Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku do masy. Sprawdź też przerwę między impulsatorem,...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Jeżeli nie ma żadnej oporności względem masy, to są uszkodzone cewki zasilające zapłon . 12 V tam nie podawaj nic to nie da, musisz wymienić zespół cewek. Czasami zdarza się przełamany kabel, ściągnij koło magnesowe i posprawdzaj wszystko. Regulator napięcia jak dobrze pamiętam jest pod czaszą z przodu, ale do iskry nic on nie ma, tylko ładowanie i...
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Przerobiłem iskrownik, będzie mocniejsze ładowanie, pomiary przeprowadziłem i efekty są zadowalające, z tym, że wyeliminowałem cewkę zasilającą, chciałem zapłon bateryjny wykonać. Zresztą z tego co wiem, to zapłon bateryjny jest lepszy od iskrownikowego.
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
A więc dalej bez zmian. Co do ostatnich porad to niestety ten zapłon nie jest zasilony z cewki, lecz z akumulatora. Występujący moduł zapłonowy to Chiphey 2 Elyseo CD10003-D. Próbowałem sobie przypomnieć z demontażu jak może wyglądać cewka zasilająca zapłon i nic nie kojarzyłem, bowiem wszystkie cewki nawinięte jednakowym grubym drutem. Jak dotychczas...
Wygląda na typowy zapłon CDI, czyli cewka zasilająca moduł i cewka wyzwalająca. Tam nie ma czujnika halla (chyba, że to jakieś inne rozwiązanie). Rozwiązanie stosowane dziś powszechnie. Na tej samej zasadzie działa moduł zapłonowy choćby z motoroweru chart.
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Ok Dzięki bardzo, coś będę działał i zobaczę co z tego wyjdzie. Jeśli to ogranicznik to znaczy że moduł jest tak skonstruowany że wie kiedy podać iskra,spróbuje to rozebrac. Dodano po 4 Dziękuję kolego Wawrzyniec. Czyli cewka zasilająca jet też wyzwalającom zapłon zamiast impulsatora. No nic będę próbował otworzyć modul ,może się uda to go z reanimuje....
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
Coś przerabiałeś w instalacji zapłonu, że jest zasilana cewka WN z akumulatora? Miałem kiedyś jawę 50 i tam zapłon był zasilany z cewki o napięciu 8 V.
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
A bez kondensatorów?Odłącz moduł.To sprytny ,tyrystorowy układ zapłonowy. Jeszcze sprawdź jakie napięcie daje cewka wyzwalająca.
Znalazłem trochę informacji na temat tego alarmu. 15 blokada zapłonu i 18 blokada zapłonu. Do 15 jest napisane informacja " rozłącz obwód zasilający zapłon ( cewka, elektrozawór, zapłon elektryczny ) a następnie połącz rozłączony obwód przewodami fioletowymi. Jak odepnę centralke alarmu, i zmostkuję fioletowe przewody powinno to działać, i alarmu nie...
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Musisz pokombinować z przerwą na platynkach najlepiej ustaw minimalną. Gdzie podłączasz prąd z cewki zasilającej zapłon? Musi być podłączony pod platynki razem z kondensatorem. Jeżeli nic nieda to cewkę masz do wymiany. A jak łożyska na wale bo jeśli masz luzy to po wciśnięciu stopu robi się obciążenie na cewce ładowania i przerwa na stykach ci się...
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Dobrze prawi kolega ''mactronic'' to jest typowy układ, ajak się klin zetnie to zapłon jest losowy. Tylko czasami cewka wn jest zintegrowana z cewką zasilającą typu: kosiarki, piły, skutery spalinowe.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
PostWysłany: 04.01.2020 22:31 batmobil- problem z elekryką Witam wszystkich! Pomagam w zasadzie dla znajomego z naprawą batmobila, podobno maszyna jakiś czas temu sprowadzona z USA, wygląda dość ciekawie, posiada silnik od jakiegoś quada (nie siedzę w tym temacie za bardzo więc ciężko określić coś bardziej, bliżej mi do samochodów) wiązka elektryczna...
Hej. Na początek, żeby nie pchać się w koszty, sprawdź, czy jest pewna masa na cewce wysokiego napięcia, i module, (możesz zrobić sobie próbnik z żarówki 12V, najlepiej ok. 21W podłączyć jeden przewód do + akumulatora a drugim sprawdzać masę przy cewce i module ), jak to będzie ok, to teraz trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu układzie wyłączającym...
Może tu nie pasować cewka jak i cewkomoduł. Zapłon bez impulsatora jest bardzo wrażliwy na to ile zwojów ma cewka zasilająca, oraz jaką konstrukcję i pojemność kondensatora CDI ma moduł zapłonowy. W rezultacie uzyskuje się inną charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedna konfiguracja działa prawidłowo, każda inna źle. Ludzie kombinowali z montażem...
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Naprawiają oraz budują nowe w ELserwis http://firmy.pkt.pl/firma/elserwis__zakl... http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka... Jesteś pewny, że padł moduł, a nie np. cewka WN? Sprawdziłeś wyłącznik zapłonu, stacyjkę,...
A obroty wału widzi sterownik?,a czas wtrysku podczas rozruchu pokazuje?,a zasilania i masy sterownika sprawdzone?,a zasilanie cewek po zapłonie?,a może jakieś odcięcie dołożone kiedyś tam? Jak to wszystko ok.to pewnie ster uwalony.pozdr.
Do jack63. Witam,czyli co mam sprawdzić podłączając kabel zasilający z iskrownika podpiąć pod cewkę wn i zobaczyć jakie napięcie?
Dziękuje za odpowiedź Czyli najlepiej stały punkt, Widziałem kiedyś na allegro moduł na uP do jawy TS 350 kosztował cos około 300zł komplet z optycznymi impulsatorami całość P&P. jest na YT filmik jak koleś ma wlasnie taki tuning moduł z allegro od skutera 2T w jawce 50 pokazuje nawet jak wyprzedza się zapłon - jednak charakterystyka kąta względem obrotów...
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
ten iskrownik jest masowy zielony przewód który wychodzi z iskrownika jest połączony z obudowa, Masa jest wykorzystywana do cewki zasilającej zapłon CDI (ta czarna). Pozostałe cewki (żółte przewody) są bezmasowe.
Gdyby to latało po torze, to najprościej założyć zapłon PVL/Selletra/Motoplat i mieć spokój z tymi nietypowymi, dziwnymi i blokowanymi zapłonami fabrycznymi. Jeśli to jeździ po drodze, to niestety trzeba pokombinować z dopasowaniem typowego zapłonu. Jedyny problem może sprawiać wielkość stożka koła magnesowego. Zapłon z wewnętrznym impulsatorem powinien...
Rozumiem, a jeśli cewka zasilająca moduł CDI posiada 2 wyprowadzone przewody, to czy jeden z nich można podłączyć do masy, gdybym chciał zastosować moduł ten 3KJ?
Witam. Pozwolę sobie dołączyć do tematu gdyż mam podobny problem, a nawet gorszy.. Mój Quad już nawet na pych nie pali. Oczywiście zapłon AC CDI, cewka zasilająca jak miała tak ma 150 Ohm ale jeszcze niedawno jakieś napięcie dawała (około 30-50 V AC), a teraz bez obciążenia nawet 1V AC nie ma :/ Rezystancja ciągle ta sama.. Postanowiłem wstawić zapłon...
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
Nie po a w trakcie, po przegazowaniu (puszczeniu gazu) powinna pokazać 0V. Jak chcesz "kasować błąd" i takie rozwiązanie Ci odpowiada to daj przewód zasilający ECU przez przekaźnik (styki przekaźnika 30 i 87) a cewkę przekaźnika (85 i 86) podłącz pod plus po stacyjce i masę - wtedy ECU zawsze będzie bez zasilania jak wyłączysz zapłon. Problemem jest...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
Masz wszystko w opisie, zasilanie CDI z cewki zasilającej światła. Uzwojenie wtórne (gruby drut) transformatora podłączone do cewki a uzwojenie pierwotne (cienki drut) zasila CDI.
Wszystko zależy, jaki to moduł. Jak AC, to należy podłączyć cewkę zasilającą, impulsator (też cewka) i cewkę zapłonową. Inne zasilania nie są potrzebne. Jak moduł DC, to akumulator, impulsator i właściwą cewkę zapłonową. Jak zapłon TCI, to też akumulator, impulsator i cewkę zapłonową, tyle że inną. PS. Skąd jesteś?
Witam kupiłem motocykl (Fantic 125 ccm ) Kilka lat już ma ale żal na części go rozbierać, uszkodzona jest cewka zasilająca moduł CDI . Cewka ma zerwane zwoje. Wszystko ładnie przewinąć i śmigać ale cewka jest nawinięta bardzo cienkim drutem około 0,15 mm no może 0,20 mm i okoliczny przewijacz nie chce się tego podjąć . Czy w ogóle przewija się tak cienkie...
Wiedząc już tyle i widząc sam sterownik - bez zastanowienia "dobrałbym" się do niego i zrobił obejście (połączył, pomijając go). Pierwszy powód; jeśli blokuje rozrusznik, to i pewnie zapłon. Więc trzeba. Powód drugi: nawet jeśli teraz zapłonu nie blokuje a są co do niego, jego sprawności, wątpliwości - nie zostawiałbym napięcia na cewki idącego przez...
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Dokładnie panowie ! byłem w błędzie źle sobie przeanalizowałem działanie oryginalnego zapłonu ogara . Moja teoria była taka , cewka zasilająca ładuje cewkę WN i w chwili zamknięcia obwodu przez przerywacz następuje wyładowanie na świecy ( iskra) , posiadam cewke WN na stanowisku badań :lol: i nigdy ale to przenigdy nie przeskoczyła mi iskra jak podawałem...
mierz napięcie AC na nieobciążonej cewce zasilającej CDI.
Kolego zamontuj ten nowy, najsprawniejszy wg Ciebie "iskrownik" i spróbuj jeszcze odpowiednio ustawić impulsator. Zbliż go maksymalnie do koła magnesowego, aby tylko nie ocierał o nie (o ten "garbik" na kole). O ile dobrze pamiętam, to napięcie zasilające cewkę WN powinno wahać się w okolicy 90 V.
Sprawdź podłączenie przekaznika odcięcia zapłonu prawdopodobnie cewka przekaznika jest zasilana
Do modułu dochodzi czerwono-czarny kabel z silnika(ze statora), odepnij go z modułu i przyłóż gdzieś do masy(silnik) nie stykając, włącz zapłon i kręć rozrusznikiem, w tym momencie powinno się iskrzyć. Jeśli nie będzie się iskrzyć prawdopodobnie "poszła" cewka zasilająca cały układ zapłonowy.
Witam. Mam problem chyba z cewką zapłonową. Samochód to Golf 3 z 93 r. silnik 2.0 8V 115 KM (2E) . Zatrzymałem się na parkingu zgasiłem samochód i już nie odpalił. Rozrusznik kręci , pompa działa ale nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę : podłączyłem przewód WN do cewki - świeca - masa i niema iskry z cewki.Nawtyczce zasilającej cewkę jest napięcie ( włączony...
To jest właśnie CDI! Jest cewka zasilająca moduł, cewka wyzwalająca, czyli dająca impulsy, mały, wielkości dwóch pudełek od zapałek lub paczki papierosów moduł i mała cewka. Wszystko waży, wraz z kołem kołem magnesowym i cewkami poniżej 1 kg. Iskrownik jest zdaje się w komarku i wielu innych prostych sprzętach. A CDI można wziąć z wszelkich skuterów,...
Podczas kręcenia rozrusznikiem. Bzdura. Cewka zapłonowa jest zasilana już po załączeniu zapłonu, a nie podczas rozruchu.
Mierzyłeś rezystancję cewki zasilającej? Powinna wynosić 485Ω ±75Ω. W załączniku serwisówka. Nowy zapłon kosztuje 600 euro...
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Sprawdź czy cewka w przekaźniku ma stałe zasilanie po zapłonie +24 V (z bezpieczników), czy też czy dostaje masę przy naciśnięciu pedału hamulca (w zaworze hamulca nożnego jest wyłącznik który łączy "minus " cewki przekaźnika z masą co powoduje włączenie przekaźnika ?
Ale o co ci chodzi? Zapłon to część procesu spalania mieszanki i występuje ona, ta czynność w cylindrze. Jak w każdym silniku spalinowym. A UKŁAD ZAPŁONOWY jest rozbity na kilka podzespołów, na które składa się świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przewód w.n., moduł zapłonowy (nie w każdym pojeździe), układ bezstykowego lub stykowego przerywacza i w...
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Witam, Zmontowałem zapłon tyrystorowy według schematu jaki zamieściłeś i już są duże postępy! Jest iskra ale mam wrażenie jakby troszeczke za mała i są problemy z odpaleniem. Miałbyś jakiś pomysł na małe zmodernizowanie układu? Cewka zasilająca daje ok 90-120V AC zależy jak silnie pociągnę linke przy zapalaniu. Może zmieniać wartości kondensatorów?...
Dla sinusoidy napięcie szczytowe (do którego ładuje się kondensator po prostowniku) wynosi 1,41 napięcia skutecznego. Ponieważ z Twojej prądnicy korzysta już oświetlenie, więc nie wiadomo ile jeszcze zostaje "zapasu" mocy na obsługę akumulatora zasilającego zapłon. Jeśli cewka prądnicy nie dostarcza dość energii dla prostego układu zapłonu, to nie ma...
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Ściągacz z gwintem M19x1.0 prawym pasuje do zapłonów Ducati Energia które były stosowane w silnikach AM6, ale poza Yamahą TZR 50 (bynajmniej tą najpopularniejszą z lat '00). Tutaj jest alternator Yamahy z zewnętrznym impulsatorem i bez cewki zasilającej CDI (zapłon DC-CDI Moric) i tutaj przychodzi ściągacz z lewym drobnym gwintem takim jak przy innych...
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Wygląda na zapłon typu pointless jak w niektórych motocyklach Suzuki, czyli CDI bez impulsatora. Niestety nie mam tu pewności czy na pewno był tutaj układ typu CDI, czy może może TCI zbliżone zasadą działania do zapłonu iskrownikowego na przerywacz. Cewka butelkowa nie zadziała, bo oryginalna „cewka WN” to cewkomoduł. Trzeba by poszukać czy rezystancja...
Nie jestem w stanie pomóc. Potrzebne są dokładne zdjęcia cewki oraz "prądnicy". Nie wiem czy zapłon jest bateryjny czy zasilany cewką.
2 - zasilanie 12 V po zapłonie 3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy 4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej 5 - cewka cylindra 2, to samo 6 - cewka cylindra 1, to samo
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
To zacznij od tyłu. Weź zwykły przekaźnik 12 V, taki jak np do sterowania wentylatora czy rozrusznika, cztery nóżki - dwie cewka i dwa wykonawcze. Na cewkę podajesz plus po zapłonie i masę która będzie podawana z przekzanika zasilanego po przekreceniu kluczyka na rozrusznik. Na styk wykonawczy podaj stały plus zabezpieczony bezpiecznikiem, a drugi styk...
Tam jest moduł typu CDI? Proszę o szczegółowe dane tego motocykla, rok produkcji, schemat. Jeśli jest typu CDI, należałoby sprawdzić czy czasami na któryś z pinów modułu nie przychodzi napięcie stałe z akumulatora (po stacyjce). Przy CDI bez powodu moduły nie stawiają w płomieniach. Poza tym do sprawdzenia wyłączniki zapłonu oraz cewka zasilająca na...
Nie pytałem o sterowanie tylko o zasilanie stałe 12V
Sprawdź jeszcze raz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Zapłon masz starego czy nowego typu (na przewody czy wtyczki)?
Ktoś podpowie jakie napiecia i kiedy powinny się pojawiać na tych pinach. Jest to kostka zasilająca cewke zapłonową w pasacie b5 1.6 (AHL) 1998 r. Dodam, że po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 12V między pinami 2 i 4, moje pytanie czy przy rozruchu na pozostałych pinach tzn. 1 i 3 (zielone kable) też powinno się pojawiać napiecie. Silnik nie...
Witam poszukuje schematu typowego modułu CDI Chińskich skuterów 2t 6 pinowych, 2 wtyczkowych np Typu Racing jak na foto poniżej Albo niech przynajmniej niech ktoś na tym foto napisze który pin wychodzi do czego cewka masa cewki impulsator zasilanie cewki magneta wyłącznik zapłonu http://obrazki.elektroda.net/52_12699571... Będę bardzo wdzięczny
Kabel do rozrusznika jest przerobiony na krótki. Po odpięciu kabla zasilającego od cewki (po odłączeniu zapłonu) rozrusznik kręci bezproblemowo. Akumulator 77 Ah.
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Pamiętaj, że zapłon w S51 jest zasilany z cewki, czyli jest to prąd przemienny. Zwarcie i rozwarcie następuje w ścisłe określonym czasie i może przebiegać jednocześnie z odwróceniem przepływu prądu.
Witam. Proszę o podanie prawidłowej rezystancji cewki zasilającej CDI statora silnika GY-6 125/150 cm3. Chodzi dokładnie o quada 150 automat, pomiar wykazuje 9.5k omów, cewkę ładowania "bezmasową", zapłon oczywiście AC-CDI. Ponoć iskrę miał, ale kiepską, silnik odbijał przy odpalaniu. Rozumiem że rezystancja nie powinna przekraczać 1k, ale chciałbym...
Zmierz woltomierzem na zakresie ac jakie napięcie na kopa daje cewka zasilająca cdi, sprawdź omomierzem ile Ω ma cewka wyzwalająca (pickup coil), zwykle ok 1kΩ
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Na przekaźnik pompy paliwa zasilanie cewki jest po zapłonie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Z symbolu na mierniku wynika, że współpracuje z zapłonem przerywaczowym jak i elektronicznym. Do cewek dochodzi zasilanie po zapłonie (12V) i kluczowane impulsy masy...
Idź tropem tych 2Voltów,15 po zapłonie ,17 zasilanie pompy,18zasilanie cewki,16 masa.W EBCM masz przekaźnik główny(przyczyna kłopotu.
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
kidu22 napisał: Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ... Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat. Na każdej cewce butelkowej...
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony pod impulsator, czarno-czerwony pod cewkę zasilającą,...
Pisząc o zapłonie CDI, mam na myśli cały zestaw: moduł, cewkę zasilającą, cewkę wyzwalającą. Zresztą na schematach widać te cewki. A najprościej to dorwać całe magneto z cewkami i moduł od jakiegoś skutera, zrobić odpowiednie mocowanie i ustawić to poprawnie.
Sory, że odkopuję stary temat ale mam takie pytanie... Jak sprawdzałem napięcie bez akumulatora za mostkiem prostowniczym to miałem od 20V do 25V stałego. Moje pytanie dotyczy tego czy te cewki zasilające dały by radę naładować akumulator 12V? W Charcie do akumulatora podłączone jest tylko światło stopu i tylne. Mam jeszcze zamiar podłączyć kierunkowskazy....
Masz uszkodzoną cewkę zasilającą CDI, czy szukasz kompletnego zapłonu? Z samą cewką ciężka sprawa, wątpię aby ktoś produkował zamienniki, więc pozostaje przezwojenie (kilka tysięcy zwojów cienkim drutem). Kompletne zestawy zapłonu są produkowane przez VAPE ale do modeli chłodzonych powietrzem, ale cena może przewyższać wartość motocykla. Jeżeli nie...
Jakie CPU? Zakładam, że jest tam zwykły zapłon AC-CDI. Modułu nie wolno podłączać pod +12 V. W pierwszej kolejności sprawdź kill-switche, odłącz przewód gaszenia od modułu (czarno-biały). Sprawdź także rezystancję cewki zasilającej CDI. Chyba, że stator trójfazowy nie posiada cewki zasilającej CDI, więc zapłon jest typu DC-CDI. Wówczas nie pasuje tam...
Witam. To, że Kol. < danielbod > wita nas z małej litery, to jeszcze mały problem, ale to że Kol. chce pływać w morzu tą WSK-ą i jeszcze nie wie co się dzieje, to jest duży problem. Moje pytanie jest takie, co się morze dziać ano MORZE to jest takie cuś co ma dużo wody, a u Ciebie MOŻE siedzi diabeł, który spowodował, że magneto i cewka zasilająca...
Rozumiem że fabrycznie jest jedna cewka WN na dwa cylindry? Cewka WN od malucha nie powinna mieć wpływu na zapłon typu CDI, chyba że cewka ta jest uszkodzona. W pierwszej kolejności odłącz od modułu wszystkie przewody odpowiadające za gaszenie i zabezpieczenia. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Google podpowiada ten temat: http://www.greenhulk.net/forums/showthre...
cewka zasilająca chart zapłon cewka zasilać kondensator cewka zapłon
wymiana klina kosiarce power acoustik renault magnum modulator
pralka bosch schemat elektryczny
Lokalizacja sterownika zamka Mercedes W245 Dlaczego z zasilacza LED wychodzą dwa przewody 12V?