Kluczowanie cewki pozostaje .
Była padnięta cewka zapłonowa. Po zmianie na nową wszystko ok.
Samochód trafił do elektryka. ... i facet nie może rozgryźć tematu. Zasugerował że może cewka wcale nie jest od tego modelu. Czy to możliwe że w astrze z silnikiem x16xel jest inna cewka niż w vectra z16xe ?
Jeżeli przerywa i na Pb i na LPG to ja bym szukał w zapłonie. Świece, cewka.
Bezpiecznki, zasilania ?
Dzisiaj robiłem to samo, nierówna praca silnika, nie palił na 3-cim cylindrze. Okazała się być to cewka.
Najprawdopodobniej cewka WN do wymiany,wyczyszczenie EGR i Silniczka nie zaszkodzi, jeśli nie pomoże to podmień cewkę WN.
To nie cewka tylko cewkomoduł i do pierwotnego nie ten tego.......
sprawdz cewkę zapłonową
Wymieniłeś cewkę na nową czy używaną?
Każda cewka ma osobne sterowanie z komputera sugerowałbym sprawdzenie przewodów komputer cewka lub sprawdzenie sygnałów sterujących
czy jest dobry?? dobre pytanie? ten co sprzedawał mówił że dobry , lecz jak on zapewni jak on rozkręca auta i sprzedaje mam jeszcze swój sterownik z takim samym błędem lecz tamten miał jeszcze problemy czasem z immo, gdyż potrafił zgasnąć sam nie wiem czy jest możliwość naprawy???sterownika z takiego uszkodzenia cewka pracuje ok
wersja 1.6 16v X16XEL cewka podmieniona kable nowe świece nowe dalej to samo się dzieje po kasowaniu przejechaniu się wyłączenie zapłonu włączenie błąd immo i żadnego więcej no chyba że kostka przy stacyjce ewentualnie coś na prądach i tak jeżdżę od Annasza do Kajfasza i ciągle mają coś do immobilizera co jeszcze mogę powiedzieć jak jest ta przerwa...
Wymieniłem cewkę i świece. Auto odżyło :)
witam.miałem taki przypadek w astrze wymieniłem dwa sterowniki a była uszkodzona cewka.Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy
U mnie powodem takiego błędu była luźna masa któa pozostała po przeniesieniu przepustnicy wyżej na kolektor mantzla. Podłożyłem oczko pod cewkę i problem znikł.
w silniku x16xel nie ma przewodów WN!!!!! tam jest cały moduł DIS. W X16XEL z 96R w Vectrze B były kable i cewka normalna. A problem już rozwiązany. Okazała się wadliwa instalacja gazowa. Nie załączała jednego wtryskiwacza po przełączeniu na benzynę.
Podmień cewkę WN, objawy powinny ustąpić.
Jest to silnik 1.6 16V x16xel cewki dwie używane i dwie nowe nie oryginalne jedna padła po 3 miesiącach jazdy świece był wymieniane wraz przewodami na NGK miałem z boscha i też ta sama sytuacja odstęp elektrod nie powinno się regulować raz tak zrobiłem i po dwóch dniach autem trzęsło wiec nie ruszam elektrody a nowa oryginalna 700zł nie warta tego auta...
W x16xel akurat podpięcie pod cewkę nie ma większego wpływu, jeśli oczywiście wszystko ok , co do TPS'u to często występują problemy ale w astrze jest w miarę choć czasem obroty głupieją ale rzadko. Przede wszystkim na początek świece, kable, i modyfikacja wlotu, a potem regulacja i kontrola odczytów podczas jazdy a nie w ciepłym garażu. " przy przełączaniu...
Ja bym sprawdził cewkę z modułem zapłonowym. Uzwojenie wtórne powinno wynosić 7000 - 14000 ohma.
Wtaj duszi3 Ja miałem podobny problem z moją Astrą. Mój silnik wprawdzie inny, 1.8 x18xe1 ale zachowania podobne. W zakresie obrotów do 2500 często szarpał i szatkował jak piszesz; szczególnie przy większym wciśnięciu gazu. Musiałem bardzo delikatnie przyśpieszać przy obrotach do 3 tyś. Wymieniłem cewkę zapłonową tzw DIS i jak ręką odjął.
nie aparat oczywiście, jeszcze kawy nie wypiłem od rana, miałem na myśli cewkę sorx za wprowadzenie w bład ;) co do czujnika możesz mieć rację
czy to jest prawidłowy schemat do tego modelu? http://obrazki.elektroda.pl/7152841700_1... Znalazłem go w internecie szukając schematów. Sądząc po tym co piszecie to mi się nie zgadza, nie wiem czy nie wprowadzam Was w błąd pisząc że jest to X16XEL bo na moje to piny są dla czterech osobnych cewek... auto z 1998r 74kW 101KM cewka wygląda...
Astra G z silnikiem X16XEL i instalacją LPG. Auto zimne jeździ bez zarzutu na obu rodzajach paliwa. Odpala bezproblemowo na ciepłym i zimnym. Jałowe obroty stabilne. Po rozgrzaniu przy hamowaniu silnikiem (przy dużym obciążeniu) z ~3500 obr do 3000 obr 8/10 razy strzeli w wydech (na PB i LPG). Przyspieszanie bez zarzutu nic nie szarpie (była podmieniana...
Mam problemy w astrze II, silnik 1.6 16v x16xel był podpięty pod kompa i nie ma żadnych błędów. Na niskich obrotach brak mocy. Dopiero na 5-6 tyś. zaczyna przyspieszać jak powinien. Przykładowo jadąc na 3 biegu do 120km/h rozpędza się powoli, wtedy łapie te 5 tyś obrotów i chodzi jak powinien. Sprawdziłem : -katalizator -MAP sensor -świecę -cewkę -rozrząd...
Jeśli masz możliwość podrzuć drugą cewkę może być od corsy 1.4 16v taka sama komputer nie widzi w tych silnikach problemów z cewką a ona często jest przyczyną takiego zachowania.
Cewka zapłonowa. W tym silniku to niestety częsty problem, a kodów błędu nie generuje. Problem pojawia się przy większych obrotach, a na początku jak wciśniesz gaz obroty na chwilę spadają zamiast od razu rosnąć? Tylko nie kupuj najtańszej z najtańszych typu NTY, a przynajmniej SKV (na allegro po ok 180 zł są).
Wtryski zamieniałem 1 z 4,dalej to samo. Zamieniłem cewkę,na używkę z samochodu kumpla,nadal to samo bez zmian..świece założyłem inne by wyeliminować wadę w tych nowych,ale również bez zmian..
Witam! Typ silnika x16xel Diagnostyka tego auta wskazuje na uszkodzenie zaworu EGR. Zdemontowalem zawór, jest dobry. Cewka ma przejście, zawór podłączony na "krótko" klika. Potencjometr ma przejście. Podłączyłem oscyloskop pod zawór. Przy obciążeniu silnika powinien pokazać sie PWM. Kontrolka komp sie zapala ale na zawór nie jest wystawiany żaden sygnał....
Witam. Właśnie zasugerowałem mechanikowi żeby przyjrzał się cewce zapłonowej może ona jest winna tym objawom. "też o tym myślałem" jego słowa ale opierał sie na wskazaniach kompa w viki a ta mu bledow nie podawala wiec sobie darowal. Stad moje pytanie czy uwalona cewka wywala jakies bledy czy nie i czy podlega wogole pod jakies wskazania w kompie. Moze...
Witam Wszystkich na forum.Jestem tu jak widac nowicjuszem,gdybym robił jakieś błędy to proszę o wyrozumiałośc. Jeżeli nie znasz typu silnika , to napisz chociaż ile ma KW ,który to rok czy jest to astra 1 lub 2 . Silniki 1.6 16v x16xel miały inne osprzęty w astrze 1 niż w 2. W 1 cewka ma 4piny + - i dwa sygnały. Jeden sygnał steruje iskrą jednocześnie...
Te nie będa działać, dzialają w tych systemach, gdzie cewka jest kluczowana impulsami dodatnimi, w multecach jest kluczowana ujemnymi. Ile dasz za gotowy emulator? Opracowałem układ, nawet dałem schemat na moim forum, robią to chłopaki i są zachwyceni.
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. To to ja wiem, dlatego zacząłem od sprawdzenia czujnika obrotów wału korbowego i on był faktycznie uszkodzony. W pewnym położeniu w jego korpusie pojawiała się przerwa w cewce, prawdopodobnie w trakcie hamowania przy jeździe z górki. Wymiana nie pomogła, tzn. wystąpiła równolegle...
czyli rozumiem że sonda ma tak oscylować pomiędzy tymi wartościami ? cewka zapłonowa nowa delphi jakieś 3 miesiące , swiece tak samo , tylko że problem jest tylko na pb na lpg jest ok , zawsze jak świece padały miałem odwrotnie , na lpg sie zaczynały problemy
Jak w temacie Astra G 99r 1,6+LPG. Przerywa i nie na mocy jak się przyspiesza to szatkuje. Wyrzuca błąd P0200 ale to pewnie przez LPG. szatkuje i na bęzynie i na LPG. Jak jest zimny z samego rana to chwile chodzi dobrze. Cewkę podstawiałem. Czujnik wału,wałka,sonda,map sensor są dobre. Na komputerze nie pokazuje wogule parametrów EGR. Cały czas 0. Mechanicznie...
Witam. Problem dotyczy Astry G X16XEL (sterownik multec) Przy temperaturze poniżej 10 st auto szarpie po 2-3 minutach jazdy jak złapie temperaturę jest ok. Sprawdzałem iskrę na starej cewce pojawia się na wszystich fajkach ale sprawdzałem w temperaturze 15 st Wymieniłem cewkę na firmową Delphi i jest jeszcze gorzej ,przerywa delikatnie nawet po nagrzaniu....
Witam. Problem z autem jak w temacie. Silnik 1,6 16V X16XEL. Przebieg 165 tys. Wymieniłem cewkę zapłonową, przewody wysokiego napięcia, świece, nawet głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Okazało się,...
Astra kombi z 97r. Schemat, którym się posługiwałem ewidentnie pokazuje możliwość sterowania od masy. Wg posiadanego opisu A57 to Transmission control module ( TCM). Wczoraj uruchomiłem klimę podając na stałe masę na cewkę przekaźnika K263. Szukając po internecie znalazłem, iż TCM jest to układ od automatu. Cóż koło automatu może kiedyś stało ale skrzynie...
Dla tych co czytają te bzdury podaję taką informację: Mam sekwencję w Astrze F i po roku od zamontowania szarpało na gazie. Byłem u gaziarzy 4 razy i nic nie pomogło. A na benzynie chodził pięknie. Operacja trwała około miesiąca i jak się okazało efekt przeszedł również na benzynę. W końcu okazało się że był uwalony tłok. I niech się czepiają "fachowcy"...
Czujnik wyeliminowany, koło foniczne i rozrząd również. Ten sterownik ma tą przyjemną cechę, że odpala tylko na czujniku wału lub tylko na czujniku wałka. Dzięki temu sprawdziłem wiązkę i czujniki oraz koła. Sprawdziłem jeszcze cewkę i okazała się padnięta na 3 cyl. Podstawiłem i echo ale.. Napsikałem starta do dolotu i zagadała od strzału ale popracuje...
Witam Opisze dokładnie mój problem od samego początku. Opel Astra G X16XEL 1.6 16V 1998r. W zeszłym roku zrobiłem remont silnika, zostały wymienione pierścienie (Goetze) głowica oddana do warsztatu(wymienione uszczelniacze, sprawdzona ciśnieniowo i któreś zawory doszlifowane+planowanie). Po zmontowaniu bardzo ładnie silnik pracował, równo, praktycznie...
Jutro przemierzę oscyloskopem sondę lambdę, zdejmę charakterystykę z czujnika temperatury silnika (mogła się faktycznie rozjechać). Podciśnienie odczytać z ECU lub napięcie na liniach. Wakuometra nie posiadam ale jak trzeba to się załatwi. Dziwi mnie ta nagła poprawa po odłączeniu wtyku. Silnik jest ewidentnie zalewany bo śmierdzi paliwem z wydechu...
Witam Mam problem z moją astra na silniku x16xel. Auto ciężko odpala a jak już odpali to jest zalewane paliwem. Obroty są bardzo niestabilne i po dodaniu gazu obroty rosną a następnie gaśnie. Po nagrzaniu do 80*C da się jechać z lekkim zamuleniem ale gaśnie przy lekkich wzniesieniach i zakrętach przy prędkościach około 70km/h i wzwyż. W aucie jest gaz...
Witam. Już wcześniej miałem ten problem ale po wymianie filtru paliwa uspokoiło się i odpuściłem (jakieś 5kkm temu). Niestety problem wrócił. Auto od czasu do czasu ciężko odpala. Muszę kręcić rozrusznikiem nawet kilka razy po 5 - 10s. Często się zdarza, że załapie jak odpuszczam kręcenie rozrusznikiem. Po około 8 godzinach stania odpala po 5s kręcenia...
Witam mam opla astre g 98r x16xel z gazem sekwencyjnym IV generacji żałożoną ok 2 lata temu. Wszystko było dobrze do czasu gdy samochód przestał przerzucać na gaz ( ustawiona temp. ~35 stopni). Wydawać by się mogło że nie ma gazu ( takie same objawy) pojechałem zatankowałem i nadal nic... Awaryjnie przy przytrzymaniu przycisku i przekręceniu zapłonu...
Chwilowo nie mam gdzie usunąć błędów, znajomy mechanik wyjechał, a w innych miejscach kasują dużo za dużo:( Dziś podmieniłem na stare świece i cewkę, która miała problemy działaniem przy wilgoci. Check się zapalił już po 3km i to kilka razy gdzie w sumie zrobiłem 10km. Znów uzyłem spinacza i do poprzedników dołączył "29 Przekaźnik pompy paliwa lub obwodu,...
Długi czas wtrysku to długi czas "trzymania" cewki wtryskiwacza, to większe nagrzewanie się cewki, to większa szansa uszkodzenia wtryskiwacza.
Witam serdecznie Mam nadzieję że to co napisze komuś pomoże. Mam Ople Vektrę B 1.6 16V X16XEL 1999r po lifcie. Auto posiada instalacje gazową II generacji. Od pewnego czasu pojawiały się problemy po przyjechaniu i zgaszeniu są samochodu dochodziło że auto jeszcze przez kilka sek pracowało a raczej poszarpało. Ale jeździło. Potem zaczęły się objawy,...
Witajcie. Od jakiegoś czasu mam dziwny problem z jedną z moich Astr. Obie mają dokładnie ten sam silnik X16XEL i jedna jedzie jak szatan a druga jak musi to się rozpędzi. Główne objawy: - Uszkodzona po wciśnięciu pedału gazu do dechy okrutnie "buczy" i powoli wkręca się na obroty, sprawna reaguje natychmiast. - Uszkodzona ostatnio po "odstaniu" strasznie...
Na wstępie witam Wszystkich. Mój problem dotyczy auta OPEL ASTRA 1.6 16V '98, ozn. silnika X16XEL, auto posiadam od roku, od razu po kupnie założyłem Gaz (sekwencja Zenith), problem pojawił się kilka miesięcy temu. Auto przy agresywnym ruszeniu (choć raczej tak nie jeżdżę) najpierw zaczyna się lekko dławić i dopiero zaczyna przyspieszać w miarę normalnie...
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Witam! Usterka bardzo trudna do zlokalizowania,po uruchomieniu motor chodzi normalnie na wszystkich cylindrach.W czasie jazdy po kilku kilometrach wypada jeden z cylindrow.Czesto jest tak ze po przejechaniu nastepnych paru km znowu zaczyna chodzic na wszstkich.Na usterke niema wplywu temp.silnika.Wymienione:swiece ,przewody ,cewka.Moze ktos spotal sie...
Jak w temacie wectra nie chodzi na pierwszy cylinder. Wyrzuca cały czas błąd P1640. Sprawszłem wszystkie masy sterownika i są ok. Cewka dobra kable też. Innych błędów nie ma. Podstawiłem inny sterowni i nic z tego na innym też wyrzuci błąd P1640. Instalacja nie ma żadnej przerwy. Nie wiem czego się złapać.
Cześć wszyskim na forum! Samochód to Vectra B kombi po liftingu z silnikiem X16XEL ze zmienną geometrią układu dolotowego, cewkami zespolonymi(listwa) i sterowniku silnika przymocowanym tam gdzie wcześniej był DIS. Problem tkwi w tym, że od lutego tego roku "padły" w nim już 4 sondy lambda(czteroprzewodowe). Pierwsza NGK OZA448-E49(była razem z samochodem...
Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.
Tutaj będzie cewka bez przewodów WN. Chyba, że autor ma pod maską schowany np.X16XEL to przewody WN znajdzie ;-). Więc niech się autor wypowie bądź wrzuci fotki spod pokrywy silnika...
Witam Mam taki problem, jestem posiadaczem Astry II z gazownia i nie dawno pojawil się taki problem - co jakis czas nie pracuje na benzynie. Na gazie nie ma problemu, natomiast zdarza się tak,ze cos mu odbije i na benzynie nie mozna ani zapalic ani jezdzic, a innym razem jest wszystko OK. Moze to wina przekaznika od pompy paliwa? Moze ktos wie gdzie...
Witam! Opel Astra F 1.6i C16NZ 92 r LPG Parę dni temu Astra przestała odpalać. Wymieniłem cewkę zapłonową, moduł i kopułkę. Działa, ale pojawił się kolejny problem. Otóż na zimnym silniku (czasem podczas dłuższej jazdy po mieście zdarza się także) samochód szarpie tak jakby wypadały mu zapłony. Dodam, że od dłuższego czasu borykałem się z problemem...
Zgadza się, najtańszy zamiennik. A wiesz ile one działają? Bo ja wiem. Ja też,3-6 miesięcy max. Jak egr-a lub cewki na opla nie polozysz ori Delphi to wlasnie tyle to działa.
witam mam taki sam problem ze swoja vectra /x16xel/ tyle ze u mnie było to spowodowane najprawdopodobniej przeskokiem iskry z cewki /przez przypadek spróbowałem odpalic auto ze zdjetymi od modulu cewki kablami zaplonowymi i od tej pory nie pali/ sterownik wskazuje bład 0352 - za niskie napiecie na cewce 2 i 3 cylinder. obecnie auto gdy jest ciepłe odpala...
witam pytanie jak w temacie czy jest jakas opcja sprawdzenia go miernikiem to wyszlo po sprawdzeniu TECHEM 23:11:07 Udana inicjalizacja ECU. Keyword 2031 protokol Keyword #1: EF Keyword #2: 8F Nr VIN: W0L000036T1032993 Kod naprawczy lub Nr seryjny tester:S001001325 Data programu: 19970821 Nr części producenta: Nr części OPEL GM: 16202319 NL Nr wersji...
nie wiem czy pasuje.... ale żeby go odpalić jak już go włożysz to pamiętaj o immobilizerze i komputerze....... z tej Astry 2 bedzie ci potrzebny klucz z transponderem, puszka z cewką zamonotwana na stacyjce, noi głowny komputer.... ale te wszystkie rzeczy muszą być z tego właśnie samochodu z którego wyciągasz silnik!!
Można by podmienić cewko moduł na próbę i zainteresować się czujnikiem położenia wału.Ale mówię podmienić,na razie nic nie kupuj. A diagnostyka to też odczyt parametrów bieżących ,nie tylko czytanie byków.
Posiadam Opla Vectra B 1.6 16V X16XEL z 1998r. z instalacją gazową BRC czwartej generacji. Są problemy z odpalaniem można bardzo długo kręcić i nie chce zapalić a jak zdejmę przewód z cewki wysokiego napięcia odpala natychmiast. Co może być przyczyną takiego zachowania. W samochodzie zostało wymienione: - moduł DIS (niekoniecznie był dobry) - przewody...
Trocę poprawiłem post. Trochę udało się znaleźć ale te pytania zostają jednak bez odpowiedzi. Witam. Oto problem. Słowem wstępu. Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę. Instalacja założona w taki sposób ze po przełączeniu na gaz zapala się "check engine". Silnik uruchamia...
x16xel obroty świece x16xel x16xel powietrza
honda civic temperatura silnik tyrystorowy moduł zapłonowy schemat volvo usterka
Alternatywne metody wyzwalania przycisku pojemnościowego Schemat połączenia przewodów EGR w Opel Corsa C 1.2