Jeśli masz iskrę na felernej głowicy i wtryski na niej pracują to do sprawdzenia rozrząd, a przedtem można sprawdzić ciśnienie sprężania Dodano po 2 Zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem będzie zamienienie ECU To na zdjęciu to nie ECU tylko cewka zapłonowa
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
Ja stawiałbym na uszkodzenie jednej sekcji cewki zapłonowej, po rozgrzaniu gubi styk i brakuje iskry na jednej sekcji...sprawdź kostki podłączone do cewki i jeżeli masz od kogo podmień cewkę zapłonową.
Możliwe że cewka zapłonowa.
Powodem była cewka zapłonowa, grzała się. Temat zamknięty.
Moglibyście podpowiedzieć od jakiego samochodu dopasuje cewkę 3.5 Ohma?
Witam. Mam problem potrzebuje podłączyć cewkę zapłonową w Mercedesie R107 5.0 1982 r . Silnik włożony, kręci, brak iskry, nie wiem jak podłączyć cewkę, niestety nie opisałem sobie kabli. Zdjęcia by były najlepszym rozwiązaniem.
witam co polecacie do odciecia w mercedesie 124 coupe benzyna 2l + gaz rozrusznik jest odcinany z alarmu , odciecie pompy nic nie da jest jeszcze gaz - może cewka zapłonowa ? i ew gdzie .
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Pewnie ster do roboty. Ale EDC w benzynie? Brawo.
Czy w mercedesie 180 można zainstalować przełącznik zabezpieczający przed kradzieżą odcinająć kabel zasilający cewkę zapłonową???Słyszałem że NIE ponieważ komputer za którymś razem może pokazać błędy. Czy to prawda??? jak nie cewkę to co?
Modułu nie widzę Moduł ktoś zdemontował, był przykręcony do tego samego uchwytu co cewka [url=https://www.ebay.com/itm/1832539811... Czy samochód będzie działać bez modułu ?, jak cewka ma uzwojenie pierwotne o dużej impedancji to tak
Dowiedziałem się, że katalogowo ta cewka ma 0,38 do 0,43 ohm. Czyli zdaje się mieścić w normie. Sprawdzę co z tym zasilaniem na cewkę pod obciążeniem - dziękuję za poradę.
Umówiłem wizytę w serwisie mam nadzieję że się coś wyjaśni . Według mnie uszkodzone mogą być cewki zapłonowe
Znasz symbol, parametry oryginału?
Zostaw moduł, został cewkę - nie tam problem Weź się za aparat
Uszkodzeniu jednak uległ moduł z cewkami zapłonowymi. Temat zamykam.
trzeba sprawdzić faki na cewkach zapłonowych,jak i przewody.
To zmienia postać rzeczy. Na małą okragłą wtyczkę idzie aparat 31 masa (brązowy) 15 plus z stacyjki 16 cewka (najczęsciej zielony) (sądzę, że to to jest IG a nie 16) TD sygnał do obrotomierza
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Jeżeli masz układ zapłonowy stałoenergetyczny, to energia iskry jest stała w szerokim zakresie napięć zasilających. Działanie takiego układu polega na tym, że cewka zapłonowa ma niską rezystancję uzwojenia pierwotnego i stabilizowany jest prąd przepływający przez owo uzwojenie. Wiesz może jak jest w Mercedesie C-klasa benzyna z 1995 roku ? są tam dwie...
Sprawdź dobrze cewkę w aparacie zapłonowym. Nie sugeruj się tym, że jest iskra, bo w komorze spalania jej nie widzisz.
Witam forumowiczów Czy ktoś z Was orientuje się, jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku w Mietku W108? Dokładny typ auta to: W108.016, silnik M130.920. Sześciocylindrowy, 140KM, cewka zapłonowa zasilana poprzez moduł sterujący. W żadnych dokumentacjach nie mogę znaleźć tej wartości. Pozdrawiam - Grafstar
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
Kupisz komplet i będzie to samo. Oczywiście rocznik i kod silnika auta mamy sobie dodedukować? Jak może tracić zasilanie na cewkę, jeśli ono jest wspólne? Chyba mówisz o kluczowaniu? Jakie błędy się pojawiają? W parametry pracy patrzyłeś? Co z wtryskami się dzieje w tym czasie?
Chłopie wymień w końcu ten filtr paliwa. To podstawa. Robiłem już kilka busów i zdarzały się elektryczne pompy paliwa tylko że teraz już nie pamiętam czy to był Citroen czy inveko czy sprinter. W każdym razie pompa znajdowała się w lewej ramie podwozia na wysokości za lewym przednim kołem. Jak chcesz możesz sprawdzić. Pompka wygląda jak stara cewka...
Panowie gdzie w W210 E200 1999 rok automat znajdują się cewki zapłonowe i ile ich jest i czy są one łatwo wymienialne bo na kompie mi wyskakuje,że cewka na 1 i 4 cylindrze podupada
A kable zapłonowe kolega sprawdził ?, . Fajnie, tylko że tam jest układ cewka nasadzana na świecę i krótki kabel do drugiej świecy.
dzisiaj rano sytuacja sie powtórzyła, auto zgasło przy gwałtownym ruszaniu, auto stalo przez weekend (dodam ze cały weekend padał deszcz). zauważyłem szarpania od samego poczatku odpalenia go dziś jakby gubił zapłon, kable WN sa nowe (Beru rok temu zakładane w serwisie mercedesa) świece bosch (półtora roczne bosch W7DC0) cewka zapłonowa nowa (Beru miesiąc...
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Skoro sie nie znasz to dlaczego kwestionujesz zdanie mechanika ponadto widocznie chce ci obniżyć maxmalnie koszty naprawy bo czujnik w tym modelu hala występuje razem z aparatem zapłonowym co w rezultacie daje kilka stów jak nie będzie to cewka zawsze można ją oddać z powrotem do sklepu wiec nic nie tracisz:P:!:
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Dziękuję za zainteresowanie problemem.Cewki zostały sprawdzone a nawet chwilowo zastąpione innymi.Obecnie podejrzewam że moduł został poważniej uszkodzony poprzez spalone tranzystory (robiły zwarcie miedzy kolektorem i emiterem).Teraz nawet na sprawnych tranzystorach nie pracuje jedna cewka a co za tym idzie para cylindrów.
Tak jak stwierdził przedpiszca, w samochodzie napięcia najlepiej mierzyc żarówką, a nie woltomierzem, bo przy okazji sprawdzasz jakość połączeń pod obciążeniem. A więc robisz tak: 1. Zdejmujesz pokrywkę przerywacza. Przyłączasz żarówkę pomiędzy kablem zasilającym aparat a masą. 2. Powoli pokręcasz kołem pasowym 3. Zarówka powinna zaświecać się, gdy...
Witam posiadam gwiazdę z silnikiem m104 z w202. Problem dotyczy cewek zapłonowych i fajek, są przebicia ogólnie do wymiany. W bliskiej przyszłości chcę ( mam kupiony ) komputer standalone i pod niego chciałbym zamontować cewki na razie do starego sterownika który ma serowsnie impulsem 12v. Cewki tfsi mają sterowsnie 5v ( masa, plus, sterowanie 5v i...
Mam mały problem z Mercedesem C 202 rok 97 poj. 2.0 benzyna. Silnik nie pali na 2 i 3 cylinder. Cewka zapłonowa okazała się dobra czyli pozostał komputer. Problem w tym, że 3 lata temu wymieniałem ten komputer na to samo uszkodzenie. Jaka może być przyczyna padania tych komputerów? Może ktoś posiada na sprzedaż komputer Bosch 0 261 200 614.
Witajcie Chciałbym się dowiedzieć czy rezystancja świec zapłonowych na poziomie 1290 Ohm do 1360 Ohm (wszystkie 12szt. mieści się w tym przedziale) świadczy o konieczności ich wymiany? Nowe mają 1000 Ohm. Zastanawiam się czy zostawić je czy wymienić. Zewnątrz wyglądają jak nowe, wewnątrz cylindra wszystkie są jednakowe mają lekki kolor cegły, wszystkie...
A nie po jednym? Skoro ustawił na czwarty, to iskra na pierwszym pojawi się po jednym obrocie wału. Tłoki chodzą równolegle, ale pracę mają przesuniętą o dwa suwy, czyli jeden OWK. po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu. Po dwóch pełnych obrotach, iskra "wróci" na czwarty cylinder. Lampę stroboskopową już kupiłem, specjalnie do tego celu,...
Masz okrągłe gniazdo na lewym nadkolu , tam jest sygnał TD , jest też , na pewno , moduł zapłonowy tranzystorowy , cewka zwykła , z pinu 1 cewki przez inwertor i będziesz miał sygnał dla wtrysku LPG. Zespolonym przekażnikiem dla pompy paliwa steruje sygnał z cewki czy TD? Może się mylę , podaj co to za rocznik.
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Witam , mam problem ze swoim autem ... Podczas jazdy zaczął tracić moc w konsekwencji zgasł . Po uruchomieniu odpala , strzela i zaraz gaśnie , powymieniane zostały wszystkie filtry płyny świece oraz cewka zapłonowa i w dalszym ciągu to samo. Proszę pilnie o pomoc !!
Ale po co Ci to wiedzieć jak mogę spytać?
Mam problem z autem. Polega on na tym, że ginie iskra na 1 i 4 cylindrze. Wymieniłem cewkę zapłonową, ale to nic nie dało. Wciąż jest ten sam problem. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pojawia się iskra, i po krótkim czasie znowu zanika. Bardzo proszę o pomoc. Dziękuje z góry za pomoc.
Witam. Mam mb c200 z 96 r. Padło sterowanie jednej cewki.Nie jest to sterownik PMS ale odpowiednik BOSCH.Czy ktos wie co podstawic w miejsce orginalnego tranzystora sterującego jedną z cewek zapłonowych?Ma on 4 połączenia. pozdrawiam NACKO
Wystarczy wiązka od czujników silnika, cewki zapłonowej i czujników wtrysku mechanicznego?
W takim razie nie jest to najlepsze rozwiązanie co zastosowalem.Trzeba napewno co jakis czas zamieniac akumulatory miejscami.Skoro ladowanie idzie na oba akumulatory to dlaczego ten bardziej obciązony nie jest tesz doladowany tak jak byc powinien.Czyżby gdy ten mniej obciązony osiagnie pelnie doladowania automatycznie ten drugi mimo ze bardziej obciązony...
Tak, bo jeżeli w 1-4 bądź 2-3, czyli w tych cylindrach, w których tłoki wznoszą sie i opadają razem można posądzać układ zapłonowy, np. kluczowanie cewki.
Mam problem z mercedesem 300ce-24 silnik m104 na Ke-jetcie. Auto zgubiło iskrę. Najpierw gubiło ją zupełnie losowo od czasu do czasu, na końcu padło całkiem. Podmieniłem : - czujnik położenia wału (przebiegi na obydwu wydają się być ok) - cewkę zapłonową (obie na stole działają) - sterownik (moduł) zapłonowy. Iskry nadal niema. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć...
Witam! Autko to mercedes W203, 1.8 163km, silnik m271 sławetny. Auto na zimnym silniku do 60 stopni pięknie i wzorowo jedzie. Niestety jak się nagrzeje zaczynają się wypadania zapłonów. Błędy dzisiaj rano skasowane, w serwisie pogwarancyjnym MB, po paru godzinach pojechałem na ponowne odczytanie ( zrobiłem ze 150km ) , auto zasilane tylko PB, wyszły...
Witam Nie mogę otworzyć kalpy przedniej w mercedesie C180 typ W202. Pękła linka zaraz przy zamku czy jest jakiś sposób na otwarcie klapy bez niszczenia czegokolwiek. Oraz mam też zapytanie odnośnie cewek zapłonowych w jakiej kolejności są podpięte kable do świec. Pozdrawiam
Aaaaa... no to w takim razie już teraz wiesz, że problemy są następujące: 1. Mocowanie silnika w karoserii/ramie 2. Podłączenie odpowiedniego układu chłodzącego 3. Podpięcie wiązki elektrycznej z nowego silnika do elementów samochodu (liczniki, kontrolki, przyciski itd.) 4. Wymiana elektrycznej części układu zapłonowego (cewka itd) 5. Dopasowanie silnika...
silnik jest na ciągłym mechanicznym wtrysku KE-Jetronic (wspomaganym elektronicznie) i nie ma tam klasycznego aparatu zapłonowego - jest czujnik położenia wału i na jego podstawie sterownik wtrysku steruje zapłonem poprzez jedną cewkę której przewód WN idzie od rozdzielacza mechanicznego z wirującym palcem. Palec ma odpowiednią szerokość, tak aby przeskok...
Po zdemontowaniu palca i czarnego plastikowego kółka pod nim mamy klasyczny czterogarbikowy wałek współpracujący z przerywaczem. Zamiast czerwonej kostki zamontowałem przerywacz od mercedesa W123 i kondensator, iskrę już mam.
Dziękuję tylko jest tak słaba jakość tego zdjęcia że ja nie mogę rozszyfrować które przewody wychodzą z cewek do świec. Mogę prosić o opis lub lepsze zdjęcie ?
Jestem po diagnostyce. Bledy wykazuje moduł zapłonowy, wystepuje zanik napiecia na uzwojeniu pierwotnym cewki, cewki sa nowe beru wiec wykluczam czyli to jakby zostaje modul zaplonowy :/ No to szukamy.
Witam. Dane samochodu: Mercedes C180 Kompressor Rok produkcji: 2005 Pojemność: 1.8l Moc: 105kW Konie: 143kM Oznaczenie silnika KE18ML, M271.946 Problem: Auto trafiło do mnie ze względu na spadek mocy i wyświetlający się check. Były następujące błędy: 84 - przestawienie wałka rozrządu, rozpoznane błędne położenie wałka rozrządu dół 27- rozpoznanie braku...
Witam, problem pojawił się nagle no może poprzedził go brak paliwa tzn. zabrakło mi paliwa - paliwo zostało dolane, samochód odpalił normalnie jeździł jakieś 30 minut i został postawiony pod domem. Po ok godzinie już nie odpalał. Nie wiem czy to ważne ale auto kiedyś miało gaz z którego ktoś zrezygnował. Objawy są następujące: po odpalaniu bez wciskania...
Jutro spróbuję wyjąć radio. Dziś jestem w pracy. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. To dopiero początek , bo ta fladra gaśnie jak pada deszcz. Żadne immo nie było usuwane bo to samochód z salonu.. Wymieniłem kable, świece, wyczyściłem wszystkie styki, wyczyściłem odpływ do sterownika silnika, wysuszyłem sterownik przez kilka dni- uszczelniłem go z...
Witam pisze w imieniu kolegi który ma takie samo auto jak moje czyli w140 v12 1991r oznaczenie silnika M120.980.Problem polega na tym że jak silnik osiągnie temperaturę około 40stopni silnik przestaje pracować na 6 cylinder (przestaje dostawać paliwo). czas wtrysku 0ms Co było zrobione: -sterowniki LH zamienione miejscami bez zmian -drugi moduł EGAS...
Gregorio - katalizator był sprawdzony , czytaj. Tam jest podwójny czujnik pedału gazu , jeden steruje jedną trójką , drugi drugą. Tutaj bym szukał błędu. Silnik ma podwójne cewki zapłonowe na każdy cylinder, spróbuj zamienić /przynajmniej dwie/ na pracującą trójkę.
Witam! Zaprzyjaźniony mechanik dostał ostatnio do zrobienia Mercedesa V-Class (Vito) tylko że z silnikiem VR6 (tego z VW), sam nie wierzyłem dopuki nie zobaczyłem, że takie coś jest. Rocznik 98. Problem jest taki, że silnik na wolnych obrotach ledwo pracuje, nierówno, dopiero powyżej 3 tyś, jego praca się stabilizuje. Historię jaką powiedział właściciel...
Panowie, mam problem z moim W124. Mianowicie przy zmianie świec nie ponumerowałem przewodów i nie mam pojęcia, jak je teraz ogarnąć. Mam silnik M111 benzyna. AI: Podaj jeszcze rocznik auta albo pojemność silnika, bo M111 występował w kilku wersjach – to pomoże dobrać właściwą kolejność przewodów. 1994 r. AI: Masz może jakieś oznaczenia na cewce albo...
Piszę jeszcze raz bo ten schemat nie całkiem pasuje do mojego modelu. Przy tym aucie jest sterownik na dwie duże wtyczki. Każda ma prawie 44 piny z wbudowaną wtyczką o 2 pinach (CAN). Numerowane są piny od 1 do 85. Zajęte są 42 piny łączne. Na module jest oznaczenie MSE HM 2.0L 4 zyl. SW 31.96 Nr. merc. 019 545 22 32 [08]. Sprawdziłem silnik przepustnicy,...
Zamień cewki miejscami czyli 1 i 4 z 2 i 3. Jeżeli nadal będzie wypadanie zapłonu na 1 i 4 to wymiana świec zapłonowych, jeżeli pojawi się na 2 i 3 to cewki są padnięte i do wymiany.
Witam. Parę razy mieliśmy okazję dłubać 113 Pagode i także problem z zalewaniem świec występował.Nie pamiętam dokładnie na czym stanęło,czy przeszło niestety po naprawie pompy (zdaje się robią tylko w jednym miejscu w Niemczech) albo po wymianie opornika w układzie zasilania cewki zapłonowej(bodajże są dwa).Obadam w w naszych papierzyskach i dam znać....
(at)ledo99 Zgadzam się z Tobą, ale to nie wina danej marki a kiepskich ludzi których przyjęli do pracy. Jeden olewa, drugi widzi że można olać to i następny będzie olewał. Nie wiem jak jest w Kielcach ponieważ nigdy nie korzystałem z ich usług. Ksiązki serwisowe mam czyściutkie, a sam przecież nie będę sobie robił wpisów. (at)mastertech Nie piszę że...
Wracając do oryginalnego tematu - ciekawe jak to paliwo ma chłodzić wtryskiwacze w Pandzie, gdzie regulator ciśnienia jest w pompie, a listwa jest bez powrotu... śmiało można odcinać pompę, tylko trzeba czymś obciążyć jej obwód bo będzie MIL. Co do drugiego wątku z Mercedesem - to zacznij od sprawdzenia zasilania 12V centralki instalacji LPG... często...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Jaki moduł zapłonowy jest wymieniony? W caro plus nie ma odrębnego modułu zapłonowego, gdyż: -wtrysk pojedynczy - cewkami steruje sterownik silnika, też zaś umieszczony jest pod maską, na lewym błotniku wewnętrznym, zaraz koło lewej lampy. - MPI, czyli caro plus GSI moduł jest razem z cewką zapłonową. W zwykłym caro GLI jest, ale nie w plusie. Przestaniesz...
Mogą szwankować cewki zapłonowe, a także przepustnica.W niej tak jak i w wiązce silnika kruszą się kable i robi się czasem zwarcie.Ponadto kopułki, kable, świece do sprawdzenia.
Paszę o radę : Co może być przyczyną, po osiągnięciu przez silnik od 3-4 tysięcy obrotów zostaje wyłączony drugi cylinder. KTS pokazuje tylko informację przerwa na drugim cylindrze Praktycznie wszystko (prawie ) zostało sprawdzone lub wymienione a problem dalej ten sam. Wymienione przewody zapłonowe,cewki świece reszta sprawdzona żadnych innych komunikatów...
https://obrazki.elektroda.pl/5311259600_... Dawno temu kolega przywiózł zdekompletowaną motorówkę z czterocylindrowym silnikiem Volvo Penta. Silnik miał aparat zapłonowy Bosch wg numerów był z jakiegoś Mercedesa. W miejscu przerywacza była przykręcona taka kostka, na krzywkę założony okrągły plastik. Ta kostka była podłączona BEZPOŚREDNIO...
Wszystko mozna wywiltrowac . I nie mozna filtrowac radia bo to zazwyczaj nie pomaga. zakłócenia w tych nowych autach sa powodowane wieloma elementami które sa sterowane szerokoscia impulsu. Dawniej była generalnie cewka zapłonowa i lub tylko alternator na który pomagał kondensator lub ekranowania kopułki. dzis mamy: 1.wtryskiwacz-lub cze w mpi. 2 .w...
Przeciez napisałem , ze C4 do dobry samochód, bo z tamtej epoki były najlepsze. Wiec nie wiem dlaczego kolega widzi uprzedzenia? Niemieckie auta były kiedyś bardzo dobre- teraz są tylko dobre. Przykłady to coraz lichsze vw, a szczególnie elektryka i elektronika- tego niemce dobrze nie opanowali (ciągle padające moduły "dyskomfortu", zamki ,podnośniki...
Witam, mam problem ze sterownikiem HFM - brak napięcia sterowania na jednej cewce 1 i 4 cyl. Znalazłem podobny temat na forum tam pomogła wymiama tranzystorów u mie niestety usterka jest nadal Wymieniłem 2 tranzystory BUX 127. Czy ma ktoś pomysł jak to naprawić lub schemat takiego sterownika albo wie co trzeba wymienić? Jest to sterownik HFM 017 545...
cewka mercedes mercedes cewka cewka zapłonowy toyota
wzmacniacz mercedes bosch agregat prądotwórczy przepływomierz powietrza masowy
Jak ustawić wyświetlacz w piekarniku Whirlpool? Obwód zasilania wentylatora Piaggio MP3 300 - analiza i diagnostyka