Sposób nawiniecie cewek wynika z konstrukcji koła magnesowego magneta. Są tam dwa magnesy obejmujące każdy po 135 stopni stojana ze szczeliną szerokości 45 stopni, czyli tyle ile rozstaw nabiegunników cewek. Prąd w cewkach indukuje się w momencie przejścia nad parą cewek tej szczeliny, wtedy każdy nabiegunnik z danej pary znajduje się pod innym biegunem...
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Po pierwsze: po cholerę mostek Graetza jak jeden koniec uzwojenia cewek jest połączony z masą ?. Po drugie: trzeba zmodyfikować oryginalny układ połączeń i zasilić sygnał dźwiękowy z wysokoprądowych cewek świateł, a nie z cewki ładowania akumulatora. Ja bym na próbę dał diodę prostowniczą 3A i za nią, równolegle z sygnałem kondensator 2200µF/25V
Twój układ z pierwszego rysunku nie miał szansy zadziałać z braku rezystora przez który zamknął by się obwód zasilania diody LED (rezystor powinien być włączony między katodę diody LED a masę). Równolegle z tym rezystorem należałoby włączyć kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 100mikro - bez niego dioda przygasałaby w momencie pojawienia się...
Carort ma rację . Akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika WSK ani na niskich ani na wysokich obrotach.Czarny przewód z cewek służy do gaszenia (zwierać do masy) a czerwony to światła .Niebieski z małej cewki to ładowanie akumulatora
Miałem wsk 175 m21w2s1 moja sugestia to wstawić prostownik na diodach i połączyć obie cewki ładowania akumulatora na stałe, ja tak zrobiłem, wtedy paliła bez akumulatora
Ze schematu wynika, że są dwie cewki ładowania. Jeden koniec uzwojenia "idzie" na masę drugi wychodzi na (~) prostownika. Sprawdź napięcia jakie na nich masz. jeśli nie ma zmiennego to tą uszkodzone cewki. Sprawdź bezpiecznik przed akumulatorem. Sprawdź cewkę oświetleniową pod obciążeniem (6V / 25W)
Witam. Mam ochote zamontowac akumulator do mojego ogarka . Ma on prądnice 6V ale nie ma cewki ładowania akumulatora. Wiem że żeby ładować akumulator musi prtzez niegfo przepływac prąd, więc główkuje sie nad podłączeniem go do instalacji oświtleniowej Czy podłączyć go szeregowo przed lampka , czy tak jak tu : http://www.djmatys.szm.sk/aku.JPG a może...
Prawdopodobnie, spaliłeś cewki ładowania akumulatora. Jeden kabel jest od ładowania, drugi do rozrusznika, masa wspólna. Zakładałeś już tyle tematów, dotyczących tej kosiarki, trzeba było najpierw zapytać, przed podłączeniem. Uniknąłbyś dodatkowych kosztów.
Pomiar napięcia cewki bez obciążenia jest niemiarodajny. Proszę podłączyć do niej akumulator przez diodę i zmierzyć napięcie na akumulatorze. Generalnie nie powinno przekraczać się 13,8V - 14,1V na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Tak, może kolega połączyć dwie cewki równolegle.
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
A czy wiesz ze swiatla beda ci slabiej swiecic w trakcie ładowania ze wzgledu na mala wydolnosc cewki ?
Witam! Prostownik ZAWSZE zadziała poprawnie: przewodzić będzie tylko ta dioda, która jest zasilana napięciem wyższym, niż istniejące na obciążeniu (+ spadek na diodzie). Jeżeli uzwojenia nie są przesunięte dokładnie co 120 stopni, to napięcia też będą tak samo nierówno przesunięte i przebieg po prostowniku będzie trochę "kulawy" (zrób sobie wykres z...
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Z tym, że ja chciałem podłączyć światła do akumulatora, a cewki miały by służyć tylko do ładowania aku.
1. Schemat jest OK, był zamieszczony pierwszy raz kilkadziesiąt lat temu w aplikacjach "Laminy" dla tyrystorów polskiej produkcji. 2. Ładowanie prądem 20A wymaga zmiany: transformatora sieciowego (wyjście 2x10A), diod, tyrystora, cewki. 3. Cewka ogranicza stromość impulsu w momencie załączania tyrystora. Przy braku cewki może nastąpić uszkodzenie tyrystora...
Koło zamachowe z wieńcem, rozrusznik, wiązka elektryczna, cewki do ładowania akumulatora, do tego wycięcie otworu na rozrusznik i nagwintowane otworów pod niego. Ale jakoś po merytoryczności pytanie nie widzę byś temu podołał.
To lepszym rozwiązaniem jest zakup oryginalnego układu ładowania który ma dławik oraz jedną diodę prostowniczą i ładowanie z jednej cewki?
Pęknięty magnes może być powodem braku iskry. Odległość cewki od koła, 0.3 mm. Cewki pod kołem, to ładowanie akumulatora i ewentualne oświetlenie. Sprawdź stacyjkę. Odłącz od cewki ten cienki kabelek i spróbuj. Schemat: http://obrazki.elektroda.pl/3560593200_1...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Osobiście jestem zaskoczony że ktoś jeszcze interesuje się takim archaikiem z moich młodych lat . WSK 125 marzenie wszystkich młodych ludzi w tamtym okresie. Mam książkę w stylu sam naprawie do WSK 125 , ale muszę ją znaleźć. Z tego co pamiętam w lampie był umieszczony stos selena do prostowania prądu . Akumulator nawiasem mówiąc przeładowany lub nie...
Dzięki wielkie. Do załączania cewki do ładowania akumulatora żeby go nie przeładować.(powinno działać) P.S. nie wiem czy nie lepiej było by dać przekaźnik? co o tym myślisz ale mam tylko na 12V.
Z tego co pamiętam,z cewki ładowania przewód idzie do prostownika do lampy,a następnie do stacyjki. Stacyjka łączy prostownik z + akumulatora ,po włączeniu kluczyka.
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Wymiana cewki, Regulator był sprawny
Rozrusznik jest stale zazębiony z silnikiem? Aż niemożliwe... Były takie rozwiązania w połowie XXw., nazywało się to dynastarter ale to już przeszłość. Żaden typowy rozrusznik nie wytrzyma pracy jako prądnica, tam nie ma łożysk kulkowych tylko panewki ślizgowe, które zatrą się po paru minutach. Ładowanie w takich wynalazkach jest z cewki magneta.
Schematy masz na forum. Poszukaj.
Witam mam takie pytanie ,mam zamiar w zimę zrobić mały remont skutera i chodzi mi o światła bo orginalne są słabe mam zamiar zamontować ledowe oczywiście z homologacją i czy jak przerobie zasilanie świateł z prądnicy na akumulator a to co szło z prądnicy na światła puszcze na ładowanie akumulatora tak żeby cewki ładowania i świateł ładowały akumulator...
A można w jakiś bardzo prosty sposób dorobić takie zabezpieczenie? Czy dołożenie przekaźnika wraz z szeregowo podłączoną diodą do jego cewki , zasilana byłaby z ładowanego akumulatora załatwi sprawę?
Jawa 50 z prądnicą? Przecież tam było magneto z przerywaczem (kowadełko i młoteczek + kondensator). 1 lub 2 cewki do świateł i 1 do ładowania akumulatora. Ta "prądnica" bez znamionowego obciążenia (żarówka 25W/25W/6V w reflektorze i 5W/6V z tyłu) daje rzeczywiście ok 20V. Po co kombinować? Tam było dobre, proste rozwiązanie. Osobne cewki do świateł,...
Niebieski od elektrozaworu do plusa po stacyjce. Czarny to pewnie nie wyprostowane ładowanie do lamp, chyba, że nie idzie do magneta, tylko do cewki, wtedy to jest gaszenie (zwarciem do masy). Czerwony do plusa akumulatora (ładowanie) (trzeba sprawdzić, czy na zgaszonym silniku iskrzy jak się podłącza -, nie powinno, a jak iskrzy, to trzeba przez diodę...
Kolego, emaero1! Przeanalizuj schemat. W tym wariancie oscylacja jest nieunikniona, ponieważ po osiągnięciu ustawionego napięcia akumulatora przekaźnik odłącza akumulator od źródła ładowania , ale napięcie akumulatora natychmiast spada, i obwód ponownie przechodzi w tryb ładowania , więc powstaje oscylacja. Zamień baterię i źródło ładowania miejscami....
Jakim prądem ładują akumulator te cewki? Gratuluję!
W serwisówce znalazłem schemat instalacji, podobnej do tej co miałem, ale ze wszystkimi szczegółami i okazało sie ze - akumulatora jest zmasowany, co nie było widać na poprzednim schemacie. Pozatym znalazłem tutaj schemat całego regulatora napięcia i układu ładowania akumulatora. http://obrazki.elektroda.net/19_11862595... Czy przypadkiem akumulator...
Witam, jeśli chodzi o cewki świetlne spróbuj zamienić miejscami końcówki jednej z cewek albo odwróć cewkę jeśli to możliwe, co do ładowania to zamiast mostka wystarczy jedna dioda wpięta pomiędzy cewką a akumulatorem.
Nic nie stoi na przeszkodzie abyś sobie wziął miernik do ręki i pomierzył, ale jeśli już to z cewki do ładowania akumulatora około 1A, na światło gł.+ stop + św. pozyc musi dać około 5A. zresztą zobacz na schemat i porównaj: http://wsk125.co.pl/dane_techniczne.html http://wsk125.co.pl/schematy_instalacji_... Powodzenia...........
Są dwa rodzaje czujnika stopu: NO (Normalnie otwarty)- czyli w stanie spoczynku robi dziurę w obwodzie i zazwyczaj stosowany jest do sterowania napięciowo NC (Normalnie zamknięty)- czyli w stanie zamknięcia i jest zwarty w obwodzie i służy zazwyczaj do sterowania masowo Z tego co napisałeś wynika że masz zamknięty obwód czyli żarówka stopu pracuje na...
Poszukuję opisu instalacji elektrycznej do Simsona 80 cm3, odtwarzam ją w motorku kolegi i mam już wszystko oprócz tylnej pozycji - w czasie jazdy oraz stopu. Przerobiłem takrze na 12V - wymiana cewki od ładowania akumulatora . Simson co prawda to nie samochód ale pojazdem jest :)
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Pytanie czy 3cia cewka ma koniec uzwojenia jako przewód czy ma połączenie z masą. Jeśli ma połączenie z masą to mostek prostowniczy średnio nadaje się do takiej cewki. Odłącz mostek, weź żarówkę jakąś żarówkę z dwoma przewodami. Odpal. Jeden przewód z żarówki do masy, drugi do któregoś przewodu z tejże cewki. Jeśli zaświeci to albo prostownik jednopołówkowy...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
W tych motocyklach był akumulator , to kable wychodzące z cewki jaki one miały cel ? Ładowały akumulator ?
Jest inaczej- bardziej pogmatwane. Z silnika (w WSK M21 W2 Kobuz) wychodzi 5 przewodów- są 3 cewki. Dwie są łączone rozdzielnie w stacyjce (2A i 3,5 A max - tylko do ładowania- zależnie od położenia kluczyka w stacyjce). I odrębna cewka do światłą- UWAGA- tylko głownego (Ba20d) lampy bezpośrednio (działa więc tylko przy pracujacym silniku). W M21 W2...
On musi jakieś ładowanie. sprawdź cewki.
Nie posiadam co prawda szczoteczki elektrycznej Philipsa ale wymieniałem akumulatorki w szczoteczce Brauna i wydaję mi się że zamknięcie obudowy jest takie same. Wygląda to tak za pomocą ładowarki należy przekręcić dolną część obudowy szczoteczki w lewo o około 90 stopni i wtedy pierścień odskoczy i pozwoli na wysunięcie całego mechanizmu wraz akumulatorkami...
Witam, wymieniłem cewki, 1.5 dnia wszystko okej, ładował akumulator a tutaj znów nie ładuje mi akumulatora. Alternator też wymieniłem
Instalacja w S53 B/C/E jest funkcjonalnie identyczna do SR50/1C. Przednie światło pozycyjne i podświetlenie liczników z akumulatora. Tylne światło pozycyjne + światło przednie zasilane ze silnika. Światło STOP z cewki ładowania. Klakson i kierunkowskazy z akumulatora. Stacyjek na 7 przewodów były dwa typy, pod funkcję świateł dziennych i z normalnym...
Problem rozwiązany. Nowe połączenia i wtyczki. Sama instalacja była dobrze podłączona, w dwóch wtyczkach robiło się zwarcie. Podczas naprawy podłączyłem akumulator zamiast cewki świetlnej. Rozwiązanie chcę zostawić, tylko. Podłączyłem w miejsce cewki świateł akumulator, odłączyłem też ten przewód od regulatora. Na regulator napięcia idzie tylko cewka...
Też nie, z tej samej przyczyny, brak cewki, która mogłaby ładować akumulator. Pozostaje coś w rodzaju powerbanka, doładowywane w domu.
W motocyklu WSK 125 do prostowania prądu ładowania wystarczy pojedyncza dioda, tam jest ładowanie połówkowe. Mostek zakładali bo takie mieli. Zauważ że te same mostki były zakładane w WSK 175 z instalacją 12V i tam było prostowanie pełnookresowe. W WSK 125 1 koniec cewki ładowania jest podłączony do masy, a 2 gi do jednego z wyprowadzeń mostka, a następnie...
Jest jeszcze taki myk, abyś przewinął cewki prądnicy, tj nawinął DOKŁADNIE tyle samo zwojów ale grubszym drutem (to da ci więcej mocy z cewek). W ten sposób uzyskasz moc do ładowania akumulatora (wtedy cała moc na ładowanie i wszystko zasilane z aku). W ten sposób uzyskasz stałą sprawność reflektora, klaksonu, migaczy i co on tam jeszcze ma XD... Co...
witam .prosze o pomoc .chcę zrobić sam prostownik do motocykla zasilanie z cewki świetlnej akumulator 12V,poradżcie mi co mam kupić i gdzie zamontować ,może wystarczy jedna jakaś dioda ,tak żeby z cewki świetlnej ładowało akumulator,czekam na odpowiedz i pozdrawiam gawelx
Jak sprawdzałeś napięcie na nie podłączonym akumulatorze to jest to sytuacja normalna z powodu braku obciążenia cewki.
Witam Generalnie wersje S53 to są już na iskrowniku przeznaczonym do wersji zapłonu elektronicznego, więc trochę mnie dziwi że masz "platynki". Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to rozpoznanie cewek po ilości wyprowadzeń. Ze schematu wynika że jedna cewka musi być połączona do kondensatora i na zacisk "młoteczka" wiec to musi być cewka iskrowa.I wyprowadzenie...
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
To z linku to akurat nie jest LDO - może za słabo ładować akumulator przy niskich obrotach, np. kiedy prądnica daje 15V - będzie ładować dopiero przy 17V. Jakieś schematy stabilizatorów LDO powinny być na Elektrodzie - szukałeś? Ja znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Czy te 17V to jest po wyprostowaniu na kondensatorze,...
od cewki świateł (żółty) do stacyjki w odpowiednie miejsce Czy aby stacyjka dokładnie do tego modelu pojazdu? Jako, że wyglądające całkiem podobnie mają inne połączenia i przeznaczenie. Czy żółty według schematu? Cewki świetlne nie mają żadnego połączenia z napięciem akumulatora. jedyna możliwość to wspomniana wcześniej nieodpowiednia stacyjka lub...
Zapytaj kolegę ile kosztował jego miernik, jak kwota do zaakceptowania to włącz ten miernik w szereg z akumulatorem. Dowiesz się "ile amper ładują cewki"...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Są też te silniki z elektrycznym rozruchem, posiadaj układ ładowania akumulatora. Możesz poszukać takiej cewki i ją zmontować, silnik jest przystosowany do jej założenia. Zapłon w tym silniku, to całkowicie oddzielny układ i nie można go wykorzystać do tych celów. Na rysunku jest schemat takiej instalacji. W silnikach GX 240 jest cewka i dająca 10 A....
Zależy do czego ma służyć. Bo ta cewka bez żadnego przezwajania radzi sobie dobrze z żarówką 12V 35W. Ładowanie akumulatora na 12v
Zastosowałem skrót myślowy. Nic Ci nie da wyprostowanie prądu ponieważ oprócz tego napięcie musi być stabilne dla przetwornicy. Sam napisałeś sobie odpowiedz "zasilacz 6A starcza na styk przy rozruchu". Zatem potrzeba jest minumum 72W mocy. Akumulator rozwiązałby sprawę braku mocy na start, jednakże z 45W z cewki, zastosowane w całości do ładowania...
Ale do prądnicy ma być podpięte tylko ładowanie akumulatora, a nie te komponenty Dodano po 1 One mają być podpięte do akumulatora. Cewki mają służyć tylko i wyłącznie do ładowania akumulatora, a on (akumulator) ma być obciążony żarówkami itd.
Spójrz co podali na odlewie lampy. Żarówki 2×35 W na pewno będą za mocne, 2×25 W może być wystarczające by zostało coś mocy do ładowania akumulatora.
Sprawdź, czy w Twoim modelu silnika są zamontowane cewki świetlne i do ładowania akumulatorów np. po ilości kabelków wychodzących z "elektrowni" lub po zdemontowaniu koła magnesowego. W przypadku posiadania cewek ładowania trzeba będzie sprawdzić jakiej wielkości i rodzaju dają napięcie. Jeśli zmienne, to trzeba dołożyć odpowiedni regulator bądź diodę....
Ładowanie w Twoim sprzęcie jest realizowane poprzez regulator napięcia. Ten regulator jest zasilany z cewki bezmasowej, masz odczep na zasilanie świateł krótkich/długich. Oczywiście regulator ogranicza prąd ładowania akumulatora. W Twoim przypadku musisz zmierzyć napięcie z cewki płynące, czyli musisz podłączyc obie sondy pomiarowe do dwóch przewodów...
Witam, mam problem z ładowaniem do simson s51 12V. kupiłem go niedawno i chyba poprzedni właściciel coś w nim nieźle nakombinował . Nie ma ładowania akumulatora - w przewód od cewki odpowiadającej za ładowanie wpięty szeregowo jest układ trzech diód zlutowanych końcami( po 2A każda i podpięte pod + akumulatora, sprawdzałem żarówką prąd przed diodami...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ?
Panowie podłączę się pod temat, ja też mam takie pytanie, czy z rożni się czymś instalacja 6V od 12V jakimś natężeniem prądu czy jakimiś parametrami? Chcę sobie zmienić z 6V na 12V i podłączyć cewki ładowania szeregowo, zmieniając akumulator i cewkę, wyjdzie na to samo jak oryginalnie 12V? A czy stosowany mostek gretza (na zdjęciu) może pozostać czy...
Jeśli te przewody czarny i czerwony są od akumulatora i je odłączyłeś to obawiam się, że już "po ptokach". Szczoteczki coraz częściej mają zabezpieczenie aby użytkownik bez odpowiedniej wiedzy nie wymienił akumulatora samemu. Na czas wymiany baterii należy podłączyć zasilanie równoległe lub zlokalizować zworkę zabezpieczającą i rozlutować ją przed odłączeniem...
Nie zwieraj żadnych wyprowadzeń ze sobą bo spalisz cewki od ładowania akumulatora. Jedno z wyprowadzeń było do ładowania akumulatora i ma być podłączone do prostownika w lampie. Drugie do zasilania świateł i ostatnie do gaszenia. Stacyjka przy wyciągniętym kluczyku zwierała to wyprowadzenie do masy. Wyprowadzenie do oświetlenia najłatwiej znaleźć żarówką...
Przekrój przewodu nie ma wpływu. Objaw jest dziwny. Sprawdź czy tak będzie gdy zostawisz przekaźnik a odłączysz ten dodatkowy akumulator. Innymi słowy czy problem jest w obwodzie cewki przekaźnika czy w obwodzie ładowania dodatkowego akumulatora.
Może krótkim impulsem z akumulatora na cewkę Zrób impuls z kondensatora, dużego ładowanego z aku guzikiem, będzie jednorazowy strzał o dość dużej amplitudzie. Dzięki kondensatorowi nie spalisz cewki jakbyś ją bezpośrednio podłączył pod aku.
czyli rozumiem że nie masz ładowania. Przewód z cewki ładowania (czerwono żółty) przez diodę podłącz do akumulatora i musi ładować, bez potrzeby doładowywania prostownikiem
Nie udają Ci się takie manewry, cewki za "słabe".
No to tak :) Pomiary samych cewek bez podpiętego akumulatora ani świateł (gołe cewki) napięcie do 40V na wys obrotach natężenie ładowania akumulatora do 2,5A na wys obrotach. Nie wiem czy to dużo czy mało więc jaki można by było zastosować? .. akumulator to 12V,5Ah. Dziękuje z góry za odpowiedzi :)
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Tak z silnika wychodzą dwa przewody jeden bedzie od gaszenia podłączony do cewki zapłonowej a drugi prawdopodobnie od ładowania, Wszystko zależy od tego co chcesz z tym zrobić ?czy zreanimować wiązkę i poprawnie podłączyć odpalanie ładowanie, gaszenie ,jakieś oświetlenie,itp. Czy dalej metodą pròb i błedòw podążać, Masz tu przykładowy schemat...
Jest to wirnik z magnesami który z cewkami ma robić za prądnicę do ładowania akumulatora 12V i oświetlenia przedniego.
,,By szybciej ładować baterie, trzeba... namagnesować prąd Tak w największym skrócie wygląda pomysł brytyjskiego doktora nauk, który próbuje skomercjalizować technologię nazwaną MagLiB. Chodzi o to, by słabe pole magnetyczne, któremu poddany zostanie akumulator pojazdu, poprawiło przepływ jonów płynących z katody do anody, co ograniczy wewnętrzną rezystancję...
Ale tam jest tysiąc przełączników itp... Chciałbym zrobić tak: CO potrzebuje żeby podłączyc akumulator żeby się ładował bo dalej od akumulatora to po swojemu podłącze tylko chodzi mi o to żebym miał akumulator który będzie ładowany przez cewki. I Tylko potrzebna mi informacja co i jak mam podłaczyc nawet może byc na prosto żeby akumulator się ładował.
Sprawdzałeś diodę na kablu, oraz czy jest jakiś bezpiecznik po drodze do akumulatora? Silnik można wyłączyć przez przekręcenie stacyjki na stop? Ten czerwony kabel z cewki ładowania, jest połączony z plusem akumulatora? Mierzyłeś napięcie na tym kabelku względem masy. Sprawdź czy drugi koniec uzwojenia cewek, jest połączony z masą
Też tak sądziłem ale, ta druga cewka ładowania, to możliwa opcja i nie w każdym silniku jest montowana. Chciałbyś zasilać z jednej cewki ładowanie i CDI, tak?
Coś za bardzo namieszałeś. W tych motocyklach był "normalnie" założony akumulator 6 V,z minusem na masie, ładowany z cewki ładowania poprzez prostownik w lampie. Wprawdzie ładowanie nie było rewelacyjne, ale normalnie wystarczało.
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Kolega z jakiegoś powodu używa mylącej nazwy "automat" w odniesieniu do cewki rozrusznika.
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
tam są dwie cewki jedna na zapłon druga ładowanie i światła (4 przewody z cewki ładowania i świateł) a ładowanie to siedzi tam jakiś regulatorek pod zbiornikiem ale w jednej sztuce co robiłem to padł założyłem zwykły mostek i chodziło ja trzeba
Moim zdaniem usterki należy szukać na drodze od cewek do odbiorników, w szczególności, czy nie ma przetarć (zwarcia) przewodów i czy właściwie podłączyłeś instalację do wyjść z silnika. Cewka zapłonowa jest oddzielną cewką i można ją rozpoznać po specjalnej izolacji, odpornej na tzw. przebicie wysokiego napięcia. Oddzielne cewki zwykle służą do ładowania...
panowie w romecie nie da sie podlaczyc mostka odrazu bo jeden kabel idzie + a drugi jest (masa) przykrecony do stojana i karteru wiec jak mostek to i "przerobka" cewki
Simson S51 jest tak prosty, że zmieniasz cewkę ładowania, akumulator i masz 12V. Żadna przetwornica się nie nada.
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
W wsk mamy 2 cewki od swiateł i 3 to cewka ładowania więc nie piszcie głupot ze takowej nie ma. W oryginale cewka ładowania biegnie przez prostownik selenowy i dalej do akumulatora
ładowania cewki pomiar cewki ładowania ładowania cewki zapłonowej
logitech wzmacniacz uszkodzony fabryczne radio accord odwrócić polaryzacja zwrotnica
dobre żelazko zawór mieszający grawitacyjny
Rezystancja czujnika temperatury Saeco Lirika: wartości i pomiary Termistor NTC 886985101010 w ekspresach Saeco