Jak to co robić?Odpinasz osławiony zieloy kabel od modułu i mierzysz rezystancję pomiędzy pinami.Masz mieć 1500 om.Jeżeli nie ma to patrzysz czy kabel nie urwany w aparacie,zaraz przy cewce nadajnika,albo czy nie leży sama ceweczka
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
W maluchu był zdaje się taki nietypowy układ, że cewkę zasilano poprzez drut-przewód oporowy. Sama cewka miała niższą rezystancję od typowej cewki na 12V, ale przez dodatkową rezystancję napięcie na cewce było niższe. Podłączenie bez dodatkowej rezystancji zwiększa iskrę, ale zasilana 12V to długo taka cewka nie popracuje.
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
Uwalony moduł cewki
a moze cos z przewodami od sterownika do cewki
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
Nawet jak wolno kręci to powinien zapalić. Do przyczyn dodałbym jeszcze kable WN oraz cewki.
Witam. Jeżeli kontrolki działają po przekręceniu kluczykiem,to sprawa jest bardzo prosta. Zrobiłem szagrowi taką prowizorkę w fordzie, jeździ i odpala tak juz dwa lata :D Należy postarać się o przełącznik mogący przełączac prąd ok 10A, poprowadzic napiecie bezpośrednio z akumulatora do przełacznika.do drugiego styku przełącznika poprowadzić przewód...
Wygląda mi to na przerwy w zapłonie. Sprawdź moduł, okablowanie, cewki
Witam, mam poloneza abimex. Moze ktos mi podpowie jak sprawdzic cewki zaplonowe?
Abimexa i tak nie ogarniesz a w gażnikowcu na jednej śrubce ma być po włączeniu zapłonu +12V a na drugiej tyle samo.
Takie objawy beda przy uszkodzonej cewce, najlepiej (najdrozej) wymienic caly modul cewki lub podmieniac pojedynczo cewki
sprawdzić bardzo dokładnie kable zapłonowe. Ale dokładnie-czy nie jest wypalony od strony świec lub (częste!) zazieleniały od strony cewki.
pod fajke mówisz hhhhmmm, jak masz szczęście to go nie spaliłeś, + - z aku musi iść a sygnał z cewki, ale od strony sterowania cewką
Zakładasz chińczyka i dziwisz się że nie chodzi. Przewaliłem trochę poldków i nie padnięta cewka to naprawdę rzadkość.Jak chcesz się zabezpieczyć to kup se moduł na ,,zapas" bo one lubią padać , a cewki te oryginalne to przeżyją jeszcze tego poldka.
Witam, mam problem z podłączeniem cewki w poldku. Nie mam pojęcia jak to zrobić, poldzio jest z 1992 roku 1.5 Caro. Jeśli ktoś posiada taki pojazd albo wie jak to zrobić to prosiłbym o fotki lub dokładny opis.
benzyniaki biorą od alternatora co? ale w życiu, benzyniaki biorą z modułu, a te stare z cewki
Problem rozwiązałem przez zakup nowej cewki zapłonowej.
masz problem w kablach WN lub w cewce.
Ale w ogóle wiesz co robisz? Chcesz czujnik z aparatu podłączyć bezpośrednio do cewki Poloneza? Poproś kogoś, kto się zna by Ci temat ogarnął. Jak nie, sam popatrz na schemat oryginalnego podłączenia.
Jeżeli zielenizna była w cewce to weź to najpierw dobrze oczyść, ma być metaliczne połączenie. Przewody możesz zamieniać 1 z 4 oraz 2 z 3 . To są dwie podwójne cewki.
No to daj kabelkiem z aku + 12 v i zobacz czy hula , jezeli tak to szukaj od stacyjki do cewki pozdrawiam
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
Tak, wygląda na to, że ma spalone cewki szeregowe.
Na pewno w dobrym miejscu pobierasz te impulsy z cewki?
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, a w tym aparacie cały czas rusza nim podciśnieniowy regulator KWZ, co powoduje notoryczne łamanie się kabli łączących pickup coil z modułem oraz pękanie drutu nawojowego przy wyprowadzeniach (konektorach) cewki.
Może mu migac cokolwiek, bo jaki niby ma związek z podmianą cewki zapłonowej?
Witam. Pomóżcie mi to zrozumieć, albo proszę mnie utwierdźcie, nie jestem elektrykiem. Kupiłem dwa takie zestawy https://shop.hfo.pl/1uF_1000V_WIMA_MKS4 Czy łącząc 4 kondensatory (bo tyle mam do wykorzystania każdy po 1uF i 1000V) szeregowo, co nam da 4uF pojemności łącznej zasili bezproblemowo z zapasem dwie cewki poloneza połączone również szeregowo...
Cewke zakladalem z malucha i z innego ppoloneza bo takie mialem pod reka. Kiedy silnik byl zimny na obu byla iskra niestety kiedy silnik sie ogrzal i gasl iskry nie bylo na zadnej cewce tak jak by nie miala wzbudzenia a prad 12V byl na obu wsowkach podlaczonych do cewki.
Witam Jeżeli I=U/R to z tego wynika, że przy rezystancji cewki samochodowej 3,3 ohma, prąd wyniesie ok. 3,6A. Alternator wsk 175 nie ma szans dostarczyc taki prąd bez znaczących przeróbek. Przy racjonalnych obrotach silnika daje 2-3A. Mało prawdopodobne jest, że oryginalna cewka zapłonowa 12V ma zbliżoną rezystancję do cewki od poloneza. Może mógłby...
A tam nie wchodzą czasem te cewki od Poloneza systemu Abimex/Delco ?
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Witam. Chce wykonać układ wysokiego napięcia którego źródłem będą 2 cewki zapłonowe od poloneza. Mam tytanie jakim maxymalnie napięciem DC mogę zasilić te cewki bez ich uszkodzenia. Widziałem układy na formu które działały pod napięciem 250V ale to chyba dość niebezpieczne...... Stąd moje pytanie, napięcie strony pierwotnej będzie rozłączane za pomocą...
jaką cewkę mogę zastosować w gilerze 125 rx enduro? Jest to wysokoobrotowy motocykl 2 suwowy. Elektryk wcisnął mi jakiś zamiennik, który po kilku dniach się spalił... Prosze o porady. W domu mam cewkę od poloneza, myslicie ze mozna spróbować to podłączyć? czy moge coś uszkodzić przez próbę podpięcia takiej cewki?
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Cześć Orientuje się ktoś jaką wartość ma max. prąd płynący przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej w CC/SC? Albo jaki może maksymalny płynąć przez cewke? (jaki jest dopuszczalny?) Znajde gdzieś w internecie parametry cewek zapłonowych? interesuje mnie CC/SC, polonez. pozdrawaim
Nawinięcie na przewodzie to duży błąd wskazań,ja kupiłem nowy obrotomierz z firmy Lumel,dedykowany dla Matiza,podłaczyłem do wejścia cewki lutując przewód,obrotomierz od Poloneza bez przeróbki będzie pokazywał bzdurne obroty.
Kolego matroxi: "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło. co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH...
Yaro 77 , masz niekontakt , przerwa , na kabelku od "cewki " do obrotromierz lub brak zasilania na nim!
Jakie Cewki, jedna tam jest.
przyczyną awarii był przerwany kabelek od cewki do gaźnika..
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
elektrit chciał powiedziec ze mało kiedy padajaobie cewki naraz sprawdzic zasilanie na cewki i moduł
Czy przypadkiem nie wysmarowałeś tam czegoś smarem? Tam ma chodzić na sucho.
A pokaż nam wpierw zdjęcie cewki którą wymieniłeś?
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Sprawdź okablowanie do cewki
głupi pomysł: zamiast cewki podłączyć ukłąd zarowki plazmowej z trafkiem od TV :D iiiskra bedzei ooogroma
2N3055 PIĘKNIE znosi jedną cewkę zapłonową... więc nie widziałem potrzeby myślenia o mosfecie... z resztą mam driver do lampy plazmowej na IRF840 (reszta układu podobna) i z nim działa hmm gorzej :( może ktoś zaproponować coś na DWIE cewki na mosfecie ? rezystancje uzwojeń muszę znaleźć ... ale chodzi o cewki z poloneza...
Witam. Uszkodzone cewki i/lub przebicia na przewodach WN.
To jest na gaźniku i na 100% przerywa właśnie ten ekranowany kabelek z modułu do cewki w rozdzielaczu.
Tak jak pisałem kable i świeca były sprawdzane. Wielkie dzięki szukam wiec cewki. Macie może ?
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
ja proponuje zamiast BU... sprubowac wsadzic 2N3055 na radiatorze zrobilem cos podobnego i udalo sie z cewki z poloneza a do tego jeszcze powielacz z jakiekos niemieckiego telewizora :) tylko mialem problem z izolacja bo wszystkie kable z wys.nap,swiecily na niebiesko(tzn.izolacja) pozdro :)
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
Możesz postąpić inaczej, wyprowadź z aparatu zapłonowego przewody połączone z cewką impulsatora i zamontuj gdzieś koło cewki moduł z poloneza, pod warunkiem, że połączysz go porządnie z masą, masz rozwiązanie bezawaryjne
Zajrzyj w gniazda cewki być moze są"rude"
Witam, to właśnie ten obrotomierz z Poloneza MS14-001, co pan przysłał schemat od benzyny. 1997R. Obrotomierz podłączony do cewki dwustrzałowej motocykla 2 cylindry 4K. Instalacja 12V. Jak już wcześniej pisałem, podwoiłem C5 i do C6 dołożyłem 470nF. Ale to nie jest to.
Sprawdź opór cewki powinien bycok 0,5 Ohma. Sprawdź czy dis na wyjsciu do tej cewki nie ma zwarcia do masy. Najczesciej DIS gdy robi zwarcie przepala cewkę.
Impulsy na cewke są? Zasilanie cewki i czujnika wału jest?
No ale w roverze driver cewki jest w sterowniku MEMS. Po co cewka ze wzmacniaczem z golfa? Wystarczy cewka Biazet od poloneza, mała; zwarta...
W polonezie sygnał idzie z cewki elektronic, więc w maluchu i w kazym innym aucie też się sprawdzi. To klasyczny przyklad podłącznia obrotomierza masa +12V i sygnał.
Witam, dzięki ale z tego co wiem to cewki od fiata 125 i poloneza są bardzo podobne(chyba) Pozdrawiam :)
Kupiłem okazjonalnie cewkę zapłonową 4226 do poloneza elektronika (moduł elektroniczny GL-118). Jak mierzę oporność między punktem "+16" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest 6,72 kilooma. Natomiast jak mierzę oporność między punktem "2-gi styk" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest przerwa, omomierz nic nie pokazuje, nawet zera. Czy cewka jest zepsuta,...
a bardzo przygasają kontrolki jeśli tak to będą brudne klemy przy akumulatorze lub nienaładowany bądź zepsuty rozrusznik jeśli jednak kontrolki nie przygasają to moze byc to wina zanieczyszczonej cewki rozrusznika(włącznika)
wymiana cewki WN i po bulu
Miałem przypadek w takim polonezie, że uszkodziła się wiązka przewodów przy cewce (zwarcie przewodów sygnałowych cewki z przewodem masowym - koncentrykiem) Pozdrawiam.
nic nie bedzie przekłamywał bo sygnał z ecu wychodzi a nie z cewki zapłonowej to nie polonez
A cewki masz na 100% dobre?
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Z tego co napisałeś to samochód jest z gaźnikiem tak to zrozumiałem. Zasilanie cewki zapłonowej nie jest zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem. Idzie z alternatora (zacisk 30 ) do stacyjki (zacisk 30 ) i wychodzi ze stacyjki przez zacisk 15/54 na cewkę zapłonową. Dokładnie sprawdź ten obwód
Tomku ,czy wymieniales modul z cewkami ,czy same cewki , czy tylko byly sparawdzane opornosci uzwojen cewek ?Pytam bo podejrzewam w Twoim przypadku uszkodzenie izolacji cewki WN , ale jesli piszesz ze cewki byly wymieniane to cos tu nie tak , cewki pracuja parami jak juz nadmienil jeden z Kolegow (1-4 2-3)i w wypadku uszkodzenia modulu iskaramusi zniknac...
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Bardzo przepraszam pomyliłem się bardzo. Potrzebuje kondensatora nie 10uF tylko 10nF. Kombinuje ostatnio jak zrobić taki rezonator bez użycia kondensatora. Zbudowałem zasilacz o napięciu ok. 60KV i wysokiej częstotliwości już. Zasilany z sieci 230V z cewki zapłonowej od poloneza. Bardzo przepraszam za pomyłkę.
Kiedyś miałem podobny przypadek , okazało się że gazownik tak się podłączył z gazem że instalacja gazowa uwalała moduł pod cewkami . Ale jest też wariant , że uszkodzony jest sterownik silnika który nie podaje impulsu na moduł ten pod cewkami .
puki nie znajdziesz/nie nawiniesz sobie tej cewki to możesz po prostu wziąć cewkę z poloneza, akumulatorek 12v np z UPS-a 7ah - taki nowy ok 40zł kosztuje i kosić tą kosiarką a potem w domu ładować akumulatorek podłączasz się tylko do przerywacza i masy silnika i tyle
moze wiecie jak zwiekszyc iskte na swiecy zrobilem własna konstrukcje elektryczna -akumulator 12V podłaczony przewodani do -cewki o poloneza 3,3 oporu ma nastepnie kable ida do -kondensatora od maluch i nastepnie podłaczylem do przerywacza wszystko jest okej iskra jest nawet dobra ale moze wiecie jak ja zwiekszyc ponieważ splanowałem głowice i i wiecie...
Ale kolega nie zmieniał cewki i tak mu się podziało.
aha, czyli jest szansa ze doszlo do przebicia i cewka jest do niczego wiesz moze czy mozna uzyc tej 5kOhm? doszperalem sie ze to jest cewka z poloneza z silnikiem rovera 1.4 na wtrysku, gdzies na elektrodzie czytalem ze w polonezie z modulem pójdzie kazda cewka (opla, fiata itp) byle nie nie byla przeznaczona do ukladu z przerywaczem. jutro sie skocze...
To może ma przestawione cewki na module z numerami.P
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu http://www.zelmot-electric.pl/ Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem...
A nie doczytałem, jakoś widziałem, że nie ma wogóle iskry wszędzie. Jeżeli na jednym to definitywne cewka. Nie trzeba kupować celowo do fiata, ta sama cewka jest w polonezie caro na wtrysku Boscha. Ciekawostką jest to, że ta cewka w serwisie fiata kosztowała około 400zł zaś w serwisie daewoo 180zł (do poloneza). Teraz oczywiście sa tańsze.
Ja do poloneza :) cewka podwojna, 4 cylindry, rozdzielacz elektroniczny tzn sterowane 2 cewki
ja bym zaczą od świec i przewodów wys.. napięcia bo nic nie napisałeś kiedy je wymieniałeś
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
kurde... cewka wymeniona i jak nie było iskry tak nie ma... pomocy...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
Witam! Witam Wiem, że przykładem jest cewka WN od samochodu ale ja potrzebuję cewki z wyprowadzonymi dwoma końcami uzwojenia wtórnego. Są takie cewki, np. Fiat 126, Polonez. Cześć!
Cewka w aparacie zapłonowym.
przeróbka poloneza chłodzenie poloneza zegary poloneza
minolta czujnik papieru odkamieniacz pralki czarny ekran toshiba
grzałka nadprodukcja sofar grzałka
Problemy z Windows XP, Vista, 10 po klonowaniu HDD Lutowanie kabli w słuchawkach GameZone Hydra Pro RGB