Witam. Podam dwie rzeczy które możesz sprawdzić. Nity na magnecie, jak puszczają to zanitować na nowo lub nowe magneto bo prędzej czy później zniszczą łożysko na wale. Zerknij czy magneto nie obciera o cewki. Pozdrawiam.
Szanse są ale do wymiany byłaby cała elektryka: żarówki, moduł ELBA, cewki magneta... Szkoda czasu i forsy.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, naładowania akumulatora, sprawdź połączenia elektryczne szczególnie te od silnika i sprawdź przerwę na platynkach i przeczyść je trochę. Masz tutaj najprostszy schemat, jaki mam. http://obrazki.elektroda.pl/5869232000_1...
stacyjka nie ma nic wspolnego chyba ze inne rzeczy tez nie dzialaja np swiatla itp kolega chyba nie do tego pytania odpowiedział bo tu właśnie chodzi o brak światła To jak jest napięcie czy nie? (do tego zacisku dochodzi przewód od cewki świateł z magneta)
Posiadam simsona s51 ktory gubi iskre.Zostaly w nim wymienione:platynki,kondensator,cewka,ce... butelkowa,magneto
W takim razie zostaje już tylko kwestia cewki zasilającej i magneta... Popróbuj skontaktować się przez fora o simsonach z ludźmi z twojej okolicy, może ktoś ci użyczy magneta na 5 min...
Cewki magneta do sprawdzenia na początek. (Ubuntu, brak polskich znaków.)
Nie zmieniałem magneta, jest takie jakie było. Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe.
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Ahaaaa, to jest na CDI.. A dałoby radę zrobić bez modułu, tzn krzywka akum itp a w razie problemu przełączyć na cewki, założyć magneto i jechać dalej?
Witam, mam problem z cewkami. Zakupiłem nowe 12V i jeździłem na zapłonowej i świetlnej, prócz ładowania i światła tylnego gdyż była uszkodzona. Światła przednie pałiły sie ładnie. Po zakupie i zamontowaniu brakującej cewki przednie światła ledwo świecą. Może to być przyczyna magneta?
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Posiadam dwa iskrowniki do tego modelu oba uszkodzone w jednym brak iskry natomiast w dtugim iskra jest ale magneto sprawia taki opór że ciężko obrócić wałem. Podmieniałem cewki pomiędzy iskrownilami kondensatory również brak reakcji na to. Zamieniałem też magnesy pomiędzy iskrownikami i nadal to samo. Na jednym iskra jest ale ma taki opór że nie da...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Ten ykład ładowania to nie elba tylko tyrystor javascript:foto(1466,400,486,'1466.jpg')... przedna lampa powinna byc podłączona bezpośrednio z cewki a jak dla mnie to tego połączenia oznaczonego 1 nie powinno byc wcale bo nim zmostkowane są 2 cewki...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu. Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony? "Klin" magneta nie ścięty? Koło magnesowe nie trze o cewki?
Żarówki sprawne. Przednią podpiąłem do akumulatora i zaświeciła. Tylnej podałem + ze stopu i również zaświeciła. Dodano po 45 Koledzy podpiąłem kabel o którym już rozmawialiśmy wychodzący z regulatora (zielono-czerwony) do zielonego kabla, który ma przejście z lampą przednią pozycyjną i lampa świeci, po dodaniu gazu coraz mocniej. I teraz moje pytanie....
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Sprawdź cewki w stojanie magneta, sprawdź również przewody, czy nie są przetarte i nie przywierają do masy.
Dobra czyli wiem od czego zacząć będę szukał. A jeszcze takie pytanie jak ściągnę ta pokrywę od magneta tam gdzie są te cewki to nic się nie przestawi? Dodano po 18 I wychodzi na tą że idą z silnika trzy przewodu do modułu jakby 2 zasilania i 3ci masa
Kolego nie masz powodu twierdzić że cewka jest uszkodzona bo jej nie sprawdziłeś w innym silniku Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra Więc sprawdzaj po kolei , moduł , potem cewki, i zobacz czy masz magneto do elektronika. Ma ono jedno inne wycięcie o środka w nabiegunniku.
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Witam! W simsonie mam ladowanie akumulatora z cewki zasilanej polem magnetycznym przez magneto. Cewka ta ma dwa uzwojenia - tylko jedno jest od ladowania. Czy jesli z drugiego uzwojenia zostanie zdjete obciazenie, to pierwsze bedzie wytwarzalo wiekszy prad, czy nadal taki sam?
ale jak odepnę kabel od cewki butelkowej i dam do masy to cały czas iskrzy mocno, ewentualnie jak można sprawdzić obydwie cewki a magneto ma troszkę pęknięte magnesy ale powinno raczej być ok
przerwę na przerywaczu już regulowałem na nieco mniejszą niz 0,4 i nieco większą... masa jest ok odkreciłem przeczyściłem i prąd jest wszystko fajnie w piątek zamówiłem już przerywacz i cewke z magneta mam nadzieje że jutro przyjdzie i będzie działało. Odezwe się czy działa czy nie
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Witam Jak niby bez miernika to nie woda . Wymiana cewki może pomóc jak uszkodzona lub koła magneta. Może straciło magnetyzm słaby magnes . A iskra jest dobra pali dobrze? LED można założyć ale tylko z homologacją .
Witam, w Simsonie tym sprawdzone jest teoretycznie wszystko, mimo to motorek ma problem z utrzymaniem obrotów, ciężko się "wkręca" i czasem zalewa świece. Iskra jest, cewki w porządku, gaźnik ok, klin na kole magnesowym nowy, ustawiony zapłon, generalnie wszystko co wiem na temat silnika dwusuwowego jest w porządku. Zastrzeżenia mam tylko do koła magnesowego,...
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Preblem rozwiązany, odwinąłem około 20 zwojów z cewki do ladowania i światla stopu, zmieniłem magneto na oryginalne, a z przodu zalożylem żarówkę 12V 45W/40W...
Zapewne chodzi Ci o magnes. Po pierwsze odkręcasz nakrętkę. Potrzebny Ci będzie ściągacz, bo to trochę ciężko schodzi. Ściągacze są w sklepach z częściami do Simków. Tak swoją drogą to zastanów się czy ściąganie jest konieczne. Cewki możesz sprawdzić za pomocą kabli które wychodzą z magneta. Jeśli chodzi Ci tylko o ładowanie to na 99% jest to wina regulatora....
Może banalne, ale sprawdź czy magneto (koło magnetyczne) nie ścięło klina. A tak po za tym sprawdziłeś czy prądnica działa (daje napięcie)?
Witajcie :) Mam pytania do Was, może ktoś wie co może być nie tak. Silnik Peugeot 105 o którym wcześniej pisałem. Wszystko było ok, mianowicie Rozpędzał się od 12km/h i od tego momentu nie potrzebowałem pedałów, chyba że pod górkę. Uzyskiwałem na nim 50km/h na prostej drodze nie pod wiatr :) Świeca po dłuższej jeździe się grzała i puchła, musiałem zmienić...
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
No właśnie mam teraz podłączony ten regulator bez pina drugiego i napięcie trzyma normalnie 14 V bez niczego mierzone na akumulatorze i jest tam prąd stały. To co mam w końcu zrobic aby ten schemat z pkt #3 działał przecież simson nie ma alternatora tylko cewki i magneto. A cewka ładowania ma 2 wyprowadzeni jeden 21W a drugi 5 W na światło stop. Dlatego...
Sklepów internetowych jest mnóstwo. Nie mam żadnego "upatrzonego". Kupuję tam gdzie jest to czego szukam i cena jest OK. Warint nr 2 może mieć dwie drogi: 1. Regulator jak twój "żart" ale wg schematu z linku. Wystarczy jeden mosfet i można zrezygnowac z driverów w scalaku robiąc wlasny na tranzystorze/rach. Schemat "opiewa" na regulator równoległy (stratny)...
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
Witam jestem nowy na tym forum,dlatego pozdrawiam wszystkich.Wiec mam problem.Jak wiadomo kazda wsk 125 tzw trojka posiadam elektryke 6v i ladowanie 6v(ktore czasem nie starcza)Sek w tym ze chcialbym przerobic wszystko na 12v i zrobic ladowanie na 12v.A po co?chce dodac modul zaplonowy,obrotomnierz,kontrolki ladowania itd,inne bajery ktore dzialaja...
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Witam Z 10 lat temu miałem simsona i zachowywał się tak jak opisujesz. Walczyłem z nim ja i jeszcze kilku mechaników i co silnik po remoncie wszystko OK i lipa dalej to samo brak mocy, wolnych obrotów, ciężko odpalał. I co, zrobiłem ? wymontowałem silnik i zdemontowałem wszystkie dekle, magneto, cewki, kosz sprzęgła tak, że zostały mi połówki z cylindrem...
A jak zaraz po odpaleniu wyłączysz ssanie to jest jakaś zmiana? Nie chodzi dłużej? Odpalam na ssaniu, jak odpali to wyłączam ssanie, pochodzi trochę i gaśnie. Dam trochę gazu i gaśnie. Albo bardzo go zalewa albo za słaba iskra i nie spala mieszanki. Tak mi się wydaje. Zauważyłem też, że magneto trochę ociera o cewki, a konkretnie o cewke zaplonową....
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Podłączyłem akumulator na krótko do cewki i jest iskra A z magneta rozumiem jesteś pewien że iskry nie ma. A cewki w kole mag były zmieniane razem z obudową w komplecie No to gdzieś masz zwarcie, tam jest tylko parę elementów na krzyż... Uda ci się zrobić ostrą i wyraźną fotografię cewek i przerywacza po zdjęciu koła magnesowego?
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Mam okazje kupić simka i mam mały problem. Nie ma on zrobionej instalacji a chce go odpalić i sprawdzić czy wszystko ok. Nie wiem jak podłączyć cewkę butelkową by ominąć stacyjkę. Opis problemu. 1.Jak mam magneto to mam tam jakieś zwoje. Dokładnie jeśli się nie mylę 3. Nie wiem który kabel z czym połączyć. Jak gdyby ktoś mógł taki szybki schemacik nawet...
Sorki jeszcze raz ale sądziłem że wystarczy wam to co pisałem wcześniej już uzupełniam. Otóż jest to simson sr 51 (electronic). Jest on produkcji niemieckiej, rok 83. częsci sa dostępne. tylko poprostu wymieniłem ta cewke bo stara już szwankowała. Aha i prad pochodzi z Magneta czyli jest tam kilka cewek dokładnie 3 jedna do zapłonu 2 do świateł a 3...
A jeżeli mam Simsona 12V i w nim akum jest już ładowany? Bo pod magnetem są 3 cewki: ładowanie akum, światła i zapłon. A mówicie że trzeba pociągnąć + do cewki ale do cewki butelkowej czy tej pod magneto??
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Wiem, że można ustawić zapłon za pomocą żarówki, ale niemieckie przyrządy do ustawiania zapłonu w simsonie z iskrownikiem platynowym wykrywały moment rozwarcia styków (czyli opór ceki ok. 4 ohm) bez konieczności uzywania żarówki. Żarówka wymaga odkręcenia magneta i przewodów cewki zapłonowej, aby został sam pzrerywacz. Czujnik, ktory zmontowałem świetnie...
Nie tak prosto. Z magneta idzie na stacyjke. Ze stacyjki wychodzi jeden przewód na cewkę, a drugi przewód (z cewki) trzeba dać do masy (pod bakiem jest śruba i do niej to przykręcasz). Jak już to masz to teraz przewód WN (najlepiej silikonowy ale mozesz wziąść nawet taki jak i w maluszku były) wkręcasz w fajke i zakładasz na świeczke.
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Wczoraj korzystając ze schematu podłączyłem piny z cewek do stacyjki, świtało tylne i przednie jest (choć słabe), światła stop nie ma. Ściągnąłem magneto, wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że izolacja przewodów jest w tragicznym stanie, popękana, przewody ocierają się o siebie, być może to jest przyczyną bo na wyjściu z jednej cewki Brak napięcia...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
nie cewka jest na 6V tak jak powinno byc. Jest taki problem ze jak do mostka prostowniczego podlacze dwa kable z ladowania i 2 kable plus i minus wychodzace na akumulator to ladowanie jest znikome a jak odlacze minus idacy ze mostka prostowniczego do akumulatora to ladowanie jest juz wieksze chodz nie takie jak powinno byc ale znacznie wzrasta. Zmierzylem...
Witam. Nie ma w elektroniku cewki zapłonowej w elektroniku jest cewka ładująca CDI pin 3 kolor przewodu jak pamiętam niebieski. WAŻNE NIE PODŁĄCZAĆ DO MODUŁU CDI ŻADNYCH NAPIEC STAŁYCH -Z AKUMULATORA!. Cewki pod magnetem (stojan) najczęściej składają się z 3 uzwojeń - -prądowa około nawinięta przewodem o średnicy 0.8mm do zasiania instalacji elektrycznej...
Teraz zrobiłem tak, że cewki świetlne są puszczone na światła, a zapłonowa na ładowanie akumulatora. Tylko jest problem, ponieważ cewki świetlne nie dają takiego mocnego prądu na żarówkę jak być powinien. Wszystko jest podłączone prawidłowo, styki i magneto są w porządku. Co może być przyczyną słabych świateł? Dodam, że mam jeszcze 2 ledy puszczone...
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Mięrzyłem "brzęczkiem " między podstawą cewki magneta a przewodem z niej wychodzącym, mój błąd. Jutro sprawdzę oporność cewki. Mam multimetr Mastech. Pomierzyłem pojemność kondensatora, bo mam taką funkcję. Wyszło 7uF, orientacyjnie przyjmuje że jest...
Ważniejsza jest cewka zasilająca modu) CDI , ta pod.magnetem i oby to.magneto.było do zapłonu elektroniznego. Cytuję, kilka postów wyżej. Cewka nowa, firmy AKA ELECTRIC 6V/12V. Tylko jaki ta cewka ma związek z zapłonem. Odpowiem. Żaden! Bez cewki też by była iskra? Kupiłem nową bo stara już ma swoje lata i dodatkowo była zeszlifowana szlifierką bo...
Witam. Dostałem od znajomego S50 do naprawy. Silnik po remoncie, uszczelniony, ciśnienie sprężania około 7 barów. Nowy stator, magneto, cewka butelkowa. Zapłon oraz cewka ładowania i świetlna są 6V. Wszystko jest dobrze podłączone. Gdy mierze napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewki butelkowej wynosi ono 2,7V w szczycie a powinno wynosić chyba 6V?? Słyszałem,...
Jeżeli cewka jest "masowa", to trzeba sprawdzić jej masowanie. Koniec drutu nawojowego jest lutowany do nabiegunnika cewki. Trzeba sprawdzić i poprawić to lutowanie mocną lutownicą (150W). Dzieje się tak, gdyz często przez zły montaż (krzywy wał lub magneto) magneto ociera o nabiegunniki cewek. Trzeba sprawdzić szczelinę powietrzną między magnesami...
Kolego Jack63 nie przekręciłem kondensatora a to dlatego bo założyłem nowiusieńki iskrownik. Ale szanowni forumowicze powracam z dobrą nowiną!!! :) Udało się odpalić w końcu motorek. Jak wcześniej pisałem wymieniałem kondensatory, przerywacze, poprawiałem masę, oraz zmieniłem cewkę butelkową, kilkadziesiąt razy sprawdzałem zapłon ustawiałem, przestawiałem,...
W ostatnim czasie wymieniłem magneto(było oryginalne niemieckie) na jakieś "no name" kupione na allegro W jakim celu? Mój motor to Simson s51, instalacja 12v , zapłon platynki,brak akumulatora(światła sa zasilane bezpośrednio z cewki).Myślałem o wpięciu na przewód opornika tylko nie wiem jak go dobrać. Zacząłbym od założenia żarówki reflektora o wiekszej...
Dziękuję za komentarze, już odpowiadam. Gege9797 - przepalanie się żarówek na skutek nadmiernego napięcia z cewki to dość powszechne zjawisko w Simsonach. Większość z nich nie ma tego układu EWR/ESB1 z cewki, bo on był wprowadzony w nowszych modelach. Problem ten pojawia się też, jeśli ktoś wymieni magneto na obecnie produkowane - niektóre mają dużo...
Czy cewka zapłonu w iskrowniku jest na swoim miejscu? Co to za cewka? Czy przerywacz się zamyka na 100% ? Na jaki kąt obrotu wału? (około 180o?) Jaką szczeline powietrzną przebija iskra z kabla do głowicy? Musi byc min. 7-8 mm. Co z masa cewki butelkowej? Co z masa silnika? Obie masy maja byc połączone kablem! Bije pewnie nie magneto, ale sam skrzywiony...
Nie umniejszając prawdziwości spostrzeżeń Elektron1234, napiszę: Zawsze trzeba szukać winy przede wszystkim u SIEBIE. Jak magneto ociera o cewkę, to żadna tego nie wytrzyma. Szczególnie, że w Motorynkach (i Rometach w ogóle) stosowane są starodawne rozwiązania. Cewka jest typu "all in one" czyli wszystko w jednym. Rozwiązaniem jest wykorzystanie korpusu...
Z góry proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy post. Poza tym nie znam się na elektronice. Chodzi oto że mam drobny problem. posiadam motorower Simson SR2 który ma magneto dające 6V i około 20W. 2 Lampy: - przednia z żarówką 15W - tylna (bez stopu) o mocy 5W chciałbym go przerobić tak by dodać światło stopu i ewentualnie kierunkowskazy. Zastanawiam...
ODPOWIEDZI na wyżej zadane pytania : 1. Do prób cewki miałem cewkę od świateł i sprawdzałem ją z tego miejsca co była zamontowana, to jest ta na dole i nie przekładałem jej w miejsce cewki zapłonowej. 3. Stopka izolacyjna przerywacza wygląda dobrze, nie jest wytarta, a styki przerywacza otwierają się jest szczelina, ale w trakcie obracania koła magnesowego...
a jak poznac jaka cewka doczego jest ???bo kupilem nowa zaplonowa do magneta
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Otóż posiadam simsona S51, nie miałem podłonczonych kierunków itp. więc wziełem się za podłanczanie, miałem schemat wszystko szło dobrze ale coś źle zrobiłem i jak była iskra to teraz jej nie ma. Sciągnełem magneto i poatrzyłem na cewki, no i z nich śmierdziało tak jak by się coś popaliło. I moje pytania takie: 1 Czy może to być kondensator 2 Jak jest...
Witam ! Postanowiłem założyć sobie obrotomierz do simsona . Kupiłem sobie taki z poloneza . podłączam pod trafo żeby sprawdzić czy dobrze pokazuje. Po przerobieniu jest Ok 3000rpm. W domu mi działa. Biorę sprzęt pod pache taki uchachany ide podłączam do zasilania cewki WN (miedzy platyny a cewkę- nie spaliłem go:) ) masy i do zasilacza działać działa...
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie o elektryce, od paru lat mam styczność z simsonami. Do tej pory miałem dobrą opinię o tych sprzętach. Niestety, trafiłem na ciężki przypadek. Naprawiam Simsona SR 50. Zrobiłem już kapitalny remont silnika. Prace, a może bardziej postęp zatrzymał się na zapłonie. Od samego początku mam...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
morze to być też wina zapłonu a dokładnie bolca na stojanie alternatora na którym jest osadzony przerywacz odkręć przerywacz i sprawdź czy nie ma luzów nie morze mieć żadnych luzów sprawdź też luz wzdłużny i poprzeczny wału korbowego jeśli tam jest luz to morze być tak że magneto podczas pracy silnika minimalnie się przesuwa wzdłuż i czasami lubi trzeć...
potrafilbys to zrobic?? tylko ze pewnie potrzebujesz dostepu do tych cewek i magneta zeby wszystko skonstruowac ;/
Z impulsatora wychodzą cztery zaciski, dwa od frontu, czyli od strony magneta, dwa od strony karteru. Są zmostkowane, więc można przyjąć, że są dwa - masa i sygnał. Masę i sygnał można zamienić miejscami, więcej możliwości brak. Na rysunku pokazałem, jak to wygląda. Może być uszkodzony, nie wykluczam. https://obrazki.elektroda.pl/5534918500_...
Witam ponownie po prawie 6 latach jazdy na zapłonie PVL. Pojawił się problem wg. mnie właśnie z nieszczęsną cewką. Czasem simson pali idealnie i chodzi ładnie na wolnych obrotach, ale jak zgaśnie jest problem z odpaleniem. Zrobiłem pomiar napięcia podczas kopania i jest bardzo słabo - miernik ledwo drgnie. Mierzyłem rosyjskim miernikiem analogowym który...
Spokojnie Panowie :) próbowałem ściągnąć magneto domowym ściągaczem (sprawdzany na motocyklach wsk, simsonach i innych skuterach) wyglądał tak: http://obrazki.elektroda.pl/6526157800_1... Jednak nie zdało to testu w tym skuterze, więc chce kupić oryginalny tzn. taki : http://obrazki.elektroda.pl/8609440100_1... Tylko,...
Uprzedził mnie kolega wyżej ;) Ale myślę, że porównanie mocy Dzisiaj podłączyłem prostownik - do masy a + do kabelka od cewki i iskrzyło tak jakby było przebicie czy tak powinno być? Pod magnetem w zależności od wersji zapłonu jest kilka cewek, jedne połączone z podstawką iskrownika inne nie, wiec trudno stwierdzić którą cewkę wybrałeś i jaki masz układ...
Przepraszam, nie miałem dostępu do internetu. Już opisuje wszystko, idąc po schemacie zacząłem od początku: -sprawdziłem cewkę butelkową (mam dwie), -sprawdziłem świecę oraz kabel i fajkę, -kondensator wymieniony, -sprawdziłem magneto, -wymieniłem platynki bo stan był krytyczny. Po zdjęciu iskrownika zobaczyłem taką sytuacje i nie wiem czy nic się nie...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1): https://obrazki.elektroda.pl/1611973100_... Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona: https://obrazki.elektroda.pl/8909891000_... Wygląd starej cewki: https://obrazki.elektroda.pl/6979951300_...
Witam! Z racji tego ze duzo przemeiszczam sie simsonem w nocy i to miedzy miejscowosciami to moim uciazliwym problemem staly sie swiatla.Probowalem juz wielu sposobow,począwszy od prostowika trojfazowego i podlaczaniu swiatel z aku po laczenie cewek rownolegle.Wynik ?=mierny:/ Dzisiaj wpadlem na kolejne kilka pomysłow,mysle ze znajdzie sie tu osoba...
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Witam, dzisiaj wyregulowałem wczesniej wyczyszczony gaznik w simsonie 16n3-4 wyregulowalem cacy odpalilem i zrobilem okolo 10km, po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika za nic nie moglem go odpalic ani na kopniaka ani na pych nawet sie nie odezwal mimo tego ze iskra byla benzyna tez, ostygl i odpalil od kopa... moze cewka butelkowa? albo ta zaplonowa...
cewki magneta cewki simson simson cewki
odzyskać zdjąć android przetwornica xenon działać wsady flash blaupunkt
obrotomierz cinquecento sporting politechnika gdańska
TIA Portal Siemens – sterowanie bramą jednym przyciskiem, automat stanów, drabinka LAD Ustawienia zasilania w Ubuntu Server - pliki konfiguracyjne