Wypnij wtyczki i próbówką masz mieć napiecie na cewkach. Jak kręcisz rozrusznikiem.
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Więc silnik nie odpala rozrusznik kręci paliwo dostaje nie ma iskry na świecach cewka jest dobra więc został mi tylko sprawdzić czujnik a następnie sterownik.Wiem że z sterownika pin 27 wychodzi na moduł zapłonowy ale nie wiem teraz jakie impulsy wysyła i czy da go się sprawdzić miernikem?
Sprawdź jeszcze kopułkę i palec i cewkę.
Renówki benzynowe cierpią na problem z cewkami zapłonowymi.
Pewnie, że nie ma. Są cewki zapłonowe.
Czyli jak zewrzesz styki auto odpala ? Przekaźnik sterowany jest masą z ECU, sprawdzałeś czy na cewce przekaźnika brakuje +12V czy masy ? Jeśli +12V to przyczyną może być bezpiecznik. Ten sam przekaźnik odpowiada za +12V które jest na cewkach zapłonowych.
Moim zdaniem wizyta u gazownika z wymiana wszystkich filtrów Proszę nie klep postów bez sensu, ewidentnie powtarzająca się usterka , jedz do elektyka samochodowego a nie gaziorza bo ten już zepsuł co umiał. Dodano po 42 Pomyśl o cewce zapłonowej Której cewce zapłonowej?
Poszukaj kawałka okablowania w używkach, odetnij wtyczki z kawałkami kabli i dosztukuj w miejsce starych. Pozdr. J. ps faktycznie linkhttps://allegro.pl/oferta/renault-es...
Masz LPG? Diagnozowałeś cewki zapłonowe?
Witam Mam Renault Lagune 1.6 16V z 1998 roku i niewiem jak sprawdzić cewki zapłonowe... Prosze o odpowiedź z góry dzięki
Wymiana kompletu cewek zapłonowych rozwiązała problem.
filtr albo cewka zapłonowa
z cewki zapłonowej
Wymieniłeś cewkę na 4 cylindrze ale bierzesz to pod uwagę że renault oznacza cylindry od koła zamachowego. Czyli 4 cyl to ten od rozrządu. Bardzo trafna uwaga ale NIE do tego silnika . :cry: To silnika Nissana i cylindry liczy się jak w większości cywilizowanych firm czyli od rozrządu :D Dodano po 2 Prawdopodobnie masz uszkodzoną cewkę zapłonową jeżeli...
cewka zapłonowa, rozrusznik - omega B V6 e46 - rozrusznik laguna 2 - za całokształt
Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód stacyjki, ale jest przed stacyjką. 12V po stacyjce możesz szukać na zasilaniu cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, zaworu oparów paliwa, albo zasilanie przekaźnika pompki paliwowej, nie mam akurat schematu pod ręką, żeby dokładnie wskazać.
Sprawdź / podmień cewkę zapłonową.
Chodzi mu o te ołówkowe. Jedynie tester cewek.
Czy aby nie było mycia silnika po pracy? Jako, że w tym silnniku łatwo zawigocić cewki zapłonowe i zaczynają się cuda.
Zacznij od diagnozy komputerowej. W tych silnikach często padają cewki zapłonowe. Kiedy wymieniałeś świece ?
Mam pytanie jakie są następstwa zużytej cewki zapłonowej w tej Lagunie. Dodano po 36 Korek podmieniłem i jest tak samo. O co chodzi z tym przedmóchem?
juz wymienialem dwa razy i co jakis czas ktoras cewka siada
oscyloskopem
Wypadanie to nie tylko układ zapłonowy. Ale np wtrysk,lewe powietrze na tym garze, albo coś z ciśnieniem sprężania. Podmiana cewki /świecy to najszybszy sposób, tak to prawda.
Jeśli cewka ma 2 piny to obojętnie.
Zakładaj, nic nie trzeba smarować.
Witam. Dzięki za odpowiedź. UCH było sprawdzone. ale problem wyłączającego się licznika przy włączeniu kierunkowskazu rozwiązała wymiana cewek zapłonowych. Tak samo problem z zapalającą kontrolką air bag zniknął wraz z wymianą cewek. Pragnę nadmienić, że cewki miałem wymieniane rok temu na nowe firmy beru. Co prawda kilka warsztatówi jeden serwis renault...
Witam, mam następujący problem. Chciałbym wymienić silnik Renault Laguna 2.0 aparat zapłonowy gaźnik na 1.8 cewki zapłonowe wielopunkt. Mógłby ktoś potwierdzić czy będzie to możliwe? Czy będzie pasował kokolektor ssący? Z góry dzięki za odpowiedz.
Witam wszystkich...mam taki problem z w/w autem,nie mogę odpalić laguny ,cewka sprawna,aparat zapłonowy:czyli kopułka i palec nowe,kable i świece nowe.Napięcie dochodzi do aparatu zapłonowego ale brak iskry oraz laguna nie odpala ,proszę o jakaś pomoc w tym temacie,z góry serdecznie dziękuje Ps. dodam ze centralny zamek chodzi bez zastrzeżeń a co do...
Zobacz jak świece się trzymają, chociaż dla mnie jest to problem z zapłonem. Nie dostaje iskry w odpowiednim momencie. Aparat zapłonowy masz czy dwie cewki?
pokusiłem się na zakup cewki zapłonowej. Lagunka zapaliła od razu. pozdrawiam.
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
witam udało mi się uporać z tym problemem ,przyczyną był niesprawny potencjometr przepustnicy oraz dwie cewki zapłonowe które dawały iskrę tyle że zbyt słabą
a czy sprawdziliście czy nie zapchał się ukłąd wydechowy??? tzn rozkręciliście i sprawdziliscie a nie przez huhanie w tłumik jak to mi kiedyś mechanik sprawdzał? konkretnie chodzi o katalizator i tłumik środkowy aha i jeszcze moduł zapłonowy i cewkę
A czy napewno masz tam wogóle aparat? Coś mi się wydaje, ze powinna tam być cewka z modułem i czujnik wału na łączeniu skrzyni z silnikiem i tyle. Jaki masz tam silnik? Diagnostyka podgląd parametrów podczas kręcenia rozrusznikiem (prędkość obrotowa silnika) Pompa staruje tylko po przekręceniu stacyjki, czy podczas kręcenia rozrusznikiem też pracuje?...
Jak przestanie pracować na dwa cylindry to zamień cewki i zobacz czy brak iskry pójdzie za nią
To masz prawdopodobnie 3 ubitą. Cewki Są spięte szeregowo, 1 z 4 i 2 z 3. Zamień 3 i 4 i będziesz wiedział. Dodano po 1 Albo kup Sobie że dwie na zapas i podmień. Używki tańsze od czteropaka. Wymienione. Cały czas pokazuje usterkę sporadyczną: Obwód cewki zapłonowej 2&3.
Nie możesz ale musisz wymontować cewki zapłonowe i wszystko dokładnie osuszyć. Być może przy okazji któraś cewka odeszła. Przy okazji zajrzysz do świec zapłonowych, które w takiej sytuacji też nie muszą ładnie wyglądać.
Ja bym polecił odczyt kodów błędów i wtedy jak nic nie pokaże to zobaczymy co dalej. Zerknij też tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... Na początek sprawdź w nocy czy ci nie świecą kable zapłonowe i cewka.
Kup Cewki beru, mogą być używane, nie spotyka się uszkodzonych Beru. Świece mogą być NGK BKR6EZ i koniecznie montuj oringi na cewki zapłonowe. Możesz też zmienić oringi kolektora ssącgo i przepustnicy bo przez te lata to już nie guma tylko plastik i pewnie to jest przyczyna nierównych obrotów. cześć a gdzie w tym przypadku powinien być oring na cewkach...
W pierwszym poście napisałem że impuls odchodzi do wtryskiwacza. Błędy to: wypadanie zapłonu na 6-tym cylindrze, Ogrzewanie sondy lambda, Wtryskiwacz nr. 6. Tak jak napisałem wcześniej. Z ECU nie wychodzi impuls na cewkę zapłonową 6-go cylindra.
nowy na dwóch cewkach, obecny na jednej i kopułka o to mi chodziło
Filtr powietrza wymieniałeś? Brudny = większe zużycie. Jeśli wymieniony to należy wykonać regulację instalacji lpg.
Podejrzenia w dobrym kierunku; może być jeszcze nadajnik obrotów,moduł zapłonowy z cewką,przekażnik pompy paliwa.Kopułka do wymiany.
rozumiem, że do wymiana kwalifikowałaby się cewka zapłonowa? Która inna cewka może szwankować? Kopułkę i palec też trzeba zmieniać? Jest jakaś metoda żeby ją sprawdzić nie wymieniając?
CZy wie ktos w jaki sposób cewka zapłonowa w silniku f3p w lagunie jest podłączona do masy?czy jest to oddzielna masa czy wspólna dla wszystkich urzadzen?bpo pojawia sie napiecie pomiedzy + cewki a masa zewnetrzna np z nadwozia a nie ma na - cewki, dlaczego? nawet podczas pracy rozrusznika. Od czego zacząć??pomocy!! Witam-może komus sie to przyda.Powodem...
Jaką cewkę i jakie kable...napisz coś więcej jaki masz układ zapłonowy i jaki typ silnika i czy Laguna II?
Witam. Mam problem z odpaleniem silnika w Lagunie 1.6 16V 2002. Gdy silnik jest ciepły bardzo ciężko odpala, strasznie długo kręci na rozruszniku i nie chce wejść na obroty, tak jak by go zalewało czuć strasznie paliwo. Tego problemu nie ma, gdy silnik jest zimny. Wymieniłem świece i cewki zapłonowe ale problem nie ustąpił. Proszę może ktoś wie coś...
Może odłączył się kabelek od cewki zapłonowej. Podłącz się do centralki LPG i sprawdź czy widzi obroty silnika.
Witam mam pytanie w lagunie 2 1.6 16V została wymieniona cewka zapłonowa gdyż potem zaczął mi głupieć licznik wszystkie kontrolki jakie są mrugają przy włączonym kierunkowskazu i przy zapalonym silniku jak silnik zgaszę wszystko jest ok Co do cewki została zakupiona nowa, marki BERU
Jeśli nierówna praca i brak mocy to wygląda że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, np z powodu uszkodzenia jednej z cewek zapłonowych, ale niekoniecznie. Czytałeś o nieszczelności na kolektorze ssącym, tez jest przyczyną nierównej pracy.
Sprawdzałeś cewki zapłonowe?? U mnie było podobnie, też czasem tracił moc i nie wiadomo było dlaczego... Na początku pomogło poprawienie wtyczki przy cewce a potem padła już całkiem.
Jaki masz silnik? Dokładnie. Nawet z kodem silnika. Aleeee.... Jak znam życie pewnie masz układ zapłonu na dwie cewki? Jaśli tak? to wymień cewkę, uległa uszkodzeniu. Podobny problem ostatnio miałem w Lagunie.
raz trafiła mi się taka z padniętą cewką zapłonową,twierdze,że problem masz z wysokim nap.Co znaczy że wyłącza silnik krokowy???
Silnik 1,8 nie posiada pokrywy górnej więc bardzo łatwo zalać cewki zapłonowe. I pewno to nastąpiło. Czyli narzędzia w garść, wymontowujemy cewki po kolei, czyścimy itp. A na marginesie to z jakich powodów korek odkręcił się?
Renault Laguna silnik F3R768 dwie podwójne cewki zapłonowe. Jak powinna zachowywać sie cewka po zdjęciu z niej przewonu WN? Na dwóch nie ma iskry dopiero jak zbliżę przewód na ok.1cm to przeskakuje na pozostałych dwóch po zdjęciu przewodu WN iskry wyskakują na zewnątrz. Poza tym silnik szarpie jeżeli jest obciążony(4 bieg 50-60km/h) i jest "mułowaty"...
robiłem też tak powyciagałem bezpieczniko od gazu jeździłem cały dzień na paliwie a z rana znowu to samo Dodano po 12 jeszcze tylko nie wymieniłem cewki zapłonowej i czujnika połozenia wału i spalania sukowego
Damian na pewno jest winna woda .woda może dostawać sie do wnętrza kostek polaczeniowych bezpiecznika nie wywali a samochód zgaśnie ,zobacz jak wygląda cewka.moduł zapłonowy kable zaplonowe tam na bank dostaje się woda.
może bezpieczniej byłoby rozciąć zasilanie cewki zapłonowej,rozrusznik i np.zasilanie zaworów gazowych jeśli ten immobilizer jest trzyobwodowy.
Falujące obroty w benzynowych renówkach to często wina cewek zapłonowych. Aby nie wymieniać w ciemno proponuję zgadać się z kimś i podmienić cały komplet na chwilę. Drgania na kierownicy oprócz tarcz hamulcowych to także niewyważone koła (z tyłu też!), sterane życiem łożyska i półosie. Kiedy wymieniano świece?
Sprawdż albo profilaktycznie wymień cały uklad zapłonowy,RENO ma ten słaby punkt,jak jedziesz na wakacje to komplet cewek do bagażnika, szarpanie to objaw wypadania zapłonu
Lucas ma racje ,jeśli stuka na dole silnika głuchy metaliczny odgłos panewy ,czyli wal do sprawdzenia szliw+panewy ,jeśli u góry krzywy zawór albo przestawiony wałek ,miałem taki przypadek w renault lagunie
tak jak pisałem poprzednio musi być sprawny układ zapłonowy. Może warto jednak podjechać do poważnego zakładu i niech sprawdzi ktoś kto się na tym zna. Może cewka jest zepsuta. Wszystki strzały na LPg spowodowane są układem zapłonowym. Pozdrawiam Wojciech Bielenin www.iwexauto.pl
wymień obydwie cewki zapłonowe na nowe i będzie po problemie. możesz sprawdzić również, czy nie ma luzu na klapce przepustnicy oraz zmienić czujnik położenia przepustnicy
Plusa możesz podciągnąć z bezpieczników(po kluczyku) ,z zasilania cewki zapłonowej tylko byś musiał dać bezpiecznik.Weź wyciąg regulator z tego starego alternatora (nie jest to trudne),może są tylko szczotki krótkie lub zawieszone.
Takie małe pytanie. Jakie jest oznaczenie silnika? Jeśli F3P B670 to czujnik spalania stukowego jest zamontowany w głowicy nad cewkami zapłonowymi (taki brązowy) Ten biały na foto ma chyba coś wspólnego z cieczą i wyznaczaniem temp dla zespołu sterowania :D
Wadliwie dzialajacy układ zapłonowy ma wpływ na wypadanie zaplonów ale na ciśnienie w kolektorze znikome, chyba że usterki są dwie, cewka i czujnik ciśnienia w kolektorze, to by też tłumaczyło objawy.
Witam. Wiem ze zaglądają tu ludzie znający się na instalacjach Lpg i kilka razy i kilka razy otrzymałem tu pomoc. Właśnie założyłem instalację gazową stag 300 do Laguny i mam dwa pytania. Laguna jest z 1999 roku i ma silnik 1,8 16V posiada cztery cewki zapłonowe po jednej na każdą świecę, ze sterownika gazu wychodzi jeden przewód który należy podłączyć...
No właśnie dopiero na weekend będzie znajmy z komputerem do diagnostyki. Myślałem że do tego czasu samemu dało by rade posprawdzać co może dolegać. Cewki zapłonowe, wtryski są sprawne. A czy przy uszkodzonym silniczku krokowym mogły by wystąpić takie objawy jak u mnie?
Jak na Feniksie 3 lub Boschu to poszedł moduł zapłonowy. Zobacz wysterowanie z pinu 27. Jak na Feniksie 5 to masz podwójną cewkę i sterowanie z 28 i 29 pinu. Te dwa przewody trzeba prześwietlić.
Myślałem o tym też ale mając pojedyncze cewki które nie są już aż takie drogie eliminuje kable zapłonowe. A i sa praktycznie nie widoczne. W komorze silnika jest ciasno więc cokolwiek po za silnikiem nie bardzo gdzie jest upchnąć.
No to super, że się wyjaśniło. Zazwyczaj właśnie tak bywa, że wszelkie dławnia pochodzą z układu zapłonowego. Nieszczelności w dolocie raczej powodują niestabilność w obrotach w szczególności biegu jałowego. Także wymień cewki i zobacz co się będzie działo. Miałem również podobne objawy cewek u siebie w Lagunie. Po prostu przez złe spalanie mieszanki,...
Przy oglądaniu 2.0 wolnossącego w Renault chcialbym tylko zwrócić uwagę na koło zmiennych faz rozrządu. Chociaż po kupnie przy robieniu rozrządu warto je od razu wymienić żeby nie mieć później sytuacji że po kilkunastu tysiącach trzeba drugi raz zrzucać rozrząd. W 2.0T koło zmiennych faz rozrządu nie występuje. Silniki 16v bywały niespodzianki z fabrycznymi...
Dzięki Wszystkim za rady. Zaholowałem auto do elektronika samochodowego i już działa. Uszkodzona okazała się cewka zapłonowa, ale woda nie była główną przyczyną jej uszkodzenia. Woda tylko przyśpieszyła jej wymianę. Miała (ze starości) lekko popękaną obudowe i dostała zwarć międzyzwojowych.
Witam. Ponawiam temat, gdyż wymiana czujnika wału, czujnika temperatury wody oraz cewek zapłonowych nic nie dała. Auto odpala jak odpalał. Pojechałem na diagnostykę komputera, ale ta nic nie wykazała. Mechanicy nie wiedza co to możne być. Czy ktoś ma pomysł? Pozdrawiam
skoro na benzynie ok, to dlaczego grzebałeś przy świecach, cewkach, i przewodach. Bezmyślne takie zagrania. Skoro na benzynie ok, to sprawy z WN beda ok. Raczej sprawa tyczy się regulacji gazu. Zbyt bogato lub zbyt ubogo. Nie zgadzam się z kolegą że wymiana przewodów wysokiego napięcia i świec zapłonowych przez użytkownika była działaniem bezmyślnym...
Witam. Posiadam auto Renault Laguna, rocznik 97, pojemność 2.0 16V (benzyna z gazem). Auto nie odpala. Samochód chodził na wolnych obrotach i nagle zgasł. Próby odpalenia nic nie dały. Oczywiście jest benzyna i gaz. Po sprawdzeniu ustaliłem, że nie ma iskry. Początkowo myślałem, że jest to wina aparatu zapłonowego, wymieniłem go i nic. Później wymieniłem...
To ja wam jeszcze sprzedam taki temat, że miałem podobne objawy w 2,0 benzyna gdzie zimna palił na dotyk na benzynie i na gazie i wystarczyło 5 minut pracy żeby zaczęła pływać na obrotach aż gasła i już jej nie szło odpalić, aż nie ostygła jakieś parę godzin. Żadne komputery nic nie wskazywały u mechaników była kilku każdy sprawdził co podejrzewał,...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
Witam kolegów znów mam problem z mim autkiem ty razem padło na sterowanie silnikiem a mianowicie brak sterowania przekaźnika pompy paliwa . Auto zgaszone normalnie nic nie grzebane po dosłownie 2 godzinach brak możliwości uruchomienia. Po kilku próbach uruchomienia zwróciłem że nie słychać pompy paliwa , więc maska we górę i sprawdziłem przekaźnik pompy...
Więc począwszy od układu zapłonowego świece nowe platynowe ngk cewki nowe beru wiec powiedzmy że układ zapłonowy powinien być dobry. Instalacja landi renzo omegas reduktor IG1 listwa wtryskowa landi renzo.Postaram sie dołaczyć dziś czasy wtrysków. A gdy robiłem auto-kalibracje to wyskoczył komunikat różne parametry wtryskiwaczy.
Mam taki problem rano po przejechaniu z 500 metrów gaśnie mi. Przejadę z 2 km no i jest normalnie wtedy trzyma już obroty. Dodam także ze przy 80 km, /h gdy wrzucę 5 to tak trochę delikatnie szarpie jak by nie miała siły. Wymieniłem cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece. Pomierzyłem też ciśnienie w cylindrach w 2 było 14 a w dwóch innych 13 i...
Witam, Mam problem taki jak w temacie, dokładnie sytuacja wygląda tak, że jak odpalam silnik to podświetlenie deski (przebieg), godzina i tam gdzie ustawia się temperaturę palą się tak jak powinny, natomiast gdy włączę światła(postojowe, mijania) cała deska jak również ta część gdzie ustawia się temp. ciemnieje. Wygląda to tak jakby deska była ściemniona...
Sprawdzić świece- powinny mieć czysty i jasny środek, kopułka z przewodami zapłonowymi i palec. Sprawdzić iskrę ściągając kabel na kopułce ten od cewki. Założyć świecę na ten koniec i podłączyć do masy. Ja bym jeszcze sprawdził napięcie paska rozrządu, ponieważ on też lubi być przyczyną w trudnościach z uruchomieniem. Możliwe jest też uszkodzenie cewki.
Analiza nawet nie najgorsza chociaz mogla by byc lepsza. Miesci sie w normie tego samochodu. Sprawsz sobie jeszcze czy nie masz wycieku oleju pod kopulka. Mozesz jeszcze sprawdzic luzy zaworowe na zimnym silniku ssacy = 0.20 mm wydechowy 0.40 mm Mozesz jeszcze sprawdzic zlacze przy cewce i przy ECU nieraz jest niedopiete luz zanieczyszczone. Sprubuj...
Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok. Sory za odkopanie tematu Mam ten sam przypadek, jadac na biegu i wysprzeglajac go obroty ida mocno ku 0, nawet potrafi zgasnąc nie zawsze ale w wiekszosci dojdzie do 500 i wraca...
Kiedyś spotkałem się z czymś podobnym. Przyczyna była prozaiczna,po prostu cewka zapłonowa tania wyprodukowana przez małe chińskie rączki tak siała ,że wpływało to na sterownik ,który to fundował kierowcy dyskotekę w postaci migającej tablicy (zwłaszcza w fazie przyspieszania). O dziwo silnik pracował prawidłowo.
To że świeca daje iskrę " w powietrzu" nie oznacza że daje ją w cylindrze gdzie panują trudniejsze warunki na przeskok iskry. Zmień świecę na nową,najlepiej o innej wartości cieplnej tzw;gorętszej. Upewnij się czy układ zapłonowy wytwarza jednocześnie iskrę w dwóch cylindrach 1 z 4 lub 2 z 3 jeśli tak to je pozamieniaj miejscami ustalisz w ten sposób...
Witam. Mam problem ze swoją Laguna II 2001r a mianowicie na biegu jałowym szarpie silnikiem. W tylnej części rury wydechowej słychać "pyrkotanie". Wymieniłem silnik na inny bo tamten brał olej myślałem, że to ustąpi, więc problem tkwi gdzieś w osprzęcie? Często działo się tak, że silnik schodził na bardzo niskie obroty pół tysiąca po czym gasł (sytuacja...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Co do pompki paliwa to nie napisałem że po przekręceniu stacyjni przekaźnik od pompki paliwa tyka (puszcza i łapie jak stroboskop) po wyjęciu go z gniazda i ponownym włożeniu jest cisza. Zmostkowałem przekaźnik i pompka pracuje cały czas. (paliwo jest podawane na tłoki bo po wykręceniu świec wydmuchuje opary. Iskry brak....
Mam problem. Posiadam instalacje gazową z reduktorem firmy Lovato RG92 Elektronik w aucie Laguna 1,8 8V z 97 r. Od około 3 tygodni silnik jak kilka godzin stoi a silnik jest zimny nie chce przełączyć się na gaz z benzyny po jego uruchomieniu. Od razu gaśnie jak by nie było gazu. Dopiero po 5-10 min pracy silnika na benzynie można przełączyć na gaz....
Witam mam pewien problem z autem renault laguna II 1.8 2002r 120km kombi benzyna otóż od pewnego czasu po włożeniu karty i naciśnięciu przycisku start/stop auto zamiast odpalać sprawiało że daszek na którym znajduje się godzina oraz radio gasły uruchomiala się blokada uniemożliwiającą wyjęcie karty z czytnika po czym po kilku sekundach auto ponownie...
Jeszcze nie sprawdzałem listwy wtryskowej . A jakie powinna dawać pompa paliwa cisnienie ? Mam okopcone świece jak mam wyjęte wszystkie świece i kręce rozrusznikiem to z poczatku są mocne iskry na wszystkich a po chwili trochę słabną i na 2 jak by jeszcze bardziej słabną. Zamieniałem cewki czy może być to przyczyna elektronicznego aparatu zapłonowego...
Zawór jest pionowo wsuwany w silnik tuż obok pierwszej, od lewej, cewki zapłonowej. Po wyjęciu (sprawdzałem, czyściłem) wygląda jak tuleja a w niej wałek z otworami, który przesuwa się góra-dół. Na górze tulei prawdopodobnie cewka w plastikowej obudowie. Dodano po 4 Coś mniej więcej takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9120503900_1...
Mam problem z tą nieszczęsna lampką gdy zaświeca się zaczyna szarpać i silnik pracuje na 2 cylindrach . Wymieniłem świece wymieniłem przewody wysokiego napięcia,pompę paliwa, resetowałem komputer już nie raz i nadal zaświeca się nie raz jest ok silnik chodzi normalnie ale ostatnio to rzadkość .Zauważyłem też ze powyżej 3 tyś obrotów silnik muli i wtedy...
F4R 2.0 139 KM - 160 kkm przebiegu bez problemów, w tym 100kkm na LPG BRC. Scenic automat zużycie LPG - minimalne 6,8 l/100 km prędkości 70-90 km/h ale autostrada 140 km/h 10-11 l/100. Na 120kkm rozsypała się metalowoplastikowa (fabryczna) rolka prowadząca paska rozrządu przy 6000 obr/min. Naszczęscie pasek rozrządu nie przeskoczył... Polecam każdemu...
wygląda na problem z zapłonem( na skutek spadku napięcia pokładowego).. Do sprawdzenia: 1. Alternator - napięcie ładowania 2. Akumulator - ew zasiarczenie lub zwarcie wewnętrzne 3. Przewody zapłonowe ( jeśli takie są bo u mnie w F4R są cewki na świecach) 4. Świece - przerwa na elektrodach. Dalsza jazda z takimi objawami jest szkodliwa dla jednoski napędowej...
Dobra, przegapiłem. Mylny trop, bo objaw wskazuje nieszczelność głowicy. Ale po kolei - skoro strzelała w dolot, na gazie to możliwości były dwie - albo faktycznie nie szczelne zawory, albo nie sprawny układ zapłonowy - świece, kable, cewki, ew. jeszcze możliwość siorbania gdzieś lewego powietrza - dziura w serwie, kolektorze, uszczelki pomiędzy elementami...
laguna cewka zapłonowy sprawdzić cewka zapłonowy skuter sprawdzić cewka zapłonowy matiz
sztuka elektrotechniki ekspres krups evidence iglica zaworu grzejnik
calormatic ustawienia vaillant ustawienia
Moment dokręcania pokrywy zaworów John Deere 4045TL Moment dokręcania śruby regulacji zaworów John Deere 4045TL