Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
Witam, Mam problem ze swoim Charcikiem, mianowicie taki że jadąc pod górkę czy na full gazie po chwili zaczyna przerywać , strzelać słabnąć. Jadać normlanie nie na maxa wciśniętej manetce jest ok i nie ma żadnych problemów. Cewka butelkowa jest nowa, świece rożne i bez zmian, moduł zapłonowy tez wkładałem rózne i jest bez zmian,gaznik nowy MC14 . Podpowie...
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Po kablu od świecy powinieneś dojść. Jest przykręcona do ramy. http://www.agmot.pl/sklep.php?k=126 Od kingwaya na przykład masz taką samą.
Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
56886 Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T skuter romet
Temat zamykam, winna była cewka zapłonowa.
Ale kolega pisał coś o nowym gaźniku. W każdym razie należy szukać w układzie zasilania a nie w układzie zapłonowym, cewka zapłonowa "nie ma pojęcia" że właśnie "silnik pracuje na wolnych obrotach i szybko da mu się gaz do końca" .
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest. nie powiedziałbym.. nie lepiej wymienić cewkę zapłonową w prądnicy??
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
Jeżeli jest z silnikiem 139qmb to nie ma problemu z modulem. A to co pokazujesz na zdjeciu wygląda mi na regulator napiecia. W wtyczce widac cztery wsówki. A modul cdi ma przynajmniej pięć. Cztery w twojej wtyczce odpowiadają za podanie napiecia z pradnicy (AC) i wyjscie (+,-) . Szukaj modulu cdi ,przy akumulatorze,albo gdzies na ramie pod siedzeniem....
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Jakie masz tam kolory przewodów? Jesteś pewien, że wtyczka dobrze okablowana? Swoją drogą, nie rozumiem, jak można "przypadkowo" wyrwać konektory z kostki, bo te siedzą z reguły dość solidnie. Musisz sprawdzić, czy na czarno czerwonym (zasilanie AC z magneta) masz napięcie rzędu kilkudziesięciu wolt w czasie kręcenia, czy na niebiesko białym (może być...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Schemat przedstawiony przez Ciebie powinien działać, prąd będzie ciągnięty z cewek, jeśli będzie go mało (jałowe obroty) to pociągnie z akusia, tylko pamiętaj że każda dioda prostownicza obniża napięcie o 1,5V, a Ty ich tam trochę masz :) co do przekaźnika to masz rację, ale myślę że będzie to tak mała przerwa że nie odczujesz tego.
A nie jest to awaria kondensatora lub cewki zapłonowej? I jak jest z czystością kranika?
No nieszczelnosc jest na karterach to o to chodzi? W iskrowniku bulo wymieniane komdensator,cewka zapłonowa,kabel WN fajka,platynki tyle.
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
Sprawdź moduł zapłonowy.
witam mam problem brak iskry w skuterze ROMET 139 50cc wymieniłem cewkę z przewodem,świecę,iskrownik,moduł zapłonowy i nadal brak iskry nie wiem co jeszcze może być przyczyną proszę was o wypowiedz.POZDRAWIAM
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Wymień cewkę zapłonową i świecę,może gubić iskrę pod ciśnieniem.Sprawdź stan pierścieni uszczelniających.
Co to jest "cefka"?!? Wszystkie odcięcia (stopkę, wyłącznik awaryjny przy kierownicy, stacyjkę) wykluczyłeś? Za iskrę odpowiada moduł zapłonowy CDI, wraz z cewką i magnesem na wale.
Wydaje mi się, że jest gdzieś przebicie w układzie zapłonowym i iskra przeskakuje na masę.
Tylko wcześniej ciemno świeciły 6V żarówki i nie chciał zapalać, a teraz 12V świecą bardzo jasno. Teraz z cewki zapłonowej podłączonej do cewki wysokiego napięcia odpala bez problemu, a wcześniej nie chciał w ogóle zapalić i dlatego przerobiłem na bateryjny.
Witam, mam taki problem ze skuterkiem Romet 757 premium 2T 50/70 (cylinder, tłok zmieniony z 50 na 70) a mianowicie. skuter po zmianie cylindra normalnie ładnie chodził i po postoju przez noc zniknęła iskra. Wymienione na nowe zostały: moduł zapłonowy, cały iskrownik/stator wraz z podstawą, cewka WN, impulsator i dokładnie też sprawdziłem wiązkę i nic,...
Dzień dobry, mam pytanie, bo ostatnio robiłem Rometa Komara 232 na pedały i mam duży problem. Nie mogę go odpalić, a zapłon jest praktycznie prawie cały nowy, oprócz cewek od świateł. Sprawdziłem, czy nie wydmuchało simeringów, podkładki pod głowicą i uszczelki pod gaźnik, nadal mi nie odpala. AI: Czy sprawdziłeś, czy paliwo dociera do silnika i czy...
Witam, kupiłem ostatnio silnik od yamahy xt 125 do swojego motora rometa crs 50. Instalacje, moduł itd została od crs. Mianowicie pali mi się moduł. Pytanie czy to wina nieoryginalnego modułu, cewki czy czego?
Tak, ale ja by raczej stawiał na zespół cewek zapłonowych. Jeżeli, myślisz że cewki są uszkodzone, to je po prostu sprawdź. Trochę własnej inicjatywy, nie czekaj aż ktoś rozwiąże Twój problem.
Honda MTX - są różnice pomiędzy modułem CDI od skutera Romet Zenit 2T, a modułem CDI od Crossa Honda MTX 2T, oraz pomiędzy cewkami również od tych modeli zapłonowych?
Witam W Romecie nie ma regulatora. Jest iskrownik - układ cewek na kole zamachowym. Z załączonego schematu wynika, że ładowanie jest niezależne od zasilania oświetlenia. Regulacja ładowania, zasilania oświetlenia i układu zapłonowego odbywa sie przez odpowiednie ustawienie szczeliny między rdzeniami poszczególnych cewek a kołem zamachowym. Pozdrawiam
Miałem w młodości Kadeta z silnikiem 023 i sporo się go napchałem z powodu przebicia na cewce zapłonowej, które się ujawniało po nagrzaniu silnika, dla tego pytałem o iskrę. Może znikać, a może też być słaba, wtedy przy ciśnieniu w komorze spalania też nie przeskoczy.
Część prądu z cewek oświetleniowych jest zabrana na ładowanie akumulatora Nie był to dobry pomysł. Cewki są obliczone do zasilania konkretnej żarówki reflektora, która działa tu jako regulator napięcia. Wiec cewki oświetleniowe zostaw do oświetlenia, a na miejsce zapłonowej wstaw inną, przeznaczona do ładowania aku. Tak będzie najprościej.
Ja się zastanawiam ile takich kopnięć kilkusetwoltowych wytrzyma zwykła cewka zapłonowa, której izolacja uzwojenia niższego napięcia liczona jest raczej na napięcia dużo niższe (izolacja międzyuzwojeniowa, to jest liczona na kilka czy kilkanaście kilowoltów ale uzwojenia niskonapięciowego to raczej nie). Do tego też w uzwojeniu wysokonapięciowym też...
Z tego co widzę- silniczek nie wielki. Myślę, że można nawinąć uzwojenie o takich samych parametrach jak są w polskich silnikach typu komar, romet, simson itp. Spróbuję poszukać jakichś materiałów na ten temat.
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Myślę że piszesz o tradycyjnym układzie zapłonowym tj. cewka kondensator i przerywacz. Rozwiązaniem może być zwiększenie odległości cewki od koła z magnesami . Zmniejszy to napięcie generowane w cewce ,a co za tym idzie napięcie na kondensatorze . Inny sposób to zastosuj równolegle do kondensatora warystor na około 200V.
Witam, mam problem z motorowerem Romet Arrow Fly 50 z 2014 roku. Sam motor jest po wymianie silnika na 110 cm³, działał bez zarzutu, jednak ostatnio zacząłem mieć problemy. Po przejechaniu kilku kilometrów (ok. 5 km) motor przestaje reagować na gaz i gaśnie, jak tylko obroty spadną, potem przez jakieś 5–10 min nie chce zapalić, jednak po tym czasie...
Paski LEDów to nie obciażenie indukcyjne które przy rozłączaniu powoduje wygenerowanie napięcia tak samo jak w cewce zapłonowej. Już tylko w przekaźniku na 12V/24V to się na samej jego cewce wygeneruje około 300V takiego napięcia wstecznego który niekoniecznie ten chiński moduł połknie swoją diodą. Do tego iskrzenie styków przekaźników.. do tego rozłączenia...
Witam. Posiadam taki obrotomierz, prawdopodobnie od motoroweru Romet Z50. Chciałbym sprawdzić czy działa. Wyszukałem w internecie że zielony przewód to masa,czarny to plus, a żółtoczarny idzie do cewki zapłonowej. Zbudowałem, więc impulsator na NE555, który podaje impulsy na tranzystor, który zwiera przewód żółtoczarny do masy. Impulsy reguluję w zakresie...
Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie zwarty a dopiero w drugim mieć przerwę. Na młoteczku są takie...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Motocykle WSK 125 tak się ratowało za małolata. Cewka butelkowa pod bak, zasilanie z cewki "świetlnej". I wio.... Przezwajanie tej WN mija się z celem - o ile technicznie możliwe, o tyle niewykonalne w "rękach" - nie dasz rady ułożyć równo warstw. Potem trzeba by to jeszcze cisnieniowo zaimpregnować - też trudne w domu. Pozostaje dopasować z czegoś...
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
Nie pamiętam jaki opór mają cewki natomiast ta 1 sugeruje brak "przejścia" czyli uszkodzoną cewkę (z zastrzeżeniem, że nie wiem jaki masz miernik, gdzie i jak dokładnie mierzysz). Ściągnij sobie książkę "Motorowery ROMET - obsługa i naprawa" tam jest schemat połączeń układu zapłonowego to będziesz widział jak to wszystko jest połączone. Chart jest również...
Elektrowstrząsy nie są dobrym sposobem na sprawdzanie układu zapłonowego! Sprawdzaj zwyczajnie na kablu WN bez fajki. Odstęp kabla od głowicy ok. 8 mm. Było to wielokrotnie opisywane. Czy kabel wysokiego napięcia wychodzi z silnika? Jeżeli tak, to wymień cewkę zapłonową w "magnecie". Sprawdź również gumowy przepust na kable, czy pokrywa silnika go nie...
Czy koło magnesowe nie ociera o cewki? A może po nagrzaniu? Jakie bicie wału? Jeżeli masz oryginalny układ z cewką zapłonową w silniku, to sprawdź przepust kabla WN i dwóch kabli (gaszenie i światła) wchodzących z silnika. Przepust jest dociskany pokrywą i zdarzało się że było tam zwarcie. Tak w ogóle jaka ta iskra? Jaką długą iskrę można uzyskać na...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Ja natomiast miałem przypadek kiedy odkręciło mi się mocowanie kondensatora i dotykało masy, to silnik zachowywał się dokładnie tak samo. Sprawdził bym też o ile wszystkie inne metody wypróbowałeś - czy dobra jest cewa zapłonowa. W Rometach/Komarach to standard. Przy udzkodzonej cewce silnik może odpalić (w sporadycznych przypadkach), ale nie może wejść...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Przerywany prąd, to może sobie na kierunkowskazy lecieć... Tam masz odpowiednio formowane impulsy pochodzące z modułu zapłonowego, który to jest wyzwalany, a pewnie też zasilany (w zależności od typu) z konkretnych cewek na stojanie. Moduł jest też wyłączany i może mieć funkcję blokady zapłonu (np przy rozłożonej stopce). Schemat elektryki masz?
http://obrazki.elektroda.net/35_12060137... Witam mam kilka pytań co do silnika 023 i schematu powyżej. Na cewkach od światłem pisze że jest napięcie 6V i 20W (dwie podłączone w szereg), czy w praktyce nie ma to większej wydajności ?? bo u mnie jak silnik pracuje na największych obrotach to jest ok 38V AC a na wolnych obrotach ok 8V AC czy można...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
panowie przepatrzałem wszystko pozakładałem nowe kable zapłon zdjąłem i wyczyściłem wszystko wstawiłem nową cewkę zapłonową itp i dalej nic już nie mam pojęcia co jest nie tak więc jednak moto idzie do mechanika niech on myśli nad usterką dziękuję wszystkim za próbę pomocy i pozdrawiam.
Pozostaje jeszcze sprawdzenie świecy zapłonowej i cewki ,ustawienie rozrządu i jak to nic nie zmieni to sprawdzenie czy tłok nie puchnie i się nie zaciera. Dodano po 1 I jeszcze jedno jak wygląda świeca ? Chodzi o kolor czy nie jest okopcona ,powinna mieć taki kawowy kolor.
Witam. W swoim romecie (kadet 110 automatic) posiadam silnik z jawy babetta. Problem z iskrą polega na tym, że po wymianie cewki zapłonowej oraz modułu nie ma iskry. Po przyłożeniu zielonego przewodu, który powienien być przymocowany do koła iskrownika, do magneta iskra się pojawia, co może być przyczyną takiego, dziwnego, zachowania? Z góry dziękuję...
kolego mam link tego samego w innej obudowie ten co mam jest przypadkowy pochodzi z innego skutera yamahy interesuje mnie czy jest możliwe podłączenie do quada Bashan 250cc ATV 2006r. to samo co Romet 250cc ATV na stronie Części rometa moduł zapłonowy do tej pojemności ma w ogóle inną kostkę i nie mogę znaleźć tego. motor zgasł podczas jazdy sprawdziłem...
Witam! Potrzebuje schematu modułu zapłonu model: BKC 262.3734 jest to moduł do Rometa mińska 125 typ 400a rok 1990 wersja z akumulatorem i instalacją 12v. Schematu potrzebuje ponieważ mam popaloną płytkę drukowaną, Samą cewkę zapłonową z świecą sprawdzałem na zasilaczu z przerywaczem i iskra była, zasilanie z prądnicy do modułu dochodzi, dołączam w...
Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem nadal kicha!!! Poszedłem w końcu do majstra .Majster wsadził...
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
Więc tak mam zamiar kupić i założyć akumulator do swojego ogara 200 i teraz takie pytanie? Czy aku żelowy się nada? bo tak mam do wyboru kwasowy 6v taki jak do simsona za 69zł albo żelowy za 22zł pojemności takie same chce z tego tylko sam zapłon a ładować będę z cewki zapłonowej,światła zostaną takie jakie są. Cewka zapłonowa daje 6v i ma 15w czyli...
Spróbuj jeszcze odkręcić fajkę z przewodu i sam przewód przyłożyć w odległości kilku milimetrów do metalowej części silnika, może z fajką coś nie tak.. A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ? Musiałbyś odkręcić osłonę wentylatora z prawej strony silnika, odkręcić wentylator i najlepiej magneto wtedy na stożku...
Witam serdecznie! Posiadam motorower Romet (ogar), który ma instalacje 6V (prąd zmienny). Chciałbym podnieść napięcie z 6V do 12V by ładować dodatkowy akumulator... (Cewka zapłonowa bedzie dalej chodzić na 6V). Wiem że można kupić iskrownik 12V i na całej instalacji bym miał 12V, jednak taki iskrownik kosztuje ponad 100PLN! Wiec wracając do rzeczy......
andseg Tam są dwie cewki zasilania świateł. sp3ots Czyli schemat ma wyglądać tak? http://obrazki.elektroda.pl/3603506600_1... Jaki cel ma zastosowanie akumulatora ? Zastosowanie bateryjnego układu zapłonowego i innych bajerów takich jak mikrokontrolerowy przerywacz kierunkowskazów. A sam rozwiązałem problem za niskiego napięcia :D Jak...
Napisz jaka masz swiece zapłonowa , dokładnie typ. Powinna byc iskra F80 lub zamiennik o tej samej wartosci cieplnej. Objawy wskazuja na swiece zbyt gorącą np F75 lub F70 ktora sie przegrzewa i traci iskrę. Po wstawieniu F80 wyreguluj skład mieszanki tak by elektrody swiecy po dłuzszej jezdzie miały kolor kawy z mlekiem. Jak bedzie biała to podnies...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Witam;) posiadam skuter Romet 777 przebieg 1777km nic nie tuningowałem oryginał. Jak go zapalę i przejadę około 3 km to przygasa aż w końcu gaśnie. Jak próbuje go odpalić to nie ma mowy. Dopiero po godzinie, dwóch, znowu można go zapalić i to samo się dzieje. Sprawdzałem filtr paliwa-czysty. Świeca nie daje iskry chyba że źle to sprawdzam. Wyciągam...
Ja bym obstawił 2 przyczyny, jw puchniecie tłoka to jedna a druga, to masz walniętą cewkę zapłonowa w iskrowniku. Miałem tak samo w swoim ogarze silnik składałem od gołych karterów cyl,tłok ,wal, lozyska wszystko robilem na perfekt jak dalo sie najlepiej. Silnik dzwonek odpalał z dotyku, lecz po chwili gasl i nie dało sie go za nic odpalić , nie wiedziałem...
Wyżej było napisane. Podaje dokładniej: Iskrownik-KEEWAY: HURRICANE, RY8, MATRIX FLASH, FOCUS, FAKT ORAZ CPI: HUSSAR, KINGWAY: YAROX Moduł-CPI ARAGON ROMET 2T MODUŁ ZAPŁONOWY ODBLOKOWANY Regulator-KEEWAY FOCUS Zrobiłem schemat ale mam braki: Masa modułu? Masa impulsatora? Biały kabel od świateł? http://obrazki.elektroda.pl/1962497200_1...
Witam posiadam ogara 200 z silnikiem jawa 223, kiedyś przewinąlem cewkę świetlna i połączyłem ją ( równolegle) z zapłonową i tak uzyskałem 12V :D Żarówki przód i tył 12V i w taki sposób mam normalne światło ;) problem robi się z klaksonem oryginalny się dawno temu zepsuł ale cudów na nim nie było. Do tej pory jeździłem na takim od simosna i tak średnio...
czy mogę podłączyć wiązkę elektryczną od skutera burton cheleenger,do romet2T 747 Cześć! Podłączenie wiązki elektrycznej od jednego modelu skutera do innego może być możliwe, ale wymaga pewnej weryfikacji i ostrożności. Oto kilka kroków, które warto przejść przed podjęciem decyzji: 1. Schematy Elektryczne Najpierw musisz zdobyć schematy elektryczne...
Witam Mam problem z moim ogarem 900, rocznik 2008. Na początku motor palił i zgasł. Po tym już nie mogłem go odpalić. Zdjąłem kapturek ze świecy i kręciłem rozrusznikiem na początku była iskra ale słaba później już nie było. Kupiłem nową cewkę zapłonową wymieniłem nadal nie ma iskry czytałem trochę na internecie że mogła paść cewka zasilająca albo impulsator...
Witam wszystkich ! Mam jeden problem dotyczący braku iskry w skuterze. Miałem jeden skuter lecz silnik był w nie za dobrym stanie wiec wpadłem na pomysł aby przełożyć do tej ramy silnik z Rometa 747 . Gdy miałem silnik z rometa w orginalnej ramie ustawiłem zawory i silnik palił bez problemu. Gdy przełożyłem go do innej ramy to nie ma iskry. Wydaje mi...
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Witam Ja mam 2 simaki....w jednym mam obrotomierz od właśnie 2 garowego motorku i też mi pokazuje nawet 11 tyś obrotów........z tym ze żaden z moich simaków nie osiąga nawet 6000 obrotów....chociaż mam tam gaźniki bingi a w jednym moduł zapłonowy.... (może mam jakieś gorsze .....).....Jeżeli sie nie mylę to błędne wskazywanie obrotów jest spowodowane...
Witam skuterek jeździł do samej zimy a na wiosnę problem z iskrą. Skuterek jest pozbawiony plastików wszystko na wierzchu.Rzeczy które zrobiłęm: -Zakup nowej cewki zapłonowej + świeca -iskrownik sprawdzany miernikiem na 200 ohm jakies wartości pokazał teoretycznie sprawny -rozrusznik kręci Skuter jest przerobiony na 80 wcześniej zakładałem do niego...
Gotowanie gaźnika w occie nie było dobrym pomysłem! Jak robi sie to zbyt długo (problemem jest określenie tego "zbyt") pozostaje trudny do usunięcia nalot. Można go usunąć z "otwartych" powierzchni a nie można z kanałów! Są specjalne spraye do czyszczenia gaźników a na końcu aceton. Poczytaj sobie jak sprawdza się iskrę. Robisz to w sposób nieodpowiedni!...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Rysunek jest błędnie wykonany.Kondesator powinien swoją obudową być przykręcony do masy silnika i właśnie obudowa metalowa kondesatora stanowi jeden jego przewód a drugi wychodzący ze środka obudowy kondesatora przewód powinien być przykręcony pod młoteczek przerywacza.Jeżeli ze startera nożnego zapalasz tą centrefugę to kręci się koło magnesowe a w...
Wiec tak kompresja jest ale nie za mocna (tzn na takiej kompresji kiedyś jeździłem bez problemu) dawałem nowy tłok, pierścienie, cylinder. Paliwo dochodzi. Dodano po 49 A ze szczykawki juz tez prubowalem ale nawet nie chce szczelic. Jeśli nawet samostart nie działa to coś z układem zapłonowym, nawet gdyby simering przepuszczał to ogar i tak, by odpalił....
Jeśli chcesz mieć tylko ogranicznik - to tylko układ w żółtym polu. Mam takie wrażenie że przy tej diodzie (6V8) napięcie ograniczenia wynosi 7.5V... Jeśli chcesz przerabiać na akumulator i 12V - nie twierdzę że to nie jest możliwe, tylko że jest czasochłonne, trzeba wyłożyć trochę kasy co przy takim motorowerze jakim jest Romet Ogar 205 lekko mija...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty, dla biegu jałowego to jest 1000 rpm, jednak jak kręcę motor...
Witam. Napisałem na końcu, że przerywacz działa świetnie, bo działa tylko, że w domu :/. Tzn. mam duży problem z zakłóceniami pochodzącymi z CWN w silniku, chyba wiadomo o co chodzi. Przerywacz działa świetnie do momentu uruchomienia silnika, gdy silnik pracuje, żarówki migają tak jakby zgodnie z iskrą na świecy (tak jakby iskra była impulsem otwierającym...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Marian B - a czy mogę zapytać do jakich motorowerów czy motocykli bez akumulatora stosowałeś stop z żarówką w roli źródła światła? Nie podważam tego co mówisz, tylko z mojej praktyki związanej z motorowerami Rometa (Ogar 200, klasyczny Romet z polskim silnikiem 3-biegowym 1. Nie znam polskiego motoroweru, który miałby aż tak mocny iskrownik (może poza...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Pisałem ci że pomiary na cewce butelkowej nie maja sensu a ty uparcie je robisz i pytasz. Przecież dostałeś odpowiedź. Podobno jesteś elektronikiem??? Wiec poczytaj coś o układach zapłonowych i nie zadaj pytań które swiadczą o twojej niewiedzy i dziwnym uporze w niezrozumieniu tego co ktoś napisał. W simsonie nie ma być uszczelki pod głowicą!!! Dobraku...
Witam co może być przyczyną małej iskry w romecie mińsku 400? Dodam że to nie świeca i cewka zapłonowa bo sprawdzałem moduł też raczej nie bo nowy. A i wcześniej iskra była duża na każdym stopniu stacyjki a teraz jest mała i tylko na drugim stopniu, wtedy gdy świeci światło postojowe. Czy to możliwe że tak się stało przez stacyjke?
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Tylko jak ta cewka ma w sobie jakiś element, który działa progowo, to będzie pasowała racej tylko oryginalna. Ostatecznie układ zapłonowy można zaadoptować z jakiegoś innego pojazdu; simsona, mzty, rometa charta lub czegoś w tym stylu. Trzeba tylko odrobinę pomyśleć.
Hmmm ogary z silnikiem od jawki mają dobry zapłon. Na cewce butelkowej. Wiec nie wiem po co przerabiać to?? Rozumię jakbyś miał silnik DEZAMETA to można zrobic zapłon bateryjny na samej krzywce. Jak masz jakiś problem zapraszam na www.romety.pl moje forum. (sorki za reklame ale chce pomóc koledze)
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
cewka romet romet cewka moduł zapłonowy romet
pilarka pilarka gaśnie wolnych obrotach apache htaccess wymiana pompka paliwowy
naprawa tapicerki fotela naprawa fotela
Jak ładować baterie guzikowe w domu? VW Polo 1.2 benzyna - kod usterki 65536, silnik nie odpala