Impulsator na kole masowym wydaje się być opóźniony względem wewnętrznego, przynajmniej u mnie to tak wygląda po wymianie bloku z Z16XE na X16XEL. Głowice chyba w obu były te same bądź bardzo podobne i koła na walkach powinny pasować. Tak a'propo to chcesz sterować X16XEL kompem od Z14XE na oryginalnym sofcie czy będziesz go zmieniać?
Jakie auto jakie delco x16xel z16xel z16xe mt35e itd co chcesz zrobić konkretnie ?
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
To odpowiem sobie sam ;) Podstawowa przeszkoda to czujnik położenia wału w x16xel czyta z koła pasowego a w z16xe z wału (czujnik jest w bloku pod filtrem), oraz brak kanału spalinowego do EGR w głowicy pod kolektorem. Także przeróbka nie opłacalna. Pzdr Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Samochód trafił do elektryka. ... i facet nie może rozgryźć tematu. Zasugerował że może cewka wcale nie jest od tego modelu. Czy to możliwe że w astrze z silnikiem x16xel jest inna cewka niż w vectra z16xe ?
A skąd wniosek że masz dwie sondy lambda? Nie czytaj za dużo, tylko szukaj warsztatu. Potrafisz wskazać który z tych silników masz? 1,6l 8V (X16SZR) 1,6l 8V (Z16SE) 1,6l 16V (X16XEL)(Z16XE) 1,6l 16V Twinport (Z16XEP)
Eee, przecież w V-B jedyna hybryda to 1,8 (X18XE1) A Y16XE, Z16XE ? Igreka z X16XEL można niewprawnym okiem nie poznać.
Okazało się, że to pompa. Pracowała ale nie nabijała już danego ciśnienia. Jeszcze jedno pytanko. Skoro to silnik oparty na wielopunktowy wtrysku to powinien mieć odcinke. Tak jak jego dziadkowie tzn. X16xel oraz z16xe. U mnie natomiast motor zachowuje się jak na gaźniku przy 6700 wyje i nie ma odcięcia. Czym to może być spowodowane?
Ten od Astry F to prawdopodobnie X16SZR a w Astrze G masz Z16SE który powstał jako następca silnika X16SZR. Powstał on przez połączenie zaadaptowanego kadłuba silnika X16XE i zmodyfikowanej głowicy od C16SE. Kolektory powinny pasować od jednego do drugiego ale pewności nie mam. Jedyne co to czujnik wału jest w innym miejscu i innego typu więc byś musiał...
A jaki masz silnik dokładnie ? X16XEL, Z16XE czy jeszcze inny? Jeżeli X na początku to jedna sonda. Jeżeli Z na początku to 2 sondy - jedna przed a druga za katem. A silnik równo chodzi? Bo coś mi to wygląda na niedopalający jeden cylinder. Wyjmij świece i obejżyj czy dobrze wszystkie wyglądają.
Moim zdaniem bez sensu pakować BRC, czy na pewno masz tam Z16XE a nie x16xel(l)? Trzeba sprawdzić korekty paliwowe a najlepiej afr przy przyśpieszaniu wtedy dowiesz się czy nie przelewa lub czy nie jest zbyt ubogo. Jaki masz spadek ciśnienia wtedy? Jak zachowują się czasy wtrysku?
A wiec moj stary silnik to x16xel a ten ten tłok pochodzi z z14xe i ten blok tez załozyłen z głowica i osprzetem x16xel
Cos takiego ? https://allegro.pl/oferta/opel-astra-ii-... Nie, ten jest do starszego - X16XEL, Ty masz Z16XE - sterownik Delco 12242040 - obudowa taka sama, ale po 4 rzędy pinów we wtyczkach.
W Z16Xe czujnik położenia wału jest w bloku w okolicy koła zamachowego i czyta sygnał z koronki na przeciwwadze wału korbowego, no chyba że tak jak ja zamieniłem blok na x16xel i musiałem zamontować czujnik na kole pasowym.
Pewnie że to nie X16XEL tylko Y16XE (to samo co Z16XE tylko z mniej wydajnym katalizatorem). Miałem identyczną Vectrę. Przy sterowniku silnika to będzie pin B47, wygodniejszego miejsca żeby się do niego dostać nie znam.
Na zdjęciu jest przepustnica z silnika X16XEL, całkiem inna niż w Z16XE. Tam masz silnik z przekładnią poruszający bezpośrednio klapę przepustnicy. Wymoczysz to w czymś to część smaru z przekładni wypuka a część zasyfi potencjometry. Dla poprawnej pracy silnika wyczyścić wystarczy sam brzeg klapy i miejsce gdzie "przylega" do obudowy. czy przed jego...
Witam. Od kilku miesięcy jeżdżę merivą 2003 z silnikiem z16xe 1.6 16V. Sporadycznie występuje problem z wieszaniem się EGR-u i niekiedy silnik gaśnie po wysprzęgleniu. Czasami ciężko jest ponownie go odpalić. Usterka jest zdiagnozowana. Poprzednio zaślepiałem EGR w astrze II w silniku X16SZR i po tym zabiegu auto jeździ już rok i nic zupełnie się nie...
Ehh kochane 1,6 16v, ja mam Z16XE i puki co jeżdżę na 10W40 przy 240 tyś km, ale raczej będę zmieniał na coś gęstszego, bo zużycie wykracza poza jakiekolwiek normy.
Witam. Na angielskiej stronce jest schemat symulatora egr ale dal silnika diesla [url=http://www.verboom.net/projects/spe... Rozmawiałem z autorem tego schematu i mówi że wszystko działa jak należy. zapytałem jak będzie w przypadku benzyny. On mi podsunął troszkę zmodyfikowany schemat z takim uzasadnieniem zmian: "for non...
Mnie obecnie trafiła się ta historia. A że obecnie nie dostanę na rynku nowej dmuchawy - niemały problem. Zamienników nie ma w handlu, a u Opla oryginał ponad 1000PLN. Wszystko co można na dniach dostać ma gniazdo 3-stykowe. Nie jestem zorientowany do końca w materii dokładnego wyposażenia w wentylatory, ale pewnych rzeczy udało mi się dowiedzieć. W...
Norma oplowska to 1l na 1000km, jego poprzednik x16xel w mojej F kupionej w salonie po 120kkm (60kkm na lpg) palił więcej 15W40 niż Pb ;), przy 160kkm po rozebraniu silnika stwierdzono "śladowe ilości pierścieni tłokowych", zużyte grubo ponad normę, tuleje cylindrów wyglądały jak "prosto z fabryki", po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych...
Przyczyną sa szarpania oraz czasami jak dojeżdżam do skrzyżowania wcisne sprzęgło to gaśnie, czasem rowniez przy włączonej klimatyzacji silnik faluje i klima sie włącza i wyłącza zeby silnik odciążyć Dodano po 3 a i dodam jeszcze ze mialem okazje zobaczyć te ignition retard w innej astrze z silnikiem x16xel i ona miała na wszyskich cylindrach na wolnych...
Dla wszystkich najpierw małe wyjaśnienie. Na początek nie opublikowałem schematu bo nie wiedziałem że znajdą sie osoby zainteresowane tym tematem. Jak już napisałem , ten projekt powstał co najmniej 6 lat temu. Proszę o trochę cierpliwości bo muszę poszukać dokumentacji (znajduje się na starym dawno już wybudowanym dysku twardym). Po pierwsze mój samochód...
Wymienione świece na orginalne Bosch FQR8LEU2 zalecane przez producenta. Ściągnąłem cały dolot, aż po głowicę. (Przepustnica, kolektor, listwa z klapami.) Wszystko poczyszczone. Jeden kanał od EGR dochodzący do cylindra numer 2 był zatkany przy samym wejsciu, na takiej zwezce. Rura idaca od egra, do kolektora wyczyszczona. Wyczyszczony sam EGR. Zaslepiony...
To z Vectry sobie odpuść. Dało by się to przeszczepić, ale za dużo rzeźby. Jak już kombinować to lepiej w drugą stronę, czyli zmienić na nowszy model Z16XEP, w tym pasek już by wytrzymał 200k przebiegu, a nie 60. A jak ma być bez dodatkowych kosztów, możliwe że przekraczających wartość auta, to zmieniać tylko na identyczny.
Niech autor poda kod silnika(x16xel, z16xel??), łatwiej bedzie dojść.Wspominacie ,ze jest tam mapsenor. Wobec tego wężyk do sprawdzenia.Egr swoją drogą.Ja zaczynałbym od najprostszych.
z16xe momenty sterownik z16xe aster z16xe
strzela benzynie mercedes naprawa kluczyka multimetr wysokie napięcie uszkodzony
mikrokomputer cobra1 satel aktualizacja manipulatora
Objawy zablokowanego hamulca w Komatsu PW160 – przegrzewanie, trudności z jazdą, alarmy ECU BMW 7 E65/E66 2003 – szarpanie przy ruszaniu na ciepłym silniku, objawy czujnika, cewki, pompy paliwa