Kluczowanie cewki pozostaje .
Bezpiecznki, zasilania ?
Była padnięta cewka zapłonowa. Po zmianie na nową wszystko ok.
To nie cewka tylko cewkomoduł i do pierwotnego nie ten tego.......
czy jest dobry?? dobre pytanie? ten co sprzedawał mówił że dobry , lecz jak on zapewni jak on rozkręca auta i sprzedaje mam jeszcze swój sterownik z takim samym błędem lecz tamten miał jeszcze problemy czasem z immo, gdyż potrafił zgasnąć sam nie wiem czy jest możliwość naprawy???sterownika z takiego uszkodzenia cewka pracuje ok
Objaw typowy na cewkę, szarpie przy niższych obrotach ale za dwie stówki to ta cewka długo nie pojeździ.
Każda cewka ma osobne sterowanie z komputera sugerowałbym sprawdzenie przewodów komputer cewka lub sprawdzenie sygnałów sterujących
Samochód trafił do elektryka. ... i facet nie może rozgryźć tematu. Zasugerował że może cewka wcale nie jest od tego modelu. Czy to możliwe że w astrze z silnikiem x16xel jest inna cewka niż w vectra z16xe ?
Jest to silnik 1.6 16V x16xel cewki dwie używane i dwie nowe nie oryginalne jedna padła po 3 miesiącach jazdy świece był wymieniane wraz przewodami na NGK miałem z boscha i też ta sama sytuacja odstęp elektrod nie powinno się regulować raz tak zrobiłem i po dwóch dniach autem trzęsło wiec nie ruszam elektrody a nowa oryginalna 700zł nie warta tego auta...
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. To to ja wiem, dlatego zacząłem od sprawdzenia czujnika obrotów wału korbowego i on był faktycznie uszkodzony. W pewnym położeniu w jego korpusie pojawiała się przerwa w cewce, prawdopodobnie w trakcie hamowania przy jeździe z górki. Wymiana nie pomogła, tzn. wystąpiła równolegle...
Najprawdopodobniej cewka WN do wymiany,wyczyszczenie EGR i Silniczka nie zaszkodzi, jeśli nie pomoże to podmień cewkę WN.
Witam. Właśnie zasugerowałem mechanikowi żeby przyjrzał się cewce zapłonowej może ona jest winna tym objawom. "też o tym myślałem" jego słowa ale opierał sie na wskazaniach kompa w viki a ta mu bledow nie podawala wiec sobie darowal. Stad moje pytanie czy uwalona cewka wywala jakies bledy czy nie i czy podlega wogole pod jakies wskazania w kompie. Moze...
Astra G z silnikiem X16XEL i instalacją LPG. Auto zimne jeździ bez zarzutu na obu rodzajach paliwa. Odpala bezproblemowo na ciepłym i zimnym. Jałowe obroty stabilne. Po rozgrzaniu przy hamowaniu silnikiem (przy dużym obciążeniu) z ~3500 obr do 3000 obr 8/10 razy strzeli w wydech (na PB i LPG). Przyspieszanie bez zarzutu nic nie szarpie (była podmieniana...
A ja komputer zostawił bym narazie i zajął się czymś innym jak dobrze pamiętam to cewka jest sterowana parami wiec skoro byś miał uszkodzony tranzystor to byś nie miał iskry na dwóch cylindrach nie na jednym a czy ty czasami nie masz tam czasami rozdzielacza, z którego roku jest to auto.
Witam Wszystkich na forum.Jestem tu jak widac nowicjuszem,gdybym robił jakieś błędy to proszę o wyrozumiałośc. Jeżeli nie znasz typu silnika , to napisz chociaż ile ma KW ,który to rok czy jest to astra 1 lub 2 . Silniki 1.6 16v x16xel miały inne osprzęty w astrze 1 niż w 2. W 1 cewka ma 4piny + - i dwa sygnały. Jeden sygnał steruje iskrą jednocześnie...
wersja 1.6 16v X16XEL cewka podmieniona kable nowe świece nowe dalej to samo się dzieje po kasowaniu przejechaniu się wyłączenie zapłonu włączenie błąd immo i żadnego więcej no chyba że kostka przy stacyjce ewentualnie coś na prądach i tak jeżdżę od Annasza do Kajfasza i ciągle mają coś do immobilizera co jeszcze mogę powiedzieć jak jest ta przerwa...
w silniku x16xel nie ma przewodów WN!!!!! tam jest cały moduł DIS. W X16XEL z 96R w Vectrze B były kable i cewka normalna. A problem już rozwiązany. Okazała się wadliwa instalacja gazowa. Nie załączała jednego wtryskiwacza po przełączeniu na benzynę.
Poradziłeś sobie już, czy jeszcze nie? Mam podobny problem, ale z astrą G 1.6 16v x16xel z lpg - może to ten sam silnik ;) W losowych momentach pojawia się check - odczytany błąd właśnie 0200. Silnik łapie wtedy muła, trochę szarpie, zaczyna dziwnie terkotać - podejrzewam, że pracuje na 3 cylindrach wtedy. Ale po przegonieniu za 3k obrotów czasem check...
czyli rozumiem że sonda ma tak oscylować pomiędzy tymi wartościami ? cewka zapłonowa nowa delphi jakieś 3 miesiące , swiece tak samo , tylko że problem jest tylko na pb na lpg jest ok , zawsze jak świece padały miałem odwrotnie , na lpg sie zaczynały problemy
Witam Mam problem z Oplem Vectrą B X16XEL z 1999 roku,mianowicie auto szarpie i chodzi na 3 cylindry,cały czas na 3 cylindrze świeca jest zakopcona a nawet mokra,wymieniony został wtryskiwacz,kompresja na wszystkich cylindrach ok,podmieniona cewka i nadal to samo.Problem ustępuje powyżej 3 tyś obrotów i wtedy autko idzie równo i nie szarpie.Najdziwniejsze...
Te nie będa działać, dzialają w tych systemach, gdzie cewka jest kluczowana impulsami dodatnimi, w multecach jest kluczowana ujemnymi. Ile dasz za gotowy emulator? Opracowałem układ, nawet dałem schemat na moim forum, robią to chłopaki i są zachwyceni.
Witam! Typ silnika x16xel Diagnostyka tego auta wskazuje na uszkodzenie zaworu EGR. Zdemontowalem zawór, jest dobry. Cewka ma przejście, zawór podłączony na "krótko" klika. Potencjometr ma przejście. Podłączyłem oscyloskop pod zawór. Przy obciążeniu silnika powinien pokazać sie PWM. Kontrolka komp sie zapala ale na zawór nie jest wystawiany żaden sygnał....
Dla tych co czytają te bzdury podaję taką informację: Mam sekwencję w Astrze F i po roku od zamontowania szarpało na gazie. Byłem u gaziarzy 4 razy i nic nie pomogło. A na benzynie chodził pięknie. Operacja trwała około miesiąca i jak się okazało efekt przeszedł również na benzynę. W końcu okazało się że był uwalony tłok. I niech się czepiają "fachowcy"...
Jutro przemierzę oscyloskopem sondę lambdę, zdejmę charakterystykę z czujnika temperatury silnika (mogła się faktycznie rozjechać). Podciśnienie odczytać z ECU lub napięcie na liniach. Wakuometra nie posiadam ale jak trzeba to się załatwi. Dziwi mnie ta nagła poprawa po odłączeniu wtyku. Silnik jest ewidentnie zalewany bo śmierdzi paliwem z wydechu...
Wygląda na to, że po długich analizach przez porządnego specjalistę z autoparts na Żeraniu w Wwie w końcu znaleziony został winny całego zamieszania: Felerna okazała się "chińska" cewka zapłonowa. Po pół roku eksploatacji zaczęła robić dziwne numery opisane w pierwszym poście. Po wymianie na porządniejszą włoską konstrukcję z dystrybucji firmy ERA (cena:...
Witam serdecznie Mam nadzieję że to co napisze komuś pomoże. Mam Ople Vektrę B 1.6 16V X16XEL 1999r po lifcie. Auto posiada instalacje gazową II generacji. Od pewnego czasu pojawiały się problemy po przyjechaniu i zgaszeniu są samochodu dochodziło że auto jeszcze przez kilka sek pracowało a raczej poszarpało. Ale jeździło. Potem zaczęły się objawy,...
witam.miałem taki przypadek w astrze wymieniłem dwa sterowniki a była uszkodzona cewka.Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy
Jak w temacie wectra nie chodzi na pierwszy cylinder. Wyrzuca cały czas błąd P1640. Sprawszłem wszystkie masy sterownika i są ok. Cewka dobra kable też. Innych błędów nie ma. Podstawiłem inny sterowni i nic z tego na innym też wyrzuci błąd P1640. Instalacja nie ma żadnej przerwy. Nie wiem czego się złapać.
Wymieniłeś cewkę na nową czy używaną?
Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym. Lampa kosztuje 100zl. A jak miał bym za chwilę robić głowicę to chyba warto.
sprawdz cewkę zapłonową
Wymieniłem cewkę i świece. Auto odżyło :)
Podmień cewkę WN, objawy powinny ustąpić.
TCM to sterownik skrzyni automatycznej. coś źle czytasz ten schemat. Masa powinna być stała, a cewką załączona +.
Długi czas wtrysku to długi czas "trzymania" cewki wtryskiwacza, to większe nagrzewanie się cewki, to większa szansa uszkodzenia wtryskiwacza.
ja mam vectra x16xel i są przewody:?:
Jeśli masz możliwość podrzuć drugą cewkę może być od corsy 1.4 16v taka sama komputer nie widzi w tych silnikach problemów z cewką a ona często jest przyczyną takiego zachowania.
Ja bym sprawdził cewkę z modułem zapłonowym. Uzwojenie wtórne powinno wynosić 7000 - 14000 ohma.
Cewka zapłonowa. W tym silniku to niestety częsty problem, a kodów błędu nie generuje. Problem pojawia się przy większych obrotach, a na początku jak wciśniesz gaz obroty na chwilę spadają zamiast od razu rosnąć? Tylko nie kupuj najtańszej z najtańszych typu NTY, a przynajmniej SKV (na allegro po ok 180 zł są).
Wtaj duszi3 Ja miałem podobny problem z moją Astrą. Mój silnik wprawdzie inny, 1.8 x18xe1 ale zachowania podobne. W zakresie obrotów do 2500 często szarpał i szatkował jak piszesz; szczególnie przy większym wciśnięciu gazu. Musiałem bardzo delikatnie przyśpieszać przy obrotach do 3 tyś. Wymieniłem cewkę zapłonową tzw DIS i jak ręką odjął.
Witam! Usterka bardzo trudna do zlokalizowania,po uruchomieniu motor chodzi normalnie na wszystkich cylindrach.W czasie jazdy po kilku kilometrach wypada jeden z cylindrow.Czesto jest tak ze po przejechaniu nastepnych paru km znowu zaczyna chodzic na wszstkich.Na usterke niema wplywu temp.silnika.Wymienione:swiece ,przewody ,cewka.Moze ktos spotal sie...
Mam problemy w astrze II, silnik 1.6 16v x16xel był podpięty pod kompa i nie ma żadnych błędów. Na niskich obrotach brak mocy. Dopiero na 5-6 tyś. zaczyna przyspieszać jak powinien. Przykładowo jadąc na 3 biegu do 120km/h rozpędza się powoli, wtedy łapie te 5 tyś obrotów i chodzi jak powinien. Sprawdziłem : -katalizator -MAP sensor -świecę -cewkę -rozrząd...
Tutaj będzie cewka bez przewodów WN. Chyba, że autor ma pod maską schowany np.X16XEL to przewody WN znajdzie ;-). Więc niech się autor wypowie bądź wrzuci fotki spod pokrywy silnika...
Zgadza się, najtańszy zamiennik. A wiesz ile one działają? Bo ja wiem. Ja też,3-6 miesięcy max. Jak egr-a lub cewki na opla nie polozysz ori Delphi to wlasnie tyle to działa.
Z mechanicznych uszkodzenie głowicy ( brak otwarcia zaworów ssących lub wydechowych) w co raczej wątpię, z elektrycznych uszkodzona wiązka silnika lub sterownik silnika. P.S. Kilka cewek już wymieniłem, które rzekomo dawały iskrę a auto nie chodziło jak trzeba.
Można by podmienić cewko moduł na próbę i zainteresować się czujnikiem położenia wału.Ale mówię podmienić,na razie nic nie kupuj. A diagnostyka to też odczyt parametrów bieżących ,nie tylko czytanie byków.
witam mam taki sam problem ze swoja vectra /x16xel/ tyle ze u mnie było to spowodowane najprawdopodobniej przeskokiem iskry z cewki /przez przypadek spróbowałem odpalic auto ze zdjetymi od modulu cewki kablami zaplonowymi i od tej pory nie pali/ sterownik wskazuje bład 0352 - za niskie napiecie na cewce 2 i 3 cylinder. obecnie auto gdy jest ciepłe odpala...
nie wiem czy pasuje.... ale żeby go odpalić jak już go włożysz to pamiętaj o immobilizerze i komputerze....... z tej Astry 2 bedzie ci potrzebny klucz z transponderem, puszka z cewką zamonotwana na stacyjce, noi głowny komputer.... ale te wszystkie rzeczy muszą być z tego właśnie samochodu z którego wyciągasz silnik!!
Witam. Problem dotyczy Astry G X16XEL (sterownik multec) Przy temperaturze poniżej 10 st auto szarpie po 2-3 minutach jazdy jak złapie temperaturę jest ok. Sprawdzałem iskrę na starej cewce pojawia się na wszystich fajkach ale sprawdzałem w temperaturze 15 st Wymieniłem cewkę na firmową Delphi i jest jeszcze gorzej ,przerywa delikatnie nawet po nagrzaniu....
Witam , zalega mi na placu Astra g 1999r/1,6/74Kw/x16xel z problemem gaśnięcia , zasadniczo przy mocnym wciśnięciu pedału gazu na 1 biegu . Sterownik nie rejestruje żadnych błędów , w czasie występowania problemu zapala się kontrolka jednak błędów nie ma .Sprawdzone żarówkami w czasie występowania problemu zasilania i masy , sprawdzone wiązki tam gdzie...
z16xe x16xel silnika x16xel schemat x16xel
naprawić zmywarka candy styki kontaktron naprawa telefonu samsung
jakie światłowody uziom otokowy bednarka
Miernik Metex M3630 uszkodzony po pomiarze 230V Minimalne napięcie AABCOOLING Super Silent Fan 12 PWM