Witam Mam problem ze skuterem JMSTAR JSD 50QT-S. Co chwilę siadają mi świece zapłonowe, popracuje chwile i znów trzeba ją wymieniać, silnik wtedy przerywa, świeca jest cała okopcona i wilgotna. Miałem tak kiedyś w aucie i pomogła wymiana cewki zapłonowej. Chciałęm tez tutaj wymienić cewkę. Mam kilka cewek od aut i zastanawiam się czy taka od malucha...
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
A jakiego rodzaju jest zapłon w simsonie? Może raczysz sobie sprawdzić i odpowiedzieć samodzielnie na to pytanie?
Przy okazji opracowałem "ulepszenie" do Jaguar CDI. Chodzi o płynną regulację wyprzedzenia. Użyję potencjometru precyzyjnego. Może i droższe rozwiązanie, ale mam tego pełno pod ręką. http://obrazki.elektroda.pl/6554080300_1... Takie rozwiązanie stosuje się w modułach do skuterów. http://obrazki.elektroda.pl/6501919600_1...
Nieprawda. Simson z zapłonem przerywaczowym mam cewkę zapłonową 3 om. A z zapłonem CDI jest mniejsza wyrażnie cewka i ma o.6 om, zamienna jest z każdą inną od jakiegokolwiek skutera z CDI. Jak założysz do CDI --zwykłą, to silnik straci moc na wysokich czyli tam gdzie czuje sie najlepiej. I dodatkowo będzie psuł świece z racji niskiej energi iskry. Brat...
tzn. cewka jest rzeczywiście 12V 42W od skutera z instalacją 12V (kupiłem ją w sklepie. Na woreczku było napisane coś po węgiersku i symbole 12V/35W-5W-2W), a żarówka reflektorowa jest 12V/35W. Samego zapłonu nie przerabiałem. pozostawiłem tak, jak w oryginalnym skuterze z 6V instalacją, czyli bez elektronicznego modułu zapłonowego. Jak już pisałem...
Witam kolegów forumowiczów! ostatnio postanowiłem przejechać się swoim starym sprzętem s50 skuter ( elektronik) i gdy przejechałem dość spory kawałek 2-3 km nagle zgasł. Motorek zwiozłem rozebrałem i okazało się ze niema iskry kolega który trochę ogarniał temat simków od razu powiedział ze bd ciężko.. :D ale do rzeczy najpierw nie pasowała mu cewka...
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
To dwa silniki są takie same? Jak to jeden ma magneto z simsona, a drugi z aprili? Wrzuć tutaj zdjęcia. Musisz po prostu skompletować kompletny układ zapłonowy do danego silnika, czyli stator, koło magnesowe, czujnik indukcyjny, cewka zapłonowa. Do tego trochę przewodów i można połączyć tak, by silnik odpalił.
Witam Moim zdaniem Elba 12V do akku i cewki 6V jest pomysłem nietrafionym. 1019205 Odpisuję może lekko nietrafnie bo mnie to dotyczy: Wiadomo że moduł zapłonowy w simsonie jest rozdzielony ze stroną ładowania. Może być stykowy lub elektroniczny. U mojego simsonka SR50/1 (z tabliczki znamionowej). Chwała za to że to dwie odrębne rzeczy. Te simsony są...
Mój simson ma nowy tłumnik z kolankiem kupiony tego roku jesienią na agmocie. Wiec tłumik odpada. Mechanik tak w simsonie pogrzebał że wrocic do domu to wrócilem 15 km mialem do przejechania i przejechalem. poszłem do domu po powrocie wracam za 2 godziny a motor nie odpala. Zaczołem reguwac wielkosc iskry w module tez nic wiec włozyłem moduł zapłonowy...
coś takiego było dużo mniejsze niż cewka z simsona pod bakiem. Nowoczesne cewki skuterowe są wielkości pudelka zapałek :D Do starych silników zaburtowych jest duży wybór cewek WN. Do skuterów także i tańsze.
Zapłon elektroniczny miał instalację 12V (akumulator) ale układ zapłonowy oparty był na cewce 6V. Zapłon z platynkami miał cewkę 12V i napięcie w instalacji 6V(akumulator). Sam mam coprawda SR50(skuter) ale jako pierwszy właściciel pewny jestem jego oryginalności. W mojej wersji wszystkie odbiorniki i akumulator są 12-voltowe ale cewka zapłonowa jest...
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Jeśli mowa o cewce WN - tej umieszczonej poza silnikiem, to tak jak wyżej napisano. Może być użyta dowolna cewka WN przy zapłonie CDI. Małe cewki WN stosowane najczęściej w chińskich skuterach 4T, czy w markowych skuterach (np. Peugeot, Honda, Kymco) doskonale nadają się jako zamiennik, wymagają jednak dorobienia nowych przewodów z wsuwkami (zacisk...
a gdyby tak wymienić kondensatory z modułu na jeden o pojemności takiej jak w platynkowcu, czyli 0,22 uF? (z trafo rezygnujemy, bo pole magnetyczne na cewce mogłoby zepsuć magneto) Dodano po 19 i jeszcze jedno pytanie: czy do tego modułu można zastosować taki impulsator http://obrazki.elektroda.pl/1420627800_1... z chińskiego skutera...
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Przecież WSZYSTKO już masz podane! Wystarczy wziąć sobie schemat elektryczny motoroweru chart lub simson elektronic lub dowolnego skutera i wyodrębnić sobie blok zapłonu. I po kłopocie! Chcesz żeby cię za ręką prowadzić i pisać, które śrubki masz odkręcać?!? Przecież tu: w pierwszym poście masz rysunek jak połączyć moduł z cewką zapłonową, cewką zasilającą...
Ciekawe problemy macie z tymi przerywaczowymi zapłonami. Przecież trzeba na coś zwalić swoje niepowodzenia. :D Często warto kupić części używane od jakiegoś japońskiego motocykla lub włoskiego skutera i przerobić aby wpasować do demoluda, bo nawet oryginalne części ze starych zapasów są gorsze konstrukcyjnie. Można, ale wg. mnie nie trzeba iść aż tak...
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
cewka zapłonowy simson cewka simson zapłonowy cewka simson skuter
jumper przekaźnik świec termopara przewody nokia trybie offline
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Co to są decybele w elektronice? Wyjaśnienie i zastosowanie Montaż gramofonu w radiu lampowym Menuet UKF