Około 200-220 omów.
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Średnio 50÷70Ω. Na module jest triak. Też mogło go "załatwić".
Zmierzyłem. 70 om .
Sprawdź hydrostat i kubek hydrostatu.
I jak się zakończyła podmiana? Pasowało? Mam dokładnie ten sam problem, przeszedłem sprawdzanie grzałki, sprawdzanie przekaźników i czujnik temperatury. Trafiłem na ten post, który mówi wszystko. Gratulacje za odnalezienie instrukcji serwisowej. Zmierzyłem rezystancję czujnika tachometrycznego (wtyczka z dwoma czarnymi kablami) przy module, dostałem...
W artykule, który znalazłem, przyjrzymy się tworzeniu od podstaw klasycznego domowego generatora wiatrowego. Należy zacząć od wału i piasty wziętych od przyczepy. Wirniki wykonane są ze stali o grubości 12 mm, średnica każdego wynosi 400 mm. Zostały przygotowane przy użyciu maszyny do cięcia strumieniem wody CNC. Mechanizm obrotowy generatora wiatrowego...
cewki tachometru, to jest problem, żeby go odkręcić Nie potrzeba demontować, żeby zmierzyć oporność.
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Aby temat zakończyć opiszę finał naprawy nieszczęsnej pralki. Okazało się że uszkodzony był tachometr na silniku. Dostawał po nagrzaniu przerwę. Moduł wykrył brak sygnału i tak się zachowywał. Dziwne było to że po zmianie programu pralka działała znowu OK. Jak się okazuje to błąd prawdopodobnie moduł wyrzucił by po 5 testach co 5 minut czyli po 25 minutach,...
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Silnik posiada tachometr cewka i magnes nie są poluzowane, zmierzyłem opor cewki 85om co dziwne po podłączeniu pralka zaczeła normalnie pracowac ciekawe jaka mogła byc przyczyna tych kłopotów. Dzięki za podpowiedż
Tachometr z czytuje obroty z silnika. Umiejscowiony jest w silniku za łożyskiem od strony komutatora na wirniku jest pierścień magnetyczny a w obudowie cewka, na 99% uszkodzony masz magnes. W tych silnikach miałem już parę przypadków że spadał z oski. Jak jest cały to wklej go na oś a jak się połamał to masz mały problem bo przychodzi z całym silnikiem....
Witam wyciągnij szufladę na proszek zdejmij pokrywę zasłoń programator i wyłącznik ręcznikiem połóż pralkę na prawy bok i upewnij się, że wąż łączący zbiornik z filtrem (kolanko) jest czysty - trzeba wsadzić głęboko palec czy nic tam nie ma przy okazji zdejmij tachometr (taka cewka na końcu silnika) i upewnij się, że magnesik trzyma się mocno. Powinno...
witam,dawno temu naprawialem ten sprzet zawodowo i pamietam ze najbardziej byl podatny ten duzy opoornik jesli jest ok no to jak to w "serwisie" wkladalismy nowa plytke.Pamietam jednak napewno ze jesli cewka tachometru nie miala przejscia to silnik podpiety do ukladu nie dzialal,sprawdz cewke a ja zapytam ie staryc kumpli co jeszcze pozdrawiam
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Ponownie wracam do tematu. Ewidentnie za każdym razem jest to błąd E52 czyli wg serwisówki: 1. brak sygnału z tachometru lub 2. zablokowany silnik lub 3. uszkodzenie kabli do silnika Tachometr sprawdzałem omomierzem: zimna cewka to ma ok. 175 omów, nagrzana (gdy silnik sie nagrzał) ok. 195 omów. Mechanicznie wygląda OK. Co dalej żeby zlokalizować uszkodzenie...
Poczyściłem i nic dalej to samo. Kolejne moje pytanie czy do 2 styków z prawej na zdjęciu silnika (dwa czerwone kable idące do czegoś na wałku silnika, jakby jakaś cewka ? Bynajmniej okrągłe) ma programatorze styki oznaczone jako M71 i M72 powinno docierać 220 V ~ bo taki odczyt dostałem na wtyczce przy testowaniu kostki na pralce. To jest tachometr...
Sprawdź cewkę tachometru i połączenia do niej.
Pralka zaczęła naraz wariować - zamiast wolno obracać bębnem - próbowała wirować w czasie prania. Zajrzałem do silnika i okazało się, że cewka tachometru wypadła z osi silnika. Doprawdy nie wiem, jak to się mogło stać, ale cewka była luzem, a elementu blokującego cewki nie znalazłem. Jednak udało mi się zamontować z powrotem tę cewkę. Przy kolejnej...
Raz zakreci silnikiem i się zatrzymuje tak samo na wirowaniu, przerwa cewki tachometru cyfrowym pokazuje 15-16Mom, jaka powinna być oporność :?: może coś się kiedyś dobierze albo kto ma to sprzedania
Silnik jest bez szczotkowy, uzwojenia silnika są dobre,nie wiem gdzie szukać tego zabezpieczenia termicznego. Co do tezy,że "przy uszkodzeniu cewki silnik ruszyłby na pełnych obrotach" mierzyłem miernikiem obwód cewki się nie zamyka,a silnik pzy włączeniu tylko minibalnie drgnął. A czy same cewki są do kupienia
Wiadomo, że w momencie gdy jest sygnał cewka będzie mieć jakąś oporność. I tak było. Wymieniłem cewkę tachometru i zmywarka działa. Dzięki za sugestie. Zamykam temat. Dodano po 48 Wymieniona cewka tachometru.
Witam, czuje się w obowiązku poinformować, że w końcu udało mi się zreperować usterkę. Cewka tachometru przy pompie była uszkodzona i nie podawała impulsów do procesora. Ten myśląc, że pompa nie chodzi nie podawał napięcia na grzałkę, żeby jej nie spalić. Dziękuję wszystkim za pomoc.
A cewka tachometru sprawdzona?
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Prawdopodobnie uszkodzona cewka tachometru na pompie myjącej., ale nie wiem czy występuje sama - jako cześć zamienna.
Przyczyną okazała się być przerywająca po nagrzaniu silnika cewka tachometru. Wymiana cewki rozwiązała problem.
Tachometr pracuje w pętli prądowej (podwieszenie do zasilania) w celu diagnostyki obwodu (przerwa np. w cewce tachometru). Stąd pomiar napięcia na tachometrze przez ADC. Niezależnie na drugim porcie zliczanie impulsów/częstotliwości dla kontroli obrotów.
Do sprawdzenia cewka tachometru(magnes) oraz sprawdzenie komory hydrostatu lewa strona pralki.Pozdrawiam.
Witam Proszę sprawdzić cewkę tachometru na silniku - układ sterowania nie widzi że silnik się obraca
Sprawdź na pompie myjącej cewkę tachometru, czy pokazuje jakąś rezystancje, czy nie ma przerwy.
Obejrzyj czy nie jest pęknięty sprawdź wszystkie połączenia cewki tachometru, od silnika do modułu, zmierz rezystancję cewki
Do sprawdzenia cewka tachometru znajduje sie z tyłu silnika i czy magnesik się nie wykręcił ,okablowanie tego tachometru do elektroniki
Myślę że trzeba wymienić cewkę tachometru która po nagrzaniu traci oporność.
Witam. To na pewno błąd tachometru. Nie szukaj nic innego. Wyjmij silnik, sprawdź czy nie ma przerwy na cewce tachometru lub czy nie jest luźny magnes. Cewkę łatwo wymienić, magnes wkleić na wałek silnika. Odpowiem, jeśli nie będziesz sobie mógł poradzić.
Sprawa wyjaśniona, uszkodzona cewka tachometru, niestety nie ma mozliwości jej wymontowania gdyż jest zgrzana do obudowy silnika :( Temat do zamknięcia.
Witam usilnie poszukuję cewki tachometru do CANDY CTG 1156LE - ma silnik ACC 20584.316. W stanie zimnym pralka zachowuje się poprawnie, ale po ok 1/2h pracy obroty zaczynają żyć własnym życiem ( co ok 4 min start na pełnych obrotach) i finalnie stop z błędem nr 8.
Sprawdzałem ze złącza przy programatorze i cewka miała przejście, może podczas pracy dostaje przerwy albo magnes się odkręca.Jaka powinna być oporność cewki tachometru?
Pewnikiem wykręcił sie magnes od cewki tachometru ( bedzie chyba pod spodem pralki).Sprawdź to i zamontuj na swoje miejsce .Powodzenia.
error 7 to błąd tachometru, do sprawdzenia: cewka tachometru i magnes na silniku, wiązka elektryczna ( połączenia pomiędzy silnikiem a modułem), i moduł ( obwody odpowiedzialne za komunikacje silnika na module)
Niestety ,ale poszła także cewka od tachometru .Mam podobną od silnika tej samej firmy, ale nie wiem czy oporność jest dobra. Czy ktoś wie ile powinna mieć omów?
Podłącz uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika (szczotki) szeregowo i po krzyku. Cewki tachometru w ogóle nie bierz pod uwagę, gdyż ma ona na celu tylko i wyłącznie informować moduł o prędkości obrotowej silnika.
Sprawdź wszystkie połączenia na silniku na module czy nie są zaśniedziałe( niekontakt) oraz cewkę tachometru i jej połączenie z modułem. Powodzenia .
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
Odpowiedziałem, że brak jest błędu bo musiałem dojrzeć do wejścia w tryb serwisowy. Co do silnika to jest właściwy bo zapomniałem dodać, że silnik też przełożyłem z dawcy. Spróbuję zmierzyć oporność tachometru. Zmierzyłem cewkę tachometru i jest uszkodzona. Mam drugi silnik, ale nie wiem jak go podłączyć do panelu ponieważ się różni - jest bez szczotkowy...
Nie znam się na pralkach dobrze ale pewnie jest jakiś układ kontroli obrotów np z cewką tachometru. Może to jego wina. Różne są rozwiązania w pralkach (tylko kilka naprawiałem) Pozdrawiam
Witam!!! Jezeli silnik sie nie obraca zaczolbym sprawdzanie wlasnie od niego : - stan kostki przylaczeniowej - stan szczotek -uzwojenie wirnika - stan cewki tachometru itp. Sprawdzilbym dzialanie silnika poza ukladem - to na poczatek.
cewka tachometr silnika pralki tachometr schemat tachometr silnik
instalacja elektryczna norma pompa buczy pralka amica modyfikacja softu
makita zwarcie toshiba 50l7365d
Alfa Romeo 159 2.0 JTDm – schemat połączenia EGR, wiązka, bezpiecznik F18, ECU Bosch Renault Ceres – nie odpala mimo wciśniętego sprzęgła, czujnik sprzęgła, rozrusznik, diagnostyka