Testerem do cewek, inaczej czarno to widzę Dokładnie tak jak mówi poprzednik, żadne podpinania pod akumulator lub zasilacz. Omomierz też się na wiele nie zda.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Wg opisu ze strony z linku. Coil with 3.0 Ohms or more internal, primary resistance required. (cewka zapłonowa min 3 omy) Resztę łączysz jak w klasycznym przerywaczowym układzie zapłonowym. Czyli: + po stacyjce do wyprowadzenia cewki nr 1. Czerwony kabel układu do drugiego wyprowadzenia cewki (nr 15). Czarny do masy.
Zastanawiam się czy cewka zapłonowa może to powodować? Cewka jest jedna w tym układzie zapłonowym. Jest nowa marki Hella i od założenia jej wydaje dźwięk brzęczenia.
możliwe że ktoś dołożył , notując inną cewkę zapłonową ten rezystor pewnie jest dużej mocy i przez jego obecność iskra będzie słaba zastosuj dedykowaną cewkę
Myślę, że uszkodziła się cewka zapłonowa. Chociaż daje iskrę, to nie ma odpowiedniej energii. Podmień cewkę i będzie OK.
Musisz tą próbę zrobić mając suche świece a nie po wielu podejściach , iskra zakładam że jest i raczej wtedy mało prawdopodobne że masz uszkodzony sterownik . Jeżeli wykonałeś wszystko tak jak pisałem i silnik nie zagadał nawet przez chwilę , nie strzelił to na bank masz uszkodzony moduł zespolony z cewką lub cewkę zapłonową , pomimo że masz iskrę.
Problem rozwiązany. Żadne doszczelnianie nie było potrzebne. Okazało się że mam walnięty przewód zapłonowy łączący cewkę z kopułką. Temat zamykam.
Tylko jeszcze pozostało małe, śladowe szarpanie jedynie przy ruszaniu z miejsca albo przyspieszania z 2 biegu z niskich obrotów. Ale one nie zawsze jest, gdy kręci się wyżej szarpania wcale niema. Co do tego, proponowałbym na początek najtańsze opcje: - przeczyścić zawór EGR - przeczyścić przepustnicę W gorszym przypadku może to być uszkodzenie cewki...
Po sprawdzeniu go oraz diagnozy kolegi stwierdziliśmy że prąd dochodzi do cewli, a dalej nie idzie Kolego piszesz że prąd dochodzi do cewki, uwierzyłbym gdyby cewka miał przerwe ale to raczej wykluczone więc coś źle mierzysz.
Pod cewką jest moduł zapłonowy?
Możliwości jest wiele, więc więcej danych samochodu i usterki musiałbyś podać, może to być pompa paliwa, wtryskiwacze, cewka zapłonowa, może jakiś przekaźnik robi zwarcie, czy coś już jest sprawdzone, iskra, paliwo, cokolwiek???????
W aucie zostało wymienione: Cewka zapłonowa wraz z modułem cewki Czujnik halla Brak iskry. Niestety nie mogę połączyć się z ECU silnika. Tylko nie mów że nie wiesz czy sterownik ma zasilanie.
Podciągnięcie zasilania do cewki gazu na reduktorze , czy cewki zapłonowej rozwiązuje problem.?
Moduł RENIX? Jeśli chodzi o moduł zapłonowy w którym znajduje się cewka i odchodzą kable min. do kopułki rozdzielacza to tak ( u mnie producent to bosch o ile pamiętam).
Podaj dokładny błąd. Jeśli masz LPG to sprawdź sprężanie na cylindrach. Problemy z zapłonem biorą się z różnych powodów - zmieniałeś cewki, a świece zapłonowe ?
powiem tak albo przepływomierz siedzi to jest raz odłacz go i zobacz czy zmienia sie jego zachowanie po drugie zerknij na modół zapłonowy z cewka tam sa dwie ktoras znich jest padnieta jezeli to nie bedzie to zostanieci głowica do remontu ktorys zawor moze siedziec
witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też...
Uszkodzona cewka, przewody, kopułka, ...a może czujnik na wale ?? wymrygaj sobie błedy, może coś pokaże. Sprawdz działanie czujnika na wale i czy do cewki dochadza impulsy 12V.
Komputer lub centralka są podpięte do plusa po zapłonie przy cewce. Przepnij je w inne miejsce. Tutaj może być również problem z impulsami (prędkość obrotowa), które są również podpięte pod cewkę - środkowa wtyczka. Ziobacz również to połączenie. Nie wiem jaką masz instalację - komputerek, centralkę ale może to również być uszkodzona centralka.
A czemu tylko gruntownie ?? Nie wiesz jak ustawić miernik, żeby sprawdzić cewkę zapłonową i piszesz takie posty? Wskazówka od obr głupieje jakby masy brakowało. Iskra jest ale traci ją na dwie sekundy Sprawdź dlaczego.
Poszuje wszelkich informacji , nawet krótkich notek , o cewce o zmiennej indukcyjności stosowanej w układach zapłonowych . Podobno Volvo coś takiego stosuje. Pozdrawiam i z góry dzięki .
Witam! Sprawdź cewkę zapłonową - to może być główna przyczyna Twoich problemów. Miałem taki przypadek w Volvo. Przy pracy na gazie zanikała iskra gdy fest depnąłem, natomiast na benzynie było wszystko ok. Najprościej można to sprawdzić odpinając jedną fajkę świecy i podłączyć jakąś inną świecę, tak aby dotykała silnika (najlepiej docisnąć ją śrubokrętem...
Mam problem z uruchomieniem volvo 750 kombi rocznik 87 2,3 benzyna + LPG Mianowicie jechałem nim i w pewnym momencie zgasł mi. Próbuje go odpalić lecz nic się nie dzieje. Brak iskry gdzie mam tego szukać. Sprawdziłem cewkę, aparat zapłonowy,moduł i co jeszcze mama sprawdzić ??? Czy może mi ktoś doradzić co mogło się popsuć, lub co mogę jeszcze sprawdzić....
Instalacja II gen DT-GAS w tej chwili jest podpiete do cewki zapłonowej ale napiecie na cewce zanika (volvo v40 1997 rok) powinno siępodpiąc do plusa w miejscu gdzie pojawia się napięcie w pozycji zapłon- pytanie gdzie znależc takie miejsce najlepiej w kkomorze silnika marek
Wygląda jakby były błędy... 1 - cewka zasilająca CDI 4 i 5 - impulsatory (patrz dalsza część) Tyrystor TR1, diody zenera D4, D5 i rezystor R4 to ogranicznik napięcia. Przy zbyt wysokim napięciu na kondensatorze CDI (C1) powoduje zwieranie cewki zasilającej do masy. Układ CDI jest niezbyt typowy, ponieważ tyrystory są włączone w szereg pomiędzy kondensatorem...
Witam Szukam wszelkich informacji o comodore trafiła mi się przekładka z gaźnika na wielopunktowy . Niestety jest to mój pierwszy kontakt z tym autem wiec proszę o wszelkie możliwe informacje ,problem jest o tyle bardziej skomplikowany ze w aucie w tak zwanym miedzy czasie zamontowany był zamontowany silnik od volvo 2,3 turbo !!! Okablowanie to prawdziwa...
Witam. Nikt widzę że sobie nie poradził lub nie dał satysfakcjonującej odpowiedzi na ten temat. No wiadomo jak wszyscy jak mają taki przypadek to szukają no i może coś się trafi. Mój przypadek jest taki sam , wszystko jest ok i nie ma iskry i otwierania wtrysków. Doszedłem do modułu zapłonowego przy cewce . Zakupiony nowy moduł z cewką i uszkodzony,...
jeśli na wyższych też gaśnie to nie, myślałem że tylko na wolnych sprawdzasz a moduł zapłonowy? ten pod cewką podmieniałeś?
uszkodziła sie taka cewka (de facto połowa takiej cewki czterorzędowej). Wstawiłem cewke od "maluszka" dwurzędową i dwa cylindry zasilane były z orginalnej cewki a dwa pozostałe z cewki od "malucha". To można sobie "tak o" wstawić cewkę od innego auta i będzie działało? Bo mi właśnie prawdopodobnie padły cewki w moim Volvo V40 2.0T Cewki są 2 - obie...
witam pytanie może wydawać się banalne ale sprawiło mi trochę kłopotu. W samochodzie volvo 460 1.8i po stwierdzeniu usterki w obwodzie wtryskiwacza komputer przestaje generować impulsy sterujące modułem zapłonowym. dotychczas w trakcie pracy na gazie odłączana była pompa paliwa w trakcie próby emulacji wtrysku pojawiły się problemy pomimo podstawiania...
Witam, proszę o poradę, mam Volvo 440 silnik 1.8 - 1punktowy, problem z uruchomieniem trzeba dłużej pokręcić, sprawdzałem po włączonym zapłonie na cewce niema nigdzie zasilania dopiero jak silnik pracuje jest pytam czy to tak ma być czy może coś nie w porządku jest z zasilaniem i ewentualnie gdzie szukać z tego co wiem to przy włączonym zapłonie powinno...
Przepraszam, że tak późno piszę. Wracam właśnie z wyjazdu. Będę na miejscu to napiszę jakie to świece (jak znajdę). Auto bez LPG. https://obrazki.elektroda.pl/8977782900_... Kod silnika to: B4184S11 Tylko to jest kod chyba volvo ale silnik taki siedzi u mnie.
Witam. mam podobny problem z napieciem do pompki paliwa, oraz cewki zapłonowej. Nie ma wogóle pradu na cewce, pompce i centralce gazowej. mam równiez volvo 460 1.7 B+G na wtrysku. ale wracajac do twojego tematu do jezeli masz elektryke zrobiona tak jak u mnie to sprawdz czy masz napiecie na cewke, sprawdz tez bezpieczniki, u mnie bezpiecznik od pompki...
Mój znajomy ma problem z autem jak w temacie, rocznik '91, 1,7 benzyna. W czasie jazdy auto nagle zgasło i nie daje się uruchomić. Z tego co wybadał, napięcie nie dochodzi do cewki zapłonowej. Może ktoś miał taki problem i wie o co chodzi.
Insatalacja z parownikeim i emulatorem lambdy sterowana przez Bingo S. Podczas długiej jazdy na lpg w korkach, gdy silnik dobrze się nagrzeje samoczynnie przełącza się na benzynę. Dopiero po kilku minutach pracy na benzynie mogę ponownie przełączyć na lpg. Co się dzieje ? Sterownik LPG Bingo samoczynnie przełącza na benzynę w przypadku: - zaniku masy...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
Witam. Przy gaźniku z żółtym kabelkiem to zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo. Przeróbka jest możliwa i można się wzorować na silniku "SYRENA" lub "WARTBURG" potrzebne będą trzy cewki zapłonowe i trzy kondensatorki. Pozdrawiam.
na 200 % cewki zapłonowe i przewody :) , pozdrawiam czesc kazdy kto ma t4 na pewno to juz przerabiał :) teraz Twoja kolej :)
Jest to system EZ 117K Ignition system, B230FT ALbo EZ 118. a Hall podaje impulsy do ecu ale ecu nie steruje modułem zapłonowym, moduł stymulowany ręcznie steruje cewką która daje iskre. I co teraz? Tych volvo jest jak na lekarstwo.
Czarne są w Volvo. W SAABIE też (9-3. 9-5)
Komputer nie ma nadzoru nad obwodem pompy. Chyba nawet obwodu cewki przekaznika nie kontroluje. Przekaznik podaje prąd do pompy, dopuki dostaje impulsy z układu zapłonowego. Napisz jaki to system (k-Jetronik, czy LH Jetronik 2.2 ?)
Volvo 480 1990 r 1.7 turbo (bedzyna). Obrotomierz raz chodzi raz nie chodzi. Podejrzewam że jest sterowany cewką zapłonową. przy cewce jest jakis mały modół dochodzą kable czarny w ekranie (sygnał) szary(plus) brązowy (masa) ekran ze sygnału jest podłączony do ostatniego pinu. Gdzie mam szukać kabla który jest podłaczony do obrotomierza??może jest to...
Niestety narazie inne wydatki nie pozwoliły na zakup prawdziwego oscyloskopu, natomiast kupiłem jego namiastkę w postaci DSO Shell 15001 + sonda pojemnościowa Hantek. Poniżej załączam efekt pomiarów przeprowadzony na kablach WN: 1. https://youtu.be/x2VYPVYQjzQ 2. https://youtu.be/JJE1MBwQSdc 3. https://youtu.be/Gf4fAhjH4us 4. https://youtu.be/rSFvRzY8R08...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam Chciałem poprawić w swoim volvo 850 2,0T 94 iskrę więc drogą dedukcji chciałbym założyć sprawniejszą cewkę, jednak znalazłem tylko jedną "tuningową" której prametry producent bardzo ładnie wypisał: takie jak: MSD Ignition Blaster SS Parametry Mnożnik napięcia: 70:1 Rezystancja pierwotna: .355 OHMs Rezystancja wtórna: 4.4K OHMs Indukcyjność: 6.9...
Witam mam problem z moim Volvo auto kupilem w wakacje wymienilem cały układ zapłonowy na nowy wraz z cewką, przy okazji auto wymienlem sonde lambda ,czujnik przepustnicy bo auto strzelało w wydech. Auto jezdziło do grudnia kiedy padł czujnik połozenia Wałukorbowego tak wskazał komputer migadełko i przyokazji spaliła sie cewka zaplonowa :/, zalozyłem...
cewka volvo volvo cewka volvo moduł zapłonowy
huawei gniazdo naprawa zmywarka amica migające diody update retry
Błąd F943 w piekarniku Electrolux - przyczyny i rozwiązania Błąd P011 w piekarniku Electrolux - czujnik NTC