tym module od samego początku nie ma iskry to czy na pewno on jest sprawny?
Dzięki za odpowiedź. Stator - czy chodzi o to? https://obrazki.elektroda.pl/1188140600_... https://obrazki.elektroda.pl/9432836000_... Dodano po 37 https://obrazki.elektroda.pl/6182075600_... https://obrazki.elektroda.pl/4234077700_... Które elementy mam zmierzyć? Wszystkie są ze sobą...
U mnie takie objawy pojawiły sie podczas jazdy po 10 km myślałem że to gaźnik ale nie mógł się rozregulować z teraz na teraz. Wcześniej objawy tylko problem odpalenia z rozrusznika na rozgrzanym silniku. Do tego stopnia ze przelało gaźnik. Winowajcą była cewka zapłonowa. Wymieniona na nową wszelkie problemy ustąpiły. Mam wymieniony stator na 3fazy...
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Czołem! Słuchajcie mam spory problem ze statorem od suzuki ad50. Stator po 15min pracy dostaje wysokiej temperatury aż topi izolację z przewodów po czym dochodzi do odsłonięcia przewodu cewki cdi i ginie iskra. Zmieniłem na drugi nowy stator- taka sama sytuacja więc zmieniłem na trzeci nowy stator ale tym razem instalację zrobiłem na krótko tj. podłączyłem...
W moim quadzie (chińskim) mam spaloną instalację. Genialny fachowiec, u którego był na czyszczeniu i regulacji gaźnika przyznał się, że jak czyścić to coś tam i spalił bezpiecznik. A że nie miał na stanie wsadził tam kabel. Ale mniejsza o to. Stoję przed wymianą instalacji, cewki, statora, gaźnika i modułu. Chodzi mi głównie o tą cewke. W oryginale,...
Cewka zasilająca moduł to ta umieszczona na statorze. W CPI stosuje się zwykłe statory jak w innych chińskich skuterach 2T, nie rozumiem zdziwienia sprzedawcy/mechanika. Jakiego rodzaju moduł zapłonowy posiadasz? To jest moduł z dwiema kostkami, 4+2 piny (jak w chińskich 4T)? Takie moduły były stosowane także w Keewayu i chyba jeszcze w Sachsie SX1...
bardziej mnie interesuję dlaczego jak cewka nie jest podłączona to wychodzi prąd normalnie z modułu a po podłączeniu on znika ale wciąż stator daję prąd Poczytaj jak działa CDI. a jak ma działać ? magneto obraca się i wytwarza prąd w cewkach i dalej idą sobie kabelkami do modułu/regulatora napięcia Dodano po 8 bardziej mnie interesuję dlaczego jak...
W motorowerze mojego kolegi nie ma ładowania. Jedynie jest zasilanie modułu i cewki WN dzięki czemu silnik normalnie pracuje. Stator wygląda jak na załączniku duża czarna cewka jest jak wyżej wspomniałem od zasilania modułu, pozostałe 6 cewek jest od ładowania. Gdy silnik pracuje na przewodzie czarnym jest 14v na pozostałych nie ma jakiegokolwiek prądu...
Witam mam problem z odpaleniem motocykla XR400 96r. Jest to singiel 4T dwa układy zasilania AC i DC osobno. W motocyklu nie ma rozrusznika i akumulatora jedynie kopniak. Udało mi sie zrobić pomiary i nieco odbiegają od wartości z serwisówki. Wszystko wskazuje ze uszkodzony stator ale nie mam doświadczenia i prosiłbym o interpretację moich pomiarów....
Stator 6-cio cewkowy Niebiesko-biały impulsator (Czujnik położenia wału) -> do modułu Zielony - masa Czerwono-czarny cewkA WN żółty - regulator napięcia biały - regulator napięcia Czyli instalacja w skuterku do przeróbki.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
Witam, pokaż na zdjęciach jak to wygląda, może być też już cewka uszkodzona, jakiś trefny egzemplarz się trafił, szkoda że piłowałeś bo teraz może być trudno z reklamowaniem wadliwej sztuki. Kupiłem nowy zestaw tzw. iskrownik czy moduł bo cewki typowej tam nie ma + stator z magnesem i dalej jest to samo ociera i brak iskry . Wiem ,że chińskie ale żeby...
A jeśli by cewka nie była cała to jakby to wyglądało to zdjęcie z przed roku tego statora. Na ten Moment ma on poprawione te przewody wycięte wszystko co uszkodzone i zrobione na koszulkach z klejem.
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Myślę przewinąć, ale takim samym drutem, tylko że jeszcze nie rozebrałem cewki. Na stronie PVL'a jest informacja, że cewka simona stator nr 1071 powinna mieć 1850 zwojów drutem 0,18 z tym że, jest jedna rozbieżność, bo w sprawdzaniu zapłonu jest podane, że cewka powinna mieć 50R, a nie 500R. http://www.pvl-zuendungen.de/cms-en/inde...
Witam Sprawa rozwiązana a mianowicie tak jak kolega wcześniej zasugerował że niektóre moduły mogą nie pracować przy niższych napięciach. Stator okazał się wadliwy a mianowicie cewka zasilająca moduł, pow dłuższej przerwie 2-3 dni i wykręceniu jej ze skutera (stator) i dokonaniu pomiarów opór cewki zasilającej to bagatela 1 kΩ z kawałkiem. Po włożeniu...
Średnio ten stator wygląda. Cewka zasilająca moduł wygląda mi na nawijaną, bo dziwne, że ktoś nie zabezpieczył w ogóle tak cienkiego drutu. Dwie pozostałe też nie wzbudzają zaufania, zwłaszcza, że jedna przejechana po powierzchni. W ogóle ten stator sprawia wrażenie naprawianego i składanego z przypadkowych podzespołów. Cewka owinięta tą złażącą taśmą,...
kiedyś się bawiłem w takie pomiary statora i wirnika mam zapisane że wiertarka polska typ prob 131 stator jedna cewka miała 4,2ohma a wirnik 30,1 ohma ale przy rozpiętym obwodzie bo po podłączeniu mierzone po przeciwnych stronach wirnik ma 7,5ohma A np; ruska wiertarka cała razem wirnik i stojan ma 28 ohm jak ci to cos pomoże to się ciesze .
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Ja widzę co innego. Stator pochodzi od DT 125 z początku lat 90. W TZR, TDR i nowszych DT stosowano już stator z cewkami na rdzeniu "gwieździstym". Powinien być z kodem 4FL. Tak czy inaczej widzę tutaj rzeźbę więc teraz szukaj i dopasuj... Przezwojenie cewki zasilającej to trudna sprawa, mimo że do zrobienia ale nie masz gwarancji jak długo to wytrzyma...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
No proszę, efekt mojej pracy skopiowany z BikePics. Przy skuterach wyposażonych w ten regulator napięcie akumulatora dochodzi do 16 - 17V. Co do Twojego problemu - obwiniałbym stator. Normalnie powinien bez problemu pociągnąć żarówki o łącznej mocy 50W, a stałe napięcie powinno być stabilizowane już od 3000 RPM. Podłączenie świateł pod akumulator przy...
Niestety jest to TZR80RR a nie TZR50 z silnikiem AM6 i większym cylindrem. Nie ma do nich za wielu informacji serwisowych. Masz cewkę z dwoma wyprowadzeniami, aby móc zasilić mikrokontroler w module. Gdyby nie to, poradziłbym próbować założyć stator od innych skuterów. Z wymianą samej cewki np. od DT125 może nie pójść tak łatwo, nie radziłbym robić...
Witam. Kopiłem sobie zapłon nowy od zippa quantum 2t z zamiarem wstawienia do komarka. Wszystko ładnie pięknie tylko jest mały problem nie mogę znaleźć schematu podłączenia modułu z statorem impulsatorem i cewka WN. Poratuje ktoś? I drugie pytanko mam magneto z takim długim znacznikiem i tu pytanie w którym miejscu następuje iskra? Na końcu znacznika?...
Bo w tym module zapłonowym na 100% masz diodę blokującą ujemną połówkę napięcia zasilającego. Musisz dodać układ powielający napięcie (dioda+kondensator 1.5 µF) przed zasilaniem modułu, tak jak w module oryginalnym NSR75 CI627: https://obrazki.elektroda.pl/8833205100_... Oczywiście o ile posiadasz oryginalny stator (gwiazda z zewnętrznym...
Ja to bym zaczął od schematu elektrycznego tego konkretnego pojazdu. Tam pewnie widać, jaki jest układ zasilania, kolorystykę przewodów i wszystko, co trzeba. Przydałoby się też dokładnie obejrzeć stator i sprawdzić, czy cewka jest umasowiona z odczepem, czy nie posiada połączenia z masą. Wtedy można jednoznacznie określić, co, gdzie i jak mierzyć....
Cześć pomóżcie mi bo już zwątpilem. Mam taki problem iż brakuje iskry w zetce wymieniłem już stator wraz z impulsatorem magneto nowa cewka przewody świeca moduł dalej brak iskry. Instalacja dobra gdyż sprawdzałem poprzez podpięcie zetki do innego motorowera. Podpiołem przewody od stator od innego motorowera do instalacji i iskra na świecy jest. Więc...
Masa zrobiona porządnie. Mierzyłem rezystancje cewki CDI przy załączonym module i pokazywało mi coś ok 400 Ohm . Wprowadzał mnie w błąd moduł. Po odpięciu okazało się ze cewka ma przerwę. Po wyjęciu statora upewniłem się, że faktycznie tak jest (nie wiem tylko czemu skoro stator był niedawno wymieniony). Zamówiłem stator wraz z kołem magnetycznym. W...
Witam, Mam pytanie - przy typowej amerykance (rotory talerzowe, stator z cewkami zatapianymi w żywicy) konieczne jest aby rotory były ze stali? Wyczytałem gdzieś że rotory (do ktorych przymocowane są magnesy) powinny być z materialu magnetycznego - nie do konca rozumiem dlaczego, w koncu cewka porusza sie w polu magnetycznym pomiędzy dwoma magnesami......
Witam! Proszę o pomoc w podłączeniu statora w motocyklu Yamaha xc 180 riva. Problem pojawił się po jego mechanicznym uszkodzeniu - mianowicie zerwało wszystkie wychodzące z niego kable oraz dostał przebicia do masy. Musze go teraz przewinąć na nowo, ale nie wiem jak go potem podłączyć. Stator jest 15 biegunowy. Z tego co mi się udało zauważyć to cewki...
Witajcie serdecznie, Potrzebuje pomocy z motorowerem, do którego ktoś wrzucił silnik Moretti o pojemności skokowej 124 ccm. Z początku był problem z iskrą, który rozwiązałem. Później był problem z brakiem ładowania akumulatora. Wymieniłem stator na oryginalny, który przyszedł z tym silnikiem. Ze statora wychodzi 5 przewodów: - zielony - masa - czerwono-czarny...
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
Witam ponownie. Mam kilka nowych spostrzeżeń do przeanalizowania. Simson ani myśli odpalić mało tego jest problem i to dość duży z iskrą. Myśląc o tym że mam uszkodzone pole/cewki/ ogólnie cały stator zakupiłem nowy w celu wyeliminowania wadliwego zapłonu. Momentami iskra się pojawia przy delikatnym kopnięciu w starter a jak mocniej kopię to nawet czasami...
http://obrazki.elektroda.pl/6258415600_1... Porównaj oryginalny stator z (chińskim) statorem od Romet Zetka, indeks Wilmatu AI22504. Ewentualnie szukaj statora z innych chińskich silników skopiowanych z CB-125 (rozrząd OHC), chyba Zippy takie miały. Oryginał widzę na niemieckim ebayu w stanie kompletnego szrotu w szokującej cenie 80...
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
1.Rozumiem jeśli chodzi o regulator napięcia wydaje mi się że ten nowy jest inny ale niema na nim żadnego opisu tylko pisze mz 50 a stary tylko cpi 2. Czy taki regulator ma wpływ na za duże napięcie na żarówkach(jakie napięcie powinno być,rozumiem że na żarówkach powinno być AC tylko ile). 3. Nie rozumiem za bardzo 1 odpowiedzi . 4. Czy stator to jest...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
Jak zestroić to ja nie mam pojęcia ale grunt że ładnie odbiera PR1. Cewki na antenie tak poustawiałem żeby było jak najgłośniej i bez szumów słychać odbieraną stację duży wpływ na to miała cewka reakcyjna, umieściłem ją na końcu anteny jeśliby ją zsunąć kawałek to odbiór zanika jeśli przybliżyć do środka staje się coraz mocniejszy aż w końcu słychać...
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Cewka ładująca jest prawie zwęglona i na zwarciu, więc nic z niej się nie da zrobić... Jeżeli to napięcie było za wysokie to w takim razie wygląda na to że koło magnesowe nie było odpowiednie dla tej cewki! ale jak to możliwe skoro w opisie było że do tego typu poza tym stator wygląda prawie identycznie, z tą różnicą że cewka ładująca była owinięta...
Mogłeś zacząć od podstawienia innej cewki WN. Druga sprawa, jak masz uzwojenie CDI na dwóch rdzeniach statora, to drugie uzwojenie musi być nawijane w przeciwnym kierunku (druga cewka pracuje z przeciwnym biegunem magnetycznym na kole magnesowym). To więc dziwne że uzyskujesz napięcie po takim przewinięciu, masz cewki nawinięte niesymetrycznie albo...
A co się może stać z takim statorem?
Motocykl stal na deszczu. Gdy się nim przejechalłem zgasł, jakby nie miał mocy. Udało się go odpalić po czym zaczął przerywać w stylu odcinania zapłonu w okolicach 8 tys. obrotów. Odcięcia zapłonu trwały do pół sekundy, zmniejszały się wówczas obroty o ok 1000rpm i szarpanie ruszały w górę. Problem się nasilił po przejechaniu 10km - teraz w okolicach...
Jeżeli dobrze rozumiem, muszę zamówić nowy stator z modułem od modeli, które podałeś i na tej cewce od quada to ruszy. Zastanawia mnie tylko jedno, ta cewka ma oporności 120 omów, po podaniu na nią napięcia 12 v brzeszczot przyciąga a mimo to jest uszkodzona. Czyżby wytwarzała za małe pole magnetyczne?
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
Pozostaje założyć moduł DC-CDI i cewkę
ja dziś (własciwie to już wczoraj) tez miałem pracowity dzień z adamsem , właśnie wracam z piwnicy. pierw dzwoniłem do Jacka Toruń i pogadalismy sobie trochę bo potrzebowałem konsultacji z fachowcem . cewka na sucho miała pobór 2A a niestety nie jestem bystry w klocki o nazwie elektronika. niestety zanim coś zrobiłem to spaliłem styki w trzech kontaktronach...
Uszkodzenie jest na wierzchu, więc teoretyzując można by odwinąć te ileś zwojów, dolutować nowy i nawinąć z powrotem. Pytanie na ile trwała będzie taka sztuka. Drucik pewnie cienki, bo gruby by się nie przerwał. Powie ci to ten co się zajmuje przezwajaniem, a trzeba jeszcze mieć drut w odpowiednim przekroju, wiedzę i narzędzia do tego.
Witam. Mam taki problem z moim Simsonem, że pewnego razu rano odpalam a tu coś tak jakby by był zalany. Ale w końcu dało się przejechać i po powrocie chciałem znowu odpalić simka. Iskra wtedy była ale bardzo słaba. Kupiłem więc nowy moduł. Patrzę czy jest iskra - jest. To zakręcam świecę i kopię. Za pierwszym razem trochę chwycił i natychmiast zgasł....
http://obrazki.elektroda.pl/7964944400_1... Witam, Was moi mili forumowicze. Dziś mam zamiar zacząć tworzyć instalacje elektryczną do swojego full crusta ( już go mam, więc hard enduro nie kupie). Zaczynam od projektu jak zawsze. Obliczanie długości potrzebnego materiału, ilość złączy, wymagane zdolności i informacje na ten temat i...
ale to jest czujnik halla bo na wirniku jest specjalny magnes i na nim jest taka mała luka że gdy czujnik znajduje się na pozycji luki powstaje chyba iskra , ciężko mi to rozgryźć bo mińsk to był motor ściągany z innych motorów więc nie wiem jak się za to zabrać , jak by były platynki w nim to ok ale tu zamiast platynek jest ten czujnik i zamiast 1...
Witam. Kupiłem silnik 125cc 4t do mojej Gilery Runner. Niestety elektryka dość znacząco się różni. W 50cc jest cewko-moduł do którego idą tylko 3 kable lecz 125cc ma inny stator i tam powinien być osobno moduł i osobno cewka wysokiego napięcia. Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. W 125cc są 3 kable, które idą bezpośrednio...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak: Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk Nowy moduł zapł - chińczyk 2t Nowa cewka zapł - chińczyk...
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
Witam, mam problem z skuterem Peugeot City Star, mianowicie iskra pojawia się, gdy przekręcam wolno starterem, a jak kręcę na akumulator, to strzeli raz na 10 obrotów. Mogę prosić o poradę? Dodam, że moduł podmieniony na nowy, taki sam, cewka sprawdzona w innym skuterze, sprawna, a stator i impulsator sprawdzone starą metodą na LED. AI: Czy akumulator...
https://obrazki.elektroda.pl/3181246700_... https://ep.com.pl/kursy/notatnik-konstru... Możesz zapiąć oscyloskop 3 kanałowy na 3 grube kable i zobaczyć czy sterownik w ogóle próbuje zakręcić silnikiem. Jak nie masz 3 kanałów to dwu lub jedno też coś zobaczysz choćby po jednej fazie sprawdzać....
Witam Stator z 8 cewkami , 2 odizolowane. Oznaczenie przewodów żółty i biały w jednej wtyczce, osobno czarno-czerwony do 2 cewek izolowanych. Proszę o informację jak one są podłączone? te 2 izolowane mają jeden koniec do masy /obudowy / i drugi koniec czarno-czerwony kabelek. Natomiast pozostałe cewki pomiar żółty i biały kabel mają przejście ,ale...
stator cewka cewka stator suzuki cewka stator piaggio
falownik v1000 sprzedam głośniki eminence odbieranie danych bluetooth
Obsługa WiFi w Bascom z modułami ESP8266 i ESP32 Brak komunikacji z modułem gateway Skoda Superb 2006