Pin 30 87 i 87a łączysz razem. Pin T I 86 zasilanie cewki
są takie same
Serwis też nie ma. Może ktoś mi powiedzieć czy jak przewody będą innej długości niż fabrycznie ( np. będą dłuższe ) to czy wpłynie to negatywnie na pracę silnika lub samej cewki?
Albo brakuje kawałka rdzenia w kablu królewskim (wn łączącym cewkę z kopułką)
nie na sterowniku nie ma ale nie próbowałem z odłączonym przewodem do tej niedziałającej cewki
Nie może być uszkodzony,bo iskry by wogóle nie było.
Seba na to była akcja serwisowa, ale mi też zdarzały się zwarte cewki.
Druciarstwo to już nie w tym aucie, kup BERU, NGK albo Bosch, bo w takim razie po co je wymieniać? Te silniki są przeczulone na chiński osprzęt i nie warto się w takie coś bawić. https://allegro.pl/oferta/cewka-beru-pas...
Wymiana cewki?
2E to silnik, pełny wtrysk. Rozrząd sprawdzałem, równierz wałek pośredni jest w dobrym położeniu, ustawiony na znakach, brak luzów. Jutro wstawie nowy czujnik mam nadzieje że bez problemu można go dostać w sklepie.
Odpowiednio dobrany katalizator wiadomo ma znaczenie chodzi o Cpsi na 1 cal kwadratowy oczywiście sondy dobrej jakości .(Bosch NTK NGK DENSO) jeszcze jedna rzecz Czy w tym silniku jest urządzenie elektryczne wdmuchujący powietrze do silnika tzw. odkurzacz?(ma za zadanie jak najszybciej doprowadzić sondę lambda do temperatury roboczej )
18077 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 4 (N243): Electrical Malfunction P1669 - 35-00 - - Czy to oznacza elektryczne uszkodzenie pompo-wtrysku ? Niekoniecznie, najbardziej podejrzana jest zawsze wtyczka do cewki pompowtryskiwacza i wiązka.
wymien cewke zaplonu i zapomniesz o klopotach.koszt tekiej cewki to 210 zl w zamienniku beru.
przewodów w sumie nie sprawdzałem ale trochę może być ciężko je sprawdzić bo trochę jest tej wiązki od cewki
Temat można zamknąć :); założyłem cewkę taką jak powinna być i już było prawie dobrze. trzeba jeszcze było podlutować przewód sygnałowy cewki, bo gazownik kiedy zabierał z tamtąd sygnał do centralki LPG nadcioł przewód. Bardzo dziękuję za pomoc z typem cewki
No właśnie nie chciał bym tego. Wczoraj podłączałem według kostki z 28 przewodami. Niestety nawet nie drgnęło. Chodzi mi o te 3 przewody. Czyli minus. Plus od stacyjki czy też alternatora oraz sygnałowy z cewki
z tego co mi powiedziano jest, nie wychodzi dopiero z pinu na cewke na piąty cylinder (czy to sterownik rozdziela iskre na poszczególne cewki?)
Witam wszystkich mam takie pytanie zakupiłem passata b5 1.9 130km odpięta byla kostka cewki sprężarki po wpisaniu kodu z wtyczki wychodzi ze to cewka wiec tak to nazywam po podłączeniu nie ma zadnych zmian wie ktos na co moze wpływać ta kostka?
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
Może cewki kiepskiej jakości?
Pomylona kolejność przewodów zapłonowych, przestawiony rozrząd lub źle sprawdzone i brak iskry.
Wystarczy z wyczuciem pociągnąć fajkę i zejdzie z cewki.
Może to być wina cewki zapłonowej???
passat 91r. 2,8 AAA
A->2 B->4 C->5 D->3 E->1 http://obrazki.elektroda.pl/4587664500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8039717700_1...
czy nie lepiej sprawdzić czy pojawia się iskra na 2 cylindrze w takim przypadku będzie lepszy dostęp do świec niż do cewki aby przełożyć kable? Czy szybciej będzie sprawdzić czy jest iskra na tej świecy kręcąc rozrusznikiem? Czy dobrze myślę? Nie za bardzo. Co innego iskra na powietrzu a co innego wewnątrz cylindra. Co masz za problem przełożyć kable...
Witam.Poszukuję schematu modułu wzmocnienia cewki zapłonowej do VW PASSATA '91.Czy można go zmontować z oddzielnych elementów(diody,tranzystory)?
Passat B6 2.0 FSI 150KM po przejechaniu samochodem kilka kilometrów szarpie 1 lub dwa razy, dalej jedzie normalnie, zero błędów na komputerze diagnostycznym. Wymieniłem cewki, świece zapłonowe.
Myślę, że jeżeli nie ma iskry, to na popych też nie zapali. Jeśli jest to stacyjka, to nie będzie zasilania cewki +12V. Pozdrawiam
Ktoś podpowie jakie napiecia i kiedy powinny się pojawiać na tych pinach. Jest to kostka zasilająca cewke zapłonową w pasacie b5 1.6 (AHL) 1998 r. Dodam, że po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 12V między pinami 2 i 4, moje pytanie czy przy rozruchu na pozostałych pinach tzn. 1 i 3 (zielone kable) też powinno się pojawiać napiecie. Silnik nie...
Tak wlasnie amen bo ten uklad co piszesz wlasnie jest inteligentny i komunikuje sie ze stetownikiem silnika i gadaja ze soba kodami tak ze mozesz sobie odpuscic jak chcesz tym autem jezdzic :) i dbaj o transpordery w kluczykach albo sobie przyklej w okolicy cewki zeby sie pozbyc immmo :D
Ważna uwaga kordel z tym problemem uruchomienia po wypaleniu paliwa, ale chciałbym Ci przypomnieć że w dieslach nie ma cewki zapłonowej :)
Cewka 3 do wymiany. Podmień ją z 2 cewką miejscami i zobaczymy czy błąd przeniesie się wraz z cewką. Wtedy na 100% pewne. Jak dalej na 3 to sprawdź okablowanie cewki. Pozostałe błędy oby się nie pojawiły powtórnie.
Pewnie zasilanie cewki przekaźnika jest z punktu zasilania lampy, czyli zmniejszając napięcie lampy, zmniejszasz napięcie zasilania cewki przekaźnika, czyli podaj oddzielne zasilanie cewki przekaźnika.
Najpierw spalił cewkę (dziura w korpusie), teraz moduł :), ale jestem na tropie... Chyba go centralka od gazu zalatwiła tym razem, bo mi się jakieś dziwne akcje zaczeły dziać na przewodzie sygnałowym modułu, i znikneły kiedy odciłem przewód od centralki LPG, ten który zabiera sygnał obrotów z cewki.
Mnie się wydaje, że głośniki są zatarte. Może magnesy się przesunęły i unieruchomiły cewki? Sprawdź czy po naciśnięciu membrany cewki wchodzą w szczelinę magnesu.
A po co schemat, skoro nic nie sprawdziłeś? Zasilanie cewki/halla?
Cewka ma gniazdo na 3 piny - widać je na zdjęciu. Środkowy to plus po stacyjce. Zewnętrzne to sterowanie z ECU. Trzeba zobaczyć czy na tych przewodach jest sterowanie z ECU. Jeżeli nie ma to sprawdzić ciągłość przewodów do ECU - piny ECU 71 i 78 podają na cewkę sterowanie. Jeżeli przewody całe to raczej czeka Cię wymiana ECU (komputera).
Możliwe, że słaby styk spowodował taki przyciemnienia na wtyczce. Wymień cewkę, niewolno jeździć z pękniętą cewką.
Nikt Ci nie powie jak jest akurat u Ciebie, odłącz akumulator i sprawdź. Jeśli kluczyk scyzoryk, "złam" o 90 stopni przy przekręcaniu na zapłon, tak aby oddalić transponder od cewki.
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Ten przekaźnik odpowiada też za miganie kierunkami podczas alarmu. Nie wierzę, że w Strzegomiu nie ma jakiegoś sklepiku elektronicznego. Wstaw dowolny zamiennik odpowiadający ilością styków i wyprowadzeniami (i to nawet nie, jak się postarasz) i napięciem cewki.
chodzi o czujnik halla?czy to on jest odpowiedzialny za podawanie iskry a nie cewka?
Z tego co mi wiadomo cewka zadko siada , cześciej pada wzmacniacz co jest przykręcony do cewki i wchodz tam kostka z 3 przewodami (wspólna obudowa z cewką)
Cewki pompek mierzymy na zwarcie do masy!
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
Trzeba podłączyć lampę stroboskopową na pierwszy kabel i zobaczyć czy daje iskrę w tym momencie kiedy powinien. Jeśli ma rozdzielacz to pewno ma pojedynczą cewkę. Potem trzeba cewkę sprawdzić bo może ma przebicie. I wypadało by zajrzeć do modułu zapłonowego. I rzucić okiem na impulsator, który jest w aparacie zapłonowym. Trochę opcji i miejsc do zajrzenia...
chopy nie ma cudów jest iskra jest paliwo i samochód nie pali (rorzad podobno w porzadku). Jesli swiece sa mokre to znaczy ze iskry nie ma, lampa stroboskopowa sie kłania, moze iskra jest za słaba i podcisnienie je wydmuchuje. Lampa stroboskopowa sprawdzić kolejność zapłonu i ustawienie rozrzad, pozniej najwyzej cewka z maluch plus kedziorek i sprawdzenie...
To ja bym sprawdził, czy moduł poprawnie rozwiera obwód cewki, czy "coś nie zostaje". Zamiast cewki podłącz żarówkę reflektorową.
za malo danych co do silnika podales a sprawdz przewody badz cewki i swiece
Witam !mam problem z moim passatem stracił iskre,wymieniłem moduł zapłonu komputer,cewke przewody,swiece i dalej nic:(iskry nie ma bezposrednio z cewki,prosze o pomoc
Witam.Kolego napisz kiedy ci szarpie i czy tylko na gazie ale najlepiej zrób na początek test układu zapłonowego.Jadąc na gazie rozpędż auto do 40km/h wrzuć 5 bieg i gaz do dechy jeżeli samochodem przy tym obciążeniu zaczyna szarpać to na 100% uszkodzony jest ten układ/wypadają zapłony. Świece przewody wys. napięcia lub cewki
ale kabel na zaworze jest kablem od masy tak mi wychodzi na mierniku Nie jest kablem od masy, tylko mierzysz oporność cewki zaworu.
A może byś laskawie sprawdził połaczenia elektryczne samej cewki-anteny immobilizera?
obstawiam krańcówke a diody zwykłe prostownicze 1A bo pewnie nie znajdziesz mniejszych (prąd który plynie to tyle co prąd uzwojenia cewki przekaźnika
Powiem tak przełożyłem na początku świece i cewki z innego passata i było to samo Dodano po 59 Dałem tez wtryski do czyszczenia i nic nie pomogło
To od początku. Iskra, czy podaje paliwo jeśli tak to jakie ciśnienie paliwa?. Czy paliwo świerze? Czy jest dobre zasilanie cewki zapłonowej - sprawdzić żarówką z kierunklwskazu, czy nie zanika itd.
Zbiorowisko fachowców cholera jasna... A już kolega art567 to pradę dał że HOHO... Przecież jak pociągnie to urwie i co wtedy? Prawdopodobnie zniknęły impulsy sterujące z cewki zapłonowej i gazidło nie wie że silnik sie kręci. Podłączanie elektrozaworu na krótko jest BARDZO niebezpieczne, starczy że parownik nieco puszcza i bum pod maską gotowe.......
Czujnik temperatury Pompa paliwa cewki/świece to tak na początek /akumulator/rozrusznik są w dobrym stanie
Bo to się może źle skończyć ... chyba, że podasz taki sam sygnał dla obu kanałów ale sam wiesz, że tak się nie robi ... ( 2 kanały pod 2 cewki ) ...
Bosz !!! Ale gościu się pyta o PASSATA a nie GOLFA !!! Silniki są te same ale passat ma ten cholerny kabelek gdzie indziej. A ta trójpinowa wytyczka koło cewki jest do do kierunkowskazów.
Czyli jedno uzwojenie zajmuję 1/3 obwodu stojana? Czy uzwojenia są przeplatane? Ewentualnie inaczej. Ile cykli pełnej sinusoidy jednej cewki przypada na jeden obrót alternatora?
Wystarczy dioda prostownicza pociągnięta z cewki przekaźnika świateł drogowych do świateł mijania skierowana katodą do cewki przekaźnika świateł mijania
Może łapie lewe powietrze na dolocie?
Ewidentnie masz jakieś zwarcie. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy przepali bo ten przekaźnik zasila właśnie przepływomierz, następnie cewki, bo je też zasila. Tak znadziesz przyczynę o ile nie jest nic podpięte dodatkowe (od gazu np. pod ten obwód).
sprubuj podmienic cewke-mimo ze iskra jest moze byc uszkodzona-mialem tak kiedys w Sharanie, byla ladna iskra wiec wykluczylem cewke ,pol dnia szukalem posprawdzalem wszystko,dopiero podmiana cewki i zapalil ,cos tamta cewka mieszala jakby przestawiala punkt zaplonu(ta cewke uszkodzona zostawilem sobie na pamiatke)
to auto to pompowtrysk może być też listwa elektryczna która zasila cewki pompowtryskiwacze. Często się konektory luzują i mogą się dziać różne dziwne rzeczy.
Trzeba poprawić styk na kostce cewki czytnika zabezpieczenia przed kradzieżą.
Zimny ciepły pali tak samo czyli bez problemu. Sterownik nie naprawiany. Błędu nie da się usunąć. Błąd wystąpił po remoncie skrzyni biegów. Wcześniej było ok. Po złożeniu wszystkiego odpaliłem i wyskoczyło kilka błędów które usunąłem i nie wróciły tylko 1318 został. Nie jest zapowietrzony cewki sprawne mierzone
Mój tatko ma passata II. On w ogóle nic nie robi przy tym samochodzie... ja mu zawzsze wszystko podłączam... Ale co do obrotomierza to nie wiem... Podłączłem mu już obrotomierz, ale w dużym fiacie... A to był benzyniak... A co do diesla to nie mam pojęcia jak to zrobić :/ Mógłby ktoś opisać montaż tego obrotomierza do passacika? czy w ogóle podejdzie...
Tak, w autku zamontowano instalacje gazowa jakies 2 miesiace temu. Zamowilem nowe cewki oryginał firmy Bremi 137zl/szt po rabacie. Jutro napisze o efektach.
nagminne usterki zespołu cewki z modułem zapłonowym w passatach
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
Jeśli podaje ci paliwo wtryskiwacz to hall jest ok. Sprawdz zasilanie cewki . Cewka z modułem na 3 piny?
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
Ja myślę że to raczej problem ze słabą iskrą Zimny silnik potrzebuje wzbogaconej mieszanki a do jej odpalenia jest potrzebna mocna iskra a już zwłaszcza do gazu sugeruję sprawdzić cewkę zapłonową może ma przebicie wewnątrz i napięcie zasilania cewki Pozdrawiam
Dawno takiego nie robiłem, ale zdaje mi się, że tam był tylko odczyt kodów migowych (pojedyncza wsówka dyndająca gdzieś koło cewki wn) Ale przy takich objawach to trzeba sprawdzić 3 rzeczy: ciśnienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gorącym silniku) i oringi wtryskiwacza
Ludzie przestańcie! niech wyłącznik awaryjnych najpierw wymieni bo tam przekaźnik dosłownie się mechanicznie rozsypuje a dopiero jak to nie pomoże to do zespolonego się brać. Tak, to prawda, łożyska się rozsypują i przekładnia planetarna. Weź lepiej idź do szkoły bo się jeszcze spóźnisz. Jedyną awarią tych przekaźników są wypalające się zestyki i nic...
nie napisałem wcześniej że to jest silnik 2.0... jak sprawdzić kody błędów w tym silniku??? Gdzie jest ten pin do podłączenia diody?? w golfie mam koło cewki zapłonowej... w passacie nie mam pojęcia... pozatym on jest zasilany wielopunktem... Pozdrawiam
Problem rozwiązany wymiana cewki zaplonowej pomogła!! zamykam temat!!!
Zgodnie z obietnicą masz live odczyt z wiązki z passata: 1 modułu (liczymy zgodnie z numeracją, czyli od prawej): 1: cewka wn 2:masa (kluczowa dla działania modułu) 3 masa halla, pewnie połączona z pin 2 4 +12V po stacyjce 5 zasilanie czujnika halla 6 impulsy z czujnika halla
Olej na świecach raczej na pewno nie jest przyczyną nieodpalania. Chyba, że oprócz oleju jest tam woda. Przyczyn może być tak wiele, że nie da się zdiagnozować tej konkretnej zdalnie, przez forum. W tych silnikach padają też cewki. Mechanik ogarnięty pozostaje.
Spróbuj sprawdzić cewki zapłonowe może któraś po nagrzaniu przerywa. Pozdrawiam
Siemka To zależy od prądu jaki pobiera przekaźnik i dioda LED w Twoim aucie. Jeśli LED ma mniejszy prąd niż cewka przekaźnika to raczej nie zadziała (przekaźnik może brzęczeć ale nie załączy styków). Można wpiąć w obciążenie rezystor aby dociążyć obwód Wartość obliczysz z prawa Ohma. R=U/I gdzie I to prąd cewki przekaźnika. powodzenia.
Pamięć przelutowałem do używanego, sprawnego kluczyka, i kluczyk z moją pamięcią działa w moim aucie. Także wychodzi na to, że cewki są takie same mimo oznaczeń C7 i D9. Pozdrawiam
co jakiś czas wywala błąd 17678 35-00 po skasowaniu którego mam wrażenie że lepiej odpala na gorącym silniku. coś mi się wydaje, że ten problem będzie ciągle powracał, sprawdź zasilanie na 4 cylindrze bo chyba 4 pompowtrysk ma braki w zasilaniu cewki N240.
U mnie mruga. I vcds-em widze w logu. W moim przypadku problem cewki, moze u autora to samo jak wy piszecie.
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
Obawiam się, że nie ma za dużej. W drugim głosniku cewka jest obrócona o 180° w stosunku do membrany i nie wiem jak jest zabezpieczona. Jeżeli źle będziesz łapał tam opiłki co doprowadzi do zniekształcenia dźwięku a w konsekwencji nawet uszkodzenia cewki. Wzmacniacz >50W<100W w rmsie. Z matami bitumicznymi dekarskimi nie kobinowałem dlatego może...
Podmiana cewki nic nie daje .... Prosze o wypowiedzi.
Na którym nie pali? Pewnie na czwartym
Przy jakiej prędkości sprawdzałeś tempomat? Objaw który opisujesz jest psującym do uszkodzenia cewki WN, ewentualnie modułu sterującego cewkami na filtrze powietrza.
Kody błędów odczytane? Tak i nie pokazuje żadnego. Wymiana to próba naprawy czy początek problemów? Auto z 2000r. - nie trzeba aby zsynchronizować immo z wymienianymi komponentami? Wymiana to próba naprawy. Co do synchronizowania nie wiem za bardzo jakby to zrobić. Ogólnie były dwa przypadki że auto zgasło podczas jazdy ale po chwili zapaliło i normalnie...
W jaki sposób sprawdzałes cewki? czy masz lpg ? swiece kiedy wymieniane?
Nie ma to żadnego wpływu na BIP ponieważ to zależy od cewki, Bzdura. Regulacja wtryskiwaczy ma wpływ na BIP, jeśli rozumiał byś to pojęcie, nie pisał byś głupot o cewkach.
Ja miałem identyczną sytuację że wróciłem z trasy audi A4 tez z silnikiem 1.8 20v zgasilem i za jakieś 10 min. Chciałem jechać a tu auto nie chciało zapalić tez kręciła i nie chciała zagadać po dwóch dniach kabinacji okazało się ze cewka padla
Witam po wymianie cewki silnik pracuje jak pszczółka. Dzieki za pomoc.
Tak też może być :)
Passat cały czas ma załączony trzeci bieg, na komputerze wyskakuje błąd N92 przełącznik cewki nr 5 otwarty obwód lub zwarcie? Wie ktoś gdzie przyczyny szukać?
To teraz pytanie czy podczas zamykania/otwierania słychać że ten przekaźnik pracuje? Tu masz dokumentację od niego http://www.mgfcar.de/MFU/nec_EP2-B3N3S.p... Ten Twój to separate (T) type . Trzeba zobaczyć czy podawane jest napięcie na cewki przy zamykaniu/otwieraniu.
błąd cewki passat cewki nawojowe cewki zwoje passat sprząc passat
honda civic sterownik schemat wywołać impuls elektromagnetyczny wytrzyma kondensator
zgrzewanie ogniw bezpiecznik tempomatu
Najczęstsze usterki MultiTestera kondensatorów K7 Szarpanie silnika BMW F30 1.6 twin turbo na zimno