Użyć wyszukiwarki na forum aby dowiedzieć się jak , a potem używając spinacza wymrugać kod usterki. Jak nic mądrego się nie wymruga to: ( Skoro aparat wymieniony to może faktycznie cewka zapłonowa, sprawdzić ewentualnie podmienić)
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
Aparat zapłonowy sprawny,często padają.
Cewka zapłonowa w matizie ma przebicie,,,Czy może być to przyczyną że nie odpala...???Szczególnie gdy jest deszczowo lub mgliście...
Witam - jeeli jest to zwykły układ zapłonowy(cewka i rozdzielacz) to do cewki przychodzi przewód z napięciem po właczeniu stacyjki a drugi jest impulsowy. Sprawdz czy mas po włczeniu zapłonu napięcie na jednym z przewodów podłączonych do cewki . jak nie ma to podłącz na krótko plusem od akumulatora i zobacz czy ci sie uruchomi silnik.
Przewody WN sprawdź. A zwłaszcza ten miedzy kopułka a cewką. I sama cewkę zapłonową sprawdź. Może mało ważne, ale który rok produkcji?
Najprawdopodobniej cewka zapłonowa lub przewody WN. :D
cewka zapłonowa
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
Cewka zapłonowa mogła paść i gubi iskrę: odłącz od kopułki przewód WN łączący ją z cewką i sprawdź iskrę na samym przewodzie do masy- iskra ma być co najmniej 10mm
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Mało szczegółów. Więc ogólnie - trzeba sprawdzić czy to wina układu paliwowego, czy zapłonowego. Jak układ zapłonowy, to przyczyną może być świeca lub cewka zapłonowa.
Do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym moduł zapłonu,cewka zapłonowa za mało danych-rok,kod silnika?
Egr w Matrixie? nie wiem,tak tylko napisałem jako możliwa przyczyna a nie ma? Tico miało to myślałem że i Matisek też ,jak mi sie trafi to sprawdzę albo przejrze schematy elektryki,a zresztą :http://moto.allegro.pl/zawor-recyrkulac...
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Nie, Kolego był jeszcze litrowy. Dodano po 58 Oznaczenie jego to B10S. Tako rzecze mądra księga. ;) Dodano po 3 Właśnie sobie zerknąłem, i skoro mowa o aparacie to musi być 800 jak Kolega napisał, zatem do sprawdzenia zasilanie na cewkę i na wtryski, masa na cewce i kluczowanie samej cewki.
Cewka zapłonowa ma 0,8om Jak na CDI to mało. Oryginalna jest? Rezystancja mięczy fajkami?
Nie wystarczy. Miernikiem sprawdzisz tylko rezystancję uzwojeń, a to za mało.
Na podstawie (google books) "Elektrotechnika i elektronika pojazdów samochodowych: podręcznik dla technikum" napiecie po stronie pierwotnej w samochodzie to 300-500V. W internecie podaja że przekładnia cewki to 100-200. Jeżeli na przykład po stronie pierwotnej kondensator (przypuśćmy że ma 1000µF) który jest rozładowywany na cewce zapłonowej(od...
bezpieczniki sprawdzone. słychać jak pompa paliwa pracuje oraz przy lekkim "pchaniu" samochodu bez wkręconych świec, na zapłonie słychać charakterystyczne cyknięcia wtrysków. dziś sprawdziłem pasek rozrządu i nie jest przeskoczony. wyczyściłem przepustnice wraz z silnikiem krokowym, zmniejszyłem szczeliny na świecach na ok 0.6mm i matiz zapalił, działał...
Witam mam problem z matizem błąd 0105 - map sensor.Wymieniłem na nowy map sensor silnik chodzi nieco lepiej niż przed wymianą ale dalej nierówno na biegu jałowym delikatnie kichając do wydechu czarnym dymem( wygląda na bogatą mieszankę). Nadmienię że przed wymianą map sensora wymieniłem w ukł. zapłonowym palec rozdzielacza,kopułkę, świece,kable zapłonowe...
cewka odpada ponieważ jest jedna na trzy cylindry i gdyby padła to twoje autko wcale by nie zapaliło.proponuje sprawdzić wtryskiwacze bo już w kilku matizach miałem taki przypadek.spróbuj też wymienić kopułkę na aparacie zapłonowym
Witam wszystkich forumowiczów!!!! Przeleciałem całe forum wyczytałem, że to może być to a tak w moim przypadku nie jest więc zamieszczam nowy post. Mianowicie mam dość niespotykany problem , w moim Matizie, jaki dostałem od zajomego, by tą usterkę usunąć auto było u trzech machaniorów wszyscy ręce rozłożyli . Od początku co w nim było nie tak ? falowanie...
No cóż... znów przyszło mi pisać w tym temacie odnośnie innej niezlokalizowanej usterki. Myślałem, że w Matizie już nic mnie nie zaskoczy - a jednak... Było przebicie na cewce zapłonowej, kupiłem nową na allegro. Pracowała przez 5 min i później już samochód nie chciał odpalić więc kupiłem nową w sklepie "za rogiem" i odpalał bez problemu przez tydzień....
Jeszcze pozostała do sprawdzenia kopułka w układzie zapłonowym. Piszesz o świecach, przewodach i cewce a nic o kopułce.
W tej sytuacji wymień cewkę.
Wymień cewkę zapłonową. Kiedyś miałem taki problem.
z kostką od zapłonu (przełącznikiem były problemy) ale gdy biorę na krótko nic to nie daje kable sprawdzone też, cewka została wymontowana chciałem sprawdzić baterią czy działa prąd dochodzi do świecy niestety z paluszków wynosi tylko 4,5v czy to za mało żeby świeca miała iskrę czy po prostu wina zepsutej cewki ?
Usterka zlokalizowana. Przyczyną okazała się cewka zapłonowa. Dziekuję i pozdrawiam.
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika. Impulsator sprawdziłem badając jego rezystancję, mieściła się w widełkach serwisówki. Właśnie nie rozumiem...
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
Witam Jeżeli I=U/R to z tego wynika, że przy rezystancji cewki samochodowej 3,3 ohma, prąd wyniesie ok. 3,6A. Alternator wsk 175 nie ma szans dostarczyc taki prąd bez znaczących przeróbek. Przy racjonalnych obrotach silnika daje 2-3A. Mało prawdopodobne jest, że oryginalna cewka zapłonowa 12V ma zbliżoną rezystancję do cewki od poloneza. Może mógłby...
tak nie ma żadnego: mijania i drogowego,instalacja jest ok w stacyjce wszystko się zgadza no i właśnie ten czerwony kabelek mnie martwi jak sprawdzić czy cewka jest sprawna.a żarówka jest 6v taka jaka ma być podłączona bezpośrednio pod akumulator świeci tak jak ma. WSK175 KOBUZ z 1978 instalacja cała jest 6V Dodano po 10 schemat oczywiście mam podle...
A na cewkę przychodzą impulsy z ecu ?
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można sprawdzić tylko rezystancje uzwojeń (mało dokładnie!)...
Napięcia mierzyłem w odpiętej wtyczce, jeden pin ma podobno stale 12V a na drugim mają sie pojawiać wg aparatu zapłonowego impulsy, lecz ani w tico (sprawne, ten sam układ zapłonu prawie) ani u mnie miernik pokazał 0V, Cewka moja w tico działa bez problemu. Kiedyś miałem uszkodzony aparat, ale od razu również błąd wyskoczył w komputerze odnośnie nie...
Ja również podejrzewałbym moduł zapłonu.Na kompie nic ci nie pokaże jeżeli w momencie sprawdzania usterka nie występuje.Tak jak CI sugerowano wcześniej sprawdż iskrę w momencie kiedy auta nie możesz odpalić.Jednocześnie sprawdż czy w chwili awarii jest napięcie na cewce zapłonowej kiedy kręcisz rozrusznikiem.
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Witam! Mam taki sam problem jak Pan wiem ,że już "trochę" czasu mineło 2013:) ale co było przyczyną awarii w Pana przypadku????Wymieniłem już przewody i cewkę myślę nad aparatem zapłonowym Pozdrawiam!
Witaj! Po pierwsze - mało napisałeś o samochodzie. Jaki ma silnik, który to rocznik, jaka instalacja gazowa? Co zrobiłeś już by pozbyć się problemu? Możliwe, że masz problemy z WN. Sprawdź cewkę, przewody WN, świece... Szczególnie sprawdź cewkę zapłonową z modułem (najlepiej podmień ze sprawnymi). Pozdrawiam
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
Cewka nie zawsze psuje się zero-jedynkowo sprawna/niesprawna. Uzwojenie wtórne cewki to dużo zwoi. Mogło tak się stać, że tylko część uzwojenia przebiła, co oznacza mniejsze napięcie/energie iskry. Mało prawdopodobne, żeby dwie cewki jednocześnie padły - to raczej nie ich wina. Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi? Dlaczego nie zaczynasz od błędów,...
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
To czerwony 2 nigdzie nie podłączasz. Przewód 3 (jak dobrze zrozumiałem z twojego opisu jest od przerywacza w aparacie zapłonowym) oraz C1 podłączasz do zacisku cewki zazwyczaj oznaczonego nr 1 (jakie ma oznaczenia zacisków twoja cewka?). Następnie 1' podłączasz do drugiego zacisku cewki (15) i ostatecznie przewód WN i powinno działać, zakładam że...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza) Teraz mamy temperatury niższe niż 20 °C, rezystancja powinna być nawet niższa od podanej w serwisówce. To znaczy, że uzwojenie może być uszkodzone i pod obciążeniem modułem zapłonowym generuje za niskie napięcie. Quad odpalił na chińskim module...
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
R_O_Y nie cuduj już z tym ecu, sprawdź halla w kopułce i jak jest dobry to wymien w koncu tą cewkę. Przeciez to forum gdzie wymagane jest minimum wiedzy.. Nie chcę być niemiły ale napisałem na tym forum ponieważ nie potrafię sobie poradzić z być może dla innych banalnym problemem: jak zdiagnozować czy mam uszkodzoną cewkę. Gdybym miał to minimum wiedzy...
trochę mało danych , są 4 silniki 1,8 w tym roczniku wykręć świece i sprawdź na której nie będzie iskry. z tego co piszesz to jest ok. do 100% pewności potrzebny oscyloskop. Dodano po 1 tam zdaje się 2 cewki są ?
Witam. Tak czy siak - jest źle . Sprawdź dokładnie jaka ma być rezystancja cewki . W modelach z różnych lat różnie bywa . Ale tak czy siak - około 30Ω to mało . Musisz odwinąć to co zrobiłeś i - jeszcze raz . Te które przewijałem były z pewnością nawinięte o wiele cieńszym drutem 0.15 - 0.17 . Pozdrawiam .
zaleciłem pomiar omomierzem, bo padnięcie na raz dwóch cewek, też wydaje mi się mało prawdopodobne (chyba że ktoś w nią porządnie trzepnął, tak do popękania lub podłączał niewiadomo gdzie). I jakieś duże różnice w wynikach powinny dać do myślenia. A z opisu mdcsa wywnioskowałem że sprawdzał iskrę nie między przewodami w.n., a względem masy. A cewka...
Dorwała ostatnio mojego matiza choroba (104tyś przebiegu), jak był zimy, to zapalał na dotyk, po zagrzaniu się (wystarczyło przejechać 2-5km) silnik zgasł, zapalił się CHECK i nie dał rady już dalej jechać. Zaczęło się sprawdzanie, zwarte piny A i C pokazały tylko 1500 (standard, nie mam klimy), świece OK, kable wysokiego napięcia OK, kopułka i palec...
Pewnie że 2T, ale mocno wysilone i ze zmienną "długością" wydechu. Osobiście starałbym się upewnić na 200%, że to moduł (a w zasadzie sterownik) jest uszkodzony. Szczególnie trzeba się przyłożyć do sprawdzania cewki ładującej. One z reguły padają. Impulsatory wiele rzadziej. Stwierdzenie że: Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa...
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
mam problem z moim chinolem bo od zimy odpalał po pół godzinach kopania, więc rozkręciłem docisnąłem zawory i chodził cud miód, ale ostatnio się zatrzymał, a jak dodawałem gazu to zgasł i do tego czasu już nie odpalił. I tu się pojawia moja prośba o pomoc bo jak docisnąłem zawór to nic nie dało, a gdy sprawdziłem ilość VOLT w cewce zapłonowej(strach...
Nie wiem gdzie ty to znalazłeś ale dzięki, teraz by się tłumacz jeszcze przydał gdyż perfekcyjnie nie umiem Angielskiego, będę jeszcze to sprawdzał. Miałem mało czasu gdyż musiałem jak najszybciej znaleźć garaż dla yamaszki, będę kombinował w przyszłym tygodniu (zapewne poniedziałek) Podejrzewam tą cewkę gdyż jedna jest podpięta do bocznych garów a...
Witam ponownie. Chciałem podkreślić, że udało mi się na początku kilka razy jeszcze odpalić na gazie i także na benzynie. Teraz całkowicie już kaplica kręcę iskra raz się pojawia raz nie, podmieniłem aparat zapłonowy bez zmian, zapłon ustawiony dobrze, iskra jak już jest to bardzo słaba podmieniałem cewkę, aparat, kable, świece, kopułkę i palec i dalej...
Jest napięcie na cewce zapłonowej, ale dalej już go nie ma. Na aparacie nie ma iskry. Cewka jest dobra i kable też. Dodam, że przeczyatłam wszystkie posty na temat takiego problemu, ale widzę że ten silnik z monowtryskiem jest dośc mało popularny i w zasadzie nie znalazłam odpowiedzi. A znajomy elektryk-mechanik już po prostu przekopał wszystko i dalej...
Może przerywać cewka zapłonowa. Najlepiej podstawić inną używaną ale sprawną , polatać i sprawdzić czy będzie robił to samo. Sprawdź też czujnik temperatury od kompa. I właśnie w tym jest problem że mój silnik to wersja 102KM ktrych było bardzo mało z graty z wersji 75KM są inne :( i ciężko coś znaleźć żeby podmienić. A co z tym czujnikiem temp?? jak...
sprawdzałem to i nie ma tam zadnego napięcia i czy to w trakcie krecenie czy tez w momęcie kiedy właczony jest zapłon. i szczeż to też nie wiem gdzie jest ten moduł zapłonowy i sporo tez osób mi mówiło ze moze to być komputer czy ten komputer jest właśnie inaczej nazywany modułem. bo faktycznie mało się znam na tych fachowych nazwach jednak że bardzo...
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem cewka zapłonowa nowa (z polmozbytu) co prawda...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z motocyklem Honda NX 650 Dominator, otóż stwerdziłem w nim słabą iskre. Pomiar długosci iskry pokazał, że ma ona ok 7mm, natomiast jest bardzo "cienka" i mało jasna. Niedawno profilaktycznie poprawiałem luty w module zapłonowym. Dodam, że to motocykl jednocylindrowy i wiem, ze niektórzy zastepują moduł i cewkę...
Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury podmieniłem moduł sterujący wymieniłem cewkę zapłonową i efekt jest taki że przestał wywalać check engine. Przejechałem sie autem dla sprawdzenia i było ok ale nagle stracił moc i jak dawałem dużo gazu to zwalniał a jak odejmowałem gaz to w miare jechał ale po jakimś czasie nie chciał jechać więc się zatrzymałem...
Kolega kizek, przestanie pisać bzdury o immo? A autor postu niech poczyta, co tutaj na elektrodzie jest o tych błędach. Następnie porządna diagnostyka, nie piszę o odczytywaniu błędów, i wszystko będzie wiadome. Zapewne wina braku iskry będzie w aparacie zapłonowym.
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Witam. Mam taki problem: samochód najpierw przestał odpalać. Odpalał, ale po długotrwałym kręceniu. Stracił moc, dusi się. W komputerze pokazało stały błąd czujnika położenia wału. Mechanik wymienił mi aparat zapłonowy z czujnikiem Hala. Teraz odpala, ale dusi się dalej, moc słaba, obroty lekko nie równe. Na luzie często gaśnie. Jak jeszcze normalnie...
(at)eurotips Też mam dwie kia, teraz szykuję się do niro hybrydki. Na małej rio mam 260 tys przebiegu i tylko za ten okres poleciała cewka zapłonowa. Na przeglądach u znajomego mówię aby sprawdził jak najdokładniej bo życie i zdrowie ważniejsze. I co ? Po takim przebiegu zero luzów w zawieszeniu, sprzęgło bierze tak jak brało, przy klimie jeszcze nigdy...
Witam serdecznie mam problem z sprzętem jak w temacie. Nie ma iskry na świece. Z tego co dopatrzyłem cewka zapłonowa jest wstawiona nie oryginalna wygląda jak od fiata 126P Elegant. Ze zdjęć które znalazłem na Google reszta powinna być oryginalna. Czy byłbyś ktoś w stanie pomóc w naprawie tego zapłonu. Niestety bardzo mało jest w internecie na temat...
ale na świecy nadal nie ma iskry? Wot przykrość. Po pierwsze jakości iskry nie sprawdza się na świecy! Może być uszkodzona ona lub fajka. Trzeba sprawdzać przeskok iskry między samym kablem a elementem masy. Np głowicą, bo jest najbliżej. Iskra powinna przebijać minimum 7-8 mm powietrza. Zaczynamy próby od malej odległości np. 1-2 mm i jak iskra jest...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Po dłuższej przerwie powróciłem wczoraj do tematu matiza. Wymieniłem cewkę zapłonową - bez zmian, wymieniłem czujnik w aparacie - bez zmian, odkręciłem wydech - bez zmian. Alternatora nie odłączałem bo nie mieści mi się w głowie w jaki sposób miałby powodować taką usterkę. Objawy opisane nie mają związku z wrzuceniem wstecznego. Zdecydowałem się na...
Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem gorącego silnika (denerwującym gaśnięciem po 3 sekundach). Zmniejszenie przerwy pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej znowu pomogło, jednak co zauważyłem zapłon w tym silniku ma zdecydowanie za małą moc. Długość iskry na samym przewodzie WN wynosił ok. 3 mm, to zdecydowanie za mało jak na standardy normalnych...
Prawdopodobnie cewka ładująca źle przewinięta. W serwisówce są rezystancje OBU uzwojeń. Czy mierzyłeś drugą rezystancję? Przyczyny: 1. Za mało zwojów. Drut cienki.Mogło się coś "omsknąć". Lub ...co bardziej prawdopodobne: 2. Cewki nawinięte są w nieprawidłowych kierunkach względem siebie. Nie wiadomo co "poeta miał na myśli" (konstruktor) dając dwa...
Witam koledzy, mam niemały problem. Dziś wymieniałem świece ponieważ motor gubił zapłony a tym bardziej że poprzedni właściciel wkręcił świeczki Champion RC9YC czyli kompletnie nie do tego motoru ;/ Ja zakupiłem DENSO K20TT i bezproblemowo wymontowałem stare z pierwszej oraz drugiej głowicy, założyłem nowe i wszystko skręciłem. Po odpaleniu motor chodzi...
Witam. Jestem tu nowy. Ostatnio podczas malej wywrotki na mojej CR 250 zginęła mi iskra. Szukam serwisówek, ale ciężko znaleść do tego modelu, a jak się znajdzie to i tak tam zapłony są inne i nie wiem jak go sprawdzić czy jest dobry. Później było tak, że iskra raz była i po chwili ginęła. Próbowałem lekko poprawić luty na kablach które wychodzą od...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
No cóż, myślę, że już zapomniałeś o co tak naprawdę chodzi. Bo nie sądzę abyś tak często chodził na wagary. Otóż frazę RLC znasz zapewne z elektrotechniki z tematu o obliczaniach i analizie obwodów RLC. To są właśnie obwody - jak napisałeś - zbudowane z komponentów R, L i C. Mostek RLC albo LCR (po angielsku) jest urządzeniem do pomiaru właściwości...
Wszystko ładnie tak jak pomyślałeś jedynie pamiętaj że w samochodzie na pierwotne uzwojenie jest podawane napięcie z akumulatora poprzez przerywacz (stykowy czy też elektroniczny to jest w tym przypadku mało istotne) więc albo zrób jakiś impulsator na p[opularnym 555 z tranzystorem mocy na wyjściu. Ewentualnie jeśli chodzi tylko o sprawdzenie to naładuj...
Gdy jest sucho na dworze samochód jeździ jak złoto. Problem pojawia się gdy pada (wjechanie w kałużę) lub jest duża wilgotność. W czasie jazdy zaczynają spadać obroty w końcu silnik gaśnie. Po odczekaniu paru minut można zapalić samochód i jechać dalej bezproblemowo lub stanąć po 2km. Podobnie dzieje się gdy jest duża wilgotność samochód odpala bez...
Witam Panowie, podłączę się pod temat gdyż mam taki sam problem, auto po dłuższym postoju bardzo ciężko odpala, zachowuje się tak jakby było mało paliwa. Trzeba kilka razy kręcić, załapuje, gaśnie, dopiero po kilku razach zaczyna chodzić poprawnie. Na ciepłym silniku odpala bez problemu, postoi ze 2-3 godziny i znowu to samo. Do tej pory wymienione...
Witam.Mam problem ze swoim poldkiem a problem jest taki: od jakiegoś czau gdy go zapaliłem silnik bardzo szarpał i odczuwałem brak mocy do czasu aż pewnego razu o mało się poldek nie zapalił od katalizatora(katalizator był rozgrzany do czerwoności)zacząłem szukać usterki i okazało się ze nie ma iskry na 2 i 3 garze wiec zakupiłem nową cewkę zapłonowa...
Witam wszystkich, Posiadam od 2 lat traktorek firmy Hondy HF2220 z silnikiem Honda GXV620. Przez ten okres użytkowania przepaliła się cewka zapłonowa lecz wymieniłem ją i wszystko chodziło jak należy. Jak to mówią, że jak coś jest dobre to szybko się to kończy i nadszedł kolejny problem do rozwiązania, tym razem grubsza sprawa ponieważ nie mogę dojść...
Witam. Espace 2003 rok, 2.0 T, który został zagazowany rok temu. Auto od chwili założenia LPG miało objawy związane z szarpaniem na LPG. Powyżej pewnej prędkości szarpało w taki sposób, że miało się wrażenie, że się rozpadnie. Nie miałem czasu udać się do warsztatu, który zakładał LPG więc jeździłem na benzynie lub w porywach an gazie. Raz było lepiej,...
Ale dalej jesteśmy jakoby w polu........ PRZEBICIE ? ale do czego ? do masy,do innych przewodów WN ?przewód WN suchy ? czy zakładasz że może być mokry ? Pytam dlatego że: -chodzi o jakość izolacji, a przewody WN powinny być w powietrzu (to też izolacja) i dotykać jedynie plastikowych lub gumowych przepustów-podpórek, a nie metalowych części - przebicie...
Witam na razie podam kilka wyjaśnień.Jest bardzo mało takich silników, ma on wtrysk benzyny bezpośrednio do cylindra oczywiście 4 cylindry 16 zaworów. posiada oczywiście pompe w zbiorniku oraz pompe wysokiego ciśnienia na ssącym wałku rozrządu.Nie odpala do tej pory sprawdziłem to: 1.sterownik łączy się i rozpoznaje błędy czujników które zostaną rozpięte...
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Widzę, że jesteś uparty, co mogłoby się chwalić, gdybyś tak uparcie studiował działanie układów zapłonowych. Ty jednak chcesz iść na skróty. Tak się nie da. Sorry. Aby prowadzić dyskusję a nawet zadać pytanie, trzeba mieć pewną bazę wiedzy i słownictwa. W przeciwnym razie zadawane pytania będą zbyt ogólne, a możliwe do napisania (nie będące wykładami)...
Pacjent to Uno z silnikiem 1.0 fire z klasycznym aparatem zapłonowym (palec, kopułka, rozdzielacz) Problem i objawy Raz zapala, raz nie. Sprawa zaczęła się we wrześniu, na zlocie. Na miejsce (prawie 600km) dojechał bez problemu, na drugi dzień podczas objazdówki w trójmieście, samochód dwa razy miał problemy z zapaleniem. Kręcił żwawo ale nie chciał...
Witam wszystkich, w moim samochodzie Audi B4 posiadam instalacje gazową ze sterownikiem Autronic AL-700.Całkowity pobór prądu w stanie spoczynku wynosi ok 85mA,a sama instalacja gazowa w stanie spoczynku pobiera mi około 52mA prądu. Zimą kiedy mało jeździłem a samochód dłużej postał maiłem problem z odpaleniem, akumulator rozładował mi się praktycznie...
witaj - owszem istnieje taka możliwość ale jest to skórka za wyprawkę koszta sa nie małe a mozna powiedzieć wielkie 1 pasowe z wycienciami - jest inne niz posiadasz 2 czujnik opłożenie wału 3 koablowanie 4 komputer 5 układ zaplonowy - cewki 6 robocizna - a pracyjest sporo naprawdę nie warto SEBA
Silnik rodziny N9. Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny. Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki. Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł,...
Witam, Mam problem w wystrojeniu zapłonu w mojej VA mam silniczek c16nz. Problem jest następujący silnik pracuje nie równo obroty falują na biegu jałowym gdy dodam gazu tak na ok.2500 -3000 obr/min to silnik bardzo przerywa i strzela w wydech, w nocy znalazłem przebicie przewodu WN co idzie od kopułki do cewki, wymieniłem przewód i sprawdziłem czy nie...
Na diody i tyrystory wiem, że powinienem założyć radiatory. Wiadomo, że układ przydałby się jak najmniejszy, żeby zmieścił mi się w schowku w charcie. obecnie mam tam bardzo mało miejsca. Mam tam akumulator 12V 8Ah, kilka przekaźników, przerywacz elektroniczny od fiata 126P, stacyjke i właściwie po lewej stronie jest już wyczerpane miejsce, układ musiałby...
Dawno takiego jeżdżącego nie widziałem ale z tego co pamiętam najczęściej siadał moduł optyczny w aparacie zapłonowym. Czyli drugi aparat kup.
aparat zapłonowy jeśli palec rozdzielacz się kręci.
cewka zapłonowy matiz cewka zapłonowy daewoo matiz matiz zapłonowy
matura matematyka montaż drzwi zmywarka podłączyć playstation dekoder
Schemat połączeń świateł awaryjnych z impulsatorem 12V-RWB-02 Giełda komputerowa na Batorego - aktualności i godziny otwarcia