Szanse są ale do wymiany byłaby cała elektryka: żarówki, moduł ELBA, cewki magneta... Szkoda czasu i forsy.
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Jeśli to nie pomoże to ja już nie wiem Podstawowe pytanie co było w komplecie z CDI? Sprawdzić: - czy masa jest wszędzie gdzie ma być - cewki magneta sprawne i ich połączenie z modułem właściwe - sprawdzić czy świeca przewód i fajka nie ma przebicia - sprawdzić czy cewka jest właściwa do CDI i sprawna
No tak, przepraszam. Magiczne CDI jest zasilane z powietrza i taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić. Nie z powietrza, a z cewki ,,magneta", lub inaczej alternatora, Tranzystorku :D . taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić Tak się składa niestety. Chcesz schemat instalacji takiej machiny ?
A impuls wyzwalający skąd? - z cewki magneta w chińczyku wychodzą tylko 2 przewody (3-ci światła). Też byś musiał kombinować. Tak jak napisałeś cewka magneta robi za impulsator.
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Witam.ja rowniez posiadam silnik 48cm.pierwotnie zalozylem go na KTM Strada czyli kolazowke..spokojnie rozwijal ok.50km/h.jednak taki rower zbyt delikatny..juz same kola sa za cienkie..teraz mam Unibike Trawers czyli polski goral.o wiele lepiej sie jezdzi..jedna tylko uwaga co do silnika-uszczelnienie magneta jest do d....dostaje sie wilgoc i nie ma...
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Stator sprawdzany???
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Jest możliwe uszkodzenie magnesów, maja one wtedy taki niebieskawy odcień Najprawdopodobniej to wina cewki, i jest ona do wymiany. Odległość cewki od koła magnesowego to 0.2 mm.
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, naładowania akumulatora, sprawdź połączenia elektryczne szczególnie te od silnika i sprawdź przerwę na platynkach i przeczyść je trochę. Masz tutaj najprostszy schemat, jaki mam. http://obrazki.elektroda.pl/5869232000_1...
Witam. Według oznaczeń ze stacyjki do schematu: B - battery/zasilanie z akumulatora podłącz - d. G - ground/masa podłącz do - a. M - magneto/cewki zapłonowe podłącz do - b. S - starter/solenoid rozrusznika podłącz do - c. L - zasilanie po włączeniu stacyjki podłącz do - e.
Witam. Podam dwie rzeczy które możesz sprawdzić. Nity na magnecie, jak puszczają to zanitować na nowo lub nowe magneto bo prędzej czy później zniszczą łożysko na wale. Zerknij czy magneto nie obciera o cewki. Pozdrawiam.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Rozrusznik jest stale zazębiony z silnikiem? Aż niemożliwe... Były takie rozwiązania w połowie XXw., nazywało się to dynastarter ale to już przeszłość. Żaden typowy rozrusznik nie wytrzyma pracy jako prądnica, tam nie ma łożysk kulkowych tylko panewki ślizgowe, które zatrą się po paru minutach. Ładowanie w takich wynalazkach jest z cewki magneta.
Jak wtedy z kompresją. Sznurek stawia taki sam opór. Drugi podejrzany stan uszczelniaczy na wale. to stan uszczelniaczy na wale. Odległość cewka magneto jak ustawiona (ma być jak najmniejsza byle nie obcierało magneto , w praktyce około 0.4 - 0,7 mm) PS Rozumiem że regulacja gaźnikiem na ciepłym nic nie daje.
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ?
U mnie jest problem że cewka nie jest nad kołem tylko jeszcze w tym plastiku przykręcona i nie mam jak sprawdzić nawet. Koło leżało z boku jak podkręcałem cewkę. Nie wiem kolego czy wiesz o co mi chodzi. Jak nie to powiedz to wyślę zdj No to tak jak tu: (albo podobnie !) https://www.youtube.com/watch?v=fox3kkus... Dystans pomiedzy nabiegunnikami rdzenia...
Rezystancja cewki w.n. wydaje mi się za małą. Możliwe, że jest strzelona.
Koło na dwa magnesy może nie mieć modułu tylko od razu indukować wysokie napięcie w cewce tak jak w kosiarkach. Cewki wysokiego napięcia są wewnątrz magneta a w 12 biegunowym będą na zewnątrz i do nich moduł + inne cewki wewnątrz magneta.
Sorki, ale wszystko chyba poje...., bo podłączyłem ten moduł pod akumulator, a on chyba pracuje na zasilaniu z cewki magneta. Nie wiem jaki immo, a jakie to ma znaczenie? Mam teraz pytanie czy ta cewka w zapłonie, która ma zasilić moduł to ta, która ma ok 700 om? Bo tak podłączyłem teraz, ale nie wiem czy modułu szlag nie trafił przez to poprzednie...
A akumulator masz?Jakie jest na nim napięcie? Druga sprawa to cewki magneta do sprawdzenia.
Cewka magneta powinna się pokrywać z magnesami w górnym martwym punkcie tłoka (co widać tutaj. [youtube]https://youtu.be/zPrkICX93DY?t=... Odległość pomiędzy cewką i magnesami nie większa niż 1 mm. [youtube]https://youtu.be/Zqof-3AU5bM?t=... Szczelina pomiędzy elektrodami świecy: 0,5 mm. Przetestuj przy odłączonym przewodzie wyłącznika...
używa "Twojego" ulubionego śrubokręta i ... niszczy cewki magneta. Prawidłowo robi się to specjalna dźwigniową opaską lub rodzajem "nożyc" z krótkimi bolcami do zaczepienia za otwory w kole magnesowym Przyznam się, że mi się jeszcze nie udało zniszczyć cewek, ale nie będę się pisał jak to robię. Co do tego przyrządu o którym piszesz to musi to być...
Jakie napięcie dają cewki magneta? Jaki to silnik?
Cewki magneta do sprawdzenia na początek. (Ubuntu, brak polskich znaków.)
Panowie, znowu doktorat ? Prosimy prześledzić na schemacie przewód koloru brązowego. Żarówka świateł długich i mijania oraz pozycyjna tylna są zasilane z oddzielnej cewki magneta. Kolega chce tylko przerobić tylną lampę tak, by miala LEDy zamiast żarówki, czy tak ? Przecież wystarczy albo dodac taki właśnie podwajacz i ewentualnie stabilizator 7812,...
Witam poszukuje schematu typowego modułu CDI Chińskich skuterów 2t 6 pinowych, 2 wtyczkowych np Typu Racing jak na foto poniżej Albo niech przynajmniej niech ktoś na tym foto napisze który pin wychodzi do czego cewka masa cewki impulsator zasilanie cewki magneta wyłącznik zapłonu http://obrazki.elektroda.net/52_12699571... Będę bardzo wdzięczny
A świecę zmieniałeś? Współczesne NGK made in France odwalają takie cyrki że się w pale nie mieści. Kilka razy już spotkałem taki objaw, że na tych świecach (a są to najpopularniejsze w Polsce) iskra znikała dosłownie z czapy. Zainwestuj w świece marki ISKRA, to będziesz miał pewny element ;) .
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Można i na bateryjny, zmieniając cewkę ,,magneta" na oświetleniową, można i doradzam CDI (było o tym masa na Elektrodzie), można też zastosować dowolną cewkę od chińskiego skutera, ale BEZ wbudowanego układu CDI (tańsza :D ) - iść do sklepu z omomierzem - gdy wejście cewki ma kilka omów, jest OK.
Najtańsze i najpewniejsze to założyć nowy zapłon chiński. Przy motoplacie po zdiagnozowaniu i tak nie ma skąd wziąć nowych części a stare jak nawet działają to krótko. Najczęściej padają cewki magneta (zasilająca lub impulsator) ale ze względu na to że są zalane trudno je przewinać.
Ta dioda na wejściu z cewki z magneta musi być na prąd większy niż prąd zwarciowy cewki z magneta, ponieważ przy załączonym tyrystorze cały prąd zwarciowy cewki płynie właśnie przez tą diodę. Nie wiem ile na maxa wyciągnie cewka ale na pewno więcej niż 3A.
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Witam . Przyczyna tego że nie odpalał był uszkodzony impulsator zakupiłem nowe cewki magneta bo samego impulsatora sie nie dało i wszystko śmiga :D
Witam, dodam zdjęcia tego modułu , ale później bo rower jest w innym miejscu. Opisowo: to jest kostka z 3 przewodami (dwa na cewki magneta, trzeci do przerywacza zapłonu , oraz przewód z " fajka " na świece). Dołączam zdjęcia jakie mam aktualnie (z wyjęta cewka z magneta)
W tej chwili nie mam jak sprawdzić, ale wydaje mi się, że masz za niskie napięcie z cewki magneta. Sprawdź szczelinę pomiędzy impulsatorem a kołem magnesowym (ok. 0,3 mm).
Napięcie na czerwonym przewodzie jest z akumulatora, a nie z cewek zasilających światła. Jeżeli na żółtym przewodzie nie ma napięcia to uszkodzone są cewki magneta lub jest zwarcie w regulatorze napięcia. Mozna wypiąć kostkę magneta od reszty instalacji i sprawdzić czy bezpośrednio z niego wychodzi zasilanie (żółty przewód)
Sprawdziłem we wszystkich kablach w których jest prąd się tak dzieje, że motor gaśnie. Co zrobić w takim przypadku? A ile ich tam jest ? Widocznie przewód który sobie wybrałeś jest przewodem gaszenia i powinien zostać podłączony do stacyjki na styki NC. To jest crossowy motocykl i nie wiadomo czy nawet posiada jakieś cewki w magneto poza zapłonową.
Między którymi wyprowadzeniami występuje te 35V? Drut wychodzący z cewki magneta ma dobre połączenie z rdzeniem cewki? http://obrazki.elektroda.pl/1782470300_1...
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Kolego pajdowski , cewek magneta są 2 podstawowe rodzaje: - pierwsza stara wersja rozpoznawana po tym że rdzeń posiada 6 otworów montażowych, opór cewki zasilejącej około 360 Omów - nowa wersja cewki zasilającej rozpoznawana jest po tym że posiada 4 otwory montażowe, oraz większy opór około 500 Omów Nowa wersja jest lepiej wykonana i lepiej się sprawuje...
Z pierwszego Twojego postu zrozumiałem , ze nie kręci rozrusznik stąd moja odpowiedź. Jeżeli na innych modułach odblokowanych skuter zachowuje się tak samo to należy zobaczyć (wymienić) cewki magneta oraz sprawdzić połączenia masy (minus) chińskie przewody nie zawsze przewodzą.
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Teoretycznie rozebrałem magneto i jest to 12-cewkowe z wyjściem 3 przewodami, napięcie na nich też jest odpowiednie, według tego cewki w magneto są ok. Czym mogę mu obniżyć napięcie? Może są jakieś wynalazki, które mają instalację na 6V? I ten moduł jest od tego? Bo oczywiście na tych modułach nie ma oznaczeń ani nic z tych rzeczy. Może zastosować...
Ten tyrystor pracuje w module ładowania 12V więc myślę że nie musi koniecznie być na aż takie wysokie napięcie wsteczne ale dziękuję za cenną uwagę. Moduł ten zasilany jest napięciem zmiennym z cewki magneta na max obrotach napięcie zmienne nie przekracza 50V.
Moduł, cewka WN, przewód WN, fajka, świeca, impulsator lub brak zasilania modułu z cewki magneta, ewentualnie stacyjka trzyma go cały czas na gaszeniu. Nie rozłącza modułu z masą. Multimetr do ręki i większość rzeczy posprawdzasz.
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
~ takie fale podłączamy do wyjścia cewki z magneta, powinny być dwie i nie ma znaczenia jak to zrobimy a + i - to chyba wiadomo.
Zdjecia hmm wykly iskrownik z polskiego ogara 205, prad wzbudzenia tutaj chyba nie wystepuje, dwie cewki + magneto dookola nich. http://photos03.allegro.pl/photos/orygin...
To od czego zacząć? Od przerysowania schematu, wraz z układem połączeń (cewki magneta itp. ) Te schematy są błędne, tak złożony układ nie ma prawa działać, sugerowanie się nimi tylko robi "wodę z mózgu" Dokładnie jak pisałem; Lepiej też rozrysować układ na normalny schemat, łatwiej będzie zrozumieć zasadę działania.
Jaki przebieg ma ta pilarka? Może szukasz problemu w gaźniku, a problem leży gdzie indziej. Może silnik jest nieszczelny i stąd problemy z regulacją i pracą na wysokich obrotach. Pisał,że piła pali dobrze na ciepłym i zimnym więc lewe powietrze można by wykluczyć,ale... Tu problem ma tylko z wejściem na wysokie obroty. Przerwa cewki od magneta dobra...
Po wielu bojach znalazłem przyczynę braku iskry w pewnym ułożeniu magneto (akurat w tym w którym przerywacz powinien być otwarty a iskra przeskakiwać na świecy). Nie brudny przerywacz, nie kondensator, nie brak wiedzy, nie złe ustawienie zapłonu. Problemem było to, że w pewnym ułożeniu magneto (chyba jest niesymetryczne i nie trzyma stałej odległości...
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Zamontowanie cewki jest dobre. Wystarczy założyć koło magnesowe i ustawić odpowiednią odległość cewki od magneto. Ja ustawiłem na grubość żyletki i wszystko jest ok. Powinno być około 0,35mm.
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
Co do ładowania akumulatora to hmmmm... nie spotkałem się z alternatorem w quadzie nigdy. Ale musi być czymś jednak ładowany bo by pewnie raz odpalił i tyle i nigdy więcej. Na pewno jakieś ładowanie musi mieć. Zapewne rozwiazanie jak w motocyklu - "magneto" - cewki, koło magnesowe. A dla zabezpieczenia (dla spokoju ducha) bezpiecznik mogę zamontować?...
Jeśli w tym motocyklu jest magneto do zasilania wszystkiego, to cała ta dyskusja nie ma sensu, bo magneto nie wytworzy dość prądu na biegu jałowym. Takie rzeczy potrafi alternator, ale nie każdy potrafi go wpasować w stary motocykl. Rozwiązaniem mogłoby być podłączenie akumulatora, który pochłonie nadwyżkę energii wytwarzaną w czasie jazdy i odda ją...
z mojego modułu wychodzi 5 kabli szary gaszenie,czarny masa,czrwono czarny,biało czerwony i 2x pomarańczowy 5 czy 6? .Skoro instalacja może działać bez aku to powinno być 12v czy jak? Zasilanie AC z cewki magneta to przewód czarno-czerwony. Gdzie jest podłączony u ciebie? Podczas pomiaru napięcia na iskrowniku kopiąc starterem nożnym wychodzi mi napięcie...
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Smarowałeś olejem przy składaniu ? Wyregulowana szczelina powietrza do cewki (od magneta)? Zajrzyj po zdjęciu wydechu czy nie ma rys na cylindrze co świadczyło by o nieprawidłowym złożeniu.
Nie wiem czy luzu zaworowego nie szło by pomierzyć bez ściągania sprężyn. Sprawdź jeszcze czy patynki masz dobrze ustawione, czy odległość magneta od cewki jest dobra i czy samo magneto nie przestawiło się na klinie.
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Witam a wiec zalozylem drugi moduł i niestety iskry dalej niema. Sprawdzilem cewki,magneto i jest ok. rozprulem cala instalacje i wszystkie kable sa ok. Znalazlem pinouty do modulu i okazalo sie ze mam 2 przewody zamienione na kostce, a wiec zmienilem i dalej nic. Probowalem wszystkogo i niemam więcej pomyslow. Bardzo prosze o pomoc
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
W takim razie zostaje już tylko kwestia cewki zasilającej i magneta... Popróbuj skontaktować się przez fora o simsonach z ludźmi z twojej okolicy, może ktoś ci użyczy magneta na 5 min...
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam i w ogóle skad wziąc magneto, aby byc pewnym że jest sprawne, tzn. odpowiednio namagnesowane, przeciez można kupic tylko używkę?Cewki wg omomierza są dobre. Pokzauje tę sama wartość dla obu tj. 1,8 Ohma....
Ale po co tak komplikować ? Jeżeli masz moduł cdi,to poprostu zabrac mu prąd. Albo wpiąć stacyjke miedzy na wejście cewki wn,między moduł a cewke. Genialne !! :cry: A jakie napięcie panuje na cewce CDI, a do jakiego napięcia jest przystosowana stacyjka i jej styki NO ? A dlaczego takie silniki gasi się zwarciem cewki ,,magneta" do masy, a nie otwarciem...
Istnieje możliwość przerobienia instalacji tego skutera w ten sposób, by cewki oświetleniowe ,,magneta", także ładowały akumulator, a z niego zasilane zostaną wszystkie odbiorniki, włącznie z połączonymi razem światłem długim i mijania.
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
jak dobrze pamietam układ zapłonowy zrobiony jest na kole magnetycznym. czy tak ? jak tak to sprawdz cewki ma układzie magneta
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Podłączenie jest dobre na 100%. Podam tutaj schemat "dawcy" i napisze jak ja podłączyłem w swoim. http://obrazki.elektroda.pl/2313443900_1... Pomarańczowy - czarnym (zasilanie cewki Wn) Czarny - zielony(w tym wypadku masa) Biało czerwony - żółto niebieski (impulastor) Czarno czerwony - czarno czerwony (zasilanie z cewki magneta) Czarno...
Po przerwie wracam do silnika. Czy impulsator jest zasilany , bo brak napiecia wychodzącego z modułu. Zakupiłem moduł 2t od chińczyka że stałym kątem wyprzedzania zapłonu, gdyż podłączyłem to razem z baterią 12v zamiast cewki z magneta również brak napiecia na cewke i na impulsator.
Pisałeś, że chcesz bez instalacji, czyli zrozumiałem, że bez zasilania. Wtedy przeróbka na CDI zasilane z cewek magneta. Ale powtarzam, to podstawowe chińskie nie będzie specjalne. Możesz podłączyć akumulator, ale wtedy pozostaniesz przy zapłonie bateryjnym, który będzie działać tak długo, jak długo będzie prąd w akumulatorze. Jak się zacznie kończyć,...
nie, u mnie dziala ten uklad .... z schematu sprawdzilem nie mozna dac wiekszego niz 5 uF i mniejszego tez nie, kondek musi byc zestrojony z cewka magneto daje jakies 200 V AC wiec musisz miec kondek na jakies 250 V nie mozna zadnego trafa podlaczac tu ani nic bo to uklad zsynchronizowany, jak podlaczysz trafo i zalaczy sie impulsator to spalisz tyrystor,...
Ahaaaa, to jest na CDI.. A dałoby radę zrobić bez modułu, tzn krzywka akum itp a w razie problemu przełączyć na cewki, założyć magneto i jechać dalej?
W sensie pod pokrywa magneta? Nie powinno tam być oleju. Magneto oraz cewki powinny być suche.
Ten na zdjęciu to jak dla mnie DC-CDI - przewody w kostce czarny i czerwony - sugerują masę i plus zasilania. powiedz mi skąd tam miałby się wziąć prąd stały? równie dobrze skądkolwiek, z prądu przemiennego zrobić stały można przy pomocy pojedynczej diody. Oględnie rzecz ujmując, z "magneta" masz mieć trigger - czyli wyzwalanie - czyli "czujnik wału",...
Kondensator musi być umieszczony jak najbliżej przerywacza z możliwie jak najkrótszym połączeniem (low esr ;) ), dlatego jest zawsze pakowany w podstawę cewek w środku magneta. (at)Krzysztof Kamieński połączenie cewki zasilającej z przerywaczem to wcale nie jest błąd, wszystkie układy zapłonowe z przerywaczem i własnym zasilaniem (magneto) tak pracują
magneto chodziło swobodnie, stator nie był wytarty, tak dwie cewki. Jeżeli chodzi o ten moduł to da się jakoś to zobaczyć? Czy jak już to tylko i wyłącznie wymiana?
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
Z tego co napisales wyglda na to ze to zwykle magneto- cewki stoja w miejscu a obraca sie kolo magnesowe czy dobrze zrozumialem ????napisz cos wiecej Dodano po 4 Z tego co napisales wyglda na to ze to zwykle magneto- cewki stoja w miejscu a obraca sie kolo magnesowe czy dobrze zrozumialem ????napisz cos wiecej
sprawdź czy magneto nie zaczepia ci o cewki.
Sprawďź napiecie z cewek magneta na moduł powinno być około 80- 120 V AC jak jest mniej to cewki stajana do weryfikacji. Czasem megneto przyciera o cewki albo za płytko na nie nachodzi.
Pytanie który dokładnie masz silnik. Jak z suchym magnetem to: Z lewej strony silnika jak zdejmiesz magneto masz cewki. Powinny być na podstawie i na bloku znaki aby ustawić zapłon.
Jeżeli magneto ociera o cewki wewnątrz, to nie będzie iskry, i nie chodzi tu o zwieranie rdzenia do masy (bo tenże już jest z nią metalicznie połączony)
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
Czarny z czerwonym odwrotnie. Zdarzały sie takie moduły czort wie czy odblokowane czy nie ale zdarzały. Podłącz odwrotnie i może jest.szansa że modułu nie uwaliło. Na czerwony bodaj idzie zasilanie z cewek od magneta ok. 50V tylko zmiennego. Czarno biały to gaszący zwiera do masy.przez stacyjkę. Pewnie dlatego bezpiecznik spaliło. Odnosnie slabej iskry.to...
Witam. Posiadam 2 silniki z skuterów jeden ma uszkodzone cewki w magneto a drugi sprawny. Problem w tym że niewiem jak je uruchomić. Nie posiadam elektryki do tych silników. Prosiłbym o wykaz części które muszę kupić by te silniki uruchomić. Za odpowiedzi dziękuję. : )
Sprawdź cewki w stojanie magneta, sprawdź również przewody, czy nie są przetarte i nie przywierają do masy.
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
cewki magneta simson iskra magneta regulator magneta
whirlpool zasilacz szumy nikon wyłączyć klawiatura numeryczny
pilot uniwersalny schemat zwrotnicy
Briggs & Stratton - Nie można zgasić silnika z kluczyka Mercedes V-Klasa 447: Problem z LED kierunkowskazami