Najprawdopodobniej cewka zapłonowa lub przewody WN. :D
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Cewka zapłonowa w matizie ma przebicie,,,Czy może być to przyczyną że nie odpala...???Szczególnie gdy jest deszczowo lub mgliście...
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
Bloki pomiarowe 15 i 16 obserwować czy nie wypadają zapłony . Być może sama wymiana świec zapłonowych to za mało . Być może cewka zapłonowa któraś pada.
W tej sytuacji wymień cewkę.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
Wymień cewkę zapłonową. Kiedyś miałem taki problem.
Aparat zapłonowy sprawny,często padają.
Usterka zlokalizowana. Przyczyną okazała się cewka zapłonowa. Dziekuję i pozdrawiam.
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
Do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym moduł zapłonu,cewka zapłonowa za mało danych-rok,kod silnika?
A cewka zapłonowa? Miałem to samo u siebie w punciaku.
Cewka, świece, kable.
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Witam! Mam taki sam problem jak Pan wiem ,że już "trochę" czasu mineło 2013:) ale co było przyczyną awarii w Pana przypadku????Wymieniłem już przewody i cewkę myślę nad aparatem zapłonowym Pozdrawiam!
matiz ma taki myk że, wyjmij aparat włącz zapłon i porusz ośką iskra pyknie a pompa ma uruchomić się na około 7 kręcąc ośką wywołasz jego pracę , jak jest krócej 2 sek zrób kodowanie kluczyków. to poza aparatem i cewką 3 częsty przypadek
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
Witam - jeeli jest to zwykły układ zapłonowy(cewka i rozdzielacz) to do cewki przychodzi przewód z napięciem po właczeniu stacyjki a drugi jest impulsowy. Sprawdz czy mas po włczeniu zapłonu napięcie na jednym z przewodów podłączonych do cewki . jak nie ma to podłącz na krótko plusem od akumulatora i zobacz czy ci sie uruchomi silnik.
A na cewkę przychodzą impulsy z ecu ?
cewka zapłonowa
Przewody WN sprawdź. A zwłaszcza ten miedzy kopułka a cewką. I sama cewkę zapłonową sprawdź. Może mało ważne, ale który rok produkcji?
Warto zainteresować się też instalacją gazową, czy nie działa tylko dlatego że brak impulsów na tym jednym wtryskiwaczu, czy może tam być tez przyczyna uszkodzenia ECU, choć to mało realne się wydaje.
Włąsnie drut jest bardzo bardzo cieniutki i cewka jest w jednym miejscu lekko przetarta więc odwinięcie z policzeniem zwoi jest praktycznie mało możliwe
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Witam . Koleżanko na mój gust to mechanik chce Cię naciągnąć na wymianie rozrządu , nie wiem dlaczego taka diagnoza , ja stawiałbym , na silniczek krokowy , ale za mało danych , napisz czy auto utrzymuje wolne obroty , czy falują , przyczyn gaśnięcia może być wiele , pompa paliwa ,cewka zapłonowa, świece ,przewody zapłonowe ,przewody paliwowe, moduł...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Dzień dobry, mam problem z Matizem 800 z LPG który polega na tym, że jak rano nie odpali za pierwszym razem to potem trzeba go długo kręcić żeby odpalił na jeden gar potem stopniowo załapuje na wszystkie. Wymieniłem moduł optyczny w aparacie zapłonowym, wymieniłem cewkę i zaworek odpowietrzenia silnika lecz problem pozostał, macie jakieś pomysły co...
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Więc kluczyk rozpoznany i zaakceptowany , braku iskry szukaj pod maską . Błąd jest błędem "wtórnym" , być może z powodu zbyt długiego pozostawienia włączonego zapłonu. Aparat zapłonowy zasilany prawidłowo ? Cewka ma zasilanie i kluczowanie?
Nie mam pojęcia, jak działał to, gdy zbliżyłem śrubokręt, to przerywał obwód. W zimę zaczął już fiksować i nie mogłem uruchomić widlaka. Okazało się, że nie ma iskry, więc doszedłem do tego czujnika. Okazało się, że na mrozie zmieniała mu się czułość, gdy go odsunąłem od trzpienia, zadziałał, ale gdy silnik się rozgrzał, musiałem go znowu przysunąć,...
Witam !! W linku schemat , niestety po angielsku , a tak na moje oko to niestety jest uszkodzony moduł optyczny , w matizach z tego roku nie wiadomo dlaczego dostaje się wilgoć do modułu i go psuje.Sprawdził bym jeszcze cewkę zapłonową. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ja już to kiedyś przerabiałem i śmiem twierdzić ze nic z tego nie wyjdzie (ładowania akumulatora) Tam ledwie co prądu aby zasilić te 2 żarówki, z której strony byś nie patrzał na magnecie + ta jedna dodatkowa cewka zamiast zapłonowej to za mało. W sumie cewkę zapłonową na magnecie zastępujesz zewnętrzną cewką, która też pobiera prąd z układu, z tej...
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
Cewka zapłonowa mogła paść i gubi iskrę: odłącz od kopułki przewód WN łączący ją z cewką i sprawdź iskrę na samym przewodzie do masy- iskra ma być co najmniej 10mm
Cewka zapłonowa ma 0,8om Jak na CDI to mało. Oryginalna jest? Rezystancja mięczy fajkami?
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
Mało szczegółów. Więc ogólnie - trzeba sprawdzić czy to wina układu paliwowego, czy zapłonowego. Jak układ zapłonowy, to przyczyną może być świeca lub cewka zapłonowa.
aku 12 v dziś zamówiłem moduł przyjdzie może w piątek to podłącze i zobaczymy.. a wy jakie macie pomiary? na wyjściu z K??? u mnie jest max 6 więc chyba mało trochę cewka zapłonowa jest w porządku czujnik położenia też więc jedynie jak moduł nie pomoże to nie wiem gdzie będzie przyczyna....
Dziesiątki kV to sporo, i potrzebny jest transformator z odpowiednią izolacją. Może transformator WN od starego TV, czarno-białe miały kilkanaście kV, duże kolorowe ponad 20kV, częstotliwość 15625Hz. Ewentualnie transformator WN od TV + powielacz, jeśli z samego transformatora byłoby za mało. Albo może cewka zapłonowa od samochodu? Ponoć od 15kV do...
jeżeli było z górki, i zasiwecała się jakas kontrolka czerwona, to na mojego nochala masz za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku.
Paweł, ten obrotomierz który on ma wymaga amplitudy syganału sterującego ponad 100V. Taka amplituda ( i większa) powstaje w momencie kluczowania zimnego zacisku cewki zapłonowej. On ma inny układ zapłonowy, gdzie nie ma dostępu do tego sygnału ( ma sygnał o amplutudzie około 12V), mało tego-jest on podzielony na dwa równoległe impulsy ( ale przesunięte...
bezpieczniki sprawdzone. słychać jak pompa paliwa pracuje oraz przy lekkim "pchaniu" samochodu bez wkręconych świec, na zapłonie słychać charakterystyczne cyknięcia wtrysków. dziś sprawdziłem pasek rozrządu i nie jest przeskoczony. wyczyściłem przepustnice wraz z silnikiem krokowym, zmniejszyłem szczeliny na świecach na ok 0.6mm i matiz zapalił, działał...
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
Warto wymienić filtr paliwa, może być już "nieco zapchany", i po prostu po chwili jazdy za mało/brak paliwa.
cewka jest stosunkowo mało defektywna, szukaj w rosdzielaczu, sprawdz kable
Nie wystarczy. Miernikiem sprawdzisz tylko rezystancję uzwojeń, a to za mało.
Nadal nie wiem co chcesz Przerabiać. Pokaż co masz i co chcesz podłączyć. Cześci będę miał w przyszłym tygodniu przez majówkę i chce dać tam drut miedziany 0,2mm ok 50m musze nawinac jej, żeby zwiększyć napięcie, bo oryginalna daje za mało v.
Po dłuższej przerwie powróciłem wczoraj do tematu matiza. Wymieniłem cewkę zapłonową - bez zmian, wymieniłem czujnik w aparacie - bez zmian, odkręciłem wydech - bez zmian. Alternatora nie odłączałem bo nie mieści mi się w głowie w jaki sposób miałby powodować taką usterkę. Objawy opisane nie mają związku z wrzuceniem wstecznego. Zdecydowałem się na...
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
z kostką od zapłonu (przełącznikiem były problemy) ale gdy biorę na krótko nic to nie daje kable sprawdzone też, cewka została wymontowana chciałem sprawdzić baterią czy działa prąd dochodzi do świecy niestety z paluszków wynosi tylko 4,5v czy to za mało żeby świeca miała iskrę czy po prostu wina zepsutej cewki ?
Cewka w moim magnecie całkiem umarła, więc postanowiłam rozwijać dalej, znowu natknęłam się na osłabiony punkt na druciku (po około 400 zwojach), który pękł mi w rękach. Jednak myślę, że to nawet spoko, bo korci mnie, żeby nawinąć tę cewkę od nowa. Jestem na etapie 1410 zwojów, wygląda na 1/3 drogi do celu. W tym miejscu opór już jest, jednak te 150-200...
Na podstawie (google books) "Elektrotechnika i elektronika pojazdów samochodowych: podręcznik dla technikum" napiecie po stronie pierwotnej w samochodzie to 300-500V. W internecie podaja że przekładnia cewki to 100-200. Jeżeli na przykład po stronie pierwotnej kondensator (przypuśćmy że ma 1000µF) który jest rozładowywany na cewce zapłonowej(od...
Dzięki za podpowiedź wykręcę od znajomego ze skutera cewkę zobaczę czy będzie iskra i dam znać. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie się jakie napięcie mniej więcej wychodzi z modułu na cewkę zapłonową bo u mnie jest znikome rzędy 0,2V mierzyłem miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za mało? Sprawdzałem u kolegi w Yamaha DT125...
Naprawa kineskopu się powiodła do tego celu wykorzystałem cewkę zapłonową lecz klasyczne podłączenie jak w samochodzie było w moim przypadku mało efektywne więc aby uzyskać jeszcze większe napięcie zasiliłem cewkę jak w amatorskich zapłonach elektronicznych . W efekcie zredukowałem około 20 krotnie prąd odbierany z S2 uznałem to za dostateczny rezultat...
Witam mam problem z matizem błąd 0105 - map sensor.Wymieniłem na nowy map sensor silnik chodzi nieco lepiej niż przed wymianą ale dalej nierówno na biegu jałowym delikatnie kichając do wydechu czarnym dymem( wygląda na bogatą mieszankę). Nadmienię że przed wymianą map sensora wymieniłem w ukł. zapłonowym palec rozdzielacza,kopułkę, świece,kable zapłonowe...
A wiesz jak to podłączyć tak aby na cewkę zapłonową szedł impuls prądowy? Jak pomierzyłem na wyjściu na cewkę WN jest 1V przy około 800obr/min także mimo wszystko trochę mało. Panowie elektronicy motorowi, proszę mi powiedzieć czy w ogóle w takiej konfiguracji sprzętowej to może działać.
Witam! Akurat w przypadku "transformatora Tesli" napięcie na uzwojeniu pierwotnym jest mało istotne, czy to będzie 10kV, 20kV, czy 60kV. NAJWAŻNIEJSZY jest prąd, jakiego dostarczysz do uzwojenia pierwotnego. Aby uzyskać jakieś ciekawe efekty to musisz dostarczyć do uzwojenia pierwotnego tesla coil przynajmniej 1kVA mocy, inaczej szkoda się w to bawić....
Cewka mało prawdopodobne przynajmniej nie w tym modelu.Ja stawiam na elektrodę zapłonową i jonizacyjną jakieś 40 zł.Ale najlepiej zadzwoń na infolinię junkersa tam dostaniesz telefon serwisanta.
Znasz oznaczenie starego i nowego silnika ? Zamieniłeś 8-mio zaworowy na 16-to zaworowy ?
Czy jest jakiś sposób żeby ominąc moduł zapłonowy a podłączyć cewke, żeby tylko była iskra. Nie mam świateł ani nic z takich tam rzeczy.. Auto ma tylko odpalać i chodzić a nie mam modułu, który nie mało kosztuje. Da sie coś zrobić?
Witam wszystkich forumowiczów!!!! Przeleciałem całe forum wyczytałem, że to może być to a tak w moim przypadku nie jest więc zamieszczam nowy post. Mianowicie mam dość niespotykany problem , w moim Matizie, jaki dostałem od zajomego, by tą usterkę usunąć auto było u trzech machaniorów wszyscy ręce rozłożyli . Od początku co w nim było nie tak ? falowanie...
Witam Jeżeli I=U/R to z tego wynika, że przy rezystancji cewki samochodowej 3,3 ohma, prąd wyniesie ok. 3,6A. Alternator wsk 175 nie ma szans dostarczyc taki prąd bez znaczących przeróbek. Przy racjonalnych obrotach silnika daje 2-3A. Mało prawdopodobne jest, że oryginalna cewka zapłonowa 12V ma zbliżoną rezystancję do cewki od poloneza. Może mógłby...
mam problem z moim chinolem bo od zimy odpalał po pół godzinach kopania, więc rozkręciłem docisnąłem zawory i chodził cud miód, ale ostatnio się zatrzymał, a jak dodawałem gazu to zgasł i do tego czasu już nie odpalił. I tu się pojawia moja prośba o pomoc bo jak docisnąłem zawór to nic nie dało, a gdy sprawdziłem ilość VOLT w cewce zapłonowej(strach...
Coś nie kontaktuje na cewce z grubym drutem. 750 omów przy napięciu 6 V daje prąd 0,08 A. Przy różnicy 0,5 V prąd spadnie do wartości 0,0007 A. To znacznie za mało by ładować baterię. Możesz szukać np. niekontaktu cewki z masą - zardzewiałe, czy brudne, bo ułamane dało by przerwę. Trzeba będzie ściągnąć koło magnesowe. Do wymiany cewki też trzeba by...
Iskra jest na każdym cylindrze. Iskra może być ale słaba, w cylindrze są inne warunki (ciśnienie) i iskry może już nie być w cale, takie są objawy zdychającej cewki. Kolejna sprawa, LPG męczy i świece i cewkę. I kolejna sprawa, może jednak odłączyć gaz (zrobić zwory w obwodzie wtryskiwaczy), bo tak na prawdę nie wiemy co tam się dzieje i chyba od tego...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika. Impulsator sprawdziłem badając jego rezystancję, mieściła się w widełkach serwisówki. Właśnie nie rozumiem...
Dodano po 2 No dobra, to teraz czas założyć temat z zakresu jaki agregat kupić Najlepiej starego, dobrego i naprawialnego przez byle kowala starocia - PAB-a czy podobny. Duży, trwały, mało "awaryjnych" części. Do niego warto zabezpieczyć zapas oleju, zapasową cewkę zapłonową i świece. Problem w tym, że wszystko w domu na prąd. Wszystko wrażliwe, więc...
Mało paliwa! Filtr gazu zapchany, zacinający się elektrozawór gazu? Kolejna sprawa, to układ zapłonowy, który dla gazu ma być w stanie nienagannym. Świece, przewody, kopułka rozdzielacza i cewka WN. W jakim stanie są świece zapłonowe? Może zdjęcie?
W Tico niema przepływomierza jedyna elektronika jaka jest to czujnik halla który steruje cewka zapłonowa,kolego z Tico jak będziesz wymieniał przewody wysokiego napięcia polecam ci tylko orginalne tico/matiz firmy sentech,wymieniaj cały komplet (miałem tico kilka lat to troche przetestowałem różne kombinacje), pozatym jak ci ciężko zapala to sprawdz...
Gaźnik ZAMA, odpowietrznik ok, na otwartym baku tak samo pracuje, iskra jest ok., piła była mało używana, tłok oraz cylinder w stanie bardzo dobrym. Czy cewka zapłonowa może być przesunięta, i to jest przyczyna? Kiedyś jak nie chciała palić to odkręcałem cewkę. W serwisie jak ją regulowali, to mówili że coś jest przytkane, było wlane do niej paliwo...
Witam wszystkich może będzie ktoś potrafił mi pomóc. Ostatnio jechałem moim matizem zatrzymałem się na światłach a gdy próbowałem ruszyć samochód mi zgasł i już nie odpalił , sprawdzałem : bezpieczniki , napięcie na kostce przed cewką jest ok , cewka i przewody są ok były sprawdzane u kolegi na innym matizie. Cewka nie daje iskry na aparat zapłonowy...
Musisz dokupić także moduł do niej, mało tego, moduł musisz wysterować, robiłem lampę owadobójczą na tym, ale zdemontowałem, zbyt niebezpieczna zabawka wyszła, aż powietrze czuć było ozonem...
Sprawdzałem dzisiaj moim testerem (takim jak na zdjęciu) iskra przeskakuje dopiero przy zbliżeniu bolców na około 2 mm. Wydaje mi się to za mało. Sprawdzałem w swoim fiacie 126p i iskra przeskakuje prawie ponad połowę skali na testerze.
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
W takim razie wypadają ci zapłony - czyli albo moduł zapłonowy, albo cewka WN, albo impulsator. Jeśli masz opcję podmień cewkę (od znajomego) bo wszędzie są te same. Jeśli to będzie mało, to pewnie moduł (impulsator rzadko pada). Co do regulatora już ci pisałem - odpiąć i zmierzyć napięcie pod obciążeniem żarówką.
Napięcia mierzyłem w odpiętej wtyczce, jeden pin ma podobno stale 12V a na drugim mają sie pojawiać wg aparatu zapłonowego impulsy, lecz ani w tico (sprawne, ten sam układ zapłonu prawie) ani u mnie miernik pokazał 0V, Cewka moja w tico działa bez problemu. Kiedyś miałem uszkodzony aparat, ale od razu również błąd wyskoczył w komputerze odnośnie nie...
No cóż... znów przyszło mi pisać w tym temacie odnośnie innej niezlokalizowanej usterki. Myślałem, że w Matizie już nic mnie nie zaskoczy - a jednak... Było przebicie na cewce zapłonowej, kupiłem nową na allegro. Pracowała przez 5 min i później już samochód nie chciał odpalić więc kupiłem nową w sklepie "za rogiem" i odpalał bez problemu przez tydzień....
Mam kosiarkę NAC T675 od 5 lat. W tym czasie wymieniłem 4 razy linkę gazu i napędu. Są zintegrowane i trochę mało trwałe. Wymieniłem także cewkę zapłonową. Całe szczęści jeszcze na gwarancji. Po 5 latach wymieniłem kółka zębate w do napędu bo się zużyły. Napęd działa poprawnie. Silnik odpala po 3-4 pociągnięciach. Trawę kosi. Po deszczach, jak jest...
Zacni dyskutanci. Układy z oddzielnymi cewkami na kazdy cylinder istnieją, działają i są całkiem pożyteczne. Od siebie dorzucę silniki 16V w Renault. Przyznaję, że można być zadowolonym z osiągów. A co do kłopotów to jak każdy współczesny silnik. Młotek, śrubokręt i próbówka to trochę mało. Ta dyskusja nic nowego nie wniesie, bowiem niełatwo jest w...
Witam mam problem z matizem .Rano odpala bez problemu jadę do pracy wychodzę z pracy jadę ok 1,5 km gaszę za ok 20,30 min niemożna zapalić co to może być sprawdzałem cewkę iskrę czy napięcie dochodzi aparat zapłonowy i to się powtarza postoi trochę i nie chce zapalić może ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać z góry dzięki
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Wymień w aucie instalację antenową, kable zapłonowe, cewkę, świece i alternator, dodaj kondensatory przeciwzakłóceniowe a problem zniknie na 99%. Było już o tym wiele razy a filtry na zasilaniu to półśrodki, zwykle mało skuteczne. SławeK
Witam, w matizie po włączeniu zapłonu pali bezpiecznik 15A ECM w przedziale silnika. Odłączyłem wtyczkę zasilającą cewkę i było ok, po ponownym podłączeniu jest także ok. Zbieg okoliczności ? Przede mną w samochodzie wymieniali już 2 cewki zapłonowe a problem po jakimś czasie wraca. Zauważyłem że przekaźnik od układu zapłonowego jest cieplejszy niż...
Witam, też obstawiałbym niewłaściwy skład mieszanki albo źle dobraną wartość cieplną świecy. Albo za mało powietrza w kołach, tak gdybać to sobie można bez końca. Spróbuj podmienić cewkę zapłonową, możliwe że ma zwarcie w uzwojeniach. Z podmienianiem świec też można próbować na jakieś o większej wartości cieplnej, wrzuć może F95Super Iskry i zobacz...
Jeśli wezmę np. 4 kondensatory (np. 50v) podłącze szeregowo to wzrośnie ich pojemność (myśle, że dobrze myśle) i naładuje je np. ładowarką od starej nokii (gruby bolec) tzw. diodka led i kondensatory będą podpięte do ładowarki aż dioda led zgaśnie, to po takiej operacji gdy wyprowadzenia od połączonych kondensatorów zostaną zbliżone ku sobie to przeskoczy...
Ja również podejrzewałbym moduł zapłonu.Na kompie nic ci nie pokaże jeżeli w momencie sprawdzania usterka nie występuje.Tak jak CI sugerowano wcześniej sprawdż iskrę w momencie kiedy auta nie możesz odpalić.Jednocześnie sprawdż czy w chwili awarii jest napięcie na cewce zapłonowej kiedy kręcisz rozrusznikiem.
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
Nie wiem jaki masz samochód bo się nie przyznałeś. Pozostawienie kluczyka w takiej pozycji powoduje zasilenie wszystkich podstawowych układów elektrycznych samochodu. W układzie klasycznym tj. gaźnik i konwencjonalny układ zapł. możesz ugotować np. autom. ssanie, rozładować akumulator przez cewkę zapłonową itp. Nie wiem po co Ci te wiadomości ale jedno...
Pewnie że 2T, ale mocno wysilone i ze zmienną "długością" wydechu. Osobiście starałbym się upewnić na 200%, że to moduł (a w zasadzie sterownik) jest uszkodzony. Szczególnie trzeba się przyłożyć do sprawdzania cewki ładującej. One z reguły padają. Impulsatory wiele rzadziej. Stwierdzenie że: Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa...
Witam. Cewkę trzeba podmienić - jak na min chodzi, a głównej nie otwiera... Niech kolega głupot nie opowiada. Jakby była uszkodzona główna cewka, to by wogóle nie odpalał. Jeśli już, to uszkodzona jest cewka modulacyjna, choć to bardzo mało prawdopodobne. Ponadto kolego przeczytaj sobie cały wątek, bo problem polega na czym inny, a kocioł pracował tylko...
Cały czas czekam na przypływ gotówki. Problem z odpalaniem na benzynie występuje również na zimnym silniku. Co ostatnio zauważyłem: rano, silnik zupełnie zimny, odpalam normalnie na benzynie, przełączam na gaz jadę, dojeżdżam do pierwszego skrzyżowania a tu obroty silnika spadają do 400 RPM, mało nie zgasł (!). Przy trzecim i kolejnym skrzyżowaniu wszystko...
tak nie ma żadnego: mijania i drogowego,instalacja jest ok w stacyjce wszystko się zgadza no i właśnie ten czerwony kabelek mnie martwi jak sprawdzić czy cewka jest sprawna.a żarówka jest 6v taka jaka ma być podłączona bezpośrednio pod akumulator świeci tak jak ma. WSK175 KOBUZ z 1978 instalacja cała jest 6V Dodano po 10 schemat oczywiście mam podle...
mam problem vw sharan 2.8 v6 96r. automat benz-gaz sekw. silnik AAA. Po sprawdzeniu na VAGu wykazuje bląd przepływmierza masy powietrza - zwarcie do plusa lub/i do minusa. wyminiłem dwa przepływomierze i cągle to samo. wymieniłem ponadto świece, przewody wys. nap., sondę lambda. przy odpaleniu po trzech skokach obroty stabilizują się, przy ruszaniu...
Witam. Tak czy siak - jest źle . Sprawdź dokładnie jaka ma być rezystancja cewki . W modelach z różnych lat różnie bywa . Ale tak czy siak - około 30Ω to mało . Musisz odwinąć to co zrobiłeś i - jeszcze raz . Te które przewijałem były z pewnością nawinięte o wiele cieńszym drutem 0.15 - 0.17 . Pozdrawiam .
Próbuję uruchomić auto z 1970 roku, stało ponad 10 lat. Jestem przy cewce zapłonowej - podpowie ktoś jaką powinna mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym? Szukałem w necie, ale mam bardzo różne informacje, w zależności od typu układu zapłonowego, i nie mam co do niej pewności... Ile powinna mieć w układzie wtrysku elektronicznego D-jetronic? Cewka...
Teraz mi powiedzcie, serwisówka podaje że pomiar wykonujemy dla napięcia stałego, trochę mnie to zastanawia. Miernik ustawiasz jak do pomiaru napięcia stałego, ale mierzysz przez adapter do picków. Aby była jasność. Mierzymy wartość szczytową (pick) przebiegu podobnego do sinusoidy. Można to zrobić oscyloskopem (który masz ale o tym nie wiesz :D )...
Witam .Mam kilka pytań odnośnie prądnicy 45W w Simson Awo. układ zapłonowy został został przebudowany na bateryjny . Założona została cewka zapłonowa butelkowa 6V .Układ zasila akumulator 6V 11AH .Regulator ładowania jest od MZ typ RP-15t. Wydaje mi się że problem tkwi w słabej prądnicy która ma 45W .Napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach jest...
sprawdzić cewka zapłonowy matiz cewka zapłonowy daewoo matiz matiz zapłonowy
ładowarka długo ładować bateria puknięcie pomaga regulator napięcia przewody honda
technics instrukcja obsługi śmieszne obrazki
Oleo-Mac – elektronika, BMS, BLDC, zapłon CDI, aplikacja HUB, typowe usterki i serwis RJ45 T568B – kolejność kolorów, standard ANSI/TIA-568.2-D, Ethernet, PoE, Cat 5e/6/6A