W motorku masz pewnie mala,motocyklowa cewke zaplonowa,zaloz samochodowa(wieksza) przez co zwiekszysz energie iskry. Jak to ci nie wystarczy to zostaje elektroniczny ukl. zaplonowy. Pamietaj ze cewki od przerywaczowego ukl. roznia sie od tych do elektronicznego ukl. zaplonowego(opornoscia). Jezeli motorek nie bedzie chcial palic na cewce od samochodu...
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
Pawelsiemko10 - skoro masz już nowy cewko-moduł to: - wpierw wymień świece zapłonową na NGK B6HS (łatwodostępna) - potem wymień fajke zakładaną na świece na lepszą (fajke odkręca się z przewodu, oryginalna to straszny badziew) Wszystko to dostępne w sklepie z częściami do motocykli i skuterów. Koszt około 25 zł. Wątpie aby padło magneto, oraz aby drugi...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Typując która cewka jest niesprawna opierałem się na wynikach próby z akumulatorem. Wydawało mi się, że skoro jest iskra / przy 12V / 3. Próba z akumulatorem - podczas pracy przerywacza / czyli mnie / iskra była, słaba ale była. Tak to jest jak sie posługuje określeniami ogólnymi i to bardzo nieprecyzyjnymi. Co to znaczy: "iskra była słaba" ? Dla mnie...
Podrzuć zdjęcie cewki, a dokładnie oznaczeń zacisków. Zazwyczaj +, albo 15, bądź 16- zasilanie po stacyjce, zaś: -, 1, albo D- przerywacz. Jeśli cewka dedykowana jest do zapłonu z przerywaczem mechanicznym to oporność jej uzwojenia pierwotnego będzie miała wartość nie mniej niż 3 omy, jeśli do zapłonu z modułem- ok. 1om. Cewkę niskoomową można używać...
Oto główne obszary do sprawdzenia: Układ paliwowy: Zanieczyszczony filtr paliwa może ograniczać dopływ benzyny do silnika, co powoduje spadek mocy i opóźnioną reakcję na gaz. Awaria pompy paliwa może również powodować niewystarczające ciśnienie paliwa. Układ zapłonowy: Zużyte świece zapłonowe lub uszkodzone przewody wysokiego napięcia mogą prowadzić...
Przy niesprawnym układzie chłodzenia płyn by ci się zagotował. też na początku brałem pod uwagę, że wentylator jest niesprawny i podczas załączenia robi zwarcie w instalacji. Dopiero jak spojrzałem na schemat zauważyłem że układ zapłonowy ma oddzielne zasilanie. Z zasilania jednej cewki jest puszczony sygnał na obrotomierz. Zanik napięcia na tej cewce...
Kupiłem padnięty agregat 2T i próbuję go uruchomić... puki co bez skutku. Mam drugi działający i przekładam kolejne elementy żeby znaleźć przyczynę. Przełożyłem: - gaźnik - święcę - fajkę z cewką zapłonową - cewkę iskrownika i koło zamachowe - moduł wpinany pomiędzy cewką zapłonową i cewką iskrownika (co to jest ???) - cylinder z tłowiem i pomysły mi...
witam udało mi się uporać z tym problemem ,przyczyną był niesprawny potencjometr przepustnicy oraz dwie cewki zapłonowe które dawały iskrę tyle że zbyt słabą
Być może cewka jest niesprawna.
Najczęściej strzały z filtra powodowane są niesprawnym układem zapłonowym świece przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia .
Sprawdzić czy jest iskra przed rozdzielaczem potem sprawdzić czy są impulsy zapłonu na cewce i czy jest zasilanie cewki, potem sprawdzić czy jest zasilanie i masa na module zapłonowym i czy jest przejście miedzy modułem a cewką, potem sprawdzić cewkę w aparacie zapłonowym.
Witam, mam takie pytanie jak wygląda reklamacja takich produktów jak np cewki zapłonowe? Zakupiłem do 1,8 turbo Audi 4 cewki Beru i po 1,5 roku ostatnio zaczął mi świrować silnik, efekt wypadania zapłonu, przerywanie, szarpanie itd. Długi czas biłem się z myślami ale wrzuciłem stare swoje, one były dobre, po prostu chciałem mieć spokój w kwestii zapłonu...
Schemat już mam - moduł po rozebraniu okazał się stosunkowo prosty i odrysowałem :-) Potrzebuje info na temat U2225B. Podobno to kość specjalizowana do sterowania cewką zapłonową . Problemem jest również element końcowy. Według pomiarów (moduł jest niesprawny) wydaje mi sie że to tyrystor, ale znalazłem info że z tym scalakiem pracuje BU941. ( darlington...
I nie ma innej możliwości ? Czytałem gdzieś , że może być niesprawna cewka zapłonowa . Czy jest to możliwe ?
Naprawione!. Okazała się właśnie cewka, odremontowałem, ją ponownie zaizolowałem. Okazało się że gosciu na allegro sprzedał mi aparat niesprawny. Dzieki za pomoc.
Dzisiaj przyszly cewki i przyrzad do sprawdzania kondycji zaplonu w starszych autach. Ustawilem na nim przerwe 1.5 cm. i sprawdzilem wszystkie cewki. 2 z 6 nie dawaly rady i te wymienilem. Auto chodzi rowno, bez wypadania zaplonow i sypania bledami, rowniez pod obciazeniem. Tak wiec, blad dotyczacy losowego wypadania zaplonow, moze byc jednak spowodowany...
Sprawdź silnik krokowy, może się zacina, jest niesprawny lub syki w kostce są zaśniedziałe. Silnik krokowy do odpalenia otwiera kanał dodatkowego powietrza. Dodano po 5 Jeszcze pod uwagę wziąłbym cewkę zapłonową i moduł zapłonowy. Niektóre cewki są zintegrowane z modułem zapłonowym - nie wiem jak jest w twoim aucie. W oplach nieraz było, że jak się...
Rozrusznik kręci z właściwą prędkością - wg. VAGa 160 obr/min. Podobno z niesprawnym hallem koło aparatu zapłonowego można jechać. A jeśli byłby on niesprawny - dlaczego VAG nie pokazuje błędów od tych czujników? Gdyby nie było masy to raczej rozrusznik by nie kręcił albo kręciłby słabo... Stawiałem na cewkę, obecnie mocno się zastanawiam czy poprawnie...
Cewka nie zawsze psuje się zero-jedynkowo sprawna/niesprawna. Uzwojenie wtórne cewki to dużo zwoi. Mogło tak się stać, że tylko część uzwojenia przebiła, co oznacza mniejsze napięcie/energie iskry. Mało prawdopodobne, żeby dwie cewki jednocześnie padły - to raczej nie ich wina. Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi? Dlaczego nie zaczynasz od błędów,...
ja się na tym nie znam na mechanicznych sprawach tak ale elektryka czy elektronika to nie bardzo co by mi pan proponował zrobić bo diagnoza że to cewki jest pewna Dodano po 32 ja się na tym nie znam na mechanicznych sprawach tak ale elektryka czy elektronika to nie bardzo co by mi pan proponował zrobić bo diagnoza że to cewki jest pewna Też posiadam...
Jakie części w module poszły dowiem się jak go odbiorę. Czyli z tego co rozumiem to posiadam w motorowerze moduł CDI tylko na prąd DC. Jak mogę sprawdzić cewkę zapłonową pod kątem zwarcia, bo nie chciałbym aby ponownie mi się spalił moduł / są dość drogie/, dlatego chcę ją profilaktycznie wymienić. Chyba że wystarczy sprawdzić opór na uzwojeniach. A...
Mam problem z instalacją zapłonową w Audi 100 C4 92' silnik 2.3 AAR. Problem polega na tym że czasami w czsie jazdy silnik gaśnie na biegu.Potem przez pewien czas nie mogę uruchomić silnika.Czasem tak się dzieje przy ciepłym(rozgrzanym) silniku a czasem jeszcze przy zimnym silniku.Paliwo dochodzi napewno bo jest instalacja gazowa i na gazie robi się...
Miganie check engine light, przewaznie jest wywolywane przez misfire. Bardzo czesta usterka w tych silnikach, niesprawana cewka zaplonowa.
Witam. O ile pamiętam to jest tam również impulsator . Może on jest niesprawny ? Ma mieć - 100 Ω - chyba :D W sumie trochę to dziwne - wszystko sprawne a nie działa . Pozdrawiam .
Witam. Chcę poinformować, iż byłem ze swoją Meganką II Sedan w serwisie Renault, wymieniono mi 4 cewki pomimo, iż tylko 1 była niesprawna, były to cewki firmy SAGEM, 3 cewki zainstalowano za darmo natomiast za 1, tą niesprawną zapłaciłem razem z wymianą 419 zł, w sklepie tej samej firmy o 100 zl tańsza, pytałem w serwisie dlaczego montowane są cewki...
600km w stanie niesprawnego na ten cylinder pracującego silnika Jestem w szoku, Panu już dziękujemy, jak pali na 2 to się silnik gasi i prowadzi na sznurku do mechanika, teraz to może być wszystko.
Wiem, że ten moduł jest niesprawny. Wyeliminowana została awaria cewek, przewodów wysokiego napięcia i świec. Po założeniu nowego modułu pojazd funkcjonuje na powrót poprawnie. Temat dotyczy ściśle technologii naprawy modułu, nie diagnozy awarii silnika.
Wiecie co przepływomierz jest ok bo kontrolka sienie pali, kiedys walneło dość porządnie ale po odpaleniu na benzynie kontrolka zgasł i po drugie kontrolka reaguje na odłączenie przepływomierza. Interesują mnie te cewki bo dlaczego na gazie chodzi a na benzynie dopiero jak sie rozgrzeje czy nie jest tak ze jak poszły by cewki to najpierw powinien szwankować...
Witamy, problem może byc złożony. Po pierwsze należy sprawdzić czy układ zapłonowy pracuje prawidłowo na wszystkich cylindrach w silniku. Jeśli któryś cylinder nie będzie pracował, może dość do mocnego telepania silnikiem i całym samochodem. Również niesprawna cewka zapłonowa lub świece mogą powodować taki objaw. Najprościej sprawdzić to poprzez wykręcenie...
Dziwne jest twoje podejście do tematu.(?) Masz braki w podstawach elektryki motoryzacyjnej i problemy z silnikiem, a wybiegasz daleko w przód z zapłonami i mapami do nich. Zrób tak aby silnik działał poprawnie w standardowej konfiguracji a potem jak się coś douczysz zabieraj sie za "wyższą elektronikę". Nie wiem po co zamawiałeś cewkę zapłonową??? Przecież...
Weź żarówkę 21W , podłącz nią pod przewody zdjęte z cewki zapłonowej i zakręć rozrusznikiem. Powinno pojawić się błyskanie żarówki.Jeśli jesteś pewien że zasilanie cewki (plus 12v) jest to wina leży w aparacie zapłonowym . utlenione styki, niesprawny kondensator brak przerwy na stykach. Samochód stał kilka lat więc to poddaj kontroli.Oczywiście jeśli...
Witam Od niedawna jestem posiadaczem wv vento. kiedys po nocy z rana samochód nie chciał zapali. Zobaczyłem czy jest iskra. Nie ma. wymieniłem cewke czujnik hala , stacyjke i nadal brak. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem. Z rana tego dnia wyskoczył szczur z pod maski. Znalazłem kable przegryzione. Mysliałem że to od zapłony lecz to byłu...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Problem rozwiązany, co do gaźnika to mam 2E czyli ktoś przełożył. Winnym okazał się być aparat zapłonowy, na szrocie u znajomego wziąłem aparat, cewkę i wszystkie czujniki bo u mnie też były niesprawne i zapłaciłem 100zł także cena była dobra. Dziękuję za zainteresowanie i próbę pomocy
No ale po co chcesz z wysokiego napięcia impulsy ściągać skoro na cewce masz sygnał w postaci -12V Tak jak opisujesz z HV stare instalacje gazowe brały impulsy ale bardzo szybko odeszli od tego rozwiązania, podejżewam że ze względu na przebicia w przypadku niesprawnych kabli zapłonowych.
po podłaczeniu do kompa pokazuję wykrycie przerwy zapłonu cylinder 3 Nie wiem co przez to rozumieć, bo przerwy zapłonu (przerwy w obwodzie zapłonowym), a wypadanie zapłonu (kod błędu P0300 w tym wypadku P0303), konkretnie wypadanie cykli pracy, to dwa różne problemy, chociaż skutek jest ten sam - cylinder nie pracuje. Ja w takich przypadkach radykalnie...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
A jak jest impulsator to coda przesuwanie modułu który jest gdzieś pod siedzeniem??? No to słucham, który model pilarki ma moduł zapłonowy pod siedzeniem? W przypadku braku odpowiedzi, sankcje jak kilka postów wyżej. Jak pisac to konkretnie, nie dla lania wody, czy tworzenia fanklubów. W tej chwili 99% pilarek ma zintegrowane moduły zapłonowe - układ...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Nabyłem jako niesprawny agregat prądowy tj. 2T, 1-fazowy o mocy 800 W, który miałem przeznaczyć jako zapas części - podzespołów do posiadanego i podobnego "Chińczyka" o mocy 950 W. Po oględzinach nabytku i stwierdzeniu, iż jest kompletny, podjąłem próbę jego uruchomienia. Okazało się, że silnik zaskoczył, jednak nie chciał rozwinąć właściwych dla agregatu...
Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Prawdopodobnie są dwa niezależne układy zapłonowe. Autor pisze, że namierzał napięcie przed i po module. Może to napięcie jest zbyt niskie na to aby powstała iskra, albo sam moduł lub impulsator jest niesprawny, tylko...
Spróbuj jeszcze odkręcić fajkę z przewodu i sam przewód przyłożyć w odległości kilku milimetrów do metalowej części silnika, może z fajką coś nie tak.. A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ? Musiałbyś odkręcić osłonę wentylatora z prawej strony silnika, odkręcić wentylator i najlepiej magneto wtedy na stożku...
Wszystkie Lumaxy moje to 15W. Kupiony chyba około 2006 -2007.Ostatni raz mierzyłem tą rurę od niego jak zamieniałem je, filmik wstawiłem tutaj. Skrętka uszkodzona zaciemniona na długości 2,5cm(tak jak w normalnych przepalonych skrętkach), w momencie kiedy sie totalnie zwarła, wcześniej było to 2,1cm. Mam także filmik z pomiarów dobrej i tej dziwnie...
skoro na benzynie ok, to dlaczego grzebałeś przy świecach, cewkach, i przewodach. Bezmyślne takie zagrania. Skoro na benzynie ok, to sprawy z WN beda ok. Raczej sprawa tyczy się regulacji gazu. Zbyt bogato lub zbyt ubogo. Nie zgadzam się z kolegą że wymiana przewodów wysokiego napięcia i świec zapłonowych przez użytkownika była działaniem bezmyślnym...
Najlepiej jest pozłocić cały sprzęt z autem a potem na szrot. A teraz poważnie: - źródłem zakłóceń jest przeważnie instalacja elektr pojazdu, a głównie układ zapłonowy świece bez rezystorów przeciwzakł. niesprawny kondensator w ukł. zapł..// Kondensatory można kupić w sklepach motoryzacyjnych to typowe wyroby i nie powinno być kłopotu. Warto też odkłócić...
cewka zaplonowa astra cewka zaplonowa honda cewka zaplonowa zasilanie
awaria ekspresu philips potencjometr ogrzewania schemat centrali platan
naprawa udaru makita bateria macallister
Fisher PD-M87 – 6-płytowy odtwarzacz CD, typowe usterki, laser KSS-240A, naprawa, paski Bojler Galmet 140l – ciśnienie próby wodnej, ile bar? Instrukcja testu ciśnieniowego