No, tak właśnie sprawdzałem na wykręconej świecy opartej o korpus silnika. Nie wiem czy ta cewka jest identyczna jak w skuterach. Może z wyglądu, ale według mnie ona ma rozdzielone uzwojenia dlatego są trzy styki plus fajka. Przynajmniej tak mi wynika z pomiarów miernikiem i tak pokazuje schemat. Cewka od skutera ma uzwojenia zwarte wewnątrz więc raczej...
Chciałem zwrócić uwagę na ten zapis Agregat pracował przez około 30 min po czym stanął i już nie odpalał. Dla mnie jest on jednoznaczny - stanął silnik i nie chciał już i ponownie odpalić. Jeżeli ten zapis ma takie znaczenie jak napisałem, to ja tu nie widzę żadnego związku z uszkodzeniem elektrycznym samego generatora. Przy uszkodzeniu samego generatora...
Dziwna pytanie, prawda, ale szukam jaki wybrać silnik do agregatu prądotwórczego. Wykonałem już cztery agregaty: na silniku Perkins od wózka widłowego, na silniku od kutra rybackiego, malutki na silniku chińskim od kosiarki i z Fiata 125. Teraz ma być agregat zasilany gazem sieciowym na silniku o pojemności ok 1000 cm³. Nowoczesne silniki mają...
Mam problem z zapaleniem agregatu prądotwórczego Hondy. Iskra jest ale w nie odpowiednim momencie, czasami jest dobrze i da się zapalić, ale po zgaszeniu znowu nie pali. System zapłonowy składa sie z magneta z jednym magnesem na obwodzie, cewki (prawdopodobnie jest w niej kondensator lub elektronika) i elektronicznego modułu zapłonowego (nierozbieralny)....
Ojej, styki NC szeregowo z cewką tego przekaźnika, powstanie ,,brzęczyk" a do NO samochodową cewkę zapłonową.
Witam ma pan jeszcze cewki zapłonowe do agregatu pab 2? Jeśli tak to proszę o kontakt pod nr tel 727 675 086
Witam . Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową i łącznik pomiędzy cewką a przewodem zapłonowym . Z kondensatorami nie ma problemu mam tego troszkę .
Niebieski do kondensatora, zielony do cewki zapłonowej.
Ja bym kupił jeden dwa razy droższy od tych dwóch tanich. Jak ma być niezawodny to najlepiej diesel. Jeżeli ma być tani to niestety będzie to benzyna. Najlepiej z silnikem briggs&stratton o ile z takimi są bo są bardzo popularne i podobno niezawodne. W benzynowym prawdopodobnie w najbardziej nieoczekiwanym momencie pójdzie świeca, gaźnik albo cewka...
Możesz tam zastowac każdą inną cewkę która współpracowała z przerywaczem i jest na 12v np fiat 125, łada itp...
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
Silnik może mieć czujnik poziomu oleju, jeżeli jest zbyt niski poziom wtedy niema iskry. Jaki jest model silnika w tym agregacie? Ten agregat to jakaś podróba. Honda nie produkuje sprzętu o takim oznaczeniu.
Może zbiornik paliwa naciska wężyki paliwowe lub dotyka cewki WN. Odkręć zbiornik i przyglądnij się jaki podzespół dotyka zbiornika, zbadaj instalację zapłonową, może ma uszkodzoną izolację. Agregat ten jest typu inwenterowego, więc regulacja obrotów odbywa się elektronicznie, tj. "komputer" decyduje o obrotach, w zależności od obciążenia.
Mam taki sam problem z agregatem Kipor Ig 2600. Wymieniłem cewkę zapłonową i moduł ale nadal brak iskry. Moduł odesłałem stwierdzili że jest uszkodzony ale na drugim nowym to samo. Do modułu dochodzą napięcia z uzwojenia zasilającego i czujnika położenia wału ale na cewkę zapłonową nic nie dochodzi. Czujnik poziomu oleju i wyłącznik on-off odpięty ....
Co jeszcze ? Zawory gniazda Brak sprężania ( tłok cylinder pierścienie ) Regulator obrotów silnika układ zapłonowy - cewki i świece
Staszek49. Jak na "starego" forumowicza zachowujesz się nieprofesjonalnie. Nie podałeś ani typu agregatu ani żadnych zdjęć (wciąż podejrzanego!) aparatu zapłonowego. Zdjęcia ucięłyby niepotrzebną dyskusję, uchroniłyby od pomyłki i ułatwiły doradzanie. Piszesz: ".. iskra jest, ale nie za bogata...". Czy tak wielkim wysiłkiem jest sprawdzić "bogatość"...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Miałem problem z moim PABem. Przyczyną braku zapłonu było ekranowanie przewodu wysokiego napięcia świecy zapłonowej. Przed wymianą cewki polecam wymianę przewodu i fajki na nieekranowaną. Podobno było to najczęstszą przyczyną niedomagań układu zapłonowego w tych agregatach. Niewielkie przebicie na przewodzie WN powodowało sprowadzenie iskry do masy....
Przewód gaszenia był odpięty. Czy możliwe żeby odległość cewki od koła 0.2 - 0.3 mm była za duża? A jeśli to magnesy to czy jest możliwość to sprawdzić bez podstawiania z innego agregatu.
Agregat STE-800 po krotkim okresie eksploatacji odmowil wspolpracy. Zniknela iskra na swiecy . Modul zaplonowy trudno kupic. Zbudowalem taki jak w motorowerach jednak nie umiem dobrac kondensatora wspolpracujacego z cewka zaplonowa.Moze ktos pomoze?
Moduł pochodzi z agregatu SG 1200 Scheppach. Objawy brak iskry (napięcie wejściowe prawidłowe, cewka zapłonowa sprawna). Wymieniony tyrystor, tranzystory sprawdzone brak sterowania tyrystorem.
Odradzał bym olej silnikowy jak już to transformatorowy, najlepiej poszukaj podobnej cewki zapłonowej, nawet uszkodzonej(na złomowisku lub jakimś szrocie powinni mieć) i przelej z niej do twojej. W agregatach lodówkowych też jest olej o podobnych właściwościach jak ten w cewce.
Witam . Mam na sprzedaż 4 szt cewki zapłonowe do agregatu PAB2 z silnikiem S101. Cewki są nowe . Cena za szt 100zł plus 20 zł koszty wysyłki . https://obrazki.elektroda.pl/4372608900_...
Sprawdź czy jest olej. Jak jest to odłącz czujnik oleju i wtedy zobacz czy jest iskra. Jak nie będzi e to Chińska cewka zapłonowa kosztuje około 150zł orginał 450zł/
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Do czego w takim razie jest uzwojenie SUB winding - szare przewody. Do pomocy falownikowi przy generowaniu nowego przebiegu i do sprawdzania, czy obroty silnika są wystarczające (no, i do sterowania przepustnicą, bo ona też jest sterowana z modułu inwertera). Bez niej (bez cewki SUB, znaczy), inwerter nie zacznie generować napięcia wyjściowego, ale...
Zgoda, ale zauważ Kolego Szanowny, ze PE poza odniesieniem do cewki zapłonowej, do niczego tam potrzebne nie jest. I gdyby kolega polaczyl agregat odpowiednio, tez powinno to dzialac bez zadnych zmian. Natomiast zamiast rezystora, proponowal bym warystor 250VAC. Ten by też podawał PE w momencie zapłonu, bo by chwilowo zwierał. Shitt, dopiero teraz na...
Agregat odpalany z kluczyka to tylko część sukcesu. Pytanie zasadnicze na benzynę czy olej napędowy, bo jak na benzynę to co z ssaniem? A zawór paliwa - ręczny czy elektryczny? Jak się gasi? Czy powrót kluczyka zwiera np cewkę zapłonową do masy, czy rozwiera zasilanie na cewkę WN? Rozumiem, że na razie to ten agregat automatyki autostartu nie ma, tak?
Kupiłem padnięty agregat 2T i próbuję go uruchomić... puki co bez skutku. Mam drugi działający i przekładam kolejne elementy żeby znaleźć przyczynę. Przełożyłem: - gaźnik - święcę - fajkę z cewką zapłonową - cewkę iskrownika i koło zamachowe - moduł wpinany pomiędzy cewką zapłonową i cewką iskrownika (co to jest ???) - cylinder z tłowiem i pomysły mi...
Witam Czy na pewno na uzwojeniu wzbudzenia powinien być drut miedziany? Jeżeli nie to sam wiesz najlepiej, że zmienione zostają parametry uzwojenia; przede wszystkim popłynie większy prąd wzbudzenia, wytworzy większy strumień, a w konsekwencji moment obciążenia - kiedyś takie uzwojenia wykonywało się, ale teraz to chyba rzadkość. Myślę, że problem może...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
AGREGAT URUCHOMIONY: uszkodzony byl modul oraz swieca zaplonowa. Przed swieca jest jakis maly plastikowy element- powinna to byc cawka- ale nie przepomina takiej jak np w samochodzie to cewka .Do czego sluzy przesuwana wajcha na plycie czolowej? do rozruchu Czy jest w tym urzadzeniu jakis modul zaplonowy? jest modul- taki jak w skuterach- z iskrownikiem...
Kondensator wymieniałem i nic nie dało. Podejrzewam jednak że to iskrownik.Spróbuję zmontować zewnętrzny układ zapłonowy z zewnętrzną cewką, którą podłączę do przerywacza. Jeśli będzie iskra to znaczy ze iskrownik jest uszkodzony.
To samo co masz na zdjęciu tylko z kolorami przewodów. To tylko opis modułu CDI. Cewka zapłonowa która jest na zdjęciu, to cewkomoduł współpracujący bezpośrednio z kołem magnesowym. Stosuje się takie w kosiarkach i agregatach, do Twojego układu zapłonowego się nie nadaje.
Agregat chodzi jak nowy. Przyczyną awarii była uszkodzona cewka zapłonowa i nic więcej. W całym tym zamieszaniu najwięcej jest mojej winy bo po założeniu nowej cewki powinienem założyć szarpak i byłoby po sprawie ale ja obracałem magneto śrubokrętem uzyskując 100-120 obrotów na minutę. Za młodu miałem motocykl WSK w którym wystarczyło ręką pokręcić...
Kopniak :?: Rozrusznik :?: Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki. Tym sposobem odpalałem...
W tych silnikach ustawia się zapłon? W moim nie ma takiej możliwości - trzeba by przestawiać ustawienie cewki zasilająco-wyzwalającej, albo przestawiać magneśnicę na wale korbowym silnika, a to uniemożliwia klin. Iskra optycznie wygląda też podobnie To może być mylące. Bardzo dawno temu spotkałem się z czymś takim w dwucylindrowym silniku do łodzi...
Mam taki sam agregat oraz drugi o mocy 950 W, które nabyłem jako nieprawne. Są w nich silniki dwusuwowe i nie posiadają żadnych czujników ciśnienia oleju jak to podaje kolega "BRYS" - posiadają je agregaty z silnikami czterosuwowymi. Faktem jest, że silniki dwusuwowe muszą mieć sprawną świecę i cewkę zapłonową a także szczelną komorę korbową silnika....
Nie wiem, czy w tym przypadku ma to znaczenie, podłączenie impulsatora do modułu, nie wiem jak w tym przypadku jest to realizowane. U mnie w agregacie prądotwórczym z zapłonem cdi, jak wystąpił brak iskry, okazało się, że padł tyrystor w module, ale sprawdziłem wszystkie elementy: cewkę zasilającą, moduł i samą cewkę zapłonową. I przy sprawdzaniu cewki...
Poszukaj jakiegoś irfa, one wytrzymują wysokie napięcia do kilkaset V chyba i mają wbudowaną diodę zabezpieczającą przed przepięciami. A jak się taki wirnik namagnesuje a potem tranzystor go szybko rozłączy to jest strzał jak byk. Proponuje IRF840, 500V, 8A, 125W. Miałem taki zamontowany w module zapłonowym do fiata 126p i dawał rade, a warunki pracy...
Jest to moduł sterowany z czujnika elektromagnetycznego, podobnego jak mają samochody w ABS. Posiada funkcję blokady przy zbyt niskim poziomie oleju i jak sądzę musi też regulować kąt wyprzedzenia zapłonu bo 40 st. przed GMP to na pewno zbyt wcześnie ;-) Niedawno, nie wiem jak to mogłem przeoczyć, stwierdziłem, że cewka zapłonowa ma przerwę na uzwojeniu...
najgorsze jest to ze po wykręceniu swiec nie widać tłoków co jedynie zawór a tak to jak by była jakas osłona, objaw jest taki ze cały czas wali w gaznik ,a jak nawet odpali to po kilku nastu sekundach spada z obrotów do mometu zgaśniecia,potem nieda sie go wcale odpalić tylko strzela w gaznik i znów po 100 albo wiecej prubach odpali i tak samo zgaśnie,nie...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Dostałem niekompletny agregat prądotwórczy 0.7 kW i nie wiem jak podłączyć przewody wychodzące z prądnicy. wiem na pewno, że dwa to wyjście 220V 50Hz, są jeszcze dwa wolne i tu mam problem gdzie, do czego i w jaki sposób je podłączyć. Będę wdzięczny za schemat ewentualnie słowny opis. Problemem jest również układ zapłonowy, który zawiera dwie cewki,...
Szczerze powiem, że dobrze wam idzie. Lecz wszystko idzie zrobić lepiej, np większa efektywność silnika poprzez zastosowanie pompki napędzanej z wału korbowego tych silników do wytwarzania ciśnienia w pojemniku (zbiorniku paliwa) i zasilania silnika oparami, sprawność silnika regulowany zaworkiem wieloobrotowym od np pneumatyki tzw dławica to regulacji...
Witam Prowadzę Zakład Naprawy Sprzętu Pożarniczego, wykonuję samowzbudne elektroniczne układy zapłonowe. Również do silnika S-101, pracującego w agregatach prądotwórczych, agregatach pianowych, zakrętarkach kolejowych, itp. urządzeniach. Montujemy rozruch w/g życzenia, pasek lub rozrusznik linkowy taki jak w silnikach małej mocy ( HONDA, BRIX itp.)...
Posiadasz wszystkie agregaty i przyrządy kontrolne tego silnika ? Obrotomierz, miernik temperatury oleju i jego ciśnienia, temperatury spalin za turbiną i skrzynkę rozruchową oraz cewkę zapłonową niezbędne do uruchomienia? Zbiornik oleju na wlocie powietrza do sprężarki ? Poniżej mój własny ,,Osiołek" SP-FKK. Na marginesie, jeszcze w Polsce zastanawiałem...
Znalazłem w swoich szpargałach zapłon od druzby z mechanicznym zapłonem i tam cewka zapłonowa ma rozestaw ok 65 mm i jeśli można by rozwiercić otwory mocujące na cewce to mogłaby podpasować. Z wyglądu przypomina taka jak na zdjęciu pokazaną przez autora tematu także to jest może dobry trop. Glebogryzarka bardzo zabytkowa wiec o części trudno a jeśli...
Dodano po 2 No dobra, to teraz czas założyć temat z zakresu jaki agregat kupić Najlepiej starego, dobrego i naprawialnego przez byle kowala starocia - PAB-a czy podobny. Duży, trwały, mało "awaryjnych" części. Do niego warto zabezpieczyć zapas oleju, zapasową cewkę zapłonową i świece. Problem w tym, że wszystko w domu na prąd. Wszystko wrażliwe, więc...
Troche mało widać na tym zdjęciu :\ Znajdź na stacyce dwa piny które w pozycji off są zwarte do jednego pina podłączasz mase a do drugiego kabelek od cewki zapłonowej (kabelek wpinany poniżej kabla wysokiego napięcia). Żeby czujnik pęłnił swoją rolę musisz dołożyć zwieracz, mała kostka która powinna być przykręcona do silnika. Z zdjęcia, oraz z faktu...
Docelowo i tak zakładam, że będzie alternator.Mam jednak wykonany cały szkielet, dorobiony rozrusznik pod ten konkretny "iskrownik" więc przewinę cewki i przetestuje to. Rozważam włożyć w magneto magnesy neodymowe, bo tam nie są one umieszczone symetrycznie, do dwóch zapłonowych cewek jest jeden dłuższy magnes. Mam 3 takie silniki więc na kolejnym zainstaluje...
W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy. Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej nanosząc...
Zastanawia mnie dlaczego w moim uszkodzonym egzemplarzu odparował stabilizator oraz dioda? Mnie się też coś takiego przytrafiło w podobnym mierniku dołożonym do prostownika zasilanego z agregatu prądotwórczego. Też nie wiem w sumie dlaczego, kładę to na karb tego, że miałem ten cienki czarny przewód podłączony z czarnym grubym przewodem, a nie pozostawiony...
Być może ten 4-pinowy moduł jest wyzwalany impulsem z cewki ładującej. Ja taki moduł mam w agregacie prądotwórczym, który też nawalił, a konkretnie jak podejrzewałem padł tyrystor. Mnie udało się obnażyć moduł (pozbyć się żywicy) oraz wymienić uszkodzony tyrystor (zamiennik) i moduł tyra nadal. Możesz też spróbować delikatnie pozbyć się żywicy i wymienić...
Jak można przetaczać koło magnesowe? Co to za pomysł? Przecież i magnes należy do kruchych i jest go tam tyle, by wytworzył właściwe pole. Jego ilość nie jest dobrana przypadkowo. A z zapłonem bezstykowym ma do czynienia każdy użytkownik skutera, pilarki, agregatu prądotwórczego, maszyn budowlanych z silnikiem benzynowym. I tam to działa bez problemów,...
Prądnice fakt porazka Ale te silniki nie są jeszcze takie złe Raz spotkałem się z takim przypadkiem ze kabelek gaszący od cewki zapłonowej był poprzecierany no i miał tam jakies przejscie do masy a efektem było falowanie mozesz sprawdzić go optycznie, fizycznie ten cienki czarny?? (nie widze na zdjęciu) on jest wymienialny łączy się z cewką po przez...
Przyznam się, że nad tym w ogóle się nie zastawiałem. Padł mi moduł zapłonowy, a ponieważ nie udawało mi się znaleźć w internecie odpowiednika z czterema końcówkami, zestawiłem niezbędne elementy (kondensator, tyrystor, diodę) tak, aby odzwierciedlały układ przejść na uszkodzonym module (przypuszczam, że padł tyrystor). Zmontowałem na pająka i agregat...
Prąd rzędu 40-50A to znamionowy prąd większości alternatorów samochodowych, czyli prąd jaki uzyska przy obrotach wałka rzędu 7000 obr/min Pompa pobiera 500W, Przetwornica daje 600W mocy ciągłej, OK. Dalej Przetwornica pobiera np. 700W akumulatora plus pobór prądu przez cewkę zapłonową i osprzęt silnika. Alternator daje 50A czyli 600W, to za mało akumulator...
Witam, interesuje mnie sprawdzenie prądnicy w agregacie prądotwórczym Honda EM 30 która jest zintegrowana z silnikiem, wizualnie wygląda dobrze ale nie wiem czy daje prawidłowe napięcie załączam schemat wraz z opisem oraz zdjęcie przewodów. W tym momencie jak wszystko jest złożone na gniazdku jest 170V przy ręcznym zwiększeniu obrotów silnika 230V ale...
Do _Simona: Co za bzdura. Generator zastartowany na paliwie ciekłym, zasilany nim z butelki, brak pompy paliwa, bo ten generator(mam prawie identyczny) jest wyposażony w gaznik membranowy. Pracuje cały czas na tym samym paliwie (benzyna) zgromadzonym w w tej butelce.,, Elektrolizer" nie działa, bo nie widać efektu elektrolizy w postaci banieczek gazu...
Jak się ma ramę stalową a nie alu i zainwestuje w porządne siodło lub amortyzowana sztycę do siodełka to wiadomo że to nie to samo co skuter/motorower ale jest w miarę wygodnie , rower z takim silniczkiem jak mówiłem przybiera na wadze raptem 4-5kg więc jeździ się tak samo jak rowerem tyle że do 50km/h i nie trzeba pedałować.Spalanie podałem zawyżone...
Witam w moim przypadku byla to cewka zaplonowa :) po sprawdzeniu z innego takiego samego agregatu dziala z pierwszego ;)
Audi-Elektro-Maschinen-Agregat Gl.Erz.400b Auto-Union , der Wehrmacht, WWII-WK2 Niemiecki generator spalinowy 12-16V z okresu II wojny światowej . Poza cewką zapłonową która została dodana później generator jest w 100% oryginalny i kompletny . wszystkie elementy są ruchome, silnik kręci się lekko bez zacięć, ma dobrą kompresję, i myślę że po przeczyszczeniu...
agregat zapłonowy agregat cewka cewka agregat
dodanie filmu youtube testy akumulatorów sterownik pieca buderus schemat
układanie kanałów zasysanie korka wlewu oleju
Regulatory temperatury dla instalacji cieplnych z miejskiej sieci Opel Astra H GTC 1.6 - Wysokie obroty na ssaniu