jesli benzyna to cewka zaplonowa - zasilanie jesli diesel to zasilanie zaworka
Cewka zaplonowa nadaje sie na wysokie jak i na niskie czestotliwosci, ja swoja mini Tesle pierwszy raz zrobilem na cewce od Merola i dzialala extra. Zasilanie rozwiazalem stosujac kondensator ok 4uF ktory byl ladowany w jednym polokresie z sieci 220V a w drogim zwierany przez tyrystor z cewka, nap. wyj. ok 50kV. Zycze powodzenia 8-)
Oto rysuneczek tego co mam na mysli . Przypuszczalnie uzyskasz czestotliwosc na przekazniku okolo 30-60Hz i to w zupelnosci wystarczy by iskra na wyjsciu cewki byla prawie "stala" - odpowiada to okolo 1800-3600 obrotow silnika (???) . Zwroc uwage na prad , ktory wytrzymuje styk przekaznika - nie powinien byc mniejszy niz 5 Amper bo zbyt szybko wypali...
Witam serdecznie jestem uzytkownikiem Peugota 306 od ponad 3 lat. Do tej pory spisywal sie znakomicie az...? Pewnego dnia po wprowadzeniu go do garazu juz nie odpalil...! Przekrecajac stacyjke slychac jak uruchamia sie pompa paliwa natomiast silnik nie zapala...Brak jest iskry na przewodach jest to silnik 1.4i 98 r wersja XN (ma cewke zaplonowa zasilanie...
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
Witam mam problem z ukladem generujacym wysokie napiecie. Zbudowany jest nastepujaco: |-----------------| |-------------| |gen. na NE555 |---------/bramka/ IRF840 /dren/ ---------- |cewka zapl.| |-----------------| |-------------| zrodlo IRF'a na mase zasilanie generatora +12V i masa drugi koniec cewki zapl. na +12V urzadzenie dziala w taki sposob,...
Witam. znajomy postawil mi do naprawy peugeota 106 1.1 xr z 92 roku. Komputer i system punktowego wtrysku to bosch. A teraz opis problemu, pompa paliwowa przestala nagle dzialac, sprawdzona na krotko daje paliwo czyli pompa ok. Przesledzielem tez kable od samej pompy az pod maske i tu jest pierwszy problem bo kabel o oznaczeniu 121 (zasilanie pompy)...
Według danych to zasila ECM i cewkę zaplonową. Odłącz cewkę albo szukaj we wiązce.
Witam czy cewkę wn z auta można podłączyć bezpośrednio pod 110v ac ? Pozdrawiam.
Witam. 1) Jeśli jest cewka w samochodzie, to ona wytwarza wysokie napięcie rzędu 10–20 kV, służące do zasilenia świecy zapłonowej w silniku benzynowym. Posiada uzwojenie pierwotne oraz wtórne. To uzwojenie wtórne zazwyczaj ma dużą liczbę zwojów i płynie tam niewielki prąd, ale moje pytanie jest bardziej takie: czy nie powinno to się nazywać transformatorem?...
Witam Jak wyjąć cewke zapłonową z samochdu tak żeby po podłączeniu do akumulatora dawała wysokie napięcie.Mam ją wyjąć z całą elektroniką czy elektronika jest już wbudowana w środku obudowy cewki ? Pozdrawiam
Czy ten układ jest poprawnie zmontowany? https://obrazki.elektroda.pl/8181564600_...
Witam. Potrzebuje jakiś sprawdzony schemat sygnalizacji zwarcia w zasilaczu. Dziękuje z góry za odpowiedzi.
Witam Wykopałem z kąś cewkę na rdzeniu z bakielitu z kwadratowym otworem w środku (wygląda jak by miał być tam wsadzony rdzeń do traw wn z tv) na rdzeniu pisze "9042001/M''. Sama cewka jest zaizolowana i na papierku do niej przyklejonym pisze: MSM-0; MSM-1; TSM-1 "FAEL" 220V 50Hz 5600 zw. DNE Φ 0,1 958Ω ± 12% Czy z tej cewki mogę wykrzesać...
Witam! Na rupieciach znalazłem nietypową cewkę zapłonową (wszystkie, z którymi do tej pory miałem kontakt miały 3 styki: +, - i WN). Cewka ta posiada cztery styki z czego jeden na pewno WN :) http://obrazki.elektroda.net/36_12698939... Tak to wygląda, na tym prostym rysuneczku zamieściłem oznaczenia z cewki i zmierzone opory między przyłączami....
Cewka zaplonowa ma jakiekolwiek zasilanie?
Nic dodac nic ujac,cewka zaplonowa od samochodu .Zasilanie 12V okolo 100W ,a na wyjsciu okolo12000Volt :).Mozna poszukac w necie moze sa takie do 16kv
To te trzy pozostale to napewno prad i masa i moze do obrotomierza. Jezeli modul ma zasilanie 12v To podlaczajac kontrolke do pradu 12v i do wyjscia na cewke zaplonowa lub bezposrednio na cewce mozna sprawdzic czy modul podaje mase do cewki.Nalezy to zrobic obracajac walem .Kontrolka powinna mrugac.
Witam Problem polega na tym ze auto jak sie nagrzeje do normalnej teperatury pracy nie mozna uruchomic,poprostu zanika napiecie przed cewka zaplonowa.Probowalem zdiagnozowac to auto euroscanem ale nie ma zadnej komunikacji jak i silnikiem tak i nawet poduszkami. Gdzie moze lezec przyczyna w tym ze zanika zasilanie na zaplonie Za pomoc bede bardzo wdzieczny.
Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
witam. mam cewke zaplonowa BE200B i czy moge ja zasilac z transformatora 12 V??
Witaj.Nie napisales ktory rok tego Poldusia.Ale przypuscmy ze nie jest to model Plus tylko zwykly na wtrysku.Od strony pasazera pod pulka jest komputer.Obok komputera sa 4 bezpieczniki z ktorych 3 tez sa zasilane bezposrednio z akumulatora.Jest to wtryskiwacz,cewka zaplonowa,styk 30 przekaznika pompki paliwa,pozatym jest tez zasilany z nich komputer...
Cewkę masz tu http://allegro.pl/item670806861_skoda_fa... a na wyjściu? nie wiem ale myślę zę przy lepszym wysterowaniu MOSFET-a będziesz miał ok 20kV ale nie spodziej się dużych mocy to jest zasilanie bateryjne
Dzemek - wjakim to Polonezie jest wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa?Oprocz 1,4 MPI oczywiscie. Piosiek - dowiedz sie dokladnie jakie masz autko - czy Polonez 1,4 multipoint(MPi),czy Plusa 1,6 z wtryskiem wielopunktowym Multec XM.Nie ma Polonezow 1,6 multipoint. Jezeli masz Poloneza z oryginalnym immibilizerem,to masz Plusa z minimum 98 roku z wielopunktem...
To jest kwestia wykonania instalacji przy czym należało by przygotować pojazd do zmiany polaryzacji instalacji pokładowej motocykla poprzez zamontowanie akumulatora z biegunem dodatnim na obudowie motocykla oraz dokonać przełączeń w układzie ładowania. Kto powiedział że układ przerywacza zawsze ma być na minusie?A rozpatrz sprawę instalacji samochodu...
No to usłyszałeś, nawet rada z wymianą autka Dodano po 9 po pierwsze gaźnik, zdejmij, dokładnie rozkreć, sprawdź ewentualnie zregeneruj za pomocą zestawu naprawczego luz na przepustnicy, sprawdź zaworek iglicowy , ustawienie pływaka, czy oska pływaka nie wycięta, nie ma luzu, czy pływak nie ociera o komorę (widoczne ślady), ustaw poziom paliwa/było...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
domyslam sie ze to o to chodzilo wariant1, a czy w wariancie 2 bedzie dobrze z cewka zaplonowa? rysunek jest tu bo nie moglem wkleic załacznika http://www.yousendit.com/transfer.php?ac... czy tez do war2 wziasc zasilanie przekaznika (pin86)z (pin30)czyli zasilania cewki, pompy itp.
Banalnie prosto,swiece zaplonowa montujesz w rurze wudechowej za ostatnim tlumikiem,kupujesz cewke zaplonowa taka sama jak masz w samochodzie ew. z np.poloneza(jak masz klasyczny zaplon to do klasycznego,jak elektroniczny to do elektronicznego).Laczysz cewke ze swieca,prowadzisz przewody przez przelacznik/przekaznik sterowany wewnatrz samochodu(przelacznikiem/przekaznikiem.....
Rozumiem.Czyli albo zostajemy przy wersji podstawowej albo CDI. hmmm...no może się pokuszę,ale to raczej nie teraz. Teraz mam inne pytanie: Mam 3 cewki od tego silniczka, te z magneta. Jest tylko jeden problem(właściwie pytam przez ciekawość, bo i tak je chyba wymienię na nowe)czy można w jakiś sposób ustalić, która cewka jest zapłonowa? Np poprzez...
teges - rozumiem zasade i wydaje mi sie to prawdopodobne, ale nie wiem czy dobrze zrozumialem samo okablowania i nie chcac pokrecic moze napisze jak ja to odczytalem. Zasilanie gazu powinno byc wpiete w kabel +12V idacy od stacyjki aby napiecie w nim bylo tylko kiedy jest wlaczony zaplon. Kabel zasilajacy do instalacji gazowej moze byc wpiety do kabla...
No o modul-cewce ja tez, ale nie wiem czy nie ma czasem fajek z cewkani wn w sobie. W sumie to zeby to dzialalo podbnie do iskrownika to moglo by to i dzialac (trodno na odleglosc ocenic) byc moze orginalna cewka ma poprostu mase tylko i wylacznie na obudowie nie spotkalem sie z taka instalacja jeszcze ale rozwazajac czysto teoretycznie (jak sie myle...
hej jestem posiadaczem v a mialem juz trzy w swojej histori to niekoniecznie modul albo sterownik sprawdz cewke zaplonowa i czy dochodzi do niej zasilanie moze ona jest walnienta jezeli to nie to to sprawa faktycznie moze tkwic w sterowniku pzepraszam za pisownie cos mi sie dzieje z klawiaturka albo system
Weż zwykły przekażnik. Przetnij kabel zasilający np cewke zaplonową. Zacisk przekaznika nr 30 podlacz do przecietego kabla od strony stacyjki. Drugi koniec (ten od strony cewki) podlacz do 87 przekaznika i do 85. 86 daj do masy. Pomiędzy 30 a 87 wstaw kontaktron. Po przekreceniu stacyjki przeciagasz magnesem po kontaktronie i zalacza sie zasilanie na...
nie musisz akurat tego szukac... wystarczy jakis generatorek (czyli 555 moj ulubiony:D) tranzystor kluczujacy np BU208A i do tego cewka zaplonowa. albo inne trafo mniejsze i powielacz diodowo-kondensatorowy, ale uwazam ze to niema sensu - skad wezmiesz kondensatory o ogromnej pojemnosci przy tym napieciu i za jaka cene, ile tez sie to bedzie ladowac...
Silnik rodziny N9. Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny. Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki. Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł,...
Witam.Mam podobny problem.Samochód 206 z 2001 roku z szyną can nie odpala.Po przekręceniu kluczyka pompa paliwa pracuje ale brak napięcia na cewkę zapłonową.Na przewodzie 1229 napięcie spada do zera ale na 1226 nie.Jeżeli podam na przewód 1226 masę to przekaźnik w BM34 uruchamia się i napięcie na cewce pojawia się ale mimo to samochód dalej nie odpala.Gdzie...
Witam. Polaczylem 11 niebieskich diód rownolegle pod zasilanie 6v, przed to dalem opornik 18 Ohm. Po krotkim czasie opornik sie spalil, a w niektorych diodach pojawily sie takie jakby ciemnoczerwone plamki. Diody mialy sluzyc jako podswietlenie predkosciomierza do motoroweru. Czytalem na forum troche o LED'ach i troche sie dowiedzialem. Z tego wynika,...
Witam Tranzystor to IRF840, radiatora na razie nie dałem ale i tak nie zdązy sie nagrzac. ... (po uszkodzeniu grzeje sie bardzo ne555) Czy nie chodzi o to ze do układu wraca wysokie napiecie z cewki ? uszkadzając tranzystor bądz ne555 ? Dlatego sugerowałem filtrowanie zasilana, a tranzystor zapewne pada z przegrzania - za duże Rdson na pracę bez radiatora....
Cewka się nie spali. Prąd zwarcia to kilkanaście, kilkadziesiąt miliamperów. Cewka zasilająca CDI ma moc kilku watów.
Tak, tam idzie podwójna cewka z modułem zapłonowym. Cztery przewody, zasilanie, masa i dwa sygnały ze sterownika na cylindry 1/4 i 2/3. Zasadniczo tylko podmiana, ewentualnie jeszcze pomiar rezystancji przewodów. Jeśli podejrzewasz układ zapłonowy, zagrzej dobrze silnik, rozpędź auto do piątego biegu, wrzuć piątkę tak, żeby silnik miał nie więcej niż...
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Jeżeli w tym samochodzie jest bezpiecznik zasilający cewkę zapłonową to jest to pierwszy samochód z tej grupy w którym by to było. Samochody te - nie posiadają bezpiecznika zasilającego cewkę zapłonową. Sprawdź kostki od tyłu skrzynki bezpiecznikowej - zwłaszcza te czerwone o dużym przekroju. Pozdrawiam.
Na Twoim schemacie jest błąd, ten przekaźnik załącza zasilanie sterownika, cewek zapłonowych, elektrozaworów etc. natomiast pompa paliwa ma swój oddzielny przekaźnik. Na schemacie linia F2 to właśnie zasilanie cewek https://obrazki.elektroda.pl/5616649600_...
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Nic lepszego nie było? Proszę. http://obrazki.elektroda.net/56_12587569...
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
Wyłącznik uderzeniowy, bezpieczniki, zasilanie cewki zapłonowej sprawdzone?
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa. To już takie podstawy jak iskra czy zasilanie pompy pod siedzeniem nie sprawdził.? Przecież to pięć minut roboty a narzędzie to zwykła probówka 12v . Dramat.
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Wydaje mi się że "normalnie" raczej odcina się zasilanie cewki zapłonowej..
cewka zaplonowa astra niesprawna cewka zaplonowa cewka zaplonowa honda
instalacja antena satelitarny awaria ekspresu philips duval opalia
naprawa udaru makita bateria milwaukee
Zawór w orbitrolu Deutz DX85: diagnostyka i naprawa Schemat elektryczny grzejnika ceramicznego z wentylatorem