Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Mam mały problem z Yamahą YS 125 2018 r. Gdy jest zimna, czasami pali mi po dłuższym kręceniu za 2-3 razem. W czasie tego kręcenia czasami wyskakuje mi check. SD Prog mówi, że to błąd P1601. Nie mam dokumentacji serwisowej do tego modelu. W Yamaha MT błąd P1601 to błąd stopki bocznej. Oczywiście wymieniłem czujnik stopki na nowy, oryginalny dla świętego...
Chodzi o cewkę zapłonową.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
To pozostał ci kol . jeszcze : cewka zapłonowa , impulsator i pewnie jak i w 250 moduł .
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Impulasator do wymiany o ile nie pomyliłeś przewodów (niebieski z białym paskiem to impulsator).
Witam. tak jak koledzy mówią, sprawdź na początek gaźnik, świecę, cewka i moduł też mogą być, przegrzewa się któryś element i wariuje. Najlepiej było by podmienić i sprawdzić.
Tak mi się też wydaje ale zrobiłem to by sprawdzić czy cewka jest w stanie generować iskrę po iskrze. Już teraz wiem że to nie cewka tak na 90% jest winna. Dzieki za informacje.
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Jeśli jest na zapłonie DC to na pewno nie to co na zdjęciach,wymień cewkę zapłonową i po problemie.
witam wymieniłem cewkę zapłonowa i nadal nie ma iskry co jeszcze można sprawdzić
Cewka powinna dawać kilkadziesiąt volt.
Cewka jest sprawna. Twoją cewkę trudno sprawdzić opisaną metodą. TO NIE CEWKA WSPÓŁPRACUJĄCA Z PRZERYWACZEM MECHANICZNYM.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Dziś byłem u elektronika i powiedział mi, że poszła dioda na wyjściu. Jak twierdzi cewka zapłonowa do zapłonu DC CDI jest inna. Zapytam w sklepie może mi powiedzą.
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
Ja widzę co innego. Stator pochodzi od DT 125 z początku lat 90. W TZR, TDR i nowszych DT stosowano już stator z cewkami na rdzeniu "gwieździstym". Powinien być z kodem 4FL. Tak czy inaczej widzę tutaj rzeźbę więc teraz szukaj i dopasuj... Przezwojenie cewki zasilającej to trudna sprawa, mimo że do zrobienia ale nie masz gwarancji jak długo to wytrzyma...
Witam. Tak jak w temacie uszkodziłem cewkę zapłonową przy odkręcaniu magneta ;p Wiem że źle zrobiłem, ale cóż człowiek popełnia błędy. Nawijałem ją z 2-3 razy i nic, próbowałem znaleźć na allegro, ale też nic. Teraz po ostatnim nawinięciu cross odpala od kopa, ale nie chce wchodzić na wysokie obroty. Kiedyś jeździł ok. 80km/h, a teraz na ostatnim biegu...
witam ostatnio uszkodziła mi sie cewka wysokiego napięcia w motocyklu YAMAHA TT 600 ma ten sam silnik co XT 600 . Zmierzyłem średnice drutu 0.25 pojechałem do zakładu gdzie przewijają silniki i kupiłem drut przewinąłem i cewka nie ma tyle ohm co potrzeba mi wychodzi 31 a powinna mieć 150 jaka moze być tego przyczyna
Czy winy można doszukiwać się też w cewce zapłonowej?
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Dziękuję za naprowadzenie na trop;) Raczej nie ma innej cewki niż zapłonowa ponieważ zapinałem próbówkę pod wszystkie kable i gasła. A czy można np. dołożyć drugą cewkę ładującą? I jak to zrobić?
Yamaha ma inną cewkę zapłonową niż komar i Simson, nie wiem na czy polega różnica w jej budowie, ale może warto taką zastosować jak tutaj http://obrazki.elektroda.net/88_11936607...
A można wiedzieć jak. Bo jak patrzyłem na te cewki to raczej nie da się ich wyciągnąć. Chyba, że jakoś...... rozciąć plastik??? http://tiny.pl/4ml1
Witam. Poszukuję opisu wyprowadzeń siedmiu przewodów modułu zapłonowego skutera Yamaha BWS 50. Nie znalazłem schematu instalacji elektrycznej tego skutera z tego typu modułem. Kolory przewodów: - Pomarańczowy (pewnie wyjście na cewkę zapłonową), - Czarny (pewnie masa), - Czarny z paskiem czerwonym (pewnie zasilanie cdi), - Czarny z paskiem białym (pewnie...
Proszę zatem sprawdzić, wymienić cewkę zapłonową. Czytałem i sobie myślę, co za dizel? A to przecież na dwóch kołach. Opieram się na usterkach bardzo podobnych.
no właśnie też się zdziwiłem i teraz nie wiem czy to jest tak seryjnie czy ktoś przeprowadził wiejski tuning. Cewka zasilająca moduł-a powiesz mi gdzie ją znaleźć i po czym poznać? bo z tego co pamiętam to jest kilka cewek w tym układzie.......
przeczytałem Twoje tematy i napisz proszę po kolei jak odpalasz moto. czy nóżka boczna wyciągnięta, wciśnięte sprzęgło, poziom oleju w silniku ok, poziom paliwa ok. pozostaje jeszcze sprawdzić podłączenie alarmu, jeżeli nie ma to zworki które go zastępują. oraz czujnik położenia wału i cewka ładująca moduł zapłonowy. na schemacie "pick up coil, throttle...
Byłem wczoraj przelotem w miejscowości gdzie trzymam motor. Znalazłem chwilkę aby go odpalić i trochę pojeździć (koło 1 km) i muszę przyznać że gary się odpalały i gasły na wolnych obrotach zaczęły nawet współgrać z resztą. W niedziele jestem umówiony ze znajomym z którym to sprawdzimy o wszystkim będę was informował . Mam teraz takie pytanie gdyby...
Witam nowego kolegę. Czym jest wszystko które się fajnie włącza ? No ja bym wstępnie sprawdził połączenia elektryczne, potem cewkę zapłonową (omomierzem) i czy jest napięcie na module zapłonowym jeśli taki zamontowano.
Trzeba by w pierwszej kolejności zdobyć schemat z twojej instalacji, porównać je i sprawdzić czy sama prądnica (generator) umożliwia podłączenie innej cewki.
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
Czy ktoś sie orientuje, jakie ma być napięcie na cewce zapłonowej w motorze yamaha dt 125 10V z 1983 roku??
konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Musisz przerobić ładowanie - patrz wyżej. Cewka bezmasowa + mostek Graetza + regulator napięcia lub cewka bezmasowa + regulator napięcia przystosowany do takiego uzwojenia (pracujący na zasadzie zwierania uzwojenia). Jak chcesz to kup ten tuningowy regulator, czerwony moduł zapłonowy i cewkę WN, do tego jeszcze najlepiej naklejkę mocy "YAMAHA" albo...
Witam. W mojej yamszce tzr 80RR jest cewka zapłonowa na iskrowniku, dwuuzwojeniowa. Niestety uszkodzona... Jak mogę to naprawić? Przewinienie mogło by pomóc? Skąd wiedzieć ile nawinąć? Sama cewka wygląda na wymienną, może podeszła by cewka od Yamahy dt 125?
Dzięki za podpowiedź wykręcę od znajomego ze skutera cewkę zobaczę czy będzie iskra i dam znać. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie się jakie napięcie mniej więcej wychodzi z modułu na cewkę zapłonową bo u mnie jest znikome rzędy 0,2V mierzyłem miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za mało? Sprawdzałem u kolegi w Yamaha DT125...
Jak to w czterocylindrowym motocyklu masz jedną cewkę zapłonowa? Weź chłopie zdejmij zbiornik, odłącz pompę, pozaślepiaj podciśnienia w króćcach, butelka z benzyną bezpośrednio do gaźników i w drogę.
Jak schemat może być polski, niemiecki lub ugandyjski???? Schematy nie mają języka, na szczęście. :D Co innego z opisami przy nich, ale to z reguły tylko nazwy elementów lub kolorów przewodów. Łatwo je przetłumaczyć, choćby googletranslatorem. Zamieść schemat, to będzie wiadomo o co ci chodzi. Uszkodzony nie musi być moduł. Największe prawdopodobieństwo...
sprawdziłem i zapewne jest magnetoindukcyjny (umieszczony wewnatrz magneta (jest nawiniety na niego drut) a obok znajduja sie dwie cewki z grubym drutem zapewne od swiateł i i cewka wysokonapioęciowa tak mi sie zdaje mam schemat tej instalacji zalaczm
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Tylko ty wiesz co masz. Musisz sam dobrać jak najbardziej pasujący schemat i zamieścić go na forum. Możesz spróbować naszkicować schemat samodzielnie w Paint'cie . Nie cały, tylko część. Prądnica, moduł zapłonowy, cewka(ki) zapłonowa. Połączenia między nimi i kolory kabli. Aby zdiagnozować i naprawić motor samodzielnie, choć z pomocą forum, musisz wznieść...
O przepraszam. Pisałem w rozproszeniu. Znalazłem na elektroda.pl manual do tego quada. Wynika z niego że do wymiany jest moduł. A jeszcze udało mi się rozebrać ten moduł, i okazało się że jest to DC CDI. Więc ta cewka, itd to część układu CDI i takie parametry są w porządku ( podług informacji zawartych w instrukcji) Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonowego. Mam słabą iskrę (cienka, czerwona). Niby motocykl pali, jeździ, ale od czasu do czasu tak jakby mu po prostu odcięło zapłon, potem strzał w tłumik i jedzie normalnie. Objaw nie występuje regularnie (tj te gaśnięcie). Czasem się wkręci do końca, czasem odcina zapłon już na 6tym RPM. Cewka zapłonowa nowa,...
Witam, sprawdź przekaźnik od rozruchu, ciągłość kabli (nic nie cyka przy przekręcaniu kluczyka?), problemem tego że nie pali może być zatkana iglica paliwowa w gaźniku, albo paliwo w ogóle nie dociera, czy jest iskra? Czy cewka zapłonowa działa? Czy zawory dobrze ustawione? Wlej do gaźnika trochę paliwa, albo trzymaj plaka/WD40 przy dolocie, i zobacz...
Czytałem, że to może być cewka zapłonowa, która pomaga osiągnąć większe obroty. Co za brednie! Element ten to układ odpowiedzialny za sterowanie ssaniem automatycznym. Ogólnie jego zasada działania jest dość dziwna, nie pamiętam czy w serwisówce coś pisze o zakresach temperatur w których on działa. Jeżeli został on odłączony, to upewnij się że przewody...
Serwisówka niezła, choc faktycznie brak informacji o wymaganych napięciach cewek. Jednak bardzo dobrze rozpisane są rezystancje dla kazdej z cewek tzn. ładującej, 2 x impulsator (różne rezystancje a jedna w zakresie cewki ładującej czy nie ma pomyłki?) oraz cewka WN. Na stronie 8-12 są rozpisane rezystancje na pinach modułu zapłonowego. Czy robiłeś...
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Źle interpretujesz. Masa na cewkę podawana jest z ECU i nie może być podpięta do ogólnej masy (ramy). Czy na cewce po zapłonie jest napięcie? Sprawdź oscyloskopem co pojawia się na przewodzie masowym przy cewce. Na jednym powinno być zasilanie a na drugim impulsy z ECU. Fakt, machnąłem się, masa z wiązki jest tam przykręcana od czegoś innego, nie od...
Nie wiem jaki ma kolega obrotomierz, większość podłączanych jest, albo pod cewkę, oczywiście po stronie niskiego napięcia, albo pod moduł zapłonowy. Przepraszam, zapomniałem podać link do przytaczanego regulatora https://pl.aliexpress.com/item/OVERSEE-6...
Przeprowadziłem remont silnika od yamahy dt 50 silnik AM4 {2T} zostały wymienione łożyska na wale pierścienie uszczelniające zrobiony szlif. Silnik trudno zapala jak się mu zatka dopływ powietrza to zapali na luzie chodzi ładnie wkręca się w obroty jednak gdy włączę bieg i ruszę dławi się i traci moc. Ciśnienie sprężania 7 bar trochę niskie ale sądziłem...
Prawdopodobnie cewka ładująca źle przewinięta. W serwisówce są rezystancje OBU uzwojeń. Czy mierzyłeś drugą rezystancję? Przyczyny: 1. Za mało zwojów. Drut cienki.Mogło się coś "omsknąć". Lub ...co bardziej prawdopodobne: 2. Cewki nawinięte są w nieprawidłowych kierunkach względem siebie. Nie wiadomo co "poeta miał na myśli" (konstruktor) dając dwa...
"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Jestem mechanikiem z zawodu, nie od motocykli wprawdzie ale jednak. Podstawowe rzeczy wykluczam. Filtry, świece etc. są nowiutkie. Paliwo dopływa. Gaźniki rozbierałem, w drobny mak. To nie w tym sprawa. Stroboskopu, nie mam. Gdzie są te znaczniki do sprawdzenia wyprzedzenia ? Wczoraj sprawdziłem kilka kondensatorów elektrolitycznych z modułu, miały...
Podaj kod modelu. Ściągnąłem serwisówkę do 5LP, więc co mogę powiedzieć o układzie zapłonowym. Zapłon jest typu DC-CDI, więc jeśli nie masz zasilania +12V na przewodzie czerwono-czarnym, to iskry nie będzie (po drodze jest stacyjka i wyłącznik zapłonu). Ten czerwony przewód to w ogóle dziwna sprawa, niby to cewka czujnika kierunku obrotów silnika (zabezpieczenie...
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Jak w temacie / poszukuje wszelkich informacji na temat instalacji zapłonowej do motocykla Yamaha 4VR. Muszę odbudować zupełnie zniszczoną instalacje i nie bardzo wiem gdzie co i jak podłączyć. Odbudowałem już część tej instalacji elektrycznej ale nadal brak iskry, napięcie na cewkę dochodzi ale brak kontaktu z przerywaczem.
Od jakiej wersji, rocznika ten schemat? Widzę tam zapłon Ducati. Ta Yamaha ma fabrycznie zapłon DC-CDI firmy Moric i schemat jest zupełnie inny. Kto to wszystko sprawdzał, że stwierdził że wszystko dobre? Po pierwsze musisz mieć oryginalny alternator - czyli taki z zewnętrznym impulsatorem i znacznikiem na obwodzie koła magnesowego. Ile tam cewek czy...
Jakim cudem ma cewki uwalić?
Załącz dobrej jakości zdjęcia. Domyślam się że ten tranzystor kluczuje cewkę zapłonową więc jeśli się przegrzewa i upala to kluczuje za duży prąd czego powodem jest uszkodzone uzwojenie pierwotne cewki zapł. lub zbyt duże wypełnienie impulsu podczas wysterowania tranzystora przez moduł. Konieczne pomiary prądu i wypełnienia.
Witam Państwa serdecznie :) posiadam motocykl Yamaha tw 200 z iskrownikiem 16 cewkowym przy czym 15 cewek to cewki ładowania 3 fazy 1 cewka to najprawdopodobniej zasilania-wzbudzenie modułu zapłonowego wychodzą z niej 2 przewody oraz następnie czujnik położenia wału i tutaj nie jestem pewien do końca czy jest to standardowy impulsator czy jednak czujnik...
Na sprzedaż zestaw immobilizera ze zamkami, stacyjka z jednym kluczykiem (czarnym), ECU uszkodzone — spalone wyjście na cewkę zapłonową drugiego cylindra. Zestaw pozwala na odpalenie silnika i jazdę na jednym cylindrze z połową mocy. Ze względu na brak czerwonego klucza nie zdecydowałem się na naprawę ECU, został kupiony nowy zestaw immo. https://obrazki.elektroda.pl/6279127500_...
Widzę, że jesteś uparty, co mogłoby się chwalić, gdybyś tak uparcie studiował działanie układów zapłonowych. Ty jednak chcesz iść na skróty. Tak się nie da. Sorry. Aby prowadzić dyskusję a nawet zadać pytanie, trzeba mieć pewną bazę wiedzy i słownictwa. W przeciwnym razie zadawane pytania będą zbyt ogólne, a możliwe do napisania (nie będące wykładami)...
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
Pompa elektryczna sama z siebie podaje paliwo pulsacyjnie, a jak napełni gaźniki wyłącza się. Wystarczy podłączyć ją pod zasilanie cewek zapłonowych. Naciskasz klawisz "RUN" czekasz kilka sekund i można odpalać
Witam Posiadam silnik zaburtowy Suzuki outboard niestety nie ma iskry. Sprawdziłem moduł CDI i nie daje 12V na cewkę, moduł jaki posiadam to CU2142(zdjęcie). Czy można zastosować zamiennik w postaci modułu CDI od chińskiego skutera 50ccm też 2T? Jeśli tak to czy macie może schemat do tego modelu: Moduł zapłonowy CDI YAMAHA JOG QUANTUM 2T skuter Dziękuję...
Witam Mam wszystkie części z motocyklowego układu zapłonowego (akumulator, cewka, świece, czujnik i moduł) i chciałbym sprawdzić moduł w warunkach domowych, tj. przynajmniej czy będzie iskra. Jak spowodować, aby czujnik przekazywał impulsy do modułu. Z tego co wiem jest to czujnik magneto indukcyjny. Słyszałem o sposobie zbliżaniu lutownicy pistoletowej...
Witam szanowne grono. Podepnę się do tematu. mam yamahę dt 80 lc2 w częściach. elektryka niekompletna, nie wiem co działa, co nie, ale chciałbym trochę się pobawić. Proszę o pomoc. Jako, że układ trzeba założyć od nowa, pytanie jak to zrobić najprościej? Zamontować chcę tylko to, co niezbędne do PRAWIDŁOWEGO działania, ale bez oświetlenia. Stacyjka...
Ten moduł robiłem 8 lat temu, musiałbym przekopać notatki albo archiwa na komputerze. Nie pamiętam czemu 22V na wejściu skoro dioda 27V, czy może nie było jeszcze drugiego zabezpieczenia (na napięcie akumulatora). Diody prostownicze lepiej zastosować jakieś lepsze (szybsze) niż 1N4007, na 1000V 1A ze względu na częstotliwość napięcia z cewki zasilającej...
Witam, problem z Yamaha XT 600 3tb 1992 mianowicie podczas jazdy zaczęła przerywać tylko na wyższych obrotach, przejechałem 30km zgasła. Po chwili kopania zapaliła i dojechałem do domu odpalając ją jeszcze ze dwa razy. Paliwo dochodzi, sprawdziłem czy jest iskra pojawia się raz na 5-10 kopnięć i to nie zawsze a w dodatku słaba. Zacząłem od wymiany świecy...
Witam. Kilka dni temu zakupiłem motocykl YAMAHA SR125 1997r do remontu. Poprzedni właściciel kupił ją w tym samym celu (najpierw ramę a później silnik). Z tego co się dowiedziałem, nie było iskry. Trochę poszperałem i wychodzi mi na to, że o ile rama, moduł cdi i cewka są z 97r to silnik już jest ciut starszy i ma jeszcze zapłon tci. Podpowiedzcie mi...
Witam mam problem z powyższym quadem. Poszedł dosyć długi spinol. Od tego czasu nie odpala - brak iskry. Sprawdzona instalacja elektryczna. Cewka zapłonowa nowa - nadal nie daje iskry. Napięcie od modułu do cewki dochodzi - tyle że nie wiem jakie ono powinno być. Czy chwilowe 12 czy cały czas czy jak ? :) - A jest tak jak by na chwile w momencie wciśnięcia...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Witam, jak w temacie, mam yamahe wr200. Chwilami gubiła iskre, przerywała na wysokich aż w końcu zdechła na amen... :cry: Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa tez... Więc wychodzi ze padł moduł. Jedyny jaki znalazłem to tylko oryginał za 360 dolarów... Wpadłem na pomysł przeszczepienia modułu od innej maszyny. Kiedyś robiłem...
Witam, dodam coś od siebie z własnego doświadczenia. Jakieś1,5 roku temu w motorku YAMAHA PW 80 padła cewka. Szukałem odpowiedników, zamienników. Próbowałem dopasować od czegoś innego. Bez efektów. W końcu postanowiłem przewinąć starą. Znalazłem jej fabryczną oporność i zmierzyłem grubość drutu. Jako że drutu mam pod dostatkiem z cewek styczników pojawił...
witam Mam problem ze skuterkiem . Kilka dni temu nagle przestał wchodzić na wysokie obroty, przy pełnej manetce się mulił ,nie było słychać zapłonu tylko charakterystyczne "Buuu" tak jakby nie dostawał paliwa albo coś nie tak z iskrą... Raz lepiej wkręcał się na obroty raz gorzej ,albo nie miał mocy . W tej chwili jest wymiony filtr paliwa wężyki ,wyczyszczony...
Przeczytaj ten temat. http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-uk... Jeżeli się nie mylę to musisz zmienić i stator żeby przejść na cewko moduł.
Koło magnesowe nie ocierało o stator? Statory miałeś wyłącznie ze zapłonem (w tym modelu dwie cewki)? Istnieje możliwość że moduł zapłonowy jest uszkodzony i zbytnio obciąża cewkę zasilającą CDI, np. poprzez wyzwalanie tyrystora w nieodpowiednim momencie względem napięcia zasilającego. Znajomy miał taki problem z Yamahą że paliło statory, przyczyną...
Ja jednak sprawdził bym dokładnie układ zapłonowy. W 1990 raczej nie stosowali procesorów w modułach zapłonowych, więc zmiana wyprzedzenia jest realizowana elektronicznie. Opisz ten układ a najlepiej daj schemat. Sprawdź też iskry na wszystkich cylindrach pod kątem max długości generowanego wyładowania iskrowego. Brzmi naukowo, a robi się to banalnie...
Miałem na myśli ten moduł https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow... Ale tak jak napisał kolega powyżej, także jestem za tym, aby pomierzyć cewki : zasilającą, impulsatora oraz zapłonową. Jeśli oryginalny moduł kontroluje także inne parametry silnika, to moja propozycja z uniwersalnym modułem nie jest dobra.
Witam serdecznie mam problem z podłączeniem uniwersalnego licznika KOSO db-01R chodzi mi głównie o elektroniczny obrotomierz, gdyż w ustawieniach mam opcje 1 cewki i ilości cylindrów jak i czy to 2t czy 4t a mój silnik to 4t 4 cylindry i 2 cewki zapłonowe i teraz co mam kabelek z obrotomierza podłączyć do 2 cewek??
Ponarzekałeś sobie... i nie dajesz szansy aby ci pomóc. Twój wybór. Nam nic do tego. Nie przesadzaj.Po prostu chcę wszytko sprawdzić zanim napiszę coś więcej.Dziś sprawdzałem napięcie przy kablach które ida do cewek (czerwono - czarny) i jest na nich 12V czyli do cewek prąd dochodzi a iskry brak.Druga sprawa to przy cewkach są jeszcze dwa kable pomarańczowy...
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. http://obrazki.elektroda.net/91_12403981... http://obrazki.elektroda.net/66_12403982... http://obrazki.elektroda.net/63_12403983... W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem...
Jakieś pomiary, obdukcja? Oporność cewek zapłonowych, impulsatorów, jak jeżdziła jakie było ładowanie, nie gotowała elektrolitu? i takie tam...
Witajcie, wracam ponownie. Tak jak pisałem problem jest z elektryką, z tym że iskra pojawia się tylko przy załączeniu rozrusznika i na koniec jak się puści. Znalazłem instrukcje serwisową i wychodzi powoli że to może być moduł CDI - chociaż do sprawdzenia pozostała jeszcze dioda (ale nie mogę jej znaleźć, opis kolorów kabli i złączki ma się nijak do...
A znalazłeś przyczynę zniszczenia tych nitów? Pewnie magnesy koła magnesowego ocierały o nabiegunniki cewek. Jak ściągałeś magneto? Jak wyglądały cewki? Były otarcia? Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej układu zapłonowego. Znajdź schemat, przedstaw go to Cię nakieruję.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Nie.Moduł zapłonowy jest osobno,regulator również.Regulator napięcia raczej nie powodował by tego że motor nie chce odpalić.wziąłem serwisówkę do ręki i sprawdziłem wszystkie mozliwe elementy które mogą powodować brak iskry.Wszytko okazuje się być w porządku-zgodne z parametrami opisanymi w serwisówce.Jedynie moduł mógł nawalić tym bardziej że to on...
Witam serdecznie... Mam motocykl GK53C jako GSX400E padł moduł zapłonu przez regulator napięcia wraz z stabilizatorem napięcia. Przez niego poszło wszystko co było włączone w tym czasie. lampy, postojowe... nie wiem jak cewka i czujnik impulsowy w jakim stanie są... Ale cewka zapłonowa orygilnał wywaliłem i nie wracam już do niego bo się pogubiłem i...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
Widać nawet na tych zdjęciach że kolejność kabli we wtyczce się nie zgadza. Musisz upierniczyć kabel od wtyczki i połączyć we właściwej kolejności (wszystko przecież widać na folii) Lampka braku oleju w dozowniku i temperatury wody powinny się zaświecić na chwilkę przy kręceniu rozrusznikiem. A obrotomierz z tego co pamiętam ma byc podłączony do cewki...
Witam. Montuję aktualnie silnik D15Z6 do skutera wodnego. Mam pytanie odnośnie zaworu Vtec. Silnik jest bez elektroniki, na 4 gaźnikach z Yamahy YFZ i aparacie zapłonowym z civica 1.3 Czy cewka zaworu sterowania Vtec może być załączona od razu po zapłonie, czy dołączać ją od około 3000obr? Bo rozumiem, że z załączonym ciągle zaworem Vtec będzie cały...
Witam wszystkich serdecznie . Kupiłem niedawno silnik Yamahy xs 400 dohc potrzebował bym schemat układu elektrycznego a tak dokładnie nie wiem jak podłączyć moduł , regulator napięcia alternator i cewki zapłonowe bo nie posiadam wiązki elektrycznej . Jak ktoś by mógł opisać albo podać schemat po polsku bardzo bym był wdzięczny za pomoc . Z góry dziękuje...
podłączyć cewka zapłonowy yamaha zapłonowy yamaha cewka yamaha
lm358 histereza coding ibiza renault magnum modulator
sterownik rolet pralka amica blokada
Discman przerywa przy ruchu lub stukaniu - przyczyny Silnik wycieraczki w Mercedesie W124 - działanie i konserwacja