Szukam cewki prądniczki tachometrycznej silnika pralki AWT 2084 , może ktoś ma na zbyciu
Obejrzyj czy nie jest pęknięty sprawdź wszystkie połączenia cewki tachometru, od silnika do modułu, zmierz rezystancję cewki
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Cewka tacho wraz z magnesem wirującym znajduje się z tyłu osi wirnika silnika.Ale jeśli nie orientujesz się w działaniu tego ustrojstwa to zgłoś naprawę fachowcowi bo niepotrzebnie wydasz pieniądze na niepotrzebne części.Tu nikt nie odpowie ci wprost wymień to i to bo nikt oprócz ciebie nie stoi teraz obok twojej pralki.Musisz sama dedukować , my służymy...
Witam serdecznie wszystkich. Kupiłem na giełdzie pralkę Miele model W5825 Fajny wysoki model z około 2011 roku. Bardzo zadbana. Opiszę wam co się dzieje. Po włączeniu pralki do prądu włącza się wyświetlacz. Zamykam drzwi. Ustawiam program wciskam start i bęben pralki startuje jak silnik odrzutowy aż słychać pisk na pasku napędowym. Wyskakuje błąd Techniczny...
Sprawdź triak BTB czy nie ma przebicia między A1 a A2 , sprawdź przejście cewki tachometrycznej silnika oraz czy nie odkręcił się magnes wirujący tachometru z osi silnika.Sprawdź też drożność wężyka hydrostatu bo jak pisałeś wcześniej pralka pobierała wodę w nadmiarze.
Pralka tak szybko wiruje że aż skacze Najprawdopodobniej uszkodzona prądniczka tachometryczna. Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes - sprawdź czy się nie wykręcił z osi silnika.
Witam usilnie poszukuję cewki tachometru do CANDY CTG 1156LE - ma silnik ACC 20584.316. W stanie zimnym pralka zachowuje się poprawnie, ale po ok 1/2h pracy obroty zaczynają żyć własnym życiem ( co ok 4 min start na pełnych obrotach) i finalnie stop z błędem nr 8.
Witam. W mojej pralce jest zastosowany silnik 1BA5736-OWC 461975033611, identyczny, jak w pralkach AWO/D3113/P. W instrukcji servisowej podają silnik 1BA5736-OWB. Czy one są 1:1 zamienne? Na jednym z tematów o pralkach kol. moderator AGD Polo2 podaje zamiennik za w/w silnik- MCA38/64-148/WHEO. Czy są inne zamienniki, gdyż w/w silniki są niedostępne...
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając od lewej strony prąd "płynie" przez triak. Jest to taki...
Generalnie musząc się z domu ruszyć to było od razu ruszyć do elektronika i tego triaka wymienić dla świętego spokoju Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wylutowany. Za kilka dni zamontuję moduł do pralki i sprawdzę czy jest sprawny bo obecnie jestem w odległości około 200 km od pralki. W kwestii...
Odpowiedziałem, że brak jest błędu bo musiałem dojrzeć do wejścia w tryb serwisowy. Co do silnika to jest właściwy bo zapomniałem dodać, że silnik też przełożyłem z dawcy. Spróbuję zmierzyć oporność tachometru. Zmierzyłem cewkę tachometru i jest uszkodzona. Mam drugi silnik, ale nie wiem jak go podłączyć do panelu ponieważ się różni - jest bez szczotkowy...
...Pamietam jednak napewno ze jesli cewka tachometru nie miala przejscia to silnik podpiety do ukladu nie dzialal,sprawdz cewke a ja zapytam ie staryc kumpli co jeszcze pozdrawiam Wielkie dzięki ! Problem rozwiązany. Okazało się że cewka tachometru miała przejśćie ale w granicach 1,5 Mohm i tu też popełniłem błąd ponieważ na początku niesprawdziłem...
Pisałeś wcześniej że kable nr 4 i 5 idą do cewki, stąd moje domysły że te czerwone to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem i ma na nich być zwarcie. Tylko przy dużej temperaturze silnika ma robić przerwę odłączając go. Ale to nie jest zabezpieczenie termiczne silnika, tylko cewka prądnicy tachometrycznej.
Witam Pralka trafiła do mnie z objawem szarpania. Po transporcie na warsztat okazało się, że wszystko jest w porządku, więc rozpocząłem opukiwanie. Po puknięciu (oczywiście izolowanym trzonkiem wkrętaka) w radiator widać było iskrę na module. Uszkodził sie rezystor R99 33R w obwodzie tacho. Cewka tacho ma rezystancję 15R. Silnik zamienny, produkcji...
Dzień dobry. Proszę o pomoc w podłączeniu do zasilania silnika z tematu. W necie znalazłem te dwa schematy: Jestem zielony, więc proszę o wyrozumiałość: 1. Co to jest to po lewej (oba symbole i ten podobny do stycznika i ten czarny prostokąt) na schemacie obok silnika? 2. Co to jest to po prawej na schemacie obok silnika? 3. Polaryzacja silnika zależy...
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Witam, dorwałem z kumplem 2 silniki szczotkowe. 1 leżał w starym garażu, posiada złącze 5 pinowe. Nie wiem kompletnie jak go uruchomić. Zajrzałem do środka niby zwykły silnik szczotkowy ale zawiera dodatkowe elementy, jakieś cewki przy złączy, rezystory i bliżej niezidentyfikowane elementy. W środku całej obudowy siedzi silnik "siemens 1ba5035-OTK"....
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
Te 33 R jest jak najbardziej prawidłowe przy tym typie silnika. Więcej jest przy pompce z zabudowanym wirnikiem. Mierzyłem cewkę w moim silniku, długość 38,5 mm, okno cewki 20 x 25 mm. Jak będziesz dalej miał problem, to się zamienię za sterownik do komutatorowego silnika z prądnicą tachometryczną (np. Eaton A1 D21) lub TDA 1085.
Prądniczkę tachometryczną znajdziesz na silniku, na jednym końcu wałka silnika jest kółko pasowe a na drugim cewka tacho, magnes to wirniczek, musi być dobrze umocowany do wałka silnika.
Witam Znajomy ma w/w pralkę która przestała wirować. Poprosił mnie jako elektronika o zaglądnięcie do niej i wypadło, że wybiorę się do niego jutro tj. sobotę. Ponieważ nie jestem specem to mam pytanie co mogło paść? Domyślam się iż jest tam cewka tachometru i pewnie silnik 2 biegowy który chętnie bym sprawdził ale nie wiem jak z wyprowadzeniami by...
cześć,podaj model pralki i typ ,bo z tego co mi wiadomo magnes można dostać bez silnika razem z cewką tacho,jest to trudne do zdobycia aczkolwiek nie jest to niemożliwe.a co stało się z tamtym magnesem ?
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
podłącz końce cewek ze szczotkami a początki do zasilania i to jest cała filozofia podłączania. silnik osiągnie maksymalne obroty a jeśli będziesz chciał zmienić kierunek obrotów to wystarczy zamienić między sobą przewody które będą podłączone do szczotek i wtedy wystarczy zwykły regulator obrotów wyciągnięty z jakiegoś starego odkurzacza lub innego...
Uzwojenia muszą być podłączone szeregowo, tzn. uzwojenia szczotek połączone są szeregowo z uzwojeniami stojana. Silnik po podłączeniu rozpędza się do” nieskończoności ", dlatego potrzebny jest układ, który spowoduje jego regulację i ustabilizuje obroty na zadanej wartości. Do tego służy tachometr zainstalowany na osi silnika ( od tylu). Włączony...
Witam Koledze uszkodziła się pralka model taki jak w temacie postu objawy usterki są takie po włączeniu pralki pobiera wodę przez 10sekund po czym przestaje na 5sekund i pompka część wody wypompowuje po tej czynności zaczyna ponownie pobierać wodę gdy woda jest już w bębnie zaczyna cykl prania trwa on 40sekund po tym czasie pralka wypompowuje wodę i...
Czy po przerobieniu stojana silnik nie straci prędkości obrotowej jaka była przez zmiana?. OK - poczytałem sobie dokładnie wątek który przywołałem, ale tam w pewnym momencie jakieś herezje są wypisywane o tym że silnik nie jest szeregowy - komuś się wydawało że szeregowy będzie tylko wtedy gdy wirnik będzie wpięty między cewki. Ty natomiest jeżeli...
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Tcho sprawdziłem magnes wygląda na cały, po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, czyżby cewka do wymiany ??
Udało mi się zresetować pralkę wg poniższych instrukcji. Ale drzwi były cały czas zablokowane. Wymieniłem grzałkę, była uszkodzona. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Potrzebuje co najmniej 10-ciu sterownikow do silnikow szeregowych z cewka tachometryczna od pralek automatycznych. Koniecznie z uzyciem cewki tacho, by silnik sie nie rozbiegal i nie tracil zbytnio mocy na malych obrotach. Jak juz mnie poinstruowano, nie da sie wyizolowac samego sterowania silnika z plytki programatora, wiec potrzebuje zamowic takie...
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
Czy sprawdziłeś obwód prądniczki tachometrycznej zarówno na silniku, jak i na programatorze? Sprawdzałem miernikiem w gnieździe silnika. Kręcąc ręcznie silnikiem, otrzymuję pojawiające się i znikające impulsy na mierniku. Tak więc na tej podstawie sądzę, że tacho jest ok. Poza tym, na filmie widać, że wirnik ma tak znikomy ruch, że taki obrót silnika...
Prawidłowo to nazywa się prądniczka tachometryczna Tak wykazuje przewodność jak będziesz kręcił wirnikiem silnika to powinno pojawiać się niewielkie napięcie na zaciskach prądniczki No niekoniecznie, sa pralki z dokladniejszym "odczytem" predkosci, na przyklad wyzsze modele BSH z magnesem na wale ale zamiast cewki jest wlasnie czujnik halla.
Silnik posiada tachometr cewka i magnes nie są poluzowane, zmierzyłem opor cewki 85om co dziwne po podłączeniu pralka zaczeła normalnie pracowac ciekawe jaka mogła byc przyczyna tych kłopotów. Dzięki za podpowiedż
Niesprawny tachometr silnika, sprawdź rezystancję cewki, jakość połączeń w kostce silnika a przede wszystkim jego magnes, możliwe że poluzowany lub pęknięty.
Poczyściłem i nic dalej to samo. Kolejne moje pytanie czy do 2 styków z prawej na zdjęciu silnika (dwa czerwone kable idące do czegoś na wałku silnika, jakby jakaś cewka ? Bynajmniej okrągłe) ma programatorze styki oznaczone jako M71 i M72 powinno docierać 220 V ~ bo taki odczyt dostałem na wtyczce przy testowaniu kostki na pralce. To jest tachometr...
Co może być tego przyczyną? Uszkodzony tachometr silnika, uszkodzenie obwodu sterowania silnika na elektronice, uszkodzenie układu pozycjonera jeśli występuje, ale w tym modelu chyba go nie ma. I basta, nic innego nie ma co kombinować. Czy taką cewkę tacho sama mogę sprawdzić czy muszę dzwonić po serwis? Przepraszam, ale czytając twoje posty raczej...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Po ściągnięciu metalowego dekielka w którym znajduje się cewka tachometru okazalo się że magnes zsunął się z wałka wirnika silnika, nabiłem go z powrotem pralka przeszła cały cykl prawidłowo więc wydaje mi się że to było powodem usterki. Zastanawiam się tylko czy nie nabić tego magnesu na jakimś kleju bo pewnie od wibracji po jakimś czasie znowu się...
Przyczyną tego błędu w jednej z naprawianych pralek okazał się... brak szczotek. Choć za ich wskazanie odpowiada inny błąd. Do sprawdzenia kable i wtyczki przy silniku i od strony programatora, szczotki oraz układ tachometru - mógł magnesik wylecieć lub cewka prądnicy nie ma styku
Masz przy programatorze szeroka wtyczkę do silnika i tam dokonaj pomiarów oporności, ta od cewki tachometru jest ok ale to musi wiedzieć procek, czyli sygnał w tej wtyczce musi być a nie od razu demontować motorek. Pozostałe oporności są rzędu kilku Ω ale szczotki mogą być zużyte i warto je obejrzeć osobiście, najlepiej o ich stanie świadczy wygląd...
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Może ta pasuje :
jak nie spuszcza wody to cos z pompką a jak zaczyna wirowac na rewersach to cos ze sterowaniem silnika w tych modelach czasami odkręcaja sie wirniczki na tachometrze albo tak jak mówił Rychomuch pomierz cewkę tachometra ewentualnie do wymiany triak na płytce sterującej silnika (ten z radiatorem)
Witam ponownie. Po wizji lokalnej stwierdzam, że istotnie, wykręcił się magnes z osi silnika i wypchnął cewkę aż do końca metalowej osłony tachometru. Okrągły magnes musiał się ocierać o nabiegunniki cewki, ponieważ są w nim małe ubytki na środku o głębokości ok. 1 mm, natomiast na nabiegunnikach pozostało trochę roztartego magnesu. Po poskładaniu tego...
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
Wymontowałem i przejrzałem programator. Wizualnie nie ma się czego w nim czepić. Nie widać żeby luty się utleniały, nie widać śladów przegrzania elementów a to co można było sprawdzić miernikiem - posprawdzałem (no chyba, że usterka siedzi gdzieś głębiej w elektronice). Jakość połączeń na kostkach - bardzo dobra. Silnik po sprawdzeniu też wydaje się...
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Ano różna - w zależności od producenta silnika. Od 14 do nawet 500 Ω. Jeśli cewka nie generuje jakiegoś tam napięcia podczas obracania wirnikiem silnika, to na pewno jest uszkodzona - no chyba, że magnes na wirniku "nie działa".
M0że jest coś z tachometrem. Dodatkowa cewka na silniku podająca do sterowania dane o jego obrotach.
Ale nie wiem, czy poprzedni moduł miał inne uszkodzenia, niż ostatni. Ten poprzedni zdechł całkowicie, a ostatni mrugał diodami i sterował pompą. Może jakieś życie się w nim jeszcze tliło, młodszy w końcu był to i żywotniejszy :| . No a na tym poprzednim nic nie odparowało z płytki, ale może elementy są uszkodzone. Trochę się czepiłem jak pijany płotu...
Ok, problemem okazał się tachometr. Magnes, który był wkręcony w wirnik silnika wykręcił się (trzymał się na czubeczku), został nieco przeorany i trochę uszkodził obudowę cewki. Zastanawia mnie, że mimo wszystko działał, pozwalał wyregulować mniej więcej stałe obroty (nawet przy 1000 rpm), tylko przy detekcji rozbalansowania był problem. Może wprowadzał...
Brak informacji z prądniczki tachometrycznej. Do sprawdzenia silnik, a konkretnie to szczotki i cewka tachogeneratora i magnesu
To sprawdź nie na cewce silnika tylko na tachometrze który jest z tyłu silnika. O, cezet mnie wyprzedził :)
Witam. Dostałem od znajomych uszkodzoną pralkę polar pdp 1019/p. Uszkodzenie polega na tym, że pralka co prawda wykonuje zadany program (załączanie pompy, obrotów lewo prawo itp.), ale ma bardzo niskie obroty, a gdy jest obciążona to w ogóle nie rusza. Mechanik, który próbował naprawić pralkę powiedział, że uszkodzony jest moduł elektroniczny i co najwyżej...
Ponownie wracam do tematu. Ewidentnie za każdym razem jest to błąd E52 czyli wg serwisówki: 1. brak sygnału z tachometru lub 2. zablokowany silnik lub 3. uszkodzenie kabli do silnika Tachometr sprawdzałem omomierzem: zimna cewka to ma ok. 175 omów, nagrzana (gdy silnik sie nagrzał) ok. 195 omów. Mechanicznie wygląda OK. Co dalej żeby zlokalizować uszkodzenie...
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
Witam. To na pewno błąd tachometru. Nie szukaj nic innego. Wyjmij silnik, sprawdź czy nie ma przerwy na cewce tachometru lub czy nie jest luźny magnes. Cewkę łatwo wymienić, magnes wkleić na wałek silnika. Odpowiem, jeśli nie będziesz sobie mógł poradzić.
Zdecydowałem się zaryzykować i kupiłem nowy regulator obrotów za 148 PLN. Jest to nowy regulator TYP G320 fimy GECO - zamiennik starego Z820000800, który jak mi powiedziano był bardziej zawodny niż ten nowy. Nie trzeba było zamieniać żadnych przewodów, o czym pisałem wcześniej, płytki te są wprost zamienne. W efekcie pralka ruszyła. Wcześniej zapomniałem...
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Najlepiej wkleić na lakier do paznokci (!). To jest część prądniczki tachometrycznej i ściśle współpracuje z modułem sterującym obrotami silnika. Bez tego silnik wchodzi na maksymalne obroty. Pozdrawiam. PS. Nie zapomnij o zabezpieczeniu cewki takim okrągłym pierścieniem (pewnie leży gdzieś pod pralką), bo znowu Ci "wylata".
Witam . Przy okazji sprawdzania silnika warto sprawdzic tachometr . Cewkę oraz oraz magnes zamocowany do osi wirnika (wewnącz cewki) .
Proponuje sprawdzić na początku dwie rzeczy: 1 silnik czy nie pękł magnes tachometru ewentualnie czy nie odpieła się cewka tacho (ważna wskazówka sprawdź w karcie gwarancyjne czy są warunki gwarancji dodatkowej wcześniej brandt dawał 5 lat gwarancji między innymi na silnik) 2sprawdż moduł sterowania silnika czy triak nie ma zwarcia Powodzenia!! :D
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale cewka tachometryczna jest częścią silnika a z tego co pamiętam to na silnik miało być 7 lat gwarancji. Moduł często udaje się naprawić
Pytanie zasadnicze to czy wogóle nie kręci. Jeśli tak to mogą być wytarte szczotki o ile jest to silnik komutatorowy. Najprostszym sposobem to go przemierzyć. Przejścia powinny być parami. Jeżeli wszystkie obwody wykazują opory ( z reguły małej wartości ) to silnik jest sprawny. Tylko cewka tachometryczna będzie miała opór znacznie większy od pozostałych.
Tak wode wylewa do końca, silnik, szczotki sa ok. A gdzie jest prądniczka tachometryczna? jak ją sprawdzić? silnik jest szczotkowy więc cewki niema...
Sprawdz luty przekaźnikow strujacych silnikiem czy nie jest jakis odparzony. Jak silnik podczas startu ma wieksze obroty niz normalnie to sprawdź tachometr - mocowanie cewki i magnesu.
Witam.Po Twoich pomiarach widać że wszystkie triaki są dobre.W takim razie trzeba skupić się na tej upalonej ścieżce.Skąd i dokąd ona prowadzi?Żałuję że nie mam w swoich zbiorach takiej płytki bo obyło by się bez takich pytań.Upalenie znajduje się obok przekaźników silnika , czy jest z nimi powiązane?Na jakie napięcie pracy są cewki przekaźników i czy...
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
Nie programator ale cewka tachometryczna na silniku. Prawdopodobne zwarcie na cewce lub przerwa. Buczenie to pewnie pompa spustu być może jest zablokowana lub zużyta.
Dzień Dobry, Pralka to Bosch Logixx 6 WLM24440PL. Płyta sterująca AKO 731799-06 / BSH 9000449412 Płyta już była naprawiana parę lat temu pod kątem spalonego rezystora/mostka i do tej pory pracowała. Objaw: Pralka włącza się, wyświetlacz działa normalnie, pokazuje tryby pracy, można wybierać tryby pracy. Po wybraniu np. wirowania i wciśnięciu Start rygiel...
Witam. Tomasz Cichocki napisał: , sprawdz tez dokladnie nadajnik tachometryczny na silniku ( jesli cewka ma przejscie,to czy jest napedzany).. Chodzi o prądniczkę tachometryczną,jeśli ma obwód(przejście),to przy obracaniu wałkiem silnika pwinna dać napięcie kilku Volt(mierzysz miernikiem ustawionym na napiecie zmienne.Pozdrawiam
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
Nie pracuje silnik główy.Pralka pobiera wodę, wylewa , programator cały czas pracuje normalnie.Wymieniłem już moduł uszkodzona była ścieżka i rezystor 6,2kΩ. Po wymianie to samo.Znalazłem przerwę na cewce tachometra,która zasilana jest właśnie z modułu.Czy to moze być przyczyną braku obrotów silnika,czy można wymienić samą cewkę, czy też cały silnik.
Poczytałem jeszcze tu troche na forum i gdzies wyczytałem ze to mogą byc szczotki wytarte na silniku... zagladac tam jest to prawdopodobne? Dodam ze jestem laikiem wiec cewka tachometryczna nie mówi mi za wiele a magnes w niej hmm... Staszekf mozesz troszeczke jasniej ;)
Czy sucho jest na podstawie? Sprawdź cewkę tachometryczną P.s. Jak sprawdziłeś że silnik jest dobry?
E59 to brak sygnału z cewki tachometra , jeśli problem pojawia się przy długich programach to mogą być to upływy silnika przy mocnym rozgrzaniu uzwojenia Ale skoro pralka jest na gwarancji to serwis powinien wymienić silnik na nowy Ps. serwisówka wskazuje kilka przyczyn tego błędu Silnik , falownik , wiązka , elektronika Życzę powodzenia
Dzięki za odpowiedz po odessaniu triaka 263kΩ .Jakaś poprawa już jest bo silnikiem kręci ale za szybko.Do wymiany chyba cewka tachometryczna i tu byłaby cała przyczyna.Dam znać co wyszło.Dziękuję
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
Tachometr sprawdziłem , jest cały. Oporność cewki wynosi 70,4 Ω. Typ silnika : MCA 45/64 - 148/TAT5 1,9A - 420 W.
Trzeba sprawdzić czy nie odkręcił się wirnik tachometru umiejscowiony na ośce silnika po przeciwnej stronie koła pasowego. Również należy sprawdzić czy nie robi się przerwa na cewce tacho wtedy gdy wiruje bez rozkładania wsadu.
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Na osi silnika pod tą plastikową osloną masz prądniczke tachometryczną ,sprawdź czy magnesik się nie rozleciał (jest zamontowany na osi wirnika) oraz sprawdź omonierzem oporność cewki.
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Witam,problem wygląda ewidentnie na uszkodzenie w obwodzie tachometru,a wiec sprawdzić poprawność połączenia silnika z modułem,zmierzyć oporność cewki tacho,przy silniku nie może być żadny przewód niepodłączony,popieram rady kolegi Paweł12,niech kolega dobrze prześledzi jeszcze raz poprawność połączenia wypalonej kostki, schemat w dłoń,powodzenia.
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Co znalazlem w sieci. BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 07Nie świeciBłyskaBłyskaBłyskaNie...
W specyfikacji błędów, E22 oznacza zwarcie triaka. Sprawdziłem omomierzem, triak, jak i elementy, z jego obwodu wyglądają na dobre. Natomiast na wtyczce z cewki tachometru brak jakiejkolwiek oporności, cewka tachometru wygląda na to że ma przerwę. Po zdjęci pokrywy z przodu pralki widać jakąś puszkę metalową na wałku silnika prawdopodobnie jest w tej...
Aby temat zakończyć opiszę finał naprawy nieszczęsnej pralki. Okazało się że uszkodzony był tachometr na silniku. Dostawał po nagrzaniu przerwę. Moduł wykrył brak sygnału i tak się zachowywał. Dziwne było to że po zmianie programu pralka działała znowu OK. Jak się okazuje to błąd prawdopodobnie moduł wyrzucił by po 5 testach co 5 minut czyli po 25 minutach,...
Pralka zaczęła naraz wariować - zamiast wolno obracać bębnem - próbowała wirować w czasie prania. Zajrzałem do silnika i okazało się, że cewka tachometru wypadła z osi silnika. Doprawdy nie wiem, jak to się mogło stać, ale cewka była luzem, a elementu blokującego cewki nie znalazłem. Jednak udało mi się zamontować z powrotem tę cewkę. Przy kolejnej...
Witam. Pralka jak w tytule , mamy ją 11 lat. Nie miała lekko... Żona lubi ją zapchać na full. Pralka przestała się kręcić. Zegar stanął na jednym czasie i już nie odliczał w dół. Pierwsze co sprawdziłem to pompę odpływową, bo podobnie się zachowywała jak nie mogła wody odprowadzić (zablokowana turbinka od pompy odpływowej) albo jak się syfon zapchał....
Witam. Jeśli pralka obraca bębnem szybciej niż powinna - zrywa się jakby do wirowania, należy sprawdzić prądniczkę tachometryczną, która odpowiada za kontrolę prędkości obrotowej silnika. Ponieważ pralka w trakcie wymiany amortyzatorów była przemieszczana, mogło dojść do odklejenia się bądź zsunięcia magnesu prądniczki. Należy dostać się do silnika,...
BahosFKrzak z tym wiatromierzem do roweru to faktycznie poroniony pomysł. Nie wiem tylko co cie dziwi w tych 5 voltach? Wolty nie zależą od predkości wiatru, ale od ilości zwojów cewek prądnicy, oraz indukcji magnetycznej, a konkretnie szybkości jej zmian. Na chłopski rozumu, ilość swojów i obroty. Moc dla odmiany będzie to iloraz tego napięcia i natężenia....
Witam, ostatnio podobna usterka pojawiła się w mojej pralce Candy CT 1296 TXT . tj. na programie prania bawełny 60°C prała normalnie przez ok. 40 minut, tzn. do momentu gdy do końca całego programu pozostało około 2h 06min (na wyśw. LCD). Po tym, zaczynała wirować z bębnem pełnym wody, bez wcześniejszego jej spuszczenia. Trwało to kilka sekund z energicznym...
Witam Was. Wczoraj pralka Electrolux EWS 125610W przestała wirować, żadnych błędów na wyświetlaczu. Poczytałem trochę posty na Elektrodzie i podzielę się z Wami rozwiązaniem problemu. Program wirowania uruchamiał się zwyczajnie i jego czas był zgodny z programem, tyle tylko, że silnik nie wchodził na odpowiednie do ustawień obroty wirowania. 1. Najpierw...
miałem identyczną historię z identyczną pralką, w moim przypadku powodem było poluzowanie się /wykręcenie/ wirnika tachometru, które zlicza obroty silnika podając sygnał do płytki sterującej obrotami wszystko ładnie pieknie, ale nie spotkałem sie jeszcze zeby silnik bez cewki tachometru nie wszedł na pełne obroty, ba bez niej chodzi tylko na maksymalnych...