Najzwyklejszą cewką zapłonową butelkową do której musisz wykonać moduł zapłonowy (kilka elementów). Schemat był gdzieś na forum cz cross. Jeśli nie znajdziesz schematu to mam go gdzieś na starym komputerze. Kiedyś wykonałem kilkanaście takich modułów.
Niebieski kabel plus a minus do ramy. Na cewce powiny byc oznaczenia.
Obejma ma za zadanie ją umocować do nadwozia. Kontakt elektryczny z masą nie jest konieczny, obudowa cewki nie jest częścią żadnego obwodu elektrycznego.
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Ja tam cisnę na 8v od jawki :D Ja mam silnik od Peugeota i po spaleniu się oryginalnej cewki zapłonowej nie miałem możliwości nawinąć takiej samej i dokupiłem cewkę zapłonową butelkową zewnętrzną na 12V i mam wrażenie że jest troszkę słabszy, może jak bym kupił na 6V było by lepiej :) Może ktoś tak zamienił cewkę?
Sam to naprawiłem, winna była cewka zapłonowa (butelkowa), to ta pod siedzeniem. :)
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Witam Mam pewien problem ,mianowicie ; jaką pojemność kondensatora mam zastosować do cewki zapłonowej (butelkowa) która jest na napęcie 12v???[/b]
Ej a jak będę w układzie miał te 350 V to po podłączeniu do cewki zapłonowej butelkowej 8V nie spali mi cewki? bo tak myślałem dzisiaj troszkę nad tym i się pogubiłem chyba :)
A weźmy cewki zapłonowe do silników przecież tam też jest drut nawojowy no może lepszej jakości ale napięcie do 20 kV Nie wiem jak są wykonane współczesne cewki zapłonowe. Bardzo dawno temu rozbebeszyłem butelkową cewkę zapłonową i tam każda warstwa uzwojenia od sąsiedniej oddzielona była cieniutką przekładką izolacyjną, co miało uniemożliwić bezpośredni...
Mam zwykły amperomierz . Czyli twierdzisz że układ ładowania działa poprawnie Ok . Pozostaje mi tylko ograniczenie mocy odbiorników czyli żarówek bo jest jeszcze 2 kontrolki które pobierają 7W i stop 21 W. I zostaje cewka zapłonowa butelkowa może jest dostępna mniejszej mocy . Zmiana akumulatora na 8Ah też pewnie by cos pomogła .Czyli prądnica powinna...
Motorowery marki Jawa (nie motocykle),miały dość ciekawie wykonany układ zapłonowy.Z cewki wytwarzającej napięcie była zasilana cewka zapłonowa (butelkowa),wyjście z cewki przechodziło na platynki.Jeżeli dotąd dobrze pracowało,to powinno działać.Myślę że układ z mostkiem prostowniczym powinien działać.
Może to pompa paliwa bo podobna do butelkowej cewki zapłonowej.
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Witam, mam problem z moim Simsonem, stał u mnie około 18 lat. Teraz go wyciągnąłem, założyłem nowy pływak (bo stary był połamany), zmieniłem wszystkie linki i zapalił. Jeździłem nim około dwa tygodnie ale stracił iskrę, to wymieniłem kondensator, cewkę zapłonową butelkową i przerywacz zapłonu. Jak już była iskra to i tak nie chciał odpalić. Rozkręciłem...
Napisałem ładująca , bo o nią mi chodzi:D.Cewka która jest w statorze. Cewka zapłonowa/butelkowa jest ok. Generalnie mógłbym kupić i nowy moduł i cewkę , ale w grę wchodzą znowu koszta (50- 100pln) , i czas.Stary moduł będę i tak naprawiał więc pomyślałem o zmianie elementów.Czy części które są w schemacie powyżej , są dostępne na napięcie powiedzmy...
czyli potrzebny jest do tego jeszcze akumulator?? czy bezposrednio z cewek swietlnych na butelkowa i na przerywacz??
Na początek wejdź na allegro i kup jakąkolwiek cewkę zapłonową. Od kilkunastu złotych można kupić. Wchodzisz na allegro, wpisujesz cewka zapłonową typu tzw. butelkowa. Klikasz filtr "używane". Klikasz sortuj od najniższej ceny. Następnie przewijasz aż do pierwszej, najtańszej cewki butelkowej. U mnie, pierwsza najtańsza butelkowa za 10 zł pojawiła się...
Z iskrownika mają oryg. wychodzić kable: niebieski, czerwony, czerwono-biały, szaro-czerwony, czerwono-żółty. Potrzebne Ci niebieski i czerwony. Niebieski do 3 na module zapłonowym, czerwony na 14 modułu. 31 z modułu na masę, 15 z modułu na 15 cewki butelkowej WN. 1 z cewki butelkowej na masę. Fajka wiadomo. 2 na module jest potrzebna do gaszenia motoru...
Witam posiadam simsona SR50 electronik z instalacją 12V. Moim problemem jest to, że simson od pewnego czasu nie pali ze startera tylko z pychu. Jeżeli już odpali to brak wolnych obrotów i trzeba go cały czas trzymać na wysokich obrotach. Podejrzewam, że przyczyną może być słaba iskra. Czujnik impulsów 100% sprawny, cewka zapłonowa, butelkowa i moduł...
Prawdopodobnie sie aparat poluzowal.
Emeryt nie wiesz o czym piszesz. Przypomnę. Sprawa dotyczy układu zapłonowego Simsona. Czytaj dokładnie bo strzelasz ni z gruszki ni z pietruszki ale w płot. To ile lat parasz się nie jest istotne dla tematu i nie stanowi żadnego merytorycznego argumentu. Cewka zapłonowa butelkowa lub innego kształtu dla układu zapłonowego CDI oraz iskrownikowego z...
Witam. Kupiłem nie dawno silnik syreny 102 2cylindrowy własnie do motopompy po5 i miało wszystko byc ok, ale nie było iskry wiec odkręciłem cały dekiel od zapłonu i dostałem ogromnego ździwienia. Oryginalnie powinno być tam magneto i 2 cewki takie jak w wsk 125, ale sa 2 cewki butelkowe bez magneta i troche kabli, wiec domysliłem sie ze jest to zrobione...
W starym maluchu obie świece w tym samym czasie dostawały iskrę choć tylko jedna miała zapalać mieszankę bo był taki układ zapłonowy.
Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1): https://obrazki.elektroda.pl/1611973100_... Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona: https://obrazki.elektroda.pl/8909891000_... Wygląd starej cewki: https://obrazki.elektroda.pl/6979951300_...
Mam problem z Simson S51, platynki 12V iskra jest, benzyna jest a nie odpala. Gaźnik był podmieniany na inny, świece zmieniane na 10 różnych, przerywacz, kondensator i cewka butelkowa również podmieniona, cewka zapłonowa ma rezystancje 1Ω. Już nie mam pomysłu co może być ma ktoś jakiś pomysł?
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Stawiam na podróbę cewki zapłonowej (na statorze). Może pod wpływem temperatury dostawać zwarcia międzyzwojowego. Cewka butelkowa, szczególnie podróba taka za 15 zł także może być przyczyną, aczkolwiek zazwyczaj przepala się po kilku minutach. Podobne zachowanie może sprawiać kilka innych elementów, kondensator, przerywacz, przewody...
Cewka to jest 2-pinowa a 6-pinowy jest moduł który jest do niej przymocowany. Jak chcesz tą drugą podłączyć to przewody z pinów 1 i 2 razem do pinu 1, z pinów 3 i 4 razem do pinu 2, z pinów 5 i 6 do pinu 3. Kolorów przewodów nie podam bo podejrzewam błąd w schemacie który mam. Osobiście bym tam jednak wstawił niezawodną cewkę butelkową i jeszcze bardziej...
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest. nie powiedziałbym.. nie lepiej wymienić cewkę zapłonową w prądnicy??
A możesz zapodać jakis schemat bo ogar ma 2 cewki jedna zapłonową niskiego napięcia a drugą butelkową
Kondensator sprawdzić. Wymienione zostało: cewka butelkowa, kondensator, cewka zapłonowa, świeca, wszystkie kable. .
Sprawdź cewkę zasilającą układu zapłonowego, może robi się przerwa po nagrzaniu i podmień na próbę cewkę butelkową.
Prawidłowa cewka WN (butelkowa) do elektronika to cewka o oznaczeniu 8351.1/13 o napięciu 6V, niezależnie czy instalacja jest 6V czy 12V, aczkolwiek układy zapłonowe typu CDI nie są wrażliwe na rodzaj cewki WN. Uszkodzenie nowej cewki WN może być spowodowane niską jakością wykonania. Co innego jeśli chodzi o cewkę zasilającą moduł zapłonowy, na rynku...
Olej, przynajmniej ten który w pracy używam do napełniania transformatorów kosztuje około 7zł za litr. Jak napisał kolega wyżej spytaj w dobrych sklepach z osprzętem elektrycznym, widziałem też oferty w internecie. Pamiętaj olej transformatorowy jest higroskopijny, czyli absorbuje wilgoć. Troche oleju (około 200ml) znajdziesz w butelkowej cewce zapłonowej...
Naprawiałem takiego Simsona z podobnym problemem. Pewnie problem już rozwiązałeś, jeśli nie to podpowiem Sprawdzałem po kolei wszystko: świece, cewka zapłonowa, przerywacz, przewód, czapka, Po podmianach kolejnych elementów udało mi się go uruchomić, ale nie miał wolnych obrotów i palił tylko "z pychu" Problem był w wielu elementach. Trochę mi to czasu...
Nie umniejszając prawdziwości spostrzeżeń Elektron1234, napiszę: Zawsze trzeba szukać winy przede wszystkim u SIEBIE. Jak magneto ociera o cewkę, to żadna tego nie wytrzyma. Szczególnie, że w Motorynkach (i Rometach w ogóle) stosowane są starodawne rozwiązania. Cewka jest typu "all in one" czyli wszystko w jednym. Rozwiązaniem jest wykorzystanie korpusu...
Trabant nie ma cewkomodułu, tylko zwykłą butelkową cewkę i moduł zapłonowy. Sprawdź rezystor na cewce (jeśli naprawdę jest zasilanie cewki i modułu)
Fajkę podpinasz do cewki WN butelkowej.
http://obrazki.elektroda.pl/9773670900_1... Pod zapłon z jawy 50, delikatnie go mam zamiar przerobić, u mnie wygląda to tak, że są 3 cewki, 2 świetlne połączone szeregowo i jedna zapłonowa(tylko cewka butelkowa). Nie da się pominąć tego pinu, z modułu i po prostu podpiąć go tak, aby miał za zadanie ładować tylko akumulator? Bo rozumiem,...
W dzień to pomierzę, znalazłem w "sieci" takie parametry i nie wiem czy są prawdziwe. Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) oraz 14,5 Ohm impulsator, cewka butelkowa 2 ohm.
Stara cewkę w motorynce masz uszkodzoną ? Skąd wiesz, że to ona jest uszkodzona? Nie bedzi działać tak jak Ty byś chciał bo cewka swiatel ma inne napięcie, niż ta co zasila cewkę butelkowa w np. simsonie.
Tylko, że na cewce butelkowej pisze 12v. To myślałem że może cewka zapłonowa daje 12v.
Tak też zrobiłem jak piszesz powyżej ale nadal nie ma iskry :| Kupiłem nowy moduł i założyłem i nadal nie ma iskry Crying or Very sad . Jutro kupuję nową podstawę iskrownika bo jedynie ona może być uszkodzona ponieważ jak dałem kabel od cewki zapłonowej do masy to iskrzyło a do butelkowej nie dochodzi prąd.
Dołączam sie do tematu, w nim jest fabryczne immo, zgubiłem kluczyk i myślę nad zastosowaniem zwykłego modułu zapłonowego i cewki butelkowej, bo dorobienie klucza w serwisie wołają 450 zł. Potrzebuje moduł który zwiększa napięcie z 1 do 12v bo takie przychodzą impulsy z impulsatora w silniku.
Witam mam problem z moim simkiem jest to elektronik 6V instalacja . Problem polega na tym,że Simson od pewnego czasu niewkręcana się na wysokie obroty tylko przerywa jakby miał ograniczenie obrotów. było tak jadąc do domu w nony na światłach Simson zaczął przerywać a jak wyłączyłem światła to chodził normalnie i tak dojechałem do domu na 2 dzień odpalam...
Zapomniałem dodać że w czerwcu tego roku zmieniałem: cewkę zapłonową, przerywacz, kondensator, cewke butelkową, fajkę, kabel HV, oraz przewody wychodzące z zapłonu (zapłon, oświetlenie, ładowanie AKU). Miałem cyrki z jednym gdy kupiłem założyłem, przejechałem 5km i przerywacz padł. Po zmierzeniu rezystancji miedzy patynką a masą wyszło ponad 2 MOhm...
Są to skopiowane 3 posty z innego forum, na którym nie potrafili mi niestety pomóc. Witam Mam Bajaja Spirit i problem polega na tym, że nie ma iskry. Ogólnie sprawa wygląda tak, moduł zapłonowy: - prąd wchodzi - prąd wychodzi - tyrystor raczej sprawny, bo przewodzi tylko wtedy, jak dojdzie do niego impuls z impulsatora. Tylko jest jedno dziwne zjawisko,...
cewka butelkowy cewka butelkowy simson cewka zapłonowy mercedes
visual zapis pliku seicento wentylator chłodnicy wzmacniacz kondensator samochodowy
Philips 55PUS8359 - Typ Matrycy VA czy IPS? Błąd UD 01 w systemach SCADA - przyczyny i rozwiązania