Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Obejma ma za zadanie ją umocować do nadwozia. Kontakt elektryczny z masą nie jest konieczny, obudowa cewki nie jest częścią żadnego obwodu elektrycznego.
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Ja tam cisnę na 8v od jawki :D Ja mam silnik od Peugeota i po spaleniu się oryginalnej cewki zapłonowej nie miałem możliwości nawinąć takiej samej i dokupiłem cewkę zapłonową butelkową zewnętrzną na 12V i mam wrażenie że jest troszkę słabszy, może jak bym kupił na 6V było by lepiej :) Może ktoś tak zamienił cewkę?
Sam to naprawiłem, winna była cewka zapłonowa (butelkowa), to ta pod siedzeniem. :)
Najzwyklejszą cewką zapłonową butelkową do której musisz wykonać moduł zapłonowy (kilka elementów). Schemat był gdzieś na forum cz cross. Jeśli nie znajdziesz schematu to mam go gdzieś na starym komputerze. Kiedyś wykonałem kilkanaście takich modułów.
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
Mam zwykły amperomierz . Czyli twierdzisz że układ ładowania działa poprawnie Ok . Pozostaje mi tylko ograniczenie mocy odbiorników czyli żarówek bo jest jeszcze 2 kontrolki które pobierają 7W i stop 21 W. I zostaje cewka zapłonowa butelkowa może jest dostępna mniejszej mocy . Zmiana akumulatora na 8Ah też pewnie by cos pomogła .Czyli prądnica powinna...
Motorowery marki Jawa (nie motocykle),miały dość ciekawie wykonany układ zapłonowy.Z cewki wytwarzającej napięcie była zasilana cewka zapłonowa (butelkowa),wyjście z cewki przechodziło na platynki.Jeżeli dotąd dobrze pracowało,to powinno działać.Myślę że układ z mostkiem prostowniczym powinien działać.
Witam, mam problem z moim Simsonem, stał u mnie około 18 lat. Teraz go wyciągnąłem, założyłem nowy pływak (bo stary był połamany), zmieniłem wszystkie linki i zapalił. Jeździłem nim około dwa tygodnie ale stracił iskrę, to wymieniłem kondensator, cewkę zapłonową butelkową i przerywacz zapłonu. Jak już była iskra to i tak nie chciał odpalić. Rozkręciłem...
Niebieski kabel plus a minus do ramy. Na cewce powiny byc oznaczenia.
Napisałem ładująca , bo o nią mi chodzi:D.Cewka która jest w statorze. Cewka zapłonowa/butelkowa jest ok. Generalnie mógłbym kupić i nowy moduł i cewkę , ale w grę wchodzą znowu koszta (50- 100pln) , i czas.Stary moduł będę i tak naprawiał więc pomyślałem o zmianie elementów.Czy części które są w schemacie powyżej , są dostępne na napięcie powiedzmy...
A weźmy cewki zapłonowe do silników przecież tam też jest drut nawojowy no może lepszej jakości ale napięcie do 20 kV Nie wiem jak są wykonane współczesne cewki zapłonowe. Bardzo dawno temu rozbebeszyłem butelkową cewkę zapłonową i tam każda warstwa uzwojenia od sąsiedniej oddzielona była cieniutką przekładką izolacyjną, co miało uniemożliwić bezpośredni...
Witam posiadam simsona SR50 electronik z instalacją 12V. Moim problemem jest to, że simson od pewnego czasu nie pali ze startera tylko z pychu. Jeżeli już odpali to brak wolnych obrotów i trzeba go cały czas trzymać na wysokich obrotach. Podejrzewam, że przyczyną może być słaba iskra. Czujnik impulsów 100% sprawny, cewka zapłonowa, butelkowa i moduł...
Na początek wejdź na allegro i kup jakąkolwiek cewkę zapłonową. Od kilkunastu złotych można kupić. Wchodzisz na allegro, wpisujesz cewka zapłonową typu tzw. butelkowa. Klikasz filtr "używane". Klikasz sortuj od najniższej ceny. Następnie przewijasz aż do pierwszej, najtańszej cewki butelkowej. U mnie, pierwsza najtańsza butelkowa za 10 zł pojawiła się...
Prawdopodobnie sie aparat poluzowal.
Chciałbyś zastosować tą cewkę zamiast cewki butelkowej czy cewki zapłonowej (ładującej)? I po co tak w ogóle? A jeśli zamiast cewki butelkowej to pod styk 15 i 31, a nie 14. Miałaby wówczas szansę zadziałać, tylko nie rozumiem tej kombinacji.
Emeryt nie wiesz o czym piszesz. Przypomnę. Sprawa dotyczy układu zapłonowego Simsona. Czytaj dokładnie bo strzelasz ni z gruszki ni z pietruszki ale w płot. To ile lat parasz się nie jest istotne dla tematu i nie stanowi żadnego merytorycznego argumentu. Cewka zapłonowa butelkowa lub innego kształtu dla układu zapłonowego CDI oraz iskrownikowego z...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Mam problem z Simson S51, platynki 12V iskra jest, benzyna jest a nie odpala. Gaźnik był podmieniany na inny, świece zmieniane na 10 różnych, przerywacz, kondensator i cewka butelkowa również podmieniona, cewka zapłonowa ma rezystancje 1Ω. Już nie mam pomysłu co może być ma ktoś jakiś pomysł?
W starym maluchu obie świece w tym samym czasie dostawały iskrę choć tylko jedna miała zapalać mieszankę bo był taki układ zapłonowy.
Sprawdź cewkę zasilającą układu zapłonowego, może robi się przerwa po nagrzaniu i podmień na próbę cewkę butelkową.
Mowy nie ma Właśnie to sprawdziłem na własnej skórze chciałem żeby przynajmniej cewka wytwarzała 6v żeby mogła zasilić cewkę butelkowa ale chyba nie tędy droga :(
Kondensator sprawdzić. Wymienione zostało: cewka butelkowa, kondensator, cewka zapłonowa, świeca, wszystkie kable. .
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest. nie powiedziałbym.. nie lepiej wymienić cewkę zapłonową w prądnicy??
Czytaj ze zrozumieniem, kolega pyta się o cewkę zapłonową w silniku w nie tzw. butelkową. Być może źle się wyraziłem pisząc "cewka zapłonowa" chodziło tu o cewkę zasilającą która znajduje się w iskrowniku i daje wysokie napięcie dlatego w przypadku simsona transformator jest nie potrzebny. Co do zapłonu bateryjnego to niestety ale jesteś w błędzie zarówno...
W dzień to pomierzę, znalazłem w "sieci" takie parametry i nie wiem czy są prawdziwe. Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) oraz 14,5 Ohm impulsator, cewka butelkowa 2 ohm.
Stara cewkę w motorynce masz uszkodzoną ? Skąd wiesz, że to ona jest uszkodzona? Nie bedzi działać tak jak Ty byś chciał bo cewka swiatel ma inne napięcie, niż ta co zasila cewkę butelkowa w np. simsonie.
Trabant nie ma cewkomodułu, tylko zwykłą butelkową cewkę i moduł zapłonowy. Sprawdź rezystor na cewce (jeśli naprawdę jest zasilanie cewki i modułu)
Ej a jak będę w układzie miał te 350 V to po podłączeniu do cewki zapłonowej butelkowej 8V nie spali mi cewki? bo tak myślałem dzisiaj troszkę nad tym i się pogubiłem chyba :)
Witam Mam pewien problem ,mianowicie ; jaką pojemność kondensatora mam zastosować do cewki zapłonowej (butelkowa) która jest na napęcie 12v???[/b]
http://obrazki.elektroda.pl/9773670900_1... Pod zapłon z jawy 50, delikatnie go mam zamiar przerobić, u mnie wygląda to tak, że są 3 cewki, 2 świetlne połączone szeregowo i jedna zapłonowa(tylko cewka butelkowa). Nie da się pominąć tego pinu, z modułu i po prostu podpiąć go tak, aby miał za zadanie ładować tylko akumulator? Bo rozumiem,...
Wadliwy impulsator lub cewka zasilająca moduł zapłonowy.
Stawiam na podróbę cewki zapłonowej (na statorze). Może pod wpływem temperatury dostawać zwarcia międzyzwojowego. Cewka butelkowa, szczególnie podróba taka za 15 zł także może być przyczyną, aczkolwiek zazwyczaj przepala się po kilku minutach. Podobne zachowanie może sprawiać kilka innych elementów, kondensator, przerywacz, przewody...
Jest tak jak autoas pisze, do tego dochodzi jakość zamienników. Ja to kiedyś przerabiałem na nieśmiertelny moduł z golfa 2 i cewkę butelkową.
Zapomniałem dodać że w czerwcu tego roku zmieniałem: cewkę zapłonową, przerywacz, kondensator, cewke butelkową, fajkę, kabel HV, oraz przewody wychodzące z zapłonu (zapłon, oświetlenie, ładowanie AKU). Miałem cyrki z jednym gdy kupiłem założyłem, przejechałem 5km i przerywacz padł. Po zmierzeniu rezystancji miedzy patynką a masą wyszło ponad 2 MOhm...
Nie umniejszając prawdziwości spostrzeżeń Elektron1234, napiszę: Zawsze trzeba szukać winy przede wszystkim u SIEBIE. Jak magneto ociera o cewkę, to żadna tego nie wytrzyma. Szczególnie, że w Motorynkach (i Rometach w ogóle) stosowane są starodawne rozwiązania. Cewka jest typu "all in one" czyli wszystko w jednym. Rozwiązaniem jest wykorzystanie korpusu...
Cewka to jest 2-pinowa a 6-pinowy jest moduł który jest do niej przymocowany. Jak chcesz tą drugą podłączyć to przewody z pinów 1 i 2 razem do pinu 1, z pinów 3 i 4 razem do pinu 2, z pinów 5 i 6 do pinu 3. Kolorów przewodów nie podam bo podejrzewam błąd w schemacie który mam. Osobiście bym tam jednak wstawił niezawodną cewkę butelkową i jeszcze bardziej...
Witam! Mam simsona S51 B2 electronic 6v 1980r. Mój problem polega na tym, że simson stracił iskrę a dzień prędzej pracował bez zarzutu. Kupiłem nową cewkę butelkową i moduł zapłonowy i nie dalo to rezultatu. Może winna jest stacyjka? PROSZĘ O POMOC!! PILNE!!!!!
Naprawiałem takiego Simsona z podobnym problemem. Pewnie problem już rozwiązałeś, jeśli nie to podpowiem Sprawdzałem po kolei wszystko: świece, cewka zapłonowa, przerywacz, przewód, czapka, Po podmianach kolejnych elementów udało mi się go uruchomić, ale nie miał wolnych obrotów i palił tylko "z pychu" Problem był w wielu elementach. Trochę mi to czasu...
Ta "cewka butelkowa" to cewka zapłonowa i jest sterowana przez ten moduł, który również masz nowy. Te elementy nie powinny być przyczyną problemu. Raczej cewka w tzw magnecie. Przydałby się schemat , bo po drodze miedzy cewką w magnecie i modułem powinien być układ prostowniczy (chyba że jest w tym module) ale to można by sprawdzić na schemacie. Może...
Nigdy w życiu cewka od elektronika czyli modułu nanoplex nie będzie współpracowac z platynkami. Musisz kupić taką jak ze zdjęcia w Twoim linku albo butelkową wg nr powyżej.
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Są to skopiowane 3 posty z innego forum, na którym nie potrafili mi niestety pomóc. Witam Mam Bajaja Spirit i problem polega na tym, że nie ma iskry. Ogólnie sprawa wygląda tak, moduł zapłonowy: - prąd wchodzi - prąd wychodzi - tyrystor raczej sprawny, bo przewodzi tylko wtedy, jak dojdzie do niego impuls z impulsatora. Tylko jest jedno dziwne zjawisko,...
Witam, stałem sie posiadaczem WSK 175 w wersji Sport 2, rózni sie ona od zwykłej WSK tym ze posiada między innymi inny zapłon. Mianowicie problem polega na braku iskry. Zapłon zbudowany jest w nastepujący sposób: Od strony cylindra: Cewka zapłonowa- nie typowa butelkowa jak to w zwykłej wsk lecz z napisem sem przykręcana do ramy z jednym pinem do którego...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
Udało się ! Problemem była cewka zapłonowa (wymieniłem ją) Ale po kilku jazdach znowu zdechł ;/ Swieca była cała czarna Rozmyslam sie nad kupnem zaplonu lfk
Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy. Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca) i niestety efekt...
Witam mam problem z moim simkiem jest to elektronik 6V instalacja . Problem polega na tym,że Simson od pewnego czasu niewkręcana się na wysokie obroty tylko przerywa jakby miał ograniczenie obrotów. było tak jadąc do domu w nony na światłach Simson zaczął przerywać a jak wyłączyłem światła to chodził normalnie i tak dojechałem do domu na 2 dzień odpalam...
Może to pompa paliwa bo podobna do butelkowej cewki zapłonowej.
teraz nawet nie ma iskry na cewce butelkowej 12V a na 6V jest możne to jest spowodowane cewka zapłonowa ze jest ta śruba przylutowana a w oryginale nie była a stan paliwa jest dobry i gaźnik nie jest zatkany cała wina polega na iskrze
Akumulator nie koniecznie potrzebny. W Jawce (czeski silnik 3-biegowy) jest osobna cewka zasilająca w magnecie i zapłonowa tradycyjna (butelkowa). Wystarczy odseparować od masy "dolną" końcówkę uzwojenia tej cewki. Podłączyć mostek prostowniczy ("-" mostka na masę motocykla) z kondensatorem większej pojemności, a napięcie stałe już na układ. Oczywiście...
Zawsze cewka WN (butelkowa) w platyniarzu jest na napięcie 12V, a w elektroniku na napięcie 6V. Napięcie reszty instalacji (6V czy 12V) nie ma tu zupełnie znaczenia. Cewka zapłonowa w platyniarzu (pod kołem magnesowym) a cewka zasilająca w elektroniku to dwie różne cewki.
a jeśli bym założył cewkę butelkową 12v od MZ lub pochodnych,czy to by działało z tą cewką
Witam w motocyklu wsk 125 są połączone dwie cewki świetlne równolegle cewką wysokiego napięcia. Zapłon platynkowy. Czy to połączenie jest dobre? Jak włącze światła to silnik przerywa. W motorowerze simson jest to rozwiązane inaczej. Jedna cewka do świateł. A druga zapłonowa która daje impuls na cewke butelkową(pod bakiem). Czy można zostawić osobno...
czyli potrzebny jest do tego jeszcze akumulator?? czy bezposrednio z cewek swietlnych na butelkowa i na przerywacz??
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
Witam, Mam problem ze swoim Charcikiem, mianowicie taki że jadąc pod górkę czy na full gazie po chwili zaczyna przerywać , strzelać słabnąć. Jadać normlanie nie na maxa wciśniętej manetce jest ok i nie ma żadnych problemów. Cewka butelkowa jest nowa, świece rożne i bez zmian, moduł zapłonowy tez wkładałem rózne i jest bez zmian,gaznik nowy MC14 . Podpowie...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Tak jak pisał Rycho T zacznij od sprawdzenia rezystancji cewek. Jak będą OK z dokładnościa 10-15% pozostaw je w spokoju i zajmij się elektroniką. Nie wiem jaki układ elektroniczny próbowałeś i jak był podłączony? Cewkę zapłonową, a właściwie transformator zapłonowy, możesz zastąpić zwykłą cewką butelkową zamontowana na zewnątrz w sytuacji gdyby akurat...
Mam problem z iskra w simsonie ele. Gdy kope lekko to iskra jest ładna gdy kope szybciej to brak iskry. Podstawka jest nowa sprawna modol wydaje się ok cewka butelkowa sprawna instalacja zrobiona na krótko bez żadnej pomyłki świeca sprawna. Wydaje mi się że jest uszkodzona cewka zapłonowa w iskrowniku czy ktoś miał już taki problem?
Zapłon elektroniczny miał instalację 12V (akumulator) ale układ zapłonowy oparty był na cewce 6V. Zapłon z platynkami miał cewkę 12V i napięcie w instalacji 6V(akumulator). Sam mam coprawda SR50(skuter) ale jako pierwszy właściciel pewny jestem jego oryginalności. W mojej wersji wszystkie odbiorniki i akumulator są 12-voltowe ale cewka zapłonowa jest...
Podłączyłem wszystko "na krótko", bezpośrednio do cewki wN, omijając większość przewodów. Podczas gdy cewka butelkowa przetwarza prąd, napięcie na stykach z niskim napięciem wynosi około 1,7V, zaś bez podzłączonej cewki pomiędzy ziemią a pradem cewki jest te 12V. Opór uzwojenia cewki butelkowej to 4,1 Ohm - MZA (Polskie miały 4,6Ohm) Bezpośrednio z...
Może działać bez akumulatora, bo akumulator jest wykorzystywany tylko do zasilania tylnej lampy, sygnału dźwiękowego i kierunkowskazów, natomiast przednia lampa jest zasilana z cewek świetlnych (2 cewki połączone równolegle w iskrowniku i zmasowane tam, dlatego wychodzi tylko jeden przewód, bodajże czerwony). Zapłon oryginalnie jest zasilany z cewki...
schematy przejrzałam ale nie wiem co muszę wymienić oprócz iskrownika 12V i cewki butelkowej. Na allegro najtaniej znalazłem ISKROWNIK za 85 zł którą przedstawiam na obrazku http://obrazki.elektroda.net/91_12713495... Mój Simson nie jest elektronikiem więc muszę jeszcze dokupić: - moduł zapłonowy - przerywacz kierunkowskazów - kierunki (bo...
Witam, pacjent fiat 126p 1985r, oryginalny przebieg 23000km. Problem wygląda następująco, silnik odpala pięknie, z połowy obrotu, zimny czy ciepły pali super, lecz na każdym biegu przy max wciśniętym pedale gazu i rozpędzeniu sie prawie maxymalnie na każdym biegu czuć jakby coś go zamulało, wyczuwalne są delikatne szrpnięcia przez co nie może osiągnąć...
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
(at)potaspawel986 Żeby psy nie przełaziły przez płot się nadaje :) - sprawdzałem. Żadna cewka zapłonowa nie nadaje się jako transformator WN do pastucha i taka jest prawda. Sprawdzałeś różne? Sprawdzałeś cewki do zapłonu CDI? Pastuchy działają na takiej zasadzie jak zapłon CDI, a w tych amatorskich pastuchach zawsze na zdjęciach pojawiała się cewka...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
witam jak popodpinać cewki wychodzące z zapłonu, Chodzi mi o 2 cewki a dokładnej: 1 przewód z jednej cewki 2 przewody z jednej cewki Prościej do czego mają być podpięte cewki z jednym i z dwoma przewodami i za co odpowiadają A i nie piszcie kolory bo zostały wlutowane jakieś inne i nie podawajcie podpięcia do styku np. 54 tylko regulator napięcia, cewka...
na początek zmień tylko cewkę oświetlenia na 12Voltową 35W; wiąże się to ze zmianą żarówki reflektora na 12V i tylniej pozycyjnej oraz kontrolki świateł drogowych, a poza tym nic więcej nie potrzeba zmieniać. Efektem jest trochę lepsze światło. Elektroniczny regulator napięcia ładowania i przerywacz ELBA 6V różni się od ELBA 12V za bardzo, aby można...
Będziecie tak mierzyć i liczyć, Dla Ciebie nawet ważyć. :D gdybym miał ten silnik to już dawno by działał. Tez tak uważam i gdyby był u mnie to pewnie też. Jednak autor tematu się nie spieszy z różnych przyczyn tylko jemu znanych. (at)jan-stan Po reprymendzie (at)Rycho T musisz podjąć jakieś decyzje, albo temat zostanie zamknięty. Tak podejrzewam....
Modułu nie mam nowego ale nie wiem dokładnie jak go sprawdzić. Podłączone jest na 14 do cewki zapłonowej (czerwony kabel), 2 nie mam ale sprawdzałem tez na stacyjce od simsona brata i tez nic, na 3 mam czujnik (niebieski), 31 masa i 15 cewka butelkowa. Zgodnie ze schematem. Czy będzie działać na stacyjce od Rometa???? tzn. na włączniku, który jest w...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Może sprubój wziąść inną cewkę zapłonową jak jest na 12V to od jakiegoś samochodu i podepnij zamiast orginalnej i wtedy się dowiesz czy tamta ogrinalna padła czy coś innego. I najpierw zmież napięcie za kabelkach dochodzących do cewki bo może jest za niskie i dlatego iskra jest słaba a pod ciśnieniem (w cylindrze) zanika. Życzę powodzenia w naprawie....
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Stawiam na cewkę "butelkową". Zobacz jeszcze masę silnika, z jednym miałem nie lada kłopot, kitajce źle zacisnęli konektory we wtyczce rozrusznika, tylko że nie działałby rozrusznik, iskra byłaby zwielokrotniona. Iskra powinna występować na minimum 5mm, maksymalnie 15 mm.
Znalazłem w swoich szpargałach zapłon od druzby z mechanicznym zapłonem i tam cewka zapłonowa ma rozestaw ok 65 mm i jeśli można by rozwiercić otwory mocujące na cewce to mogłaby podpasować. Z wyglądu przypomina taka jak na zdjęciu pokazaną przez autora tematu także to jest może dobry trop. Glebogryzarka bardzo zabytkowa wiec o części trudno a jeśli...
Mój simson ma nowy tłumnik z kolankiem kupiony tego roku jesienią na agmocie. Wiec tłumik odpada. Mechanik tak w simsonie pogrzebał że wrocic do domu to wrócilem 15 km mialem do przejechania i przejechalem. poszłem do domu po powrocie wracam za 2 godziny a motor nie odpala. Zaczołem reguwac wielkosc iskry w module tez nic wiec włozyłem moduł zapłonowy...
Przy alternatorze jest to obojętne czy w lewo czy w prawo będzie ładował tylko gorzej z tym wiatraczkiem co go chłodzi bo jest zrobiony tak ze w jedną chłodzi a w drugą nie, tylko w prądnicy musiało być zachowane w którą strunę kreci w alternatorze nie. A co do zapłonu polecam zwykły na przerywacz i do cewki butelkowej, to co proste jest najmniej awaryjne...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Olej, przynajmniej ten który w pracy używam do napełniania transformatorów kosztuje około 7zł za litr. Jak napisał kolega wyżej spytaj w dobrych sklepach z osprzętem elektrycznym, widziałem też oferty w internecie. Pamiętaj olej transformatorowy jest higroskopijny, czyli absorbuje wilgoć. Troche oleju (około 200ml) znajdziesz w butelkowej cewce zapłonowej...
w jakim celu jest dodana ta cewka butelkowa, widziałem podobne przeróbki tylko że była sama cewka butelkowa na zewnątrz ? Cytat : "Мощно ... искры повышk... за счет увелиm...
Witam Szukałem wszędzie ale tylko pobieżne informacje są. Potrzebuję wiedzieć jakie parametry mają popularne cewki zapłonowe w samochodach osobowych oraz motocyklach(maluch, polonez, golf, mz, jawa, simson). Interesują mnie tylko cewki 12V pojedyncze ewentualnie podwójne oraz te stosowane w motocyklach butelkowe 12V. Parametry których szukam to: -opór...
http://obrazki.elektroda.net/35_12060137... Witam mam kilka pytań co do silnika 023 i schematu powyżej. Na cewkach od światłem pisze że jest napięcie 6V i 20W (dwie podłączone w szereg), czy w praktyce nie ma to większej wydajności ?? bo u mnie jak silnik pracuje na największych obrotach to jest ok 38V AC a na wolnych obrotach ok 8V AC czy można...
najmniej roboty by się upewnić co do gaźnika ... założyć gaźnik od kumpla z pracującego pojazdu, wtedy się wykluczy winę gaźnika, zerknij pod aparat zapłonowy na uszczelniacz czy nie jest wypchany, pęknięty, czy cieknie z niego oraz od strony sprzęgła ... a może on sobie wpadł do wewnątrz lub wskoczył, dalej klin czy nie ścięty, jeśli cały zapłon w...
witam mam problem z instalacją w moim simsonie gdyż przewinąłem cewki (3) po tyle samo zwoi ,grubszym drutem ,każdą puściłem przez mostek ,minusy na masę,zwarłem plusy z cewek i dokonałem pomiaru (multimetrem) i na niskich obr.miałem 18V,na max.91V (pewnie miernik oszukuje), a prąd wachał się w granicach 5...6,5 A.Teraz potrzebuję niezawodnego stabilizatora...
A możesz zapodać jakis schemat bo ogar ma 2 cewki jedna zapłonową niskiego napięcia a drugą butelkową
Witam. Podłączę się pod ten temat i reaktywuję go, żeby nie zakładać nowego. Mam Syrenę 104. Planuje zastąpienie (w moim silniku S31) tradycyjnego zapłonu platynkowego zapłonem CDI. Do tego celu chcę użyć 3 impulsatory, 3 moduły zapłonowe, oraz 3 oryginalne cewki butelkowe WN ( cewki chce zostawić, aby nie psuć oryginalnego wyglądu silnika). I tu prośba...
Witam. dawno mnie tu nie było a widzę ze moje forum powoli ale idzie do przodu:D co do tych besti z niebieskimi napisami miałem takie dwa i obydwa długo mi się szybko spaliły. odziwo wpadłem na pomysł żeby podłączyć te dwa popsute moduły razem. motor działa już przez kilka miesięcy. wydaje mi się że w jednym musiała spalić się inna częśc niuż w drugim...
Witam. Buduję napęd do paralotni na silniku WSK 175. Z oryginalnego silnika pozostał tylko cylinder wraz z głowicą z obciętymi żeberkami, i kawałek karterów ze skrzynią korbową oraz wał z tłokiem i pierścieniami, (chodzi o zmniejszenie wagi). I teraz mam problem jaki układ zapłonowy zastosować do tego silnika. Czy bateryjny - prosty pewny w działaniu...
Witam Posiadam kosiarke dezamet ile ona może być warta po remoncie w 100% w silniku wykonuje remont nowe łożyska nowe pierscienie nowy aparat zapłonowy nowa cewka butelkowa Nowe kompletne sprzegło odśrodkowe nowa elektryka Nowe siemmeringi Nowy wałek ostrza wszystkie cześci fabrycznie nowe malowanie żeczy malowanych czyszczenie karterów Rama Odmalowanie...
Witam ! Zakupiłem ostatnio cewkę zapłonową taką jak na poniższym zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/2189446300_1... jednak mam problem z jej podłączeniem. Przeglądnąłem już dziesiątki tematów, jednak nic się nie dowiedziałem, a cewki które widziałem to tylko butelkowe. Próbowałem podłączać cewkę pod baterie, jednak nie było żadnej...
podstawowy bląd jaki robicie to cewka niedopasowana(12 v nie nadaje sie) instalacja 12V czy 6 v nie ma wpływu na prace zaplonu! czyli jednak nie ma znaczenia czy podepnę cewkę butelkową 12v czy 6v, np taką od MZ..... tzn. obie cewki butelkowe będą współpracowały z modułem gl133, czy modułem od aprili sr50 ? ja nie chcę zasilać cewki z akumulatora,...
Witam, kupiłem nowy moduł do Simsona S51 Enduro z zapłonem elektronicznym i po wymianie silnik nie chce zapalić, podpinam stary moduł i odpala, pożyczyłem jeszcze moduł od znajomego i też zapala ale tu znowu nie chce wejść na obroty. Cewka butelkowa wymieniona na nową. W czym może być problem ? ps. Instalacja 6V
Dołączam sie do tematu, w nim jest fabryczne immo, zgubiłem kluczyk i myślę nad zastosowaniem zwykłego modułu zapłonowego i cewki butelkowej, bo dorobienie klucza w serwisie wołają 450 zł. Potrzebuje moduł który zwiększa napięcie z 1 do 12v bo takie przychodzą impulsy z impulsatora w silniku.
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Witam, otóż mam problem z Simsonem, posiada on instalację 6v z platynkami. Problem zaczął się od tego że iskra zaczęła dosyć mocno skakać po świecy i w pewnym momencie zniknęła całkiem. W chwili obecnej napięcie wychodzące z cewki zapłonowej w iskrowniku wynosi 5-8 wolt gdy nie jest podpięta cewka WN. Po podłączeniu napięcie spada do 0,5-2 wolt. Bez...
Zrób więcej fotek bo nie widzę jak jest podłączone. Mam wrażenie, że masz źle spięte cewki. Z tego co pamiętam to jedna cewka była zapłonowa a 2 szły na światła. Zrób jeszcze foto cewki WN. Proszę oto zdjęcia.Prawy kabelek przy cewce to chyba minus ponieważ ma jeden boczny kabelek do śrubki.A i sprawdzałem cewkę WN za pomocą baterii 9v iskra jest na...
cewka butelkowy cewka butelkowy simson cewka zapłonowy mercedes
antena radia detektorowego chrysler instrukcje komora rezonansowa
kupowanie unitra kupowanie unitra
Dekoder nie włącza się - przyczyny i rozwiązania Niskie ciśnienie doładowania na niskich obrotach w Renault Master