ja osobisie niemam skutecznego sposobu czy cewka zapłonowa jest sprawna, można tylko sprawdzic czy działa i czy nie działa. musisz wymienic aby sprawdzic, chyba ze ktos ma inny pomysł. W skodzie miałem taki przypadek, że po wcisnieciu gazu do konca było szarpniecie strzelanie, i wogóle nierówna praca, przy powolnym przyspieszaniu bez problemów. Też...
Witam! Brak płynu lub jego niedobór powoduje tylko zapalanie kontrolki hamulców podczas jazdy na wzniesieniach (płyn przelewa się wtedy w zbiorniczku i czujnik sygnalizuje niedobór). Nie powoduje to jednak, że auto ci gaśnie. Pozdrawiam.
Zamykam temat cewka zapłonowa siadła
Pacjent Seat Cordoba Silnik benzyna 1.4 8V APQ AEX (wielopunktowy wtrysk) Aparat zapłonowy z czujnikiem Halla Cewka zapłonowa Przepustnica z silnikiem krokowym Czujnik temperatury, przepływomierz Załączam filmy z YT [url=https://www.youtube.com/watch?v=5RG... 1 [url=https://www.youtube.com/watch?v=0qb... 2 Filmy przedstawiają pracę...
Czarny kabel, ze skrzynki bezpieczników. Pewnie masz założonego jakiegoś lewaka lub alarm i on rozłącza.
Witam ponownie i niestety muszę ponowić temat. Cordoba 1.6 75KM bez LPG, silnik ALM Wymienione zostało do tej pory: Przewody wysokiego napięcia Świece zapłonowe Sonda Lambda Czujnik temperatury wody Czyszczona przepustnica wraz z adaptacją Sprawdzona cewka zapłonowa spryskana wodą, jest bez zastrzeżeń, brak przebicia Obroty falują w trakcie jazdy, wyższe...
Witam, po dłuższej walce z autem znów jestem w punkcie wyjścia. Wymienione kable , świece , cewka zapłonowa orginał auto wariuje jeszcze gorzej niż przedtem czasmi odpala a czasami wogóle , gdy zapale światła raz mi zgasł jednym słowem nie wiem co mu już jest.
he he - ale się posypało dziękuję Wam za odpowiedzi i Tobie również sk700 :-) za podtrzymanie kultury w poście :-) Otóż kolego spinacz (tam nie ma co popsuć co się tak buzujesz jak ktoś naprawia MTV i rozbiera delikatniejsze rzeczy to co tam ma popsuć ?!!? ) ale już odpisuję dlaczego to zrobiłem obserwowałem to od ponad roku i przy pewnych obrotach...
Masy idące do sterownika silnika sa w 100% dobre, sprawdzałem pod obciążeniem dla większej pewności. Czujniki (według schematu) nie mają połączenia bezpośrednio do masy... Włącznik pedału hamulca ma +12V po stacyjce a minus ze sterownika silnika. Sonda lambda +12V z przekaźnika pompy paliwa a minus również ze sterownika silnika. Elektrozawór z węglem...
Prościutko.Wyciagasz wtyczkę z aparatu zapłonowego,i cyklicznie zwierasz środkowy pin z masa.Jeżeli słyszysz cykanie wtryskiwaczy a nie słyszysz przeskoku iskry w kopułce to uwalony cewkomoduł.Możesz jeszcze sprawdzić czy do cewkomodułu dochodzą impulsy zpłonowe,tez na srodkowy pin wtyczki.
Przy zmianie cewki zawsze świeca nowa.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Nie podałeś kodu silnika, ale wychodzi że na aparacie zapłonowym. Jeśli tak to przyczyną będzie cewka i/lub przewody zapłonowe. Stawiam na cewkę.
867 905 104 A to nie jest numer aparatu tylko cewki zapłonowej numer aparatu powinien być 0 237 520 036 i zamiennik 0 237 521 061 te dwie pozycje na Allegro nie będą pasowały do silnika 1F
Do sprawdzenia świece i kable zapłonowe oraz cewka, tak na początek.
Witam sprawdź masy, zobacz czy nie ma nadmiernego luzu na boki w aparacie zapłonowym. Popsikaj delikatnie wodą cewkę zapłonową i przewody WN.
Po wymianie przewodów(od cewki zapłonowej na kopułkę) wciąż to samo :(
Spróbuj podmienić cewkę zapłonową, w tych modelach lubiły mieć przebicie.
Podpiąłem dzisiaj pod komputer i wywaliło takie błędy jak sygnał wyjściowy zapłonu 1, czujnik lambda, wtryskiwacz cylindra 4. Z wróżb to np uszkodzona cewka zapłonowa, przerwa w instalacji albo uszkodzony wtryskiwacz sonda to też nie wiadomo co gazowniki tam porobili. Miałeś sprawdzić czy jest iskra ,nie umiesz czy masz to gdzies?
Sprawdzanie oporności na cewkach nie za wiele da , zrób ja ci mówi DominikD
Funduszy jest mało, Świece? Nie wiem, ile mają nalotu, nie wiem, w jakim są stanie, bo nie mam klucza do ich wymiany praktycznie sytuacja jest patowa. sama wymiana cewki zapłonowej nie uzdrowi sytuacji. Aby to jeździło, potrzebna jest kompleksowa diagnostyka i naprawa. Koszt takich poczynań może być wyższy niż wartość auta!
Jeszcze jedno-czujnik prędkości obrotowej wału też może mieć jakiś wpływ???Tylko dziwne że vag nic nie pokazuje ((:: ,a jest jeszcze inny oprócz tego w aparacie zapłonowym?
Witam. Myślę, że trzeba wykonać omomierzem pomiary rezystancji przewodów oraz trzeba sprawdzić czy dobrze kontaktują w głowicy rozdzielacza i cewce zapłonowej. Przewody mają rezystancję około 5 - 10 kiloohm. Może palec rozdzielacz zawadza o styki w kopułce? Pozdrawiam.
Dokładnie ale właściciel auta napisał ze cewka jest nowa następnie jest sterowana poprzez ecu i aparat zapłonowy myślę ze dalej będziemy dumać jeśli właściciel nam napisze czy auto odpala i gaśnie czy wcale nie raczy się odezwać.
Wypadanie zapłonu spowodowane może być wieloma problemami. Jednym z najczęstszych są problemy ze starymi świecami przewodami, innym problemem może być wtryskiwacz jego okablowanie zatkanie, jeszcze innym ciśnienie sprężania w silniku. J zawsze zaczynam od najtańszej kwestii - ciśnienie sprężania badam, potem świece jak nie były wymieniane tu można badać...
Witam W mojej cordobie 1995r. 1400cm2, w czasie jazdy podczas postoju, silnik nagrzany jest a tu nagle gasną diody na przełączniku LPG i jedziemy na benzynie. Na postoju wygląda to tak, że spadają obroty i też gasną diody i przełącza na bp. Auto mam od tygodnia. Gaz firmy LO_GAZ i przejechane jest na gazie ok. 100kkm. Przenieś "komputerek" og gazu...
Witam koledzy. Właśnie zrobiłem dodatkową masę do karoserii. Zobaczymy jutro jak odpali, ale zauważyłem że mam przypaloną cewkę zapłonową. Od czego ona się przypala? Przypomnę że jakieś pół roku temu ją wymieniałem bo przewód masowy się stopił.
Czujnik Halla znajduje się w aparacie zapłonowym, 3 pinowa kostka dopięta do aparatu, ale jeżeli masz wytopioną cewke zapłonową, to w niej też może być problem, ale sprawdz sobie tak jak pisałem wcześniej, bez kosztów bedziesz wiedział co i jak, czy cewka czy hall
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Winnym braku iskry był czujnik Halla. Oto moje spostrzeżenia, może komuś się przydadzą. Cewkę zapłonowa najlepiej i najpewniej sprawdzić podłączając do innego auta (ja podłączyłem do silnika VW - ABD - 1,4 i odpalił od razu, więc cewka z modułem sprawna) Drugim podejrzanym byl czujnik Halla. Nowy firmy Bosch kosztuje...
Witam Tak samo miałem problem z odpaleniem mojego Seata z rana zawsze jak był zimny, rozrusznik musiał długo kręcić aby auto odpaliło, natomiast jak było ciepło to wszystko ok, wymontowałem wieczorem cewkę zapłonową i zabrałem ją do mieszkania gdzie miała ciepło, z rana udałem się do auta, zamontowałem cewkę i bez problemu autko odpaliło. W pierwszej...
witam Posiadam Cordobę 1,6 ALM (75KM) 1999r(stara buda) bez LPG Mój problem polega na tym że autko czasami gaśnie,obroty spadają i szarpie. Wymieniłem świece(NGK) przewody zapłonowe (Beru) aparat zapłonowy(no name) cewkę WN, wymieniłem filtr paliwa, czyściłem przepustnice, aparat zapłonowy był ustawiany stroboskopem jak też blokowany był sterownik i...
Witam, pracuję nad Cordoba 1.6 z 99r. Sterownik IAW... 6 K0 906 030E.Padła cewka, po przeprowadzeniu diagnozy okazuję się,że na środkowym pinie cewki dostaje masę cały czas po przekręceniu zapłonu. Układ zapłonowy z czujnikiem Halla. Cewka z modułem 3 pinowa.Zasilanie na sterowniku oraz masa ok. Instalacja sprawdzona zgodnie ze schematem. Brak zwarć...
Seat cordoba1,4 z 99 Wersja 6k5aex2 Motor aex/apq'99 Nowa cewka,aparat zaplonowy, kable wysokiego napiecia, swiece. W 100% sprawne sprawdzane na jezdzacym. Napiecie na cewce 12,75 Przy symulacii halla zalacza sie pompa i porusza sie przepustnica lecz nie przeskakuje iskra. Komputer niestwierdza zadnego bledu. Jaka moze byc tego przyczyna? Za pomoc z...
Witam pisze do Was z tym problemem, bo nikt nie potrafi mi pomóc:cry:. Sprawa wygląda następująco: silnik (1.6 AFT) kręci max do 5 000obr i odcinka, a powinien do 6 250 obr.., auto często gaśnie, nie ma wolnych obrotów (szczególnie w deszczowe dni), zamula, czasami same obroty falują na biegu jałowym, czuć wtedy benzynę.... Podpinałem auto dwukrotnie...
Witam. Samochód Cordoba I 99r. Problemy zaczęły się po wymianie uszczelki glowicy. Od tego momentu zmieniłem: przepustnice (nowy chinski zamiennik), aparat zapłonowy, nowy akumulator, kable zaplonowe, swiece+cewka niecały rok temu. Objaw jest taki. Po nagrzaniu silnika, na biegu jałowym obroty falują kilka razy i auto gasnie, dodatkowo silnik sie dławi...
Tak czytając tego posta to wygląda na to że nie wiesz nic i chcesz żeby ktoś za ciebie zrobił całą część projektową i jeszcze trochę praktycznej. A tak w skrócie: Schemat zależy od tego jakie czujniki kupisz. Są z sygnałem analogowym, są z cyfrowym. Musisz zacząć od tego żeby ustalić jaki zakres ciśnień i temperatur cię interesuje + montaż mechaniczny...
Posluchaj kolegi! Dokładnie sprawdź moduł zaplonowy(cewka), ale ja postawiłbym na pompę paliwa, taki objaw występuje również jak pompa ma za małą wydajność i nie trzyma ciśnienia. Być może że masz zatkany filtr paliwa, ale to trzeba sprawdzić. A wtakim przypadku i VAG i VAS nie pomogą.Powodzenia!
Temat stary, ale może moja podpowiedź komuś się przyda. Otóż miałem identyczny problem z moją cordobą (1,6 ALM). Po zauważeniu,że rozrusznik się jąka, a silnik nie odpala, ( precyzyjniej - odpałał za x razem, ale w chwili puszczenia kluczyka), doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwarcie. Przy oględzinach przewodów zauważyłem spaloną izolację na...
Witam Pacjent to cordoba 1.4 16v 2004 rok. Auto odpala od 2-3 razu. nie kopci chodzi dosyć równo. Na wolnych wkręca się pięknie na obrotach pracuje cicho (co nie jest oczywiste w innych 1.4) Problem jest taki że auto rusza z 1 biegu zrywnie na 2 biegu przydławia się i potrafi strzelić w wydech budzi się jakoś powyżej 3000 rpm. Tak to dławi się i nei...
Co może być przyczyną, że znika mi kompletnie iskra, i po jakims czasie jest znowu ?(np.kilka/naście godz. przerwy) Silnik 1.6 8V AFT 74kW (Seat/VW) Podobno może byc walnieta cewka lub czujnik halla.Sa jeszcze jakies mozliwosci bo nie mam cewki na podmiane...? Czy to ze iskra znika i pojawia sie jest jakims typowym objawem usterki danego podzespolu?...
Witam. Dla wiadomości wszystkich czytających i zastanawiających się dlaczego w ten sposób zegary nie działają napiszę: NIE SŁUCHAJCIE TYCH WSZYSTKICH GŁUPOT CO TU PISZĄ!!! Po co się pchacie do rozbiórki liczników? Jakie zimne luty? I te tranzystory? Po co to??? Zacznijcie najpierw od podstaw!!! Zastanówcie się nad tym jak działa licznik, na czym się...
Witam. Seata kupiłem niedawno, przyjechałem nim do domu i już na drugi dzień nie chciał zapalić. Pomogła wtedy wymiana cewki. Po około 100 kilometrach niestety brakło paliwa i od tego momentu nie udało mi sie go uruchomić. Iskra jest, po zakręceniu rozrusznikiem czuć bardzo nieprzepaloną benzyną a mimo to nawet nie ma nawet lekkich chęci aby zapalić....
Witam. mam problem z wolnymi obrotami. mianowicie przerywa na wolnych obrotach i ciężko odpala. kable i świece nowe(podmieniane również na inne sprawne) cewka i moduł zapłonowy również podmieniany, pompa paliwa nowa, kompresja ok problem jest na PB jak i na LPG. błędy w pamięci to 16684- wykryto przerwę zapłonu(jakikolwiek cylinder) i 16685 lub 16687...
Cześć, nie mogę sobie poradzić z silnikiem 1.6 ALM w Seacie Cordoba. Silnik zimny nie wchodzi na jakiekolwiek obroty, pracuje względnie równo na obrotach jałowych, po rozgrzaniu osiąga maksymalnie obroty 2000 i się dusi. Sprawdziłem: -rozrząd na znakach -zapłon lampą na wolnych dokładnie pomiędzy O i Z, po dodaniu gazu bardzo mocno ucieka w kierunku...
Witam, Problem rozwiązany, padły 2 cewki zapłonowe, mechanik policzył mi jak za zboże. 1. W załączniku zdjęcia, czy według Was naprawdę są uszkodzone ? 2. 1 cewka kosztowała mnie u mechanika 280 zł firmy BERU, oryginalne zniszczone są firmy ELDOR. Według informacji na czeskich stronach 1 cewka w sklepie kosztuje 127 zł, a więc marża ponad 100%, czy...
witam Koledze padła IBIZKA i dzieją sie chyba cuda jak na mój malutki rozum. Mianowicie przyczyą całego zajścia był najprawdopodobniej uszkodzony regulator napięcia, alternator na aku podawał ponad 24V. Regulator został wymieniony i ładowanie prawie w normie 13.80 V na zapalonych światłach przy 2000 obr. Autko po wymianie jeździło dwa dni a potem zaczeły...
witam ponownie, podobno wkład stacyjki jest w porządku, mechanik wymienił czujnik chłodzenia, bez zmian, na kolejnej wizycie przekaźnik przy pompie paliwa. nadal auto nie dziala. Od 3 dni samochód jest w serwisie seata, gdzie na starcie wymienili cewke- koszt prawie 500 zl, na początku odpalał, ale został u nich na noc zeby rano jeszcze sprawdzili no...
Witam serdecznie, potrzebuję pomocy! Auto to Seat Cordoba I r. 1996 z instalacją LPG. Problem polega na tym, że samochód nie chce jechać na benzynie. Nie wiem od kiedy się to dzieje, bo zawsze jeżdżę na gazie, na benzynie tylko odpalam. Tydzień temu brakło mi LPG i musiałem przełączyć na benzynę. Dzieje się tak: Odpala od strzała (na LPG muszę pokręcić...
Witam. Mam nietypowy problem, a mianowicie samochód wchodzi w tryb awaryjny (wyskakuje komunikat EPC), na oko 70% dzieje się to przy ruszaniu, rzadziej na 2 biegu, bardzo rzadko na 3 biegu. Jeżeli przebrnę do 3 biegu i komunikat nie wyskoczy to potem jest ok i można jechać przez 50 km autostradą 100-140 km/h, ale po zatrzymaniu się na bramkach i ruszaniu...
Jutro spróbuję wyjąć radio. Dziś jestem w pracy. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. To dopiero początek , bo ta fladra gaśnie jak pada deszcz. Żadne immo nie było usuwane bo to samochód z salonu.. Wymieniłem kable, świece, wyczyściłem wszystkie styki, wyczyściłem odpływ do sterownika silnika, wysuszyłem sterownik przez kilka dni- uszczelniłem go z...
cordoba cewka zapłonowa cewka cordoba cordoba cewka
spalać scania moduł zigbee zmiana natężenie prąd
energia odnawialna magazyn technic zniekształca
Pomiar pętli zwarcia – różnica 3 Ω przed i za RCD w rozdzielni z PV i bankiem energii TomTom GO 520 World – czas pracy baterii w trybie uśpienia, realna wytrzymałość, firmware