Jest to moduł sterowany z czujnika elektromagnetycznego, podobnego jak mają samochody w ABS. Posiada funkcję blokady przy zbyt niskim poziomie oleju i jak sądzę musi też regulować kąt wyprzedzenia zapłonu bo 40 st. przed GMP to na pewno zbyt wcześnie ;-) Niedawno, nie wiem jak to mogłem przeoczyć, stwierdziłem, że cewka zapłonowa ma przerwę na uzwojeniu...
Mam taki sam agregat oraz drugi o mocy 950 W, które nabyłem jako nieprawne. Są w nich silniki dwusuwowe i nie posiadają żadnych czujników ciśnienia oleju jak to podaje kolega "BRYS" - posiadają je agregaty z silnikami czterosuwowymi. Faktem jest, że silniki dwusuwowe muszą mieć sprawną świecę i cewkę zapłonową a także szczelną komorę korbową silnika....
Chciałem zwrócić uwagę na ten zapis Agregat pracował przez około 30 min po czym stanął i już nie odpalał. Dla mnie jest on jednoznaczny - stanął silnik i nie chciał już i ponownie odpalić. Jeżeli ten zapis ma takie znaczenie jak napisałem, to ja tu nie widzę żadnego związku z uszkodzeniem elektrycznym samego generatora. Przy uszkodzeniu samego generatora...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. Link pewnie przestanie działać, to szukać pod hasłem: cewka, magneto
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
Kupiłem padnięty agregat 2T i próbuję go uruchomić... puki co bez skutku. Mam drugi działający i przekładam kolejne elementy żeby znaleźć przyczynę. Przełożyłem: - gaźnik - święcę - fajkę z cewką zapłonową - cewkę iskrownika i koło zamachowe - moduł wpinany pomiędzy cewką zapłonową i cewką iskrownika (co to jest ???) - cylinder z tłowiem i pomysły mi...
Witam . Mam do sprzedania cewki zapłonowe do agregatu PAB2 silnik S101 , S101M. Cewki są nowe . Cena za sztukę 100zł plus 20zł wysyłka.
Dostałem niekompletny agregat prądotwórczy 0.7 kW i nie wiem jak podłączyć przewody wychodzące z prądnicy. wiem na pewno, że dwa to wyjście 220V 50Hz, są jeszcze dwa wolne i tu mam problem gdzie, do czego i w jaki sposób je podłączyć. Będę wdzięczny za schemat ewentualnie słowny opis. Problemem jest również układ zapłonowy, który zawiera dwie cewki,...
Odradzał bym olej silnikowy jak już to transformatorowy, najlepiej poszukaj podobnej cewki zapłonowej, nawet uszkodzonej(na złomowisku lub jakimś szrocie powinni mieć) i przelej z niej do twojej. W agregatach lodówkowych też jest olej o podobnych właściwościach jak ten w cewce.
Witam wszystkich. Posiadam agregat Honda EM30 z silnikiem GX200. Jakiś czas temu padła mi cewka zapłonowa. Zamówiłem w sklepie internetowym po rozmowie ze sprzedawcą i przyszła inna. Poradziłem sobie jakoś - zrobiłem inne mocowanie. Ta piękna konstrukcja nie wytrzymała jednak wibracji i teraz mam dwie cewki uszkodzone. Zamówiłem ponownie, już w innym...
Agregat odpalany z kluczyka to tylko część sukcesu. Pytanie zasadnicze na benzynę czy olej napędowy, bo jak na benzynę to co z ssaniem? A zawór paliwa - ręczny czy elektryczny? Jak się gasi? Czy powrót kluczyka zwiera np cewkę zapłonową do masy, czy rozwiera zasilanie na cewkę WN? Rozumiem, że na razie to ten agregat automatyki autostartu nie ma, tak?
Witam, interesuje mnie sprawdzenie prądnicy w agregacie prądotwórczym Honda EM 30 która jest zintegrowana z silnikiem, wizualnie wygląda dobrze ale nie wiem czy daje prawidłowe napięcie załączam schemat wraz z opisem oraz zdjęcie przewodów. W tym momencie jak wszystko jest złożone na gniazdku jest 170V przy ręcznym zwiększeniu obrotów silnika 230V ale...
Znalazłem w swoich szpargałach zapłon od druzby z mechanicznym zapłonem i tam cewka zapłonowa ma rozestaw ok 65 mm i jeśli można by rozwiercić otwory mocujące na cewce to mogłaby podpasować. Z wyglądu przypomina taka jak na zdjęciu pokazaną przez autora tematu także to jest może dobry trop. Glebogryzarka bardzo zabytkowa wiec o części trudno a jeśli...
Witam . Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową i łącznik pomiędzy cewką a przewodem zapłonowym . Z kondensatorami nie ma problemu mam tego troszkę .
Ja też mam taki enihela 950W Jeśli ktoś myśli że będzie lał tylko paliwo z mixolem to jest zbyt dużym optymista - to nie ten lewel cenowy... Ja już po miesiącu w swoim wymieniłem oryginalna świecę na bardziej ciepła (iskra) bo tworzyły sie osady. po drugie zmniejszyłem tak jak ktoś już wspomniał odległość miedzy elektrodami do 0,6mm. Po jakimś roku...
Posiadam agregat prądotwórczy na bazie silnika benzynowego samochodu Tatra 603. Niestety uszkodzona jest cewka zapłonowa. Po rozgrzaniu traci właściwości i zanika iskra. Silnik gaśnie. Po schłodzeniu można odpalić na nowo. Czy można zamiennie zastosować inną ?
Troche mało widać na tym zdjęciu :\ Znajdź na stacyce dwa piny które w pozycji off są zwarte do jednego pina podłączasz mase a do drugiego kabelek od cewki zapłonowej (kabelek wpinany poniżej kabla wysokiego napięcia). Żeby czujnik pęłnił swoją rolę musisz dołożyć zwieracz, mała kostka która powinna być przykręcona do silnika. Z zdjęcia, oraz z faktu...
Prądnice fakt porazka Ale te silniki nie są jeszcze takie złe Raz spotkałem się z takim przypadkiem ze kabelek gaszący od cewki zapłonowej był poprzecierany no i miał tam jakies przejscie do masy a efektem było falowanie mozesz sprawdzić go optycznie, fizycznie ten cienki czarny?? (nie widze na zdjęciu) on jest wymienialny łączy się z cewką po przez...
Miałem problem z moim PABem. Przyczyną braku zapłonu było ekranowanie przewodu wysokiego napięcia świecy zapłonowej. Przed wymianą cewki polecam wymianę przewodu i fajki na nieekranowaną. Podobno było to najczęstszą przyczyną niedomagań układu zapłonowego w tych agregatach. Niewielkie przebicie na przewodzie WN powodowało sprowadzenie iskry do masy....
A poza tym w przypadku prądnicy prąd należy podzielić przez 2 bo ma napięcie 12V a ładujesz 2 akumulatory połączone szeregowo więc podniesienie napięcia skutkuje spadkiem natężenia prądu (moc jest stała). Mogę ładować jeden akumulator 12V 100ah i a dla moich odbiorników zastosować przetwornice DC STEP-UP, takie ok 150W na popularnym portalu aukcyjnym...
W tych silnikach ustawia się zapłon? W moim nie ma takiej możliwości - trzeba by przestawiać ustawienie cewki zasilająco-wyzwalającej, albo przestawiać magneśnicę na wale korbowym silnika, a to uniemożliwia klin. Iskra optycznie wygląda też podobnie To może być mylące. Bardzo dawno temu spotkałem się z czymś takim w dwucylindrowym silniku do łodzi...
Obiecane zdjęcia. Jakość kiepska bo robione telefonem. Te przewody od gaźnika, o które pytałem to zasilanie cewki odcinającej paliwo w gaźniku. Nie wiem do czego służy ta srebrna kosteczka przy silniku widoczna na ostatnim zdjęciu, na miernik zachowuje się jak dioda. Na dwóch zdjęciach widać położenie magnesu względem cewki zapłonowej przy ustawieniu...
jasne: SCHEMAT ELEKTRYCZNY Symbole bloków AC CB bezpiecznik prądu zmiennego AC NF filtr anty-zakłóceniowy prądu zmiennego ACOR gniazdo wyjściowe prądu zmiennego CPB blok sterowania CPG uziemienie panelu sterowania CyC cyklokonwerter CyCB blok cyklokonwertera DCCP bezpiecznik prądu stałego DC D dioda prądu stałego DC NF filtr anty-zakłóceniowy prądu...
Poszukaj jakiegoś irfa, one wytrzymują wysokie napięcia do kilkaset V chyba i mają wbudowaną diodę zabezpieczającą przed przepięciami. A jak się taki wirnik namagnesuje a potem tranzystor go szybko rozłączy to jest strzał jak byk. Proponuje IRF840, 500V, 8A, 125W. Miałem taki zamontowany w module zapłonowym do fiata 126p i dawał rade, a warunki pracy...
Co jeszcze ? Zawory gniazda Brak sprężania ( tłok cylinder pierścienie ) Regulator obrotów silnika układ zapłonowy - cewki i świece
Audi-Elektro-Maschinen-Agregat Gl.Erz.400b Auto-Union , der Wehrmacht, WWII-WK2 Niemiecki generator spalinowy 12-16V z okresu II wojny światowej . Poza cewką zapłonową która została dodana później generator jest w 100% oryginalny i kompletny . wszystkie elementy są ruchome, silnik kręci się lekko bez zacięć, ma dobrą kompresję, i myślę że po przeczyszczeniu...
Ja bym kupił jeden dwa razy droższy od tych dwóch tanich. Jak ma być niezawodny to najlepiej diesel. Jeżeli ma być tani to niestety będzie to benzyna. Najlepiej z silnikem briggs&stratton o ile z takimi są bo są bardzo popularne i podobno niezawodne. W benzynowym prawdopodobnie w najbardziej nieoczekiwanym momencie pójdzie świeca, gaźnik albo cewka...
Agregat chodzi jak nowy. Przyczyną awarii była uszkodzona cewka zapłonowa i nic więcej. W całym tym zamieszaniu najwięcej jest mojej winy bo po założeniu nowej cewki powinienem założyć szarpak i byłoby po sprawie ale ja obracałem magneto śrubokrętem uzyskując 100-120 obrotów na minutę. Za młodu miałem motocykl WSK w którym wystarczyło ręką pokręcić...
Sprawdź jaką mieszankę (proporcję) wymaga ten silnik, paliwo powinno być świeże. Gaźnik do sprawdzenia (wszystkie dysze muszą być drożne) oraz filtr paliwa. Uruchom silnik bez korka zbiornika paliwa, może niedrożny w nim otworek. Do sprawdzenia świeca zapłonowa i "fajka" świecy, jakość iskry z cewki WN a także tłumik wydechu, który nie może być zapchany...
Mam taki sam problem z agregatem Kipor Ig 2600. Wymieniłem cewkę zapłonową i moduł ale nadal brak iskry. Moduł odesłałem stwierdzili że jest uszkodzony ale na drugim nowym to samo. Do modułu dochodzą napięcia z uzwojenia zasilającego i czujnika położenia wału ale na cewkę zapłonową nic nie dochodzi. Czujnik poziomu oleju i wyłącznik on-off odpięty ....
Ok poczekam Ważne info będzie dla mnie. Bo jak nie odpalę to opyle go ze stosowną informacją Jeśli padł Ci, czy tam poprzedniemu właścicielowi, inwerter (klucze na wejściu), to Twój stojan może wyglądać jak u mnie: A jeśli akurat zwarcie było na tej fazie, na której jest podpięte zasilanie modułu zapłonowego, to silnik z cewką w takim stanie nie odpali....
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Pomijając zasadę działania tego układu zapłonowego proponuję się jednak skupić na momencie pojawienia się iskry. Dalej sądzę, jak poprzednicy, że to może być uszkodzony klin na magnecie (wentylatorze). Można to sprawdzić lampą stroboskopową. Trzeba byłoby namalować na kole znaki opowiadające punktowi GMP i sprawdzić jak się te znaki mają do siebie przy...
Dzięki za informacje dot. mego "sprzętu". Faktem jest, że nie podałem jego modelu, co niniejszym czynię: uszkodzony agregat to "STT G-800 Star Tools", natomiast ten sprawny, z którego podmieniałem podzespoły - części to "EPM-950 Generator" (oba różnią się jedynie kolorem i tym że "950" ma woltomierz). Dzisiaj podmieniałem po kolei: cewkę zapłonową,...
No, tak właśnie sprawdzałem na wykręconej świecy opartej o korpus silnika. Nie wiem czy ta cewka jest identyczna jak w skuterach. Może z wyglądu, ale według mnie ona ma rozdzielone uzwojenia dlatego są trzy styki plus fajka. Przynajmniej tak mi wynika z pomiarów miernikiem i tak pokazuje schemat. Cewka od skutera ma uzwojenia zwarte wewnątrz więc raczej...
najgorsze jest to ze po wykręceniu swiec nie widać tłoków co jedynie zawór a tak to jak by była jakas osłona, objaw jest taki ze cały czas wali w gaznik ,a jak nawet odpali to po kilku nastu sekundach spada z obrotów do mometu zgaśniecia,potem nieda sie go wcale odpalić tylko strzela w gaznik i znów po 100 albo wiecej prubach odpali i tak samo zgaśnie,nie...
Witam Czy na pewno na uzwojeniu wzbudzenia powinien być drut miedziany? Jeżeli nie to sam wiesz najlepiej, że zmienione zostają parametry uzwojenia; przede wszystkim popłynie większy prąd wzbudzenia, wytworzy większy strumień, a w konsekwencji moment obciążenia - kiedyś takie uzwojenia wykonywało się, ale teraz to chyba rzadkość. Myślę, że problem może...
W tym silniku niema czujnika poziomu oleju. Tak, ten przycisk to wył. zapłonu. Oleju wchodzi 1 litr. Musisz sprawdzić cewkę zapłonowa, kondensator, oraz czy niema zwarcia do masy, na przerywaczu i wyłączniku zapłonu. Sprawdź czy niema przebicia do metalowej osłony fajki od świecy. Zdejmij fajkę i sprawdź czy jest iskra na samym kablu. Tutaj jest wszystko...
Koledzy!!! Teraz to mi sie podoba, w sposób rzeczowy wyrażacie swoje wątpliwości i to jest to. Kontaktron to rzeczywiście nie jest trwały, 5 mln zadziałań to raptem góra kilkadziesiąt godzin działania a wiadomo, że nie o to chodzi. Jednak kontaktron nie jest powolny, są takie co zadziałaja nawet w 0,3 ms ale faktycznie raczej go nie będzie. Co do sterowania...
Mam w ,,opiece" osiem wysokotemperaturowych pieców gazowych fmy Furnace do topienia złota opalanych propanem. Palniki inżektorowe dwustopniowe (dwa elektrozawory, a właściwie cztery dla zwiększenia bezpieczeństwa) sterowane są sterownikami typu Landis&Gyr (Siemens) Sterowniki te wyposażone w opcje fotokomórki gazowanej i mikroamperomierza. Zasilanie...
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Jak się ma ramę stalową a nie alu i zainwestuje w porządne siodło lub amortyzowana sztycę do siodełka to wiadomo że to nie to samo co skuter/motorower ale jest w miarę wygodnie , rower z takim silniczkiem jak mówiłem przybiera na wadze raptem 4-5kg więc jeździ się tak samo jak rowerem tyle że do 50km/h i nie trzeba pedałować.Spalanie podałem zawyżone...
Witam nabyłem okazyjnie uszkodzony agregat honda ec-9500 , z tego co wyszukałem cały jest sprawny za wyjatkiem cewki zapłonowej - ma chyba przebicie - bo nie ma iskry , przewód wysokiego podmieniłem już lecz dalej nie ma iskry, pomiar rezystancji daje rezultat 15 k om do masy z wyjścia wysokiego, ? wydaje mi sie że to jest przyczyna braku iskry - prosze...
W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy. Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej...
Do _Simona: Co za bzdura. Generator zastartowany na paliwie ciekłym, zasilany nim z butelki, brak pompy paliwa, bo ten generator(mam prawie identyczny) jest wyposażony w gaznik membranowy. Pracuje cały czas na tym samym paliwie (benzyna) zgromadzonym w w tej butelce.,, Elektrolizer" nie działa, bo nie widać efektu elektrolizy w postaci banieczek gazu...
To samo co masz na zdjęciu tylko z kolorami przewodów. To tylko opis modułu CDI. Cewka zapłonowa która jest na zdjęciu, to cewkomoduł współpracujący bezpośrednio z kołem magnesowym. Stosuje się takie w kosiarkach i agregatach, do Twojego układu zapłonowego się nie nadaje.
Posiadasz wszystkie agregaty i przyrządy kontrolne tego silnika ? Obrotomierz, miernik temperatury oleju i jego ciśnienia, temperatury spalin za turbiną i skrzynkę rozruchową oraz cewkę zapłonową niezbędne do uruchomienia? Zbiornik oleju na wlocie powietrza do sprężarki ? Poniżej mój własny ,,Osiołek" SP-FKK. Na marginesie, jeszcze w Polsce zastanawiałem...
Nie wiem, czy w tym przypadku ma to znaczenie, podłączenie impulsatora do modułu, nie wiem jak w tym przypadku jest to realizowane. U mnie w agregacie prądotwórczym z zapłonem cdi, jak wystąpił brak iskry, okazało się, że padł tyrystor w module, ale sprawdziłem wszystkie elementy: cewkę zasilającą, moduł i samą cewkę zapłonową. I przy sprawdzaniu cewki...
Kopniak :?: Rozrusznik :?: Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki. Tym sposobem odpalałem...
Prąd rzędu 40-50A to znamionowy prąd większości alternatorów samochodowych, czyli prąd jaki uzyska przy obrotach wałka rzędu 7000 obr/min Pompa pobiera 500W, Przetwornica daje 600W mocy ciągłej, OK. Dalej Przetwornica pobiera np. 700W akumulatora plus pobór prądu przez cewkę zapłonową i osprzęt silnika. Alternator daje 50A czyli 600W, to za mało akumulator...
A zaspawana dziura nie będzie miała wpływu na pracę silnika ? (W środku nie będzie równo zaspawane, oczywiście spaw o tłok trzeć nie będzie) O ile wiem i pamiętam to w takich agregatach jest tłok bez pierścieni uszczelniających. Więc układ tłok-cylinder musi być idealnie dopasowany. Po zaspawaniu otworu w cylindrze musisz go idealnie wyrównać co w...
Moduł pochodzi z agregatu SG 1200 Scheppach. Objawy brak iskry (napięcie wejściowe prawidłowe, cewka zapłonowa sprawna). Wymieniony tyrystor, tranzystory sprawdzone brak sterowania tyrystorem.
Wypinając swój zgrabny i skąpo odziany tyłeczek w końcu uklękła. Zobaczyłem lekko przebłyskujące łzy w jej oczach. -Artur ja nigdy... -Schyl się, pod zlewem w wiaderku są ziemniaki. A w szafce po prawej miska. Obierz do pełna i zalej wodą, ja muszę się zdrzemnąć. No ta, mimo że zgrabny, to jednak (tfu) damski. Sorry Ciebie Artur, ale nie mogłem się...
Witam Prowadzę Zakład Naprawy Sprzętu Pożarniczego, wykonuję samowzbudne elektroniczne układy zapłonowe. Również do silnika S-101, pracującego w agregatach prądotwórczych, agregatach pianowych, zakrętarkach kolejowych, itp. urządzeniach. Montujemy rozruch w/g życzenia, pasek lub rozrusznik linkowy taki jak w silnikach małej mocy ( HONDA, BRIX itp.)...
Przyznam się, że nad tym w ogóle się nie zastawiałem. Padł mi moduł zapłonowy, a ponieważ nie udawało mi się znaleźć w internecie odpowiednika z czterema końcówkami, zestawiłem niezbędne elementy (kondensator, tyrystor, diodę) tak, aby odzwierciedlały układ przejść na uszkodzonym module (przypuszczam, że padł tyrystor). Zmontowałem na pająka i agregat...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Może zbiornik paliwa naciska wężyki paliwowe lub dotyka cewki WN. Odkręć zbiornik i przyglądnij się jaki podzespół dotyka zbiornika, zbadaj instalację zapłonową, może ma uszkodzoną izolację. Agregat ten jest typu inwenterowego, więc regulacja obrotów odbywa się elektronicznie, tj. "komputer" decyduje o obrotach, w zależności od obciążenia.
Szczerze powiem, że dobrze wam idzie. Lecz wszystko idzie zrobić lepiej, np większa efektywność silnika poprzez zastosowanie pompki napędzanej z wału korbowego tych silników do wytwarzania ciśnienia w pojemniku (zbiorniku paliwa) i zasilania silnika oparami, sprawność silnika regulowany zaworkiem wieloobrotowym od np pneumatyki tzw dławica to regulacji...
Zastanawia mnie dlaczego w moim uszkodzonym egzemplarzu odparował stabilizator oraz dioda? Mnie się też coś takiego przytrafiło w podobnym mierniku dołożonym do prostownika zasilanego z agregatu prądotwórczego. Też nie wiem w sumie dlaczego, kładę to na karb tego, że miałem ten cienki czarny przewód podłączony z czarnym grubym przewodem, a nie pozostawiony...