Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
Witam, Mam problem ze swoim Charcikiem, mianowicie taki że jadąc pod górkę czy na full gazie po chwili zaczyna przerywać , strzelać słabnąć. Jadać normlanie nie na maxa wciśniętej manetce jest ok i nie ma żadnych problemów. Cewka butelkowa jest nowa, świece rożne i bez zmian, moduł zapłonowy tez wkładałem rózne i jest bez zmian,gaznik nowy MC14 . Podpowie...
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Czy można założyć cewkę od Rometa do WSK, żeby chodziło dobrze wszystko. Oczywiście przerobił bym mocowanie. Proszę od odp czy to jest możliwe żeby działało dobrze.
Po kablu od świecy powinieneś dojść. Jest przykręcona do ramy. http://www.agmot.pl/sklep.php?k=126 Od kingwaya na przykład masz taką samą.
Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
56886 Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T skuter romet
Temat zamykam, winna była cewka zapłonowa.
Ale kolega pisał coś o nowym gaźniku. W każdym razie należy szukać w układzie zasilania a nie w układzie zapłonowym, cewka zapłonowa "nie ma pojęcia" że właśnie "silnik pracuje na wolnych obrotach i szybko da mu się gaz do końca" .
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest. nie powiedziałbym.. nie lepiej wymienić cewkę zapłonową w prądnicy??
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
Jeżeli jest z silnikiem 139qmb to nie ma problemu z modulem. A to co pokazujesz na zdjeciu wygląda mi na regulator napiecia. W wtyczce widac cztery wsówki. A modul cdi ma przynajmniej pięć. Cztery w twojej wtyczce odpowiadają za podanie napiecia z pradnicy (AC) i wyjscie (+,-) . Szukaj modulu cdi ,przy akumulatorze,albo gdzies na ramie pod siedzeniem....
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Jakie masz tam kolory przewodów? Jesteś pewien, że wtyczka dobrze okablowana? Swoją drogą, nie rozumiem, jak można "przypadkowo" wyrwać konektory z kostki, bo te siedzą z reguły dość solidnie. Musisz sprawdzić, czy na czarno czerwonym (zasilanie AC z magneta) masz napięcie rzędu kilkudziesięciu wolt w czasie kręcenia, czy na niebiesko białym (może być...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Schemat przedstawiony przez Ciebie powinien działać, prąd będzie ciągnięty z cewek, jeśli będzie go mało (jałowe obroty) to pociągnie z akusia, tylko pamiętaj że każda dioda prostownicza obniża napięcie o 1,5V, a Ty ich tam trochę masz :) co do przekaźnika to masz rację, ale myślę że będzie to tak mała przerwa że nie odczujesz tego.
A nie jest to awaria kondensatora lub cewki zapłonowej? I jak jest z czystością kranika?
No nieszczelnosc jest na karterach to o to chodzi? W iskrowniku bulo wymieniane komdensator,cewka zapłonowa,kabel WN fajka,platynki tyle.
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
Sprawdź moduł zapłonowy.
witam mam problem brak iskry w skuterze ROMET 139 50cc wymieniłem cewkę z przewodem,świecę,iskrownik,moduł zapłonowy i nadal brak iskry nie wiem co jeszcze może być przyczyną proszę was o wypowiedz.POZDRAWIAM
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
Wymień cewkę zapłonową i świecę,może gubić iskrę pod ciśnieniem.Sprawdź stan pierścieni uszczelniających.
Co to jest "cefka"?!? Wszystkie odcięcia (stopkę, wyłącznik awaryjny przy kierownicy, stacyjkę) wykluczyłeś? Za iskrę odpowiada moduł zapłonowy CDI, wraz z cewką i magnesem na wale.
Wydaje mi się, że jest gdzieś przebicie w układzie zapłonowym i iskra przeskakuje na masę.
Tylko wcześniej ciemno świeciły 6V żarówki i nie chciał zapalać, a teraz 12V świecą bardzo jasno. Teraz z cewki zapłonowej podłączonej do cewki wysokiego napięcia odpala bez problemu, a wcześniej nie chciał w ogóle zapalić i dlatego przerobiłem na bateryjny.
Witam, mam taki problem ze skuterkiem Romet 757 premium 2T 50/70 (cylinder, tłok zmieniony z 50 na 70) a mianowicie. skuter po zmianie cylindra normalnie ładnie chodził i po postoju przez noc zniknęła iskra. Wymienione na nowe zostały: moduł zapłonowy, cały iskrownik/stator wraz z podstawą, cewka WN, impulsator i dokładnie też sprawdziłem wiązkę i nic,...
Witam, kupiłem ostatnio silnik od yamahy xt 125 do swojego motora rometa crs 50. Instalacje, moduł itd została od crs. Mianowicie pali mi się moduł. Pytanie czy to wina nieoryginalnego modułu, cewki czy czego?
Dzień dobry, mam pytanie, bo ostatnio robiłem Rometa Komara 232 na pedały i mam duży problem. Nie mogę go odpalić, a zapłon jest praktycznie prawie cały nowy, oprócz cewek od świateł. Sprawdziłem, czy nie wydmuchało simeringów, podkładki pod głowicą i uszczelki pod gaźnik, nadal mi nie odpala. AI: Czy sprawdziłeś, czy paliwo dociera do silnika i czy...
Tak, ale ja by raczej stawiał na zespół cewek zapłonowych. Jeżeli, myślisz że cewki są uszkodzone, to je po prostu sprawdź. Trochę własnej inicjatywy, nie czekaj aż ktoś rozwiąże Twój problem.
Honda MTX - są różnice pomiędzy modułem CDI od skutera Romet Zenit 2T, a modułem CDI od Crossa Honda MTX 2T, oraz pomiędzy cewkami również od tych modeli zapłonowych?
Witam W Romecie nie ma regulatora. Jest iskrownik - układ cewek na kole zamachowym. Z załączonego schematu wynika, że ładowanie jest niezależne od zasilania oświetlenia. Regulacja ładowania, zasilania oświetlenia i układu zapłonowego odbywa sie przez odpowiednie ustawienie szczeliny między rdzeniami poszczególnych cewek a kołem zamachowym. Pozdrawiam
Miałem w młodości Kadeta z silnikiem 023 i sporo się go napchałem z powodu przebicia na cewce zapłonowej, które się ujawniało po nagrzaniu silnika, dla tego pytałem o iskrę. Może znikać, a może też być słaba, wtedy przy ciśnieniu w komorze spalania też nie przeskoczy.
Część prądu z cewek oświetleniowych jest zabrana na ładowanie akumulatora Nie był to dobry pomysł. Cewki są obliczone do zasilania konkretnej żarówki reflektora, która działa tu jako regulator napięcia. Wiec cewki oświetleniowe zostaw do oświetlenia, a na miejsce zapłonowej wstaw inną, przeznaczona do ładowania aku. Tak będzie najprościej.
Ja się zastanawiam ile takich kopnięć kilkusetwoltowych wytrzyma zwykła cewka zapłonowa, której izolacja uzwojenia niższego napięcia liczona jest raczej na napięcia dużo niższe (izolacja międzyuzwojeniowa, to jest liczona na kilka czy kilkanaście kilowoltów ale uzwojenia niskonapięciowego to raczej nie). Do tego też w uzwojeniu wysokonapięciowym też...
Z tego co widzę- silniczek nie wielki. Myślę, że można nawinąć uzwojenie o takich samych parametrach jak są w polskich silnikach typu komar, romet, simson itp. Spróbuję poszukać jakichś materiałów na ten temat.
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Myślę że piszesz o tradycyjnym układzie zapłonowym tj. cewka kondensator i przerywacz. Rozwiązaniem może być zwiększenie odległości cewki od koła z magnesami . Zmniejszy to napięcie generowane w cewce ,a co za tym idzie napięcie na kondensatorze . Inny sposób to zastosuj równolegle do kondensatora warystor na około 200V.
Witam, mam problem z motorowerem Romet Arrow Fly 50 z 2014 roku. Sam motor jest po wymianie silnika na 110 cm³, działał bez zarzutu, jednak ostatnio zacząłem mieć problemy. Po przejechaniu kilku kilometrów (ok. 5 km) motor przestaje reagować na gaz i gaśnie, jak tylko obroty spadną, potem przez jakieś 5–10 min nie chce zapalić, jednak po tym czasie...
Paski LEDów to nie obciażenie indukcyjne które przy rozłączaniu powoduje wygenerowanie napięcia tak samo jak w cewce zapłonowej. Już tylko w przekaźniku na 12V/24V to się na samej jego cewce wygeneruje około 300V takiego napięcia wstecznego który niekoniecznie ten chiński moduł połknie swoją diodą. Do tego iskrzenie styków przekaźników.. do tego rozłączenia...
Witam. Posiadam taki obrotomierz, prawdopodobnie od motoroweru Romet Z50. Chciałbym sprawdzić czy działa. Wyszukałem w internecie że zielony przewód to masa,czarny to plus, a żółtoczarny idzie do cewki zapłonowej. Zbudowałem, więc impulsator na NE555, który podaje impulsy na tranzystor, który zwiera przewód żółtoczarny do masy. Impulsy reguluję w zakresie...
Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie zwarty a dopiero w drugim mieć przerwę. Na młoteczku są takie...
Motocykle WSK 125 tak się ratowało za małolata. Cewka butelkowa pod bak, zasilanie z cewki "świetlnej". I wio.... Przezwajanie tej WN mija się z celem - o ile technicznie możliwe, o tyle niewykonalne w "rękach" - nie dasz rady ułożyć równo warstw. Potem trzeba by to jeszcze cisnieniowo zaimpregnować - też trudne w domu. Pozostaje dopasować z czegoś...
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
cewka romet romet cewka moduł zapłonowy romet
ipconfig orange sieci formy wtryskowe przerobić dekoder polsatu
czyszczenie ekspresu czyszczenie ekspresu
Zmiana języka na polski w Peugeot 508 - instrukcja Skoda Superb Climatronic błąd B109E F0 – adaptacja sprężarki, czujnik G65, brak chłodzenia