W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Transformator do napięcia przemiennego, diody i transoptory (dioda plus tranzystor) do napięcia stałego i przemiennego. Autorze - generator wysokiego napięcia 2-5 kV nie ma specjalnej innej nazwy niż generatory 50 kV. W zależności od sposobu podwyższania napięcia robisz: 1. Krótszy powielacz 2. Krótsze uzwojenie wtórne. Ludziom dociekliwym już to powinno...
Witam, Na mechanice i diagnostyce znam się niewiele tzn. tyle ile się nauczyłem i dowiedziałem z poprzednich napraw i gogle (dam radę sam wymienić tarcze, klocki, filtry, czujnik ABS, czyli jakieś drobne proste naprawy, obsługa DIAGBOX). Temat dotyczy Peugeot 407, benzyna 2.0 + LPG, 136 kM, 100 kW rok. 2004, sedan (prawdopodobnie (6DRFNB, 6DRFNE) RFN...
wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece i uszczelka pokrywy zaworów bo na 1 cylindrze zbierał się olej. Olej się pewnie zbierał w tym cylindrze który nie palił. Jeszcze możliwe że winna cewka zapłonowa bądź jej sterowanie (ECU, przewód między ECU a cewką, "+" na cewce), a jeśli problem występuje tylko na LPG to wtryskiwacz gazu dla tego...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Wez sterowanie lpg z wtrysku. Jedyna sensowna opcja.
plus, minus, sterowanie kanału A i sterowanie kanału B
Cewka zapłonowa sterowana tranzystorem. Przycisk krańcowy podpięty do bazy i na wale odpowiednie wcięcie, które uruchamia zapłon. Jeszcze między kolektorem a emiterem wsadziłem zaporowo jakąś szybką diodę do 1000V aby zabezpieczyć choć trochę tranzystor. Taki układ jest ok ale nie na dłuższą metę. Wypięcie przewodu wysokiego napięcia podczas pracy momentalnie...
swiece sa nowe, iskra jest. Jest postęp, byłem na diagnozie komp i pokazalo błedy: kod błędu: 76- ciagle sterowanie momentem obrotowym, kod błędu: 32- przekaznik pompy paliwa, wysokei napiecie kod błędu: 25- wtryskiwacz, niskie napiecie kod błędu: 63- EST cewka zapłonowa cylinder 2+3 niskie napięcie Wynikiem usterek jakich czesci są te błędy?
po stacyjce masz miec na cewce 12+ bez przerwy drugi styk to masa a trzeci ten w srodku sterowanie cewki z kompa i ten styk jest odpowiedzialny za wyzwalanie impulsow jezeli chcesz sie upewnic ze winna jest cewka lub jej modul to wyjmij wtyczke miedzy styk + a ten srodkowy wepnij probnik jesli podczas krecenia silnika probnik blyska to obwod sterujacy...
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
Sterownik silnika -> moduł zapłonowy( sterowanie na 3 i 4 pinie z ECU) -> dwubiegunowa cewka zapłonowa
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
Witam mam problem z cewką zapłonową Vectra 1.8 97r Mam upalone dwa przewody i teraz nie wiem jak mam podłączyć cewkę. Nie wiem gdzie będzie +/- i sterowanie Proszę o pomoc :D http://obrazki.elektroda.pl/2394270600_1...
Witam! Mam pytanie, w mojej astrze pojawily sie cztery błedy: kod błędu: 76- ciagle sterowanie momentem obrotowym, kod błędu: 32- przekaznik pompy paliwa, wysokie napiecie kod błędu: 25- wtryskiwacz, niskie napiecie kod błędu: 63- EST cewka zapłonowa cylinder 2+3 niskie napięcie Usterki objawiają sie szarpaniem podczas jazdy przy dodawaniu gazu. Od...
Tak , jest to tranzystor , szybki o dużym pradzie i mocy . Trudno znaleźć jego zamiennika. Najlepiej wylut ze starego sterownika. Musisz jeszczce sprawdzić jego sterowanie , bo sam od siebie nie pada. Masz rację , nie podłączaj pod ten sterownik nowej cewki.
Witam. To mój pierwszy post (proszę o wyrozumiałość) Mam spory problem z moją Megi, Renault Megane IIPh1 2003r. 1.4 98km bez gazu. Megane z dnia na dzień przestała odpalać, bez wcześniejszych objawów. Kręci ale nie potrafi zaskoczyć, prąd nie dochodzi do cewek. Cewki, świece nowe (ok 2k), Odłączenie akumulatora nie pomogło, dorobienie masy też nie....
Wyjasnienie: Auto naprawione: - bajpas na ECU - sterowanie silnikiem elektrycznym serwa - cewka zapłonowa uszkodzona - wymiana Dalej swieci mi na desce rozdzielczej kontrolka silnika - wymiana ECU -, ale silnik nie chodzi juz w trybie awaryjnym, i działa serwo. Pozdrawiam
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Kolego a masz iskre na swiecach i co z wtryskiwaczami, czy pracuja?? Sprawdz plus po zaplonie na cewce srodkowy pin no i czy sa zasilane wtryskiwacze. Jesli masz oscyloskop mozesz sprawdzic sterowanie cewki i wtryskiwaczy. Warto rowniez pamietac ze to escort wiec nie mozna zapomniec o skrzynce bezpiecznikow:(
jest to zaplon opla EZF-i czyli on nie posiada czujnika halla sterowanie jest zintegrowane w module. rowniez nie posiada modulu pod cewka inaczej nazywa sie to wzmacniacz sygnalu czy jakos tak.a czy to ozliwe zeby wszystkie kable odrazu szlak trafil ????
Witam W związku z szarpaniem silnika na LPG-wtrysk w zakresie obrotów 2-3tys (Daewoo Nubira II 2.0 z 99 roku) pojechałem do gazowników celem regulacji. Gazownicy posprawdzali instalację, wszelkie ustawienia, podmienili sterowanie gazem i zaczęli szukać innych przyczyn. Gość przy włączonym silniku zdejmował kolejno przewody WN z cewki zapłonowej - w...
Do kolegi Rafciok997 Nawiązując do Twoich pytań w projektowaniu elektryzatora z cewką zapłonową załączam poniżej schemat z prawidłowo podłączonym diodowym mostkiem prostowniczym Gretza i kondensatorem 2,2uF/630V (1uF/630V) na uzwojeniu PR1 transformatora przetwornicy . Do sterowania tyrystora zastosowałem tranzystor, chociaż nie twierdzę, że Twoje sterowanie...
Witam, Po wczorajszym CLIPie Lala odpalała się raz w jednym trybie awaryjnym (tym, gdzie wysokie obroty dawały się jeszcze zwiększyć, a jej komputer pokładowy mówił: Injection system faulty bez wywalania błędu na pomarańczowo), raz w drugim (tym, gdzie obroty sa "stałe" 2200 i jakby lekko falujące, a jej komputer pokazuje Injection fault plus ESP fault...
Panowie więc silnik model x14xe więc nie ma kopułki ani rozdzielacza - sterowanie ECU - cewka podwójna - świece Temperatura wzorcowa, wszystkie parametry w normie oprócz braku wyprzedzania konta zapłonu. ECU - błędów zero Dziś jak zdjąłem przewód wn ze świecy 1 i 4 cylindera silnik pracuje tak samo bez zmian. I następne pytanie czy cewka zapłonowa ma...
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Witam. Cewka zapłonowa w tym modelu nie współpracuje z masą silnika - jest sterowana minusem ze sterownika silnika, a plus ma na stałe z głównego przekaźnika (zobacz schemat). http://obrazki.elektroda.pl/5901023100_1... 11 to cewka - pin_4 plus z przekaźnika - ZG3 i ZH3 sterowanie ze sterownika na pin 1 i 2 cewki. Pomiar oporności cewki jest...
Witam wszystkich. Mam poważny problem, a mianowicie auto w ogóle nie odpala. Peugeot 307 z 2002r. po sprawdzeniu Lexia. Pokazuje 3 błędy zapamiętane, których ni jak nie dają rady usunąć: EGR, przepustnica i coś jakby ( bo dobrze nie zapamiętałem) centralna anomalia systemu. Iskry nie ma, BSI jest w porządku i zablokowane jest sterowanie silnika. Jeśli...
No to też jakieś wyjście ale myślałem, że może uda się namierzyć odpowiednią centralkę. Opiszę piny może to coś pomoże. 1- cewka zapłonowa 2- 3- czujnik otwarcia maski 4- czujnik otwarcia drzwi 5- masa na ukrytym przełączniku on/off 6- 7- masa 8- syrenka 9- + 10- kierunkowskazy nr 2,6,9 idą do jakiegoś urządzonka a z niego do Radar Detector [cokolwiek...
Tak to jest tranzystor. Wg noty: "Automotive-grade high voltage ignition coil driver NPN power Darlington transistor". Zawiera w swojej strukturze: 2 tranzystory w ukł. Darlingtona, 2 rezystory i diodę damperową. Zamiennik z dostępnych "od ręki" w obudowie TO-263 (D2PAK): BTS2140-1B Infineon.
Witam Panowie opisze moze moj problem od poczatku robilem swapa silnika na 2.5 i kompletnej instalacji elektrycznej problem tkwi w tym iz komputer nie podaje sygnalu na pompe paliwa przekaznik sprawdzony pompa rowniez na krotko działa jedyne co sie dzieje to w momencie krecenia rozrusznikiem napiecie podskakuje na 0.2V po zwariu przekaznika dalej lipa...
Sterowanie cewkami zapłonowymi?
Informacja serwisowa: -Komfort jazdy -Regulacja silnika Dotyczy samochodów: Wszystkie modele z komputerem sterującym silnika z oznaczeniem typu SL96-1 lub SL96-9. Treść zgłoszenia: Ograniczony komfort jazdy. Przyczyna: -Uszkodzona cewka zapłonowa prowadzi do uszkodzenia komputera sterującego silnika. Sposób usunięcia: -Sprawdzić wzrokowo tabliczkę typu...
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Nic lepszego nie było? Proszę. http://obrazki.elektroda.net/56_12587569...
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
Przecież napisałem , że cewka dobra. W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.
Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Vb921 - czyli sterownik cewki zapłonowej, sterowany poziomami TTL Czy to w Polsce można w ogóle dostać? Lub jakiś odpowiednik również sterowany poziomami logicznymi?
Sterowanie cewką. Na schemacie sterowanie wychodzi bezpośrednio z ECU. Jeżeli byłoby za niskie napięcie to ECU do wymiany lub naprawy. Jeżeli napięcie się nie pojawi to raczej ECU nie dostaje jakiegoś sygnału, ale wtedy raczej starter nie zakręci.
Kolego najprościej będzie jak użyjesz zwykłego przekaźnika z cewką 5V.
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Tylko jeśli element sterujący cewką przekaźnika to tranzystor,chodzi o to żeby przepięcie przy wyłączaniu prądu cewki nie zniszczyło tranzystora.Jeśli sterujesz przekaźnik jakimś włącznikiem nie musisz stosować diody. Typ diody-dowolny.
Mniej więcej się zgadza. 1. cewka zapłonowa(sterowanie) 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla 7 sygnal do sterownika silnika/obrotomierza
Prościej zapewne będzie naprawić sterownik, komputer steruje wyprzedzeniem zapłonu, w zależności od obrotów i obciążenia silnika.
sterowanie cewka zapłonowa peugeot sterowanie cewka zapłonowa polonez cewka cewka zapłonowa schemat
lm1036 przedwzmacniacz błąd 17925 pożarowo czujka
interfejs lexia diagbox peugeot
Citroen C4 - Niedziałający tylny lewy kierunkowskaz Dioda prostownicza D61-200-08-0-0-Y Unitra Lamina 200A 800V – parametry, zamienniki, montaż